abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 560 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Liberix ukázal školákům Ubuntu

    21.10.2010 22:10 | Přečteno: 2927× | Liberix | Výběrový blog | poslední úprava: 21.10.2010 23:25

    Během října proběhlo v Karviné pásmo seminářů (Ne)bezpečný internet, které pro žáky základních škol připravil Městský dům kultury Karviná ve spolupráci s Policií ČR a Liberix, o.p.s.

    Semináře probíhaly od 4. do 18. října a celkem se jich zúčastnilo více než 500 dětí z karvinských základních škol. Cílem bylo informovat je o rizicích, která jim prostřednictvím internetu hrozí, a také jim vysvětlit pojmy související s používáním programového vybavení.

    Lukáš Jelínek, Vlastimil Ott

    Na internetu jsou také divní lidé

    Podpraporčík Lukáš Jelínek z Územního odboru Karviná [nejde o Luka, shoda jmen!] děti nejprve seznámil s principem fungování internetu, s jeho výhodami a nevýhodami a také se službami, které často intuitivně využívají. Například je upozornil, že kdyby internet byl centralizovaný, bylo by snadné vyřadit jej z provozu a vypnout jim tak jejich životně důležitý Facebook. To by mělo katastrofální následky. ;-) Děti souhlasily – strašná představa.

    Varoval je také, že na populárních službách jako Facebook či Lidé.cz bývají lidé, kteří mají divné choutky. Několik konkrétních nekalých záměrů společně prodisktuvali - vydírání, schůzky naslepo, přílišná důvěra apod. Na tuto debatu navázal film.

    Film: Seznam se bezpečně

    Film Seznam se bezpečně vznikl ve spolupráci Policie ČR a Seznam.cz. Atraktivním stylem, připomínajícím akční televizní reportáž, prezentuje konkrétní případy, v nichž hrál hlavní roli internet jako nástroj sloužící zločinu. Lidé, kteří figurovali v kriminálním případu či se dokonce stali obětí, zde povídají o tom, jak došlo k tomu, že jim někdo ublížil a jakou roli zde hrál internet. Vše je proloženo komentáři odborníků z linek bezpečí, policie a dalších. Ve filmu jsou dokumentovány mmj. následující činy:

    Software a jeho licence, Ubuntu

    V závěrečné části získal prostor Liberix. S dětmi jsem řešil problematiku legálnosti a nelegálnosti počítačových programů. Pustil jsem jim video s ukázkou Ubuntu a prezentoval jsem ho jako software ideální pro domácnosti a školy. Důraz jsem kladl na rozdíl mezi „Windows zdarma“ a „Ubuntu zdarma“. Neboli je lepší Ubuntu zdarma než kradené Windows. Našli se siláci, kteří měli na vše odpověď, ale ty jsem si jednak rozesadil a jednak je utnul, když nedali pokoj. Hodně dětí bylo překvapeno, že nejsou jen Windows. Mezi stávajícími uživateli Ubuntu byly často i holky, což je super.

    Blok byl ukončen soutěží, ve které se ověřovalo pochopení pojmů. Výherci získali CD a nálepky Ubuntu. Materiály obdrželi také přítomní učitelé, z nichž někteří Ubuntu znali, jiní byli ovšem obsahem semináře – a existencí Ubuntu – velmi překvapeni (a mnohdy to dovedně maskovali). 8-)

    Liberix propaguje svobodný software

    Jsme vděční, že jsme získali možnost podílet se na těchto seminářích. Považujeme to za důležitou součást naší činnosti a hodláme v ní pokračovat. Děkujeme MEDK i Policii v Karviné za spolupráci. A věříme, že bude možné něco podobného realizovat i jinde. Pro tyto účely hledáme spolupracovníky, kteří se nebojí kina plného sedmáků a mají také jiné předpoklady, které povedou k úspěchu akce. :-) Napište nám – info@liberix.cz.

           

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Liberix ukázal školákům Ubuntu, obrázek 1 Liberix ukázal školákům Ubuntu, obrázek 2 Liberix ukázal školákům Ubuntu, obrázek 3

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    tomboytom-deviant avatar 21.10.2010 22:56 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Nemohu si odpustit vtípek, který mě napadl, když jsem se díval na ty fotky ...

    Děti, kdo má doma windousy? Windows?

    A kdo má doma Ubuntu?

    Jinak velká pochvala za bohulibou osvětu +1 ;)
    21.10.2010 23:27 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Bylo to "Kdo používá Facebook? Nebo ne.. kdo nepoužívá Facebook?" :-D
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    21.10.2010 23:32 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Kdo má doma Windows? A kdo k nim má i sériové číslo?
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Salamek avatar 21.10.2010 23:45 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu

    +1

    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    22.10.2010 09:19 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Kdo má doma Windows? A kdo k nim má i sériové číslo?
    Sériové číslo mají všichni, bez něj se většinou blbě dokončuje instalace.
    Jardík avatar 22.10.2010 10:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Vista i Windows 7 jdou nainstalovat bez zadávání toho čísla, ten krok jde přeskočit, musíte si pak ale ručně vybrat edici (Professional, Ultimate, Home Premium, apod). Na zadání čísla a následnou aktivaci máte 30 dnů.
    Věřím v jednoho Boha.
    21.10.2010 23:41 flaxa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    je videt, ze to jsou jeste male deti. Klidne se bezelstne prihlasi. Kdyz jeste existovala vojna, tak nejpozdejc tam to kazdyho preslo , zvednout na nejakou otazku ruku.
    21.10.2010 23:51 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    No mně to nepřijde jako vtípek, ale jako dost realistický odhad.

    Každopádně má Vlasta Ott a všichni lidi, co se na tom podíleli, ode mne velký R*E*S*P*E*C*T.
    xkucf03 avatar 22.10.2010 00:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    A ten zbytek má doma Gentoo nebo Linux from scratch :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Max avatar 22.10.2010 07:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Já bych si tipnu, že ta holka v růžových má doma Puppy linux :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    otasomil avatar 22.10.2010 15:08 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    22.10.2010 09:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    mno taky mě napadlo se optat, jestlipak bylo aspoň nějak okrajově zmíněno, že existuje taky něco jiného než Ubuntu ... a pokud ne, tak aspoň jestli za tu komerční prezentaci Canonical řádně zaplatil ...
    22.10.2010 14:07 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    To je fuk, jestli jim to rekli nebo ne. Hlavni je, ze jim rekli o existenci neceho alternativniho vuci Win. Koho to opravdu zaujme, ten si pozdeji stejne najde cestu k jinemu distru sam, zbytek lidi netreba rozebirat.
    22.10.2010 15:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    jedno to opravdu není

    ale nechce se mi tady teď rozebírat souvislosti

    tak jen stručně: Liberix a PČR dělali reklamu Ubuntu

    Ubuntu je produkt Canonicalu sloužící jeho obchodním zájmům

    Canonical je s.r.o.

    Liberix je o.p.s., PČR je státní instituce

    1+1 si laskavý čtenář dá dohromady sám (těm pomalejším připomenu, jak se tu někteří rozčilovali, když ČT dělala ve zprávách reklamu na Windows)
    22.10.2010 16:35 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Eh, promin, ja jsem pak asi hodne pomaly, kdyz se nejak nechytam na smysl toho, co pises..
    gtz avatar 22.10.2010 18:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    jenže co když si To někdo nedá dohromady ?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.10.2010 20:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    tak mě nebaví s ním diskutovat :-p
    22.10.2010 21:57 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Můžeš si podobných akci vymyslet a zorganizovat kolik chceš a propagovat tam co chceš. To je tvoje svaté právo, takže jdi do toho po hlavě!

    Až to začneš dělat, tak možná zjistíš, že to je mnohem složitější než vykecávat se z vlastní blbosti někde v diskusích. Hodně štěstí!
    23.10.2010 00:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    jistě, též je moje svaté právo založit si vlastní veřejnoprávní televizi a v hlavní zpravodajské relaci vychvalovat jakou firmu chci ... stejná logika, že?

    za blbce seš tady teď akorát ty, pokud cítíš potřebu takovýmto způsobem to tahat do osobní roviny - já jsem nikde nezpochybnil práci, kterou do toho Vlasta vložil, tak nevím, proč mi to podsouváš

    pouze jsem vyjádřil nelibost nad tím, že i moje peníze slouží takovýmto způsobem k vychovávání zákazníků jedné konkrétní společnosti, která by jinak za stejně účinnou propagaci tvrdě zaplatila (nebo tedy zaplatila?)

    kdyby se jen trošku chtělo, určitě by nebyla nouze například o jiná CD/DVD na rozdávání - kontaktů v Red Hatu má Liberix víc než dost na vydyndání nějaké Fedory, Mandrivu si tuším ošéfuje sám (k té může ve vlastním zájmu nabízet i knihy, stejně jako k Ubuntu), openSUSE jsem onehdá taky viděl rozhazovat plnými hrstmi ...
    23.10.2010 14:08 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >za blbce seš tady teď akorát ty, pokud cítíš potřebu takovýmto způsobem to tahat do osobní roviny - já jsem nikde nezpochybnil práci, kterou do toho Vlasta vložil, tak nevím, proč mi to podsouváš

    Nic nikam netahám a nepodsouvám, odpovídám přesně v souladu s naprosto blbými a mimo-mísními narážkami na propagaci Ubuntu.

    >pouze jsem vyjádřil nelibost nad tím, že i moje peníze slouží takovýmto způsobem k vychovávání zákazníků jedné konkrétní společnosti, která by jinak za stejně účinnou propagaci tvrdě zaplatila (nebo tedy zaplatila?)

    Stěžuj si na PČR, ta používá tvoje peníze, ne Liberix.

    >kdyby se jen trošku chtělo, určitě by nebyla nouze například o jiná CD/DVD na rozdávání - kontaktů v Red Hatu má Liberix víc než dost na vydyndání nějaké Fedory, Mandrivu si tuším ošéfuje sám (k té může ve vlastním zájmu nabízet i knihy, stejně jako k Ubuntu), openSUSE jsem onehdá taky viděl rozhazovat plnými hrstmi ...

