Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 15:16


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
11.9.2008 18:27 Pitel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dik, akorat jsem svuj konfak rozsiril o ty gl vychytavky. Osobne davam prednost gl pred xv... standardne cpe titulky mimo obraz, a da se jim nastavit barva. Mozna to xv umi nejak taky, nevim.
Prcek avatar 11.9.2008 19:43 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Přesně proto taky používám gl výstup - titulky mimo obraz a barva titulků :-).

Sice je trochu náročnější na HW, ale mám dost starý počítač, takže si myslím že na novém počítači by to nemělo být znát.

Přidám tedy pár voleb z mého configu:

Barva titulků (momentálně žlutá):
vo=gl:osdcolor=0xffff66
Obrys titulků (jsou pak čitelné i na světlém pozadí):
ffactor=10
Jinak jsem taky narazil na ass titulky a na ty platí jiná nastavení, takže:
ass=true
ass-font-scale=2
ass-bottom-margin=100 (titulky se zobrazí v černém pruhu pod filmem)
ass-use-margins=true
subcp=1250 (klasické titulky mají subcp=cp1250, ale u ass to nefunguje)
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
11.9.2008 20:03 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Tak na titulky mimo obraz (s jakýmkoliv video výstupem) krásně funguje filtr "expand=:::::16/9", který jsem v blogpostu uváděl.

Co se týče náročnosti OpenGL výstupu na hardware, tak s volbami které jsem v blogpostu uváděl (-vo "gl:yuv=4:lscale=1") by neměla být snad o nic větší než náročnost výstupu přes XV (vše akcelerují shadery v grafické kartě).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Prcek avatar 11.9.2008 20:14 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Já jsem ten filtr na titulky mimo obraz už někdy dříve zkoušel (nevím jestli měl přesně tenhle tvar), ale měl jsem problém s filmy v poměru 4:3 (které zaplní svým obrazem celou plochu monitoru) - ty se pak tuším zmenšily, takže jsem zvolil radši ten gl výstup.
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
11.9.2008 20:33 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Já s tím tedy problém zatím nikdy neměl, chová se to inteligentně. Zkuste to, třeba to už opravili (pokud to tedy nebylo jiným nastavením toho filtru, jestli jste tam třeba neměl natvrdo nastavené pruhy?).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Prcek avatar 11.9.2008 20:59 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Tak pořád mi to ten obraz zmenšuje, ale nemá cenu se s tím babrat, už jsem si zvyknul na vo=gl :-).

Jinak ta volba gl:yuv=4:lscale=1 se na konzumaci procesoru mplayerem nijak nepodepsala (měřil jsem pomocí top).
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
Prcek avatar 11.9.2008 21:00 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Jo zapomněl jsem napsat, že mám GeForce FX5200, takže asi nemám dostatečně novou kartu :-).
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
12.9.2008 09:59 Pitel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Jo, me mplayer zdrbal ze nema dost texturovacich jednotek, takze jsem pouzil yuv=3.

Btw, podle manualu je k lscale (luma) jeste podobna vlastno cscale (chroma), mozna by bylo dobry ji tam pridat taky.
11.9.2008 21:25 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Kvůli barvě stačí zapnout ass a pak lze nastavovat i barvu i při XVideo výstupu.
12.9.2008 14:38 mkmm | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Take neco pridam - muj input.conf pro ovladani mysi:
#koecko: hlasitost
MOUSE_BTN3 volume +5
MOUSE_BTN4 volume -5
MOUSE_BTN3_DBL volume +5
MOUSE_BTN4_DBL volume -5

#prostredni tlacitko: pauza
MOUSE_BTN1 pause

#levy dvojklik: prepinani fullscreenu
MOUSE_BTN0_DBL vo_fullscreen

#kolecko s podrzenym pravym tlacitkem: posun o +/- 10s
MOUSE_BTN2-MOUSE_BTN3 seek +10
MOUSE_BTN2-MOUSE_BTN4 seek -10
MOUSE_BTN2-MOUSE_BTN3_DBL seek +10
MOUSE_BTN2-MOUSE_BTN4_DBL seek -10

