abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 695 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Video na webových stránkách

    24.8.2009 22:09 | Přečteno: 4405× | Normální život

    Info úvodem: součástí tohoto zápisu je i jednoduché funkční HOW-TO.
    Již dlouho se u nás v práci sem tam někdo ozval, že bychom mohli dát na naše webové stránky nějaké videoukázky z našich vystoupení, či DVD. Při představě nějakého šíleného flashe se mi z toho ale dělaly mžitky před očima a vehementně jsem se tomu bránil. Docela mi hrál do karet limit 300 MB na webhostingu. Doba ale pokročila, navýšily se limity, rychlosti, přišel flash 9 s možností přehrávat MP4 video a také přišlo HTML5 s tagem <video>. Takže jsem řekl „ano“ a začal zjišťovat, jak to udělat co nejlépe.

    Jak na to?

    V podstatě se nabízejí dva základní způsoby

    1. použít nějaký flash přehrávač a do něj nacpat video v některém podporovaném formátu
    2. použít tag <video>, který je momentálně funkční ve Firefoxu od verze 3.5 a v Safari od verze 4
    Možnost "2" předpokládá, že mám video ve dvou formátech. Pro Firefox kontejner Ogg a v něm Theora+Vorbis, pro Safari kontejner MP4 a v něm (jiné možnosti jsem nezkoušel) MPEG-4 AVC (x264)/AAC. Dobrou zprávou je, že tohleto MP4 video lze nacpat i do flashového přehrávače. Z toho plyne, že budeme potřebovat celkem 2 videosoubory pro všechny možnosti.

    Údajně funkční a validní řešení

    Našel jsem dva dobře vypadající, údajně fungující připravené HTML skripty, které by měly fungovat tak, že otestují prohlížeč na podporu HTML5, a pokud vyjde test pozitivně, zvolí nativní přehrávání. V opačném případě zvolí flash. První byl čistě html (a z této stránky jsem hodně čerpal), druhý (už netuším, kde jsem ho našel) používal javascript. Výsledek dávaly oba stejný – a to ten, že v prohlížečích Midori a Arora jsem dostal místo videa jen náhradní obrázek…

    fotky-sklad, obrázek 96

    a v Konqueroru 3.5.10 jen prázdné okno s ovládacími prvky. Řešení možná pěkné pro většinu obyvatelstva, ale rozhodně ne pro všechny.

    fotky-sklad, obrázek 95

    Moje řešení

    Zvolil jsem tedy řešení jiné. Výchozí video ve flashi a možnost přepnutí na nativní video. K tomu stačí umístit někam na stránky volbu, která uloží cookie s dobou platnosti na x let dopředu, a podle hodnoty této cookie volit dané zobrazení, což splní přesně svůj účel: v daném prohlížeči se bude používat nativní zobrazení videa, v ostatních prohlížečích (včetně těch se zakázanými cookies) „klasické“ flashové.

    Zobrazení videa potom prakticky řeším tak, že si na místě jeho vložení nastavím proměnnou $filename (odpovídající názvu souboru bez koncovky) a dle hodnoty cookie vložím jeden ze skriptů:

    První pro HTML5

    <video poster="<?php echo $filename;?>.jpg"  width="360" height="270" autobuffer controls>
    	<source src="<?php echo $filename;?>.mp4" type="video/mp4" /> <!-- MPEG4 for Safari -->
    	<source src="<?php echo $filename;?>.ogv" type="video/ogg; codecs="theora, vorbis"" /> <!-- Ogg Theora for Firefox 3.5+ -->
    </video>
    
    

    Druhý pro flash

    <div class="video">	
    <object type="application/x-shockwave-flash" data="player.swf?image=<?php echo $filename;?>.jpg&file=<?php echo $filename;?>.mp4" width="360" height="290">
    <param name="movie" value="player.swf?image=<?php echo  $filename;?>.jpg&file=<?php echo $filename;?>.mp4" />
     <param name="quality" value="high" />
     <param name="AllowFullscreen" value="true" />
     <param name='flashvars' value='bufferlength=10' />
     <img alt="Zde by mělo být video" src="<?php echo $filename;?>.jpg" width="360" height="270" />
     <p><strong>Váš prohlížeč nedokáže přehrát video.</strong>
    			Nechcete si raději stáhnout soubor do PC?<br />
    			<a href="<?php echo $filename;?>.mp4">MPEG4 / H.264 ".mp4" (Windows / Mac)</a> |
    			<a href="<?php echo $filename;?>.ogv">Ogg Theora & Vorbis ".ogv" (Linux)</a>
    		</p><p>
    			Pro přehrávání videa zde na stránce udělejte, prosím, jedno z následujícího:
    		</p><ul>
    			<li>Aktualizujte na <a href="http://getfirefox.com">Firefox v3.5</a>,
    				nebo <a href="http://apple.com/safari">Safari v4</a></li>
    			<li>Nainstalujte <a href="http://get.adobe.com/flashplayer/">Adobe Flash Player</a></li>
    			<li>Nainstalujte <a href="http://apple.com/quicktime/download/">Apple QuickTime</a></li>
    		</ul>
    	</object>
    </div>
    

    U druhého je použit kontejner div jen proto, že ho tam chce validator. Uvedené skripty tiše předpokládají, že pro každé video máme 3 soubory stejného jména, ale odlišné koncovky. Jsou to 2 zmíněné soubory s videem a k tomu obrázek, který se zobrazí na počátku, než video začne přehrávat, nebo v případě, že prohlížeč přehrávání videa nepodporuje.

