abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 725 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    23.7.2014 15:11 | Přečteno: 3235× | blogísek

    Zatímco běžné "zpravodajské" weby o IT a speciálně hardwaru, zvláště ty české, s oblibou kopírují tiskové zprávy včetně libovolných hovadin (čest výjimkám jako Diit), které vyplodí marketingové oddělení, my se podíváme na hype kolem herních periferií, konkrétně letos uvedenou novou generaci klávesnic Razer BlackWidow s mechanickými spínači "Razer", poněkud jinou optikou.

    Hned první věta propagačního videa:

    We pioneered the very first mechanical gaming keyboard.

    Jak je to ve skutečnosti? Razer BlackWidow byla uvedena na trh v roce 2010. Jenže co najdeme v Archive.org na webu SteelSeries z roku 2005? Oznámení SteelKeys 6G Released In Asia:

    SteelKeys 6G is a professional gaming keyboard made for gamers who demand the most from their equipment. (...) All switches in the SteelKeys 6G are gold plated to ensure low latency and fast response times. All switches are no-click and designed to endure 60,000,000 uses. The Mechanical Tactile system is ergonomically designed, to ensure comfortable and pleasant use.

    Teď už ovšem k "novým" spínačům. Razer tvrdí, že spínače, které používali dříve, tj. Cherry MX Blue a Brown, byly navrženy pro psaní. To je pravda. Cherry Corp. vytvořila MX Blue s ohledem na to, že zvuková a hmatová odezva jsou obvykle pro píšící uživatele přínosem (na to jsou i studie). Spínače MX Brown pak vznikly jako "ergonomické" na základě objednávky firmy Kinesis v počátcích řady Contoured (dnes Advantage). Razer však o tom, co je v nové blackwidow prohlašuje následující:

    Introducing the All-New Razer™ Mechanical Switches - designed from ground up specifically for gaming to give you performance that is even closer to perfection

    Že prý spínače navrhli na zelené louce právě pro hraní počítačových her... To bychom si nesměli všimnout jednak nápadné podobnosti mezi The Razer Green Switch a Cherry MX Blue, resp. The Razer Orange Switch a Cherry MX Brown, a jednak loga, které se nápadně podobá logu firmy Kailh. Fotografie z webu SweClockers.com:

    Razer na webu v současnosti uvádí, že spínače si nechává dělat třetí stranou, jen nespecifikuje konkrétní firmu. To, že je to Kailh (ostatně Kailh mezi svými partnery Razer v současnosti uvádí), dává docela smysl, ale současně to naznačuje naznačuje, že s tím návrhem od píky to nebude tak horké. Kailh (Kalhua) už totiž nějaký ten pátek vyrábí mj. plagiáty spínačů Cherry MX (oficiální specifikace). Možná se ptáte, proč Cherry Corp. nezakročí proti něčemu takovému. Inu, patenty (jako US 4467160 A). pocházejí ze začátku 80. let, tzn. na spínače se již nevztahuje tento typ ochrany – a upřímně, Číňan si s tím zase tak moc hlavu neláme. Číňan je pragmatik a vyrábí tak, aby v prvé řadě vydělal. Ovšem je otázka, jak se v dnešní globalizované době Kailh zbaví reputace, jakou si získaly první generace jejich spínačů pro klávesnice. Po internetech už nějaký ten pátek koluje obrázek zlomené posuvné části, na které je nasazená klávesa:

    Přitom řada výrobců začíná používat klony spínačů Cherry MX, protože výrobní kapacita Cherry Corp. zřejmě nestačí na uspokojení poptávky. V nových klávesnicích Noppoo tak najdeme spínače Gaote a u řady dalších firem jsou to právě spínače Kailh, viz seznam na Geekhacku. Zajímavé je, že mezi odběrateli těchto spínačů nevidím výrobce specializující se na průmyslový/enterprise sektor (mezi takové jinak patří třeba právě Cherry Corp. samotná, Topre Corp., Unicomp, Access-IS nebo Tipro). Možná jim nepřipadá příliš důvěryhodná kontrola kvality, vždyť "exkluzivní" spínače Razer jsou prý testovány takto:

    Made to withstand rigorous physical demands, Razer Mechanical Switches have been tested by professional eSports athletes, ensuring excellent performance that you can depend on.

    Ale zpět ke spínačům Razer, resp. Kailh. Konkrétně jsou zajímavé jejich specifikace, jak se jimi chlubí Razer. Dovolím si vypíchnout nejabsurdnější dva body, a sice průběh stisku a životnost. Razer "své" spínače srovnává s něčím, co nazývá "Standard Mechanical Switch". Tyto "standardní" spínače nápadně připomínají Cherry MX Blue/Brown, které byly použity na starších generacích blackwidow, a to mj. specifikacemi, jejichž zdroj Razer sice neuvádí a název Cherry MX nikde nezmiňuje, ale tvrdí, že to jsou specifikace výrobce.

    Nejprve průběh stisku. Spínače Razer se prý aktivují po 1,9 mm dráhy s tolerancí 0,4 mm, zatímco u těch "standardních" (resp. Cherry MX Blue/Brown podle oficiálních specifikací) se tak děje po 2,2 mm nebo 2,0 mm, obojí s tolerancí 0,6 mm. To nám dává intervaly 1,5-2,3 mm u Razeru a 1,6-2,8 mm (resp. 1,4-2,6 mm) u "standardu". Všimněte si průniku. K tomu uváděné rozdíly (hysteresis) mezi bodem, ve kterém se spínač aktivuje (actuation point), a bodem, v němž se deaktivuje (reset point): 0,4 mm versus 0,7 mm u cvakacích spínačů (tj. 0,3mm změna), resp. 0,05 mm versus 0,1 mm u spínačů necvakacích (tj. 0,05mm změna), což už zní jako placebo, ne-li homeopatie. Zvlášť v kontrastu je to s tvrzeními jako

    The all-new Razer Mechanical Switches have an optimized set of actuation points that improve your gaming performance by giving you speed and responsiveness like never before. Requiring a force of only 50g to actuate, these new switches reset at almost half the distance of traditional mechanical switches, so you can double-tap effortlessly with blazing speed.

    Ehm, v kampani vystupují profesionální hráči mj. StarCraftu 2. Někteří z nich začínali na SC: Brood War, který byl dokonce náročnější na apm, a v těch dobách byla naprosto běžným vybavením levná membránovka Qsenn DT35.

    Ke druhému zajímavému parametru, a sice životnosti. Spínače Razer mají vydržet "up to 60 million keystrokes". Zajímavé je slovíčko "až". To nám dává interval od nuly do 60 milionů. To už nezní tak dobře, že? Vedle toho "standardní" spínače s "až 50 miliony úhozů". Pro zajímavost, běžné spínače Kailh mají uvedenou životnost aspoň 50 milionů cyklů (aktivací) a současně 50 milionů mechanických cyklů (úhozů). Jak je na tom Cherry Corp. se spínači z řady MX? Také se operuje s číslem 50 milionů. Jenže v jakém kontextu? Podívejme se např. na Cherry G80-3000 se spínači MX Blue, z parametrů:

    Mechanical Blue stem MX Keyswitches are Rated at 50 Million Actuations to Withstand Harsh Environments and Ensure Long Product Lifetime

    (...)