#kolecko s podrzenym levym tlacitkem: posun o +/- 1min
MOUSE_BTN0-MOUSE_BTN3 seek +60
MOUSE_BTN0-MOUSE_BTN4 seek -60
MOUSE_BTN0-MOUSE_BTN3_DBL seek +60
MOUSE_BTN0-MOUSE_BTN4_DBL seek -60

#F1: pomer stran 4:3
F1 switch_ratio 1.3333

#F2: pomer stran 16:9
F2 switch_ratio 1.7777

#F3: pomer stran 2.47
F3 switch_ratio 2.37
Prcek avatar 12.9.2008 17:55 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Tak to je super věc, to jsem netušil, dík. Konečně ta myš dělá něco užitečnýho, kromě vypisování hlášek v konzoli "tlačítko MOUSE_BTN0 nemá přiřazenou žádnou funkci" :-D.
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
11.9.2008 18:34 Radek Novacek | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevi nekdo, jak donutit MPlayer, aby nechaval cerny pruhy kolem videa i pri prehravani v okne (i po zmene velikosti okna)? Diky
11.9.2008 19:01 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
-vf expand=:-100::50

100 je výška horního i spodního pruhu dohromady, 50 výška horního (na spodní se použije zbytek).

11.9.2008 19:09 Radek Novacek | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Tak to jsme si nerozumeli... ja myslel, ze kdyz roztahnu okno na vysku, tak zustane zachnovany pomer stran s tim, ze pod a nad videem budou cerne pruhy.
11.9.2008 20:10 abr | skóre: 24 | blog: ab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Smplayer to umi
11.9.2008 20:31 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Kdyby jste zkusil to mé nastavení, tak byste zjistil, že to funguje :-) Je to onen filter "expand=:::::16/9", o kterém v blogpostu také píši.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
11.9.2008 22:19 Radek Novacek | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Ja jsem to samozrejme zkusil, ale pak jsem to spustil jako gmplayer (s GUI) a tam to neslo. Ale bez gui to funguje spravne. Otazka je tedy zrejma: jak prinutit k tomuto prinutit gmplayer?
11.9.2008 22:41 alfonz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
logicky, nastavit si to samé do gmplayeru?:)
12.9.2008 00:45 abr | skóre: 24 | blog: ab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Gui mplayeru saje, nainstaluj si smplayer a mas klid.
elenril avatar 11.9.2008 19:40 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak se taky přidám
ao=alsa
vo=xv:adaptor=1,xv,x11
Standardně použije XVideo adaptér 1, což je v mém případě overlay (zabraňuje tearingu).
monitoraspect=4:3
ass=1
embeddedfonts=1
Zapne vykreslování grafických ASS titulků pomocí libass a použije fonty přibalené k mkv souborům.
fontconfig=1
subfont-autoscale=1
alang=jpn,jp,ja
sid=0
slang=eng,cze,cs
Automaticky vybere japonskou audio stopu a anglické, případně české titulky. Pokud nejsou k dispozici, pak použije první dostupné titulky.
vf=ass,screenshot
stop-xscreensaver=1
lirc=0
msgcolor=1
msgmodule=1
xineramascreen=0
Umožní típání screenů klávesou s, přičemž titulky se na nich zobrazí
[aac51]
channels=6
af=channels=6:6:0:5:1:0:2:1:3:2:4:3:5:4:6:6,hrtf=m
Mplayer umí i profily, stačí přidat do konfiguráku název profilu v hranatých závorkách a při přehrávání jej zapnout přes -profile profil1,profil2,... Tenhle konkrétní profil používám s některými AAC soubory s divným pořadím kanálů, filtr channels přehází kanály do správného pořadí a filtr hrtf je na virtualizaci prostorového zvuku ve sluchátkách
[vo.x11]
zoom=1
Další moc hezká a relativně nová featura - automatické načítání profilů v závislosti na video/audio výstupu, protokolu, nebo příponě. Tady zapínám softwareové škálování video při použití video výstupu X11 (bez hw akcelerace)
[intel]
ao=alsa:device=intel
mixer=intel
Běžně používám externí USB zvukovku, ale občas chci zvuk z vestavěných reproduktorů, takže tento profil použije zařízení a mixer integrované Intel HDA.
[notebook]
monitoraspect=16/10
profile=intel
Většinou mám notebook připojen k externímu 4:3 monitoru, ve vzácných případech kdy ne, použiju tenhle profil. Všimněte si, že profily se dají zanořovat.
#[extension.wmv]
#vfm=ffmpeg

