ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
S Bulánky navěky. Asi i takový nadpis by tenhle zápisek mohl mít. Když už jsem se jednou ujal role pana doktora pro v boji zraněné polštářky, tak mi nezbývá nic jiného než v tom pokračovat. Po nadšeně přijatém zablogování o tom jak rozjet Bulánky ve Wine, přišla studená sprcha - v následující verzi opět nejeli... Opět jsem nastoupil s léky a skalpely a Bulánky vrátil na bojiště!
Celý problém Bulánků je při spuštění. Změní rozlišení a hned padnou s chybovým dialogem obsahujícím prosté DDERR_INVALIDCAPS. V logu Wine se ovšem člověk dozví zajímavější hlášku - Application tried to create an explicit front or back buffer. A skutečně - v kódu se nachází check na pokus aplikace vytvořit si vlastní front či back buffer. Nemám po ruce dokumentaci DirectX, takže nevím jak moc zlé to je. Front buffer beru, to není pěkná věc. Ale back buffer se alespoň Bulánci vytvořit snaží a v originálním DirectX jedou. Takže celá má úprava spočívá v editaci dlls/ddraw/ddraw.c a odstranění kontroly pouze pro back buffer. Front nechávám na svém místě, Bulánkům nevadí. Už jsem to i s patchem hodil do Bugzilly, uvidíme proč vývojáři sáhli k tomuto kroku a rozhodli se Bulánky poslat do věčných polštářist :) Takže bug i s patchem oproti aktuálnímu Gitu najdete tady.
PS: Uvidíme jestli se někdy dostane do hlavní větve a jestli někdy Bulánci nastoupí jako legální armáda nebo už navždy budou partizáni v guerrilové válce :D
Tiskni Sdílej:
Dobrý den,
můžete mi prosím podrobně vysvětlit, jak se to dělá? Soubor ddraw.c ani dlls na počítači nemám, kde se mají provést ty změny? Děkuji.