    Jako flashový přehrávač jsem použil FW Player, který je pro nekomerční účely zdarma. Z něj postačí jen samotný soubor player.swf, ostatní soubory, ani doporučovaná řešení nejsou potřeba. Také si všmněte, že jsem výšku objektu s flashovým přehrávačem zvolil o 20 px vyšší, než samotné video - je to výška ovládacího panelu.

    A abych nezapomněl – MP4 video vám v pohodě uloží Avidemux, na Ogg ho ladně převedete programem ffmpeg2theora.

    A ještě další drobnost: pokud to nemá nastaven váš webserver, tak je potřeba do souboru .htaccess vložit následující

    AddType video/ogg .ogv
    AddType video/mp4 .mp4
    

    Nečekané problémy

    Všechno by fungovalo, až na drobný nedostatek. První nedostatek, který navíc nemám možnost odstranit, se projevuje při nativním přehrávání ve Firefoxu. Místo, aby se zobrazila délka videa a ukazatel běžel od začátku do konce, se délka nezobrazí, ukazatel skočí na konec a jen se zobrazuje uplynulý čas. Tento problém způsobuje webhostingový server Web4U.cz. Pokud video umístím fyzicky jinam, je vše v pořádku. Psal jsem jim, a odpovědí mi bylo „nakašli si“ – teda pardon, tohle mi nenapsali – napsali, že se mi omlouvají, ale že to tak prostě je…

    Druhý problém byl podobného rázu u flashového přehrávače, kde se celkový čas sice zobrazil, ale bylo nutné čekat, až se stáhne celé video, což bylo značně nepříjemné. Nakonec se mi řešení podařilo nalézt – QTIndexSwapper AIR Application for Flash Player H.264 files – problém spočívá v tom, že se u H.264 ukládá index až na konec souboru. Na uvedené stránce je aplikace pro AdobeAIR, která tento index přešoupne na začátek souboru a vše potom funguje, jak má.

    fotky-sklad, obrázek 93
    fotky-sklad, obrázek 94

    A to je vše. Snad tím někomu pomohu. Ohledně těch parametrů u flashe si nejsem jistý, jestli jsou tam všechny k něčemu, časem to ještě asi budu ladit k obrazu svému, každopádně to ale tak, jak to je, funguje. A pokud si myslíte, že to dělám úplně blbě, rád se v rámci diskuze přiučím :-)
    Ale jedna věc mi není jasná: proč se při přehrávání ve flashovém přehrávači „rozpatlávají“ například obličeje, když při přehrávání téhož souboru například ve VLC k tomuto nedochází. A ještě druhá věc – proč mi to v tagu video ignoruje parametr poster.

    Můžete kouknout na testovací verzi

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.8.2009 22:42 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    Tolik povyku a kódu pro video. Jako by nestačil obyčejný odkaz.

    Mně třeba vaše stránka nefunguje, protože mám přehrávač SWF, který tuhle „animaci“ nezvládne a přepnutí do podoby se značkou video nefunguje, protože mám zakázané koláčky. (Navíc vestavěný přehrávač Theory mám vypnutý, protože proti zásuvnému modulu, který volá mplayer nedokáže přehrát bez trhání ani video z domovské stránky Firefoxu.)

    Rovněž náhradní text, který jsem našel v kódu stránky je poněkud divný – evokuje, že Theoru jen v Linuxu a MPEG-4 jen ve Windows nebo Macu. Dále tuna odkazů ma aktualizační stránky webových prohlížečů a zásuvných modulů je poněkud těžká.

    Nakonec v zápisku zmiňovaný nástroj na výrobu Theory prokazuje medvědí službu, když vyrábíte jeden ztrátově komprimovaný formát z jiného ztrátově komprimovaného formátu.

    otula avatar 24.8.2009 22:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Tolik povyku a kódu pro video. Jako by nestačil obyčejný odkaz.
    Odkaz kam? Všechna řešení, která jsem kde našel, byla horší - respektive tvrdila, že fungují všude, ale zrovna v mých oblíbených prohlížečích nefungovala vůbec. Když jsem zjišťoval, proč se mi ten flash průběžně nenahrává a nepřehrává, nikdo mi nedokázal správně odpovědět.
    protože mám přehrávač SWF, který tuhle „animaci“ nezvládne
    Ano, nechci používat žádné flv soubory, a jak jsem v blogu psal, je podpora H.264 ve flashi od verze 9. Tudíž každý, kdo má aktualizovaný systém, tak s tím problém nemá.
    přepnutí do podoby se značkou video nefunguje, protože mám zakázané koláčky
    Paranoia? ;-)
    Rovněž náhradní text, který jsem našel v kódu stránky je poněkud divný – evokuje...
    No jo, to jsem převzal z výše uvedené stránky - moc jsem to nerozebíral a neřešil - ale už jsem narazil víckrát na to, že mi "windowsáci" nadávali, co jsem jim to poslal (ogv), že to v ničem nepřehrají, takže to beru jako vodítko pro obyčejného uživatele, který neví, o co se jedná.
    Nakonec v zápisku zmiňovaný nástroj na výrobu Theory prokazuje medvědí službu, když vyrábíte jeden ztrátově komprimovaný formát z jiného ztrátově komprimovaného formátu.
    Ach jo. Snad jsou zdejší čtenáři natolik znalí, aby v případě požadavku na vyšší kvalitu použili něco jiného...

    Chápu, že tenhle můj zápisek není zajímavý pro každého. Ale kdybych měl možnost si podobný zápisek přečíst před pár dny, ušetřilo by mi to spoustu času. Tak snad ho někdo ocení. A ten, kdo je v této problematice zběhlý, ho číst nemusí.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.8.2009 09:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Odkaz kam?

    Normální element a. Nejlépe mimo objekt SWF, protože z něj se nedá bez studia zdrojáku ten video soubor najít.