    Můžeš taky přestat kafrat a Vlastovi pomoci, určitě to jen uvitá. Rozhodně si nemyslím, že by spolupracovníky omezoval v tom, jaké distro nebo soft kde mají uvádět jako příklad.
    pavlix avatar 24.10.2010 01:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Nic nikam netahám a nepodsouvám, odpovídám přesně v souladu s naprosto blbými a mimo-mísními narážkami na propagaci Ubuntu.
    Podle mě jsi reagoval zbytečně podrážděně a mimomístně sám.
    Můžeš taky přestat kafrat a Vlastovi pomoci, určitě to jen uvitá. Rozhodně si nemyslím, že by spolupracovníky omezoval v tom, jaké distro nebo soft kde mají uvádět jako příklad.
    Kdybys tohle napsal rovnou, tak by to byla úplně jiná. To bych tě obdivoval, že jsi hezky bez shazování druhého popsal, jak situaci napravit.

    Zastoupení ryze nekomerčních komunitních distribucí (tedy ne Ubuntu) je podle mě žádoucí, takže taková nabídka je víc než dobrá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2010 09:03 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >Podle mě jsi reagoval zbytečně podrážděně a mimomístně sám.

    No nevím ,ale tyhle perly:

    > ... tak aspoň jestli za tu komerční prezentaci Canonical řádně zaplatil ... Liberix a PČR dělali reklamu Ubuntu ... 1+1 si laskavý čtenář dá dohromady sám

    jsou mimo mísu na 100 %, stačí se podívat na původní zápisek, o čem to bylo a jak to vypadalo.

    >Kdybys tohle napsal rovnou, tak by to byla úplně jiná.

    Za a) už jsem to tu udělal a za b) cituji z článku "Pro tyto účely hledáme spolupracovníky, kteří se nebojí kina plného sedmáků a mají také jiné předpoklady, které povedou k úspěchu akce. Napište nám – info@liberix.cz."

    >To bych tě obdivoval, že jsi hezky bez shazování druhého popsal, jak situaci napravit.

    Jak se do lesa volá, že jo ...

    >Zastoupení ryze nekomerčních komunitních distribucí (tedy ne Ubuntu) je podle mě žádoucí, takže taková nabídka je víc než dobrá.

    Viz výše. Ta nabídka zazněla přímo v článku, takže jestli se někomu nelíbí konkrétně propagace Ubuntu, tak stačí, když bez blbých konspiračních keců napíše na uvedený e-mail. Nic lepšího fakt nemůže udělat.
    pavlix avatar 24.10.2010 11:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    [kavol] ... tak aspoň jestli za tu komerční prezentaci Canonical řádně zaplatil ... Liberix a PČR dělali reklamu Ubuntu ... 1+1 si laskavý čtenář dá dohromady sám
    jsou mimo mísu na 100 %, stačí se podívat na původní zápisek, o čem to bylo a jak to vypadalo.

    To je provokace, ale velmi očekávaná. Canonical svými pokusy zpeněžit Ubuntu cestou začlenění nesvobodného software taky provokuje.

    Já chápu, že Liberix je v tom celkem nevinně a že jako kritérium používá hlavně popularitu, ale tohle je prostě očekávaná reakce člověka, který třeba i ze zmíněných důvodů nemá Ubuntu v oblibě.

    Kdyby se prezentoval Debian, tenhle problém by odpadl (a vznikly by jiné). Překousnutí těchhle reakcí je taková daň za Ubuntu :).
    Za a) už jsem to tu udělal a za b) cituji z článku "Pro tyto účely hledáme spolupracovníky, kteří se nebojí kina plného sedmáků a mají také jiné předpoklady, které povedou k úspěchu akce. Napište nám – info@liberix.cz."
    Z toho není vůbec jasné, že se ta pomoc může týkat něčeho jiného než propagace Ubuntu.
    Jak se do lesa volá, že jo ...
    No to právě doufám, že ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2010 13:59 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >Canonical svými pokusy zpeněžit Ubuntu cestou začlenění nesvobodného software taky provokuje.

    Ale houbelec, Canonical nezpeněžuje Ubuntu ani náhodou. Má ve své filosofii jasnou deklaraci, kterou porušit nemůže. Prostě žádné zpeněžení Ubuntu se nekoná, to je nesmysl. Canonical nabízí přidanou hodnotu, kterou si nechá zaplatit - hledá obchodní model. Na tom není nic špatného, ostatně já dělám to samé a podle odezvy je to spíš přínosné, než naopak. Čím víc lidí se bude okolo open-source a free software živit, tím lépe - bude se víc používat a bude lepší, protože uživatelé jsou zapojeni do vývoje/zlepšování toho softwaru. Kdyby chtěl někdo rýpat, že jsem peklem placený smrdutý čert, který žene free software do záhuby, měl by si přečíst Prodej svobodného softwaru na GNU.org.

    Z praxe: dočetl jsem kapitolu o hrách do nového knižního vydání Ubuntu a modlím se, aby výrobci her zareagovali co nejdříve a začali nabízet svoje komerční hry přes Centrum softwaru v Ubuntu. Proč? Protože jejich instalace nyní je pro normálního člověka opruz - "stáhněte toto, rozbalte, přejmenujte, přidejte práva, stáhněte patch 1(2,3,4,5), cp ..., cd ..., mv..., sed ..., nastavte něco ve skripu, zeditujte menu a můžete hrát. Jo a kdyby vám nejel zvuk na napište abrakadabra --sound ... ". Tohle opravdu není přívětivé, takže na to každý kašle a bootuje do Windows. Až si to za $20 pořídí jedním kliknutím v Centru softwaru, přejdou plně na Linux i občasní hráci, které nebaví onanovat půl dne u rozbaleného balastu tak, aby fungoval. Co je na tom špatného?

    Nic. Stejně jako na Ubuntu One - kdo nechce, ať ho nepoužívá. Já znám lidi, co to používají, protože ty možnosti se jim líbí a využijí je např. ke zvýšení produktivity. Platit za to pak není žádný problém.

    >Já chápu, že Liberix je v tom celkem nevinně a že jako kritérium používá hlavně popularitu, ale tohle je prostě očekávaná reakce člověka, který třeba i ze zmíněných důvodů nemá Ubuntu v oblibě.

    Já to chápu, ale pak by měl očekávat další očekávanou reakci, která tvrdí, že žádná konspirace neexistuje, nikde nikdo nic neplatí, jen se využila možnost říct během 20 minut děckám o free softwaru a na něčem (a hele - Ubuntu - to už jsem někde slyšel/a) jim to ukázat. Kdo si myslí, že není není nic takového potřeba a je možné jen celou dobu vzletně hovořit o krásách free softwaru, tak nikdy taková děcka neviděl nebo jim nezkoušel něco podobného sdělit.

    >Z toho není vůbec jasné, že se ta pomoc může týkat něčeho jiného než propagace Ubuntu.

    Jistě, takže je mnohem jednodušší začít vymýšlet penězovody z Canonicalu do Policie ČR a historky o spiknutí a falšování reality. Kristova noho, kde to jsem?
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 14:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ale houbelec, Canonical nezpeněžuje Ubuntu ani náhodou. Má ve své filosofii jasnou deklaraci, kterou porušit nemůže. Prostě žádné zpeněžení Ubuntu se nekoná, to je nesmysl. Canonical nabízí přidanou hodnotu, kterou si nechá zaplatit - hledá obchodní model. Na tom není nic špatného, ostatně já dělám to samé a podle odezvy je to spíš přínosné, než naopak. Čím víc lidí se bude okolo open-source a free software živit, tím lépe - bude se víc používat a bude lepší, protože uživatelé jsou zapojeni do vývoje/zlepšování toho softwaru. Kdyby chtěl někdo rýpat, že jsem peklem placený smrdutý čert, který žene free software do záhuby, měl by si přečíst Prodej svobodného softwaru na GNU.org.

    Jenže Canonical tlačí proprietární software, viz Open Core. Kdyby šlo alespoň o open-source, nemám s tím ten problém.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.10.2010 16:59 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >Jenže Canonical tlačí proprietární software,

    OK, jsem mimo, takže kde konkrátně?

    > viz Open Core.

    Co to je (ve vtahu k Canonicalu)?
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 17:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Na tohle webu je to rozebráno včetně nějakých argumentů. Ukázkou je proprietární software kolem Launchpadu nebo za Ubuntu One.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.10.2010 23:17 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    To už jsem jednou prolétl, nicméně vyjmenuj mi, kdy přesně do tebe "Canonical tlačí proprietární software". Nějak mi to není jasné.
    24.10.2010 23:41 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Tak nějak pořád nechápu, co na tom Ubuntu One kdo hledá... za a) nikdo nikoho nenutí to používat, b) chtít vidět zdrojový kód té serverové části je asi stejné, jako chtít ho vidět ke každé webové aplikaci, kterou otevřu v browseru. Schválně - už jsi psal bance, ať ti dá zdrojový kód k internetovému bankovnictví?
    Fluttershy, yay! avatar 25.10.2010 10:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Bankovnictví nedělá Canonical... Ale přesně u těchto aplikací mi ten uzavřený backend vadí, protože právě ty backdoory -- kdyby zdrojáky k Ubuntu One byly k dispozici a nenašel by se v nich backdoor, třeba bych to i používal, takhle si nemůžu být jist tím, jak moc proudí má data k tajným službám nebo jiným zvědavcům.

    A to je právě ono -- v kontextu s tím, že dětičky nemají dávat na FB údaje typu "kdy nejsem doma" -- dětičky by také nemusely rozhazovat bez rozmyslu svá data kdekomu bez řádného zabezpečení, zvláště když dnes mají jisté skupiny zálusk na šťourání právě do těch dat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.10.2010 12:37 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Bankovnictví nedělá Canonical, dělá to nějaká jiná firma... tak či tak taky nevíš o backdoorech, nevíš kdo ti kouká co ti chodí na účet nebo kdo ti ho může vybrat... jak se dívám, máš mail na gmailu. Maily jsou taky docela osobní věci - máš zdrojové kódy od celého google mailu, aby si měl jistotu, že se ti k nim nikdo jiný nedostane? Těhlech věcí je spoustu, dnes je to poměrně běžné... nikdo to ovšem nikoho nenutí používat, jen trochu nechápu, že někdo, kdo má takovýto strach, pak nastrká svoje data googlu a dalším, kteří sice nejsou Canonical, ale můžou udělat to samé...
    Jendа avatar 25.10.2010 17:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Prosím neargumentuj GMailem. Vlastní server není zas o tolik bezpečnější, pokud posíláš pohlednice, které si stejně může cestou kdokoli přečíst. A pokud maily šifruješ, tak je úplně jedno, jestli ta „náhodná data“ Google vidí nebo ne, protože mu stejně k ničemu nejsou (maximálně vidí, kdo ti píše).

