abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 725 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Heron avatar 10.8.2006 11:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."

    s multimedii je to podobně jako u Fedory

    Fedora má nějaké problémy s multimedii?

    10.8.2006 11:09 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Ahoj, ne, ale musí se to tam "ručně" doinstalovat. To mi nevadí na mém notebooku, ale v případě mnoha stanic ve firmě se mi to nechce na každé zvlášt řešit..
    10.8.2006 11:15 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    V tom pripade bych se zamyslel nad LTSP resp. jinou obdobou terminal serveru. Jina nez centralni zprava mnoha stanic je peklo.
    Heron avatar 10.8.2006 11:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    "Ručně" (tím je myšleno yum install ...?) doinstalovat se musí každý program, který není v default instalaci. To ale platí pro každý OS. A dávat to jako mínus mi přijde poněkud nešťastné.
    10.8.2006 11:42 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    *buntu: Easyubuntu
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    25.10.2006 09:09 Kaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."

    ručně doinstalovat znamená přihodit repos livna a yumexem to tam naházet ?? to přežije i windowsák .. :-)

    Jsem také z historických důvodů zbvyklý na RH, dá se z toho udělat desktop i servřík, nemám zájem si k HPUX a Solarisu ještě dělat sbírku distribucí linuxu.

    Do kanceláře je to možná ještě jednodušší rozhodování. Chtěl jsme zkusit Kubuntu, ale když jsem četl, že balíčky nové verze MythTV budou k dispozici až s novou verzí Kubuntu, rychle jsem vycouval. Pro FC4/FC5 byly balíčky na atrpms.net do 2 dnů. Zůstávám u FC právě z důvodů multimédií. Mám doma na FC5 malý server se 3 kartami DVBT, Media Center v obýváku a komp v pracovně. V práci desktop a notebook. Přehrávám i x264 video aniž bych na cokoliv šmatal.

    Poslední dobou jsem pomáhal rozbíhat tučnáka u kamarádů (i kamarádek ! :-) kteří nejsou zrovna žadní admini. Vše jen po telefonu sem-tam nakopnout spravným směrem (jako prvni dej yum install yumex, pak vyhod Gnome, flakni tam KDE, prihod tohle a onohle a tuhle si nastav desktop). Škoda že neexistuje mutace s preferovanim KDE (asi jako Ubuntu/Kubuntu). LOL, ted mi napadlo, že by byl problem se jménem - KFC ...

    Já vím, že je vcelku easy odškrtnout Gnome a zaškrtnout KDE .. ale oni se na to vzdycky vrhnou a volají mi až po instalaci, kterou udělali volbou desktop...

    Já osobně vidím problém v tom, že ortodoxní linuxáři se ježí i na zádech jak vidí něco podobné windows. A prosazují neco "uplně jiného" .. to je špatná cesta .. uživatelé se vyděsí a nepřejdou na to .. já jim nastavím KDE tak, že jsou skoro jako XP .. chováním a přibližným vzhledem. Oni pak už sami přijdou na to, ze desktop jde nastavit ještě lépe než jediná správná varianta pevně daná Billem G. A pak už se nebudou chtít vrátit. (viz hláška kamaráda: včera jsem si sednul zase k XPečkům, kurnik, vona je tam jen jedna plocha, jak jsem s tim mohl pracovat?? )

    25.10.2006 09:52 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."

    ručně doinstalovat znamená přihodit repos livna a yumexem to tam naházet ?? to přežije i windowsák .. :-)

