abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (60%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 411 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.5.2008 04:20 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    No, pěknej hromosvod :-) Jak tam nahoru chcete lézt a přidávat další výbavu - navaříte další "schůdky" a pokaždé přivážete lano k autu?
    15.5.2008 07:05 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    zrovna jsem se na to chtěl zaptat, jak budou přidávat antény na nový úsek :-D
    15.5.2008 08:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    No, pěknej hromosvod :-)
    to mě taky napadlo ... jakpak se bouřková elektřina vyrovnává s tím, že si nemá všímat tohoto stožáru, nýbrž těch tyčí umístěných mnohem níže? dali jste jí tam turistickou značku se směrovkama, kam má jít?
    15.5.2008 09:32 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Ten stozar je ted teleskopicky, takze pro montaz anten sjede dolu a potom se zase vyheveruje nahoru. Ono se tam nic moc tezkeho ani rozmerneho nebude dat povesit.

    Prizemene k hromosvodu to je, asi pri zasahu bleskem nic moc, ale ten by se mel venovat spise jeste vyssi aleji stromu a nebo uplne nejvyssi BTS Eurotelu. Blesk je ale previt a lecky neboucha do toho co je nejvyssi, ale do toho do ceho se mu chce. Stary stozar revizi ma a novy mit bude.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    15.5.2008 09:41 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Jo jeste, to ukotveni tam bude trvale, jen jaksi doslo k casovemu nesouladu mezi betonari a zvysovaci.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    15.5.2008 10:14 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    ...betonari...
    Vida, na první pohled to vypadá jako nevinný obytný domeček na venkově, ale ve skutečnosti je to jen podstavec pro soustavu antén :-)
    xxx avatar 15.5.2008 10:18 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Počkej pár let. To už bude vyšší než ta Eurotelí BTSka.
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.5.2008 15:53 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to pouzili slozite pristroje...
    Zrovna vcera mi vypravel jeden znamy, jak ho zastihla bourka z kroupami na Kozich hrbetech v Krkonosich. Rikal, ze blesky praly do vrcholu, ale NEJEN DO VRCHOLU. Ten jeho popis byl velmi zajimavy - zvlaste kdyz licil, jak blesky slehaly blizko nej. Po tom co jsem to slysel bych se moc na nejvyssi body radeji nespolehal.. :-).
    Luk avatar 15.5.2008 07:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Nemohu si pomoci, ale když to čtu a vidím ty fotky, zní mi v hlavě melodie: Tadá ty, tadá ta, táda táda táda táda datáta :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.5.2008 08:33 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Já si zas vzpomněl na "... to byl ten slavný den, kdy k nám byl zaveden ..." a "Zkuste to bez drátů, milý Marconi!" :-)
    15.5.2008 16:00 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Kamos na to ma takovou dobrou hlasku:

    Jde to i bez drátů, milý Telecome!
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Luk avatar 15.5.2008 16:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Jako ta nedávná reklama: "Počkej, nemáš kyslík!" "Jde to i bez kyslíku..." :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.5.2008 19:30 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Bez kysliku jiste, ale ze to jde bez dratu neverim. Ve vzduchu je malo mista a technologie, ktera by pokryla ten cca 1Ge co potrebujeme v horizontu max. dvou let neni v dohledu.

    Vicemene predpokladam, ze nepujdeme cestou vyssich stozaru, ale cestou vlastnich optickych tras. Ty nebude ale uz stavet sdruzeni na nej to ma moc dlouhou navratnost. To je spise bud akce pro nejakeho investora a nebo po vzoru zavadeni telefonu v US - telekomunikacni druzstvo. Urcitou chybou bude, ze takove site se budou stavet jen tam, kde budou bohati lide a tak se bude prohlubovat digitalni propast.

    Mozna bude jeste mezikolo, pokud klesnou ceny kolokaci nebo stoupne kupni sila, tak bysme nakoupili DSLAMy.

    Jedine co potrebujeme je, aby vznikl obsah, ktery odrovna vsechny ty CDMA a 3G nesmysly, ktere pro soucasny obsah proste staci a lidi chteli vic a byli to schopni zaplatit. Bohuzel obsah nejak neprichazi, prestoze je tu slusna trzni sila lidi, kteri uz nejaky 4Mbit maji. Pravda pro HDTV televizi potrebujete tak 20Mbit, ale i ten 4Mbit dokaze poskytnout zazitek o neco lepsi nez bezna televize.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Luk avatar 15.5.2008 21:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Ve vzduchu je malo mista a technologie, ktera by pokryla ten cca 1Ge co potrebujeme v horizontu max. dvou let neni v dohledu.
    Co laser? Nemám představu o ceně, ale vzhledem k tomu, že ho používá komunitní síť u nás ve městě, tak to asi nebude úplně nedostupné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.5.2008 23:15 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Laser je fajn a cena není tak hrozná, ale děsně blbě se s ním dělá sektor ;-)

