abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 670 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    tomboytom-deviant avatar 3.7.2011 18:24 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?

    Takovýto zákon podle mě ani neměl vzniknout, ale vzhledem k ostatním věcem, o kterých si občané sociálního státu myslí, že mají právo, je tohle krutá banalita... takže tak. Nepochybně tohle opatření vyvolává agresivní chování na obou stranách (Vy jste popsal agresivní chování jedné strany). Já se scela (opět) ztotožňuji ze závěry pana Františka Matějky na toto téma. Když napíši, že vidím postavení obchodníka a spotřebitele jako zcela rovnoprávné, jako vstah, do kterého není potřeba zvenčí zasahovat, tak asi sklidím posměch od "linuxácké většiny", no ale tak už to bývá... :-)

    xkucf03 avatar 3.7.2011 18:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Vy jste popsal agresivní chování jedné strany
    1. Můžeš mi tykat ;-)
    2. Píšu, že vina je na obou stranách – lidé si dělají z obchodů půjčovny a obchody prodávají použité zboží jako nové. Ač se to podle nadpisu zápisku nezdá, nemyslím si, že za všechno můžou jen obchodníci.

    S tím státem máš pravdu – zákon by možnost vracení neměl vyžadovat. Obchodníci by k tomu došli sami*, protože chtějí prodat a zákazníci nechtějí kupovat zajíce v pytli. A vyjednaly by se férovější podmínky (aby se zabránilo bezplatnému půjčování zboží). Navíc by člověk měl možnost koupit zboží levněji (když přesně ví, co chce), když se vzdá možnosti vrácení (to jde dneska jen když nakupuje jako podnikatel podle obchodního zákoníku).

    *) i řada kamenných obchodů nabízí (ačkoli nemusí) možnost vrátit nepoužité zboží do 14 dnů
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.7.2011 18:58 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    i řada kamenných obchodů nabízí (ačkoli nemusí) možnost vrátit nepoužité zboží do 14 dnů
    A nenabízejí to kamenné obchody náhodou jen proto, aby se vyrovnaly těm internetovým?
    A vyjednaly by se férovější podmínky
    Jak si takové podmínky představuješ? Zboží vráceno nerozbaleno?
    Navíc by člověk měl možnost koupit zboží levněji (když přesně ví, co chce), když se vzdá možnosti vrácení (to jde dneska jen když nakupuje jako podnikatel podle obchodního zákoníku).
    Mohu poprosit o příklad takového obchodu?

    4.7.2011 13:34 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ale vzdyt pokud zakaznik vrati zbozi nejakym zpusobem pouzite, podle zakona ma obchodnik pravo si nauctovat naklady spojede s uvedenim zbozi do puvodniho stavu. Cili, koupis si zbozi, zjistis, ze jsi koupil spatne, vratis kompletne zabalene do 14 kalednarnich dnu, dostanes zpet penize - zakaznik je spokojeny, obchodnik je spokojeny.

    Nejakej filuta si koupi zbozi, po dovolene ho vrati pouzite, bez originalniho obalu - v pohode, obchodnik si nauctuje castku za kontrolu zbozi a pripadne cisteni a opravu a opetovne zabaleni do originalniho obalu. Pak ho bud prodava jako nove, protoze by to po tech opravach melo splnovat, nebo si nauctuje tuto castku, ale nedokaze stejne zbozi uvest do puvodniho stavu, tak ho proda se slevou jako pouzite.

    Tam je dulezite to "nepouzite". A v zakone to tak je. Pochybuju, ze by prodejci ochotne vraceli penize i za pouzite zbozi bez obalu.
    xkucf03 avatar 4.7.2011 13:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    On ho zákazník může vrátit s obalem, ale ten je porušený – už to prostě není nové zboží.

    Pak to dopadá tak, že někdo dostane ochmatanou klávesnici nebo vybalený telefon (který navíc nefunguje), ačkoli měl dostat úplně nový výrobek. Ona to není taková tragédie, že věc není zatavená v původním obalu (pokud funguje), ale stejně si takový zákazník zaslouží slevu (proč by měl za vybalené zboží platit stejnou cenu jako za úplně nové zboží?)

    Takže když jeden zákazník dostane slevu třeba 100 Kč za to, že si koupí vybalené zboží, měl ten zákazník před ním zaplatit stovku za to, že si zboží vyzkoušel. A pak ať si s ním klidně jede na dovolenou, když se k němu bude chovat tak, aby nešlo poznat od nového výrobku a když pokryje náklady na slevu, kterou dostane zákazník, který si zboží koupí po něm.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.7.2011 14:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Takže když jeden zákazník dostane slevu třeba 100 Kč za to, že si koupí vybalené zboží, měl ten zákazník před ním zaplatit stovku za to, že si zboží vyzkoušel.
    opravdu ti to takto přijde fér?

    takže v kamenném krámě, kde mají zboží na pultě a můžeš si ho osahat, taky klidně vysolíš stovku jen za to, že jsi to ohmatal a nakonec nic nekoupil? - tebe bych chtěl jako zákazníka :-D

    p.s. tak nějak mi přijde, že se tu v diskusi vytrvale ignoruje, že zákazník platí náklady na dopravu, což je často nemalá pálka ...
    xkucf03 avatar 4.7.2011 14:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    V kamenném obchodě mají typicky jeden kus na regále nebo prostě vyhrazený jako ukázku, takže všichni (potenciální) zákazníci ohmatávají ten jeden kus – a ten se pak na konci prodá taky se slevou.

    Tam ty náklady na slevu nese obchodník, resp. rozloží je do ceny zboží. Ale u elektronického obchodu to tak dělat nejde, protože když někomu to zboží prodáš/pošleš, tak předem nevíš, jestli si ho bude chtít nechat, nebo ho po 14 dnech vrátí – takže mu musíš poslat nové, nevybalené a nechat ho ho rozbalit – zatímco v kamenném obchodě ukazuješ všem ten jeden kus a až když se rozhodnou pro koupi, sáhneš do skladu pro úplně nové zabalené zboží, které jim prodáš.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    otula avatar 4.7.2011 21:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    takže všichni (potenciální) zákazníci ohmatávají ten jeden kus – a ten se pak na konci prodá taky se slevou.
    Franto, a ve kterém obchodě že to s tou slevou prodávají? ;-)

    Jsem vcelku drzý zákazník, a pokud nekupuji běžné věci denní spotřeby, skoro všude ukecávám nějakou slevu (občas se i divím, že mi to projde, protože to zkouším ze zvyku skoro všude i jen tak ze srandy). Už se mi víckrát podařilo ukecat několikaset i několikatisícovou slevu na úplně nové zboží. Ale paradoxně se mi ještě nikdy nikde nepodařilo ukecat slevu na vystavené zboží, když mi řekli, že vystavené už je poslední, co mají. V Bauhausu se mi dokonce nepodařilo dostat slevu ani na vadné zboží (chtěl jsem jakousi fošnu, měli tam jednu poslední, ale byla prasklá v místě, kde mi to nevadilo - nedali slevu ani korunu - prý jestli mi to vadí, mám ji koupit a vzápětí vyreklamovat a počkat si na novou...)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Rezza avatar 7.7.2011 14:23 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ja takto nakupuji hodne na Datart aukcich. Zbozi nekde pri manipulaci skrable, pripadne ohmatane z obchodu. A je tam jeste adrenalin z drazeni :) Mam lednicku o tri litry levnejsi jen kvuli skrabanci na leve strane (tam je stena) a ten skrabanec jsem ani nenasel :). Sporak zase o tri litry levnejsi, trosku drcly na strane. Ale opet - je v lince. Jen pak uctuji dopravu. Jinak mam jeste matraci - byla vystavena na prodejne a meli nove zbozi. Ze sedmi na tri a pul. Proste normalka.
    the.max avatar 8.7.2011 03:10 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    gratuluju, diky slevam se ti podarilo nakoupit za jinde zcela bezne prodejni ceny:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Rezza avatar 8.7.2011 07:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    A kde? Lednicku rozhodne nebudu brat na Amazonu, hh.
    the.max avatar 8.7.2011 12:00 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    myslel jsem tim tuzemske eshopy.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    8.7.2011 12:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    hm, tak to teda ani náhodou ...