    Service Life, Standard Key: >50 Million key operations

    V PDF se specifikacemi přímo spínačů se podíváme na řádek Durability at 5V, 1mA tactile feel click a sloupec Module MX. Co tam vidíme? 50×10^6.

    Ohledně životnosti si dovolím malou vsuvku. To číslo samo o sobě nic moc neříká. Výrobci jako Cherry Corp. nebo Topre mají stroje, které mačkají spínače. Sleduje se, kdy spínače selžou, a prožene se to statistickým aparátem. Výsledné číslo je očekávaná životnost spínače. Topre Corp. nedávno u svých kapacitních spínačů navýšila toto číslo z 30 milionů na 50 milionů. Podobně to udělala Cherry Corp. u MX Blue, jejichž původní uváděná životnost byla 20 milionů cyklů. Zřejmě protože se změnily použité materiály. Nicméně, to nic nevypovídá o tom, jakou odezvu bude spínač poskytovat po takové zátěži – např. MX Black nebo MX Brown pak mají hladší, plynulejší průběh, což je komunitou ceněno, zatímco u MX Blue je známé, že třeba přestávají cvakat. Také to nic neříká o spolehlivosti celé klávesnice. Např. staré blackwidow a další klávesnice produkované čínským výrobcem iOne byly neblaze proslulé špatnou kvalitou pájení (a v důsledku častými selháními), přestože používaly originální spínače Cherry MX.

    To jsem opět odbočil od tématu spínačů Razer. Skutečnosti uvedené výše krátce po uvedení BW 2014 rozpoutaly shitstorm. Dnešní povídání tak zakončíme úsměvnými nářky CEO Razeru na fíbíčku:

    I've gotten used to the backlash everytime we improve on something.

    When we designed the first gaming mouse with higher DPI over the traditional 400/800 DPI - we got a lot of hate. "It's bullshit", "400 DPI is enough" etc- and yet today, all gaming mice feature higher DPI, enhanced precision and accuracy.

    Generally the hate comes from people who are afraid of change - people don't like change. And when they see others upgrading or improving, they seek to pull them back instead of evolving - but yet slowly and surely - the world changes and moves on.

    For them - I'll say - use whatever you're comfortable with. If you prefer Vinyl instead of MP3s, by all means stick to whatever you like. If you prefer unknown hipster indie bands over the Killers or Coldplay - listen to whatever you like. There's really nothing wrong with enjoying whatever you like but it doesn't mean that change is bad.

    And change will always come, and whether it comes in quantum leaps or incremental improvements - technology will always move us ahead.

           

    Hodnocení: 69 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.7.2014 15:34 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Co je nad temi "narky" usmevneho? Lip to ten clovek snad napsat nemohl.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 15:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    Úsměvné je, že je to kravina vedle kraviny.

    • Ta patálie s vyšším rozlišením senzoru v myši je stará. Marketingové tvrzení, že vyšší rozlišení senzoru znamená vyšší přesnost, je naprostý nesmysl. Ve skutečnosti většina senzorů při vyšším rozlišení snímá nekonzistentně. A proč sakra tolik profíků pořád hraje s velmi nízkou citlivostí?
    • MP3 místo vinylu? Ehm, ztrátová komprese? Vážně? Zdaleka netrvám tom, že vinyl je dokonalost sama nebo dokonce magie, ale...
    • Porovnávat méně známé hudebníky s mainstreamovými a odvolávat se na pokrok? wat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.7.2014 17:03 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Ano, wat. :-D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    24.7.2014 02:14 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    A neni nahodou hlavni duvod vysokeho rozliseni mysi vysoke rozliseni monitoru? Potom mala nepresnost nevadi, protoze ji clovek automaticky koriguje pri presunu. Porad mnohem lepsi, nez hybat ceou rukou...
    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 12:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Nerozumím.

    V Razeru prohlásili rozlišení senzoru, resp. cpi, za jeden z klíčových parametrů myši. Jakýsi "výkon". Kdo na tuhle hru nepřistoupil, těžko může konkurovat masivnímu marketingu Razeru. Takže jsme se dostali do situace takové, že nejvyšší modely mají vesměs šílené senzory typu PTE nebo Avago 9800, protože je potřeba dosáhnout co nejvyššího možného cpi.

    Co na tom, že ~16k cpi je zpravidla interpolované. Co na tom, že starší laserové senzory nestíhaly snímat už při rychlostech kolem 2 m/s (ba dokonce lehce přes 1 m/s) a byly vybíravé na povrch. Co na tom, že PTE má z-axis bug. Co na tom, že Avago 9800 apod. prakticky mají nevypnutelnou akceleraci.

    Podobně s optickými senzory. Většina myší s optickým senzorem nezvládá snímat u horní hranice podporovaného rozlišení senzoru. A3090 s 4000cpi ROM od 1600 cpi jde jen těžko používat, protože jitter. Obdobně A3050 s 2000 cpi. Atd. Prostě když se pokusíš udělat rovnou čáru, bude nadmíru roztřesená. Pokud teda nestáhneš polling rate pod 500 Hz.

    Přitom už jsem viděl tvrzení inženýrů SteelSeries, Logitechu a CM Stormu, kteří myši navrhují, že je to sice blbost hnát se za vysokým cpi, ale masy si to žádají, tak aspoň dělají normální myši (namátkou CM Storm Spawn nebo Alcor) pro lidi, kterým na skutečně relevantních parametrech záleží.

    Samozřejmě, vysoké rozlišení usnadňuje používání vysoké citlivosti. Jenže 4k displeje pořád nemáme a stagnujeme kolem FullHD. Na tom už je při 2k cpi obvykle docela vysoká citlivost (zanedbávám nastavení softwaru). Dejme tomu, že někomu může vyhovovat něco kolem 5k cpi, když má dobrou motoriku. Ale 8200+ cpi?

    Další věc je, jestli třeba při fingertip/claw gripu (typicky s vyšší citlivostí) není vyšší riziko CTS (IMO je), přestože to pro změnu přesouvá zátěž z ramene.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.7.2014 16:59 Cumlal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Nad narky je usmevne to, ze jim nejde o zadnou revoluci, ale o zvyseni marze. Kdy chteji prodavat za draho smejdy pomoci bullshit kecu a ne skutecne nove nebo potrebne veci.
    23.7.2014 15:36 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Klvesnica ako klavesnica - toto je klavesnicovy onanizmus ...
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 15:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Pouze pokud zanedbáš externality. Spotřební, poruchová klávesnice skončí jako (elektro)odpad. Novou klávesnici musí někdo vyrobit (jaké jsou podmínky dělníků v Asii?) z nějaký zdrojů (dovoluji si připomenout extrémní zimu v Americe a její souvislost s čínským průmyslem). Horší výrobek (resp. jeho návrh) může mít vliv na pohodlí, ba dokonce zdraví uživatele.

