abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 718 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    31.8.2022 07:23 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Nevycinkal, jenom našim normalizačním bolševikům vzkázal že si to mají vyřešit sami. Takže to převzali mladí draví komouši, kterým nebylo proti srsti zmlátit pár učňů a se zblblým davem kolbenů z fabrik uspořádat převrat. Prostě taková lůza řvoucí na náměstích, známe to.

    Gorbyho pomník byl především Reykjavík.
    31.8.2022 07:47 RR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    A to jsi na to "zrelativizovani" hodnot musel pouzit tolik slov :-)
    31.8.2022 20:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    A?
    31.8.2022 09:35 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Byl to bolsevik, ale v ramci moznosti asi ten lepsi... Je treba si uvedomit, ze az do roku 1991 zde bylo 100 tisic ruskych vojaku pripravenych poslechnout rozkaz, ktery chvalabohu neprisel.
    31.8.2022 10:00 antirus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Mě úplně stačilo slyšet od rusského vůdce, že Gorbačov byl vlastizrádce, protože nechal oslabit velikou SSSR. Podobně se vyjádřil vrchní vůdcův televizní komentátor Solovjov. Takže bychom na Gorbačova opravdu měli vzpomenou radši v dobrém.
    31.8.2022 11:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    byla to uplne stejna bolsevicka svine jako vsechny ostatni -v pobalti a v gruzii nechal jezdit tanky pres lidi
    31.8.2022 11:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ano - ale mrzelo ho to!!!
    31.8.2022 13:00 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ano, pisu, ze to byl bolsevik, coz znamena spoustu negativniho. Na druhou stranu zde byla okupacni armada, ktera mohla ten vas slavny listopad zlikvidovat celkem rychle. To same vyvoj v DDR, atd.
    31.8.2022 16:36 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    mohla, nemohla... vidime na ukrajine
    Glee avatar 1.9.2022 03:35 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Dnesni Ukrajina je precijen radove geograficky dal, nez tehda mistni CCCP vojska primo na miste, ze.

    Pojmy, dojmy...
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    1.9.2022 11:06 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    to byla jen banda ozralejch muziku

    hlavni rozdil je v tom, ze cesi proste nemaji odvahu se branit
    1.9.2022 15:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    Ale zase umíme na tohle téma psát odvážné písničky!!!

    Glee avatar 2.9.2022 02:29 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Double affirmative.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    1.9.2022 15:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Dnešní Ukrajina taky narozdíl od nás zadarmo obdržela vojenský materiál v ceně, u které bych se nedivil, kdyby překročila jejich roční HDP
    Quando omni flunkus moritati
    Glee avatar 2.9.2022 02:31 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ta cisla urcite nekdo poskladal dohromady.

    A je pro me rozdil mezi pred a po invazi.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    2.9.2022 14:57 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    no a dostala je proto, ze se neposrala ale branila
    2.9.2022 09:13 \/
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Nebol bolševik. To v žiadnom prípade.
    Člověk z Horní Dolní avatar 31.8.2022 15:28 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Diky bohu za to ze se SSSR rozpad. Slo v podstate o nahodu, pokud by jejich vedeni chtelo, mohlo to pokracovat dalsich 100 let.
    31.8.2022 18:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    tomu moc neverim, to proste uz neslo udrzet pohromade - deste let mozna, dvacet ztezi, 100 urcite ne
    Člověk z Horní Dolní avatar 31.8.2022 18:23 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Proc to neslo drzet pohromade?
    Glee avatar 1.9.2022 04:06 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    A jak by mohlo? Faktory jsou zname.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    Člověk z Horní Dolní avatar 1.9.2022 10:04 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Staci jakykoliv znak odporu nasilne potlacit. Kdyz nekdo neposloucha, rychle ho nahradi a potrestaji.
    1.9.2022 11:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    to nefunguje donekonecna a stat, ktery to tak chce delat, musi byt velmi silny

    sovetsky svaz byl ale totalne uzbrojen spojenymi staty
    Člověk z Horní Dolní avatar 1.9.2022 13:55 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tak KLDR je taky uzbrojena, jeste mnohem vic. Kdyz ovladas armadu tak co muzou delat lidi? Dalsi priklad Myanmar.
    Glee avatar 2.9.2022 02:44 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    KLDR nikoho nezajima. Proste nikoho, krom Ciny, ktera tam dodava "Made in DPRK punc". (Co se tam dostane ze Zapadu je samo tabu)

    A asi neco i Rusove tam dodali, to se tu hned objevi. :-)

    To same Barma. A ta je navic v DEFCON: Christopher the Bastard from After Spoons and Without Satellites.

    Kze obe zeme jsou primo ukazka plivnuti do more v zajmech velmoci.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    Člověk z Horní Dolní avatar 3.9.2022 00:34 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To ze to nejsou velmoci je uplne jedno. Moje pointa byla, ze kdyz ovladas armadu a nedelas chyby, tak je de facto nemozny, abys byl odstranen od moci, i kdyz si to bude prat 95% populace.
    A ta je navic v DEFCON: Christopher the Bastard from After Spoons and Without Satellites.
    Co to zas meles za hovna...
    Glee avatar 3.9.2022 00:48 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To ze to nejsou velmoci je uplne jedno.
    Nema ani smysl moc dal cist, kdyzs pochopil zcela jasny text obracene. Ale presto...

    Moje pointa byla, ze kdyz ovladas armadu a nedelas chyby, tak je de facto nemozny, abys byl odstranen od moci, i kdyz si to bude prat 95% populace.
    A jak ti tu uz bylo mnohokrat nejen napsano, ale i historie potvrzuje, ze jses mimo no...

    Co to zas meles za hovna...
    Below your RADAR bwoy, and that was the point.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    Člověk z Horní Dolní avatar 3.9.2022 02:27 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    A jak ti tu uz bylo mnohokrat nejen napsano, ale i historie potvrzuje, ze jses mimo no...
    Nejvetsi mimon na abclinuxu o nekom pise, ze je mimo?
    Below your RADAR bwoy, and that was the point.
    Zas neco vyblil. Nova SKK.
    3.9.2022 11:19 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To ze to nejsou velmoci je uplne jedno. Moje pointa byla, ze kdyz ovladas armadu a nedelas chyby, tak je de facto nemozny, abys byl odstranen od moci, i kdyz si to bude prat 95% populace.
    Pokud si 95% populace přeje tvoje odstranění, tak to znamená že jsi někde udělal naprosto zásadní chyby. Plus, v takové situaci už efektivně armádu neovládáš.

    Něco takového bylo možné v předindustriální době, kde armádu tvoří jen těch 5% (tj. speciální kasta). I to ale je (bylo) neudržitelné, protože zase na druhou stranu bylo mnohem snažší vytvořit novou armádu z těch dolních 95%.

    V industriální éře potřebuješ aby za tebou alespoň třetina populace stála.
    Člověk z Horní Dolní avatar 3.9.2022 21:14 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    95% jsem možná přehnal. Ale stačí dostat lidi do pozice, kdy buď můžou poslechnout anebo musí očekávat ztrátu zamětnání, vězení, mučení, smrt, to samé pro jejich rodinu.

    Popis mi jakym mechanismem selze takhle nastaveny system.
    4.9.2022 07:23 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Barevná revoluce sponzorovaná CIA?
    Fluttershy, yay! avatar 4.9.2022 12:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    Dobré. 😂

    Teď ještě ten želbohům častější případ, kdy CIA dodává zbraně té juntě.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    4.9.2022 13:17 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Vedené generálem vystudovaným ve West Pointu.

    Přezdívá se mu škola diktátorů.
    Fluttershy, yay! avatar 4.9.2022 13:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Hleďme, kremlobotovi nějak selhává rozpoznávání kontextu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Člověk z Horní Dolní avatar 4.9.2022 14:56 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Na potlaceni protestu pouziju podobnou strategii jako diktatori Putin nebo Lukasenko, tzn. potlacit to hned na pocatku a pripadne eskalovat az do strelby.

    Takze fail, dej dalsi napad.
    Fluttershy, yay! avatar 4.9.2022 16:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    diktatori Putin nebo Lukasenko

    …mají podporu nezanedbatelné části obyvatelstva.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    4.9.2022 17:03 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Většina uživatel iPhone dává při pořizování aplikací přednost Apple Store.

    Váš výrok výše má podobnou platnost.
    Fluttershy, yay! avatar 4.9.2022 17:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    Už zase trololo?

    Každá vládnoucí třída je závislá jednak na svých represivních složkách, jednak na dodavatelských řetězcích pro sebe a ty represivní složky. Takže si klíčové skupiny lidí získává propagandou či výhodami – když ne všechny, ale aspoň část, třeba jako udavače, kteří mohou udržovat nejistotu mezi zbytkem.