    Navíc zdrojáky by mu nepomohly, protože když jsou ta data fyzicky na disku někde v Tramtárii, není potřeba backdoor v aplikaci, aby se k tomu někdo dostal.
    25.10.2010 17:46 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Tohle právě také zas tak není úplně pravda. Ta cesta, kudy ta pohlednice jde, není až tak jednoduše manipulovatelná. Pokud to člověk pošle z alespoň trochu rozumné sítě, není pro útočníka jednoduché se k tomu dostat. Data být v Tramtárii opravdu nemusí, já si například jsem třeba jist tím, kde ty data jsou a kdo k nim může a případně jestli k nim opravdu někdo neleze. Zatímco pokud gmail tak nějaký backdoor má, útočník tímhle dostane celkem na jistotu velkou spoustu dat... V analogii s tímhle na Ubuntu One pořád není nic špatné, protože i kdyby ten backend open source byl, tak je nebezpečné ty data do tramtarie uložit...
    Fluttershy, yay! avatar 25.10.2010 19:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ano, ta firma také nedělá operační systém a ten nikdo necpe dětem s tím, jak je skvělý (a bezpečný?).

    Normální Gmail mám -- a prakticky nepoužívám. Jistě, vedle toho mám Google Apps, ale jsem si vědom rizik, v případě potřeby budu šifrovat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.10.2010 19:40 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Bezva, tak místo toho se těm dětem bude povídat o rizikách proprietárního sw (kde by se stejně mohlo mluvit o jinejch úskalích opensource, pač nic neni dokonalé) a o bezpečnosti, dokud všichni v tom sále neusnou (a pak stejně zůstanou na widlích), to by jistě sklidilo velký úspěch... Když to tak vemu, tak všichni co tu prskají, tak vlastně proprietární sw stejně sami používají, ale druhým (které to v tomhle věku stejně nebude zajímat) by nejraději vyprávěli, jak je všechno špatné, když si to vše nezkompilují sami... a biti jsou pak ti, co se alespoň o něco snaží, pač pak v takovýchto diskuzích jsou takhle zdrbnuti.
    Fluttershy, yay! avatar 25.10.2010 19:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Používám FB, jak strašné! Ale nemyslím si, že je dobrý nápad tam cpát nějaká detailní osobní data, tož tak je tam necpu. Myslíš, že takové úvahy cpát/necpát jsou schopni i ti haranti?

    Podobně se odmítám lidem starat o nelegální MS Windows + příslušenství, ačkoliv sám bych si v případě nouze něco takového i někde nahodil, pokud by to bylo třeba.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.10.2010 22:45 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Z většiny té úvahy schopni nejsou, ale to, jestli jim to někdo (navíc cizí) vtlouká do hlavy, to je asi úplně jedno... nicméně jsme utekli od tématu - jedna věc jim je říct o tom, že existuje nějaký linux a případně nějaký open source, druhá věc je to, co je dobré/špatné kde zveřejňovat, rizika a další... A nemyslím si, že by pro vysvětlení toho prvního případu bylo Ubuntu nějak špatná volba (obzvlášť v porovnání, že maj teď doma všichni wydle...)
    Jendа avatar 25.10.2010 17:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    A to je právě ono -- v kontextu s tím, že dětičky nemají dávat na FB údaje typu "kdy nejsem doma" -- dětičky by také nemusely rozhazovat bez rozmyslu svá data kdekomu bez řádného zabezpečení, zvláště když dnes mají jisté skupiny zálusk na šťourání právě do těch dat.
    gpg: klíč "kolibáč" nebyl na serveru klíčů nalezen
    Tobě by trošku paranoii taky neškodilo ;-).
    Fluttershy, yay! avatar 25.10.2010 19:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Co bych šifroval? To, co je v těch pár mailing-listech vesměs zcela veřejně? Nebo kontaktní údaje z Aukra?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 24.10.2010 15:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ale houbelec, Canonical nezpeněžuje Ubuntu ani náhodou. Má ve své filosofii jasnou deklaraci, kterou porušit nemůže. Prostě žádné zpeněžení Ubuntu se nekoná, to je nesmysl. Canonical nabízí přidanou hodnotu, kterou si nechá zaplatit - hledá obchodní model.
    Já osobně používám slovo zpeněžit ve smyslu použít k vydělání peněz. A vždycky jsem měl za to, že se to slovo v tomto smyslu obecně používá.

    Pokud tuto definici nesdílíš, je třeba začít od pojmů a ne od názorů.
    Na tom není nic špatného, ostatně já dělám to samé a podle odezvy je to spíš přínosné, než naopak.
    Netvrdil jsem, že je na tom něco špatného. Ostatně já se opensource živím.
    Čím víc lidí se bude okolo open-source a free software živit, tím lépe - bude se víc používat a bude lepší, protože uživatelé jsou zapojeni do vývoje/zlepšování toho softwaru.
    V tom se shodujeme.
    Až si to za $20 pořídí jedním kliknutím v Centru softwaru, přejdou plně na Linux i občasní hráci, které nebaví onanovat půl dne u rozbaleného balastu tak, aby fungoval. Co je na tom špatného?
    Proč se ptáš zrovna mě?
    Nic. Stejně jako na Ubuntu One - kdo nechce, ať ho nepoužívá. Já znám lidi, co to používají, protože ty možnosti se jim líbí a využijí je např. ke zvýšení produktivity. Platit za to pak není žádný problém.

    V pořádku.
    Já to chápu, ale pak by měl očekávat další očekávanou reakci, která tvrdí, že žádná konspirace neexistuje, nikde nikdo nic neplatí, jen se využila možnost říct během 20 minut děckám o free softwaru a na něčem (a hele - Ubuntu - to už jsem někde slyšel/a) jim to ukázat.
    Výborně, jak už jsem jednou psal, přesně takovou reakci jsem očekával i já, v tu chvíli ještě jako nestranný pozorovatel. Ale skutečná reakce se od tohoto mého očekávání mírně lišila.
    Jistě, takže je mnohem jednodušší začít vymýšlet penězovody z Canonicalu do Policie ČR a historky o spiknutí a falšování reality.
    Tahle poznámka se mě netýká, takže reakci nechám na jiných.
    Kristova noho, kde to jsem?
    Vítej v realitě. A taky v internetové diskuzi. Tady jedni reagují na druhé, protože druzí zareagovali na třetí.

    Ani ty v tom nehledej žádnou konspiraci a zbytečně nepřisuzuj vlastnosti těch třetích (výše) těm prvním. Pro mě osobně je tvoje vysvětlení volby Ubuntu i fungování Ubuntu One přijatelné a dokonce bych spoustu zmíněných věcí tak nějak odhadl sám, i když to nestaví Ubuntu ani zdaleka mezi moje primární volby pro operační systém.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2010 20:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ale houbelec, Canonical nezpeněžuje Ubuntu ani náhodou.
    a teď tu o Červené Karkulce ...

    anebo, jak naznačil Pavlix, bylo by vhodné vyjasnit si pojmy -
    Canonical nabízí přidanou hodnotu, kterou si nechá zaplatit
    no, takže vydělává (resp. snaží se vydělávat) prostřednictvím Ubuntu nebo ne?

    nepomáhá propagace Ubuntu Canonicalu tím, že mu přivádí potenciální zákazníky placených služeb?
    Jistě, takže je mnohem jednodušší začít vymýšlet penězovody z Canonicalu do Policie ČR a historky o spiknutí a falšování reality. Kristova noho, kde to jsem?
    asi na nějakém hodně špatném tripu, když tady fantazíruješ o spiknutí atd., nikdo o žádných penězovodech z Canonicalu nepsal, naopak jsem řečnickou otázkou naznačil, že pochybuju o tom, že by ho tato akce vůbec něco stála
    xkucf03 avatar 24.10.2010 21:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    bylo by vhodné vyjasnit si pojmy
    Jako „zpeněžit“ vs. „zpoplatnit“? Ten slib Ubuntu chápu tak, že svoji distribuci nikdy nezpoplatní, tzn. že to nebude jako RedHat nebo SLES s placenými aktualizacemi a nebude muset nikdy vzniknout něco jako Centos, Fedora nebo OpenSUSE.

    To, že Canonical vydělává, je jedině dobře – část peněz si přirozeně nechají a část zase investují do vývoje svobodného softwaru a do propagace. Čím víc takových firem, tím líp – a když to budou dělat špatně, vždycky si můžeš vybrat jiného distributora, který ti bude vyhovovat víc. Vždyť spousta z nás na svobodném softwaru a službách kolem vydělává, tak proč se nad tím pohoršovat? A pokud jde o to, že Liberix rozdával cédéčka s touhle distribucí a ne s tamtou (jakou?), buď to vůbec neřešili a vzali, co bylo, nebo vybrali ubuntu jako nejschůdnější distro pro začátečníka – ale určitě bych v tom nehledal nějaký zlý úmysl nebo spiknutí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 21:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    To, že Canonical vydělává, je jedině dobře – část peněz si přirozeně nechají a část zase investují do vývoje svobodného softwaru a do propagace.

    Já vím, že jsem s tím otravný, ale tím svobodným softwarem se myslí proprietární backend Ubuntu One?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.10.2010 00:22 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Nejsi otravný, jen natvrdlý a nasleplý. Evidentně totiž investují nejen do proprietární backendu Ubuntu One a pokud to nevidíš, měl bys navštívit lékaře :).
    Fluttershy, yay! avatar 25.10.2010 10:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Jistě, snaží se co nejvíce integrovat Ubuntu One do distribuce, asi aby ho lidi používali, to samé platí pro Launchpad (jeho uvolňování pod slušnou licencí bylo taky "veselé"). Krom toho AFAIK vyvíjejí akorát debilní notifikace pro GNOME a několik podobných drobností, jako třeba podivné Unity. Takže nám zbývá ten marketing a přemisťování ikonek v záhlaví okna po vzoru masoxu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.10.2010 00:19 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >a teď tu o Červené Karkulce ...

    No dobře, zkusím to.

    >no, takže vydělává (resp. snaží se vydělávat) prostřednictvím Ubuntu nebo ne? nepomáhá propagace Ubuntu Canonicalu tím, že mu přivádí potenciální zákazníky placených služeb?