    to se týká akčního zboží, kdy market nabídne úžasnou "slevu", ty si ten typ najdeš na netu a zjistíš, že se tak akorát přiblížili k úrovni nejlevnějších e-shopů, a pak už je jen otázka, jestli se ti to v tom e-shopu vyplatí i s dopravným nebo jestli si to teda vezmeš v marketu

    ale slevy, o kterých píše Řezza, jdou hluboko pod e-shopovou cenu; když jsme naposled kupovali pračku, prohlídli jsme si ji v nějakým tom elektromarketu na Černým Mostě, a byli by jsme ji tam skoro i vzali, než jsme nakonec našli krám, co to měl nejen "významně" levněj, ale i s dopravou v ceně ... ale to "významně" oproti marketu bylo míň než 10% ceny, spousta jich to prodávala i dráž, a dostat v marketu 3 kKč slevu, tak jsme ještě 30% pod tím nejlevnějším e-shopem (tak, a teď si z toho můžete spočítat, kolik ta pračka stála :-))
    8.7.2011 23:03 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Zas tak jistej bych si nebyl... ledničku, co mám doma, se na e-shopu kupovala za 13kKč, o měsíc později ji měli v Okay elektro (a to je snad jinak ještě levnější než datart) v úžasné slevě za 16kKč... a to jsem ani nehledal, jestli se jinde dá koupit ještě levněji.. hromada věcí v těch kammených elektrech je o hodně dražší oproti eshopům...
    gtz avatar 9.7.2011 09:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    No já jsem se včera vracel z Olomouce a potřeboval jsem nějakou 8GB mSD kartu. Zašel jsem jak do Tesca i do Okay v Prostějově a 8GB mSD tam začínaly na cca 600,- CZ (nějaký noName). Tak jsem usoudil, že nic a jel jsem pryč. Odpoledne jsem se u nás zastavil pro baterku do DO k bráně a hle zakoupil jsem v Protonu 8GB mSD za 299.- (Transcend). Takže i nějaké kamenné prodejny ujdou. S Protonem mám hodně dobré zkušenosti :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 9.7.2011 11:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    V kamenné bohemce 250 Kč (Kingston 4) nebo 275 Kč (Transcend, class 10). ~,~
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 9.7.2011 17:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Byl jsem v Prostějově a do Olomouce jsem se již nevracel a Brnem jsem jen projížděl a neměl jsem nějak čas projíždět ucpaným Brnem do TSBohemky. Náhodou jsem to viděl u nás a tak jsem si tu kartu vzal. Psal jsem to hlavně proto, že i kamenné obchody mohou mít pro koncáky slušné ceny. Kdybych to vzal někde v VO tak ta cena bude relativně níže položená, ale actebis,sws apod.nemají v Brně prodejnu a ke zboží je pak nacpáno i poštovné.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 9.7.2011 18:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    V Alfacompu také 250 Kč. To je proti tomu elektru 75 % ceny. O třetinu vyšší cena v elektru proti kamennému specializovanému obchodu neznamená, že kamenné obchody mohou mít slušné ceny pro koncové zákazníky, nýbrž že elektra jsou občas/často předražená.

    Demonstrovat bych to mohl na tom, že před rokem jsem potřeboval rychle sehnat HDMI kabel. Koupili jsme ho ve velkém elektru vedle Hypernovy ve Vyškově, nejlevnější tam měli metrový za asi tři stovky. O měsíc později jsem potřeboval ještě jeden, mohl jsem se stavit v normální kamenném obchodě s počítači... a překvapení! Zaplatil jsem sotva stovku za identické zboží.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 10.7.2011 02:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Jasný chápu to dobře, ten obchůdek u nás kde jsem to za 299,- kupoval je celkem malý a nemá takové nehorázné marže jako ti ostatní. Elektry jsou předražené to vím, oni mají pc zboží jen jako doplněk na kterém se dá lehce vydělat. Sháněl jsem pro známého nějaký normální USB 1TB disk a když jsem se díval v tom okey tak tam měli Toshibu za 2450,- prý se slevou 40%. No v tom protonu tu stejnou toshibu měli za 1899,- což je celkem slušná cena.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Limoto avatar 9.7.2011 19:05 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?

    I v Prostějově se dá sehnat za normální cenu.

    gtz avatar 10.7.2011 01:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Jak jsem psal neměl jsem čas tak jsem to nějak neřešil. Jistě dá se sehnat kdekoliv, akorát člověk musí být místní a vědět kde :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    11.7.2011 11:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Zas tak jistej bych si nebyl...
    ehm, čím?

    tohle:
    ledničku, co mám doma, se na e-shopu kupovala za 13kKč, o měsíc později ji měli v Okay elektro (a to je snad jinak ještě levnější než datart) v úžasné slevě za 16kKč... a to jsem ani nehledal, jestli se jinde dá koupit ještě levněji.. hromada věcí v těch kammených elektrech je o hodně dražší oproti eshopům...
    se mi zdá, že tak akorát potvrzuje můj druhej odstavec:
    to se týká akčního zboží, kdy market nabídne úžasnou "slevu", ty si ten typ najdeš na netu a zjistíš, že se tak akorát přiblížili k úrovni nejlevnějších e-shopů, a pak už je jen otázka, jestli se ti to v tom e-shopu vyplatí i s dopravným nebo jestli si to teda vezmeš v marketu
    ty tady uvádíš rozdíl 3 kKč z 16 kKč, fajn, to je už o trošku víc než o dopravné, já jsem pozoroval rozdíl v případech skutečných akcí(*) tak max do tisícovky (resp. 10%, když se bavím o věcech okolo 10 kKč, z těch 16 kKč by to tedy nebyla tisícovka ale jeden a půl tisíce), nicméně pořád to nemění pointu, že ten rozdíl je relativně malý a ne třeba o polovinu, a že je to tudíž něco o dost jiného než ty slevy na poškození

    (*) tedy když to reálně významně slevní a ne že něco prodávají za 15 kKč, pak na tři dny nalepí ceduli 20 kKč, a pak mají úžasnou slevu o 30% na 14 kKč
    11.7.2011 12:37 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    No, nevím, rozdíl 3kKč u věci za 13-16kKč mi přijde docela dost (dopravného jsem si nevšímal, je dost možné, že i u toho zmíněného elektra by se muselo doplatit)... ono pokud by to stálo +- 100.000Kč tak ty 3kKč roli nehrajou, ale tady mi to přijde přecijen celkem dost (ikdyby těch 16k stála normálně a nebylo to nějak výrazně zlevněno)
    11.7.2011 15:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    ano, jistě, 3 kKč je celkem velký rozdíl, jestli vypít 150 piv nebo ne, ale pořád je to relativně, tedy procentuálně z ceny 16 kKč, celkem málo, ani ne 20%

    tedy "celkem málo" ... spíš bych řekl, že proklatě málo, když se podívám, že třeba svářecí kuklu, co jsem na netu pořídil za 1200, je Globus schopen prodávat za cirka 3 kKč, nebo když se tu mluví o paměťové kartě za 250 prodávané v Tescu za 600, nebo o HDMI kabelu za 100 prodávaném v Hypernově za 300 ... dvě stovky není tak moc, to je jen deset piv, ale v těch procentech je 200% o sakra víc než těch 20% u zmíněné lednice, že?

