Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.
Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.
Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.
… více »Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.
FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.
Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.
Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.
Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.
V serveru by to prudit nemělo zvlášť v okamžiku, kdy ani jedna ze starých karet v novém systému neexistuje…Jenže právě kvůli tomuhle ti v novém serveru nebo po výměně síťovky nenaskočí síť a když k tomu nemáš připojený monitor ani jinou konzoli …
Zazil jsem motherboard, ktery po studenem startu mel integrovane sitovky v jinem poradi nez po teplem a prave pres pravidla v udev jsem ho umravnil
Máte-li jádro 2.6, pak se obecně o pořadí, v jakém jádro detekuje síťové karty, nedá obecně předpokládat vůbec nic.
Zda se, ze takto odporne se chova jen Etch a od nej odvozene distribuce. SUSE a Red Hat se chovaji prijatelne, sitove karty nechavaji na pokoji.
Tohle zaslouží trochu upřesnění, tedy aspoň co se SuSE týká. Verze SuSE s jádrem 2.4 (tedy do 9.0) nechávaly síťovým rozhraním skutečně jméno přiřazené jádrem. Protože se ale v jádrech 2.6 detekují zařízení jinak a není zaručeno, že pořadí jejich detekce (a tedy ani "jaderná" jména) bude persistentní; proto první verze s jádrem 2.6 (9.1 - 10.0*) přešly na přiřazení konfigurace ne jménu rozhraní, ale persistentnímu identifikátoru (u ethernetových karet odvozenému z MAC adresy), tj. např. ifcfg-eth-id-00:11:2f:5a:29:3e
místo ifcfg-eth0
. Pravděpodobně s ohledem na to, že většina ostatních distribucí (tedy aspoň těch, které problém řešily a nenechaly v něm uživatele vykoupat) zvolila řešení s přejmenováním síťových rozhraní pomocí udev, od verze 10.1* používá SuSE kombinovaný model, kdy rozhraní přejmenovává přes udev také na persistentní jména, ale konfiguraci v /etc/sysconfig/network
stále přiřazuje persistentnímu identifikátoru jako dříve.
* - nejsem si úplně jistý, zda přejmenovávání pomocí udev
používala až 10.1 nebo už 10.0
Podle me by to melo byt tak, ze pravidla pro udev ma clovek delat aktivne a ne aby vznikala sama od sebe.Presne tak. udev je docela dobry, kdyz z nej clovek vyhodi vsechna pravidla, ktera tam nastrkala distribuce, a napise si vlastni. V tech defaultnich jsou obcas i zbesile chyby, jako treba MODE="0644" pro /dev/input/eventX.
/etc/udev/readme-udev-arch.txt
.
Tiskni Sdílej: