abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 724 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    bojkot in progress

    14.12.2009 20:23 | Přečteno: 1365×

    Prave som v spravach videl reportaz o tom, ako Praha bude kvoli hluku znizovat rychlost na niektorych usekoch.
    Uz sa o tom hovorilo dlhsie, ale neveril som, ze sa najde kokot, ktory by nieco tak nehorazne blbe bol schopny presadit. Bohuzial sa nasiel a tak sa v Prahe zacne po kapacitnych troj-stvorprudovych cestach dialnicneho charakteru jazdit 50. Teda zacne, nezacne. Pevne verim v to, ze ta troska zdraveho rozumu vsetkych nas, soferov, ktora nam v hlavach aj pri masivnej protiautomobilovej kampani vo vsetkych mediach v CR a SR zostala, umozni ostatnim presuvat sa rychlostou, akou uznaju za primerane. Napriklad presunutim do pomalsieho pruhu. A vlastne este cosi - po vzore obcanov Melnika budem na kazdom takomto buzeracnom useku sem-tam trubit. Ak zrovna na Vas, neberte to prosim osobne. Mozno si poviete - dalsi automobilovy kokot, odnesu si to nevinni ludia. Lenze takto si to ti nevinni ludia odnesu najviac. Praha svoj problem s priserne (ne)navrhnutou dopravnou strukturou z cias konskych povozov dlhodobo neriesila, az jej prerastol cez hlavu a odskacu si to uplne vsetci.
    Navrhujem masivnu a exemplarnu defenestraciu, aby na nieco podobne ani len nepomysleli uradnici inych miest. Napr. taka Bratislava, Brno, ...        

    Hodnocení: 25 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.12.2009 21:07 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Neviem preco si kazdy majitel polozhrdzaveneho plechu mysli, ze mu svet ma povinost umoznit pohybovat sa s nim, smradit hlucit tak, ako si dotycny majitel uzna za vhodne. Je niekde nejakym bohom dane, ze spravne sa jazdi 120 a na ostatnych serie? A vsetci, ktori ti to neumoznia tak su obmedzeni idioti?
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    14.12.2009 21:09 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Teda uplne presne: vacsina z nich si mysli, ze stat je povinny im postavit cesty a nezasahovat do toho, co sa na nich deje. A cely ten zvysok obcanov, ktori tiez z dani prispeli by si mali dat spunty do usi, filter do nosa a hlavne drzat hubu.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    14.12.2009 22:21 msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Problem byva este inde. Bezne sa totiz stava, ze sa cestu, ktoru lemuju len polia, maju ludia nutkanie poriadne obstavat zastavbou, aby mali vsetci co najblizsie do dvorceka. A potom sa zacnu rozculovat na smrad a hluk. Toto sa netyka Prahy, ale napr. jej okolia dost silne.
    14.12.2009 22:57 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Problem byva este inde. Bezne sa totiz stava, ze sa cestu, ktoru lemuju len polia, maju ludia nutkanie poriadne obstavat zastavbou,

    Vidim, ze si absolutne nepochopil co som pisal. Tak znova: kde je bohmi zarucene pravo uvolnit cestu individualnej autodoprave a povinnost vsetkych ostatnych im toto umoznit, spohodlnit a hlavne neprekazat?
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    msk avatar 15.12.2009 08:47 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Vidim, ze si absolutne nepochopil, com som pisal. Tak znova: kde je bohmi zarucene pravo uvolnit kilometre a kilometre pruhov dvojprudovych ciest postavenych z dani vsetkych obcanov daneho statu jednej konkretnej prepravnej ( pripadne este sukromnej ) spolocnosti jedneho konkretneho mesta?
    15.12.2009 16:50 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Tusim ti blbne spojenie, odoslalo ti to iba 3. odsek toho, co si chcel poslat a tak to nedava zmysel.