    takže ještě jednou: normálně je to kurevsky předražené, v (opravdové) akci je to za normální (vyjímečně i lepší) cenu plusmínus nějaká procenta (cirka do 1/4)

    toto je IMHO to, o čem by mohl mluvit the.max, ale ceny, o kterých mluvil Řezza, jdou níž, ta poznámka podle mě nebyla na místě
    pavlix avatar 11.7.2011 23:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    20% je relativně celkem dost!
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.7.2011 16:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    relativně k čemu? - ve vztahu k těm 200% to určitě "celkem dost" není :-p
    pavlix avatar 12.7.2011 16:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    20% je to, o co tě obvykle okrade stát (v mnohých případech ti je bere opakovaně ze stejných peněz).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 12.7.2011 16:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Někdy si stát bere 50% z ceny zboží – a to se platí už jednou zdaněnými penězi – takže z toho stát má víc než půlku…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 12.7.2011 16:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Tak tak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jaromír Svoboda avatar 12.7.2011 22:07 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Přemýšleli jste někdy kluci, kolik daní je třeba na rohlíku?
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    pavlix avatar 13.7.2011 01:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Pokud počítáš daně po cestě peněz od mého „chlebodárce“ (myšleno obrazně), až po koupi rohlíku, tak docela dost. Ale to není všechno, abych na ten rohlík vydělal, musel jsem zaplatit spoustu věcí, a ty už byly zdaněné. Takže reálné zdanění rohlíku se dá jen těžko spočítat. Navíc i ty peníze, co jsem za něj utratil zůstávají v oběhu, aby byly znovu zdaněny :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jaromír Svoboda avatar 14.7.2011 00:18 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Taky, taky, ale myslel jsem spíš to, co předchází koupi rohlíku, tedy výroba, pekaři, nákup surovin, dovoz surovin, zpracování surovin, získávání surovin (mouka > obilí, kvasnice, voda, cukr, ...), co se týče třeba obilí: kombajny, nafta, kamiony, pracovníci a řidiči (daně z příjmu). Prostě za každým pohybem se skrývají daně a všechno souvisí se vším :-).
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    xkucf03 avatar 14.7.2011 00:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    V tom případě: Já, tužka :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Rezza avatar 8.7.2011 13:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    No zrovna Datart neni nejlevnejsi, neni ani nejdrazsi - ale ta jejich sluzba dovozu - to za tech par korun stoji. Zvlast kdyz s aukci jsem byl porad pod cenou eshopu. Proste dovezou novou lednicku, donesou ji presne na to misto, kam patri, odvezou starou, clovek vytahne kartu, podepise par papiru a jedou. Za takove sluzby ten rozdil usetrenych par korun nestoji. Shaneni nekoho, kdo me pomuze vynest od prvnich dveri. Shaneni nekoho s dodavkou, at se odveze stara na sberny dvur (ano, byla fakt na vyhozeni)...
    otula avatar 9.7.2011 11:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ja takto nakupuji hodne na Datart aukcich.
    Tak to už je cílené nakupování takového zboží. Mně se ale víckrát stalo, že jsme něco domů sháněli, někde v obchodě jsme něco vybrali, a když jsme žádali obsluhu v obchodě o to dané zboží, dozvěděli jsme se, že vystavené je poslední. Ale ani jednou se nám v takovém případě nepodařilo vyjednat slevu. Takže jsem si vždy jen opsal typ a výrobce a sehnal si to (samozřejmě levněji) jinde…

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    7.7.2011 12:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Tam ty náklady na slevu nese obchodník, resp. rozloží je do ceny zboží. Ale u elektronického obchodu to tak dělat nejde, protože když někomu to zboží prodáš/pošleš, tak předem nevíš, jestli si ho bude chtít nechat, nebo ho po 14 dnech vrátí ...
    ovšem nevím, proč by to "nešlo" - prostě si rozpočteš náklady na vrácené zboží úplně stejně, jako si kamenný kšeft podle tebe rozpočítává náklady na vystavené zboží

    a že to nevíš předem? - mno, pochybuju, že se ty statistiky nějak významně mění natolik, aby sis nemohl udělat nějaký odhad ... nebo snad myslíš, že ten kamenný obchodník má k disposici nějak zázračně lepší data, aby věděl, kolik toho má naskladnit atp.?
    xkucf03 avatar 7.7.2011 12:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Rozdíl je v tom, že v kamenném obchodě zákazníkům ukazuješ dokola jeden a ten samý kus – takže se opotřebuje jen jeden a jen náklady na jeden kus musíš rozložit do ostatních cen. Ale u toho prodeje na dálku musíš každému poslat nové zboží, část se ti z nich vrátí a už je jako nové prodat nemůžeš – takže máš těch opotřebovaných kusů výrazně víc a tím je to řádově dražší.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 7.7.2011 12:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Zase ale v kamenném obchodě musíš držet skladové zásoby nebo nutit zákazníky jezdit pro zboží dvakrát... skladové zásoby sice neztrácejí hodnotu opotřebením, ale víš jak je to s cenama elektroniky.

    Ač s tebou v mnohém souhlasím, tak rovnocenné postavení obchodníka a zákazníka je utopie, už jen pro to, že obchodník má do velké míry v moci jak rozhodování o uznání reklamace, tak i zdržování při reklamaci. Možnost vrátit zboží do 14 dnů je jen druhá strana stejné mince.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.7.2011 14:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Rozdíl je v tom, že v kamenném obchodě zákazníkům ukazuješ dokola jeden a ten samý kus – takže se opotřebuje jen jeden a jen náklady na jeden kus musíš rozložit do ostatních cen.
    a taky tam musíš rozložit náklady na prodavače, co ti to ukazuje, atd., takže ... co z toho proboha chceš vyvozovat?
    Ale u toho prodeje na dálku musíš každému poslat nové zboží, část se ti z nich vrátí a už je jako nové prodat nemůžeš – takže máš těch opotřebovaných kusů výrazně víc a tím je to řádově dražší.
    rád bych viděl ta skutečná čísla, kolik se toho "řádově víc" vrací ...

    jinak teď jsem si prolít rozbalené zboží na Alfacompu a oproti novému jsou tam slevy do 10%, zatímco u vystavených kusů píše výše Řezza o nějakých 50% na matraci a tu lednici a sporák se slevou 3 kKč určitě taky neměl za původní cenu 30 kKč, aby to vyšlo jen na 10% slevy ... tož já teda s těmi řády fakt nevím
    MMMMMMMMM avatar 3.7.2011 18:30 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Nakupuji v Alfacompu, zatím dobré zkušenosti. Jak píšete o vypínajícím se telefonu - neměl jste jej spíše reklamovat místo vracet bez udání důvodu v rámci 14 dnů? Imho měl.
    xkucf03 avatar 3.7.2011 18:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Měl. Ale nejsem zvědavý na to, že budu měsíc čekat na vyřízení reklamace. Když si něco koupím, tak chci aby to fungovalo – ten telefon nefungoval, tak jsem ho vrátil. Navíc jsem jim důvod řekl, takže ať si to zařídí a vyreklamují u výrobce sami – přijde mi to fér.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 4.7.2011 02:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Víc než jenom fér.

    Mimochodem, já když v Alze kupoval něco z bazarového zboží, ani to nefungovalo (vadný disk).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.7.2011 10:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Nakupuji v Alfacompu, zatím dobré zkušenosti.
    +1
    3.7.2011 18:31 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ono vubec Alza je dost tragicky obchod. Vyber, ceny a organizaci maji sice slusnou, ale te web je dost priserny. Misto aby poslali proforma fakturu normalne e-mailem v priloze, jako kazdy normalni obchod, tak poslou HTML e-mail s odkazem do e-shopu. Jejich (proforma) faktury jsou v 'neportabilnim' PDF (pouziva nestandardni nevlozene fonty, takze se mi otevrou v prohlizeci PDF bez textu). Uz minimalne rok jim nefunguje vylistovani starych/vyrizenych objednavek a faktur. A jako tecku me naposledy misto bezne faktury se zbozim dodali jen uctenku z termotiskarny.
    4.7.2011 07:24 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    web je dost priserny
    Zrejme otazka vkusu, me prijde pouzitelny, na rozdil od jinych.
    Uz minimalne rok jim nefunguje vylistovani starych/vyrizenych objednavek a faktur.
    Jako vsech nebo jen nejakych specialnich? Protoze co se tyce mne jako maleho zakaznika, tak funguje vse normalne a pokud si pamatuju, vzdy fungovalo. Schvalne jsem se ted juknul na vice nez sest let stare doklady...