    Krom toho, agresivní marketing a klamání spotřebitele jsou humus.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.7.2014 17:02 Cumlal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Miluju externality. Sice mi teda za tech 30 let neodesla ani jedina klavesnice at beru poctive IBM, nebo levne Chicony ci spotrebni Logitech. Proste zadna. Teda moment, vlastne jo! Na ZX81. Ale urcite lidem odchazeji miliony a delaji nam tu to globalni otepleni!
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 17:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Zajímavé jsou statistiky reklamací (nevím o veřejně dostupných) a pak, podívej se někdy do /r/techsupportgore, jsou tam chuťovky jako tohle. Ano, toho jsou uživatelé schopni. Nebudu zabíhat do nechutností, které jsem viděl na vlastní bulvy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.7.2014 18:41 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Jo, mám tu ZX Spectrum kterému také pár skupin kláves nejede. Ona to není ani tak chyba té membrány, ta by fungovala dál, ale ten pružný pásek od ní do desky holt po těch letech už moc pružný není. Kdyby to tenkrát u Sinclaira napojili dráty jako v Didaktiku, fungovala by dodnes :-D
    A také tu mám nefunkční IBM Model M, ten mě obzvlášť mrzí. Ale aspoň ho můžu ukazovat, jak má vypadat a chodit opravdová klávesnice, ne nějaká vylevněná atrapa. I když sám teď používám levný šunt ze supermarketu, protože mým rukám prostě vyhovuje.
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 19:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    A také tu mám nefunkční IBM Model M, ten mě obzvlášť mrzí.

    Příp. se mi ozvi. Můžeme se zkusit domluvit na oživení.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.7.2014 19:37 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Didaktik ma otrasnu klavesnicu - klavesy sa musia stlacat presne v strede, inak sa zasekavaju. Tento rok som ale zohnal konecne Spectrum 128K +2, tak som spokojny... Ako tieto pocitace postupne zmizli, tak ich ceny isli poriadne hore. Podobne to je aj so starymi kvalitnymi klavesnicami.
    23.7.2014 18:33 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Taky jsem nechápal... Pak jsem zkusil malou klapací Razer BlackWidow Tournament Edition (Cherry MX Blue, ale i kdyby se to jmenovalo Azzrghhrr Frrrr Ghrxfjuaph je to jedno). A neměnil bych, za ty prachy to stálo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 19:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    To máš jedinou slušnou verzi. Gratuluju.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    skunkOS avatar 24.7.2014 08:18 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Přesně tak. Prostě si vyberu klávesnici, která mi subjektivně sedí a stejně se dycky ukáže, že to bude nějaká no-name-logitech-genius věc. U myší podobné onanismy chápu víc, ale zase, jediná věc, co u mě rozhoduje, je subjektivní pocit, jak dobře se myš drží, jak dobře kliká, a stejně skončím u nějaké genius-no-name-logitech kompaktní myšky za 60 Kčs.
    http://martinrotter.github.io
    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 12:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    stejně se dycky ukáže, že to bude nějaká no-name-logitech-genius věc

    A měl jsi někdy něco jiného v ruce?

    Já se obávám, že to je podobný problém jako u audia. Lidi jsou zvyklí na přebasované předražené beatsy nebo levné geniusy, takže se jim pak nelíbí neutrální, detailní zvuk studiových sluchátek/monitorů.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.7.2014 15:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    Ne nutně. Já třeba taky dřív odmítal cokoli jiného než "cvakací". Pak jsem si jednu geniusku pořídil a postupně jsem na ně (nebo Chicony) přešel všude. Dneska už bych se vracet nechtěl, ani kdyby cena byla srovnatelná.

    Na druhou stranu jsem ale citlivý na rozložení, takže je-li backslash kdekoli jinde než vedle backspace (a že výrobci mají v tomhle ohledu ohromnou fantazii), tak trpím.

    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 15:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Můj komentář byl o tom, zda má člověk srovnání. Protože když zajde do CZC/bohemky/alfy/emzáka, rozhodně ho na základě současné nabídky nezíská.

    Není cvakací jako cvakací. Nedá se moc srovnávat třeba polomechanická klávesnice Tai Hao APC a klasický IBM Model M, ne-li Model F.

    Není mebránovka jako membránovka. Membránový (rubber dome) IBM Model M je něco jiného než chicony za stovku.

    Před lety jsem se z ucházejících špuntů od Sennheiseru vrátil ke geniusům za dvě stovky. To samé se mi stalo s ergonomickou nebo mechanickou klávesnicí. Protože moje technika psaní byla špatná a nebyl jsem ji v tu dobu ochoten změnit (totéž s poslechem). (Podrážděné subjektivistické reakce mě nepřekvapí. ^_^)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.7.2014 17:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    Jsem přesvědčen, že to srovnání mám. Psal jsem na různých, včetně těch IBM, a postupem času jsem dospěl k tomu, že mi právě ty membránové (ale zase ne všechny) vyhovují víc. Je jasné, že se mi zároveň změnila technika psaní, takže dnes už by mi asi nějaký čas trvalo, než bych zase dokázal rozumně psát na mechanickém psacím stroji, ale nemyslím si, že je proto ta technika automaticky "špatná". Naopak, píše se mi pohodlněji než se mi tehdy na mikrospínačových, méně to unavuje prsty a jako bonus to i méně obtěžuje okolí. Tím ale samozřejmě nechci ani v nejmenším upírat někomu právo mít přesně opačný pocit (až na tu zvukovou stránku), jen mi vadí, když někdo to, co si on oblíbil, prohlašuje za objektivně lepší.

    Co se týká sluchátek, tak ze špuntů Sennheiser (konkrétně CX-300 II) jsem měl ze začátku také divný pocit. Výšky, které jsem předtím neslyšel, byly fajn, ale nějak tomu chyběly basy… ale jen do chvíle, než jsem si na webu přečetl, jaký je rozdíl mezy špunty a peckami. :-) Pak už bylo porovnání s OEM peckami naprosto jednoznačné.

    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 18:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Jsem přesvědčen, že to srovnání mám.

    Netvrdím opak.

    Naopak, píše se mi pohodlněji než se mi tehdy na mikrospínačových, méně to unavuje prsty a jako bonus to i méně obtěžuje okolí.

    OK, možná opak tvrdím.

    On je totiž propastný rozdíl mezi řekněme buckling spring a MX Red. Je rozdíl mezi klávesnicí současného macbooku a klávesnicí Apple Pro, která se dávala k lampičkovému imacu.

    Analogický příklad. Vadí mi otevřená studiová sluchátka kolem ucha. Počkat, to není pravda. Ve skutečnosti mi vadí současná sluchátka Audio Technica s konstrukcí Air a světlým zvukem.

    Zpět ke klávesnicím. Vadily mi spínače complicated white Alps na mojí první mechanické klávesnici, vadily mi Cherry MX Blue na další klávesnici. Závěr? Vadí mi staré, hlučné mechanické klávesnice. Jenže ona to není pravda. Ve skutečnosti mi vadí klávesnice s spínači, které se po překonání hmatové odezvy jakoby propadnou a dojde k tvrdému, hlučnému nárazu; např. s Cherry MX Clear/Black/Red jsem naopak velmi spokojený.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.7.2014 18:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    On je totiž propastný rozdíl mezi řekněme buckling spring a MX Red. Je rozdíl mezi klávesnicí současného macbooku a klávesnicí Apple Pro, která se dávala k lampičkovému imacu.