    Laser je rozumná alternativa převěsů tak do 500 metrů či raději méně. Laser je vždy P2P spoj a musí být upevněn na něčem stabilním. Rozhodně ho nelze dát na stožár jako je na fotce (maximálně tak půl metru nad uchycení stožáru). Laser je tedy řešení pro lokální páteře a nikoliv na připojování koncových uživatelů a vzhledem k potřebné přesnosti při výrobě a instalaci to nikdy nebude masová záležitost.
    16.5.2008 03:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Stavět páteř na něčem jiném, než je optické vlákno? Hmm tomu říkám "páteř".
    Luk avatar 16.5.2008 05:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Lokální páteř. Nedokážu si příliš představit budování sítě z optických vláken u nás ve vnitřním městě - zejména pro síť, kde se platí tři stovky měsíčně :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.5.2008 13:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Proč ne? Když to jde v Ostravě, proč by to nešlo v Kutné Hoře?
    16.5.2008 14:34 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Třeba kvůli rychlosti instalace ?
    Pokud mám povolení k instalace HW na objekt (při upgradu stávající lokální páteře pravidlem), tak u
    Laseru koupím, nainstaluju, zaměřím a používám a od rozhodnutí do používání to může být jeden až 2 týdny. U optiky (která většinou nekončí u stávajícího bodu), jednám, čekám, jednám, jednám, čekám, jednám, čekám a když to jde dobře, tak za půl roku mám spoj a když to jde blbě, tak to může klidně trvat dva roky.
    16.5.2008 14:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Někteří mají rádi rychle a nahovno a někteří dlouho a pořádně, to je asi věc osobních preferencí. :-)
    16.5.2008 15:24 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Ale ten Laser nemusí být definitivní řešení, že ? Na rozdíl od vlákna se dá po zajištění lepší technologie (optické vlákno, gigabeam, či něco jiného) odmontovat a použít jinde. Míst kde nebude optika a kde 100 Mb či 1 Gb bude dostačovat bude i za pár let hodně.

    Někdy dlouho a pořádně může také znamenat nikdy, protože než ono dlouho uplyne, tak už můžou být všichni u konkurence.
    Luk avatar 16.5.2008 18:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Někteří mají rádi rychle a nahovno a někteří dlouho a pořádně
    Někteří rádi platí za připojení desetitisíce, někteří raději něco málo sleví z požadavků a mají to za pár stovek ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.5.2008 02:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Taky pravda. :-) Ale desetitisíce to nejsou. :-)
    Luk avatar 16.5.2008 18:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Protože i když si odmyslíme byrokratické (památkářské) průtahy, naprosto se to nevyplatí. Výkopové práce (pod dohledem archeologů atd.) a zadláždění - to stojí obrovské peníze, které ta optika nikdy nevydělá, protože potenciálních zákazníků je málo. Ze stejného důvodu u nás nepůsobí ani žádná kabelovka (přestože by ji využilo mnohem víc lidí než tu optiku), bylo by to nerentabilní.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.5.2008 23:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Není na to potřeba povolení od místního úřadu, vyjádření kolem žijících apod. chuťovky?
    15.5.2008 23:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Minimálně se na to vztahují předpisy o nebezpečném neionizujícím záření. V tomhle má výhodu Ronja, ale ta zase nemá takovou šířku pásma...
    Quando omni flunkus moritati
    15.5.2008 23:34 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Není. Ten laser má před sebou čočku aby hustota světelného toku klesla pod hygienickou normu a nebyl nebezpečný pohled do něj. A navíc je to zpravidla infra, tak to nikdo nevidí.
    16.5.2008 07:09 alpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    O to je to horsi -- vypali ti to oko aniz bys o tom vedel.
    16.5.2008 08:05 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Ten laser není laser jako v laserovém ukazovátku, tj. malý bod s vysokou hustotou. To to totiž nešlo zaměřit a na těch několik set metrů by to ujíždělo už jen kvůli tepelné roztažnosti domů během dne a kvůli chvění za větru. Ve skutečnosti to je úzký kužel, který na počátku má průměr několik cm (a na zařízení varování) a na druhém konci spoje má průměr půl metru či více. Tedy u těch nejvýkonnějších běžně dostupných zařízení by se člověk musel dívat dalekohledem z malé vzdálenosti přímo do vysílače aby mohla nastat pravděpodobnost poškození zraku. To opravdu není příliš pravděpodobné a navíc stačí být jen trochu mimo osu a intenzita osvětlení rapidně klesá.
    15.5.2008 07:21 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Natacel to nekdo na video? Nebo vy snad nechete v Nevahej a toc vyhrat kameru?