    Tohle je běžná praxe, třeba OMONíci bývají z venkova, aby se moc nekámošili s měšťáky a neměli moc zábran, když je mlátí, a naopak někteří městští pracující mívají podle odvětví materiální výhody.

    Napadlo mě, že přirovnávat to k ajfounu je sprosté…

    Nejde ani o unikum diktátorských státních režimů, takhle nakonec funguje skoro každý korporát.

    Ačkoliv, když uvážíme Foucaultův panoptikon, ta vládnoucí menšina opravdu může být velmi malá – a je. V euroatlantickém prostředí je třída podržtašků a pučmidrátů moci (professional-managerial class) kolik? Běžně se uvádí kolem 10 %.

    …takže možná ten ajfoun není až tak mimo.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.9.2022 11:29 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Občané RF mají státem omezený přístup k informacím, vyjařování nesouhlasu s SMO je dokonce trestné a opozice také nemá na růžích ustláno. V kontextu toho argumentovat s výší podpory establismentu (přesnosti průzkumů) je docela ošemetné.
    Fluttershy, yay! avatar 6.9.2022 11:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Moc bezmocných – známe?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Člověk z Horní Dolní avatar 4.9.2022 22:34 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ano.
    Člověk z Horní Dolní avatar 4.9.2022 22:35 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Kim Čong-un taky.
    5.9.2022 09:46 __
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Jestli si odchod přeje 95% populace, tak těžko ovládáš armádu. Nebo ta armáda je tvořená jen 5% populace?
    Člověk z Horní Dolní avatar 5.9.2022 12:24 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Stačí aby každý člen armády poslouchal svého velitele (nebo velitelku, jsme v 21. století). To může platit i v případě, kdy tě většina armády nepodporuje.
    5.9.2022 19:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    "Jeden člověk s puškou je schopen kontrolovat sto neozbrojených."

    A kdopak nám to v nedávné historii odzbrojoval obyvatelstvo? Stalin, Hitler, EU ;-)
    Člověk z Horní Dolní avatar 5.9.2022 21:08 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    LMAO...
    2.9.2022 18:12 Chulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Pak je divné, že se většina totalit nebo diktatur rozpadla, vždyť podle vás měli všechny prostředky pro udržení situace.
    Člověk z Horní Dolní avatar 3.9.2022 00:29 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Opravdu se vetsina rozpadla? Zalezi taky proc a po jake dobe. 37% svetove populace zije v autoritarskych zemich.

    Dejme tomu ze jsem vladce SSSR kolem roku 1990 a chci ten rezim zachovat. Co zpusobi, ze se mi to nepovede? Demonstrace? Lol, nemaj zbrane. Armada parkrat vystreli a demonstrace se velmi rychle rozpusti.
    Glee avatar 3.9.2022 01:55 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Opravdu se vetsina rozpadla? Zalezi taky proc a po jake dobe. 37% svetove populace zije v autoritarskych zemich.
    Bez zdroje je to jeste vetsi sranda, nez si vubec uvedomujes. A to pomijim, jak si protirecis.

    Dejme tomu ze jsem vladce SSSR kolem roku 1990 a chci ten rezim zachovat. Co zpusobi, ze se mi to nepovede? Demonstrace? Lol, nemaj zbrane. Armada parkrat vystreli a demonstrace se velmi rychle rozpusti.
    Vskutku idealni "pointa". Proste se bud nasrane obyvatelstvo nasilne vzbouri, nebo nic! A tak to proste je. Pravda... cast 2014 trocha hraje do tvych karet.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    Člověk z Horní Dolní avatar 3.9.2022 02:33 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Bez zdroje je to jeste vetsi sranda, nez si vubec uvedomujes. A to pomijim, jak si protirecis.
    Bla bla bla... nepochopils to a protirecis si.
    Vskutku idealni "pointa". Proste se bud nasrane obyvatelstvo nasilne vzbouri, nebo nic! A tak to proste je. Pravda... cast 2014 trocha hraje do tvych karet.
    Aspon mam nejakou pointu misto techhle bezobsaznych a nekoherentnich blabolu.
    3.9.2022 11:04 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Demonstrace? Lol, nemaj zbrane. Armada parkrat vystreli a demonstrace se velmi rychle rozpusti.
    Profesionalove v armade maji doma rodiny, odvedenci maji vyhlidky na potencialni rodinu... Nebylo by to poprve ani naposled kdy zrovna armada svrhla aktualni rezim.
    3.9.2022 19:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ty tanky na parlament tenkrát vystřelily víc než párkrát. Pamatuješ?
    Petr Tomášek avatar 3.9.2022 09:45 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tak pokud by byl Gorbačovat začal s pořádnýma reformama, tak to možná vydrželo ještě dlouho. Jenže to by musel dělat "nekomunistické" věci, což mu bylo proti mysli. Číňani to zkapitalizovali, tak mohli vydržet...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    JiK avatar 31.8.2022 18:27 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ukazal, ze centralni rizeni je nefunkcni a socialismus je nereformovatelny. Stejne jako to ukazuje bruselske politbyro dnes. Cim vic socialismu, tim min svobody a prosperity, cim vic prerozdelovani, tim vice korupce a neefektivity.
    31.8.2022 20:39 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    cf. Čína
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    JiK avatar 31.8.2022 20:58 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Cina (navzdory verbalnimu komunismu) prerozdeluje 37% sveho HDP. Zeme EU (navzdory verbalni podpore volnotrzniho systemu) prerozdeluji pres 50% sveho GDP. Evropske vlady utraci penize, ktere nemaji, na dluh, za veci, ktere lide nechteji.

    Zejmena v posledni dekade je zretelne videt, koho ekonomicka situace se zlepsuje a koho zhorsuje. V roce 2010 byla EU nejvetsi ekonomikou sveta, ted je na peknem 3. miste.

    31.8.2022 22:24 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Cina (navzdory verbalnimu komunismu) prerozdeluje 37% sveho HDP.

    A pred rokem 90 byl v Cine komunismus?
    Cina (navzdory verbalnimu komunismu) prerozdeluje 37% sveho HDP. Zeme EU (navzdory verbalni podpore volnotrzniho systemu) prerozdeluji pres 50% sveho GDP.
    Cim vic socialismu, tim min svobody a prosperity, cim vic prerozdelovani, tim vice korupce a neefektivity.
    Chces tedy rict, ze Cinane jsou svobodnejsi nez Evropane?

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.9.2022 14:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Chces tedy rict, ze Cinane jsou svobodnejsi nez Evropane?
    Myslimže to je dobrá ukázka toho, jak si JiK představuje "svobodu". Takový Číňan pracuje v režimu 996 za minimální peníze a bydlí ve 120. patře 15. paneláku ve 4. řadě vpravo s celou rodinou v bytě o velikosti garsonky. Ale hlavně že ho neomezuje brutální socialismus EU, to by se musel cítit hrozně nesvobodně.

    I když je pravda, že tou anti-vědeckou tlačenkou (anti-AGW, anti-vaxerství, anti-5G, anti-evoluce, ...) se americká "pravice" spíš podobá SSSR než tý Číně...
    1.9.2022 02:38 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    "Kupujete věci, které nepotřebujete, za peníze, které nemáte, abyste oslnili lidi, na kterých vám nezáleží."
    Glee avatar 2.9.2022 03:04 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    "Kupujete věci, které nepotřebujete, za peníze, které nemáte, abyste oslnili lidi, na kterých vám nezáleží."

    Jenze tohle je momentalne popularni skoro po cele planete. Dokonce i v te "komunisticke" Cine.

    Pak uz jsou to jen drobnosti, typu kolik a kde se kdo vubec smi zadluzit. Tam zasahuje bud ten zly stat, nebo pomahat pochopitelne muzou ruzne Triady/Vyrivky/Mafie, atd.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    1.9.2022 11:02 buntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    ci to prerozdelovanie nebude o tom, ze cenu energii, surovin, zakladnych sluzieb, tovarov, atd. riadi v jednom pripade stat a v druhom burzovi spekulanti alebo korporaty a stat sa to len snazi nejako kompenzovat.
    1.9.2022 15:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Cina (navzdory verbalnimu komunismu) prerozdeluje 37% sveho HDP. Zeme EU (navzdory verbalni podpore volnotrzniho systemu) prerozdeluji pres 50% sveho GDP.
    Moc mi není jasný, co tohle číslo vlastně v praxi znamená, tj. tím myslim pro normálního člověka, který nepodstoupil důkladné politické školení v IVK a nevlhne mu spodní pradlo kdykoli zaslechne slova laissez-faire.