    4.7.2011 10:26 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Zrejme to je tedy nejaky specificky problem - me to pri kliknuti na jakoukoliv polozku z 'objednavky a faktury' vrati ASP chybu "Server Error in '/' Application. Object reference not set to an instance of an object.". Problem jsem jim reportoval uz davno a nic se nedeje.
    3.7.2011 18:33 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Vyhlídnu si zboží a pomocí různých agregátorů nabídek si najdu nejlevnějšího prodejce s možností osobního odběru v místě mého bydliště. Snažím se vyhýbat rozhodčím doložkám a vykrucováním se z 14-denní lhůty na vrácení zboží, ale v případě opravdu dobré ceny bývám kurva prodejná. V Alze nebo CZC nakupuji jen když něco potřebuji rychle, typicky o víkendu, nemám nějaký eminentní zájem platit za všechny ty jejich reklamy. Mám své „oblíbené“ obchody (promptně vyřízená reklamace,…), ale nemyslím si, že by v tom bylo víc než to, že u nich nenakupuji dost často. :-) Momentálně jde o softcom a t.s. bohemia.

    tsLnox avatar 3.7.2011 21:10 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Bohemku můžu jen doporučit, jedná se s nima dobře, mám s nima i zkušenosti jako s dodavateli do PC obchodu a naprosto v pohodě :-)
    Ku8aZ avatar 4.7.2011 11:24 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Jo, Bohemka je celkem dobrý obchod. Osobně mám teda zkušenosti jen s pobočkami v Opavě, Olomouci a Brně. V Opavě jsem byl jenom jednou a žádný problém tam nebyl, v Olomouci dřív byla radost nakupovat, nevím, jak je to teď. Ale v Brně už je to minimálně 5 let stejné. Naprosto neosobní přístup, obchodníci tam sedí a tváří se, jako by je zákazník otravoval a oni tam byli z donucení. Jako ceny a kvalita služeb celkem dobré, ale ten přístup je fakt hrůza. A v tom Softcomu to není o moc lepší, poslední dobou se horší i cenově a skladové zásoby taky nejsou žádná sláva. Takže mi zbývá neosobní bohemka a mírně dražší alfacomp :-)
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    Fluttershy, yay! avatar 4.7.2011 12:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Tuším Jiráskova ulice, ne? Tak tam jsem mockrát nebyl, pamatuju si jenom, že se tam tvořily strašné fronty.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 4.7.2011 18:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ano Jiráskova ulice, fronty jsou tam jen někdy. ty fronty byly protože študákům se prodávalo za VO-D1 ceny. Tedy o něco nižší ceny než ceny pro koncáky. A hlavně se tam braly média pro pálidla :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 3.7.2011 18:38 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Kdyz uz tento zakon vznikl, coz ja osobne za stastne nepovazuji, protoze to neni rovny vztah mezi obchodnikem a spotrebitelem. V tomto pripade ma spotrebitel vetsi prava nez obchodnik. Kdyz to vezmu z meho pohledu obchodnika, tak ja nakoupim ve velkoobchode nejake zbozi, na toto zbozi si dam nejakou marzi a nasledne se ho snazim prodat. Marze je to, co me zivi. Kdyz ale pak nejaky vychcanek si jako ve zminenem prikladu koupi fotak, jede na dovolenou a pak mi ho vrati, ja uz bohuzel toto zbozi jako nove prodat nemuzu. A abych ho prodal, musim ho prodat se slevou, ktera jde na ukor me marze. Tudiz to mne, jako obchodnika poskozuje.

    Pokud by byl ale zakon postaveny tak, ze pokud zakaznik mi takoveto zbozi chce ve 14ti denni lhute vratit, mel by mi jako obchodnikovi doplatit rozdil na marzi. Pak bych s tim nemel poblem a moje prava obchodnika by tak nebyla poskozena. Zakaznik by zase zaplatil 'pujcovne'.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    xkucf03 avatar 3.7.2011 18:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    A abych ho prodal, musim ho prodat se slevou, ktera jde na ukor me marze. Tudiz to mne, jako obchodnika poskozuje.
    Ono to v konečném důsledku poškozuje hlavně zákazníky*, protože obchodník se buď pokusí prodat vrácené zboží jako nové (dost často mu to asi projde), nebo ho prodá se slevou, ale paušálně zvedne všechny ceny, aby pokryl tyhle náklady – takže na to doplatí poctiví zákazníci, kteří zboží nevrací (na oplátku dostanou zboží dražší nebo občas použité), a částečně obchodník (pokud se mu nepodaří všechny tyto náklady promítnout do vyšších cen).
    Zakaznik by zase zaplatil 'pujcovne'.

    Tohle je řešení. Kdo si zboží vyzkoušel/půjčil by za to měl zaplatit – a na druhé straně ten, kdo si použité zboží po něm koupil, by měl dostat slevu. To je spravedlivé na obě strany.

    *) a paradox je v tom, že je ten zákon má chránit.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.7.2011 19:02 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Brání vůbec něco zavedení půjčovného? Mám za to, že to i někteří obchodníci zkoušeli, ale asi to nemělo u zákazníků úspěch, takže se rozhodli si náklady kompenzovat jinak.
    pavlix avatar 4.7.2011 02:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Je to celkem běžná věc, obchodníci s bazarovým zbožím to často umějí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.7.2011 19:11 Návštěvník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Tenhle zákon (na globálná úrovni) vznikl v době, kdy nakupování přes internet bylo teprve v plenkách. A jeho primární motivací nebylo chránit zákazníky, ale nastartovat nakupování přes internet.

    Který český internetový obchod jde nad rámec tohoto zákona - má např. delší lhůtu na vrácení? Třeba takový Amazon má lhůtu 30 dní (takže není pravda, že 14 delší než 14 denní lhůta už není potřeba a zákazník to nebude vnímat jako výhodu). To je jen poznámka k tomu, že "všechno vyřeší neviditelná ruka trhu".
    xkucf03 avatar 3.7.2011 19:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    A jeho primární motivací nebylo chránit zákazníky, ale nastartovat nakupování přes internet.
    To chápu. Ale tady je otázka, jestli rozvoj nakupování po Internetu je nějakým státním nebo národním zájmem a jestli by se v něm měl angažovat stát.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 4.7.2011 02:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Tenhle zákon (na globálná úrovni) vznikl v době, kdy nakupování přes internet bylo teprve v plenkách. A jeho primární motivací nebylo chránit zákazníky, ale nastartovat nakupování přes internet.
    A k čemu je to dobré, aby stát zaváděl opatření pro nakupování na internetu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 4.7.2011 06:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    the.max avatar 4.7.2011 18:22 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    na oplátku dostanou zboží dražší nebo občas použité
    Pokud je zbozi drazsi, muze nakoupit u konkurence, pokud bude zbozi pouzite, bude to reklamovat, kdyz neuspeje, priste take bude nakupovat jinde.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    xkucf03 avatar 4.7.2011 20:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    1. Konkurence je na tom stejně – platí pro ni stejné zákony.
    2. Často tu věc vrátit nechceš, protože funguje a je to přesně to, co chceš – ale fakt to není příjemné, dostat rozbalenou věc, když jsi měl dostat novou. U konkurence tě může potkat to samé nebo něco horšího.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.7.2011 19:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Pokud by byl ale zakon postaveny tak, ze pokud zakaznik mi takoveto zbozi chce ve 14ti denni lhute vratit, mel by mi jako obchodnikovi doplatit rozdil na marzi.