    Takže dokud místopřísežně neprohlásím, že jsem vyzkoušel úplně všechny mikrospínačové klávesnice, které existují, tak nemůžu tvrdit, že mi mikrospínačové klávesnice nevyhovují? Sorry, ale to prostě neberu.

    Vadí mi staré, hlučné mechanické klávesnice. Jenže ona to není pravda. Ve skutečnosti mi vadí klávesnice s spínači, které se po překonání hmatové odezvy jakoby propadnou a dojde k tvrdému, hlučnému nárazu;

    Ne, v tom to prostě není. Mně nevyhovuje už samotný princip "prolomení", doraz už tam takovou roli nehraje. Naopak, u membránových je pro mne měkčí "doraz" hodně podstatný. Netvrdím, že (levné) Genius a Chicony jsou v tomto ohledu ideální, ale jsou mi dostatečně příjemné na to, abych necítil potřebu řešit to, jestli by se mi na nějaké klávesnici za pěti-, deseti- nebo ještě vícenásobek nepsalo lépe. Ale ze zkušenosti vím, že v dohledné době by to určitě nebyla žádná mikrospínačová. Možná se to za dalších deset let zase změní, ale teď určitě ne.

    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 19:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    U lineárních spínačů žádné prolomení není. Jak jsem psal jinde, u MX Clear po hmatové odezvě a aktivaci spínače síla potřebná pro dosažení maximální dráhy *roste*, což vytváří dojem celkem měkkého dopadu; něco podobného je polomechanický Fujitsu Peerless.

    Pointa, tvrzení jako "mechanické klávesnice cvakají" a "mechanické klávesnice jsou kvalitní a membránovky nikoliv" (nebo "studiová/hi-fi sluchátka nemají basy") jsou unáhlená generalizace, demagogie,...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 30.7.2014 12:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Já se ještě neustále setkávám s tvrzením že mají příliš vysoký zdvih. Což je sice pravda, ale akutace je prakticky ve stejném bodě jako u nízkoprofilových membrán. Nikdo nikoho nenutí zarážet ty klávesy celé 4mm hluboko :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2014 12:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    V řadě (většině?) případů zřejmě kvůli špatné technice psaní se zápěstími položenými na stole.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 30.7.2014 14:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Ve většině případů tím, že tu klávesnici vidí a myslí si že vysoká klávesa prostě musí znamenat zamačkávání o 4 mm.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2014 14:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Naučit se tak psát ovšem vyžaduje čas a úsilí, přičemž do toho i spadá příp. změna stylu psaní.

    Chtít po většině uživatelů něco takového je naprosto nereálné, když vidím ty kecy o velikosti klávesy Enter, jednom blbém prohození písmenek na QWERTY/QWERTZ nebo tlačítku Start.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 30.7.2014 12:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Podle tvé reakce ano, pokud nevyzkoušíš ne všechny klávesnice, ale všechny typy spínačů, tvrdit to nemůžeš. Protože třeba mezi Cherry MX Blue a Cherry MX Black je rozdíl v psaní propastný :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    30.7.2014 21:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    Nějak mi chybí motivace, když mám klávesnici, která mi vyhovuje a stojí řádově méně než ty super, bez kterých údajně nemůžu žít…

    Když jsem si pořizoval osmijádrový procesor, moc dobře jsem věděl, proč ho chci. Když jsem si do pracovního stroje kupoval 32 GB paměti (pravda, za cenu, za kterou bych dnes nekoupil ani 16), dobře jsem věděl, k čemu mi to bude dobré. Když jsem si do počítače a notebooku dával SSD, opět to odráželo reálnou potřebu a nespokojenost s dosavadním stavem. Stejné to bylo u monitoru. Na klávesnicích Genius/Chicony za 150-200 Kč se mi píše natolik dobře, že nemám nejmenší potřebu zkoušet všechny možné mikrospínače, jestli se mi náhodou na některém nebude psát o chloupek lépe, tím spíš, že na těch, které jsem zatím v ruce měl, se mi psalo hůř.

    To ty peníze radši dám za něco, o čem vím, že mi to něco přinese. I kdyby to měla být třeba druhá kulová hlava na stativ, abych ji pořád nemusel přešroubovávat mezi monopodem a tripodem… Protože to mne otravuje (ale zatím ne tak moc). Ne psaní na mých klávesnicích (cizí nebo dokonce notebookové, to je jiný příběh).

    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2014 22:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Když jsem pil jenom bílé víno, ale červené nikdy, můžu tvrdit, že mi víno nechutná?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.7.2014 11:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    V zásadě asi ano, dokážu si představit člověka, kterému zkušenost s bílým vínem stačí k tomu, aby věděl, že mu nechutná víno jako takové. Rozhodně spíš, než někoho, kdo si libuje v červeném, ale bílé mu vůbec nechutná. (To už jste možná měl zvolit spíš něco jako suché vs. sladké.)

    Ale zkusím trochu výstižnější příměr: jsem spokojen z rulandským šedým z Kobylí za dvě stovky. Ochutnal jsem při různých oslavách různé sekty a došel k závěru, že víno s bublinkami prostě nemusím, sice tu skleničku vypiju, ale žádný požitek z toho nemám. A teď přijde nějaký milovník pravého francouzského Champagne a začne mi vysvětlovat, že dokud neochutnám všechny možné odrůdy, nemůžu prohlásit, že sekt rád nemám. A moje odpověď bude úplně stejná jako u těch klávesnic: na to, abych poznal, že bublinky ve víně nechci, mi vzorek, který jsem pil, bohatě stačí a ani to nejdražší za statisíce na tom nic nezmění. Stejně tak, jako vím, že si radši dám dobré suché za dvě stovky než nějaké sladké za čtyři tisíce (a to taky vím předem, aniž bych musel všechna ta sladká nejdřív ochutnat).

    Stejně tak vím, že mi nechutná uherák a nemusím kvůli tomu ochutnat všechny maďarské značky, protože vím, že ten nepříjemný pocit v puse budu mít po všech, protože je to prostě charakteristická vlastnost uheráku. Nemusím ochutnat všechy plísňové sýry, abych věděl, že mi nechutnají, protože to, co mi na nich vadí, je ta charakteristická chuť, kterou samozřejmě budou mít i ty nejluxusnější (spíš ji budou mít ještě výraznější). A zrovna tak vím, že mi nebude chutnat koprovka, ani kdyby ji vařil kuchař, který získal pro svou restauraci Michelinskou hvězdu desetkrát za sebou, protože ta chuť a vůně vařeného kopru tam bude pořád, jinak by to totiž už nebyla koprovka.