    Na jednu stranu si umim představit, že vysoké procento přerozdělování může znamenat, že stát peníze prošustruje / ukradne / utratí za blbosti / apod., ale na druhou stranu si také umim představit, že ty peníze jdou na infrastrukturu / zdravotnictví / vzdělávání / apod. To samý ta druhá část, pokud řekneme, že třeba 70% HDP se nechá na trhu, tak na jednu stranu to může znamenat, že více peněz zbyde lidem na jejich výdaje a firmám na investice apod., ale taky to může znamenat, že si pouze víc peněz nechají shareholdeři velkých firem a ruzní investiční magnáti, nakoupí si za to jachty apod., a běžný člověk to stejně zacáluje, pouze jiným způsobem. K čemu mi bude platit nižší daň, když pak budu muset cálovat absurdně vysoké částky i za ty nejjednodušší lékařské úkony. Případně za léky, když nějaký šikovný fakt-hodně-inovativní podnikatel zvedne jejich cenu na šestinádobek.

    V sumě, přijde mi, že z toho čísla se dá vyvodit celkem asi tak ... vůbec nic.
    JiK avatar 1.9.2022 16:23 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    je to celkem jednoduche, o alokaci nadpolovicni vetsiny vsech zdroju spolecnosti (penez, usili, casu, lidi, vyzkumu) nerozhoduje svym utracenim ten, kdo ty penize vydelal, ale nejaky urednik, ktery tvrdi, ze vi, co spotrebitel chce. Rozhoduje za jine. Chybi pak cenove signaly, chybi to, co by podnikatelum reklo, co je zadane spotrebitelem, a na co se maji zamerit, co maji vyrabet, co lide chteji, vyrabi se veci, ktere zakaznik nechce, ale jsou dotovane nebo narizene.

    Lide, kteri by mohli vyvijet to, co nekdo chce, chybi, nezmizeli, ale vyvijeji to, co naridil urad. Nedotknutelny, neomylny, izolovany, chraneny pred dusledky svych spatnych rozhodnuti. To, co lidi chteji kupovat, se zakaze, nebo zatizi danema a omezenima. Dusledkem je neefektivni a zkorumpovany system, ktery neplni prani spotrebitelu, ale prani nejake aktualne vladnouci kamarily, stat a jeho urednik je narvan ve vsech aspektech zivota, a proto je politicky boj vyhrocen az k smrti, spolecnost je rozdelena, roste nenavist a jakekoli prostredky uchopeni moci jsou akceptovany.
    1.9.2022 18:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Hm, to jsi víceméně jenom mnoha slovy rozepsal ten jeden mnou zmiňovaný scénář...
    1.9.2022 19:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ještě to rozvedu:
    Chybi pak cenove signaly, chybi to, co by podnikatelum reklo, co je zadane spotrebitelem, a na co se maji zamerit, co maji vyrabet, co lide chteji
    Ano, to se může stát, jenže fór je v tom, že tyhle signály v trhu nefungují tak jako tak.

    Polovina toho problému je, že zboží, které je nějakým způsobem lepší, je typicky také dražší. Týká se to skoro všeho. Zdravé jídlo? Dražší. Produkt vydrží déle aniž by se rozbil? Dražší. Šetrnější k prostředí? Dražší. Otevřený hardware? Klidně násobně. Atd. Druhá polovina je, že většina lidí není bohatá, takže si nemůže dovolit kupovat to, co skutečně považují za dobré. No a tyhle dva faktory když daš dohromady, tak z toho těžko může vzejít dobrý výsledek. Zkus se zamyslet, jak je možné, že Čína vítězí na globálním trhu, přestože čínské produkty jsou notoricky nekvalitní krámy.

    Neříkám, že státní zásahy tohle nějak vyřeší. Nic takového není garantované. Můžou pomoct, můžou ale i uškodit. Obvykle se děje taknějak oboje. Nechci tímto komentářem podpořit žádnou konkrétní ideologii. Pouze se ohrazuju proti tvrzení, že neregulovaný kapitalistický trh je nějak přirozeně "rovný", když ve skutečnosti je už z principu ohnutý a stát ho může pouze trochu rovnat nebo, když máme smůlu, ohýbat ještě víc.
    Jendа avatar 1.9.2022 23:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Polovina toho problému je, že zboží, které je nějakým způsobem lepší, je typicky také dražší. Týká se to skoro všeho. Zdravé jídlo? Dražší. Produkt vydrží déle aniž by se rozbil? Dražší. Šetrnější k prostředí? Dražší. Otevřený hardware? Klidně násobně. Atd.
    Zajímavé, já většinou k tomu, že je lepší zboží dražší, ani nedojdu: skončím už u toho, že nedokážu určit, které ze zboží na trhu je lepší. A to občas dokonce ani v oboru, ve kterém jsem expert.
    Polovina toho problému je [...] Druhá polovina je
    To jsi jako alokoval celý problémový prostor, ale to fakt není jediný problém. Například je problém to, že někdo má monopol a vendor lock in a tak určí, co zákazníci dostanou, a to prostě dostanou, tečka.
    2.9.2022 09:29 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Druhá polovina je, že většina lidí není bohatá, takže si nemůže dovolit kupovat to, co skutečně považují za dobré.
    Mozna kdyby lidem stat nesebral >70% vydelku danema, tak by si ty lepsi ~ drazsi ~ ekologictejsi produkty mohli koupit, a nemuseli obracet kazdou korunu pri nakupu kramu z fujfuj Ciny.
    2.9.2022 11:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Mozna kdyby lidem stat nesebral >70% vydelku danema, tak by si ty lepsi ~ drazsi ~ ekologictejsi produkty mohli koupit, a nemuseli obracet kazdou korunu pri nakupu kramu z fujfuj Ciny.
    Což ale nepozorujeme, že by se dělo; v zemích s nižším přerozdělováním jsou sociální rozdíly typicky naopak ještě větší. Což IMO dává smysl, protože jednak to, že člověk nebude muset zaplatit nějakou částku na daních, nijak nezaručuje, že podobnou nebo i vyšší částku nebude muset zaplatit jinde. Ale hlavně se tím neřeší ten primární problém, že výši příjmu i přes státní zásahy primárně určitě kdo? ... zase trh. To znamená, že trh ti určí, pro co (ne)budeš moct hlasovat na trhu. Tzn. to slavné hlasování peněženkou je celkem perverzní záležitost...
    2.9.2022 12:31 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Což ale nepozorujeme, že by se dělo; v zemích s nižším přerozdělováním jsou sociální rozdíly typicky naopak ještě větší.
    Socialni rozdily, spolecne s lenosti, jsou motorem pokroku. Kazdy chce postoupit o pricku vys a vynalozit pritom mene namahy - hle, inovace k efektivite, hle risk-zisk (hle, risk-shit happened). Prerozdelovani pusobi proti tomuto trendu - bohate tresta za uspech a nemakacenkum zajistuje klid a pohodu. Na to mimo jine dojel kazdy jeden socialismus - vsichni meli stejne hovno.

    Ja teda pozoruju, ze bohatsi lide - bez ohledu na prerozdelovani - utraceji za kvalitnejsi jidlo, auta, bydleni, letenky, kurvy... Tj lide preferuji moznost si koupit kvalitnejsi vyrobek/sluzbu, pokud maji dostatecne plnou penezenku.
    Ale hlavně se tím neřeší ten primární problém, že výši příjmu i přes státní zásahy primárně určitě kdo? ... zase trh.
    Ono je to svazane. Inteligentnejsi vedeni nekterych statu si vsimlo, ze existuje i trh se statnimi zasahy - hle, danove raje. Takze ano, pokud uz mas dostatek kapitalu na zmenu danoveho domicilu, tak muzes hlasovat penezenkou i o mnozstvi statnich zasahu.
    2.9.2022 13:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Socialni rozdily, spolecne s lenosti, jsou motorem pokroku. (...)
    Mně je celkem jedno, jakými absurdními pohádkami* si který lolbertarián racionalizuje sociální rozdíly a fungování trhu, to v diskusi vůbec neřešim, pouze upozorňuju na to, že 'hlasování peněženkou' je nevyhnutelně z principu pokřivené.