    Tady vidím trochu problém v tom, že zákazník nevidí do smluv mezi prodejcem a jeho dodavatelem, takže nemá nejmenší šanci poznat, že si obchodník tu marži, kterou po něm požaduje, nevymyslel.

    xkucf03 avatar 3.7.2011 19:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ono nejde až tak o marži mezi obchodníkem a jeho dodavatelem, ale spíš o to, za kolik se dá použité/vrácené zboží prodat jinému zákazníkovi – a to žádná tajná informace není. V podstatě to, co dostane jeden zákazník na slevě, by měl ten předchozí zaplatit za to vyzkoušení – to mi přijde spravedlivé.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.7.2011 19:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Pak by ale zase obchodníkovi nic nebránilo prodávat vrácené zboží kamarádům a známým třeba za desetinu původní ceny… Jsme v ČR, tady je potřeba počítat s tím, že cokoli, co se teoreticky dá zneužít, zneužito také bude.
    the.max avatar 4.7.2011 18:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ted nechapu jak to myslis, takze mi to pls upresni. Je to mysleno tak, ze ja jako obchodnik prodam zakaznikovi vec za 1000kc (na ktere jako internetovy obchod budu mit nejakych 5-7% marze), zakaznik mi vec vrati, ja po nem budu pozadovat 900kc za 'pujcovne' a pak tu vec za 100kc prodam nejakemu znamemu?

    Nebo ze prodam zakaznikovi vec za 1000kc, on mi ji vrati, ja po nem budu pozadovat dejme tomu 10-15% 'pujcovne' a nasledne tu vec prodam znamemu za 100kc? V tomhle pripade bych okradal prece sam sebe, v predchzoim pripae by me asi zakaznik poslal do riti a poslal na me COI.

    Proste a jednoduse, do vseobecnych obchodnich podminek bych doplnil, ze pokud zakaznik zbozi vrati ve 14ti denni lhute bez udani duvodu, zaplati zminenych 10-15 procent z ceny zbozi, a ja nasledne toto zbozi budu prodavat jako zozbalene, s cenou nizsi o tech 10-15%.

    A kdyz jsme u tech znamych a kamaradu, urcite se to da resit i jinak, nejjednodussi je to s odectenim DPH, coz je 20% sleva, zbozi fakticky je v majetku firmy da se do nakladu a stat vrati DPH.Postupne se jeho cena odepisuje nebo jak se to dela. Dalsi moznost je ze zbozi opet zustane v majetku firmy, da se zase do nakladu a zbozi se proda treba za stovku znamemu, samozrejme bez dokladu.

    Nejbeznejsi ale je to, ze se zbozi prodava za nakupni cenu a podle toho jestli vznika povinnost platby DPH nebo ne, tak se bud s DPH proda, nebo ne.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    xkucf03 avatar 4.7.2011 20:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Proste a jednoduse, do vseobecnych obchodnich podminek bych doplnil, ze pokud zakaznik zbozi vrati ve 14ti denni lhute bez udani duvodu, zaplati zminenych 10-15 procent z ceny zbozi, a ja nasledne toto zbozi budu prodavat jako zozbalene, s cenou nizsi o tech 10-15%.
    Přesně takhle jsem to myslel. A 10% by mělo stačit…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gtz avatar 4.7.2011 18:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    To zase jako obchodník nemůžeš. Pokud prodáš do minusu tak se to musí někde projevit - sklady, účto apod. a i ten obchodník, ke ohodnocen dle zisku co prodá.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 4.7.2011 18:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    To zase jako obchodník nemůžeš.
    Může. Ale až přijdou z berňáku na kontrolu, moc se jim to líbit nebude.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    the.max avatar 4.7.2011 22:06 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    A proc bys nemohl? Modem za korunu (O2), Telefon za korunu (T-Mobile) atd... Je to uplne bezna vec, obhajuje se to jako budouci obchodni vzth, my jsme to taky takhle jeden cas delali, nakoupili jsme 100ks 2GB USB Flashdisku, jeden tusim pak vychazel na 76kc a davali jsme je zdarma zakaznikum kdyz si nechali zridit pripojeni k Internetu. Rozdalo se jich takhle asi 70, zbytek se ruzne rozdal nebo rozprodal. A nikdo s tim nema problem.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    gtz avatar 4.7.2011 22:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Obchodní strategie nemá s tím vůbec nic společného. Myslel jsem pouze to, že obchodník na normální pozici ve firmě na toto prostě namá právo. On max. dostane nadané, že si nepohlídal klienta, když se mu nějaké zboží objednávalo a on ho pak vracel.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 4.7.2011 22:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Nechceš mi tvrdit, že v žádné firmě nemají obchodníci kouska volnosti, že ne? :) (Teď nemám namysli zrovna tu tvojí.)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 4.7.2011 22:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Obchodník má své meze kam může zajít, to je snad jasné. Může udělat to nebo ono, ale některé věci prostě dělat nemůže. Něco jako vrácení/storno apod. je skoro vždy schvalováno nějakým šéfem. Za svoji éru obchodníka, produkťáka jsem poznal hodně a hodně lidí. :-) prozatím jsem sám na sebe a nestěžuji si.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.7.2011 19:42 Návštěvník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    He, he. Zatím jsem nikdy žádné zboží zakoupené přes net nevracel, ale to, že ta možnost existuje, je pro mě dost důležité. Pokud by někdo zavedl takové obskurní opatření, jaké se tu navrhuje, tak alespoň v mém případě by to byl jednoznačně návrat do "doby kamenné". Určitě bych si žádnou dražší věc "na blind" nekoupil. Kdo by mi zajistil, že mi takhle neprodají již jednou vrácenou věc a ještě navíc mě donutí za to zaplatit to vaše "půjčovné"?

    Dobrej trik by byl si nejdřív věc koupit a vyzkoušet, že ji chcu, pak ji vrátit a pak přesně tu samou koupit se slevou. Škoda, že na to nemám gule... Prodejci jako CZC by si takové chování nezřídkakdy zasloužili.

    xkucf03 avatar 4.7.2011 20:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Určitě bych si žádnou dražší věc "na blind" nekoupil.
    A nebyl bys sám. Na to by obchodníci samozřejmě přišli a nabídli by tu možnost vracení (tentokrát dobrovolně, ne z donucení zákonem), aby lidi přesvědčili, že u nich mají zase nakupovat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.7.2011 20:06 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Aby jsi se z toho neposral "obchodniku"
    pavlix avatar 4.7.2011 02:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    David má naprostou pravdu, stejně jako Franta.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    the.max avatar 4.7.2011 18:15 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    neboj, zazivani mam dobre;-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Rezza avatar 4.7.2011 10:06 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Co vim, tak obchodnik muze nevratit celou cenu. Dokonce i v tom clanku to pisou, jen aby se zakaznik vratil, tak to radsi nedelaji. Druha vec - ma smysl chtit, aby se takovy magor vratil. Treti vec - jak poznat, ze je to skutecne takovy magor a ne poctivy zakaznik, ktery se trebas jen fakt netrefil...
    4.7.2011 10:31 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Zakaznik kupuje nieco, o com ma len tolko informacii, kolko mu obchodnik povie a ma na zaklade toho vyplaznut prachy a byt spokojny? To tiez nie je rovny vztah.