    Fluttershy, yay! avatar 31.7.2014 12:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Až na to, že tu výhradu k mechanickým spínačům jsem už vyvrátil jako něco, co neplatí univerzálně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.8.2014 10:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Vyvrátil jste ji pro sebe, ne pro mne.
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2014 10:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Jistě, náboženství si přece něčím tak irelevantním jako měřeními rozvracet nenecháme!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2014 16:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Doufám, že si uvědomujete, že tento typ "argumentu" funguje úplně stejně oběma směry.
    Václav 2.8.2014 16:53 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Nefunguje. On má objektivní informace a zkušenosti s funkcí a rozdílem ve spínačích. Vy máte zkušenost s jedním typem, který se od těch ostatních chová diametrálně odlišně a vztahujete jeho vlastnosti i na všechny ostatní typy.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.8.2014 16:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    On má objektivní informace a zkušenosti s funkcí a rozdílem ve spínačích.

    Ne. On má zkušenosti s tím, jak on vnímá rozdíly mezi jednotlivými druhy spínačů. To, že z jeho pohledu jsou obrovské, jsem nikdy nepopíral. Jen to, že z toho automaticky vyplývá, že budou velké i pro mne.

    Vy máte zkušenost s jedním typem, který se od těch ostatních chová diametrálně odlišně

    A tohle konkrétně víte odkud? Já přece výslovně psal, že jsem těch různých typů mikrospínačových klávesnic měl pod rukou víc. Jen jsem připouštěl, že jsem nezkoušel úplně všechny - a ani to nemám v úmyslu.

    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2014 17:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Je tak těžké jít na Google Images a napsat "buckling spring force travel graph", "cherry mx force travel graph" nebo "alps force travel graph"? Tolik asi k tvrzením:

    Naopak, píše se mi pohodlněji než se mi tehdy na mikrospínačových, méně to unavuje prsty a jako bonus to i méně obtěžuje okolí.

    Mně nevyhovuje už samotný princip "prolomení", doraz už tam takovou roli nehraje.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2014 17:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Eh, blbá citace, ale to je fuk, pointa je stejná.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2014 17:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Těžké to není, ale jen to potvrzuje, co jsem říkal: graf vypadá hladší, ale "prolomení" je tam pořád.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2014 17:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    U lineárních spínačů? Kde?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 2.8.2014 18:41 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Přihodím datasheet

    A pro jistotu: Ano, u lineárních je tam vidět lehký schůdek, ale ten je u reset pointu, tzn. klávesa už je dávno puštěná. Stisk je naprosto lineární.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.8.2014 19:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    Tak máte dát konkrétní odkaz. Grafy, které to našlo mně, ukazují zřetelné zhoupnutí. Některé typy větší, některé menší, ale bylo tam vždy. Ale budiž, řekněme, že takový opravdu existuje a vyrábí se. Z praktického hlediska by to znamenalo, že se klíčová otázka změní z "Chci si za deseti- a vícenásobnou cenu koupit klávesnici, která bude mít (pro mne) horší chování?" pouze na "…stejné chování?". Moje odpověď bude pořád stejná.

    Václav 2.8.2014 19:59 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Nahoře linkuju oficiální PDF. Stejné chování rozhodně není už jen kvůli zmíněnému záběru na 2 mm a doběhu až na 4, kdy je možné klávesu pouštět bez nárazu. Životnost je pak někde úplně jinde. Já na své 6GV2 (stála tehdy tuším 1600) konkrétně oceňuji mechanickou odolnost, ocelový plát ve spodku klávesnice (není možné aby "cestovala" po stole, snadnou čistitelnost (a odolnost proti tekutinám) a servis. Steelseries mi už jednou poslali pár nových kláves za ty s ohmatanými popisky. Rok po záruce.

    Ale jasně, každému co mu vyhovuje :) Šlo mi hlavně o rozptýlení nesmyslů co o mechanických spínačích kolují.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.8.2014 20:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Životnost je pak někde úplně jinde.

    Aby takový argument měl váhu, musela by být životnost tolikrát delší, kolikrát vyšší je cena. A pozor, je potřeba uvažovat nejen funkční životnost, ale i životnost daná vnějšími změnami. Kdybych si pořizoval nějakou high-end klávesnici, ke svému prvnímu PC, měla by pětikolík a už dávno bych ji musel vyměnit… za nějakou s PS/2 konekterem, kterou bych stále ještě ke většině počítačů připojil, ale už také ne ke všem.

    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2014 20:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    To s konektory není zrovna relevantní argument, protože redukce z DIN5 na PS/2 stojí asi dvacku, obyčejný aktivní konvertor z PS/2 na USB vyjde na něco málo přes stovku a konečně, je celkem snadné postavit si programovatelný konvertor do USB, který si poradí nejen s PS/2, ale i ADB nebo lecjakým obskurním terminálovým protokolem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2014 21:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    redukce z DIN5 na PS/2 stojí asi dvacku, obyčejný aktivní konvertor z PS/2 na USB vyjde na něco málo přes stovku

    A určitě to spolehlivě funguje i když to navrstvím na sebe? A mohu se spolehnout, že to bude to fungovat i po naskládání dalších redukcí, které budu muset přidat v příštích, řekněme, třiceti letech? U těch levných klávesnic jsou totiž tři roky spíš takový střízlivý dolní odhad životnosti, reálný je spíš pět (i u těch nejpoužívanějších).

    je celkem snadné postavit si programovatelný konvertor

    Stavět si vlastní konvertor v žádném případě nemám v úmyslu.

    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2014 21:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    Na rok starém desktopu mám pořád PS/2. Nepozoruji, že by se to mělo v dohledné době změnit. To je jedna pasivní redukce pro fungování s 20+ let starým konektorem.

    Aktivní PS/2 adaptér do USB, pokud to není ten úplně nejhorší no-name křáp, funguje s drtivou většinou klávesnic a polohovacích zařízení. Zařízení, s nimiž selhal, je z několika tuctů méně, než kolik mám prstů na ruce: Focus FK-8000 s integrovanou kalkulačkou, pár obskurních klávesnic, které chtěly příliš mnoho šťávy, a u jednoho trackballu mi nefungovalo jedno nestandardní tlačítko. Nemám pocit, že by USB mělo brzy někam zmizet.

    Stavět si vlastní konvertor v žádném případě nemám v úmyslu.

    Nicméně tady ta možnost je a má jisté výhody (např. přemapování kláves, NKRO nebo makra). Taky bych se nedivil, kdyby to někdo začal dělat sériově – jako existuje QIDO (konvertor QWERTY in Dvorak out) nebo nějaký převodník z ADB na USB tuším od Belkinu.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.8.2014 00:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Na rok starém desktopu mám pořád PS/2. Nepozoruji, že by se to mělo v dohledné době změnit.

    Já už pár základních desek bez PS/2 viděl. O noteboocích ani nemluvě.

    Zařízení, s nimiž selhal, je z několika tuctů méně, než kolik mám prstů na ruce: Focus FK-8000 s integrovanou kalkulačkou, pár obskurních klávesnic, které chtěly příliš mnoho šťávy, a u jednoho trackballu mi nefungovalo jedno nestandardní tlačítko.

    To je na můj vkus docela dost. A co jsem tak slyšel a četl o (ne)kompatibilitě adaptérů USB to serial s různými zařízeními, taky zrovna moc optimismu nevzbuzuje.

    Nepozoruji, že by se to mělo v dohledné době změnit. … Nemám pocit, že by USB mělo brzy někam zmizet.