    *) Z téhle konkrétní například plyne, že bychom měli zvětšovat sociální rozdíly, abychom měli větší motor pokroku - udělejme z chudáků ještě větší chudáky, ve jménu pokroku!
    2.9.2022 14:12 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    pouze upozorňuju na to, že 'hlasování peněženkou' je nevyhnutelně z principu pokřivené
    A rovnou i nabizis metriku pokrivenosti a model, ktery je pokriveny mene.
    Z téhle konkrétní například plyne, že bychom měli zvětšovat sociální rozdíly, abychom měli větší motor pokroku - udělejme z chudáků ještě větší chudáky, ve jménu pokroku!
    Tady se projevila tvoje zkusenost s korporatem. Mereni (socialni rozdily) se najednou stalo nastrojem a je potreba ho aktivne optimalizovat bez ohledu na ostatni. KPI, proces, slajdy, grafy...
    2.9.2022 15:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    A rovnou i nabizis metriku pokrivenosti a model, ktery je pokriveny mene.
    To by mě teda zajímalo jaký, protože já obecně nevím, jak tohle rozumně řešit.
    Tady se projevila tvoje zkusenost s korporatem. Mereni (socialni rozdily) se najednou stalo nastrojem a je potreba ho aktivne optimalizovat bez ohledu na ostatni. KPI, proces, slajdy, grafy...
    Ty sis začal, to zmiňovavé měření jsi prohlásil za nástroj pokroku.
    2.9.2022 15:38 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    A rovnou i nabizis metriku pokrivenosti a model, ktery je pokriveny mene. </irony>
    Lepsi? :)

    Ja taky nevim jak lepe to resit nez trznimi mechanismy (a treba problem globalnich oligopolu vnimam i ja jako Problem). Nicmene reseni statnim centralnim rizenim historicky vzdy skoncilo pruserem.
    Ty sis začal, to zmiňovavé měření jsi prohlásil za nástroj pokroku.
    "Motorem". OK, lepsi slovo je "pricinou" nebo jeste lepe motivaci.
    2.9.2022 17:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ja taky nevim jak lepe to resit nez trznimi mechanismy (a treba problem globalnich oligopolu vnimam i ja jako Problem). Nicmene reseni statnim centralnim rizenim historicky vzdy skoncilo pruserem.
    Nj ale absence jakékoli regulace zrovnatak...
    "Motorem". OK, lepsi slovo je "pricinou" nebo jeste lepe motivaci.
    No a jsi nebo nejsi teda pro zvýšení nerovnosti, případně proč?
    2.9.2022 21:57 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Nj ale absence jakékoli regulace zrovnatak...
    Pochopitelne nejaky minimalni ramec byt musi - a tim ramcem by mel byt stat jakozto jedina NEpodnikajici - tudiz nepodjata - entita.
    No a jsi nebo nejsi teda pro zvýšení nerovnosti, případně proč?
    Jsem pro to, aby (ekonomicka!) nerovnost zustala statistickou velicinou. Neni potreba ji arbitrarnimi (mysleli jsme to dobre) zasahy resit (ale dopadlo to jako vzdycky).
    3.9.2022 00:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Jsem pro to, aby (ekonomicka!) nerovnost zustala statistickou velicinou. Neni potreba ji arbitrarnimi (mysleli jsme to dobre) zasahy resit (ale dopadlo to jako vzdycky).
    To se zkoušelo a lidem se to nelíbilo (protože trpěli), to byl důvod, proč vůbec ta politika těch arbitrárních zásahů vznikla...
    3.9.2022 11:10 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Za mych mladych let arbitrarni zasahy byly vyhlasovane jeho velicenstvem, z bozi vule vladcem... ke spokojenosti panovnika, nikoli ke spokojenosti poddanych. A pak kontinuita pravnich predpisu.
    Člověk z Horní Dolní avatar 3.9.2022 23:27 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Statni zasahy maji smysl kdyz ten trh nefunguje - neni dostatecne konkurencni (extremni pripad je monopol) nebo kdyz lidi nejsou schopni delat spravna rozhodnuti. Ten druhy pripad jsou napriklad hypoteky, bez statni regulace jako treba povinnost uvadet RPSN by bylo mnohem tezsi delat spravna rozhodnuti.

    Kdyz trh funguje, tak to je idealni stav a stat by nemel nijak zasahovat.

    A co se tyce prerozdelovani, hlavni argument pro je, ze to je zpusob ja zasadne zvysit prumernou kvalitu zivota, protoze kvalita zivota jednotlivce je priblizne logaritmicka funkce prijmu (resp. spotreby).
    Člověk z Horní Dolní avatar 3.9.2022 21:45 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    o alokaci nadpolovicni vetsiny vsech zdroju spolecnosti (penez, usili, casu, lidi, vyzkumu) nerozhoduje svym utracenim ten, kdo ty penize vydelal, ale nejaky urednik, ktery tvrdi, ze vi, co spotrebitel chce
    Hodne z tech prerozdelenych penez jsou penezni transfery, treba duchody, tam tenhle efekt neni...
    Jendа avatar 1.9.2022 23:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    The patent for Daraprim had expired, but no generic version was available.[65] The Turing–Impax deal included the condition that Impax remove the drug from regular wholesalers and pharmacies,[62] and so in June 2015, two months before the sale to Turing was announced, Impax switched to tightly controlled distribution.[23] In keeping with its strategy for pricing in the face of limited competition, Turing maintained the closed distribution.[57]
    Lidem přece nic nebránilo uzavřít s tou společností předem dohody pro dodávky toho léku za původní nebo libovolné jiné ceny. A nikomu jinému nic nebránilo po zvýšení té ceny vyrábět ten lék levněji. /s
    šestinádobek
    Šedesáti.
    Glee avatar 2.9.2022 03:16 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    za veci, ktere lide nechteji.
    That is where you are knitting yourself! Evropani to chteji. Nemaji zajem se prsit tim, ze budou "nambr van in d vrld", ale zajima je vetsinou, jak budou jejich decka vyrustat a za jakych podminek.

    To v zazdenjch brozurkach Rep/Dem neni, ze?
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    2.9.2022 15:22 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tak to jsem rád, že v Číně díky nízkému přerozdělování mají svobodu a plné peněženky, zato my v Evropě trpíme pod diktaturou Komise s prázdnými žaludky.
    Max avatar 31.8.2022 20:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Když už se tu sešla taková diskuse, tak přispěji. Nedávno jsem na Youtubu objevil super kanál: Šedesátá léta.

    Odněkud vytáhli záznamy z TV, pořady apod. doporučuji třeba tohle: Černí havrani (1990).
    Ale spousta z těch videí je výživných. Řekl bych, že spousta z toho jsou věci, co byli dnešními vyznavači Kominustů a Ruska zapomenuty.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar 1.9.2022 03:12 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tohle asi znas z NDR. Mozna to je i v tech videjich cos poslal (neroztahal jsem vsechna).
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    JiK avatar 1.9.2022 04:07 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Odněkud vytáhli záznamy z TV, pořady apod. doporučuji třeba tohle: Černí havrani (1990).
    To je brutal, neskutecny, to snad neni mozny. A vsimete si te dokumentaristiky, tech novinaru, v roce 1990, drsni, tvrde uprimni, bez agendy, bez toho aby skolili divaka, co si ma myslet, mazec, to je jak z jineho sveta...kde se to mohlo pokazit?
    1.9.2022 10:34 smrt komousum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    mrtvej komous dobrej komous
    1.9.2022 16:13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Vivat Vietcong!
    1.9.2022 20:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    2.9.2022 09:18 detox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To myslíš toho analogového nebo toho digitálního?
    Gréta avatar 2.9.2022 19:34 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    muže komunista přijít do pekla když na peklo nevěří ale zase ho všem nazemi celej život dělal?? :O :D

    2.9.2022 23:15 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Je až překvapivé jak mají staří komunističtí papaláši tuhý kořínek (L.Štrougal 97let+, M.Jakeš 98let, V.Biľak 96 let, ... ), ale ono to bude asi spíše tou speciální péčí (SANOPZ) co se jim dostávalo a tím že se za života moc nepředřeli.

    .

    Jak, že to bylo v tom jednom normalizačním vtipu?

    .

    Když se narodilo socialistické zdravotnictví pozvali soudruzi tři sudičky.

    První přistoupila ke kolébce a prorokovala mu "Budeš zadarmo!"

    Načež druhá mu přála: "Budeš pro všechny!"

    Třetí to doplnila o věštbu: "Budeš kvalitní!"

    V tu chvíli se zprudka otevřely dveře světnice a v nich se objevila čtvrtá, tu co soudruzi nepozvali.

    Ta přistoupila ke kolébce a pronesla:

    "Všechny tyto vlastnosti mít budeš, ale nikde ne dohromady!"

    "Buď budeš zadarmo, pro všechny, ale ne kvalitní,"

    "nebo budeš kvalitní, zadarmo, ale ne pro všechny,"

    "či budeš kvalitní, pro všechny, ale ne zadarmo."

    Glee avatar 3.9.2022 00:57 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To je hezke, ale ukaz prstem, anebo ty teda vlastne rovnou hod kamenem, kde by tento vtip neplatil. Teda nejaka lepsi varianta.