    Vracal som v zivote jedinu vec, ale za to stala za to :-) Chladnicka, kde obchodnik tvrdil, ze ma 36dB. Ha, ha. Mozno vypnuta, pretoze taky rachot si ja do bytu nedam a do 2+kk uz vobec nie. Takze ju dostal naspat a ja som cakal presne 30 dni, co mu umoznuje zakon, aby mi vratil prachy. Takze si predajom veci na zaklade nepravdivych udajov pozical odo mna na asi 5-6 tyzdnov skoro 10 000Kc. Tolko ku chudakom obchodnikom.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Rezza avatar 4.7.2011 11:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ale to je neco jineho - tady je jasny duvod - nepravdive informace.
    belisarivs avatar 4.7.2011 12:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ani bych nerekl.

    Pointa, ze jestli ti neci vyhovuje zjistis az doma, je porad ta sama.

    Koupis sluchatka a navzdory recenzim a sberu informaci jsi zjistil, ze ti nesednou, jsou na tvuj vkus prebasovana ...

    Porad kupujes zajice v pytli a doufas, ze to vyjde, ale cenu platis plnou.
    IRC is just multiplayer notepad.
    4.7.2011 13:45 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Problem je, ze takovych je spousta. A kazdej obchodnik zbozi pojmenuje trosku jinak, uvede trosku jine informace a pak se podle toho zakaznik rozhodne, koupi a doma pak cumi. A ne, zakaznik nemusi byt profesional v oboru, aby sam zjistoval nebo rovnou vedel, jestli uvedene informace na webovych strankach jsou spravne nebo ne. A obchodnici, aby se vyhnuli zalobam kvuli mateni zakazniku jeste na svoje webstranky umisti info, ze informace mohou obsahovat chyby.

    Kdyby obchodnici nesli plnou odpovednost za svoje stranky, tak by zadna ochranna lhuta byt nemusela. Zakaznik by si vytisknul objednavku se specifikaci a pak by pozadoval nakoupene zbozi.

    Samozrejme, kazdou "diru" zacnou zneuzivat podvodnici.
    xkucf03 avatar 4.7.2011 13:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Jenže tady funguje samoregulace. Když budou mít zákazníci špatnou zkušenost s elektronickými obchody (nebudou chtít kupovat zajíce v pytli), začnou více chodit do kamenných obchodů, kde si můžou zboží důkladně prohlédnout a vyzkoušet a vědí, co kupují. Elektronickým obchodům klesnou tržby a oni budou muset na situaci nějak reagovat. A přirozenou reakcí je, že dobrovolně nabídnou možnost vracení zboží, aby získali zpět důvěru zákazníků a svoje zisky.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.7.2011 14:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    ... anebo ještě nižší cenu

    co msylíš, že u českého zákazníka vyhraje?
    xkucf03 avatar 4.7.2011 14:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    co myslíš, že u českého zákazníka vyhraje?
    O tom to přeci je – když si zákazníci vyberou raději levné zboží s rizikem, že jim nebude vyhovovat, tak je to v pořádku – jejich volba. Jeden si vsadí sportku, druhý si koupí levné zboží, které možná bude špatné a třetí si koupí dražší zboží, které ale bude moci v případě nespokojenosti vrátit. To je přece každého věc, nevidím v tom problém.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.7.2011 12:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    ok, a teď u těch svých třech skupin zkus odhadnou velikost, kolik procent zákazníků která tvoří, a pak zapřemýšlej, čemu se obchodníci přizpůsobí ...
    xkucf03 avatar 7.7.2011 12:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Většina? Většina lidí si třeba kupuje levná auta. A znamená to snad, že se ta lepší přestanou vyrábět? Ani mi nepřijde :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.7.2011 12:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    kdy sis naposledy koupil auto v elektronickém obchodě?
    xkucf03 avatar 7.7.2011 12:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Co to s tím má společného? Podle tvojí logiky se prodejci přizpůsobí většině a ta menšina bude mít smůlu – to není pravda.

    Navíc si ani nemyslím, že by tu bylo tolik „hazardérů“ – málokdo chce kupovat zajíce v pytli, takže lidé budou preferovat obchody, které jim dají nějaké záruky, i když to bude o trochu dražší (a když je preferovat nebudou, tak je to přece jejich věc – proč jim do toho mluvit?).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 7.7.2011 12:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Kdy jsi naposledy diskutoval k věci? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.7.2011 18:40 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    V Alza.cz nenakupuji už z principu, ten jejich zelenej skřet je něco tak iritujícího, že mi celou společnost znechutil. Nakupuju v Alfacomp a zatím nemůžu říct nic špatného...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Luk avatar 3.7.2011 19:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    V Alza.cz nenakupuji už z principu, ten jejich zelenej skřet je něco tak iritujícího, že mi celou společnost znechutil.
    Třííísk!!! „Che ché, máš to rozbitý!“
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 3.7.2011 21:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    A: Chce někdo něco z Alzy?

    B: Toho zelenýho skřeta… mrtvýho.
    3.7.2011 19:45 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    V Alze nenakupuju z principu, protože to jsou lháři a podvodníci hodní návštěvy ČOIky. Například uvádějí každou chvíli ve všech mediích nějaké slevy a přitom se fakticky jedná o zdražení. Co je taková lež a nikomu to nevadí. V CZC oproti tomu nic takového nepraktikují a mají v grafu historii cen od začátku uvedení do prodeje, což je fér. Nebo nedávná reklama na slevu 1000 Kč a přitom se jednalo o čtyři oddělené poukázky v celkové hodnotě 1000 Kč, ale nešly použít najednou. To je taky podvod.

    Mimo to jak můžeš v ALze něco najít? Vždyť tam nemají ani základní vyhledávání podle parametrů. Komentáře od uživatelů pro jistotu nemají vůbec.

    Dále něco k tématu: kolega si koupil obyčejnou grafickou kartu a po vyzkoušení zjistil, že mu výkon nevyhovuje. Šel ji tedy zpátky vyměnit za výkonnější, ne že by ji vrátil jen za prachy. Přesto mu strhli asi třetinu (!) ceny, přitom ji nijak nepoškodil, ani nic nechybělo. Od té doby už do Alzy nechodí.

    Já jsem si před dvěma a půl roky kupoval monitor V CZC, vydržel v provozu asi hodinu. Tak jsem ho byl hned druhý den reklamovat. Dostal jsem obratem nový, ale upřímně řečeno krabice a celkové balení vypadalo dost použitě, určitě to už měl někdo v ruce. No naštěstí ještě stále funguje, ale nevypadalo to moc dobře. Od té doby jsem zatím nakoupil v různých obchodech zboží, které neneslo známky použití, takže fajn.
    3.7.2011 19:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Například uvádějí každou chvíli ve všech mediích nějaké slevy a přitom se fakticky jedná o zdražení.

    To nejsou zdaleka sami. Různé nápisy "o tolik a tolik zlevněno" už jsem se dávno naučil nebrat vážně. Podstatná je jen cena, za kterou jsou mi zboží ochotni prodat, žádná omáčka okolo (z kolika to bylo údajně zlevněno, za kolik se to údajně "běžně" prodává, …) mne nezajímá.

    V CZC oproti tomu nic takového nepraktikují a mají v grafu historii cen od začátku uvedení do prodeje, což je fér.

    Nedá mi, abych si nerýpnul: v čem je takový graf a priori důvěryhodnější než nápis "zlevněno z ..."?

    3.7.2011 19:57 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Já vím, že sami nejsou, ovšem to jejich praktiky neomlouvá.

    Takový graf nemusí být pro náhodného návštěvníka důvěryhodný, ale dlouhodobým sledováním jsem zjistil, že to odpovídá :)
    3.7.2011 19:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Dále něco k tématu: kolega si koupil obyčejnou grafickou kartu a po vyzkoušení zjistil, že mu výkon nevyhovuje. Šel ji tedy zpátky vyměnit za výkonnější, ne že by ji vrátil jen za prachy. Přesto mu strhli asi třetinu (!) ceny, přitom ji nijak nepoškodil, ani nic nechybělo. Od té doby už do Alzy nechodí.