    Zdravím, livnu samozřejmě používám, ale moje zkušenost je taková, že to tak úplně jednoduché není...
    1) hlavní důvod bylo ale to, že se mi to nechce na každé stanici dělat zvlášt.
    2) Moje zkušenost z praxe je taková, že to hlavně s M$ kodeky není tak úplně jednoduché. I když dohraju kodeky nejnovější kodeky ze stránek mplayeru mám s přehráváním problémy (někdy padá Xine, něco nezkousne mplayer). A i když to není pro práci vůbec podstatné, právě na tohle si uživatelé co přešli z MS nejvíc stěžují - nemůžou vždy bez problémů přehrát všechny "blbosti", které jim známí pošlou mailem. Není pro mne těžké takovou sbírku shromáždit a testnout to a ne vždy vše 100% funguje.
    3) podotýkám, že ne vždy vše funguje i ve Windows
    Pokud máte nějaké zkušenosti např. s používáním jiných přehrávačů, rád se nechám použit.
    Já jsem obvykle postupoval takto (což se mi osvědčilo víc než samotný w32codec.
    Pokud máte někdo lepší nápad, budu rád (sem s ním ;-))
    PS: Jinak s KDE to dělám podobně. Jen jsem poslední dobou upustil od "imitace" XP a rovnou to nechávám trochu víc v původním stavu, protože si myslím, že je linuxový desktop lepší než XP :)
    10.8.2006 11:13 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Nevim proc u Kubuntu pises, ze ma nejake problemy s multimedii, stejne jako Fedora. (K)Ubuntu s multimedii zadne problemy nema, nastaveni repozitaru s codeky pro gstreamer je otazka 10 sekund. U Fedory, na rozdil od Ubuntu, je to trosku komplikovanejsi (a z meho hlediska mene ciste), nicmene je to otazka ne 10 sekund ale 1 minuty. Takze prast jak uhod, oboje si s videem/audiem poradi hrave. Pro absolutniho laika bych doporucil Ubuntu, zatim jsem tam nenasel vec kterou bych nenaklipal pres GUI, coz je to co ex-win-user chce/potrebuje.
    10.8.2006 11:21 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Mně se u Kubuntu úplně zvítězit s kodeky nepodařilo - některé odkazované zdroje na na oficiálních stránkách nebyly funkční. Určitě se to dá vyřešit, když si dá člověk práci - já jsem ale neměl tolik času. Mám tu několik "avíček", na kterých to testuji a některá mi to prostě nepřehrálo. Ubuntu se mi líbí víc, ale nejsem si jistý, jestli není Gnome pro přechod z WinXP příliš velká "rána"..(?)
    10.8.2006 11:28 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."

    Jak se to vezme. Podle me je to stejna rana jako KDE ci jiny desktop. Nicmene, pokud se podivas treba na gnomelook.org, da se tam najit theme ktere vypada presne jako windows vista :) Ja osobne bych si to nikam nedal, ale pro usery to muze byt urcity zacatek. A koneckoncu, nam muze byt nejaky desktop ukradeny, jde nam preci o administraci :)

    Ja po apt-get install gstreamer-plugins-ugly gstreamer-plugins-bad gstreamer-ffmpeg zprovoznil vsechna videa ktera jsem zkousel (cca 20 kousku). U fedory, napriklad, jsem misto totemu pouzil radeji VLC, misto instalace totem-xine apod.

    10.8.2006 11:37 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Díky. Já jsem zkoušel "naskinovat" XP-like vzhled pro tento účel u IceWM, Gnome i KDE. KDE mi vycházelo nejlépe vzhledem k podobnosti "myšlení" při jeho používání (ale srovnávám to z dálky, jak jsem psal). Gnome mi připadá svou filozofií jiné - spíš asi blíž k Macům, ne? Osobně jsem si ho docela oblíbil, ale trochu se bojím to bez úprav nasadit lidem, kteří jsou zvyklí na WXP.
    10.8.2006 11:49 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Tezko rict, ja nikdy nepouzival nic jineho nez Fluxbox. Ale to byly casy, kdy jsem si mohl se vsim hrat. Ted se to trosku zmenilo a napr. pridavat tiskarnu apod. pres prikazovy radek me brzdi. V tomhle ohledu je pro me gnome idealni. Jedine u ceho jsem zustal a nikdy se nehnu je vi :D
    10.8.2006 11:54 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."

    vim

    (mohl bych ho zkusit obchodnímu zástupci místo Wordu... :-D)
    10.8.2006 12:00 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Ja mel oblibeny elvis, kdyz jsem pouzival (a vlastne jeste pouzivam doma na desktopu) Slackware. Na laptopu mam ted FC5 a vim.
    10.8.2006 12:13 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Dtrochu se bojím to bez úprav nasadit lidem, kteří jsou zvyklí na WXP.
    Hehe, to chce zatloukat, že je na výběr. Kdybys tam dával Windows XP, dilema bys neřešil, ať byli "lidi" zvyklí na kýhovýra, třeba ještě na 3.11 (znám případy), což je jako přesednout z trabantu do létajícího talíře :D

    Důležitější asi je, aby lidi rychle našli, co hledají, i když to bude o fous jinde než dosud. Tj. buď výmluvné ikonky na ploše anebo aspoň srozumitelné menu (Psát dokument, Jít na internet, Přehrát hudbu, film apod.), tj. nemachrovat moc nicneříkajícími názvy Konqueror, gXine... i OpenOffice.org nebo dokonce OpenOffice.org Writer je bohužel svým názvem pro neanglické publikum úplně mimo.

    A hlavně bych doporučil, nedělejte z přechodu svou dobrovolnou iniciativu. Buď je to "nutné" a basta, bez diskuse, soustřeďte se na vyřešení některých požadavků (zjistěte si je předem) a ne na přemlouvání o výhodách nového řešení. Anebo nutné není, a pak se na to vykašlete a počkejte si, až to nařídí někdo, kdo za to ponese "morální" odpovědnost :)

    Nejhorší varianta ze všech asi je dát do pléna náměty k diskusi: Máme nasadit nový lepší systém? Nebude vám vadit, když budou programy vypadat trochu jinak? Cesta do pekel :/
    10.8.2006 12:17 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Nejhorší varianta ze všech asi je dát do pléna náměty k diskusi: Máme nasadit nový lepší systém? Nebude vám vadit, když budou programy vypadat trochu jinak? Cesta do pekel :/
    To je pravda - lidi ucejtěj, že do toho můžou remcat a výsledek nakonec nevyhovuje nejen jim, ale ani vám. A někdy pak dokonce nevyhovuje ani zadání, takže navíc pracujete zadarmo :-)
    10.8.2006 12:23 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Tohle je hodně pravdivý komentář. Díky.
    K tomu jen chci dodat, že to řeším také s ohledem na (některé konkrétní) lidi, pro které je každá změna "bolestivá.." a tak bych jim rád tu "bolest" udělal co nejmenší :-). Navíc musím počítat i s typem uživatele, který dokáže odeslat v příloze mailu zástupce z plochy místo skutečného souboru a pak nechápe, že to druhá strana nedokáže otevřít. A podobně... Pro takové lidi může být přechod z XP do Gnome noční můra, ne?
    10.8.2006 12:39 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    s typem uživatele, který dokáže odeslat v příloze mailu zástupce z plochy místo skutečného souboru a pak nechápe, že to druhá strana nedokáže otevřít. A podobně... Pro takové lidi může být přechod z XP do Gnome noční můra, ne?
    Takoví lidé podle mé zkušenosti jsou zvyklí trpět :) Ve skutečnosti je nezaskočí ani tak změna prostředí, ale to, že přijdou o své pracně naučené opičí návyky, které jsou někdy hodně krkolomé. Protože se je bohužel byli nuceni naučit sami v "intuitivním" prostředí Windows XP nebo ještě dřív.

    Mně se osvědčilo ukázat na začátku takové standardní postupy a přitom nepoužívat tabu výrazy: "je to jednoduché" a "lze to dělat na sto jiných způsobů" (zvlášt jde-li o ženy). Prostě: takhle se přidává příloha do mailu a takhle se to spouští. Basta. V nouzi donutit uživatele napsat si krokový návod. To chňapne i IQ tykve :) Pak stačí už jen počkat, až si vytvoří podle návodu patřičné neuronové dráhy :D

    Někdy může být i úplně jiný systém desktopu výhodou, právě protože se pak lidi nesnaží přenášet automaticky svoje staré návyky, ale jsou více připraveni naučit se nějaký nový styl. Nemůžu se taky zbavit dojmu, že snaha o přílišné ulehčování nakonec vede právě k tomu, že lidi budou nespokojeni. Když jim totiž tvrdíte, že to nové bude lepší a lehčí, rychle přijdou na to, že "lepší a lehčí" jsou jejich staré zvyky. Když zůstanete pouze u "nové", nezbyde jim holt než přehodit výhybku (stejně jako to museli udělat, když si poprvé sedli k jejich dosavadnímu systému a taky se jich nikdo neptal, jestli jim to připomíná DOS nebo Win 3.11).

    Zkušenost ve výše popisovaném mám ovšem pouze s jednotlivci, nikoliv pracovními kolektivy.
    10.8.2006 12:44 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    :-D
    10.8.2006 12:52 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Odklikl jsem dřív smajlíka. Je to hezky (a pravdivě) napsané :-D Změna návyků čeká navíc MS-usery i s nástupem Visty...
    Ač nerad, chtěl bych připomenout ještě jednu věc.. Představte si obchodního zástupce, který získá "návyky v Gnome (horní lišta a tak...). Pak přijede do jiné firmy a musí něco vyřešit v XP. A je ztracen. Jeho návyky nefungují..(!), vypadá jako "pako", co neumí s Winsowsama...brrr.
    Vypadá to jako hloupost, ale lidi řeší i takovéhle věci..
    Co se mne týče, nemám problém se zradikalizovat a nahrát jim tam třeba Window Maker nebo XFCE. Ale vzhledem k tomu, že jde o pozvolný přechod, mám věci jako GNOME a podobně v plánu až v dalším kole. Tak nevím...
    10.8.2006 13:15 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Představte si obchodního zástupce, který získá "návyky v Gnome (horní lišta a tak...). Pak přijede do jiné firmy a musí něco vyřešit v XP. A je ztracen. Jeho návyky nefungují..(!), vypadá jako "pako", co neumí s Winsowsama...brrr.
    Ano, to JE argument. Bohužel. Ale to souvisí s tím, proč se člověk rozhodne používat cokoliv, co není mainstream, i s tím rizikem, že i když pro jeho osobní potřebu to vůbec není nutné, nebude pak na mainstreamové nástroje navyklý a tudíž vypadat před lidmi jako nevzdělanec.