    Canonical nezpeněžuje Ubuntu, protože to zakazuje nějaká ta veřejná úmluva Ubuntu a řídí si to Ubuntu samo. Canonical zpeněžuje služby, které nabízí k Ubuntu jako přidanou hodnotu. V tom je dost podstatný rozdíl - nikdo nikoho nenutí ty služby používat a platit za ně.

    >no, takže vydělává (resp. snaží se vydělávat) prostřednictvím Ubuntu nebo ne?

    No a co, vždyť do toho cpou prachy, tak ať vydělávají!

    >nepomáhá propagace Ubuntu Canonicalu tím, že mu přivádí potenciální zákazníky placených služeb?

    Nepomáhá Canonical Ubuntu tím, že mu platí vývojáře? Pomáhají si navzájem, to je u free softwaru možné a žádoucí. Je to špatně? Není - tak to má být!

    >naopak jsem řečnickou otázkou naznačil, že pochybuju o tom, že by ho tato akce vůbec něco stála

    No a co? Na něčem se to ukázat musí, viz výše. Když se ti to nelíbí, propaguj sám co chceš a jak chceš, viz výše. Jestli na to nemáš čas, nabídni se Vlastovi, viz výše.
    25.10.2010 23:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    No a co, vždyť do toho cpou prachy, tak ať vydělávají!
    no a nic, já se zas chystám nacpat prachy do akcií a doufám, že taky vydělám

    akorát ... neříkal někdo o kousek výše "Ale houbelec, Canonical nezpeněžuje Ubuntu ani náhodou."?

    a teď se z toho zas vykrucuje s tím, že to vlastně není Ubuntu samotné, že to jsou nějaké služby

    ale o tom, že by Ubuntu samotné bylo za peníze tady nikdo jiný nemluvil, typický straw man argument ... navíc ten "dost podstatný rozdíl" by se dal úplně stejně odargumentovat kdyby Ubuntu placené bylo - přeci by nikdo nikoho nenutil ho používat a platit za něj ...
    >nepomáhá propagace Ubuntu Canonicalu tím, že mu přivádí potenciální zákazníky placených služeb?

    Nepomáhá Canonical Ubuntu tím, že mu platí vývojáře? Pomáhají si navzájem, to je u free softwaru možné a žádoucí. Je to špatně? Není - tak to má být!
    krásný úhybný manévr - v citovaném byla řeč o (této konkrétní) propagaci Ubuntu, tedy o akci Liberixu, nikoliv o Ubuntu samotném, takže ... Canonical Liberixu pomáhá tím, že mu platí vývojáře?
    27.10.2010 06:28 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >a teď se z toho zas vykrucuje s tím, že to vlastně není Ubuntu samotné, že to jsou nějaké služby

    To není vykrucování, takhle funguje téměř každý byznys kolem open-source.

    >Canonical Liberixu pomáhá tím, že mu platí vývojáře?

    Vydává distro, které je dostatečně jednoduché na to, aby si ho ta děcka mohla vyzkoušet.
    pavlix avatar 27.10.2010 13:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    téměř každý
    Lidový kvantifikátor?

    Vykrucováním bylo jistě myšleno tvé tvrzení, že Canonical Ubuntu nezpeněžuje (tedy na něm nevydělává)... což jednoduše není prava, i když je tam nějaká indirekce v podobě doplňkových služeb, které teprve přinášejí výdělek.

    Podle mě se do toho zbytečně zamotáváš. Tvoje první argumenty jsem jasně uznával a chápal.

    Podle mě prostě stačí říct, že Canonical je komerční firma, která se stará o opensource distribuci, a lidi od Liberixu ji vybrali na základě dobrého přijetí uživateli. To je jasný a jednoduchý argument, který tu už padl, ale zamotávání se do nějakých emocionálních válek, jestli Canonical zpeněžuje přímo nebo nepřímo, to je fakt mimo mísu.

    Pak by mohl někdo max remcat, že se mu to nelíbí, ale to už je jeho věc.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.10.2010 14:56 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >Lidový kvantifikátor?

    Dobře - každý mně známý. Můžeš jmenovat někoho, kdo to dělá jinak - rád se poučím.

    >Podle mě se do toho zbytečně zamotáváš.

    Tvrdím pořád to samé - mezi zpeněžováním Ubuntu a zpeněžováním služeb k Ubuntu je diametrální rozdíl. Třeba SUSE kdysi zpeněžovalo přímo distribuci SUSE, protože isáče nebyly a muselo se to kupovat. Canonical zpeněžuje pouze služby k Ubuntu, které si nikdo kupovat nemusí.

    >Podle mě prostě stačí říct, že Canonical je komerční firma, která se stará o opensource distribuci, a lidi od Liberixu ji vybrali na základě dobrého přijetí uživateli.

    Lidi od Liberixu vybrali Ubuntu na základě dobrého přijetí uživateli, nic víc. Canonical jsi do toho začal motat ty. Opět cituji: nemůžu za to, že tam vidíš něco, co tam není.
    pavlix avatar 27.10.2010 23:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Podívej, nemůžeš se s někým přít, pokud nemluvíš ani stejným jazykem, to k tomu zpeněžování.
    Lidi od Liberixu vybrali Ubuntu na základě dobrého přijetí uživateli, nic víc.
    Proč po mě opakuješ?
    Canonical jsi do toho začal motat ty.
    Za tuhle lež si podle mě zasloužím omluvu.
    Opět cituji: nemůžu za to, že tam vidíš něco, co tam není.
    Můžeš mi prosím sdělit, co v tom tedy vidím, zjevně o mých dojmech víš víc než já, což mě mírně řečeno popouzí.

    Popravdě řečeno, tvůj poslední příspěvek mi podsouvá věci, které jsem neřekl a nenapsal, což mě silně nebaví, řekl bych... no budu slušný.

    Možná by bylo lepší, kdybys nejdřív přemýšlel, pak psal. Pokud budu mít i z dalších tvých příspěvků podobně nepříjemný pocit (viz výše), vyřeším to mírovou cestou, tedy pomyslím si o tobě své a přestanu reagovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.11.2010 21:16 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >Proč po mě opakuješ?

    Neopakuji, řekl jsem něco jiného.

    >Za tuhle lež si podle mě zasloužím omluvu.

    Omlouvám se, byl to kavol.
    pavlix avatar 2.11.2010 16:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Neopakuji, řekl jsem něco jiného.
    pavlix: Podle mě prostě stačí říct, že Canonical je komerční firma, která se stará o opensource distribuci, a lidi od Liberixu ji vybrali na základě dobrého přijetí uživateli.

    bibri: Lidi od Liberixu vybrali Ubuntu na základě dobrého přijetí uživateli, nic víc.

    To se mi zdá jako opakování s minimální změnou, snad jen eliminuješ drobnou nejednoznačnost (rozlišení, či se výběr v mém podání vztahuje k Ubuntu nebo Canonicalu), což je od tebe hezké, ale ani tak to na věci moc nemění :).
    Omlouvám se, byl to kavol.
    Omluva se přijímá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.11.2010 18:54 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >To se mi zdá jako opakování s minimální změnou, snad jen eliminuješ drobnou nejednoznačnost (rozlišení, či se výběr v mém podání vztahuje k Ubuntu nebo Canonicalu), což je od tebe hezké, ale ani tak to na věci moc nemění :).

    Je to sice drobná změna, ale je docela důležitá - jak je vidět, tak minimálně kvůli některým diskutujícím.

    Ze stejného důvodu trvám na rozlišení, zda Canonical zpeněžuje Ubuntu nebo jen služby k němu. Víc už k tomu nemám co dodat.
    pavlix avatar 2.11.2010 20:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ze stejného důvodu trvám na rozlišení, zda Canonical zpeněžuje Ubuntu nebo jen služby k němu. Víc už k tomu nemám co dodat.
    To je větší hnidopišství, než kdy bylo připisování mně :). Jak už jsem říkal, podle definice, kterou používám já a snad i někteří jiní, je zpěněžování použití něčeho k výdělku, tedy například použití základní distribuce k nabídnutí služeb.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.11.2010 00:51 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >To je větší hnidopišství, než kdy bylo připisování mně :).

    To možná ano, nicméně hysterické reakce místních diskutujících svědčí o tom, že je třeba dávat pozor na detaily a neustále je trpělivě a pořád dokola vysvětlovat i těm méně chápavějším.

    >Jak už jsem říkal, podle definice, kterou používám já a snad i někteří jiní, je zpěněžování použití něčeho k výdělku, tedy například použití základní distribuce k nabídnutí služeb.

    V tom případě navrhuji dát se dohromady a zažalovat všechny pivovary - ty svině totiž evidentně totiž používají pivo k zpoplatnění vody! Ta je základní lidskou potřebou (na rozdíl od softwaru), takže na ni máme právo. Tohle musí projít u nás i v EU, podle mne je jde o naprosto klasický a vrcholně hanebný příklad "open core"! FUJ!
    3.11.2010 00:55 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ke "zpeněžení", pardon - nerad bych byl zatažen do debaty o novém použitém nedefinovaném výrazu...
    pavlix avatar 3.11.2010 10:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    tom případě navrhuji dát se dohromady a zažalovat všechny pivovary - ty svině totiž evidentně totiž používají pivo k zpeněžení vody!
    Tvoji upravu jsem zahrnul, ty dvě slova mají zřejmě odlišný význam, zpoplatnění distribuce by bylo trošku něco jiného.

    Když vynechám možnost, že bys to myslel vážně (to bych tě musel považovat za hlupáka), zbývá mi možnost, že chceš něco takového tvrdit o mně. Možnost, že bys měl důvod mě úmyslně pomluvit můžou vyloučit rovněž (neznáme se).

    Zbývá mi tedy pouze možnost, že na základě mých příspěvků v této diskuzi usuzuješ, že jsem člověk, který by zažaloval pivovary, za to, že je v pivu voda. Něco takového ale podle mě může usoudit a napsat opravdu jenom hlupák, tedy aspoň podle mého skromného názoru.

    Diskuzi můžeme ukončit.

    Já se kluků zeptám, jaký vliv máš v Liberixu, a na základě toho, co mi řeknou, přehodnotím své dosud platné (a s redakcí domluvené) rozhodnutí, že honorář za své příští články pro Abclinuxu přenechávám Liberixu.

    Přece nesvěřím své finance někomu, o kom si (ode dneška) myslím, že je hlupák.

    Nějaké dotazy?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 3.11.2010 11:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Pro sebe a pro jiné doplním odkaz na Orgány Liberix, kde se píše, že Mgr. Ivan Bíbr je předsedou správní rady Liberix, o. p. s.