    Na té historce mi něco nehraje. Pokud si ji kupoval jako normální spotřebitel podle občanského zákoníku a vracel ji v zákonné lhůtě, měl nárok na vrácení plné ceny. Pokud si ji kupoval "na IČO" nebo ji vracel po zákonné lhůtě, pak žádný nárok na vrácení bez udání důvodu neměl a šlo jen o dobrou vůli prodejce a jeho podmínky.

    5.7.2011 22:00 aa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    LOL, tam staci abys to rozbalil ze zavareneho plastikoveho sacku a hned ti strhnou 10 %. Kolega si kupoval monitor s tv v jednom, zjistil, ze se mu dalkove ovladani bije s plazmou, tak to sel vracet v zakonne lhute 14 dni, pracovnik usilovne hledal libobolnou zavadu, nasel maly skrabanec a hned mu z ceny 5000 strhli 1000. To ze jim zapomnel vratit ten dalkovej ovladac, toho si nevsimli...

    Dale mne na alze.cz irituje to, ze si k objednavce pridavaj 10,- za poslani na pobocku (neplati jenom u centralniho skladu v Holesovicich). Kdyz jsem to studoval, tak to ani dopredu neinzerovali, jenom to pripocetli k objednavce
    Luk avatar 3.7.2011 20:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Mimo to jak můžeš v ALze něco najít? Vždyť tam nemají ani základní vyhledávání podle parametrů.
    Na webu Alzy se mi vždycky hledalo dobře. Ale od jisté doby tam nenakupuji - a sice když začali mít problémy s vyřizováním reklamací.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2011 20:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    O reklamacích v Alze neustále slýchám temné až strašidelné náznaky, ale až na výjimky to není nic konkrétního. Sám jsem s nimi nikdy neměl žádný problém.
    xkucf03 avatar 3.7.2011 20:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    +1

    Vadí mi to prodávání použitého zboží, vadí mi krácení kabelů… ale s reklamací jsem zatím taky neměl jediný problém.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 3.7.2011 20:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Já už jsem tu o tom psal nejednou. Konkrétní případy, žádné náznaky. Ano, jednalo se o nákupy pro firmu, tj. bez závazné třicetidenní lhůty, ale ukazuje to dobře, jak to tam funguje. V jednom případě - což byla ta poslední kapka - trvala reklamace dokonce 3 měsíce.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2011 22:12 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Pokial ide o firemne nakupy, osvedcilo sa mi vyhybat obchodom, ktore robia zaroven maloobchod pre fyzicke osoby. Takze pouzivam najma edsystem, atcomp, techdata, asbis, a ine.
    xkucf03 avatar 3.7.2011 20:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    To se mi naštěstí ještě nestalo. Několik věcí už jsem tam vracel a zatím vždy v pohodě – ať už se jednalo o reklamaci (např. po roce odešel wifi router) nebo vracení (třeba nekompatibilní karta, která se při nákupu tvářila kompatibilně).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.7.2011 20:47 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Nebo nedávná reklama na slevu 1000 Kč a přitom se jednalo o čtyři oddělené poukázky v celkové hodnotě 1000 Kč, ale nešly použít najednou. To je taky podvod.

    To neni pravda, ja je pouzil vsechny najednou (na jedno zbozi) a skutecne mel slevu 1000 Kc.
    3.7.2011 21:51 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    za jakou částku? nějaký omezení to určitě mělo
    xkucf03 avatar 3.7.2011 21:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?

    Nešlo kombinovat kupóny ve stejné hodnotě, ale celou knížku klidně. Akorát bylo potřeba utratit dostatek peněz.

    Jednu takovou knížku tu ještě mám – sleva / minimální cena nákupu:

    • 100 – 2 000
    • 200 – 5 000
    • 300 – 9 000
    • 400 – 14 000

    Abys dostal tu slevu 1000 Kč, musel bys tam utratit 30 000 Kč. Je to jako všechny takové akce, akorát marketing a pro zákazníka je to výhodné jen málo nebo dokonce vůbec.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    belisarivs avatar 3.7.2011 22:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    No, ale oni obvykle po pravde pisou, ze to je vyhodne. Jenom nezminuji pro koho ;-)
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.7.2011 22:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Přesně tak. Podobně je to i s různými výhodnými nabídkami mobilních operátorů nebo bank - základní chybou je myslet si, že přívlastek výhodná automaticky znamená "výhodná pro mne". :-)
    4.7.2011 07:49 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Je to jako všechny takové akce, akorát marketing a pro zákazníka je to výhodné jen málo nebo dokonce vůbec.

    Procentualne to nevychazi nic moc, ale v absolutnich penezich je 1000 slusna sleva. Vysledkem byla navic absolutne nejnizsi cena, kterou nemely ani pochybne obchody - a to myslim pro zakaznika vyhodne je.
    3.7.2011 20:58 Lotrando
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    jj Alfacomp.cz je naprosto bezproblémový.
    Fluttershy, yay! avatar 3.7.2011 21:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Nevím, jestli naprosto, ale za těch několik let zaškobrtl toliko jednou, totiž když mi před třemi lety prodavač dal 3,5" místo 2,5" disku (naštěstí jsem to kupoval já, ne máti, takže jsem ho na to včas upozornil. Takže paráda. Škoda, že nemají pobočku v Olomouci.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Limoto avatar 3.7.2011 21:24 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?

    +1 k té pobočce v Olomouci

    xkucf03 avatar 3.7.2011 21:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Alfacomp a Praha
    Vypadá dobře :-) akorát škoda, že nemají osobní odběr v Praze.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Limoto avatar 3.7.2011 21:36 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alfacomp a Praha

    Budou...

    Limoto avatar 3.7.2011 21:40 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alfacomp a Praha
    3.7.2011 19:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Příloha:
    Hehe, "Proč lžeš?" je už bezpochyby meme... čas na Ducreuxa ;-)

    Ontopic: iDnes mi přijde čím dál víc žumpoidní...
    3.7.2011 19:45 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Proč lžeš???
    3.7.2011 19:53 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Kde se to vzalo? Všiml jsem si toho teprv nedávno tady v diskusi, ale považoval jsem to za normální výpad/výkřik...
    3.7.2011 20:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    4.7.2011 12:21 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    To bysme Péťovi mohli založit stránku na facebooku, podobně jako jí tam má pani Věra Pohlová :D
    pavlix avatar 4.7.2011 21:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Co exotopedia?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 4.7.2011 22:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    To už tu někdo navrhoval, asi by to fakt chtělo :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 4.7.2011 22:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Tak šup.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 4.7.2011 22:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.7.2011 19:52 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Alze jsem jednou vrátil nabíječku na tužkové baterie, protože byla dělaná jen na nabíjení párů, což mi před nákupem nedošlo nebo jsem tomu z materiálů neorozuměl. Vrácení bylo naprosto v pohodě...

    Možnost vrácení určitě není špatná, i když možná není nezbytná, nevím jistě. 'Půjčování' je určitě nemorální.
    gtz avatar 3.7.2011 20:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Nakupoval jsem skoro vždy u VO, tedy SWS,ACTEBIS apod. a skoro vždy se reklamace promptně řešily. Jako koncový zákazník jsem kupoval pár NTB, kde byla záruka 2 roky a dostal jsem od Softcomu celkem slušnou slevu. O CZC jsem kupoval jednou nějaký hard a neměl jsem s ním problém. Telefony kupuji výhradně u distributorů popř. venku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 3.7.2011 20:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    První omrknu ceny na Heurece. T.S.Bohemia za barákem, dobře se tam nakupuje a navíc dává slevy proti ISIC, takže většinou beru tam (s osobním vyzvedáváním a platbou v hotovosti). Když tam něco nemají nebo to mají drahé, objednám si to v brněnském Alfacompu a pokud možno si to osobně vyzvednu. Jinak občas omrknu, jestli totéž nemají v Optimě, která má sice příšerný web a jde se tam přes celé město, ale na druhou stranu jsou příjemní a občas mají něco za velmi slušnou cenu. Všude reklamace celkem bezproblémové.