    Asi si pořád nerozumíme. Kolega argumentoval delší životností těch drahých klávesnic. Já jsem oponoval, že má-li být delší životnost relevantní, musí být delší nebo aspoň srovnatelná i při započítání faktoru podstatně vyšší ceny. Ty levné klávesnice mi obvykle vydrží kolem pěti let, ale řekněme že místo toho budu počítat tři. Pak mi ovšem klávesnice, která stojí desetkrát tolik (a podle toho, co jste tu nedávno psal, je i to pro vás pořád ještě málo), musí vydržet nejméně 30 let. A z tohoto pohledu nezní citované dvě věty ani trochu přesvědčivě.

    Fluttershy, yay! avatar 3.8.2014 01:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Nutno vzít v potaz, že tu mám přes třicet různých klávesnic, často velmi obskurních. Rukama mi jich prošlo minimálně dvakrát tolik. Z toho selhaly toliko tři nebo čtyři, a to s levným adaptérem. Belkin nebo blue cube by nejspíš měl problém maximálně s tím focusem, který má kalkulačku (všechno ostatní byla věc napájení).

    Jinak, připájet konektor na Teensy je maličkost.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2014 20:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Ale budiž, řekněme, že takový opravdu existuje a vyrábí se.

    Dokonce si troufám tvrdit, že Cherry MX Black nebo Cherry MY patří mezi nejčastěji zastoupené v různých terminálech. K vidění např. ve spoustě pokladních klávesnic Elcom, které pravidelně vídám v obchodech a restauračních zařízeních.

    Z praktického hlediska by to znamenalo, že se klíčová otázka změní

    Já se jen a pouze ohrazuji proti mýtům jako volné zaměňování cvakacích, mikrospínačových a příp. mechanických klávesnic – a občas ještě starých, což je oblíbená praktika podvodníků na eBay.

    pouze na "…stejné chování?"

    A teď pro změnu zpět na Google Images s frází "topre force travel graph". O pohyb kláves se v kapacitních spínačích Topre stará membrána jako v levných membránovkách, ale je kvalitnější. Hele, je tam zhup (oproti lineárním spínačům). Dokonce velmi podobný tomu v Cherry MX Clear, leč u nich zhup nekončí v maximální dráze, nýbrž kolem její poloviny, načež stisk může pokračovat s lineárním průběhem.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 2.8.2014 18:36 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Z jeho pohledu? Bohové... Grafy průběhů, síly potřebné ke stisku (u Cherry MX se to pohybuje podle druhu od 35 cN do skoro šílených 150 cN.)

    Lineární spínače ani nemohou mít žádné prolomení, navíc (osobní pocit) si huntuju míň ruce, protože klávesy nenaráží tvrdě, ale mohu je pustit dlouho před dopadem.

    Pokud jde o hlučnost, teď nejsem doma a ta Genius membránovka na které píšu je oproti mé 6GV2 pekelný randál. Protože klávesy naráží na podklad i kdybych nechtěl.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2014 19:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Protože klávesy naráží na podklad i kdybych nechtěl.

    Ve skutečnosti je znatelnější vrzání plastové konstrukce (na membránovkách s kovovým plátem/krytem to problém není) nebo rezonance (dej si klávesnici na klín nebo gumovou podložku) a hlavně zvuk při návratu klávesy do výchozí polohy. Schválně si zkus na různých klávesnicích klávesu zmáčknout a pak pustit rychle nebo naopak pomalu. To se dá řešit jenom tím, že se přes klávesy hodí kus gumy ("skiny" pro notebooky), použijí se (tlustší) klávesy z jiného materiálu nebo se vycpe vnitřek spínače (viz dampened Alps; u Cherry MX je otestované jenom natření vnitřku latexem, jenže ten časem degraduje).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 2.8.2014 16:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Rozdíl mezi typy spínačů je takový, že bych to přirovnal spíš se situací, kdy si poprvé sednu na motorku a prohlásím že nikdy nebudu chtít žádné motorové vozidlo včetně auta, protože se mi na motorce jede blbě.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.8.2014 16:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Jak říká doktor Vlach, názory jsou od toho, aby se lišily. :-)
    pavlix avatar 3.8.2014 21:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    +1

    Pokud se někdo rád vrtá v nuancích mezi různými klávesnicemi a spínači, je to jeho svaté právo a občas může být zajímavé si i o tom něco málo přečíst jen tak pro zábavu. Ale pokud někdo má potřebu to takto vehementně cpát druhému jako jedinou pravou víru, tak už mi to úplně zdravé nepřijde.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 3.8.2014 22:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Pokud se někdo rád vrtá v nuancích mezi různými operačními systémy a inity, je to jeho svaté právo a občas může být zajímavé si i o tom něco málo přečíst jen tak pro zábavu. Ale pokud někdo má potřebu to takto vehementně cpát druhému jako jedinou pravou víru, tak už mi to úplně zdravé nepřijde.

    Mně ty linuxy nevyhovují, protože používají binární logy. Co na tom, že ve skutečnosti myslím jenom (některé) distribuce se systemd.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 3.8.2014 22:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Nejsem velký fanda takových analogií, ale když už jsi zvolil analogii ve svůj neprospěch, tak proč tě nenechat se v tom dobrovolně vykoupat. Michal zde vystupuje z pozice uživatele, který sáhnul po prvním jednoduchém levném řešení a je s ním spokojený.

    Pokud by ke spokojenosti používal logování, tak jak ho najde ve své distribuci a přišli by ho dva lidi přesvědčovat, že musí teď hned zkusit jiný způsob jen proto, že má binární/textové/obarvené logy, a v případě opakovaného vyjádření spokojenosti nad distribučním řešením do něj začali kopat a přitom by mu nedokázali nabídnout pro něj zajímavou výhodu alternativního řešení, připadalo by mi to podobně hloupé.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 3.8.2014 23:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Mně je relativně ukradené, co kdo používá.

    Zajímavé je tvrzení "linuxy používají binární logy". To je evidentní nesmysl, když existuje mnoho "linuxů", které binární logy NEpoužívají. Analogický problém je s tvrzením "mikrospínačové klávesnice nepoužívám, protože u nich dochází k prolomení" – spínače bez prolomení jsou totiž docela běžné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 3.8.2014 23:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Nemyslím si, že by argumentace binárními logy jakkoliv objasňovala otázky ohledně klávesnic a spínačů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 3.8.2014 23:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    To je ovšem problém tvého (ne)chápání.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 4.8.2014 00:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Pak mi nezbývá než si počkat na reakci Michala, kterého jsi se snažil o své pravdě přesvědčit. Jistě bude v tomto ohledu moudřejší a chápavější.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.8.2014 08:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Já už reagovat neměl v úmyslu. Ony ty debaty o tom, která z analogií z úplně jiné oblasti lépe odpovídá dané situaci, jen zřídka vedou k něčemu rozumnému.
    Václav 5.8.2014 12:31 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Mně nevadí že je spokojen s membránovkou. Jen mě irituje když někdo v diskuzi o mechanických klávesnicích uvede nepravdy hraničící s nevědomým FUD a následně i po vyvrácení (linearita některých spínačů v tomto případě) na svém tvrzení trvá.

