abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 741 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    openSUSE 11.3 - rozpaky

    7.1.2011 23:38 | Přečteno: 1475× | Linux

    Před časem se mi rozbilo openSUSE 11.2 a tak jsem se rozhodl nainstalovat nový systém. Jelikož oS 11.2 zanedlouho končí podpora a to nejen aktualizací, ale prý hrozí smazání repozitářů se softwarem, tak jsem šel do následníka openSUSE 11.3.

    Můj HW

    Mám notebook Lenovo IdeaPad G550 s grafickou kartou Intel GMA X4500M, wifi Broadcom BCM4312 verzi, která funguje s ovladačem broadcom-wl (nyní vlastně už i s b43, ale s nižší rychlostí), nějaké bluetooth a webkameru, které ale v Linuxu běží bez problému, takže je není třeba zmiňovat.

    Notebook byl kupován na začátku roku 2010 a byl speciálně vybíraný tak, aby byl bez systému a aby fungoval veškerý HW tak, jako na Windows. Bez systému se vybrat povedlo, HW na začátku vypadal bezproblémově, po delším používání už tak bezproblémově ale nevypadá.

    openSUSE 11.3 papírově

    Podle technických parametrů vypadá oS 11.3 opravdu dobře. KDE 4.4.4, verze která sice stabilitou stále nemá na staré KDE 3, ale z řady 4 je vychytanější než KDE 4.3 a nemá nevýhody KDE 4.5 - podivný tray s bílými ikonami a prý problémový kwin. Kancelářský balík OOo 3.2.1 už nemá nepříjmený bug s občasným špatným posuvníkem, jaký byl v OOo v openSUSE 11.2. Dále tu je chytře řešený Intel ovladač. Uživatelé mají standardně verzi 2.11 a uživatelé, co potřebují vypnutý KMS mají k dispozici ve standardní instalaci dodaný balíček s intellegacy s driverem ve verzi 2.9.1.

    Pak tu jsou také věci, které jsou v oS už z minula. Ponechán původní splash screen, místo nahrazení občas problémovým Plymouthem - viz Ubuntu či ovladače grafiky bez KMS. Nádherný design prostupuje celým systémem (tj. nejen plocha, přihlašovací obrazovka atd, ale i OOo či GIMP laděný do barev oS). Naprosto profesionální instalátor. YAST, který umožňuje pohodlnější administraci systému a součástí YASTu vynikající správce balíků, který třeba umí sám doporučit komunitní repozitáře, či přes web umožňuje One click install.

    Distribuci bych snad jen vytkl použití knetworkmanageru, který stále nedotahuje verzi z GNOME (třeba neumí se připojit ke skryté SSID bez workaroundu) a defaultně zapnuté integraci FF do KDE (občas nefunguje ukládání obrázků ze stránek bez použití workaroundu). Některé problémy KDE (digiKam, Krusader, Kopete, Plasma) distribuce bohužel ovlivnit nemůže.

    openSUSE 11.3 na mém počítači

    Tak linux (ve smyslu distribuce) tedy dobrá, ale co na tom, když to zabíjí Linux (ve smyslu jádro a ovladače kolem něj). Wifi potřebuje složitější instalaci ovladačů. Naštěstí na internetu je návod a podle něho jsem wifi nainstaloval. Po té, jsem dal nainstalovat aktualizace a po té mi přestala fungovat wifi... Update kernelu to rozbil, můj odhad je, že díky prý netriviální opravě bugu s ssb wifi ovladačem. Nějaká ty hodiny ztraceného času na řešení, kdy mě nenapadlo, že by update stabilní řady mohl toto rozbít. Kernel vrácen na původní a vypadá, že to bude ok...

    Ale není. Občas mi přes monitor přeblikne divný rozpixelovaný pruh. Opět pokusy řešit, instalací xorgu z oS 11.2, což byla chyba, jelikož jsem si rozbil systém a složitě ho zase opravoval. Pomohl mi nakonec pokus využít ovladače intellegacy, o kterém se oS 11.3 zmiňují v release notes. Takže teď by to mohlo být ok?

    Ne. Wifi a grafika už jede jak na oS 11.2, ale zjistil jsem, že počítač se občas, ne vždy, občas neprobudí ze spánku. Bohužel netuším vůbec proč. Zkusit tam dostat nějak starý kernel?