    Neco mi to ale pripomina... Jo uz vim... Me!

    :-)
    15.5.2008 09:34 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Video chce pevnou ruku a navic ma nebezpecnou zvukovou stopu, ktera by se musela v kritickych fazich vypipat tak, ze by to byl jeden dlouhy piiip.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    David Ježek avatar 15.5.2008 15:26 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    :-D :-D :-D
    15.5.2008 15:57 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to pouzili slozite pristroje...
    Nevahej a toc uz neni (poslali jsme tam video s nasim papouskem a vratili nam ho s omluvou, ze se s pokracovanim Nevahej a toc uz nepocita... :-(
    xvasek avatar 15.5.2008 08:21 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    In rod we trust. :-)
    15.5.2008 09:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Tak mi napadlo... Kdyz prijde nejaka Ema nebo Kyril tak bude vskutku zajimava podivana. Ci ze je ta nemovitost slouzici jako stojan pro stozar?
    xxx avatar 15.5.2008 09:16 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Jste si jistí, že vám škola ještě někdy nějaké studenty půjčí?
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.5.2008 09:39 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Myslis takovy ten obtizny hmyz, co se neuci, dela ve skole bordel a mimo skolu ostudu a je naprosto vylouceno aby s timto pristupem odmaturoval potazmo v zivote neco dokazal?

    Toho maji snad vagony na rozdavani.

    ---

    Samozrejme ze na tohle nelezou studenti, ti budou sedet v teple v kancelari nebo v zime, kdyz je vezmu na nejakou exkurzi po prazskych telehausech.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    15.5.2008 13:35 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Samozrejme ze na tohle nelezou studenti, ti budou sedet v teple v kancelari nebo v zime, kdyz je vezmu na nejakou exkurzi po prazskych telehausech.
    Tak ale přijdou o spoustu legrace ^_^
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    stativ avatar 15.5.2008 10:25 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Jo, jo, twister je šílenost na zemi, na tyči to musí být ještě zajímavější.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    15.5.2008 11:48 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    nerikal bych tomu slozite pristroje ale bezpecnost prace:-)
    V podstatě nic nevím
    15.5.2008 12:11 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Japonci by to dělali v helmě, měli reflexní vestu, a bylo by tam pětkrát tolik lidí navíc jako podpora. I když jak jsem viděl v Japonsku toho pána co přidělával požární hlásič v bytě tak jsou taky ochotní si stoupnout na kde co.
    15.5.2008 13:19 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    No nevim, v japonsku lidsky zivot celkem zadnou cenu nema. Nekde mam fotku jak opecovavaji stromy stojice na takove tycce vysouvaci z multikary. Ta ma na konci plosinku 20x50 cm a ve vysi pasu trubku jako ramecek. Z toho se da spadnout raz dva. Ale zase dbaji na kolemjdouci, protoze na kazde strane stoji jeden uniformovany a rika, bacha tady pada kolega.

    Taky me fascinovalo, jak dokazi prohnat bez brzdeni shinkansen nadrazim okolo peronu s lidma a jen houknout par minut predem bacha vlak.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    15.5.2008 13:49 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Mně to přišlo jako je na to pravidlo (helma) - budeme se jím řídit. Není - tak pak můžeme co chceme. (anebo pak to nejde, ale to je jiná kapitola...)
    15.5.2008 13:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    A nebo prostě předpokládají, že lidi mají dost rozumu, aby z té plošiny nespadli a aby nestáli u kolejiště, kde jezdí vlaky.

    To je něco, co je u nás v Evropě nemyslitelné, protože tady je každý pro jistotu považován za blbečka, kterému se musí namalovat, čáry a šipky.
    Quando omni flunkus moritati
    Jakub Hájek avatar 15.5.2008 14:45 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    prostě předpokládají, že lidi mají dost rozumu, aby z té plošiny nespadli
    Promin, ale tohle je fakt blbost. (S tim kolejistem souhlasim.)
    Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.
    15.5.2008 15:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    No já nevím... když budu stát na plošině 20×50, tak si budu dávat tím větší pozor, abych z ní nesletěl.
    Quando omni flunkus moritati
    15.5.2008 19:44 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Ale v Japonsku JSOU všude čáry a šipky. ;)