    Ano, nechci používat žádné flv soubory, a jak jsem v blogu psal, je podpora H.264 ve flashi od verze 9.

    A co je to ten „flashový přehrávač“, který vytváří uživatelské rozhraní a který ze svých proprietárních parametrů získává adresu videa?

    Tudíž každý, kdo má aktualizovaný systém, tak s tím problém nemá.

    Přiznávám, že můj Gnash je o jednu verzi pozadu, ale SWF není jen Flash. Tudíž to není jen o tom, kdo má poslední verzi, ale taky jakou implementaci.

    Znovu zopakuji, že v případě SWF neexistuje standardizovaná cesta, je se dobrat k adrese skutečného videa. Kdybyste použil normální vnořený objekt se smysluplným @data, tak problém nebude. Respektive bude jen s chybnými webovými prohlížeči, nikoliv s interpretací SWF.

    Cením si vaší snahy dodat uživateli video moderními prostředky, ale zrovna způsob, jakým jste to udělal, je špatný.

    otula avatar 25.8.2009 10:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Normální element a
    Aha, pochopil jsem význam té věty jinak. On se ten soubor (snad) zobrazí každému, kdo vůbec podporu videa v přehrávači nemá.
    Tudíž to není jen o tom, kdo má poslední verzi, ale taky jakou implementaci.
    Uznávám, že na podporu Gnash a dalších implementací jsem vůbec nemyslel, protože je nepoužívám, jelikož u mne vždy skončily fiaskem pro špatnou funkčnost (to mne samozřejmě neomlouvá). Kdybych dokázal nějak otestovat přítomnost flashe >=9, bylo by to bezva.
    A co je to ten „flashový přehrávač“, který vytváří uživatelské rozhraní a který ze svých proprietárních parametrů získává adresu videa?
    No jo, je tam právě kvůli těm ovládacím prvkům, ale video samotné je v „normálním formátu“. Vždy bych někomu vyliskal, když si stáhnu nějaké video do HW přehrávače, a on ho nedokáže přehrát (ale na druhou stranu, zase s tím nemají problém starší flashové přehrávače a patrně ani jiné implementace)
    se nedá bez studia zdrojáku ten video soubor najít
    No aspoň to mám tak, že se ten soubor dá snadno najít studiem zdrojáku ;) Na mnoha stránkách je to vědomě děláno tak, aby byl co největší problém ten soubor vypreparovat :)

    Ale jinak: moc rád bych poskytnul odkaz každému, komu se video nepřehraje, ale problém je, že to všechno ošetřit nedokážu, a mít odkazy pod funkčními videi nechci. Ještě mne teď napadla eventuální možnost nastavit si (opět pomocí cookie;-) to, že se člověku zobrazí jen obrázek+odkazy)
    Kdybyste použil normální vnořený objekt se smysluplným @data, tak problém nebude.
    Jak to myslíte?
    Respektive bude jen s chybnými webovými prohlížeči, nikoliv s interpretací SWF.
    A jaká je množina těchto chybných prohlížečů?
    Cením si vaší snahy dodat uživateli video moderními prostředky, ale zrovna způsob, jakým jste to udělal, je špatný.
    Děkuji za uznání i za kritiku. Tento blog jsem napsal jednak proto, abych ukázal ostatním některé nástrahy, a mimo jiné i proto, abych se dozvěděl, že třeba existuje lepší řešení - pokud by fungovalo při použití pouze těchto dvou formátů videa.

    A jinak tedy: z tagu <object> jsem trochu magor. Bývají vloženy do sebe, naskládaných milion parametrů, které se různě dublují, na stejné věci se odkazuje různými parametry, a absolutně mi uniká, co se z toho kdy vlastně při zobrazení stránky použije. Přitom je jinak HTML tak strašně přehledné a jednoduché.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 25.8.2009 13:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Do ukázky jsem na ukázku doplnil možnost přepnout na zobrazení náhledu + odkazů. A ještě zvažuji možnost, že by tohleto bylo výchozí a součástí by byl i "přepínač", nebo odkaz na stránku, kde by člověk rovnou viděl, co jeho prohlížeč podporuje + nějaké info + možnost výběru zobrazování (v mém konkrétním případě stránka s nápovědou). Možná by to bylo nejohleduplnější řešení. Otázka je, co na to zodpovědní pracovníci, a také otázka, zda je to řešení, které by návštěvníci webu chtěli.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 25.8.2009 13:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Detekuj user-agent, IE Flash, Firefoxu a Safari (jak je na tom Opera?) <video>, ostatním odkaz.

    (A co třeba linuxákům rovnou odkaz? Dá se předpokládat, že ho budou chtít nejvíc :-P)
    otula avatar 25.8.2009 14:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    IE Flash, Firefoxu a Safari (jak je na tom Opera?) <video>, ostatním odkaz.
    Takhle narazím na stejný problém - verze flashe. Tu bych hlavně potřeboval otestovat. Opera <video> neumí.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jardík avatar 26.8.2009 08:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    <video> nepoužívat vůbec, jeho použití není validní a to, že někdy bude součástí standardu to neomlouvá. Psát nevalidní stránky je špatné.
    Věřím v jednoho Boha.
    26.8.2009 09:28 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Jardo, i W3C validátor už prej umí validovat HTML 5 (nezkoušel jsem), tak co meleš o nevaliditě? Výraz být validní má smysl jen s uvedením schématu. <video> je validní HMTL 5 a basta. Mimochodem CSS 2.1 taky pořád není "standard" (W3C Recommendation), je jeho použití špatné? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jardík avatar 26.8.2009 15:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    HTML5 už byl schválen?
    Věřím v jednoho Boha.
    26.8.2009 16:35 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Ne. CSS 2.1 taky ne, a přesto se obojí používá a obojí lze validovat. Překvapení!
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jardík avatar 26.8.2009 17:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Když to říká Ladicek, tak to musí být pravda.
    Věřím v jednoho Boha.
    26.8.2009 17:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Správně! Vidím, že už se orientuješ :-) Mimochodem, pokud ti jde o opravdové standardy, pak snad jedině ISO/IEC 15445:2000 zvané též ISO HTML 2000, doporučení W3C přece za standardy považovat nemůžeme :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    25.8.2009 13:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Uznávám, že na podporu Gnash a dalších implementací jsem vůbec nemyslel, protože je nepoužívám, jelikož u mne vždy skončily fiaskem pro špatnou funkčnost (to mne samozřejmě neomlouvá). Kdybych dokázal nějak otestovat přítomnost flashe >=9, bylo by to bezva.