[extension.mp3]
demuxer=lavf
Libavformat zvládá unicode v ID3 tazích, interní demuxer ne :)
[coreavc]
vc=coreavc
demuxer=mkv
Pro MPlayer existuje patch, který umožňuje použití dekoderu CoreAVC. Ten bude s nadcházejícím začleněním obecného frame-level multithreadingu do FFmpegu zbytečný, ale zatím je to jediný způsob, jak na slabších vícejádrových CPU přehrávat HD h.264 video.
11.9.2008 19:56 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Moc pěkné! O těch profilech jsem vubec neměl tušení.
Pro MPlayer existuje patch, který umožňuje použití dekoderu CoreAVC. Ten bude s nadcházejícím začleněním obecného frame-level multithreadingu do FFmpegu zbytečný, ale zatím je to jediný způsob, jak na slabších vícejádrových CPU přehrávat HD h.264 video.
S tímto nemohu souhlasit. Volby vfm = ffmpeg a lavdopts = "fast:skiploopfilter=all" vedou k obrovskému zrychlení dekódování H.264 videa a nemám s nimi nejmenší problém přehrát ani Full HD 1080p videa v H.264 s vysokým bitratem (a to nemám žádné dělo, je to AMD Athlon X2 4850e na 2,5 GHz). Komerční CoreAVC není potřeba.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
elenril avatar 11.9.2008 20:41 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
To musí záviset na parametrech, se kterými se kodovalo video, protože na mém Core Duo T2050 je efekt fast:skiploopfilter=all zanedbatelný. Ale rozložení práce na obě jádra, jak to umí CoreAVC pomáhá.
11.9.2008 21:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Nemělo by to být závislé na tom, s jakými volbami bylo video kódováno. Viz manuálová stránka mplayeru:
fast (MPEG-2, MPEG-4, and H.264 only)
    Enable optimizations which do not comply to the specifi-
    cation  and  might potentially cause problems, like sim-
    pler dequantization, simpler motion compensation, assum-
    ing use of the default quantization matrix, assuming YUV
    4:2:0 and skipping a few checks to detect  damaged  bit-
    streams.

skiploopfilter=<skipvalue> (H.264 only)
    Skips the loop filter (AKA deblocking) during H.264  de-
    coding.  Since the filtered frame is supposed to be used
    as reference for decoding dependent frames  this  has  a
    worse  effect  on  quality  than not doing deblocking on
    e.g. MPEG-2 video.  But at least for high  bitrate  HDTV
    this  provides  a  big  speedup  with no visible quality
    loss.

    <skipvalue> can be either one of the following:
        none: Never skip.
        default: Skip useless processing steps (e.g.  0  size
                 packets in AVI).
        nonref: Skip frames that are not referenced (i.e. not
                used for decoding  other  frames,  the  error
                cannot "build up").
        bidir: Skip B-Frames.
        nonkey: Skip all frames except keyframes.
        all: Skip all frames.
I dle mých zkušeností to fungovalo s jakýmkoliv Full HD H.264 videem co jsem zkoušel.