    Svůj názor na jeho vystupování v této diskuzi na Abclinuxu si budu muset ještě trochu utřídit, ale už teď je jasné, že tím Liberixu rozhodně nepomáhá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.11.2010 18:36 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >Když vynechám možnost, že bys to myslel vážně (to bych tě musel považovat za hlupáka) ...

    Ještě ti tam chybí možnost, že to nebylo myšleno vážně.

    >Pro sebe a pro jiné doplním odkaz na Orgány Liberix, kde se píše, že Mgr. Ivan Bíbr je předsedou správní rady Liberix, o. p. s.

    Ano, má to již několik let v kdo je kdo.

    >Svůj názor na jeho vystupování v této diskuzi na Abclinuxu si budu muset ještě trochu utřídit, ale už teď je jasné, že tím Liberixu rozhodně nepomáhá.

    K pomáhání Liberixu jsem se již vyjádřil
    pavlix avatar 3.11.2010 21:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Howgh.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2010 19:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Stěžuj si na PČR, ta používá tvoje peníze, ne Liberix.
    toto jednoduše není pravda
    Můžeš taky přestat kafrat a Vlastovi pomoci, určitě to jen uvitá.
    a je to tady zase ... jen protože se někdo něčeho přímo neúčastní, tak k tomu nesmí mít žádné připomínky?

    jistě, rád Vlastovi s přednáškama pomůžu, pokud on mi pomůže s frontou bugů, které mám ke zpracování, bude se za mě starat o část překladů, které udržuju, dokope k činnosti lidi, co se mi ozvali na výzvu ohledně openthesauru, zorganizuje výlet, co chystám pro kamarády na 17. listopadu, a hlavně vyřeší, proč mi do háje padá na baráku proudovej chránič ...

    (a ne, nemůžu výše jmenované dělat místo kecání zde, nepatřím k těm, co by měli neomezný zdroj životní energie, už jsem zkoušel na nějaký čas si diskuse prostě zakázat, ale vedlo to jen k tomu, že jsem se zas vrátil ke knížkám, protože prostě nemám na to "být produktivní" 15 z 16 hodin denního bdění)
    25.10.2010 00:35 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >toto jednoduše není pravda

    Proč?

    >a je to tady zase ... jen protože se někdo něčeho přímo neúčastní, tak k tomu nesmí mít žádné připomínky?

    Můžeš, proti tomu nic osobně nemám. Já pouze reprezentuji postoj člověka, který se účastní a kterého neuvěřitelně serou takovéto výblitky, jež považuje za znevážení té práce (ať už je čí chce) a proti čemuž se ohradí podobně vyblitým způsobem zcela v souladu s lidovými moudry, jak bylo naznačeno výše.

    >(a ne, nemůžu výše jmenované dělat místo kecání zde, nepatřím k těm, co by měli neomezný zdroj životní energie, už jsem zkoušel na nějaký čas si diskuse prostě zakázat, ale vedlo to jen k tomu, že jsem se zas vrátil ke knížkám, protože prostě nemám na to "být produktivní" 15 z 16 hodin denního bdění)

    No vidíš, já na to mám, ale výše uvedený výblitek mne dokáže nasrat natolik, že jdu na dva dny od kompu pryč.
    26.10.2010 00:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >toto jednoduše není pravda

    Proč?
    mno, pokud pomineme Granty a dotace z veřejných zdrojů, tak před nějakým časem bylo do Liberixu začleněno sdružení Linux v Brně, jehož jsem členem ... čímž nechci říci, že by Liberix na diskutovanou přednášku vzal peníze přímo z konta LvB, nebo jak toto může být zas překrouceno, abych mohl být přesvědčován, že to tak není, ale dovolil bych si v této úvaze všechny zdroje hodit na jednu hromadu a všechny výdaje na druhou, poněvadž rozdělovat, že tenhle plakát jsme vytiskli za příspěvek Franty Nováka, ale ten další ve stejný sérii už za peníze Pepy Vomáčky, jest poněkud absurdní
    Já pouze reprezentuji postoj člověka, který se účastní a kterého neuvěřitelně serou takovéto výblitky, jež považuje za znevážení té práce (ať už je čí chce) a proti čemuž se ohradí podobně vyblitým způsobem zcela v souladu s lidovými moudry, jak bylo naznačeno výše.
    ještě jednou: považuje

    nemůžu za to, že tam vidíš něco, co tam není

    ohradil jsem se proti tomu, že Liberix nezachovává neutralitu, a následně že mu prochází (je omlouván za) principiálně totéž, kvůli čemu tu mnozí haněli například ČT

    přičemž vzhledem ke své povaze by dle mého teda sakra měl na neutralitu dbát, a ne dělat neplacenou (resp. ne tou firmou) propagaci konkrétní firmě

    a co se týče "ale nechce se mi tady teď rozebírat souvislosti", to by zas mohlo být o protéžování věcí jen pro OpenOffice na úkor obecných řešení ...

    jedna věc je, že příklad je příklad a nelze děckám ukázat všech několik stovek distribucí, stejně jako OOo je momentálně asi jediný nasaditelný kancelářský balík - druhá věc je ovšem tvářit se, že jedině Ubuntu je víra pravá, a kašlat na nějakou kompatibilitu, obzvlášť když to je to, co jsme nejvíc vyčítali vyznavačům Microsoftu

    pokud to považuješ za znevažování něčí práce ...
    27.10.2010 06:21 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >druhá věc je ovšem tvářit se, že jedině Ubuntu je víra pravá, a kašlat na nějakou kompatibilitu, obzvlášť když to je to, co jsme nejvíc vyčítali vyznavačům Microsoftu

    nemůžu za to, že tam vidíš něco, co tam není
    31.10.2010 17:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    řeč byla o širších souvislostech, ne jen o této konkrétní přednášce - a jestli se Vlasta nikdy nevyjádřil v tom smyslu, že co není pro OOo, to ho nezajímá, tak sežeru svůj červenej klobouk
    1.11.2010 21:17 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Nevidím žádné širší souvislosti - vidím akorát bandu uřvaných anti-ubuntistů kterým se nelíbí, že si Vlasta vybral na prezentaci Ubuntu. těm mohu doporučit jediné a už jsem to několikrát udělal - mohou prezentovat co chtějí, kde chtějí a kdy chtějí.
    2.11.2010 14:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    pavlix avatar 2.11.2010 16:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    vidím akorát bandu uřvaných anti-ubuntistů
    Jmenuj prosím, rád bych věděl, kdo všechno mezi ně podle tebe patří.

    Mimochodem, nevím jestli si uvědomuješ, že svým jednáním můžeš liberixu uškodit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.11.2010 18:42 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >Jmenuj prosím, rád bych věděl, kdo všechno mezi ně podle tebe patří.

    Ze svého pohledu tě z nich mohu vyloučit, zbytek se dozvíš v diskusi, já je vidím docela jasně.

    >Mimochodem, nevím jestli si uvědomuješ, že svým jednáním můžeš liberixu uškodit.

    Především si uvědomuju, že Liberixu daleko víc škodí ti, co tady nadávají na proběhlou akci, propagaci Ubuntu, či spekulují o Canonicalu, veřejných penězích, policii ČR a dalších nesmyslech.
    pavlix avatar 2.11.2010 21:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ze svého pohledu tě z nich mohu vyloučit
    Děkuju.
    Především si uvědomuju, že Liberixu daleko víc škodí ti, co tady nadávají na proběhlou akci, propagaci Ubuntu, či spekulují o Canonicalu, veřejných penězích, policii ČR a dalších nesmyslech.
    Já to vidím jinak. To jsou lidi, kteří neví přesně, o čem mluví, napsali, co je zrovna napadlo. Ale ty jsi do jisté míry známá osoba, aspoň některým zde, tvoje slovo má určitou váhu a může pomoct i uškodit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.11.2010 00:44 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >To jsou lidi, kteří neví přesně, o čem mluví, napsali, co je zrovna napadlo.

    Za to já ale nemůžu, že melou hovadiny - musí počítat s tím, že je na to někdo upozorní...

    Praktický význam takových hovadin může být třeba v tom, že když se vyfocený policejní důstojník podívá na místní diskusi, nikdy už Liberixu žádnou příležitost k prezentaci nedá i kdyby tam nakrásně chtěl prezentovat gNewSense a vystavovat ponožky od RMS. Nemluvě o pochopitelném znechucení lidí v Liberixu či případně kohokoliv, kdo se něčím takovým chce zabývat (znám to velmi dobře z vlastní praxe).
    pavlix avatar 3.11.2010 10:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Za to já ale nemůžu, že melou hovadiny - musí počítat s tím, že je na to někdo upozorní...
    Až přijmeš odpovědnost za to, co píšeš ty sám, můžeme se o tom bavit.
    Praktický význam takových hovadin může být třeba v tom, že když se vyfocený policejní důstojník podívá na místní diskusi, nikdy už Liberixu žádnou příležitost k prezentaci nedá i kdyby tam nakrásně chtěl prezentovat gNewSense a vystavovat ponožky od RMS.
    Když se podívá na tvé reakce, tak bych se mu ani nedivil.
    Nemluvě o pochopitelném znechucení lidí v Liberixu či případně kohokoliv, kdo se něčím takovým chce zabývat (znám to velmi dobře z vlastní praxe).
    Život je pes.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.11.2010 18:39 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >Až přijmeš odpovědnost za to, co píšeš ty sám, můžeme se o tom bavit.

    >Když se podívá na tvé reakce, tak bych se mu ani nedivil.