    Pre pripad, ze ti spojenie neblbne a fakt to bolo tak blbo napisane umyselne: Vzhladom na to, ze Praha si u nezavislej spolocnosti DPP a nezavislej spolocnosti CD 9 anejakych dalsich mensich) objednava dopravu pre svojich obyvatelov, tak nebude problem si ju objednavat u niekoho ineho - nejde o ziadne venovanie dopravnej infrastruktury DPP (podobne ako si kraje objedavaju dopravu u vsemoznych spolcnosti a nie su limitovane na ziadnu konkretnu a neznamena to, ze im darovali cesty). A infrastruktura bude vyuzivana vsetkymi bez povinnosti vlastnit k tomu plech a motor (mhd obecne, pesi, inliny, bicykle) a okolie cesty nebude terorizovane skupinou ludi, ktori si momentalne privlastnuju cesty a este maju tu drzost to pozadovat exkluzivne.

    Pokial povazujes dopravu po Prahe za tak skvely biznis, chod do toho. Slubujem ti, ze budem jazdit aj tvojimi autobusmi bez predsudkov voci tebe.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    thingie avatar 15.12.2009 17:03 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Kontrolní otázka. Kdo je jediný akcionář a tedy 100% vlastník DPP?
    Růžové lži.
    15.12.2009 17:41 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Praha. A?

    Stat vlastni 100% CD. Kraje nakupuju dopravu od kadekoho.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    thingie avatar 15.12.2009 17:57 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    To je spíš na pana msk. Když vyčítáme DPP vyhrazený bus pruh (i když to asi zastřešuje pak ROPID), proč rovnou nevyčítá městu, že si dovoluje jakkoliv o těch silnicích rozhodovat. (A ne jen stavět nové a opravovat mu je.)
    Růžové lži.
    thingie avatar 15.12.2009 17:05 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    To jste si spletl stát, pane. Tady není Írán, tady je to zaručeno ústavou a zákony. A ty městu dávají nejen právo to dělat, ale v podstatě povinnost. (Aby nedošlo k mýlce, dávají povinnost zajistit dopravní obslužnost, což třeba zrovna ve velkých měst bez vyhrazených pruhů nejde.)

    A tím autobusem může jet každý a je pro každého. Narozdíl od auta.
    Růžové lži.
    15.12.2009 20:05 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Autem taky může jet každý!
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    15.12.2009 17:39 cadic | blog: cadic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    uplne presne by to bylo: banda slovaku si mysli, ze cesky stat povinny im postavit cesty a nezasahovat do toho, co sa na nich deje. A cely ten zvysok ceskych obcanov, ktori tiez z dani prispeli by si mali dat spunty do usi, filter do nosa a hlavne drzat hubu.
    msk avatar 16.12.2009 09:12 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Ale prd. Keby slo o Bratislavu, alebo ine mesto, cez ktore musim jazdit, budem prskat rovnako.
    16.12.2009 09:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    cez ktore musim jazdit
    Někdo vám drží u hlavy pistoli? Nebo přes něj jezdíte, protože je to pro vás výhodné, a jakmile někdo chce tuto výhodnost byť jen zmírnit (protože je to výhodné pro vás, ale na úkor ostatních), začnete prskat a dožadovat se vyšších práv, protože vy přece nejste nějaký obyčejný občan, vy jste řidič?
    msk avatar 16.12.2009 09:44 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    filter do nosa a hlavne drzat hubu.
    Filter do nosa si budu musiet davat dokym tranzit neprestane jazdit centrom mesta, bez ohladu na to, ci pojde 80,70,60,50,40,30 alebo 20 kmh ( cim nizsie cislo, tym silnejsi filter ).
    16.12.2009 12:48 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Co sa tyka mnzostva tranzitu, tak pokracuj o par prispevkov nizsie.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    14.12.2009 21:12 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Ano povíme si - další automobilový kokot. A to jsou jediní "nevinní" lidé, kteří to odnesou.