Jinak je tam i volba "threads=<1-8>", takže jí můžete zkusit k tomu přidat. Ale je u ní uvedeno, že funguje pouze pro MPEG-1/2 (ale třeba to už rozšířili i pro MPEG-4/H.264, kdo ví?).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
11.9.2008 21:20 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Ještě menší oprava:

Pokud je ta volba "fast" uvedena v konfiguráku, musí být za ní uvedeno "=1" (tedy výsledná řádka musí vypadat "fast=1:skiploopfilter=all"). Nechápu proč, na příkazové řádce (jak tu volbu normálně používám pro Full HD videa - respektive mám na to skript) to funguje bez toho "=1" a ostatní obdobné volby v konfiguráku tam to "=1" také nemusejí mít (třeba "gl:yuv=4:lscale=1"). I když možná v tom nějaká logika je, kdo ví ;-)

V blogpostu to opravím.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
11.9.2008 21:37 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
I když na druhou stranu Core Duo T2050 má jen 1,6 GHz, třeba to je už opravdu málo (můj Athlon X2 má 2,5 GHz, to je dost markantní rozdíl).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
elenril avatar 11.9.2008 22:12 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Příloha:
Nevím, jestli je to frekvencí procesoru, nebo třeba tím ,že je 32bitový, ale jak je docela jasně vidět z přiloženého logu, je na mém počítači rozdíl při použití skiploopfilter dost malý.
Grunt avatar 11.9.2008 21:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Libavformat zvládá unicode v ID3 tazích, interní demuxer ne
Lavf je interní a zbytek jsou externí knihovny, ne?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
elenril avatar 11.9.2008 22:16 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Ne, libavformat je součást ffmpegu, takže se v mplayeru počítá jako externí. Interní jsou naopak všechny ostatní demuxery.
21.9.2008 01:39 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Tak teď jsem taky narazil na ten problém s jinak mapovanými kanály (výchozí mapování v MPlayeru je pro AC3) u vícekanálového AAC zvuku (konkrétně u HD trailerů v MOV kontejneru od Apple). Nicméně ta vaše konfigurace je IMHO chybná (máte prohozený centr se subwooferem), všude jinde jsem našel toto mapování kanálů:
channels=6:6:0:4:1:0:2:1:3:2:4:3:5:5
Stejné mapování kanálů platí podle manuálové stránky MPlayeru i pro DTS zvuk (neověřoval jsem, používám DTS passthrough přes SPDIF do receiveru s vlastním DTS dekodérem).

Zajímavé také je, že zvuk kódovaný ve WMA DMO kodeku by měl mít údajně opět jiné mapování kanálů, konkrétně toto:
channels=6:6:0:0:1:1:2:4:3:5:4:2:5:3
To ovšem nemůžu ověřit, žádný takový soubor (naštěstí) nemám ;-) Podle jedněch stránek by toto mapování mělo snad platit i pro Dolby TrueHD zvuk (ale s tím jsem se také ještě nesetkal, takže taktéž nemohu ověřit).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
21.9.2008 01:51 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Ještě jeden poznatek/oprava - podle tohoto threadu na mailing-listu MPlayeru je správné mapování pro DTS rozdílné od toho pro AAC, konkrétně takovéto:
channels=6:6:0:0:1:2:2:3:3:5:4:1:5:4
Ale v manuálové stránce MPlayeru se jak jsem již psal uvádí to samé jako pro AAC, nikoliv toto, tak nevím co je správně (sám jsem to nezkoušel a ani to nemám v plánu, není nad digitální kvalitu v podobě DTS passthrough ;-)).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
21.9.2008 02:11 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Tak oprava opravy :-) Podle všeho má opravdu DTS stejné uspořádání kanálů jako AAC. Takže tohle jiné uspořádání bude zřejmě nesmysl, nevím kde k tomu ten člověk přišel.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
11.9.2008 22:36 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud prohazujete casto monitory nebo pouzivate vic monitoru zaroven, pripadne mate monitor, ktery ma divny pomer stran (treba 16:10 misto 16:9), je mozne to misto prepinani prislusnych pomeru stran vyresit vsechno dohromady volbou

monitorpixelaspect=1

coz nastavi pomer odpovidajici aktualnimu rozliseni, tj. ctvercovy pixel (skoro vsechny LCD maji ctvercovy pixel).

7.6.2009 12:51 ir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Vše funguje jenom při posunování videa to chrčí v repráku a hází to hlášku : mdb:44, lastbuf:0 skipping granule 0 (to 1. číslo se mění podle toho kam až to posunu) kromě toho, že vyskočí ta hláška, tak se nic neděje film jede dál bez problému

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.