    Jsem rád, že jsem našli shodu, myslím si totiž přesně totéž. Pouze dodávám, že jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá - já nezačal, přeber si to jak chceš.
    pavlix avatar 3.11.2010 21:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Pouze dodávám, že jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá - já nezačal, přeber si to jak chceš.
    Přeberu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.10.2010 06:24 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >čímž nechci říci, že by Liberix na diskutovanou přednášku vzal peníze přímo z konta LvB, nebo jak toto může být zas překrouceno, abych mohl být

    Totéž platí pro granty a dotace z veřejných zdrojů, protože tam se dělá přesně toto:

    >rozdělovat, že tenhle plakát jsme vytiskli za příspěvek Franty Nováka, ale ten další ve stejný sérii už za peníze Pepy Vomáčky, jest poněkud absurdní

    z toho důvodu, že chodí kontroly a kontrolují každý zasraný halíř, který někdo milostivě dostal.
    31.10.2010 17:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    pointou ovšem není to, co a jak je třeba vykázat finančáku, nýbrž to, že vydal-li Liberix peníze například za přednášku v Karviné, tak tyto peníze už utratil, nemůže je vydat znova například za LinuxAlt ... kdyby mohl, nemusel by na LinuxAlt spotřebovávat zdroje LvB, a tyto mohly být využity třebas na luxusnější žranici :-) (ne že bych si na výroční sraz stěžoval, jen příklad ...)

    a pokud tedy přiznáváš ty veřejné zdroje, pak věz, že pár let už daně platím, čili opět spor s "ta používá tvoje peníze, ne Liberix."
    1.11.2010 21:23 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >pointou ovšem není to, co a jak je třeba vykázat finančáku, nýbrž to, že vydal-li Liberix peníze například za přednášku v Karviné, tak tyto peníze už utratil, nemůže je vydat znova například za LinuxAlt ...

    Eee? Jak to spolu souvisí? Jsem nějak mimo.

    >kdyby mohl, nemusel by na LinuxAlt spotřebovávat zdroje LvB, a tyto mohly být využity třebas na luxusnější žranici (ne že bych si na výroční sraz stěžoval, jen příklad ...)

    Aha, takže pointou je, že je škoda dělat propagační akce, když se to dá prožrat. No potěš koště...

    >a pokud tedy přiznáváš ty veřejné zdroje, pak věz, že pár let už daně platím, čili opět spor s "ta používá tvoje peníze, ne Liberix."

    Nepřiznávám nic a není to žádný spor. Podle toho co vím, tak se podobné peníze účtují na oddělených účtech a projektech - představa, že z nich něco vezeš a dáš to někam jinam je celkem mimo, první kontrola ti zavře krám. Na netu je materiálů dost, prostuduj si to.
    2.11.2010 15:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    na netu jsem nenašel žádný materiál, který by vysvětloval, proč by například tato platba nemohla být provedena z tohoto účtu, proč by nějaká kontrola měla Liberixu zavírat krám, kdyby to nezaplatil z konta, které původně patřilo LvB

    nicméně řeč tedy byla o penězích z veřejných zdrojů ... takže aby nám nedocházelo k tomu logickému sporu, můžeš odpřisáhnout, resp. zveřejnit doklady, že při přípravě a realizaci této přednášky nebyl Liberixem použit ani halíř z veřejných zdrojů?
    Aha, takže pointou je, že je škoda dělat propagační akce, když se to dá prožrat. No potěš koště...
    ano, jistě, je mnohem výhodnější dávat peníze sdružení a pak se od něj nechat pozvat na večeři (spolu s dalšími, kteří třeba tolik nepřispěli), než si to v tý hospodě zaplatit rovnou - to určitě dává smysl ... nebo prostě už jen nevíš, jak do mě kopat, a hodí se ti, že jsem si dovolil použít nadsázku, byť jasně označenou smajlíkem (jenž jsi z citace projistotu vynechal)?
    2.11.2010 18:18 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >nebo prostě už jen nevíš, jak do mě kopat, a hodí se ti, že jsem si dovolil použít nadsázku,

    Já hlavně vůbec, ale vůbec nechápu, o co ti jde a co řešíš. To je jediné, co ti k tomu můžu říct (celé vlákno jsem si teď přečetl znovu, abych to mohl říci s jistotu).
    22.10.2010 14:05 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Napada me teda mnohem zabavnejsi vtipek, ale to bych byl nejspis nemilosrdne zcenzurovan...
    22.10.2010 09:48 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Klobouk dolů, máte můj obdiv. Díky za propagaci Linuxu.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 11:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Na první pohled to nevypadá na propagaci GNU nebo Linuxu, ale Ubuntu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.10.2010 12:07 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Můžeš na takové akce chodit taky a můžeš tam klidně propagovat GNU a Linux, nic ti nebrání.
    xkucf03 avatar 22.10.2010 13:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Něco v tom smyslu jsem chtěl napsat :-) Příště se může propagovat třeba SUSE nebo Arch, nebo obecně GNU/Linux (což je asi nejlepší). Jde „jen“ o to, aby se našli lidi… Jestli se najdou lidi, co dělají Ubuntu, tak i to je přece dobře.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 22.10.2010 15:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Arch radši ne, nemyslím si, že je distribuce, která po nainstalování zobrazí
    ~ # 
    vhodná pro začátečníky…
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 15:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    SuSE ne-e. Protože smlouva s MS, to je pomalu horší než propagovat Ubuntu. Tyhle distribuce bych fakt netlačil, protože ty lamy je třeba upozornit na špatnost proprietárního softwaru, což právě tyhle distribuce vůbec nedělají, právě naopak.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 22.10.2010 16:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Tak koho? Tyhle dvě distribuce jsem jen tak plácnul jako příklady. Tak třeba čistý Debian nebo Mint postavený na Debianu… uvidíme, co z toho bude. Případně 100% košer by měly být tyhle distribuce (z nich jsem používal gNewSense, myslím, že docela dobré i pro začátečníky).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 16:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    V podstatě ty doporučované, nedávno jsem zaslechl něco třeba o tom Trisquelu, používaj to snad ve školách ve Španělsku nebo tak nějak. Asi by to byla nejčistší cesta -- s tím, že proprietární software by si člověk třeba přidal, pokud by ho opravdu potřeboval -- ovšem věděl by o tom.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    28.10.2010 21:08 pica2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    ty si dobra pyca, jasne bude rozdavat patnactiletym deckam distribuci o ktere "nekdo nekdy i slysel" misto aby jim na zacatek dal neco co urcene pro bfu... precetl sem tohle vlakno a myslim ze by ses mel jit lecit
    Fluttershy, yay! avatar 28.10.2010 21:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ne, pyča jsi ty, když už si to dáváš do jména.

    Je mi úplně u prdele, jaký má to které distro marketing (resp. marketing mě spíš sere), podstatné je, jaké vlastně je. Tvrdím, že třeba ten Trisquel bude stejně použitelný jako třeba Ubuntu, akorát v něm nebudou proprietární sračky. Mimochodem, právě Trisquel je na Ubuntu založený (ovšem vyčištěný) a má edici přímo pro školy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 22.10.2010 16:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    špatnost proprietárního softwaru
    He... he... he....... hlavně že Canonical nic proprietárního nechystá a neprosazuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 16:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Viz mé komentáře níže.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.10.2010 12:23 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu

    Kdybych si měl vybrat ze dvou světů, v kterém v jednom je majoritní Ubuntu a v tom druhém Windows, beru ten první.

    Podle mně je propagace Ubuntu jako alternativy k Windows naprosto v pořádku. To, že je nějaký Linux, GNU/Linux a že je rozdíl, když napíšeš o ty 4 znaky víc/míň atd. je až druhotná záležitost.

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 13:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Jenže právě Ubuntu pomalu propaguje proprietární software (třeba tenhle odkaz už jsem sem dával), což je *špatně*. Že je Ubuntu menší zlo než produkty MS, to je sice hezké, ale není to spása.

    Měl jsem takový dojem, že cílem je *svoboda*. Ta bez GNU nebude (taková), Linux je i ve spoustě jinak uzavřených řešení (třeba Bada od Samsungu).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.10.2010 14:15 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Pořád lepší než ta supersvoboda u debianu, kde balíčky díky tomu jsou nepoužitelné a člověk si to musí překompilovat sám... Už úplně vidím, jak ty běžní uživatelé jsou z té svobody nadšení, když jim Xka poběží v 640x480, aby tam neměly ten ošklivý zlý proprietární ovladač na grafiku...
    xkucf03 avatar 22.10.2010 14:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Nevím, co máš za HW, ale mně běží Xka ve slušném rozlišení (nativní rozlišení displeje) i bez proprietárního ovladače – hned po instalaci GNU/Linuxu – akorát nejde 3D akcelerace.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.10.2010 14:40 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    No právě, akorát mu nejde akcelerace, akorát semtam na spoustě karet nejde apod... když tohle dáte běžnému uživateli - či tomu dítěti, tak zjistí že mu to nefunguje (a už pojede ta ohraná písnička, že linux je sr.čka...). Naproti tomu s tim proprietárnim to ve většině případů funguje jak má. Běžnému uživateli to funguje a ten kdo chce, tak si tam ten svobodný může dát. Ale nadávat na <společnost>, jak je fuj, protože šíří proprietární systém za to, že má některé věci navíc v repozitáři a distribuuje to tak, aby to i těm lamám fungovalo, to mi nepřijde fér.
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 15:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Přečetl sis to vůbec? Myslím, že ne.

    # UbuntuOne's server side system is proprietary software with no prospects of liberation. This has been exacerbated since Canonical now heavily focuses on strong integration of UbuntuOne into the desktop for the Lucid release. It seems clear that one of Canonical's top goals is to convince every Ubuntu user to rely regularly on new proprietary software and services.

    ...
    Sometimes, after all, an open-source project is absolutely the wrong choice for a customer … The path forward is open source, not free software. Sometimes that openness will mean embracing Microsoft in order to meet a customer's needs.
    Plus ta záležitost s Open Core. Fuj! Proprietární firmware/ovladače jsou hnůj, ale dejme tomu, ovšem Ubuntu tě AFAIK už ani neupozorní na to, že jde o proprietární svinstvo -- to je věc, která by se lidem měla bušit do hlav, totiž že proprietární software je humus a mj. kdokoliv v něm může mít backdoor vedoucí k omezení soukromí uživatele. Stejně bych byl proti podobné propagaci SuSE po uzavření paktu s Microsoftem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 15:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    V poslední odstavec měl být rozdělený na tři -- po druhé větě a před poslední větou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 22.10.2010 15:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    to je věc, která by se lidem měla bušit do hlav, totiž že proprietární software je humus a mj. kdokoliv v něm může mít backdoor vedoucí k omezení soukromí uživatele
    To jde v OSS taky, i když je o něco větší šance, že se na to přijde.
    Jendа avatar 22.10.2010 15:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    <paranoia>Kolik počítačů asi crackla NSA, než se zjistilo, že je openssl v Debianu děravé?</paranoia>
    22.10.2010 15:59 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Četl. Ubuntu tě nenutí UbuntuOne používat, buď chceš nebo ne, je to na tobě. Navíc konkrétně tahle část je úchylná - je to asi jako kdyby si chtěl vidět zdrojový kód každé webové aplikace, kterou navštěvuješ v prohlížeči... a to asi taky není úplně reálné, co? Jinak co se týče ovladačů na grafiku/wifi/etc, tak Ubuntu na to upozorňuje... Nejsem zastáncem proprietárního softwaru, ale tohle fanatické odsuzování čehokoliv jiného mi prostě přijde hloupé, úplně stejně jako od těch magorů, který zase choděj s tím, že open source je špatný a že jedině tohle je správné...
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 16:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Já taky zatím Ubuntu používám a tu a tam použiju i proprietární software. Jenže já znám (hlavní) rizika, to ty dětičky nejspíš vůbec netuší, že u proprietárního softwaru může být backdoor (a u webových aplikací pro změnu zlovůle provozovatele).