    S tím vám neporadím. SWF soubor obsahuje na začátku číslo verze jazyka. Interpret asi taky má javascriptové rozhraní, jak z něj vytáhnout, které verze umí. Problém je, že třeba Gnash umí celý SWF 7 a z vyšších verzí jen něco.

    No jo, je tam právě kvůli těm ovládacím prvkům, ale video samotné je v „normálním formátu“.

    Ale to je na nic, když se uživatel přes rozbitý přehrávač k normálnímu videu nedostane.

    mít odkazy pod funkčními videi nechci.

    Hlavně že tam teď máte odkaz na koláčkové přepínadlo. Osobně na přímém odkazu na skutečný video soubor nevidím nic nadbytečného. Obzvláště v době, kdy řešíme nefunkční přehrávání videa webovým prohlížečem. Naopak bych to viděl jako přínos uživatelům, že si video mohou snadno uložit. Prostě samá pozitiva a jistoty.

    Kdybyste použil normální vnořený objekt se smysluplným @data, tak problém nebude.
    Jak to myslíte?
    <object data="video.mp4" type="video/mp4">
      <object data="video.ogv" type="video/ogg">
        <p>Video ve formátu
         <a href="video.mp4">MPEG-4/AVC</a> nebo
         <a href="video.ogv">Ogg/Theora</a></p>
      </object>
    </object>

    Tohle bude fungovat i tam, kde element video neznají. Jediný podstatný rozdíl s video je ten, že video má standardizované javascriptové API. Ale pokud nepotřebujete dělat interaktivní prezentace, tak object zcela stačí.

    A jaká je množina těchto chybných prohlížečů?

    {IE}

    A jinak tedy: z tagu <object> jsem trochu magor. Bývají vloženy do sebe, naskládaných milion parametrů, které se různě dublují, na stejné věci se odkazuje různými parametry, a absolutně mi uniká, co se z toho kdy vlastně při zobrazení stránky použije. Přitom je jinak HTML tak strašně přehledné a jednoduché.

    To je všechno kvůli IE. Jinak stačí velmi jednoduchý kód, který jsem uvedl. Ve specifikaci HTML element embed není a element applet je označen za zastaralý.

    otula avatar 25.8.2009 14:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Ale to je na nic, když se uživatel přes rozbitý přehrávač k normálnímu videu nedostane.
    No jo, s tím jsem na začátku nějak nepočítal - respektive - neotestoval jsem to dostatečně ve všech možných kombinacích prohlížečů/flash. Jak to vypadá ve flash 8 jsem viděl až po zveřejnění zápisku - je to nepříjemný "detail".

    <object data="video.mp4" type="video/mp4">
    Aha, takže jako náhrada tagu video - myslel jsem, že je to myšleno jako náhrada toho flashe. Ale nepřišel jsem na to, jak ho mít 1:1 - je docela maličké. Parametr width tam nefunguje.
    Hlavně že tam teď máte odkaz na koláčkové přepínadlo.
    To je jen testovací forma. V ostré verzi samozřejmě u videa žádné přepínadlo nebude. To umístím na úplně jinou stránku. :)
    {IE}
    To je dost velká množina ;-) O to větší, že to není odborný web o Linuxu, ale stránky, kam chodí obrovské procento těchto uživatelů.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.8.2009 16:05 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Aha, takže jako náhrada tagu video - myslel jsem, že je to myšleno jako náhrada toho flashe.

    Nejen náhrada elementu video, ale i náhrada SWF objectu. Prostě žádný SWF, žádné video. Vše je čistě deklarativní zápis, z kterého si webový prohlížeč vybere, co umí.

    Ale nepřišel jsem na to, jak ho mít 1:1 - je docela maličké. Parametr width tam nefunguje.

    Funguje. Jen specifikace je trochu tajemná a třeba v Mozille si ji vykládají tak, že implicitně je rozměr 320 × 200. Avšak existuje i výklad, že velikost si určí zásuvný modul. Každopádně když uvedete šířku i výšku (což je dobré i pro to, aby se nepřeskládávala stránka v průběhu načítání), tak by se měla taková použít.