    Další postup

    Nakonec jsem se rozhodl, že by možná stálo se poohlédnout se po stabilním systému s dlouhou podporou. Systému, který dbá hodně i na výběr kernelu a ovladačů a u kterého nebudu muset nějak brzy řešit, že mi skončí podpora. Rozhodl jsem se tedy vyzkoušet Ubuntu 10.04 LTS, Debian, SLED 11 SP1 a RHEL 6.

           

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ruža Becelin avatar 8.1.2011 00:29 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    U RHEL6 pockej, dokud nebude EPEL a RPMFusion, bez nich ti bude chybet spousta veci,,,
    gtz avatar 8.1.2011 00:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Krista pane, mám rád takovéto trolly co píší takový hnus. Používám OSS od verze 9.1. Nyní na více počítačích běží SUSE 11.3 a bez problémů.

    Když něco neumíš nainstalovat pak asi bude problém v tobě a ne v distru. KDE v Suse je jedno z nejlepších co existuje. Proč je u mne instalace WIFI otázkou pár sekund? Proč Wifina se spojí s WPA2/PSk vždy a v pohodě?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    8.1.2011 14:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    V 11.3 opravdu problém s wi-fi byl, sám jsem na to narazil na svém netbooku. Šlo o to, že wpa_supplicant používal pro řadu chipsetů špatný driver (nl80211 místo wext). Ale od konce září je to opravené (#625403).
    gtz avatar 8.1.2011 01:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Ale není. Občas mi přes monitor přeblikne divný rozpixelovaný pruh. Opět pokusy řešit, instalací xorgu z oS 11.2, což byla chyba

    Boha a proč mícháš věci z 11.2 do 11.3. To tě nenapadlo hned, že to nepojede?

    Nakonec jsem se rozhodl, že by možná stálo se poohlédnout se po stabilním systému

    copak OpenSuse je nestabilní?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    8.1.2011 06:13 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Ano, on se rouhal Nejvyššímu Božímu Dílu a proto je troll a jeho názor je hnus. Toť GNU/Linuxová komunitní svoboda v praxi.
    gtz avatar 8.1.2011 10:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    On se nerouhal, psal jen absolutní krawiny. OSS 11.3 je na světě již nějakou dobu a stačí se jen podívat jak se to celé dělá. Ale, že někdo upgraduje Xorg ze systému který je starší tak k tomu nemám slov. Jak někdo může zabít hledáním a instalací wifiny pár hodiny, prostě nechápu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    8.1.2011 14:17 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Wifi jsem nainstaloval podle návodu poměrně rychle. Ale po update systému se rozbila a příčinu rozbití jsem dlouho hledal ve všem jiném, než v aktualizaci kernelu ze starší .34 na novější .34 - v aktualizaci knetworkmanageru, zda nezmizelo nastavení použitého ovladače v YASTu, zda nepomůže b43, atd
    8.1.2011 16:38 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Nebudou příčinou vašich problémů binární prasárny Broadcomu? Nelze vinit vývojáře Opensource za špatnou podporu nedokumentovaného hardwaru s proprietárním ovladačem. Já bych si takovou wifi snad raději ani nekoupil.
    8.1.2011 17:33 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky

    Opensource neznamená lepší, stejně jako closedsource horší. Viz v blogu uvedený problém s opensource intelovským ovladačem. Přičemž nevím o tom, že by closedsource intel ovladače na Windows měli takové problémy s grafikami.

    Ale problém je to, že update stabilní řady by neměl nic rozbít. Při přechodu z 2.6.34 na 2.6.35 se closedsource ovladač rozbít může, ale neměl by se rozbít při přechodu z 2.6.34.0 na 2.6.34.5 (příklad, nevím přesně, která oprava ho rozbila).

    8.1.2011 19:14 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Ano. Ovladač Broadcomu, kvůli kterému jede OpenWRT dodnes na 2.4 kernelu (2.6 pokusně používá B43) je fakt skvělý!
    8.1.2011 14:17 Jozef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    ty si neuveritelny prijebany retard co nedokaze pochopit ze Opensuse vacsine ludi ide proste na picu. A za to ze ty nemas ziadny problem, neznamena to ze si nejaky linux guru. A na zaver sa nezabudni statocne pojebat do riti aj s podobnymi kokotnymi linuxakmi ako si ty.
    gtz avatar 8.1.2011 16:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    ano, ty jsi retard, který zde píše jako anonym a bojí se registrovat. Takové kokoty mám nejraději. Většina == kokoti jako jsi ty?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    belisarivs avatar 8.1.2011 22:30 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    ty si neuveritelny prijebany retard co nedokaze pochopit ze Opensuse vacsine ludi ide proste na picu.
    Internet doesn't make you more stupid. It just makes your stupidity more available to others.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Chytrex avatar 8.1.2011 22:35 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Jozef, Jozef.. seber se a běž do prdele.. Takové trotly jako ty jsme tady opravdu potřebovali..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    8.1.2011 06:44 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    nemíváš sny ve kterých máváš křížem a pálíš knížky ????