    Monokultura Microsoftu bohužel udělala ze svých produktů vzdělanostní standard, byť vlastně povrchní. Linux a OpenSource obecně byla a zatím ještě je spíš doména lidí s nadstandardním vzděláním v oboru, u nichž se jaksi předpokládá, že standardy (tj. Windows) dokážou (aspoň na standardní úrovni) ovládat. Což BTW platí, ještě jsem neviděl linuxáka, co by ho Windows vyvedlo z míry.

    Pro obchodního zástupce, který má ambice být zdatným uživatelem Windows XP kvůli práci, je řešením Windows XP. Nedá se svítit.

    Co se mne týče, nemám problém se zradikalizovat a nahrát jim tam třeba Window Maker nebo XFCE. Ale vzhledem k tomu, že jde o pozvolný přechod, mám věci jako GNOME a podobně v plánu až v dalším kole. Tak nevím...
    Pokud je WM nebo XFCE pro danou situaci lepší řešení, tak proč ne. Ale nastavit je budete muset tak jako tak a pokud v tom nemáte zkušenosti, práci si oproti GNOME nebo KDE asi moc neulehčíte (i ty lze konfigurovat hromadně několika málo připravenými konfiguračními soubory). Rozdíl je asi ten, že GNOME a KDE nabízejí komplexní řešení tam, kde WM apod. vyžadují ruční dodělávky. Někdy je důvodem slabý HW, ale nepřeháněl bych to, protože tam, kde běží XP, poběží jak KDE, tak GNOME bez problémů.

    Z hlediska uživatele dobře nastaveného desktopu bych to neviděl až tak dramaticky, zdůrazňuji dobře nastaveného - což zpravidla není to defaultní.

    Myslím, že bude zajímavé, pokud budete svou cestu za Linuxem na firemních desktopech mapovat, nakonec třeba i článkem. Praktických zkušeností není nikdy dost, i když teoreticky se dá vysvětlit a odůvodnit spousta hovadin :D
    10.8.2006 13:38 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    ještě jsem neviděl linuxáka, co by ho Windows vyvedlo z míry.
    Já jo. Sebe minulé pondělí. :-D Instaloval jsem XP a vyvedlo mne to z míry řádně. Zvlášt u zadávání kódu, validací, dohrávání ovladačů, stahování bezpečnostních záplat...
    Pokud je WM nebo XFCE pro danou situaci lepší řešení, tak proč ne.
    Omlouvám se, nemyslel jsem to vážně (asi to nevyznělo dost jasně). Chci se rozhodnout dobře z hlediska uživatelů i administrace. Nechci něco nasadit a za půl roku to předělávat. Nechce se mi do příliš "komerční distribuce", i když to z hlediska správy vypadá snadněji.. (právě pročítám recenze na SuSE 10.1 download). Nechce se mi nasadit "vývojovou" verzi (i přes mé osobní sympatie k Fedoře). Nechce se mi dát verzi se staršími aplikacemi (Debian, CentOS), porotože "konkurence" s MS je u aplikací "ostře sledována" uživateli. Nedůvěřuju moc Auroxu (možná zbytečně). Možná nasadím zkušebně víc dister..(uff). Osobně je snažší se rozhodnout než když se to týká víc lidí... :-)
    25.10.2006 08:45 Kaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Přesne tak, taky davam kamaradum a kamoskam KDE, jejich zpusob je blizsi windows a behem chvile je nastavim tak, ze jsou sice podobne, ale svoje 9a mzona i hezci :-)
    kotyz avatar 10.8.2006 12:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    me taky ne a fedora s auroxem se taky neosvedcili. tak sem se vratil zpatky k mandrive kde me vsechno funguje ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    10.8.2006 12:54 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Jo, jenže tady je ten problém, který jsem popisoval v úvodu...
    kotyz avatar 10.8.2006 22:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    nezda se me ze by mandrake trpel nedostatkem balicku. taky mam pridany plf free a non-free repozitare. akorat me vadi specialne u nekterych balicku jejich zastaralost - treba firefox a openoffice. ale to se da instalovat rucne. dle myho nejlepsiho vedomi a svedomi je mandriva pro zacatecnika nejlepsi distro (lepsi by mozna byl xandros nebo linspire ale ty neberu v uvahu protoze sou placeny a nejsou lokalizovany). pro pokrocily a hlavne ty co se v tom radi vrtaj pak cokoliv z mnoziny debian, slackware, gentoo, arch.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 10.8.2006 22:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    uz me rukama proslo dost dister abych do toho moh aspon trochu kecat. krom mandrivy to bylo ubuntu/kubuntu/xubunu, debian, suse, aurox, fedora, zenwalk, suse, mnozstvi livecd (slax, danix, knoppix a live verze vyse uvedenych dister) i naky to bsd, solaris ...

    jedine gentoo, arch, slackware muj komp jeste nepoznal ...