    Dopravní infrastrukturu takovou, aby pohltila všechny kokoty, prostě nejde postavit, tak je potřeba je nějak omezit.
    Jendа avatar 14.12.2009 22:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Dopravní infrastrukturu takovou, aby pohltila všechny kokoty, prostě nejde postavit, tak je potřeba je nějak omezit.
    Ale snížením rychlosti se požadovaného výsledku asi nedosáhne…
    14.12.2009 22:24 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Třeba pak někoho napadne, že by auto mohl nechat doma. I když to je asi naivní přestava, že by se někdo vzdal svého plechového miláčka.
    14.12.2009 22:34 msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Ono uz prazske metro zacalo chodit do Brna, Drazdan, Plzne, Liberca?
    14.12.2009 22:45 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Odky je pražské metro jediný způsob veřejné dopravy?
    15.12.2009 19:26 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    a proc by to delal? aby nejdriv tvrdnul na zastavce, pak objel na stojaka pul mesta, pritom musel davat bacha aby ho nekdo neokradl, snasel chrchlani a stouchani lidi okolo sebe, a navic prudiciho revizora?

    demence antiautomobilistu je, ze si neuvedomuji, ze rada aut prevazi krome ridice i nejaky material, naradi ci zbozi.
    15.12.2009 19:49 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Tak na toto som vyzbrojeny opakovanym pozorovanim potvrdenym jak v uliciach okolo Juznej spojky, tak na Barandaku, ale aj inde v meste (chodim hodne pesi, tak mam cas sa bavit na vodicoch hnijucich v kolonach). Vecer (cca 18:000 je priemerny pocet ludi v aute cca 1.4, auta s nakladom su max. 10% vsetkych. Cez den je pocet aut s nakladom o nieco vyssi, priemerny pocet ludi zanedbatelne stupa, nieco ako 1.5.

    Takze v absolutnom pocte je to fakt "rada", v relativnom mizivy pocet.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    msk avatar 16.12.2009 09:50 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    1.4 sa mi zda ako dost velky uspech, nemyslite? Auto != autobus.
    Ruža Becelin avatar 14.12.2009 22:14 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    At se vam to libi nebo ne, prujezd Prahou je za trest uz dneska, bez poradneho obchvatu to je o nervy se dostat ve spicce z D1 na D8. Snizenim rychlosti se to jeste zhorsi, a odnesou to prave obyvatele Prahy, kteri budou vdechovat vetsi mnozstvi vyfukovych plynu z aut stojicich na ucpanych komunikacich...
    14.12.2009 22:29 msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Prave. U mojho auta pozorujem najnizsiu spotrebu okolo 90 az 110, 80 povazujem na kapacitnom transferi ako optimalny kompromis. Nezavidim nikomu co zije napr. okolo nuselaku,ale riesenim je jedine tie auta z tade dostat prec. Nepomoze 50,40,ba ani 30 kmh, pretoze hluk klesne nepatrne,zato exhalacie stupnu exponencialne.
    15.12.2009 12:27 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Máte pro své tvrzení nějaký důkaz? Odborníci jsou totiž jiného názoru.
    14.12.2009 22:44 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Naopak největší kapacita je při cca 40 km/h, takže podle této logiky ještě snížení na 50 km/h není dostatečné ;-).
    xxx avatar 14.12.2009 22:48 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Prujezd D1 -> D8 bude horor jeste dlouho. Obyvatele Bechovic po vice jak padesati letech jaksi zjistili, ze maji naprojektovanou MUK s Okruhem. Coz se jim teda nelibi. Zaminkou je tentokrat ochrane hlukove pasmo, predstavenou alternativou odpurcu je cara v mape, umyslne, nebo omylem skrze centrum Uval :-). Zato MUK torza okruhu s prelozenou I/12 (jakozto R12 by zkousli). Takze ted bude klasicke kolecko nekolika odvolani proti odvolani a kdyz se stane zazrak, tak se treba i vroce 2020 dockame. Vic infa (samozrejme, jak z nayvu webu vypliva, nelze cekat uplne objektivni informace, ale jako protipol tomu co je v beznych mediich je to docela dobry zdroj).
    Please rise for the Futurama theme song.
    14.12.2009 22:54 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Snizenim rychlosti se to jeste zhorsi, a odnesou to prave obyvatele Prahy, kteri budou vdechovat vetsi mnozstvi vyfukovych plynu z aut stojicich na ucpanych komunikacich...