    Coz je o to abusrdnejsi, ze v te zpropadene socialisticke EU ma CSSR de facto zdravotnictvi porad plus minus nastavene stejne uz kolik... vic jak 60 let?
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    3.9.2022 08:07 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Můžete se více rozepsat o tom jak je zdravotnictví v ČR stejné jako za socialismu? Já v socialismu prožil tedy pouze dvě dekády a stejné se mi moc nejeví.
    3.9.2022 09:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Pro začátek pořád platí ta čtvrtá sudička. A to, že i kdybyste ten socialistický systém chtěl zatěžovat o něco méně a připlatit si (například zaplacením materiálu, který je na příděl), tak nesmíte, protože je to "protiústavní". Pár detailů se teda liší, můžete si všechno (tj. celý zákrok) zaplatit sakumprásk ze své kapsy, ale větší část rozdílů oproti době předchozí varianty socialismu vyplývá jen z toho, že se zlepšila úroveň a dostupnost moderní techniky.
    Quando omni flunkus moritati
    3.9.2022 11:18 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Můžete pojmenovat skupinu, která má dnes vyhražené zdravotní zařízení hrazené z veřejných prostředků? To se tehdy skrývalo pod "zadarmo, kvalitní, ale ne pro všechny".
    4.9.2022 10:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Vrcholní politici.
    Quando omni flunkus moritati
    4.9.2022 17:26 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    O jaké zdravotnické zařízení jde konkrétně?
    4.9.2022 21:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tak se zkuste podívat do novin, kam odvezou Zemana, Babiše, Havla apod., když jim něco je. A kam s velkou pravděpodobností neodvezou vás.
    Quando omni flunkus moritati
    5.9.2022 01:03 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Kdyz budou bydlet na Praze 6 (nebo v okoli) a nebudou treba rodit, tak ta pravdepodobnost, ze skonci v UVN, je docela vysoka.

    Prectou si, co UVN pise na svem webu: Ústřední vojenská nemocnice zajišťuje pro občany Lékařskou pohotovostní službu (LPS) za přispění Magistrátu HMP a MČ Prahy 6.

    Vedeli, ze aby mohli byt osetreni ve vojenske nemocnici, nemusi byt vojakem ani politikem?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    xxxs avatar 5.9.2022 04:53 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    bezny plesnivy dementny dedko nebude napichnuty mesiac na prometheovi, ale nechaju ho exnut.
    5.9.2022 13:37 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Moje matka byla v Ústřední Vojenské Nemocnici opakovaně vyšetřována, ošetřována, operována a hospitalizována.

    Je z jihočeského kraje a není nikterak spojena příbuzensky ani jinak s žádným vrcholným politikem současným či minulým (no, abych byl přesný, její babička znala osobně druhorepublikového předsedu vlády, ale myslím že to se těžko dá považovat za protekci).

    Na druhou stranu ovšem trpí poměrně málo známou nemocí s mnoha komplikacemi, takže budějovická nemocnice na to prostě není dostatečně odborně vybavena (a plzeňská už asi taky ne).
    Glee avatar 8.9.2022 00:45 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    A v cem je tedy jine? Mluvim o obecne rovine, ale i tech sudickach, ktere byly pouhy dobovy mistni vtip vysvetlujici, ze jinde v tomhle trava zelenejsi az tak moc neni (ano, technologie byly na zapade lepsi, vetsinou / u vysledku to tak vsak nebylo ve vsech oborech).
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    3.9.2022 06:40 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    3.9.2022 15:09 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ty rozstrileny hajmrsy ho dost vytocily :)
    3.9.2022 19:32 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Máš fotku?
    3.9.2022 22:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ja ne, ale girkin jich má prý mega moc - hned vedle fotek nesetrelenyho MH17
    3.9.2022 16:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Bidet to včera rozjel :-D
    Neměl bys radši být na Václaváku a spolu s Josefem Skálou skandovat za plynové, ropné a další dealy s Ruskem?
    3.9.2022 19:34 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Proč? Je jich tam dost i beze mě. Víc než proti Kalouskovi.
    Fluttershy, yay! avatar 3.9.2022 16:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Kremlobot nezná memečko Dark Brandon, lol.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.9.2022 19:35 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Teď frčí memečko Adolf Biden :-D
    Fluttershy, yay! avatar 3.9.2022 19:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    U vás nácků možná.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Darth Phantom avatar 5.9.2022 13:18 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    Kobyláči, ty komunisto, tak jsem jen ze zvědavosti nahlídnul do tý petice, co máš v patičce. To už podepsalo 300 soudruhů, soudružek a transgender neomarxistů jo? No ty krávo :-D

    Tipnul bych si, že ten petiční výbor budou nějaký rudý pirátský zmetci. Že mam pravdu, soudruhu?
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.9.2022 14:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Takže už i Assange je neomarxista?
    Darth Phantom avatar 5.9.2022 14:19 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To nevim, ale je naprosto, ale naprosto zjevné, že neomarxisté se na jeho podporu aktivizují.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.9.2022 14:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tak si něco najdi, možná zjistíš, že s ním nejsi v až tak ostrém sporu...
    Fluttershy, yay! avatar 5.9.2022 14:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ale především: přímo osoba Assange je podružná, předmětem problému je faktická svoboda slova jako nástroj aspoň nějakého dohledu nad mocí, co vlastně dělá.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.9.2022 14:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To nevim, ale je naprosto, ale naprosto zjevné, že neomarxisté se na jeho podporu aktivizují.
    Ale je na tomhle zajímavé sledovat, jak se "pravičáci" a "levičáci" antagonizují, i když se na něčem shodují, případně vůbec nepoznají, že se shodují...
    5.9.2022 16:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Obecně v dnešní době, když se někdo ostře vymezuje na ose levice x pravice, tak je buď debil nebo fosílie přes 50. Takhle jednoduchý svět už dávno není. Je to krásně vidět i phantomovi, že stejně jak komouši rád všechny oslovuje "soudruhu".
    Darth Phantom avatar 6.9.2022 09:35 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ale je na tomhle zajímavé sledovat, jak se "pravičáci" a "levičáci" antagonizují,

    Dobře. Musíte ale aspoň, soudruzi, uznat, že na rudochy mam prostě čuch. 1, 2. Zvláště se mi líbilo:"Inicioval jsem také senátní kandidaturu Tomáše Tožičky (2020) a k Pirátům jsem přivedl i senátorku Adélu Šípovou.". Prostě už mam na to naštimovanej nějakej inštinkt nebo šestej smysl, čoveče.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Darth Phantom avatar 6.9.2022 10:23 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    Shrnul bych to asi takto: Případ Assangeho zdaleko není OK, o tom žádná. Ovšem nejvíce si na tom honí triko rudoši, aby dokázali, jaký je kapitalismus prohnilý systém, který pronásleduje své odpůrce. Složení petičního výboru hovoří jasně: Pirátský komouš, soudružka s genderovými koncepcemi a rovnými příležitostmi a dopisovatelka a2larmu či co.

    Nuže, to mi soudruzi nenakukáte, že jde o nezištné hnutí bojovníků za svobodu. Na druhou stranu člověk nemusí bejt extra génius, aby to poznal, Kolibáč linkuje pouze rudý hovna...
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    6.9.2022 11:57 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    WTF? To jsi musel tak dlouho zkoumat?

    Samozřejmě existují jiná "hnutí" s jinak rudými hovny pro vás bolševické komouše, je jasné že do stejného výboru nevlezete.

    6.9.2022 23:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Dobře. Musíte ale aspoň, soudruzi, uznat, že na rudochy mam prostě čuch.
    Nóó tak že u tohohle jsou Piráti fakt není překvapivý ani trošku, Assangův případ už se táhne dlouho a Piráti u toho byli už před 12 lety. Na Assangovi, TPB apod. ta strana v podstatě vznikla, dá se víceméně říct, že tohle jsou ty původní hodnoty. Sblížení se Zelenými apod. přišlo až později...

    Co spíš mě zaráží je, že všechny ty naše "pravicové" strany, co se obvykle tak zaklínají svobodou slova a odporem proti centralizovanému diktátu, tohle celkem ignorují... Asi se příliš vyčerpali bojem za svobodu slova Sputnik News...
    Darth Phantom avatar 7.9.2022 09:10 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    dá se víceméně říct, že tohle jsou ty původní hodnoty

    No bodejť, dyť na ty prapůvodní hodnoty taky zakládající soudruh Pirátstva odkazuje. Soudruha již pokryly šediny, avšak stále nemá všech pět pohromadě (a to je co říct v tomto věku). Soudruh odkazuje na toto.

    Infoanarchisté žádají, aby používání P2P, freenetu bylo anonymní a bez kontroly státního aparátu
    Já bych to přetlumočil do srozumitelnějšího jazyka. Jde jim o plnou svobodu kradení duševního (a jiného) vlastnictví bez zásahů státu a kohokoliv jiného. Ten pojem infoanarchismus bych spíše nahraduil slůvkem anarchokomunismus a jinak moc na ty skazky o tom, jak jim jde především o svobodu slova na internetu moc nejsem, to bych si radši pustil Hajaja v rádiu večer či jak se to jmenuje.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.9.2022 11:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Upřímně, tyhle spory mezi anarcho-pravicí a anarcho-levicí jdou tak trochu mimo mě. Já jsem předběžně skeptickej ke všem anarcho směrům, ať už nalevo či napravo (i když je zároveň úplně nezatracuju a jsem do nějaké míry pro různé alternativy iterativně zkoušet).