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.8.2006 13:07 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    ... dobře (je to už nějaký čas, když jsem Mandrake zkoušel. Zahrnul jsem tedy Mandrivu zpátky do výběru. Právě ji stahuju... :-) Díky.
    16.8.2006 19:18 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    ...akorat me vadi specialne u nekterych balicku jejich zastaralost - treba firefox a openoffice.
    To je právě problém, protože aktuálnost / automatické aktualizace aplikací (s ohledem na konkurenci) je pro mne zásadní...
    ..dle myho nejlepsiho vedomi a svedomi je mandriva pro zacatecnika nejlepsi distro...
    Vyzkoušel jsem Mandriva One 2006 a musím říct, že tahle distribuce vyhrála anketu o nejvíc easy-to-use distribuci. Blesková instalace, rychlost, nastavení jsou intuitivní... dost (příjemně) mne to překvapilo, musím říct.. :-)
    Heron avatar 10.8.2006 11:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    U Fedory je to taktéž záležitostí několika balíčků, které ale jsou v default repositorech, takže je to ještě jednodušší než na Ubuntu ;-)
    10.8.2006 14:24 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Aha, takže jsem našel problém, proč mi instalace kodeků nefungovala. A jak je vidět, nebyl jsem sám kdo to přehlédl. :-)
    kotyz avatar 11.8.2006 12:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    stejnej problem sem mel s ubuntu taky. a taky me napadlo ze to musi bejt chyba na tom servru a casem se to vyresi a balik nainstalovat pude. ale neslo me tam este neco jinyho (asi tiskarna, uz nevim) tak sem si na ubuntu udelal ten nazor ze je sice dobry, ale nez si zvykat na novy prostredi a resit novy problemy radsi se vratim do staryho prostredi a ke starym problemum ktery uz umim resit (tzn. mandriva).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    10.8.2006 11:21 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Možná bych místo Fedory zkusil CentOS (kompatibilní klon RHEL), kvůli době podpory a delších intervalech vydávání. Kubuntu by asi taky mohla bejt dobrá volba, ale obávám se, že návody pro (K)Ubuntu, jakkoliv jsou dělaný pro necvičený opice, laika můžou odradit, jelikož se orientujou výhradně na příkazovou řádku. V tomhle směru je na tom nejlíp asi SUSE. Ale záleží na cílovym uživateli, jeho znalostech a ochotě občas něco překosnout.

    Co se týká multimédií, asi už to lepší nebude. V noci jsem instaloval Fedoru Core 5 a kaffeine mi při prvním spuštění sdělil, že už dokonce nenašel ani libdvdcss. Ne, že bych si s tim nedokázal poradit (nemluvě o tom, že chráněný DVD nemám doma ani jedno, čili tu knihovnu vůbec nepotřebuju), ale jsem z toho docela smutnej, protože to IMHO brzdí rozjezd Linuxu na desktopu. A to ani nechci pomyslet na fakt, že to dává rejpalům další mocnej argument.