    Ale ona taková čára, ktera vyznačuje, kde vlak zastaví a kde přesně budou dveře vůbec není na škodu.
    15.5.2008 20:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    No já jsem spíš myslel čáry typu "když budete stát za touto čárou, může vás srazit metro"
    Quando omni flunkus moritati
    15.5.2008 20:08 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Ty tam jsou samozřejmě taky všude, navíc ve špičce v Tokiu vyřvávají železniční zřízenci, aby lidé nevstupovali za žlutou čáru.
    Luk avatar 15.5.2008 21:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Pro začátek by stačilo, kdyby bylo jasné aspoň to, jestli vlak zastaví v bodě A nebo o 200 metrů vpřed nebo vzad (aby se člověk s těžkou bagáží nemusel těch 200 m hnát k vozu, pro který má místenku) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.5.2008 22:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    To mi připomíná moji oblíbenou větu na nádraží - "stůj, ty pitomče" (která je mířena strojvůdci toho vlaku, který se rozhodl zaparkovat na druhém konci nástupiště, než na který jsem si stoupl)

    Nicméně zastavit na předem vybraném místě není tak jednoduché. Vzhledem k tomu, jak ty vagóny vypadají, si nedělám žádné iluze o tom, jak brzdí, respektive jak moc je předvídatelné, jak dobře budou brzdit. Takže nejjednodušší možnost - začnu brzdit v takovéhle vzdálenosti od nádraží a zabrzdím v tomto bodě - nepřipadá v úvahu. Dokud se nevymění vagóny, tak jediná možnost je namontovat do lokomotivy počítač, který bude snímat, jak vlak brzdí, vyhodnocovat to a brzdit odpovídajícím způsobem.

    (A to je moc práce a stálo by to peníze, to je jednodušší nechat tě projít se)
    Quando omni flunkus moritati
    15.5.2008 23:30 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Najíždění na přesné souřadnice se v Japonsku u vlaků (na např i u CNC obráběcích strojů) provádí stupňovitým snižováním rychlosti. Prostě v určité vzdálenosti před cílem se pokusím snížit rychlost na nějakou hodnotu a po jejím dosažení se pohybuji danou rychlostí k dalšímu bodu kde se znovu pokusím snížit rychlost na nějakou novou menší hodnotu. Toto provedu několikrát a výsledek je ten, že k cíli se přibližuji minimální rychlostí, která umožní zastavit téměř "na místě". Sice brzdění trvá o něco déle než brzdit s konstantním zpomalením, ale je tak prostor pro eliminaci nepřesností a zastavím přesně kde chci. Určitě by to šlo provádět i u našich vlaků a to i bez nějaké elektroniky, stačilo by jen přidat nějaké značky v přesně daných vzdálenostech, ale zjevně k tomu není vůle.
    15.5.2008 23:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Toto provedu několikrát a výsledek je ten, že k cíli se přibližuji minimální rychlostí, která umožní zastavit téměř "na místě".
    Tohle má háček - vagóny (prozměnu). Při té minimální rychlosti se odpojí blokování dveří a lidi budou vyskakovat ještě za jízdy. Což ve většině případů dopadne dobře, ale pokud vím, někdo se takhle už i zabil.
    Quando omni flunkus moritati
    15.5.2008 23:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Hlavně je ale problém, že tu máme různé typy vagónů...
    16.5.2008 00:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    To víceméně souvisí s tím, co jsem psal na začátku - že nikdo neví, jak bude který vagón brzdit - i vagóny stejného typu můžou brzdit jinak.
    Quando omni flunkus moritati
    16.5.2008 07:51 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Ta poslední přibližovací rychlost vlaků v Japonsku je tak 5 km/h a možná i méně. To jim umožní zastavit s tolerancí ± 0,5m. Určitě by se u našich vlaků z této rychlosti dalo zastavit na alespoň ± 2 metry.
    16.5.2008 14:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Což už jsem komentoval někde jinde - tohle je nebezpečné se současným vozovým parkem, protože v téhle rychlosti už se odblokuje zabezpečení dveří a lidi ti budou vyskakovat za jízdy. A dřív či později se stane nějaká nehoda.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 16.5.2008 18:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    lidi ti budou vyskakovat za jízdy. A dřív či později se stane nějaká nehoda.
    Jejich blbost. Vidím docela často, jak lidé (tam, kde dveře nejsou blokované) otevírají dveře v mnohem vyšších rychlostech. Nevím, co z toho mají. Ale u toho pomalého dobrzďování bych v tom neviděl problém.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.5.2008 19:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Jejich blbost.
    Zcela souhlasím. Ale raději prostě kousek popojdu, než abych hodinu čekal, než se vyšetří nehoda. A čím víc lidí bude vyskakovat, tím větší šance, že nějaká nehoda nastane.