    Že ani jedni ani druzí ve skutečnosti nechtějí stát pouze minimalizovat a že z nich často vyleze, že v některých ohledech ho chtějí spíš jako tak trochu vlastně maličko ehm posílit, mě určitě nepřekvapuje. Ty hádky mezi těmito směry co teda jako je ta Jediná Správná Cesta Minimalizace Státu pozoruji spíš tak jako zvenku z nevalným zájmem platicího turisty ;-)
    Darth Phantom avatar 7.9.2022 12:43 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    Před časem tu proběhly nějaký blogy na téma "Kdyby někdo mávnul kouzelnym proutkem a ocitnul ses rázem s nahou prdelí v divočině a ostatní lidi byli taky nahý a bez všech výdobytků civilizace", tak co myslíš, k čemu by lidi přirozeně tíhli. K (anarcho)komunismu nebo (anarcho)kapitalismu. A teď přeskočim skutečnost, že s anarchkomunismem bychom se k dnešním všem výdobytkům civilizace vůbec nedostali :-)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Fluttershy, yay! avatar 7.9.2022 13:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    lmao

    OG anarchokomunista je nějaký Kropotkin, známý pro mj. evoluční strategii mutualismu, jeho stěžejní publikace Dobývání chleba, Pospolitost (Vzájemná pomoc), Pole, továrny a dílny. Kapitoly – z jeho expedice na Sibiř – vzájemná pomoc u zvířat; dále vzájemná pomoc u divochů (sic), u barbarů (sic), ve středověké obci, v naší době, „když stát zničil cechy, rostou dělnické organizace“.

    BTW náhodou mi padlo oko na odstavec tuším již z roku 1899:

    All this shows that the much-dreaded invasion of the East upon European markets is in rapid progress. The Chinese slumber still; but I am firmly persuaded from what I saw of China that the moment they will begin to manufacture with the aid of European machinery — and the first steps have already been made — they will do it with more success, and necessarily on a far greater scale, than even the Japanese.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.9.2022 16:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Před časem tu proběhly nějaký blogy na téma "Kdyby někdo mávnul kouzelnym proutkem a ocitnul ses rázem s nahou prdelí v divočině a ostatní lidi byli taky nahý a bez všech výdobytků civilizace", tak co myslíš, k čemu by lidi přirozeně tíhli. K (anarcho)komunismu nebo (anarcho)kapitalismu.
    No tak o lovcích a sběračích se ví, že jsou/byli poměrně dost egalitariánští. Ale přesto bych nesouhlasil s nějakým zaškatulkovánim pod nějaký moderní -ismus. Nejsem marxista ani marxitický antropologický protějšek u kapitalistů, jsem environmentální determinista, takže ti řeknu, že nic jako "přirozené tíhnutí" k nějakému -ismu nebo nějakému jednomu konkrétnímu svatému uspořádání u člověka fakticky neexistuje. Strukturu společnosti určuje protředí a ekologie (v tom obecném smyslu způsob interakce s tim prostředím, ne objímání stromů). A memy, do nějaký míry, ale do jaký, bůh ví.
    7.9.2022 18:21 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    tak co myslíš, k čemu by lidi přirozeně tíhli. K (anarcho)komunismu nebo (anarcho)kapitalismu.
    Ani jednému z toho.

    S nahou riťou a bez výdobytkov civilizácie nikto nebude rešpektovať nejaké filozofické "vlastníctvo" (= toto je moje a aj keď som preč, nikto mi na to nesmie siahnuť. Vrátane pozemkov odtálto až hen tam do piče), ale len prostú držbu (moje je to, čo mám pri sebe, alebo čo mi tuto kamoš postráži), takže ankap ťažko. A anarchokomunizmus, to sa už ukázalo trebárs na kibucoch, že to nie je dlhodobo udržateľné, a už vôbec to neškáluje.
    JiK avatar 7.9.2022 19:07 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Kibbutz hnuti je mimoradne zajimava cast historie. Zajimalo by mne, jak si mistni levicove kridlo vysvetluje jejich selhani a rozpad.
    Jendа avatar 3.9.2022 17:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Viděli jste to? tl;dr demonstrace za nákup plynu z Ruska, Dukovany z Rosatomu, ukončit podporu Ukrajiny, antivax, vystoupit z NATO, vystoupit z EU, znárodnit elektrárny a odpojit se od sítí sousedních států, odhadováno je 70k lidí
    3.9.2022 20:55 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ruských kolaborantů je i tady v diskuzi dost, ale tentokrát se svezli na nepopularitě vlády, jinak by jich přišlo sotva pár tisíc. Je škoda, že lidi na které dopadla chronická neschopnost fialovy vlády k jakékoliv rozhodné akci nemají jinou alternativu než proruský vypatlance a antivaxery.
    Glee avatar 4.9.2022 03:26 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Definuj "Ruskeho kolaboranta" prosim.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    4.9.2022 07:17 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To je kdokoliv, kdo nehajluje pro Ukrajinu, NATO, povinné očkování a SPOLUvládu.
    4.9.2022 09:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    No jasně, to mi jako fakt chceš tvrdit, že třeba KSČM se Skálou tohle dělaj zcela autonomně bez jakékoli komunikace se subjektem, který začíná na K a končí na reml? Že se to, co prosazují, shoduje na 100% s přáními Kremlu jen tak čirou náhodou? :-D

    Kremlu teče do bot, kouká, jak se Evropa plánuje (konečně) vyvázat ze závislosti na těch jejich potrubích, tak se snaží zuby nehty s tim něco udělat. Rádi by z nás měli další Maďarsko...
    4.9.2022 10:44 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Kolik je dnes v Kremlu komunistů?

    Exkomouše nepočítej, takových máme i u nás spoustu, třeba prokurátor Stříž nebo generál Pavel...
    4.9.2022 11:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Kolik je dnes v Kremlu komunistů?
    Moc ne, dnes tam jsou především fašisti. Ale nevypadá to, že by to lidem z KSČM jakkoli vadilo, a Strana Proruských Dezolátů už se ani s nějakým předstíráním nějakého ismu moc nenamáhá...
    Člověk z Horní Dolní avatar 4.9.2022 15:00 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Boze ty jsi pako. Je uplne jedno kolik tam je koministu.
    Darth Phantom avatar 5.9.2022 14:33 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Komínisti jsou narozdíl od komunistů užiteční, soudruhu
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    4.9.2022 11:24 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Kremlu teče do bot
    Jak se pozna ze tece do bot specificky Kremlu? Tj nejaky ukazatel ktery tady v CR neplati...