    Jinak i Fedora (a tim pádem zřejmě i CentOS) jde přes yum aktualizovat na novou verzi. Stačí stáhnout redhat-release-<...>.rpm z nový verze, nainstalovat (rpm -Uvh ...) a pak provést yum upgrade (oficiální postup z "release notes" FC 5, je tam i nějakej stručnej troubleshooting).
    10.8.2006 11:27 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    CentOS používám na servery a nedám na něj dopustit. Na desktopu mi ale vadí, že je trochu pozadu. Podobně je na tom i Planet CCRMA se svojí multimediálně rozšířenou Fedorou.
    Co se týče aktualizace verzí FC já s tím nemám moc dobré zkušenosti v případě přidaných repozitářů (používání sepc. aplikací). U čisté instalace to jde dobře - ale to by si v tomto případě tak nebylo (multimedia)? Trochu se obávám komplikací při každopůlročním upgrade na stanicích...
    10.8.2006 11:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Aktualizuj zvlast zakladni Fedoru a zvlast pridane repozitare. Ja mam defaultne v pridanych repozitarich v yum.repos.d zadano enabled=0 a jen kdyz neco potrebuji, resp. po updatu systemu dam yum --enablerepo= <pridany_repos> update. Jasne, je to trosku opruz, ale jinak se mi Fedora celkem libi (na to ze ji pouzivam asi tyden :)
    10.8.2006 11:39 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Mám to přesně tak také. Nicméně moje nejhorší zkušenost byla z aktualizace z FC4CCRMA na FC5. Ta se mi příliš nepodařila... Ale to byla trochu jiná situace.. ;-)
    10.8.2006 11:38 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    S repozitáři Dag, FreshRPMS, Dries a PlanetCCRMA by snad problém bejt neměl, ale při jejich použití se nedoporučuje používat repozitáře Livna a Fedora.us. No a co se týká upgradu, nevidim důvod, proč upgradovat tak často. Výrazný změny se za tu dobu nedějou ani v Gnome, ani v KDE, ani nikde jinde, snad kromě kernelu. A ten se ve Fedoře nezáplatuje úplně klasickym způsobem, protože aktuálně je i pro FC4 dostupná verze 2.6.17 (původní byl tušim 2.6.12) a to je myslim dostačující.
    10.8.2006 11:46 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    ... nevidim důvod, proč upgradovat tak často...Výrazný změny se za tu dobu nedějou...
    Uvažujeme - li ale o změnách v aplikacích (např. v OOo, Firefoxu, Thunedrbirdu..) a používají - li to lidé ve firmě, je to podle mne trochu jiná situace. Je výhodné mít na desktopu co nejnovější verzi. V tom vidím právě jednu z výhod Fedory...
    10.8.2006 12:11 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Jak už napsal xkesh, je to dilema. Doma chci mít taky to nejnovější, ale ve firmě bych se osobně držel zpátky u osvědčenejch verzí a pokud možno do nich nezasahoval. Proto jsem taky zmiňoval CentOS (a RHEL klony obecně), kde přesně tenhle princip funguje.

    Samozřejmě záleží na situaci, neplatí to obecně, ale ve spoustě případů prostě neni důvod, proč kvůli pár novejm funkcím a pár procentům výkonu riskovat, že něco po updatu (a předevšim pak upgradu) spadne na hubu.
    10.8.2006 12:14 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Přesně. Proto se snažím najít kompromis... Díky ! :-)
    10.8.2006 12:20 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Obávám se, že jde o dvě tak neslučitelný filozofie, že jedinym existujícím kompromisem je stabilní větev Gentoo díky zcela nevyhovující rychlosti spravců softwaru v portage :-) A mám takovej divnej pocit, že to nebude to, co hledáte.
    10.8.2006 11:45 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Trochu se obávám komplikací při každopůlročním upgrade na stanicích...
    Opravte mě, jestli jsem hodně vedle:

    1) OS bude na pracovních stanicích, tedy pokud možno optimálně nastavena na potřebné pracovní úkony

    2) OS bude spravován adminem a obsluhován uživateli, uživatel se nebude pokud možno do podstatné konfigurace hrabat (kromě wallpaperů a podobných kravinek)

    3) OS nebude sloužit jako experimentální prostor pro testování novinek

    Z toho mi vyplývá, že takový OS není třeba upgradovat po půl roce, ale naopak držet funkční prostředí bezpečnostními updaty, pokud možno řešeno centrálně a pokud možno co nejdéle - tedy aspoň do té doby, než bude pro upgrade nějaký závažný důvod, např. nová velmi potřebná funkce.

    Dosud jsem považoval právě tuto schopnost linuxových OS, běžet stabilně dlouhou dobu bez nutnosti větších zásahů (sem tam případně předem vyzkoušený(!) upgrade jednotlivých aplikací), za jeden z důvodů pro nasazení Linuxu.

    Takové Windows XP jedou jen se záplatami už 5. rok a podle posledních zpráv ještě asi rok pojedou. Tak co mají ti linuxáci pořád s těmi upgrady... :D
    10.8.2006 11:48 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Je to přesně tak. Jenže tady k častému upgrade u Fedory tlačí právě její krátkodobá podpora aktualizací.
    10.8.2006 11:54 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Je to přesně tak. Jenže tady k častému upgrade u Fedory tlačí právě její krátkodobá podpora aktualizací.
    Neboť FC je tak trochu experimentální distro už svým programem. Ubuntu myslím nějak najíždí na LTS (long time support)... Dále je tu CentOS, jestli dávate přednost RH-klonu. Myslím, že je trochu nepřekonatelné dilema toužit po dlouhé podpoře a zároveň mít co nejaktuálnější konfigurace ;) Chce to asi stanovit priority a rozhodnout se racionálně.