    To je taka omielana nedokazana mantra pohodlnych prdeli. Nikto tym 100000 vodicom, co prelezu Nuselakom nedrzi pistol pri hlave, ze tam musia 5x tyzdenne jazdit. Takze spravit zaver, ze ak im spomalim rychlost na polovicu, tak tam stale bude 100000 aut ibaze 2x dlhsiu dobu je blbost. Drviva vacsina jazdi autom, pretoze si mysli, ze sa im to casovo/pohodlnostou vyplati. Takze pri spomaleni, znizeni poctu pruhov, mnozstvo aut poklesne.

    Samozrejme je vrchol Bemovskej idiocie stavat a rozsirovat za miliardy cesty (a likvidovat parky, travu, chodniky) a potom o 2 roky za desiatky milionov tie cesty zuzovat (nie, trava a stromy sa namiesto zuzenej cesty nenasadia, to by bolo drahe). Malo by sa usetrit uz pri vystavbe a natlacit tie prachy do inej dopravy ako individualnej motorovej (individualnej nemotorovej, alebo motorovej, ale hromadnej). Dopravna obsluznost by bola v priemere podobna dnesnej, ale bola polovica smradu, hluku a mesto by sa stalo priestorom pre ludi a nie autokoridorom medzi domom za Prahou a pracovnym miestom v nom.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    msk avatar 15.12.2009 08:49 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Garantujem ti, ze 95% aut, co jazdi denne cez nuselak, by tade nejazdilo, keby tade neviedla jedina spojnica 3 krajov, kurva.
    15.12.2009 10:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Jednak máte hodně nadhodnocená ta procenta -- problémy v Praze už dávno nedělá tranzitní doprava, ale doprava, která má v Praze cíl (tj. lidé, kteří jezdí po Praze autem do práce apod.). A i když se postaví okruh, kam se část dopravy převede, stane se výhodnější jízda autem po Praze pro ty, pro které je dnes nevýhodná, a ti začnou uvolněné silnice zaplňovat -- pokud se nezmění nic jiného, tak až do dosažení stejné hustoty dopravy, jaká je dnes. Ale spousta lidí má problém po tom prvním kroku (uvolnění silnice převedením části dopravy na obchvat) přemýšlet, co se stane jako druhý krok.
    xxx avatar 15.12.2009 10:26 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Jasne, tak treba na jizni spojce fakt zadna tranzitni doprava problemy nedela :-). Autora prispevku jste narknul, ze uvadi nadhodnocena cisla. Vy u sve teorie neuvadite zadna, zato pouze naznacujete, jak to bude tragicke. Souhlasim s vami, ze druhy krok nastane, ale nerekl bych, ze v takove mire jako tvrdite.
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.12.2009 10:39 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Jasne, tak treba na jizni spojce fakt zadna tranzitni doprava problemy nedela :-)
    Ne, nedělá. Problémy tam dělá vnitropražská doprava - ta narostla.
    Souhlasim s vami, ze druhy krok nastane, ale nerekl bych, ze v takove mire jako tvrdite.
    A jak to odůvodňujete? Zajímalo by mne, co podle vás způsobí, že se při tom znovunaplňování uvolněné silnice zahušťování zastaví na nižší úrovni hustoty dopravy, než je to dnes.
    xxx avatar 15.12.2009 10:56 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Ne, nedělá. Problémy tam dělá vnitropražská doprava - ta narostla.
    Jiste, problemy tam dela doprava.
    A jak to odůvodňujete? Zajímalo by mne, co podle vás způsobí, že se při tom znovunaplňování uvolněné silnice zahušťování zastaví na nižší úrovni hustoty dopravy, než je to dnes.
    Třeba konečným počtem aut, konečným počtem lidí kteří mohou autem jet. Konečným počtem cílů, kam lze jet. Omezeným počtem parkovacích míst v centru.