    otula avatar 25.8.2009 22:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    i náhrada SWF objectu. Prostě žádný SWF, žádné video. Vše je čistě deklarativní zápis, z kterého si webový prohlížeč vybere, co umí.
    No ale když jsem to zkoušel, tak jediné, co fungovalo, tak bylo video ve Firefoxu, stejné, jako při použití video tagu. Jinak to nejelo v ničem (Safari jsem nezkoušel)
    Každopádně když uvedete šířku i výšku
    Firefox velikosti ignoruje, Opera, IE, Arora, Midori, Chrome to nepřehrají vůbec. Jediné, kde to funguje správně, je Konqueror - ale bez ovládacích prvků, kvůli kterým používám ten flash (jinak bych se na něj vykašlal) - za tohle bych asi pochvalu nesklidil ("A proč nám to nejede, když to všude jinde funguje?" "Protože jsem použil správný zápis a je to chyba prohlížečů…" - to by mi asi neprošlo ;-))
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.8.2009 23:13 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Asi máme jiné webové prohlížeče. Mně Firefox-3.5.2 @width a @height respektuje. A ovládací prvky tam budete mít takové, jaké vám tam nakreslí váš přehrávač.
    otula avatar 26.8.2009 08:10 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Mně opravdu ne (přitom u tagu video velikosti respektuje). A aby to nebylo málo, tak 3.6alpha mi v tomto případě nezobrazil vůbec nic :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 25.8.2009 23:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Firefox velikosti ignoruje, Opera, IE, Arora, Midori, Chrome to nepřehrají vůbec. Jediné, kde to funguje správně, je Konqueror - ale bez ovládacích prvků, kvůli kterým používám ten flash (jinak bych se na něj vykašlal) - za tohle bych asi pochvalu nesklidil ("A proč nám to nejede, když to všude jinde funguje?" "Protože jsem použil správný zápis a je to chyba prohlížečů…" - to by mi asi neprošlo ;-))
    Hele, já už vím, že s tím budu asi pěkně trapný, ale nedá mi to abych (snad už naposled) upozornil na Cortado.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 26.8.2009 08:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    To vypadá docela zajímavě (i když jsem při zkoušce jejich dema měl po 5 minutách stále černou obrazovku;-) - ale mám tady dost pomalé připojení, tak je to možná tím)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Amarok avatar 26.8.2009 13:19 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    A neni to spis tou Javou? Teda jako jestli je to odzkouseno v linuxu v kazde Java implementaci. Nekompletni Java jako IcedTea dost castou vse nesvede...
    GNUniverse - May the source be with you...
    Grunt avatar 26.8.2009 13:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Těžko říct, ale mně to jede.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.8.2009 23:42 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    Ja bych to dal na youtube

    Jendа avatar 25.8.2009 13:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Já třeba nerad 3rd party věci, nad kterými nemám žádnou kontrolu...
    25.8.2009 15:56 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    Ja taky, ale pokud potrebuju uploadnout nejakou hloupost, nemam v planu dve hodiny resit, jak to udelat validne a zaroven tak, aby to fungovalo vsem ...

    Jendа avatar 25.8.2009 16:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    YouTube funguje jen lidem s Flashem. Ostatní si stejně musí nainstalovat nějaké rozšíření typu UnPlug, aby se jim to přehrálo.
    25.8.2009 21:49 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    Jo, jenze lidi, co se chcou divat na video maji flash plugin nainstalovany.

    Jendа avatar 25.8.2009 22:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Video ve Flashi se mi seká...

    Jo a taky - co když si někdy koupím něco ARMem :-)
    genius2000.log avatar 25.8.2009 21:54 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Takže jenom 98% :)
    djhanz.cz - music is my life.
    Grunt avatar 24.8.2009 23:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Myslím si, že tento zápisek pouze ukazuje jak je dnešní situaci s videm na webu zoufalá a pouze ukazuje tu příšernou neschopnost se dohodnout. Jinak bych spíš doporučoval postup dle Wikimedie. Tedy <video>, Cortado(Java), <object>. Má jen jedinou vadu na kráse: Theoru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.8.2009 15:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Jinak bych spíš doporučoval postup dle Wikimedie
    Snad se mi podařilo najít i zdroják. Dokonce k tomu mají i fešnou nápovědu pro uživatele. Určitě doporučuji alespoň zkusit. Jen by bylo vhodné fallback obrázek obohatit o <a href…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.8.2009 11:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    > Myslím si, že tento zápisek pouze ukazuje jak je dnešní situaci s videm na webu zoufalá

    Myslim, ze pouziti odkazu (tag A) je uplne idealni. To akorat nekteri webdesigneri touzi mit video embeddovane ve webove strance, ackoliv pro uzivatele to prinasi akorat komplikace (neobvykle ovladani, problematicky fullscreen a stahnuti videa).

    Grunt avatar 27.8.2009 12:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Myslim, ze pouziti odkazu (tag A) je uplne idealni.
    A neříkalo se o IMG to samé?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    MaFy avatar 25.8.2009 00:03 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Myslíš, že zápisek je to super. Ale je hrozné, že video, něco tak hojně využívaného, je stále tak špatně podporováno. Já osobně, dokud nebude plně validní něco kloudného a funkčního ve všem, vše dávám na YouTube a pak "object" to jistí.

    MaFy
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    otula avatar 25.8.2009 08:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    YouTube jsem se chtěl vyhnout :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 25.8.2009 16:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Sohlas. Z YouTubu jakožto embeded videa už mi vstávají vlasy hrůzou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.8.2009 00:13 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

     V prvé řadě bych rád autorovi poděkoval za přijemný návod / zápisek. A vyjádřil bych mu podporu, zatímco někteří diskutující by mohli občas přestat remcat, protože je to opravdu nevděčné.