    PS. Uvažuji jen teoreticky, na desktopu jsem si oblíbil rolling updates (Gentoo, Arch), ale holt to nemusím spravovat ve firemním prostředí a tak sem tam nějaký lapsus nevadí.
    10.8.2006 11:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Mno, dle mého názoru je nepodpora multimédií pod Linuxem ve firemním prostředí +, protože třeba zaměstnanci začnou místo koukání na x MB přílohy v e-mailech pracovat. :-)
    10.8.2006 12:03 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    A nebo budou závistně šilhat ke kolegovi, co má na PC Widndows (a přesně toho se potřebuju vyvarovat :-))
    10.8.2006 11:39 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    problem vsech tehle bfuackych distribuci je v tom, ze bfu si stahnou free verzi bez kodeku atp a pak maj plnou hubu kecu o blbosti spokojenych uzivatelu lunexu.

    nevime do jak velke a v jakem oboru podnikajici firmy to chces dat, ale i tak mohu doporucit jedine placeny distro s vybornou podporou. i kdyz neco jinyho je sekretarka co potrebuje napsat jeden dopis v ooo ci specializovany pracoviste (ve vyrobe temer kazdy) se spoustou drahyho softweru ci programy na miru
    10.8.2006 11:57 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."

    nevime do jak velke a v jakem oboru podnikajici firmy to chces dat, ale i tak mohu doporucit jedine placeny distro s vybornou podporou.

    V pripade nekolika malo serveru a/nebo LTSP souhlas, ale mit na kazdym desktopu RHEL... No ale to je otazka nevhodnosti daneho (necentralniho) reseni. Nicmene nemusi jit jen o placene distra. Takovy CentOS (mame ve firme 3 servery s timhle) je uzasny OS, akorat bez oficialni podpory. Na normalni servery jasna volba, ale treba SAP bych si na server bez podpory nedal :P

    10.8.2006 12:07 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    bez oficialni podpory.
    Myslíš asi "oficiální podpory RedHatu, že? Jinak CentOSem to podporované je...
    10.8.2006 12:10 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Jo, nejde jen o podporu samotneho OS, ale spousta enterprise aplikaci neposkytuje na takovychto systemech podporu. Napr. zminovany SAP, tusim ze poskytuji podporu pouze pokud bezi na RHEL nebo SLED. U nas bezi na RHEL takze jsme v poho :)
    11.8.2006 09:26 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Presne!

    Kdyz prijdete na podporu Oracle, SAP, ..., tak jedna z prvnich otazek je na OS. A kdyz jde o necertifikovany (pro Linux je certifikace vetsinou jen na RHEL a SUSE), tak odpoved zni "Velice litujeme, ale tento OS neni podporovany". Na vlastni kuzi jsem to zazil pred mnoha a mnoha lety u Oracle s pocestenou verzi RH 6.2 (tusim, uz je to daaaavno)

    10.8.2006 11:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Nějak jsem nepostřehnul že bys zmiňoval Debian, Kubuntu != Debian.
    10.8.2006 11:58 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Kubuntu jsem zmiňoval, proto jsem nezmiňoval Debian :-)
    PS: Mám velký respekt k Debianu, jedou na něm brutálně stabilní servery. Nezmiňoval jsem ho výslovně proto, že potřebuji co nejaktuálnější aplikace a počítal jsem v tomto směru s (K)Ubuntu.
    10.8.2006 11:47 Rezza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Ted mi sice klekl ntb, tak prerusil mou srovnavaci studii Suse vs Kubuntu, ale vysledek multimedii v obou je fkat easy;) v SUSE repozitar packmana, odebrani puvodniho xine a pres smart install libxine1 - origos bal. system v SUSE des, trebas dodat SMARt... Kupodivu 10.1 jede rychlej nez muj Slack bez niceho!!! Jinak na ntb asi neni diky out of box podpore lepsi distro... Multimedia v Kubuntu - EasyUbuntu nebo Automatix na jedno kliknuti...