    Nemyslím si, že časová úspora bude tak velká, aby se zkrátka našlo dost lidí, pro které to bude znamenat takové zvýšení komfortu, aby jeli autem.
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.12.2009 13:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Třeba konečným počtem aut, konečným počtem lidí kteří mohou autem jet.
    A z čeho usuzujete, že aktuální počet aut je blízko tomu konečnému?
    Konečným počtem cílů, kam lze jet.
    Pokud berete cíl jako místo, pak ano. Ve skutečnosti jde ale o cíl jako účel, a počet účelů jízdy autem konečný není.
    Omezeným počtem parkovacích míst v centru.
    Už jste někdy slyšel o omezování počtu parkovacích míst nebo kapacity silniční sítě? Já vždycky slyším pravý opak – když je kapacita silniční sítě větší, než kapacita parkovišť, volá se po zvětšení kapacity parkovišť. Když je větší kapacita parkovišť, volá se po zvětšení kapacity silniční sítě. Dorovnat to omezením té nadbytečné kapacity je takřka nemyslitelné. Navíc předělat silnice na parkoviště není žádný problém.
    Nemyslím si, že časová úspora bude tak velká, aby se zkrátka našlo dost lidí, pro které to bude znamenat takové zvýšení komfortu, aby jeli autem.
    To si myslí spousta lidí, že zrovna teď je systém automobilové dopravy v Praze blízko rovnovážného stavu, a že zvětšování kapacity silniční sítě už nebude znamenat růst objemu dopravy. Zvláštní je, že si to samé mysleli i před rokem, před pěti, před deseti – a objem dopravy od té doby pořád roste.

    Není to tak, že časová úspora třeba 1 minuta znamená tisíc dalších jízd denně, ale úspora 59 sekund neznamená nic. Ten systém není diskrétní, ale spojitý – takže sebemenší změna v nabídce (třeba ta časová úspora) znamená i změnu v realizovaném množství.
    xxx avatar 15.12.2009 13:22 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    No pokud tedy prijmu vasi myslenku, ze kazda postavena silnice se (temer instantne zaplni), pak bychom meli zacit silnice bourat. Nebot timto pohledem existuji jen dva mozne stavy. Silnice je prazdna, jakozto stav, ktery je mozno dosahnout jen pokud neexistuji zadne silnice. Nebo stav silnice je plna, jakozto stav, ktery nastava ve vsech ostatnich pripadech. Priznam se, ze proti tomuto se dost spatne argumentuje.

    PS: ono tu kapacitu taky nelze zvysovat donekonecna, ty parkovaci mista musite mit kde postavit, stejna tak silnice musi byt kam rozsirit. Snizovani kapacity: napr. zuzeni Legerovy, budovani pricnych prahu vsude mozne.

    Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.12.2009 13:41 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    No pokud tedy prijmu vasi myslenku, ze kazda postavena silnice se (temer instantne zaplni)
    Kde jsem něco takového napsal?
    Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.
    Samozřejmě jen v případě, kdy se budou silnice stavět. Když se silnice stavět nebudou, dospěje to do takové rovnováhy, kdy vše, co se vyplatí po silnicích (v daném stavu) přepravovat, se po nich přepravuje, takže objem přepravy už neporoste (což neznamená, že nebudou tlaky na zvětšování kapacity).
    16.12.2009 01:10 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    kazda postavena silnice se (temer instantne zaplni)
    Tohle není pravda, a IMHO to nikdo netvrdí. Co se říká je, že při zvětšení kapacity nebo např. zvýšení rychlosti se doprava nesníží. Dá se to srovnat s obchodníkem, který také neprodá méně, pokud sníží cenu.
    Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.
    Skutečnost vám ale nedává za pravdu - např. na SJM u koně se intenzita za posledních 20 let prakticky nesnížila.
    xxx avatar 16.12.2009 09:43 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Tohle není pravda, a IMHO to nikdo netvrdí. Co se říká je, že při zvětšení kapacity nebo např. zvýšení rychlosti se doprava nesníží. Dá se to srovnat s obchodníkem, který také neprodá méně, pokud sníží cenu.
    Vycházím z: To si myslí spousta lidí, že zrovna teď je systém automobilové dopravy v Praze blízko rovnovážného stavu, a že zvětšování kapacity silniční sítě už nebude znamenat růst objemu dopravy. Zvláštní je, že si to samé mysleli i před rokem, před pěti, před deseti – a objem dopravy od té doby pořád roste. IMAO to je zevšeobecnění tohoto tvrzrní.
    Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.
    Skutečnost vám ale nedává za pravdu - např. na SJM u koně se intenzita za posledních 20 let prakticky nesnížila.
    Počkejte já tvrdím, že by se měla zvýšit. A vy mi oponujete tím, že se nesnížila? Nechápu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    16.12.2009 13:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    IMAO to je zevšeobecnění tohoto tvrzrní.
    Chyba je ovšem v tom zevšeobecnění, ne v tom původním tvrzení.
    16.12.2009 01:25 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    tak treba na jizni spojce fakt zadna tranzitni doprava problemy nedela
    Tak na JS je transitní dopravy mezi 10-20 % (vozidel v nejzatíženějším místě). V celkovém objemu dopravy v Praze do 10 %. 95 % řidičů používajících SJM jako spojnici tří krajů je opravdu mimo realitu (s ohledem na to, že obecně doprava z krajů mimo StČ přes Prahu do jiných krajů mimo StČ je obecně malá, a kamiony mají na SJM zákaz to bude v řádu jednotek % maximálně).
    thingie avatar 15.12.2009 14:27 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Snížení rychlosti o něco zvedne propustnost (ne, to nejde počítat jako přímou úměru k povolené rychlosti), sníží hluk, emise se podstatně nezhorší (stačí zachovat tu rychlost plynule, to je s nižší rychlostí snažší), a časové prodloužení o nějaký malý díl (moc to nebude) dá výhodu veřejné dopravě (céčku to je fuk, to je jednak samo rychlé dost, druhak už k prasknutí, ale pro tranzitní dopravu a příměstské dojíždějící). Proti tomu stojí arugmenty vesměs falické.
    Růžové lži.
    Jendа avatar 15.12.2009 17:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Snížení rychlosti o něco zvedne propustnost
    Asi mám nedostatečnou fantazii - jak?
    xxx avatar 15.12.2009 17:13 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Snizeni bezpecne vzdalenosti mezi auty.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Jendа avatar 16.12.2009 14:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Tím se zvyšuje kapacita [fronta bude kratší a hustší] ale ne propustnost.

    Vzhledem k tomu, že v době zácpy se ani těch 50km/h nedosáhne, přijde mi, že se to projeví jen mimo špičku – a tady nevidím důvod, proč by se po 5. května nemohlo jet 70.
    16.12.2009 14:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Zvyšuje se tím i propustnost (tedy kolik aut projede daným místem za daný čas). Třeba v pražském metru C se už interval nedá zkrátit právě kvůli rychlosti (resp. zábrzdným vzdálenostem). Pokud by se měl interval zkrátit, musela by se snížit maximální rychlost. A propustnost závisí na intervalu, ne na rychlosti.
    xxx avatar 16.12.2009 15:43 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    projede bodem A za hodinu vic aut pokud jsou ve vzdalenosti 10m od sebe pri rychlosti 50kmh, nebo pri 20m odestupech a rychlosti 70kmh. Doporucuju si vzpomenout na stredoskolskou fyziku a proudeni kapalin.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Jendа avatar 16.12.2009 16:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Jo, už jsem to asi pochopil. Neuvědomil jsem si, že rozestupy zjevně nerostou s rychlostí lineárně.