     

    Ve FireFoxu 3.5.3 mi to video jede velmi hezky (když jsem aktualizoval na 3.5.0, tak se ještě ukázkové video přímo od Mozzily docela trhalo). Jinak moc pěkné video :).

    otula avatar 25.8.2009 08:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Díky :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 25.8.2009 00:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Všechno by fungovalo, až na drobný nedostatek. První nedostatek, který navíc nemám možnost odstranit, se projevuje při nativním přehrávání ve Firefoxu. Místo, aby se zobrazila délka videa a ukazatel běžel od začátku do konce, se délka nezobrazí, ukazatel skočí na konec a jen se zobrazuje uplynulý čas. Tento problém způsobuje webhostingový server Web4U.cz. Pokud video umístím fyzicky jinam, je vše v pořádku. Psal jsem jim, a odpovědí mi bylo „nakašli si“ – teda pardon, tohle mi nenapsali – napsali, že se mi omlouvají, ale že to tak prostě je…
    ROFL, tak to je teda fakt nepřekonatelný problém:
    $ telnet otakar.ic.cz 80
    Trying 88.86.103.242...
    Connected to otakar.ic.cz.
    Escape character is '^]'.
    HEAD /video/hudebni.ogv HTTP/1.1
    Host:otakar.ic.cz
    
    HTTP/1.1 200 OK
    Date: Mon, 24 Aug 2009 22:22:42 GMT
    Server: Apache/2.2.3 (Debian) PHP/5.2.0-8+etch10 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8c mod_perl/2.0.2 Perl/v5.8.8
    Last-Modified: Mon, 24 Aug 2009 19:32:22 GMT
    ETag: "2614bfe9-e802c5-471e846dbbd80"
    Accept-Ranges: bytes
    Content-Length: 15205061
    Content-Type: video/ogg
    TEST-test: text/html; charset=ISO-8859-2
    Connection: close
    
    Connection closed by foreign host.
    
    $ telnet vusondras.cz 80
    Trying 81.91.86.10...
    Connected to vusondras.cz.
    Escape character is '^]'.
    HEAD /video/hudebni.ogv HTTP/1.1
    Host:vusondras.cz
    
    HTTP/1.1 200 OK
    Date: Mon, 24 Aug 2009 22:21:24 GMT
    Server: Apache/2.0.63 (Unix) PHP/4.4.8 mod_ddmh/0.0.14
    Last-Modified: Mon, 24 Aug 2009 17:09:10 GMT
    ETag: "31ba493-e802c5-46bc3980"
    Content-Length: 15205061
    Connection: close
    Content-Type: video/ogg
    
    Connection closed by foreign host.
    
    Ale jedna věc mi není jasná: proč se při přehrávání ve flashovém přehrávači „rozpatlávají“ například obličeje, když při přehrávání téhož souboru například ve VLC k tomuto nedochází.
    Ono to vypadá jako by flashová verze ignorovala(snad z výkonostních důvodů) některé části videa. Snad vybrané AC koeficienty v residual framech nebo co.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 25.8.2009 06:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    ROFL, tak to je teda fakt nepřekonatelný problém:
    Jak to myslíš?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 25.8.2009 13:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Že oni sice odešlou délku videa, ale už k tomu zapomněli dodat hlavičku, která by blíže specifikovala v jakých jednotkách(Či ať jsem přesnější, v jakých jednotkách si přejí seekovat).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 25.8.2009 13:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Pořád mi to tak nějak uniká - mohu já nějak tuto chybu ovlivnit, nebo to musí udělat správce serveru?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 25.8.2009 14:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Samozřejmě, nejlepší by bylo kdyby si to správce serveru opravil. Teoreticky by to jít mohlo pomocí PHP, které dovoluje vkládat hlavičky do odpovědí v případě, že to na serveru je povoleno.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 25.8.2009 14:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    No, a tady je právě ten pro mne nepřekonatelný problém - správce serveru jen zkonstatoval, že to tak prostě je, a tím pro něj problém skončil. A druhá, teoretická, možnost je trochu mimo mé znalosti. :(
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 25.8.2009 15:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    No, a tady je právě ten pro mne nepřekonatelný problém - správce serveru jen zkonstatoval, že to tak prostě je, a tím pro něj problém skončil.
    A to jde o nějaký veřejný nebo soukromý WebHosting? V případě, že veřejný se klidně můžeš rovnou pustit do veřejného pomlouvání.
    A druhá, teoretická, možnost je trochu mimo mé znalosti.
    Nevím jak v jiných jazycích, ale v PHP by šlo využít, na začátku ještě před přenosem, funkce Header("Accept-Ranges: bytes");. (Samozřejmě v případě, že je to na serveru povoleno) Jen jsem si teď uvědomil, že nejde o stránku ale o binární soubor, takže by to asi také nebylo zrovna jednoduché.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 25.8.2009 15:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    V případě, že veřejný se klidně můžeš rovnou pustit do veřejného pomlouvání.
    Viz reakci Luboše úplně na konci - výhledově to vypadá pozitivně, takže bych nerad zbytečně moc pomlouval. :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Limoto avatar 25.8.2009 00:47 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    Já jsem si dlouho myslel, že Arora <video> nepodporuje, protože když jsem to poprvé zkoušel, tak jsem nenašel žádnou stránku, která by mi na základě bezchybné detekce nenacpala flash. Až později jsem zjistil, že to funguje už od Qt 4.5...

    Grunt avatar 25.8.2009 00:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Abych pravdu řekl, tak už nějakou chvíli znám pouze jediný prohlížeč(či spíše jádro), který má s tagem <video> problém. A hádat můžete třikrát.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Limoto avatar 25.8.2009 00:54 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    Třikrát? Tolik možností není ;-)

    Jendа avatar 25.8.2009 01:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Gecko? WebKit? Presto? Tkhtml3? A jó, Trident!
    otula avatar 25.8.2009 07:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Já jsem si dlouho myslel, že Arora <video> nepodporuje, protože když jsem to poprvé zkoušel, tak jsem nenašel žádnou stránku, která by mi na základě bezchybné detekce nenacpala flash. Až později jsem zjistil, že to funguje už od Qt 4.5...
    Qt 4.5 mám, a dělá mi to právě to, co jsem popsal v zápisku. Takže na základě detekce skončím bez videa, jen s náhradním obrázkem, protože si Arora myslí, že to umí, a pak nic nepřehraje (ale netvrdím, že to musí dělat každému)

    Když jsem narazil na výše odkazovaný článek o vkládání videa na základě detekce, koukal jsem na to v Konqueroru a unikalo mi, proč je na prvním obrázku jakýsi bílý obdélník s ovládacími prvky. Tak jsem na to kouknul v Aroře, abych zjistil, že tam najednou mám obrázek. Ta jsem kouknul do zdrojáků, aby mi docvaklo, že bych tam měl vidět video ;)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 25.8.2009 01:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    1) Navrhuji odkaz "video si stáhněte zde" - třeba pro mě nejpřijatelnější :-).

