Portál AbcLinuxu, 6. května 2024 10:26


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.2.2018 05:58 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To víš, volali partneři české sociologické společnosti.
pushkin avatar 12.2.2018 09:41 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Odkud máme Vaše telefonní číslo? Telefonní čísla, která používáme, pocházejí obvykle z náhodného generátoru čísel nebo z veřejně dostupných zdrojů. Někdy také používáme na žádost zadavatelů výzkumu jeho databázi kontaktů.
Takže standardní zm*di. Jinak v mém případě většinou hovory probíhají velmi krátce:

Operátor: "Dobrý den, (rychlé blablabla, aby bylo možno přeslechnout jméno společnosti), měl byste čas na krátký monitorovaný rozhovor?"

Já: "Promiňte, můžete mi zopakovat to jméno společnosti?"

Operátor: (Samozřejmě neznámá společnost.)

Já: "Odkud máte moje číslo?"

(prodleva)

Operátor: (Nějaká podobná výmluva jako výše.)

Já: "Z veřejně dostupných zdrojů ho určitě nemáte, neboť mám u svého čísla výslovně uvedený zákaz kontaktu z důvodů telemarketingu a v případě, že je číslo náhodně generováno si s Vámi nemám co říci. Nashledanou."

(túú túú túú)

Občas se ale stane, že má operátor číslo z "databáze":

Operátor: "Vaše číslo bylo vybráno z naší databáze."

Já: "Nevím o tom, že bych s Vámi měl něco společného, jak se tedy moje číslo dostalo do Vaší databáze?"

(prodleva)

Operátor: (improvizovaná výmluva)

Já: "OK, já jsme Vám své číslo nedal, to znamená, že jste odněkud zakoupili databázi čísel, což je nelegální. Pokud tedy nechcete mít problémy, tak mě z Vaší databáze okamžitě vymažte a už nikdy mne nekontaktujte. Sbohem."

Stačilo podle stejného scénáře postupovat párkrát před pár lety a od té doby mám ročně tak jeden podobný hovor, jinak jde vesměs o kontakty se společnostmi, kterými mám zájem být kontaktován :-)
19.2.2018 13:44 ml
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
To ještě měli trpělivost. Já jsem jednou zažil hovor přibližně v této podobě:
operátor: Dobrý den, tady firma XY máme pro vás dárek za to, že jste nám vyplnil anketu. Můžete mi říct adresu, abychom ho vám mohli poslat. (+ dalších pár vět než jsem mohl nějak reagovat a celé to bylo mnohem košatější)
já: Já si nevzpomínám, že bych v poslední době nějakou anketu vyplňoval, můžete mi prosím říct jaká anketa to byla... (víc jsem stačit neřekl)
tůtůtůtůtůtůtů....