    TADY JE WIKI ;)

    PS: omluvte prvni stranku, kvuli reklame, je trebas kliknout na WIKI odkaz... nebyl cas... PS2: je to WIKI, tak editujte... cilem neni jen srovnavaci test, ale taky jako zdroj pro lidi co instaluji nove distro... kdyztak mi prihodte pripominky, diky...
    10.8.2006 14:14 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    A ja si dam na PC Windowsy. Vadi to nekomu?
    masožravá palma avatar 10.8.2006 15:25 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Proč by mělo? Je to tvoje věc jakou blbost si na svoje PC nainstaluješ. Ale potom si nestěžuj na následky. :-)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    10.8.2006 14:31 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Bylo to díky komunitním balíčkům, které dnes volně přístupné nejsou. Myslis PLF? http://plf.zarb.org/

    - je to vše minulost... Mandriva spojila s Conectivou, Gael Duval "byl odejít", Ulteo je zatím v plenkách..

    nedavno vysla betaverze MDV 2007, i bez Gaela
    10.8.2006 14:37 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Ne, myslím toto. Cituji:

    Mandriva One je distribuce, která je na jediném CD. Je šířena pod GNU GPL a zdarma. Kiosk je služba umožňující stahovat a instalovat s pomocí jediného kliknutí aplikace na One, a to včetně velikých aplikací jako poslední verze KDE nebo OOo. Služba je poskytována zdarma členům klubu Mandriva, pro ostatní je dostupná na základě ročního předplatného.

    F. Bancilhon, generální ředitel Mandrivy
    10.8.2006 14:41 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Každopádně díky za tip (odkaz) - už to prohlížím. Podívám se tedy znova i na Mandrivu (třeba příjemně překvapí .-)) Díky!
    10.8.2006 14:32 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Pro zajímavost odkaz na příspěvky v diskuzi porovánívající SuSE a Ubuntu.
    msk avatar 10.8.2006 16:53 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re:Forek z mailu
    Podle mých zkušeností dokáže Linuxu v očích BFU naprosto degradovat prostý fakt, že se mu správně nepřehraje videofórek z mailu, který jeho kolegové v MS Windows v pohodě přehrávají

    Tento problem som elegantne vyriesil blokaciou wmv na mailserveri s automatickou odpovedou danemu cloveku, nech to posiela ako mpeg a je je pokoj. Casom uvazujem o nejakej rekompresii do theory, ale to az ked sa budem extremne nudit.
    10.8.2006 22:06 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Re:Forek z mailu
    A nemohl byste prosím víc rozepsat, nebo alespoň naznačit jakým způsobem jste to udělal? Docela by mne to zajímalo. Jaký mailový systém používáte? Postfix? Qmail? Nebo něco jiného? Existuje nějaké how-to? :-)
    Luk avatar 11.8.2006 00:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Re:Forek z mailu
    Na to se dá bez problémů nastavit Amavis (např. v kombinaci s Postfixem). Z hlavy si sice přesně nevzpomenu na postup, ale přímo z konfiguráku je to docela dobře pochopitelné. Dá se to řídit podle přípon souborů i podle MIME typů.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    kotyz avatar 11.8.2006 12:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Re:Forek z mailu
    tak s tim nemam problem - win32codecs a fici me tam i wmv 9. jen drm to prej neumi, ale zadny takle "osetreny" wmv nemam k dispozici. jediny wm* ktery pouzivam je wma bo mam mp3 player s 256MB pameti ktery umi jen mp3 a wma a ve wma se tam toho proste pri stejny kvalite zvuku vejde vic. skoda ze to neumi ogg, ale to uz bych po tom lacinym kousku z taiwanu chtel moc ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    10.8.2006 20:37 AloneInTheDark | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Zkus mrknout na Centos + KDE (když by tedy Gnome nevyhovovalo lidem přechazejícím z Windows ). Je to klon RHEL když ti vyhovuje redhat-like distro, bezpečnostni updaty po ( tuším ) 5 let, netřeba tedy co 1/2 roku upgradovat, mělo by to být dostatečně stabilizovaný apd.
    Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.
    14.8.2006 21:54 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Domnivam se, ze bude mozne desktopove pocitace ve firme roztridit do skupin podle HW. A takto podobne pocitace muzete velmi jednoduse klonovat - staci instalovat a konfigurovat pouze jednou, pak uz budete jen kopirovat image. A urcite by se dalo vymyslet mnoho dalsich vylepseni - mam pocit, ze jsem nekde cetl o bootovani pres TFTP ze site, stazeni image systemu a nasledne bootovani. Pekne se pak udrzuje jen 1 image :-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    15.8.2006 21:21 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Děkuji za dobrý nápad. Právě jsem nad něčím podobným také přemýšlel. Zatím mi ale není moc jasné jako to realizovat. Nicméně, zatím se mořím s výběrem správné distribuce... také podle kvality hardware :-)
    17.8.2006 19:14 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Chtěl bych si dát domů taky ty Linuxy..."
    Neni zac, osobne bych to takhle nejak resil. Kdysi hodne davno jsem o tomto reseni neco cetl (mam pocit, ze na rootovi) a nedavno (tak 2-3 mesice) tu probehla diskuse ke zpravicce, ktera se tykala nejake vetsi migrace (tady).
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.