    Nehledě k tomu, že pokud nejde o velice dobře standardizovanou oblast, u proprietárního softwaru hrozí vendor lock-in.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.10.2010 16:11 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Akorát že to řešit takhle u dětí nemá moc velkou cenu... tedy alespoň dokud je někdo neodnaučí, že není dobré otevírat každou ptákovinu co přijde e-mailem, psát si na fejsbůk adresu bydliště a kdy nikdo není doma a další podobné věci, jsou rizika proprietárního sw až druhořadé...
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 16:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Má to smysl právě u nich. Kdy myslíš, že se dostávají do styku s warezem? Právě v tomhle věku, když je třeba sehnat nejnovější pařbu. No a pak crack, nějaký ten malware apod. U svobodného softwaru by tohle hrozit nemělo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.10.2010 16:25 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ovšem zrovna "nových pařeb" ve světě open source bohužel moc není (a obávám se, že jen tak jich ani tak moc nebude), takže tenhle problém přetrvává...
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 16:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    O to tady přece nejde, tady jde o škodlivost toho softwaru (v tomhle případě přibaleného k warezu). Když běžím na linuxovém systému, chovám se k tomu jinak (Wine nebo virtuální stroj) a můžu celkem snadno řešit následky, je to celkem výrazně odděleno od zbytku systému.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.10.2010 16:38 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Problém je ten, že jim o něčem řeknete, že je to škodlivé, ale nedáte jim alternativu. Crackování her je špatné, pač může zanést malware... ale konfigurovat a ladit wine, aby hra v něm vůbec běžela, to taky není zrovna činnost, kterou zvládne každý. Nehledě na to, že říct dětem "Když tu hru ukradnete takhle, tak..." taky není zrovna morální... A pokud vyjdeme z toho, že děti zajímají hlavně ty hry, tak jim tohle žádné řešení nepřinese... (minimálně ne žádné, co jim člověk může veřejně říci)
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 16:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Buď nebudou hrát nejnovější komerční hry (což taky není špatně), nebo se aspoň zamyslí, nebo si pořídí herní konzoli.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.10.2010 17:12 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Špatně by to nebylo, ale oni ten počítač mají především na to... teď hrát můžou (za cenu toho, že systém zapatlaj virama a dalším, což se skoro obávám, že je jim to jedno). Herní konzole v tomhle nepomáhá - musely by si ty hry koupit, ale oni na ně nemají a rodiče jim to (v takovém množství) také kupovat nebudou (většinou)... Co se týče her, tak tohle je celkem bezvýchodné... to už je lepší to úsilí věnovat do toho, aby radši hrály deskovky a pak všechny tyhle problémy s pc u dětí odpadají :))
    serafin avatar 22.10.2010 18:48 serafin | blog: Serafin | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Obávám se, že hraní deskových her také nebude východisko. Deskové hry jsou super a mám je moc rád, ale zkus se zajít podívat do hračkářství kolik taková hra stojí. Cena je často srovnatelná s cenou počítačové hry (kupříkladu Scrable stojí kolem 800 Kč).
    22.10.2010 20:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    mno, pořídil jsem tuhle set 300 her asi za 350 nebo tak nějak ...

    a když natrefíš v antikvariátu třebas na Špalíček her, tak ten určitě nebude za víc než padesát korun českých, a je tam hafo her, na které stačí triviální vybavení typu tužka a papír, nemluvě třeba o kartách

    jenže potíž těchto her je, že potřebují společnost ... posadit děcko k počítači, ať se zabaví, je zcela určitě jednodušší
    22.10.2010 22:42 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    > nebo si pořídí herní konzoli.

    Pravdu díš, ty jsou totiž ukázkově otevřené, ctí přístup svobodného softwaru a nemají backdoory. Hlavně že je špatné ukazovat dětem Ubuntu ... tohle fakt nedávám!
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 22:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Na herní konzoli se hraje, necpe se tam číslo kreditky. Stejně jako v případě hudebního přehravače, zatím telefonu, televize atd.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 22:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Jo a máme OpenPandoru, Dingoo nebo ty korejské... linuxové herní konzole s komunitou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 22.10.2010 23:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    S tím telefonem to taky není žádná legrace – spousta lidí na něj má navázané elektronické bankovnictví a řeší přes něj hodně důvěrné věci (sms, hovory, fotky…). A viry pro telefony už taky jsou.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 23:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    A viry pro telefony už taky jsou.

    Definuj telefon. Já beru telefon jako telefon, ne jako věc, která umí telefonovat jen tak mimochodem, ovšem vesměs ani ne pořádně.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.10.2010 00:14 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Asi neumíš číst, že jo...

    >pousta lidí na něj má navázané elektronické bankovnictví a řeší přes něj hodně důvěrné věci (sms, hovory, fotky…).

    Meleš nesmysly - buď ti ten proprietární software opravdu vadí, pak ho nepoužívej a nedoporučuj. Bude to těžký, ale půjde to. Nebo ti nevadí - pak se do něj nenavážej. Ještě lepší by ale bylo zvednout prdel a jít dělat něco užitečného.
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 00:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Asi neumíš číst, že jo...

    Já myslel ty viry. Jasně, odposlouchávání apod. je druhá věc.

    Meleš nesmysly - buď ti ten proprietární software opravdu vadí, pak ho nepoužívej a nedoporučuj. Bude to těžký, ale půjde to. Nebo ti nevadí - pak se do něj nenavážej. Ještě lepší by ale bylo zvednout prdel a jít dělat něco užitečného.

    Však já ho prakticky nepoužívám -- a když používám, vím proč apod. Ale tahle argumentace mi zavání tím žvástem "jak může někdo hodnotit historii, když ji nezažil".

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 22.10.2010 23:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    řeší přes něj hodně důvěrné věci (sms, hovory, fotky…)
    Pokud zmíněné věci nešifrují, je mnohem větší riziko, že je někdo odchytí cestou, než že tam bude backdoor.
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 00:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    GSM má AFAIK nějak řešené i šifrování, ale to je v dnešní době legrační.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 23.10.2010 00:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Před pár měsíci byl zveřejněn popis útoku, který zvládne i obyčejný smrtelník s hardware za zhruba $1500. Navíc šifrován je jenom přenos vzduchem, operátor si s tím už může dělat úplně co chce.
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 00:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Jak píšu, je to dneska legrační.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 22.10.2010 15:16 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu

    >>> když jim Xka poběží v 640x480, aby tam neměly ten ošklivý zlý proprietární ovladač na grafiku...

    A kdyz jim po nainstaleni nepobezi windows 7 na Nvidia karte v jinem nez 4:3 a oni maji monitor 16:9 o jakekoli graficke akceleraci ani nemluve tak je spatny co  ???

    O win XP uz ani nemluve na ty mohou na modernim HW zcela zapomenout. FBU je ani nenainstaluji neb jim bude oznameno ze v pocitaci nemaji zadny pevny disk.

    Ubuntu jim pojede hned a navic pokud bude chybet ovladac treba na wifi ci grafiku tak jim nabidne jej stahnout a nainstalovat. Nehlede na to ze Ubuntu ci jina moderni distra maji nesrovnatelne privetivejsi instalator.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    22.10.2010 16:02 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu

    A kdyz jim po nainstaleni nepobezi windows 7 na Nvidia karte v jinem nez 4:3 a oni maji monitor 16:9 o jakekoli graficke akceleraci ani nemluve tak je spatny co  ???

    Je to blbý, právě proto řikám, že je poměrně dobré, pokud by to těmhle uživatelům fungovalo hned. A na to je Ubuntu poměrně dobrá volba, ale jak tady v diskuzi koukám, tak člověk se prostě všem nezavděčí...
    Jendа avatar 22.10.2010 15:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Pořád lepší než ta supersvoboda u debianu, kde balíčky díky tomu jsou nepoužitelné a člověk si to musí překompilovat sám...
    Já jsem na to zatím narazil jenom jednou - musel jsem nainstalovat pár balíčků z debian-multimedia, protože SW v distribučním repozitáři umí snad jenom Theoru a Vorbis.
    Už úplně vidím, jak ty běžní uživatelé jsou z té svobody nadšení, když jim Xka poběží v 640x480, aby tam neměly ten ošklivý zlý proprietární ovladač na grafiku...
    I blbá vesa dá víc, takže v tom to asi nebude. Samozřejmě Debian bych úplným začátečníkům nedoporučoval, pokud nemají extrémní chuť objevovat, jak to pracuje.
    22.10.2010 15:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Já jsem na to zatím narazil jenom jednou - musel jsem nainstalovat pár balíčků z debian-multimedia, protože SW v distribučním repozitáři umí snad jenom Theoru a Vorbis.
    Tak zrovna tohle není supersvoboda, ale patenty.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    22.10.2010 15:56 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Já už zabil několik hodin života kompilováním věcí s --with-openssl...
    xkucf03 avatar 22.10.2010 16:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Kdybych měl vyprávět, kolik hodin života jsem zabil jen během včerejška a dneška rozčilováním na Windows a VMWarem (oboje proprietární nesvobodný software, Windows jsem potřeboval jen kvůli VMWaru), škoda slov…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.10.2010 16:40 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Právě, všeho moc škodí... Windows neřeším a mám vlastně klid, o to víc mě štve, že se musím zatracovat s takovýma kravinama...
    Jendа avatar 22.10.2010 16:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Jaké balíčky v Debianu jsou zkompilované bez toho a proč? Zas _tak_ strašná legislativa snad v žádné zemi není…
    22.10.2010 16:40 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Namátkou freeradius, bacula (u baculy obzvlášť vypečené, když se vezme v úvahu, že to člověk potřebuje na velkém množstvím strojů a bez toho je to naprosto nepoužitelné)
    belisarivs avatar 22.10.2010 10:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    IRC is just multiplayer notepad.
    Jardík avatar 22.10.2010 10:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Za 2Kkč ti udělám fist.ng do pr.ele, na který nikdy nezapomeneš.
    Věřím v jednoho Boha.
    belisarivs avatar 22.10.2010 10:39 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    To ja bych ti mohl rozbit hubu i zadarmo ;-).
    IRC is just multiplayer notepad.
    Jardík avatar 22.10.2010 16:44 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Fakt? Super, kde se sejdem?
    Věřím v jednoho Boha.
    Vykook avatar 22.10.2010 12:09 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Na tom nahledu 3. fotky to vypada, ze zaci soutezili o kondomy ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    22.10.2010 13:19 CoC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    jsem zvedavy na kladne reakce od rodicu az jim jejich ratolest sama od sebe vymeni OS na jejich domacim PC :)
    otasomil avatar 22.10.2010 15:17 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu

    Kazda ratolest ma snad svuj PC ne ...