    Jsem v prváku, proudění kapalin jsme ještě neměli ;-).
    thingie avatar 15.12.2009 17:13 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    To se dá demonstrovat na různých modelech. Ale můžete si představit leccos. Větší plynulost, namísto rychlého poskakování/stání, kratší brzdná dráha dovolí kratší rozestupy (což není lineární závislost, pamatujte), tedy i více aut. A další faktory. Není to samozřejmě taky tak jednoduchá závislost, že by při nule byla nekonečná propustnost, a při stovce tam neprojel už skoro nikdo.
    Růžové lži.
    14.12.2009 22:55 Kosič | blog: Skipper's Log | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    1. Ve městě je prostě ze zákona implicitně 50kmh. Sedmdesátka nebo osmdesátka byla luxus.
    2. Lepší padesát všude, než střídavé úseky 50 -> 70 -> 50. Nebo třeba 110 -> 50, jako je na spořilovské spojce směrem do centra. To je teprv zabiják.
    3. Časový rozdíl mezi 50kmh a 70kmh při takových docela malých vzdálenostech není taková hrůza, jde řádově o minuty.
    4. Při padesátce je menší úmrtnost.
    5. Příští rok by mělo bejt spojení D1-R4-D5-R7 hotový, to hodně ulehčí baranďáku, takže obchvaty se staví.

    A jinak: kolem Prahy se dá postavit spousta dálnic a obchvatů. Jenže to bude nejen zbytek republiky řvát a plakat, že zase další zbytečný pragocentrismus, ale taky na to nejsou prachy. Jako na spoustu věcí v našem absurdistánu.

    msk avatar 15.12.2009 08:59 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    1. suhlasim. Za mesto ale nepovazujem dialnicu.
    2. v tom sa nezhodneme. Ja hovorim, ze je lepsie nastavit pribliznu rychlost podla konkretneho useku.
    3. ja napr. taku D1-D8 za malu vzdialenost zrovna nepovazujem. Casova strata je 40%, takze co trvalo pol hodinu, bude trvat ( v idealnom pripade ) zhruba 45 minut.
    4. 100 tisic krat vyvratena urban legend
    5. suhlasim s tym, ze to dost pomoze casti dopravy. Ze to bude buduci rok, no som zvedavy ( pokial viem, "stavia" sa to uz zhruba 40 rokov )
    S Prahocentrizmom nesuhlasim, pretoze tento problem sa tyka prevazne tranzitnej dopravy, s Prahou nijak nesuvisiacej.
    xxx avatar 15.12.2009 09:47 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    5. Bude. Skoro vsechny velke stavby jsou temer hotove, nebo v pokrocilem stadiu vystavby (most v Lochkove, tunel v Radotine, MUK R4xR1, tunel Komorany, most pres Botic). Chybi MUK D1xR1, ktera se vsak v nejakem provizoriu postavit stihne. Trase teto casti obchvatu uz ma i zcasti hotovy povrch, nebo je minimalne vebagrovano teleso v cele trase.

    Smutne je, ze to bude na dlouhou dobu asi posledni postavena cast okruhu. Severni cast pres Suchdol, ani cast D1 - D11 ted moc nevypada.
    Please rise for the Futurama theme song.
    msk avatar 15.12.2009 11:00 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    5. V to pevne verim. Na druhej strane som bol neraz svedkom, ze sa megastavba postavena z 99% na par rokov zastavi kvoli totalnej prkotine ( a to aj v mensom meritku, napr. znamy staval barak, mesto tam po dlhej dobe spravilo cesty a chodniky, ale poslednehy 1.5 metra (!) dlhy pripoj na statnu cestu proste nedokoncili, lebo im dosli $. Hlavne, ze tam maju spomalovak. ). Alebo pripad D5 od plzne na urovni butovic - pred x rokmi sa postavilo 20 metrov smerom na radlicku, potom sa na to vysralo, medzitym tam vyrastla zastavba a cesta sa uz nedostavala, pretoze by nemala kade viest.
    thingie avatar 15.12.2009 13:52 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Tak ty nepovažuješ? Já znám přinejmenším čtyři lidi kteří tam na dohled od toho bydlí.
    Růžové lži.
    msk avatar 15.12.2009 13:55 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    A?
    thingie avatar 15.12.2009 13:58 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Ono to totiž město je. Což samozřejmě blb z auta nepozná.
    Růžové lži.
    msk avatar 15.12.2009 14:00 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Co je asi niekde chyba, pretoze dialnice obvykle cez mesta nevedu.
    thingie avatar 15.12.2009 14:03 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Ano, měl by ses tam zajít podívat, a ne nadávat na to, že tamtudy nebudeš moct jezdit tak rychle, aby sis stále mohl myslet, že to je dálnice, na jejíž okrajích cosi divného roste. Ona to totiž dálnice není.
    Růžové lži.
    hajma avatar 15.12.2009 01:27 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    další socka, která si myslí, že bych jí měl ze svých daní sponzorovat pohodlnej odvoz do práce na úkor svejch plic a plic svejch dětí
    21 promarněných znaků
    msk avatar 15.12.2009 11:10 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Vedla. Do prace chodim metrom, auto nechavam na P+R. Ale suhlasim, v prahe je vela sociek ktore si myslia, ze by im mal cely stat sponzorovat lacny odvoz do prace na ukor svojej penazenky a penazenky svojich deti :)
    multi avatar 15.12.2009 11:05 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    maj prazakum dat extra dan z auta