    Emigranti z RF totiz tvrdi neco trochu jineho - napriklad ze oligarchove na vsech urovnich prestavaji tak moc krast (Putin kvuli valecnym vydajum naridil kontroly (excesy prubezne dostavaji zlate padaky bez padaku)) a penize se konecne vynakladaji na puvodne planovane ucely - zejmena na venkove je pry videt vyrazne zmeny k lepsimu.
    Evropa plánuje (konečně) vyvázat ze závislosti na těch jejich potrubích
    A udelala to tradicne byrodementnim zpusobem, totiz zakazem bez pripravene fullscale alternativy.
    4.9.2022 11:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Jak se pozna ze tece do bot specificky Kremlu? Tj nejaky ukazatel ktery tady v CR neplati...
    Nejsem si jistej, jak to myslíš, ale EU teče do bot taky, neříkal jsem, že ne...
    Emigranti z RF totiz tvrdi neco trochu jineho - napriklad ze oligarchove na vsech urovnich prestavaji tak moc krast (Putin kvuli valecnym vydajum naridil kontroly (excesy prubezne dostavaji zlate padaky bez padaku)) a penize se konecne vynakladaji na puvodne planovane ucely - zejmena na venkove je pry videt vyrazne zmeny k lepsimu.
    I kdyby tohle byla pravda, znamenalo by to, že aby konečně začali řešit svoje vnitrostátní problémy, museli napadnout sousední zemi, povraždit tam tisíce lidí, nechat umírat tisíce svých a jet taktiku spálené země. To je doslova tragické.
    A udelala to tradicne byrodementnim zpusobem, totiz zakazem bez pripravene fullscale alternativy.
    Což se dá formulovat ještě takhle: Alternativy zůstavaly na okraji, musela přijít krize a zákaz shora, aby se začaly reálně prokopávat. Což je taky docela blbý.
    5.9.2022 12:41 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Nejsem si jistej, jak to myslíš, ale EU teče do bot taky, neříkal jsem, že ne...
    No tvoje veta vypadala jako by u nas bylo vsechno v poradku zatimco Kreml mele z posledniho. Ja se domnivam, ze trend je, bohuzel, presne opacny - a to CR oficialne v zadnem konfliktu ani neni.
    To je doslova tragické.
    Což je taky docela blbý.
    Tragicky blby na vsechny strany.
    5.9.2022 13:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ja se domnivam, ze trend je, bohuzel, presne opacny
    Ok, takže uvažuješ o stěhování do Ruska?
    Darth Phantom avatar 5.9.2022 13:58 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tvuj děda se odstěhuje do Ruska. Já bych s tim celkem souhlasil. Ty dopady na Evropu budou prostě nepředstavitelný. Si jenom vem, co se dělo ve Francii se žlutejma vestama. A to bylo jen nepatrný zdražení PHM. Tohle bude uragán na úplně jinym levelu, protože lidi v Evropě jsou zvyklý na úplně jinej životní standard. V Rusku to bude bude samozřejmě hodně bolet, ale tam jsou jaksi na to zvyklí a mnohem lépe to překousnou.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.9.2022 14:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Já bych s tim celkem souhlasil. Ty dopady na Evropu budou prostě nepředstavitelný.
    No však jo, právě proto by dávalo smysl se přestěhovat do Ruska, ne? Pokud to, co ploštěnka píše je pravda, a situace tam není špatná a dokonce se zlepšuje.
    5.9.2022 18:07 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Falesna dichotomie EU -- RF. Ikdyz je na tom medianovy obcan RF hur nez medianova obcanka EU, tak trend u nas je zrejmy. Nastesti existuji i jine zeme, daleko od demenci obou. Umim si predstavit ze treba ve vetsine Ameriky (kontinentu) bude mit clovek s evropskym platem na HO klid a pohodu.
    5.9.2022 18:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Falesna dichotomie EU -- RF.
    Tys do vlákna natlačil porovnání EU - RF, já se původně vyjadřoval pouze k RF...
    Umim si predstavit ze treba ve vetsine Ameriky (kontinentu) bude mit clovek s evropskym platem na HO klid a pohodu.
    To asi jo, ale IMO asi případně postačí i jen GB, přecijen je to blíž a dá se tam v případě průseru dojet autem...
    6.9.2022 12:09 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tys do vlákna natlačil porovnání EU - RF, já se původně vyjadřoval pouze k RF...
    Factcheck: Ja do vlakna natlacil CR a to z prosteho duvodu - vyvarovani se porekadlu o zahnojenem vlastnim prahu. EU jsi prvni zminil ty.
    6.9.2022 23:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Já jsem to pochopil - asi i vzhledem ke zbytku toho komentáře - tak, že v ČR je špatná (energetická) situace kvůli EU. Pokud to tak myšleno nebylo, v pořádku, moje chyba, ale v tom případě to je asi poněkud obecná otázka, to bude hodně záležet na metrice, jakou si zvolíš...
    7.9.2022 13:00 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    V CR je dobra/spatna situace hlavne kvuli - wait for it - vladam CR.
    7.9.2022 17:37 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To je na abclinuxu, a vlastně na internetové diskuse obecně, nečekaně racionální.
    5.9.2022 01:32 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    A proč z Ruska emigrují, když se místní situace tak zásadně zlepšuje? A proč lidi z Evropy neemigrují, když se situace tak zásadně zhoršuje?
    5.9.2022 12:51 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Emigrovali pred lety, maji v CR legalni docasny/trvaly pobyt.

    A lidi z Evropy zacinaji emigrovat taky - treba kamaradka s pritelem si na konci srpna zmenila sidlo homeoffice na druhy konec sveta (dokonce zrusili najemni smlouvu a neplanuji se v dohledne dobe vracet vic nez na vanocni navstevu rodicu). Spousta dalsich s moznosti HO vazne premysli o tom, ze se podobne zaridi "na zimu na jih".
    xxxs avatar 5.9.2022 05:19 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    "oligarchove na vsech urovnich prestavaji tak moc krast" -starigan sa prebral z iluzie a zacal svojim sposobom riesit svoj vlastny bordel. v niecom to moze pomoct, ale toto je celospolocensky problem a putin nema sancu mikromanazovat zivot 140M ludom.
    4.9.2022 11:24 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Jde to zjistit jednoduchym testem. Staci se zeptat, jestli by Rusko melo mit pravo nam urcovat, jestli muzeme byt v NATO. Jakakoliv jina odpoved nez ne (vcetne mlceni), znamena ruskeho kolaboranta.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    4.9.2022 13:15 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Napadá mě spousta dalších otázek, například jestli by Rusko mělo mít právo nám určovat, jestli můžeme být německým protektorátem. Jakákoliv jiná odpověď než ne (včetně mlčení), znamená ruského kolaboranta. ;-)
    4.9.2022 13:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Jo jo, tebe vždycky napadne spousta otázek, obvykle když se někdo zeptá na Rusko. Čím přímější otázka, tím víc jiných protiotázek :-D
    4.9.2022 14:36 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Což o to - s otázkama nemáš problém. Co nezvládáš jsou odpovědi
    4.9.2022 22:03 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ptejte se mě, na co chcete, já, na co chci odpovím :-D

    Všiml sis někdy, že věřící otázky nekladou? Prostě něčemu věří, nepochybují o tom, a ani je nenapadne že by to něco mohlo být jinak. Já naopak preventivně nevěřím ničemu, zvlášť pokud mi někdo říká že tomu věřit musím.
    5.9.2022 06:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    máš to pomotaný - věřící se naopak ptají furt: a opravdu si myslíš, že se človek moh vyvinout evolucí? A že je země kulatá si myslíš proč? Jak by mohl člověk přežít Van Allenovy pásy? A tak podobně

    s čím mají problém jsou právě odpovědi - do těch se jim nechce, nebo mění téma, nebo odchází z debaty, nebo se můžou pos...t
    Já naopak preventivně nevěřím ničemu
    takže ani těm UA válečným zločinům, tomu, že UA je plná fašistů a podobně jak sem pořád píšeš?
    5.9.2022 10:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    preventivně nevěřím ničemu
    ... kromě Kremlu, tomu zas preventivně věříš skoro všechno :-D
    4.9.2022 20:57 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Každý kdo tvrdí, že se máme okamžitě vyvázat ze stávajících mezinárodních smluv a být "neutrální" bez toho abychom pro vymáhání neutrality měli buď dostatečně silnou armádu nebo účinné mezinárodní garance. To nemluvím o snaze bezdůvodně se stát totálně energeticky závislými na zdrojích z Ruska.
    Glee avatar 4.9.2022 03:35 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Hezke. Ja myslel, ze to svolal Babis. Zvedal na svym platku z 50k na 70k behem chilky, ale klidne muze byt.

    tl;dr demonstrace za nákup plynu z Ruska, Dukovany z Rosatomu, ukončit podporu Ukrajiny, antivax, vystoupit z NATO, vystoupit z EU, znárodnit elektrárny a odpojit se od sítí sousedních států, odhadováno je 70k lidí
    Popravde je mi to i ted u prdele, ale byly tohle jedine pozadavky?
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    4.9.2022 07:20 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To je policejní odhad, vynásob ho dvojkou. Ono je vidět že jich tam je o dost víc než tenkrát proti Kalouskovi...

    A měl jsem pocit že hlavní požadavek je odstoupení vlády.
    4.9.2022 13:31 dr Joseph hadra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tak dnes už veřejnoprotektorátní mééédia připouštějí 100 tisíc.
    4.9.2022 10:04 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Osvobodit český průmysl od závislosti na zahraničních společnostech.

    Fluttershy, yay! avatar 4.9.2022 13:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Není to ve sporu s „Dukovany z Rosatomu“?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    4.9.2022 14:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    To je na ně moc složitý - ani nepochopí na co se ptáš :/
    Jendа avatar 4.9.2022 16:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    6.9.2022 22:31 nepřihlášen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ty troubo, až nás rusáci osvoboděj, tak už to zahraničí nebude!