    nech tý evangelizace
    8.1.2011 06:11 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Na základě posledního odstavce bych ti doporučil stabilní systém s poměrně dlouhou podporou, ale ty víš jistě sám, ty už tušíš, jen se to sem bojíš napsat, aby tě komunita nevydědila jako kacííííííííře...
    8.1.2011 07:06 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Ano. Zrovna minulý týden jsem nebohému uživateli vysvětloval, proč jeho tiskárna HP Laserjet řady 101x fakt ve W7 nepojede. Podpora luxus.
    8.1.2011 07:23 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Zkuste ovladač pro HP5L. Mohlo by to chodit.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    8.1.2011 14:15 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Neoficiálně to samozřejmě chodí. Poté co jsem Widlím namluvil, že se jedná o HP LJ 3055 :-D
    8.1.2011 15:03 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Takže jsi uživateli lhal. Jelo to, jen jsi ovšem nevěděl jak na to. Je 15 let známé, že ovladače jsou ve Win víceméně pro jednu řadu záměnné a neseženu-li jeden, pojede mi to na několik okolních; zejména výrobky HP jsou velmi benevolentní.
    8.1.2011 16:30 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Až na to, že 3055 je úplně jiná řada, a polovině uživatel s tímto "hackem" tiskárna tuhne, netiskne korektně, pípadně si stěžují na jiné problémy.

    Jojo. Pro Win je 15 let známa celá řada prasáren, které už zdegenerovaní uživatelé přijali jako IT standard.
    Dent avatar 8.1.2011 11:42 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Proč nepojede? Otec používá 1018 pod W7 zcela bez problémů.
    8.1.2011 14:18 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Pro několi modelů od 1010 výše ovladače nejsou.
    gtz avatar 8.1.2011 11:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    A víš, že to asi takto dopadne. Suse mu nevoní, Fedora i Buntu mu jistě také vonět nebudou a nakonec se vrátí k Widlím. Pochop, já proti tomu nemám nic, ale sere mne to, že nějaké BFU píše o Suse něco takového aniž by si něco přečetl. SUSE má KDE jedno z nejlepších, je někdy pomalejší než Buntu, ale je to vykoupeno vysokou stabilitou celého systému. A ty jeho noticky, že bude ukončena podpora a že možná budou smazány repositáře. Tak k tomu opravdu nemám co dodat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    8.1.2011 16:35 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    11.3 je podle phoronixu spíše rychelšjí než Buntu. Ale to je jedno. Rozdíly jsou stejně zanedbatelné.
    8.1.2011 14:06 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Na uživatelské rozhraní Linuxu jsem si poměrně dost zvykl, takže bych Windows bral až jako úplně tu nejposlednější možnost.
    belisarivs avatar 8.1.2011 22:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Spravne RHEL/SLES jsou spravne doporuceni. Kvuli tomu ho ale nikdo soudny za kacire povazovat nebude.
    IRC is just multiplayer notepad.
    9.1.2011 02:06 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Spíše to asi nakonec vyjde na Debian či návrat k oS 11.2 a doufání, že 11.4 bude už bez problémů. V minulosti jsem dlouho běhal spokojeně na Debianu Lenny a jeho předchůdci (Sarge?) a byly to opravdu kvalitní systémy. Když jsem zkusil RHEL a SLED, tak jsem měl pocit, že nedosahují zdaleka ani na Mandrivu/Ubuntu/openSUSE. Snad jsou to dobré systémy na server, ale na desktop jsou značně neodladěné, nebo značně nemají rádi můj HW a chovají se na něm neodladěně.
    8.1.2011 07:28 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Také jsem byl z openSUSE dost rozčarovaný. Byla to snad jediná distribuce u které nešla wifi na notebooku hned po instalaci. Bez připojení k netu se to pak řeší blbě.

    Také mě překvapila neskutečná lenost systému. Yast je sice fajn, ale naštěstí ty věci tak nějak v Ubuntu zvládám i ruční konfigurací.