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 15:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ne. Naštěstí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 22.10.2010 15:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    22.10.2010 15:31 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    ... myslíš pochopitelně s přeformátováním disků při instalaci ;-)
    22.10.2010 14:30 Petr Sigut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Napřed je postraší jak nemají nikomu věřit a pak jim podivný týpek;) se satanovým vousem rozdá cdčka které si mají nainstalovat... aby je to ponaučilo dal bych tam nějaký sledovací software a obraz z webkamery bych posílal do světa.

    Nidky nikomu nevěř.
    22.10.2010 15:39 krotitelODS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    dovolte 2 konkretni poznamky:

    Mezi stávajícími uživateli Ubuntu byly často i holky, což je super.

    co ma tahle veta znamenat? Mam dve dcery a mohu potvrdit, ze devcata maji take mozek.

    ...ucitele maskovali svou neznalost .

    to me neprekvapuje, uroven ucitelu v Cechach je znamy problem. Plosnym pridanim v dobe krize se tento problem jen cementuje. Je to k zbliti.

    Obecne povazuji takove akce za prospesne, navrhuji ovsem vyuzit situace , ze kdyz je tolik deti na hromade je upozornit, ze za par let budou take volici a jestli budou volit tu pravicovou sebranku, tak pro znacnou cast pak nebude mobil za sex ale nanejvejs tak jedna tepla vecere.
    22.10.2010 15:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Mezi stávajícími uživateli Ubuntu byly často i holky, což je super.
    co ma tahle veta znamenat? Mam dve dcery a mohu potvrdit, ze devcata maji take mozek.
    mno, já bych to do souvislosti s mozkem nedával - otázkou jest, nakolik to byla jejich volba

    ostatně přítulka též dostala na výběr - buď chce, abych se jí staral o počítač, a pak o software rozhoduju já, nebo si tam může dát co chce, ale pak po mně nemůže chtít, abych to spravoval

    (nicméně na wokna - ve škole, teď v práci - nadává víc)
    belisarivs avatar 22.10.2010 16:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    jestli budou volit tu pravicovou sebranku, tak pro znacnou cast pak nebude mobil za sex ale nanejvejs tak jedna tepla vecere.
    Zase ta politika. Ach jo.

    Nemohl byste si to nechat od cesty? Tim spis kdyz sirite takovehle tmarstvi?

    Predstava, ze s levici nam bude nejak lip jaksi popira zkusenosti jake jsme meli tu smulu nabrat a kvalitu nasich politiku napric spektrem.
    IRC is just multiplayer notepad.
    22.10.2010 17:01 krotitelODS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    dneska je prece patek.
    22.10.2010 17:13 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Tim spíš jsou tu tací, kteří aspoň v pátek by chtěli od těch politickejch keců klid.
    22.10.2010 21:31 krotitelODS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    jestli jste si toho nevsiml, tak clanek sam je jen a jen politika. Je to 'politika' toho sdruzeni, propagovat free software. Rozsireni linuxu je 'politicky' cil, vazeny pane. O nicem jinem nez o politice a politickych cilech pan Ott nepsal.
    22.10.2010 21:58 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Ne, to teda není, to jen někteří duševně slabší jedinci to v tom vidí a mají potřebu to úplně všude vytahovat (a neodpustit si poznámku o pravičácích, levičácích, předničácích a zadničácích).
    22.10.2010 22:09 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    No ty vole, běž k doktorovi!
    xkucf03 avatar 22.10.2010 23:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Za chvíli vyjde na Rootu komix – mohl by se odstěhovat tam.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.10.2010 02:00 krotitelODS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    hm, pane Bibr, my vime oba, ze vy take sve vypovedi nebalite do pozlatka a presto jsem se i u vasich vypadu vzdy drzel dost zpatky, protoze Vasi praci do jiste miry uznavam.

    Takze aby to bylo jasne, doufam ze to pochopite, zrovna tak, jako vy mate tu svou misi - totiz popularizovat linux v nadeji, ze to prinese spolecnosti nejaky pokrok, svobodu a buhvi co vsechno, tak ja mam take svou misi a tou je poukazovat pri kazde prilezitosti na, podle me, chybny vyvoj ve spolecnosti. Ja si dokonce myslim, ze napravu, kterou si preji a pro kteroou se zasazuji je zrovna tak potrebna, neli potrebnejsi jako ten svobodny software.

    Samozrejme, ze se to rade lidi nelibi, otravuje je to, tak, jak je otravuje RMS svym penetrantnim GNU/Linux. I Vase snahy o protlaceni linuxu do statni spravy muze radu lidi otravovat. Zejmena tehdy, kdyz od Vas slysi , jak je mozne tem linux bez problemu nasadit a pak dostane od kamarada nejake .exe, aby si ho nahral na svuj pocitac a ono to nejde.

    Ja za to skutecne nemohu, ze nekdo je tak omezeny, ze rika detem, ze neni prece potreba krast, protoze vedle v regalu lezi neco, co je mozne vzit zadarmo. To je zoufalost. Deti se musi naucit, ze krast se nema, protoze se krast nema.

    Samozrejme, ze se temi poznamkami take trochu bavim, ale ja Vas ujistuji, ja vim moc dobre co delam.
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 10:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    ...krast se nema, protoze se krast nema.

    Obávám se, že ses v důkazu zacyklil, tedy toto zdůvodnění asi nebude to pravé.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.10.2010 11:19 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Nikdo vám právo na napravování, podle vás, chybného vývoje ve společnosti neubírá. Ale tohle je portál o Linuxu - lidi se tedy v diskuzi pravděpodobně budou chtít bavit o něm. Kdyby lidé chtěli řešit politiku, půjdou jinam. Proto uděláte mnohem lépe, když si vaše moudra půjdete zvracet někam na portál o politice, kde to ty lidi třeba bude i zajímat. Tady na to nikdo zvědavý neni.

    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 11:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Kdyby lidé chtěli řešit politiku, půjdou jinam.

    ROFL. Výrok dne!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.10.2010 12:30 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    No, nevím... alespoň já jsem rozhodně nechodím kvůli čtením politickejch blábolů a ani na ně nejsem zvědavej... a doufal jsem že i ostatní, ale asi jsem moc naivní :)
    23.10.2010 15:46 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    >hm, pane Bibr, my vime oba, ze vy take sve vypovedi nebalite do pozlatka

    Alespoň jsou k věci, že ano. Nemám na rozdíl od vás potřebu k článku o propagaci Ubuntu psát bláboly o pravicové sebrance...
    Jendа avatar 22.10.2010 16:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    co ma tahle veta znamenat? Mam dve dcery a mohu potvrdit, ze devcata maji take mozek.
    To, že je autor sexista! Jak mohou být holky mezi uživateli?! Snad uživatelkami, ne?
    Nicky726 avatar 22.10.2010 21:06 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Což by byla tautologie, kterou netřeba říkat.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    xkucf03 avatar 22.10.2010 21:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Správně by bylo: „Linux má nejen uživatele, ale i uživatelky“

    Jenže to je taky sexistické – proč by na prvním místě měli být uživatelé, proč neříct: „Linux má nejen uživatelky, ale i uživatele“ ?

    Tím jsme si ale nepomohli, protože je to to samé, akorát naruby. Má někdo řešení?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2010 21:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Správně by bylo, že má uživatele a uživatelky, bo konjunkce je asociativní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 22.10.2010 23:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Má někdo řešení?
    Sežeň si PDF s popiskem „Kultura genderově vyváženého vyjadřování“, co vydalo tuším MŠMT, třeba tam něco najdeš.
    24.10.2010 19:21 Někdo jiný | skóre: 18 | blog: Někde jinde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    A co třeba „Linux má užívající obou pohlaví“ podle vzoru „studující“.
    22.10.2010 17:17 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    "Našli se siláci, kteří měli na vše odpověď, ale ty jsem si jednak rozesadil a jednak je utnul, když nedali pokoj." Ano, dovolili se rouhat božskému Linuxu, co? Už jste s celým Liberixem směšní. Kdyby byl tzv. svobodný software aspoň z deseti procent tak dobrý jako placený soft, lidi by si jej našli sami. Cpete lidem navoněnou bídu; jste jako sekta. Kdo nevyznává tu vaši víru, je troll a flamista.
    Jendа avatar 22.10.2010 17:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    No, to by mě zajímalo, jaké „odpovědi“ na „co“ měli. Mohl by to autor trochu rozvést?
    26.10.2010 17:12 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Tak jak je to napsané s tím rozsazením, to zní pitomě. Mohlo se ale klidně stát, že se sejde banda všeználků s přebujelým sebevědomím argumentujících davem; případně prostě dělajících bordel nezávisle na tématu.

    Tam už nejde o názor, ale prosazování vlastního ega (resp. dělání bordelu) a rozsazení je docela na místě.
    vain avatar 22.10.2010 17:46 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Jestli my jsme sekta, tak ty si jehovista, co tu svou víru cpe těm s vírou jinou. Já třeba na stránky o Windows nelozím a už vůbec se tam nezapojuji do diskuse.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    pavlix avatar 26.10.2010 21:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Liberix ukázal školákům Ubuntu
    Woknaři, ty bys zřejmě hlasité warezáky při podobné přednášce spíš podpořil, podle toho, co říkáš. Fakt si myslíš, že je dobré, aby policie ve spolupráci s liberixem naváděla žáky k warezu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.