Mám spamových hovorů naprosté minimum (cca 1x do roka asi mě maji v databázi těch, kterým nemá smysl volat), ale je zajímavé, že se pokaždé trefí do doby, kdy očekávám hovor od případně i neznámého čísla. Včetně čísla ze slovenska (předvolba +421), byť mi bylo divné, proč mi ten slovák od kterého jsem hovor toho dne víceméně čekal nevolá ze svého českého mobilu.
3.2.2018 07:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dotazníková firma prostě spojila dva průzkumy do jednoho hovoru, aby ušetřila. Dnes v době deep learning technologií se nedělají průzkumy stylem „Myslíte si, že bude lépe, nebo hůře? Děkujeme, nashledanou.“ Dnes nejen že jsou dotazníky rozsáhlé, ale dotazníková firma si k odpovědím přidá telefonní číslo jako jednoznačný identifikátor a data si nechá, aby vám mohla později znovu zavolat s jiným dotazníkem a odpovědi spárovat s předešlými. Pak se pokouší hledat korelace a prodávat výsledky neobjednaných průzkumů na vlastní pěst. Kdyby úřad na ochranu osobních údajů byl co k čemu, tak by je museli všechny dávno zavřít.
limit_false avatar 4.2.2018 02:05 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Tohle je zajímavé, ale dává to smysl.
When people want prime order group, give them prime order group.
3.2.2018 10:06 Odin1918
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doufam, ze za poskytnuti smyslenych odpovedi, kterymi jste spolecnosti, jez si pruzkum objednala, zpusobil nemalou skodu, budete hnat k odpovednosti a tu skodu zaplatite.
3.2.2018 12:37 mln
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
V texte sa nikde nepise ze by uzavreli medzi sebou zmluvu s poziadavkou na poskytnutie pravdivych udajov vymenou za nejaku protihodnotu. Podla vsetkeho si len tak nezavazne pokecali. Odin, ak ste kreativny a nemate co na praci. skuste zazalovat za podvod nejaku marketingovu firmu :)
Petr Tomášek avatar 3.2.2018 21:18 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Přesně. Navíc lhaní samo o sobě není trestné...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
3.2.2018 22:09 Odin1918
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Zde se jedna o poskozeni cizi veci dle § 228.
4.2.2018 14:24 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
K poskozeni jake veci doslo?
4.2.2018 16:41 Odin1918
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Doslo k poskozeni sbiranych dat. Vzorek bude (vzhledem k delce rozhovoru) spise maly a jim udane smyslene odpovedi vysledek velmi zkresli. Firma, ktera si pruzkum objednala, tak jiste necinila bezduvodne a dle vysledku bude cinit nejake rozhodnuti. limit_false by mel naklady spojene s celym timto rozhodnutim uhradit.
Petr Tomášek avatar 4.2.2018 19:19 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
To je hovadina, už jen proto, že ve chvíli toho rozhovoru ta "věc" ještě neexistuje, takže ji není možné poškodit. To by ti každý soudce smetl ze stolu...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Bedňa avatar 5.2.2018 06:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Stojím za Odinem aj keby zrovna kecal, preto že píše moc pekné pičoviny :-D
KERNEL ULTRAS video channel >>>
3.2.2018 22:07 Odin1918
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Souhlasil se zucastnenim se pruzkumu a nasledne umyslne odpovidal nepravdive, cimz zpusobil skodu. Jedna se o poskozeni cizi veci dle § 228.
4.2.2018 15:42 y.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Nemuzes otevrit trestni zakonik na nahodne strance, zavrit ocit, ukazat nahodne prstem a rict, ze to je ono.
Bedňa avatar 5.2.2018 06:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Nemuzes otevrit trestni zakonik na nahodne strance, zavrit ocit, ukazat nahodne prstem a rict, ze to je ono.
To myslím nie je nijak v rozpore s trestním právom.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
3.2.2018 14:09 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám jednoduchou zásadu:
Dotazníky nevypňuju. Ani telefonicky, ani ústně, ani přes internet, ani nijak jinak.
Ať si trhnou. Do mě nikomu nic není.
3.2.2018 14:12 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
A velice se divím, že to VŠICHNI nemají nastavené stejně jako já.
limit_false avatar 4.2.2018 02:03 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Doteď jsem to bral tak, že pro neskreslení statistické vzorky mi až tak nevadí odpovídat, ale tyhle otázky byly až moc na tělo. Úplně si nedovedu představit "výzkum", kde se adminů ptají, jak mají nastavený firewall a jiné ochranné prvky v síti.
When people want prime order group, give them prime order group.
5.2.2018 21:15 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Nechápu.
Ať si trhnou.
K čemu jim ty průzkumy jsou? I když nejsem jediným respondentem (což se klidně může stát. Personálky a spol.), stejně to slouží vždycky jen k prospěchu někoho jiného. Např k tomu, aby na mě mohl lépe cílit svůj marketing.
Petr Tomášek avatar 3.2.2018 21:16 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na takové zmetky mám ve svém Asterisku něco jako:
        same =>n,Answer()
        same =>n,StartMusicOnHold()
        same =>n,Wait(4)
        same =>n,StopMusicOnHold()
        same =>n,While(1)
        same =>n,Playback(tt-allbusy)
        same =>n,StartMusicOnHold()
        same =>n,Wait(7)
        same =>n,StopMusicOnHold()
        same =>n,EndWhile()
Těch 7 sekund MOH mezi těma příšernejma hláškama je přesně voleno tak, aby to bylo co nejotravnější ;-)
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
4.2.2018 15:24 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pouzijem cervene tlacidlo na mobile v momente, ked zistim, ze ide o spam.
4.2.2018 15:34 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Máš ten rozhovor nahraný nebo jsi to lovil z paměti? V případě jedna by stálo za to porovnat to s jinými respondenty, kteří by ti mohli potvrdit/vyvrátit, že sled otázek závisí na odpovědích (např. podle výše příjmu).
30.4.2019 16:17 lb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingový "průzkum" pro zjištění obětí na další útok
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lol Datacollect je jen výzkumná společnost, to je vše. Sama jsem u nich pár let dělala a jedná se pouze o veřejné mínění. Čísla jsou opravdu náhodně generována, protože bylo denně stovky neexistujících čísel. Příště si zjistě jak probíhají výzkumy trhu, než napíšete další podobné bludy

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.