    2) Ještě zkus tag object - jsou lidé bez podpory tagu video, ale mají plugin, který nemá problém přehrát cokoliv.

    3) Ano, situace je zoufalá, já to řeším odkazem. Bohužel je zase problém v tom, že BFU třeba ani nemá žádný dekodér H.264 :-(
    otula avatar 25.8.2009 06:34 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Navrhuji odkaz "video si stáhněte zde" - třeba pro mě nejpřijatelnější
    Ten "by se měl" zobrazit, pokud prohlížeč nemá žádnou podporu videa. Nevím ale jak například otestovat, že má někdo starou verzi flashe.
    Ještě zkus tag object - jsou lidé bez podpory tagu video, ale mají plugin, který nemá problém přehrát cokoliv.
    Kam ho ještě přidat?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 25.8.2009 14:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Kam ho ještě přidat?
    To nevím :-). Napadlo mě to, že ho používá docela dost webů (hlavně televize) a očividně s tím problémy nejsou (to by přešli na Flash - fuj). A Windows Media Player Plugin (nebo jak se to jmenuje na oknech) má snad každý.

    Teď ještě zjistit, jaké formáty umí WMP, pokud si uživatel nenainstaluje dodatečné dekodéry. IMHO by měl MPEG-4 Part 2 ASP a zvuk v mp3 nebo aac, možná i MPEG-4 Part 10 AVC. Kontejner bohužel asi jenom AVI :-(. (už jsem si o tom něco přečetl, takže jsem to snad napsal dobře :-P)
    otula avatar 25.8.2009 14:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Tak zrovna já mám s některými online televizemi hodně velké problémy ;-) Jinak tag <object> používám u té flash verze - ta funguje bez problémů, pokud má člověk dostatečně novou verzi flashe.

    WMP néééé. To nechci :) Spíš se zkusím porozhlédnout po webu, jestli někde najdu, jak otestovat verzi flashe. Určitě to jde, protože už jsem na to víckrát narazil.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 25.8.2009 15:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Tak zrovna já mám s některými online televizemi hodně velké problémy ;-)
    U ČT jsem potřeboval oficiální RealPlayer, ale pak dodělali do mplayeru nebo VLC (už nevím) podporu pro seekování, takže ten WMV stream mi v pohodě chodí. U bývalého Nova-archivu a podobných mi vždy stačilo nainstalovat VLC nebo MPlayer plugin pro Mozillu.
    WMP néééé. To nechci :)
    Když dáš tag object, tak se spustí to, co má klient nastaveno jako výchozí - u většiny oknařů WMP. Ale tobě může být celkem jedno, co za přehrávač to je - hlavně, když ti to přehraje video.
    Spíš se zkusím porozhlédnout po webu, jestli někde najdu, jak otestovat verzi flashe. Určitě to jde, protože už jsem na to víckrát narazil.
    Má to třeba jůtjůb. Inspiruj se :-)
    otula avatar 25.8.2009 15:56 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    No jo, k tomu WMP bych musel ale dělat ještě další video. :-(

    A test už mám, i když v javascriptu, tak to budu muset nějak smontovat dohromady s PHP: test verze
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 25.8.2009 16:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    No jo, k tomu WMP bych musel ale dělat ještě další video. :-(
    IMHO by WMP měl přehrát MPEG-4 Part 2 ASP...
    otula avatar 25.8.2009 22:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Takže jak říkám - další video. Používám totiž MPEG-4 AVC :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 25.8.2009 23:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Možná to přehraje, nezkoušel jsem :-)

    (to fakt tolik Windowsáků nemá žádný z těch jejich "codec packů"? já tedy automaticky instaluji VLC...)
    otula avatar 26.8.2009 08:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    já tedy automaticky instaluji VLC
    No jo, ale ty nejsi typický "windowsák" :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.8.2009 16:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Standardní skript AC_RunActiveContent.js, co Adobe dává ke vygenerovanému Flashi (pokud je cíl HTML stránka), obsahuje i detekci verze. Jde najít na spoustě stránek, co obsahují Flash.
    otula avatar 25.8.2009 22:46 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Našel jsem trochu jiný js, už jsem to o pár příspěvků výše odkazoval. A jak jsem psal, teď už jen ten js nějak skloubit s PHP.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.8.2009 16:09 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    WMP néééé. To nechci :)

    Jinak řečeno vím lépe než ty, co chceš. Ne, tohle je právě ten špatný přístup.

    otula avatar 25.8.2009 22:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Jednak to vůbec není můj oblíbený formát, a navíc by to znamenalo třetí videosoubor. To už bych to zrovna mohl převádět na nějaký ten SWF, kompatibilní se staršími verzemi flashe.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.8.2009 23:10 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    WMP není formát, ale přehrávač. To je jaksi záležitost uživatele, jestli mu tento přehrávač vyhovuje, ne autora videa. A to odpovídá i na poznámku se třetím souborem – pokud tento přehrávač neumí přehrát tento formát, tak jej stačí vyměnit za jiný přehrávač. Vás to nemusí nijak vzrušovat.
    otula avatar 26.8.2009 08:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    No jo, já vím, že je to přehrávač. Ale uznávám, že jsem si to i v hlavě trochu spojil s formátem wmv (respektive s kontejnerem asf, který často bývá koncovkou wmv označen).