    a pri vjezdu do prahy mytne

    a doprava bude v praglu v pohode

    !!!
    msk avatar 15.12.2009 11:08 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Ale ved to sa snazia uz zaviest. Neni mi sice jasne, ako budu riesit tranzit, ktory proste cez ten posrany vaclavak nedobrovolne ist musi, ale to oni asi moc neriesia.
    15.12.2009 11:52 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Tranzit nemuze jet pres Barandov po okruhu? Vnitrni okruh je prece hotovy, a vnejsi skoro.
    msk avatar 15.12.2009 12:20 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Na sever a zapad cez Barrandov? Popis, ako si predstavujes trasy D1-D11, D1-R10, D1-D8, D11-D8, R10-D8 tak, aby si sa vyhol mestu ( za mesto povazujem aj vsetky vnutorne okruhy, pretoze tento zapisok je o znizovani rychlosti prave na nich ).
    msk avatar 15.12.2009 12:22 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Mimochodom vnutorny "okruh" smer Barrandov je perlicka - trojprudova dialnica konci semaforom (!), za ktorym nasleduje ostra lavotociva zatacka, kde sa sem-tam prevrati kamion, nasledovana dalsim semaforom, prudkym stupanim a skupinou dalsich semaforov. Okruh ako z ucebnice.
    16.12.2009 01:38 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    za ktorym nasleduje ostra lavotociva zatacka
    Nikoliv, okruh pokračuje rovně na Smíchov. Máte ten místopis nějak špatně nastudovaný.
    ako z ucebnice.
    A jak byste to postavil vy? Ne, že by tam nešlo něco vylepšit (IMHO by dost problémů zmizelo, kdyby se postavila navíc rampa od Smíchova na Barrandov, která by umožnila odstranění semaforu za myší dírou), ale ta Barrandovská skála tam jaksi zavází.
    msk avatar 16.12.2009 09:37 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Nikoliv, okruh pokračuje rovně na Smíchov.
    Ano, druha vetva pokracuje na Smichov. A z tade pokracuje kam? Aha, nikam, on tam konci ( dobre, konci az v Stresovicich, 2 km dalej )...
    16.12.2009 01:30 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    za mesto povazujem aj vsetky vnutorne okruhy, pretoze tento zapisok je o znizovani rychlosti prave na nich
    Nikoliv, na městském okruhu se rychlost na 50 snižovat nebude.
    xxx avatar 15.12.2009 12:37 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    LOL:

    Okruh okolo Prahy: 83 km (17 km v provozu, 66 km v různých fázích přípravy), a to z tech 17km je kazda polovina na jedny strane prahy

    Mestsky Okruh: 33 km (15 km v provozu, 18 km v přípravě)
    Please rise for the Futurama theme song.
    Jendа avatar 15.12.2009 17:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    maj prazakum dat extra dan z auta
    Proč?
    15.12.2009 17:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bojkot in progress
    Doufám, že za to troubení dostaneš co nejvíc pokut.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.