    Pokud chcete dlouhodobou podporu a funkčnost, zkuste Ubuntu 10.04 LTS. Doporučuji zakoupit knihu od pana Bíbra. Mám ji také je to snad to nejlepší co existuje. Instalace naprosto bez problémů, vše hned funguje. Instaloval jsem 64bit verzi a všechno proběhlo naprosto hladce. Přidal jsem si tam pouze Ubuntu font a chodí to krásně.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    8.1.2011 07:42 martin knocik | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Ja som s opensuse 11.3 spokojný. S wifi som doteraz u opensuse problem nemal (Intel 5100, mam aj alfa awus 500mW) Funguje hned na prvý pokus. Inštaloval som to aj kamaratovi na starý pc s 20Gb hdd, a viac menej mu ide.
    8.1.2011 14:20 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Já bych byl taky spokojený, jen kdyby se to mělo radši s mým HW a nebyla tam taková regrese proti starší verzi :-)
    8.1.2011 09:22 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Me nikdy opensuse nevydrzelo ani par hodin, nebot to bylo vzdy strasne zabugovane a pomale oproti tomu na co jsem byl zvykly. Ale vesmes si muzou podat ruce s mandrivou... Arch proti tomu jede jak vino.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    8.1.2011 14:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    S tím ukončením podpory 11.2 bych tolik nepanikařil, je plánováno na květen 2011, což je dva měsíce po vydání 11.4, takže bych s upgradem 11.2 radši počkal až na ni. Navíc je dost pravděpodobné, že to ve skutečnosti bude později - 11.1 měla skončit 31.12.2010 a včera vyšel update OpenSSL.
    8.1.2011 18:22 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Broadcom wifi NENI bezproblemovy hardware. Dokonce me nenapada zadna vetsi chyba kterou je mozne pri vyberu linuxoveho notebooku udelat. Dokud jsem nevymenil notebook, neveril jsem ze wifi pripojeni muze byt po mistnosti bezproblemove a stabilni.
    8.1.2011 20:02 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Dochází mi nápady na wifi. Jakou byste doporučil? Měl jsem notebook od MSI s ralinkem používající ovladač rt61pci a od jádra 2.6.31 se wifi tak neskutečně zmršila, že jsem si koupil nový notebook. Externí Zyxel do USB jsem zjistil, že má v Linuxu dost slabý signál, v Ubuntu 10.04 šla rychlost přenosu dolů na 1MB/s maximálně. A teď broadcom. Všechny tři wifi jsem si kontroloval na netu, zda jedou pod Linuxem, u všech jsem našel kladné hodnocení, jak někdo říká, že mu jedou spolehlivě. Začínám být frustrovaný z výběru HW pod Linux.
    8.1.2011 21:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Netbook MSI s Ralinkem mám a právě na OpenSuSE 11.3 až na již zmíněnou #625403 (která ale šla triviálně obejít) běhá bez nejmenších problémů. Totéž platí i pro stolní počítač s Linksys WMP54GR (také Ralink).
    gtz avatar 8.1.2011 23:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Nyní jedu na BCM94318 což je mini-PCI karta do starého notebooku, kde běží OpenSuse 11.3. Předtm zde běžela 11.2, kterou jsem zaživa upgradoal na 11.3. Instalace ovladačů je triviální - pouze jedno spuštěni sriptu z shellu tedy install_bcm43xx_firmware

    Dříve jsem zde měl RTL 8180 a instalace byla také v pohodě jen RTL měl větší latence na Suse než na Widlích.

    Notebook, který jsem měl z práce tedy ASUS M70SR o kterém jsem zde psal i blog tak na něm v pohodě jelo jak 11.2 tak i 11.3 a měl Intel 4965AGN 802.11 abgn.

    Na tom M70SR jsem testoval poslední verzi OSS 11.4.m5 a tato verze byla rychlejší než OSS 11.3. I když je to jen millestone tak to bylo hodně stabilní.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    9.1.2011 09:54 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Loni jsem resil problem s Atherosem v Acer Extensa, rok jede na 11.2 jako z praku, ted si lepsi polovicka poridila Asus 1201 NL, kde je Realtek. Po instalaci to neslo, stahnul jsem ovladac od vyrobce a sviha to stejne jak na tech W7, co tam byly.
    David Watzke avatar 8.1.2011 22:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 - rozpaky
    Dokonce me nenapada zadna vetsi chyba kterou je mozne pri vyberu linuxoveho notebooku udelat.
    Tak to asi neznáš Optimus (nVidia)...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.