    Teď trochu přeskočím z tohoto tématu: zkusil jsem udělat jisté řešení, mně zatím funguje všude. Můžete vyzkoušet tu mou testovací stránku ve vašich prohlížečích. Nezkoušel jsem to s gnash, ale mělo by zobrazit flashové video pouze pro flash 9 a vyšší. Pro starší verze nebo vypnuté cookies to nabídne poster+odkazy. A samozřejmě zůstává možnost ručně přepnout na tag video.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    26.8.2009 09:05 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    Takhle to je i s Gnashem použitelné: obrázek a pod ním text s odkazy na videosoubory.

    Nesouvisející chyba: zrušte barvu pozadí u třídy novideo, nebo naopak nastavte i barvu popředí (textu a odkazů). Mám neobvyklé implicitní barvy, což ve vaší ukázce vede na bílý text na bílém pozadí.

    otula avatar 26.8.2009 09:18 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Bezva, díky.

    Tak jsem tam hodil černé popředí, ale ono je to stejně nepodstatné, na ostro to bude sladěno s použitým stylem stránek.

    Včera jsem se vrátil někdy kolem 22.30 domů (Jana v práci, děti u babičky) a do 3 do rána jsem řešil, jak přes AJAX (který mi stejně jako javascript vůbec nic neříká) dostat verzi flashe z javascriptu zpět na server do PHP a promítnout to do stránky. Nakonec jsem to až dnes ráno vyřešil tak, že už z toho javascriptu uložím cookie a AJAX využiju jen pro "znovuzobrazení" stránky. To je takových věcí, co by se člověku hodilo umět… ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.8.2009 15:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Tento problém způsobuje webhostingový server Web4U.cz. Pokud video umístím fyzicky jinam, je vše v pořádku. Psal jsem jim, a odpovědí mi bylo „nakašli si“ – teda pardon, tohle mi nenapsali – napsali, že se mi omlouvají, ale že to tak prostě je…
    Na tenhle příspěvek prosím neodkazuj, asi bych to sem neměl psát. Problém je v jednom patchi, co tam na Apachi je. Při příštích updatech to bude OK, musí se překompilovat Apache na všech serverech clusteru (s rozličnými distribucemi).
    otula avatar 25.8.2009 15:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Na tenhle příspěvek prosím neodkazuj
    Pokud myslíš při komunikaci s Web4U, tak to jsem na tento blog neodkazoval.
    Při příštích updatech to bude OK, musí se překompilovat Apache na všech serverech clusteru (s rozličnými distribucemi).
    Mockrát děkuji za pozitivní informaci, viděl jsem to docela černě. A pokud bys chtěl, abych to z blogu odstranil, abych jim nedělal negativní reklamu, klidně to smáznu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.8.2009 15:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    A pokud bys chtěl, abych to z blogu odstranil, abych jim nedělal negativní reklamu, klidně to smáznu.
    Mně to nevadí :-)
    otula avatar 25.8.2009 15:57 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otasomil avatar 25.8.2009 17:42 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    Proc se s tim budete drbat.

    Nahrajte na vas firemni server video jako soubor a dejte jen do stranky link.

    Kazdy kdo chce tak si to stahne a prehraje v prehravaci jakem chce.

    Pamatujte: V jednoduchosti je sila....

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    otula avatar 26.8.2009 13:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Pokud bych pominul, že požadavek byl trochu jiný, tak ono někdy může být praktičtější jen nakouknout a nemuset stahovat celý soubor. ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 26.8.2009 14:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Dokonce i WMP umí přehrávat ze síťového umístění aniž by musel stahovat celý soubor ;-)
    Limoto avatar 26.8.2009 14:28 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách

    AFAIK jenom ze samby

    Grunt avatar 26.8.2009 14:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    V tom případě víš špatně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Amarok avatar 27.8.2009 13:02 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Nevi nekdo, jak je to s tagem <video> v XHTML? Sice tady autor clanku to ma v xhtml 1.0 strict, ale dival jsem se ted na specifikaci, a je to jen v html 5, nikoliv v xhtml 2.0, cili to v xhtml funguje jen diky toleranci prohlizecu a autori specifikace neplanuji video oficialne pro xhtml?
    GNUniverse - May the source be with you...
    27.8.2009 13:07 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    XHTML 5? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Amarok avatar 27.8.2009 13:28 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Tak toho se podle me nedockame, to driv bude ZHTML 1.0 :)
    GNUniverse - May the source be with you...
    27.8.2009 13:40 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Čistě pro info – XHTML 5 je XML formát pro HTML 5.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Amarok avatar 27.8.2009 14:11 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    A to se pise kde? Koukal jsem teda jen na wikipedii (a kratce na w3c), ale tam je to podle me dost aktualni.
    Nemuzou prece z xhtml 1.1 a pripravovane verze xhtml 2.0 najednou skocit na xhtml 5.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Amarok avatar 27.8.2009 14:13 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Aha, uz jsem xhtml 5 nasel, to je ale jaksi odnoz od html 5, neni to nasledovnik xhtml 2.0. Otazka tedy zustava, co s "pravym" xhtml, to nejak zanikne?
    GNUniverse - May the source be with you...
    27.8.2009 14:28 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Ne, to už zaniklo. Jako že pracovní skupina pro XHTML 2 u W3C byla rozpuštěna.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Amarok avatar 27.8.2009 14:57 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Video na webových stránkách
    Aha, dalsi nasledek financni krize ;-)
    Dik za info.
    GNUniverse - May the source be with you...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.