    Ani nějakej ty nebo já možná nebude.
    Gréta avatar 5.9.2022 19:13 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    nn je to demonstrace proti neschopný spolunistický vládě :D ;D ksč/antivax/etc jenom využívaj potenciál těch lidí na který neschopná/všehoschopná vláda kašle ato až tak že je nahnala doulic :D

    ..............se naplňuje proroctví z mackova vtipu 'Plynu v ČR bude na podzim a v zimě dostatek. Jen při bližší analýze došlo k upřesnění, že nebude v potrubí, ale v ulicích, a nebude zemní, ale slzný.' :D :D

    6.9.2022 19:15 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Jen se neboj, nakonec se objeví někdo rozumnější, kdo strádající lidi podpoří a ruským kolaborantům, volnotrhovcům, antivaxerům a jiným náckům zase nezbude nic jinýho než zvracet na facebook.
    Glee avatar 7.9.2022 02:57 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    a ruským kolaborantům, volnotrhovcům, antivaxerům a jiným náckům
    Chapu ze nadsazka, ale ty nesouvisejici nacky pls vynech. Se pak bengam blbe dela a tak. :-)
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    Gréta avatar 8.9.2022 19:09 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?

    nóóóó já že ten udajnej rozumější má už min půl roku zpoždění :D je víc pravděpodobnější že dřív než by jako slaboch fiala poloautista síkela a ruskej šváb stanjura vymysleli něco rozumnýho budou viset na vlastních svetrech z kandelábrů :D

    stát kontroluje 70% čezu (což muže bejt duvod proč naše vláda jedná v energetický krizi vírazně pomalejc než drtivá věčina evropskejch zemí) a jakejkoliv aspoň trošičku schopnější premier by už bouchnul pěstí dostolu. ta správná votázečka je kdo sou ty minoritní akcionáři který teďko nejvíc rejžujou a proč se jich fiala bojí :D :D vic napovidat nebudu :P ;D

    8.9.2022 19:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Třeba já - akcie cezu mi letos fakt dělají radost a na příští dividendy se moc těším :)
    9.9.2022 20:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Na to už Uršula fon Lejno vymyslela řešení, zisky ČEZu se evropsky zdaní a budou se z nich Němcům platit příspěvky na drahou elektřinu.
    9.9.2022 21:16 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Hlavně ze mě Kalouskek nedonutí dávat povine 3% prijmu do negarantovanych “důchodových fondů”

    vyřešení závislosti na východním psychopatovi holt bude něco stát
    4.9.2022 13:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    6.9.2022 13:57 ZV
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    ja iba idem pozdraviť králička (preklad do slovenčiny)... keď sme sa bavili o rusofóbnom nastavení tunajších bojovníkov proti imperiálnym zámerom toho zlého rozpínavého Ruska, králik (kralyk) - aspoň myslím, že to bol on - ako dôkaz, že medzi zlými a dobrými Rusmi rozlišuje, uviedol svoju obľubu Bulgakova. Ja sa priznám, že to nie je moje pravé orechové, mám radšej v ruskej literatúre iné ingrediencie, ale, kralyk, čo ty nato, že v Kyjeve idú zavrieť múzweum ich rodáka - ruského spisovateľa Bulgakova, pokladaného za jedného z vrcholných autorov ruskej literatúry 20. storočia?
    6.9.2022 15:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    ale, kralyk, čo ty nato, že v Kyjeve idú zavrieť múzweum ich rodáka
    Neidú.
    7.9.2022 09:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Choď sem častěji prosím - chybí mi luštění těch osmisměrek co si sem dávala
    6.9.2022 22:34 nepřihlášen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Koukám, že cvok a zmrd Radovan, kterej by určitě i péra rusákům nebo jinejm fašounům ochotně kouřil, kdyby měl příležitost, pořád při vší síle. Humus co mají někteří lidi žijící mezi náma v kedlubnách.
    6.9.2022 23:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Aktuálně: Kreml oznámil ambiciózní plán do 15. září dostat plně pod kontrolu obě Putinovy nohy. Britské ministerstvo švihlé chůze je ve své poslední zprávě skeptické ke schopnosti Ruska tohoto cíle dosáhnout.
    Člověk z Horní Dolní avatar 7.9.2022 00:05 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    7.9.2022 08:43 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Obětování značných příjmů z prodeje plynu Evropě pro zrušení neúčinných sankcí?
    7.9.2022 12:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    uvidíme - taky je možnost, že si UA někde naběhne do pasti, ale snad ne
    7.9.2022 14:03 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tím jak se rozšiřuje v RF povědomí o úspěších SMO budou stále obtížněji schánět nezbytné dobrovolníky, pochybuji že s těch co snad i zarotují se kdokoli dobrovolně vrátí zpět na frontu. Také pověsti o údajném zdržování/odmítání plateb za službu(zranění/úmrtí) v rámci SMO na přitažlivosti u rekrutů asi nepřidá. Myslím, že UA to může prohrát pouze Evropa (Francie/Italie/Nemecko by se patrně Mnichovu 2022 nebranili, nakonec 84 vyroci je 29.9. za par dni).
    7.9.2022 14:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Kdyby to bylo na Evropě, tak je na ua už posekáno - vždyť hned zkraje chtěli i zavřít hranice - teď si nevzpomenu jestli to zahlásila Francie, nebo Německo.

    Naštěstí pro UA a i pro Evropu za UA stojí USA, UK a vlastně i NATO jako takové - bez nich bychom maximálně psali rusku ostré (ale ne zas až tak moc) nóty a nasvěcovali eifellovku…

    7.9.2022 15:03 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    7.9.2022 20:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    7.9.2022 23:14 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Mas pravdu:
    „Použili na nás všechno,“ popisuje Denys, 33letý ukrajinský voják, jehož jednotka se po dlouhém přívalu kazetových bomb, fosforové munice a minometné palbě stáhla z vesnice ovládané Rusy.

    „Pokud je nezastavíme, budou naše lidi jen znásilňovat a vraždit, jako to dělali všude jinde,“ říká Oleksandrův 49letý spolubydlící z nemocnice.
    Co taky cekat od takovych zmrdu?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    7.9.2022 23:17 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Pro uplnost dodam, ze tim myslim ruskou armadu a ruskem placene zoldaky.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    8.9.2022 08:08 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Jste si jist, že velitel čety má přehled o globálním poměru ztrát probíhající ofenzívy? To bych očekával na podstatně vyšších stupních velení, které by z důvodu udržení morálky patrně šetřilo s informacemi. “We lost five people for every one they did,” může znanenat ztráty v rámci jeho(blízkých) jednotek. Globálně mohou být ztráty značně odlišné (oběma směry).
    8.9.2022 11:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Až tak by mě nepřekvapilo, kdyby to bylo +- realistické. Bohužel. Jednak ofensiva je (aspoň co já vim) ztrátovější víceméně z principu, ale pak také stále platí ta asymetrie kdy Rusko je o dost větší země a Kreml se naprosto nežinýruje vůbec s ničim a kropí to tam hlava nehlava, klidně srovná se zemí celý města jen aby mohl Putler deklarovat "vítězství" a zachoval si moc...
    8.9.2022 17:02 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Na dobití Monte Casina požadovalo vedeni přesilu 1:7 a taky šli proti zbytkům německých elitních jednotek. Podle mě ty ztráty můžou odpovídat

    Ps myslíte, ze teď nastane v Petrohradě velké oknopadání, nebo hromadné pití čaje?
    8.9.2022 19:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ps myslíte, ze teď nastane v Petrohradě velké oknopadání, nebo hromadné pití čaje?
    Taky jsem na to teď koukal no, docela hustý. Prnví vlaštovka.

    Na záludná okna, čaje, kliky u dveří apod. by si ti zastupitelné teď určitě měli dávat pozor...
    JiK avatar 9.9.2022 17:07 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Rusko je zeme, kde se muzes smrtelne zranit vypadnutim z okna i kdyz zijes v -3 patre betonoveho podzemniho bunkru...
    10.9.2022 12:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Tak už se k nim přidali i zástupci v Moskvě, nicméně mezitim už po nich jde policie...
    10.9.2022 16:53 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    tak to už nám Ráďa neodpoví ani na dotaz kolik je hodin :-(
    JiK avatar 10.9.2022 20:32 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    na twitteru pisou, ze je uzavreno centrum Moskvy. Asi kvuli oslavam ruskych uspechu specialni operace na Ukrajine.
    9.9.2022 17:28 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    No já bych to moc nepřeceňoval, Petrohrad a jeho zastupitelstva je prostě taková ruská Florida.

    Teď nemůžu najít tu historku, jak slavnostně pojmenovali ulici po Ivanovi (Hrozném) u příležitosti výročí carovy návštěvy v tomto městě.
    Glee avatar 10.9.2022 02:37 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Hint: kazetových bomb, fosforové munice

    Ktere ze zeme tohle maj na ok seznamu, ze.

    JiK kdyztak doplni detaily z tatovic vojny v 1981.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    Jendа avatar 8.9.2022 21:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Zemřel Michail Gorbačov.
    A teď zemřela královna Alžběta
    Fluttershy, yay! avatar 8.9.2022 21:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ať žije republika!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xxxs avatar 8.9.2022 22:21 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    ale no tak! ved karolko sa tak velmi tesil. nekaz mu to.
    Glee avatar 9.9.2022 03:25 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ať žije republika!
    Good point. Ale zatim se to asi nestane, myslim.

    Byl uz geo pripad, kdy by matka chtela vlezt "zpet" do sveho ditete, btw? (Picture it!) Mozna ted no.. heh.
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0
    Gréta avatar 16.9.2022 17:30 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    xxxs avatar 8.9.2022 22:29 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    posielam babke jedneho ripouse. bola stylova.
    Glee avatar 10.9.2022 02:40 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Michail Gorbačov. Vycinkal nam svobodu?
    Ta urcite vycinkala svobodu Zulu kmenum. Ale zde uz jen pindam. :-)
    The History of the World: Every Year, ffs, https://www.youtube.com/watch?v=-6Wu0Q7x5D0

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.