    Samozřejmě řešení existuje - koupit nové vagóny s jinak řešením zamykáním. To ale bohužel hend tak nepůjde, protože Pendolino.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 15.5.2008 23:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Nicméně zastavit na předem vybraném místě není tak jednoduché. Vzhledem k tomu, jak ty vagóny vypadají, si nedělám žádné iluze o tom, jak brzdí, respektive jak moc je předvídatelné, jak dobře budou brzdit. Takže nejjednodušší možnost - začnu brzdit v takovéhle vzdálenosti od nádraží a zabrzdím v tomto bodě - nepřipadá v úvahu. Dokud se nevymění vagóny, tak jediná možnost je namontovat do lokomotivy počítač, který bude snímat, jak vlak brzdí, vyhodnocovat to a brzdit odpovídajícím způsobem.
    Vzhledem k tomu, že u zastávek se strojvůdce trefí celkem přesně (5 metrů nehraje roli), tak si myslím, že je by se dokázal trefit i na nádraží. Spíš to bude tím, že jede pokaždé někdo jiný a má jiné návyky. A pokud zastaví ve vymezeném úseku, nikdo z nadřízených mu nic vytýkat nebude, takže ho nějací pasažéři naprosto netrápí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.5.2008 13:32 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Proc Japonci. Kdyz u nas prevzali rafinerii zapadaci, tak kdekoliv musim byt v nehorlavych monterkach, helme, s brylemi, v botech s ocelovou spickou... Bezpecak mne serval, ze preskakuji na stavbe vykopy (realita: prekrocil jsem vykop dvacet cm siroky a pul metru hluboky). Jindy mne sef provozu dorval, ze prolezam sachty bez povoleni (realita: stal jsem v suchu sachte destove kanalizace tvorene betonovymi skruzemi prumeru 60 cm, byla mi po kolena).
    15.5.2008 13:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Na co boty s ocelovou špičkou? Nebo spíš k čemu je dobrá ta špička? (Dovedu si představit jedno využití, ale to asi není ono.)
    Quando omni flunkus moritati
    15.5.2008 14:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    U nás na průmce, bylo doporučení nosit na strojírenské dílny těžkou obuv s tvrdými špičkami, aby v případě pádu třeba svěráku na nohu ta noha aspoň trochu vydržela. Je tedy možné, že kvůli tomuhle.
    15.5.2008 14:18 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Az ti padne cihla na palec pochopis to:-)
    V podstatě nic nevím
    15.5.2008 14:21 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Když ti padne cihla na nohu. Skříplé chodidlo nevytáhneš z boty a zbytečně tě nestresujou rozdrcený prsty. :- )
    15.5.2008 16:06 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Kvuliva padum predmetu na nohy. Jo a abych nezapomnel, ty boty maji i ocelovou vlozku v podrazce. Kdyz jsem v nich potom jednou lez na 70 m vysokou fleru (to uz z vlastni iniciativy), tak mi ty boty jako dobrej napad nepripadaly :-)
    Hobit avatar 15.5.2008 22:35 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    do urcite vahy padajiciho predmetu chrani, od urcite vahy amputuje. tak ci tak ulehcuje praci doktorum.
    15.5.2008 23:05 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    V jednom seriálu na Discovery (Bořiči mýtů) tyto boty testovali a i když občas se ostrý předmět sklouz po špičce dovnitř nohy, stejně z toho vyšlo, že je lepší je mít, než nemít...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    15.5.2008 12:12 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Je-li horni pulka stozaru vyheverovatelna a sheverovatelna dolu, pak patrne jde ve sheverovane posici zachranit i horolezecky postroj ...
    15.5.2008 13:20 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    detailisto!
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    15.5.2008 13:33 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Přidávám se k bugu od Kyosukeho. Tenhle zápisek by si zasloužil aspoň 200% ^_^

    Takové nasazení se vším co je po ruce se jen tak nevidí ^_^ Jestli budete takhle pokračovat ve všem, máte šanci skončit v Darwin Awards ^_^

    Ale jen tak dál, po každém zápisku umírám smíchy ^_^
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    15.5.2008 13:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonci by na to použili složité přístroje...
    Přidávám se k bugu od Kyosukeho. Tenhle zápisek by si zasloužil aspoň 200% ^_^
    Bejvávaly doby, kdy se dalo hodnotit 0,1,2,3. Nicméně tahle možnost byla zrušena proto, že ji téměř nikdo nevyužíval.
    Quando omni flunkus moritati

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.