    Pokud v diskuzi o mechanických klávesnicích někdo prohlásí že se prolamujou, dělají hluk, mají příliš vysoký zdvih, budu se ho snažit opravit úplně stejně, jako neznalého uživatele Windows co prohlásí že Linux je samá příkazovka a kompilace jádra.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    pavlix avatar 5.8.2014 14:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Já to samozřejmě chápu, ale popravdě jsem na tom s klávesnicemi jako Michal, takže chápu i jeho. Taky mě rozčiluje, jak klávesnicoví fetišisti pořád dokola omílají, jak klávesnice musí cvakat a mít zvukový projev, aby se na ní dobře psalo, ale pro mě jakýkoliv zvuk, který počítač jako vedlejší efekt vydává, představuje spíše problém.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 5.8.2014 14:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Kde takoví fetišisti rostou? Já vím akorát o tom, že
    Auditory feedback appears to have a positive effect on typing performance and user preference, especially for keyboards having little or no tactile feedback.
    Lewis 1997
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 5.8.2014 17:36 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    No a my se tu s Davidem jen snažíme vysvětlit že ani mechanická klávesnice nemusí cvakat, ani mít jiné vlastnosti této kategorii klávesnic přisuzované :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    pavlix avatar 5.8.2014 17:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Osobně žádné kategorii klávesnic žádné vlastnosti nepřipisuju, maximálně se můžu bavit nad terminologií, kdy se tady mluví o mechanických klávesnicích jako by ty ostatní na mechanickém principu nefungovaly. Nemyslím si, že by v tom, co psal Michal byly nějak zásadní technické detaily, spíš jsem si z toho odnesl to, že přistupuje ke klávesnicím podobně jako já.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Václav 5.8.2014 19:55 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Dobře, je to zkrácenina z „klávesnice s mechanickými spínači“. Celá diskuze pro mě začala tvrzením o „rušení okolí“ a „prohupovaní kláves“, což je nesprávná informace, kterou jsem měl potřebu uvést na správnou míru.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 5.8.2014 20:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Spring over membrane je spínač? :evil:
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 5.8.2014 20:31 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Předpokládám že mluvíš o Topre switches :-)

    Tam panuje docela slušná kontroverze jestli to vůbec brát za mechanickou klávesnici. V ruce jsem to neměl, ale vždy jsem to považoval spíš za solidní upgrade membrány.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 5.8.2014 20:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Spring over membrane je třeba buckling spring nebo obdobný mechanismus třeba u klávesnic Amstrad, což není diskrétní spínač.

    Topre je v prvé řadě kapacitní spínač, bez pružinky nebude fungovat, přestože uživatel mačká membránu. Co by pak byly (diskrétní!) spínače Tai-Hao APC, Fujitsu Peerless nebo Acer, u kterých uživatel mačká pružinku, ale ta mačká membránu?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 4.8.2014 00:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Příloha:
    A když jsme u toho, cvakací sem, mikrospínačová tam...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.7.2014 18:23 Siux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Můj komentář byl o tom, zda má člověk srovnání. Protože když zajde do CZC/bohemky/alfy/emzáka, rozhodně ho na základě současné nabídky nezíská.

    Jak by mohl mít člověk srovnání, vyjmenoval si čtyři čistě marketingově založené sklady zboží, kde prodávají pouze to, za co jim výrobci platí.

    Fluttershy, yay! avatar 28.7.2014 10:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Platí AFAIK pro libovolný český obchod s počítači.
    prodávají pouze to, za co jim výrobci platí

    Admirál Vysočina.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    skunkOS avatar 25.7.2014 09:13 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Ano, alespoň ty lepší myši jsem zkoušel a zkrátka nepřesvědčily.
    http://martinrotter.github.io
    skunkOS avatar 25.7.2014 09:16 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Co se týče, hudby a audia, tak tady je situace jiná. Samozřejmě používám lepší repro i sluchátka (používal jsem třeba KOSS SB49 nebo tak nějak a bylo znát, že audio prostě zní líp).
    http://martinrotter.github.io
    25.7.2014 09:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Koss SB/49 jsem si nedávno pořídil do práce. Zvuk je dobrý (ne tak dobrý jako u Sennheiser HD518, co mám doma, ale to jsem samozřejmě nečekal), ale na sluchátka označovaná jako circumaurální mi přijdou náušníky trochu malé a při pohybu obličeje (stačí otevřít ústa) konstrukce nepříjemně vrže. Máte podobnou zkušenost?
    skunkOS avatar 25.7.2014 14:18 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Mám docela malou hlavu a myslím, že i malé uši. Přestalo mi fungovat levé sluchátko (dosud sem nenašel chuť jej přepájet), ale na hlavě mě ta sluchátka držela jako přibitá. Velmi pevně.

    Vrzání se ale skutečně konaly ale nikoliv při nasazených sluchátkách na hlavě, ale pouze při nasazování/sundání - vrzalo to při roztahování a smršťování toho celku. Při otevírání úst a pohybů hlavou vše v pořádku.
    http://martinrotter.github.io
    Bystroushaak avatar 25.7.2014 15:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Mám docela malou hlavu a myslím, že i malé uši.
    Imho zde existuje jedna velmi šokující možnost - rodiče ti neřekli, že jsi kyborg. To by elegantně vysvětlovalo všechny problémy, včetně těch s malou hlavou (elektronika se pořád zmenšuje):
    Přestalo mi fungovat levé sluchátko (dosud sem nenašel chuť jej přepájet), ale na hlavě mě ta sluchátka držela jako přibitá. Velmi pevně.
    Když jsi si dal sluchátka na hlavu, tak se magnety "přisály" ke kovové lebce a proto držely tak pevně.
    Vrzání se ale skutečně konaly ale nikoliv při nasazených sluchátkách na hlavě, ale pouze při nasazování/sundání - vrzalo to při roztahování a smršťování toho celku.
    Zde vidím problém ve vnější lubrikaci. Když jsi si sluchátka nasazoval, tak vrzaly o nerezový skelet hlavy. Stačí promazat a hned to bude úplně jiný uživatelský zážitek.
    Při otevírání úst a pohybů hlavou vše v pořádku.
    Vnitřní hydraulika maže automaticky, to je jasné.
    25.7.2014 18:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Mám docela malou hlavu a myslím, že i malé uši.

    To by mohlo hrát roli, já mám bohužel i při maximálním vytažení hlavový most tak akorát (spíš trochu natěsno).

    Václav 23.7.2014 19:35 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Já hlavně od začátku nepochopil, proč cpou do herních klávesnic MX Blue a Red, když je na hraní vyloženě dělaný Cherry MX Black.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 19:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    No, dělaný. Je ze začátku 80. let a používá se primárně v průmyslových klávesnicích (zrovna na jedné píšu).

    Myslím si, že to je kvůli odlišení se od membránovek (cvaká to nebo to má ultralehký stisk, protože lidi jsou shnilí a mají slabé prsty) a příp. od steelseries.

    inb4 flamewar, protože je to ryze otázka osobních preferencí. #vintage cloud of boobs FTW!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 23.7.2014 20:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Já mám taky Cherry MX Black, Steelseries 6GV2 a vyhovuje mi i na psaní (jen si člověk musel zvyknout kde je akutační bod, abych klávesy netiskl zbytečně dolů)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 20:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Málo #vintage, divné rozložení (dat fat-bottomed girl^WEnter). Navíc je moc lehká (ta moje miniaturnost je těžší)... což mi připomíná tu slibovanou bitku klávesnicemi – akorát já bych si vzal 2kg leanord do jedné ruky, 2kg preh commander do ruky druhé a 2kg Model M bych si nechal v záloze.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    clayman avatar 24.7.2014 10:35 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    Udělám hijack diskuse a zeptám se -- nemá někdo zkušenosti s CODE Keyboard? Docela mě zaujala (spínače Cherry MX Green -- prý nejtužší běžně dostupné, resp. Cherry MX Clear -- kompromis mezi zvukem MX Blue/Brown a tuhostí MX Green), ale dostupná je jen v USA. :-(

    Podílel se na ní Jeff Atwood z CodingHorror, takže by měla být ideální pro programátory a lidi, kteří běžně tráví hodiny času bušením do klábosnic.

    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 12:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Podílel se na ní Jeff Atwood z CodingHorror, takže by měla být ideální pro programátory a lidi, kteří běžně tráví hodiny času bušením do klábosnic.

    Blbost. Ten Atwoodův propagační zápisek byl marketingový výblitek.

    Code je akorát WASDv2 s podsvícením a #hype. To neznamená, že by to byla špatná klávesnice. Naopak. Spolu Filco Majestouch2, klávesnicemi KUL a Ducky Pro/Shine 3 je to jedna z nejlepších sériově vyráběných klávesnic s Cherry MX. Tyhle mají dvouvrstvé PCB, solidní plát/kryt,... a bohužel šmejdské tenké klávesy z ABS (než budete chtít reagovat, zkuste si tlusté doubleshots, něco z POM a něco z PBT). Naštěstí jsou taky kompatibilní s většinou sad kláves třetích stran (viz databázi Keypuller) a zrovna WASDv2 jde rovnou koupit holou (tj. bez kláves (keycaps)). Další vybočující fíčury jsou odpojitelný microUSB kabel a hardwarová podpora pro DSK/Colemak a prohazování modifikátorů (minimálně pro OS X).

    Filco MJ2 jde koupit v Evropě (např. u britské The Keyboard Company).

    spínače Cherry MX Green -- prý nejtužší běžně dostupné, resp. Cherry MX Clear -- kompromis mezi zvukem MX Blue/Brown a tuhostí MX Green

    Ne.

    MX Green jsou prostě MX Blue s tužší pružinkou (stejná jako v MX Black, takže si jde snadno udělat ghetto greens), původně se používaly jen pod mezerníky na Cherry G80 s MX Blue. Podobně existují dva typy MX Grey, které se používají pod mezerníky na G80 s MX Clear/Black. Taky existuje MX Superblack, de facto MX Black s pružinkou podobnou té v propiskách.

    Jenže taky existuje buckling spring (pořád vyráběno Unicompem) nebo Alps (complicated white Alps, které jsou tuhé a cvakací, se už nedělají, ale Matias má v podstatě klony, ale podstatně vylepšené). Obojí je odezvou lepší než Cherry MX: hmatová odezva je záležitost pružinky, nikoliv tření plastu o plast, a zvuk není tak vysoký, otravný.

    MX Clear mají jiný typ pružinky, ta má totiž méně závitů, a proto síla potřebná pro stisk prudce roste. MX Clear tak jde normální silou aktivovat, ale pro dosažení maximální dráhy je potřeba *výrazně* větší síla, čímž se případný dopad tlumí. MX Clear mají také zdaleka nejvýraznější hmatovou odezvu ze všech spínačů Cherry MX. Proto se třeba modifikují na ergo clears jako náhrada za MX Brown.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    clayman avatar 24.7.2014 19:20 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    Hmm, dobře. :-) Řekněme, že se v tom až tak nevyznám, ale strávil jsem pár hodin výzkumem a vyzkoušel si u kolegy v práci Das Keyboard s MX Brown a je to přeci jen jiná liga než běžné Chicony za 150. Na druhou stranu, asi bych uvítal trochu silnější stisk než co nabízí MX Brown nebo Blue. (Jelikož už asi rok hraju na klavír, větší síla nevadí.)

    Zeptám se tedy jinak -- pokud by sis ty teď vybíral nějakou mechanickou klávesnici, která by to byla a případně proč? A případně kdyby to měla být nějaká s tužším stiskem, jak jsem psal výše, co by jsi bral? :-)

    Jinak netřeba vykat. ;-) Dík předem za odpověď.

    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 20:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci

    Místo tří nebo čtyř let pokusů a omylů bych rovnou šel do Deskthority Marketplace a od nějakého člena nebo z německého eBay bych si koupil nějakou jetou Cherry G80, nějaké klávesy různých typů (resp. nějaké tlusté PBT a POM) a několik různých spínačů Cherry MX. Tyhle spínače jsou hodně modulární a když klávesnice nemá plát (G80 nemají), jdou velmi snadno otevřít a modifikovat. Takhle bych si vyzkoušel různé typy/kombinace jako MX Blue, MX Black, ghetto red, ghost black, ghetto green, MX Clear, ergoclear, panda clear, ghost blue, příp. MX Brown a tactoblack.

    Na základě toho, co by mi nejvíc vyhovovalo, bych si příp. pořídil rovnou solidní klávesnici s nějakou pěknou, kvalitní sadou kláves.

    • Pokud bych chtěl neergonomickou velkou klávesnici, rozhodoval bych se podle ceny/dostupnosti/detailů mezi zmíněnými Filco MJ2, KUL, Ducky Pro a WASDv2. Nebo bych počkal, až bude mít czarek Phantom (komunitně vyvinutá klávesnice bez numerického nebo navigačního bloku).
    • Pokud bych chtěl neergonomickou kompaktní (což bych chtěl), vzal bych Poker 2 nebo Leopold FC660M, které mají slušné klávesy z PBT už v ceně. Nebo bych počkal, až bude mít czarek GH60 (komunitně vyvinutá klávesnice s rozložením jako Poker nebo HHKB).
    • Pokud bych chtěl ergonomickou klávesnici, vzal bych ErgoDox, který nabízí czarek včetně sestavení, nebo bych počkal na Axios (příp. keyboard.io). Alternativně bych si pořídil jednu nebo dvě symetrické průmyslové/pokladní klávesnice Tipro/Access-IS/Elcom/... a udělal bych si z nich ghetto ergonomickou klávesnici; na něčem takovém zrovna píšu.

    Konečně, koupil bych Teensy a udělal si z něj programovatelný konvertor, pokud by už nebyl přímo v klávesnici (Phantom, GH60, ErgoDox, Axios).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Konqui avatar 24.7.2014 14:43 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Když BlackWidow, tak jedině tuhle!
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    24.7.2014 14:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BlackWidow 2014: Razer jsou lháři a podvodníci
    Proti gustu žádný dišputát, ale když už, tak já radši tuhle. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.