    V Alze jsem nakupoval jenom párkrát, když měli něco za velmi dobrou cenu, nakonec jsem to ale stejně nepotřeboval. Jsou mi příšerně nesympatičtí (emzák, podivná pobočka v Olomouci).

    Ta 14denní lhůta... Zneužívání od zákazníků samozřejmě fér není (stejně jako to zmíněné jednání prodejce), ale jinak to považuji za užitečné, protože třeba monitor _nechci_ s vadnými body, přičemž podmínky pro reklamaci jsou takové, že v zásadě se na vadné body nebere ohled, pokud jich není fakt hodně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jaromír Svoboda avatar 3.7.2011 23:20 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Také T.S. Bohemia + ISIC, většinou osobní odběry v Brně, zatím žádný problém.

    Ještě jsem nemusel využít 14denní lhůty.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    Fluttershy, yay! avatar 3.7.2011 23:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Vztahuje se vůbec ta 14denní lhůta na osobní odběr? Měl jsem za to, že ne.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 3.7.2011 23:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Když ten obchod uzavřeš na dálku, tak ano. Takhle jsem např. koupil ten telefon v CZC – platil jsem ho až při osobním převzetí v hotovosti, ale smlouva byla uzavřená přes Internet, takže jsem ho mohl vrátit (jinak bych ho musel normálně reklamovat a to taky nemusí být hned vyřízené).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 3.7.2011 23:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Budu se muset mrknout, jestli objednávkou online se ta smlouva uzavírá.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    4.7.2011 16:01 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    automaticky vracet nelze, nektere obchody to dobrovolne umoznuji (bohemka ne)
    Jaromír Svoboda avatar 3.7.2011 23:46 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Objednáno přes Internet, takže by se to mělo vztahovat i na osobní odběr, v případě nejasností by to jeden dotaz na bohemku měl objasnit.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    4.7.2011 11:31 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Podstatne je, ci bola kupna zmluva uzavreta na dialku alebo nie. Sposob dorucenia/odberu nehra rolu. Ale uz som videl shopy, kde bolo v podmienkach napisane, ze objednavanie je iba navrhom kupnej zmluvy a k uzavretiu dochadza az prevzatim tovaru. A nie len osobnym, takze prevzat dobierku medzi dvermi by bolo uzavretim zmluvy. (Potom by tam ale asi nemali mat podmienku o povinnosti prevziat objednane, ale to si nepamatam ci bolo.) Pochybujem, ze by to obstalo na sude, ale komu by sa chcelo srat, ze. Nakupujem inde.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    4.7.2011 20:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ale uz som videl shopy, kde bolo v podmienkach napisane, ze objednavanie je iba navrhom kupnej zmluvy a k uzavretiu dochadza az prevzatim tovaru. A nie len osobnym, takze prevzat dobierku medzi dvermi by bolo uzavretim zmluvy.

    Do podmínek se dá napsat ledacos, otázka je, jak by se na takové ustanovení díval soud.

    3.7.2011 21:36 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    No správně by to asi mělo být vrácení S udáním důvodu. Ono by se to půjčování výrazně zkomplikovalo, kdyby měl člověk vždy vymyslet něco nenapadnutelného, čím ten výrobek nedostačuje.
    3.7.2011 21:49 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Duvod: nevyhovuje mi to. Hm? Asi ne, no
    Rezza avatar 4.7.2011 10:07 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    To uz jedno, vymyslet se da tolik duvodu, ze...
    4.7.2011 10:37 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    No on by obchodník měl mít možnost se účinně hájit. Musel bych si na něj vymyslet něco, co 1) není napsané na stránce o zboží v e-shopu, 2) není všeobecně známé (foťák nebývá vodotěsný atp.), 3) a je dostatečně závažné pro vrácení zboží.
    4.7.2011 00:28 MartinK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Kupoval jsem v Brně v GESu pohybové čidlo, které jsem potřeboval předělat z 230 na 12V. Po otevření plastové krabičky čidla jsem se docela divil - na deste bylo vypálených několik spojů a byly nahrazeny kousky drátu. Několik vypálených rezistorů a kondenzátorů jsem také našel :/
    gtz avatar 4.7.2011 12:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    GES nebo GME to dělají běžně, že koupí výprodej nebo něco po opravě někde z Německa a u nás se to snaží prodat jako nový kousek. Hodně se jezdilo pro tyto opravy/výprodeje do Německého Conradu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 4.7.2011 02:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Chybí mi tam volba „od Davida Kolibáče“
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 4.7.2011 11:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Poslední možnost (aukce, bazary nebo od známých), ne? Nebo myslíš, že by zasloužil zvláštní kategorii? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 4.7.2011 21:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Nebo myslíš, že by zasloužil zvláštní kategorii? :-)
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.7.2011 14:25 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Obecne bych sice byl za smluvni svobodu, pravda ale je, ze prodejni techniky se stavaji natolik sofistikovane, ze spotrebitel je casto opravdu obet. Je treba rict, ze pravidlo 14 dni nevzniklo pro internetove obchody. Naopak u internetovych obchodu si myslim, ze je to jenom fer - obchod je dostatecne chraneny nevratnym postovnym proti ruznym spekulantum.

    Jinak pri prodeji vraceneho zbozi jako noveho by meli soudruzi v obchodu dostat flastr. Toho se ale v ceskem state nedockame, bohuzel i v zaveznejsich pripadech poruseni slusnych obchodnich praktik...
    Josef Kufner avatar 4.7.2011 16:08 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Ono by pak ale zákazník byl prostě zahlcen řešením všelijakých blbostí a kontrolováním kde čeho. Toho by moc dlouho nebyl schopen a nakonec by vybíral víceméně náhodně. Takže ono je celkem dobře, že má koncový zákazník výhodu oproti obchodníkovi, protože jinak by skončil v obrovské nevýhodě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 4.7.2011 16:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Když používám nějaký software, tak se většinou používají typové licence (jeden příklad za všechny: GNU GPL), takže ji nemusím pokaždé číst a vím, co od toho můžu čekat. Totéž by bylo dobré u obchodů – jednoduché, ale hlavně jednotné obchodní podmínky – tím by se nakupování výrazně zpříjemnilo a zrychlilo. Myslím, že nějaké takové pokusy už tu byly/jsou, ale co jsem viděl, tak obchody stejně většinou používají nějaké své vlastní bláboly na X stránek.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.7.2011 21:54 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Tady ale hlavně jde o ty bláboly, které obchodník přidá ke zboží. I když se mu čirou náhodou povede přiřadit správné bláboly ke správnému produktu, pořád jde o bláboly výrobce, který se obvykle při jejich psaní řídí heslem „papír snese všechno“. A zajít do kamenného obchodu nepomůže, protože tam mi těžko odpovědí (nerovná se vycucají si z prstu) na otázky typu podporuje deska vt-d nebo jestli je e-sata port napájen 5 nebo 12 volty a lze z něj bootovat. Jediná cesta proto bohužel bývá si výrobek koupit a vyzkoušet si to sám. A teď mi vyprávěj něco o vyrovnané pozici s obchodníkem.

    gtz avatar 4.7.2011 22:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Obchodníci běžně v eshopech znají část portfolia a zbytek buď olžou nebo se trefí. Od toho jsou obchodníci, aby prodávali své zboží a dostal za to co dělají nějaké prachy. Odpovědí je kupovat HW který potřebujete přímo u firem co tyto produkty distribuují a snad i znají (Abacus,Actebis,SWS apod).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 4.7.2011 22:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    njn, proto většinou koukám na specifikace u výrobců a co píše obchodník, moc neřeším
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.7.2011 20:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Je treba rict, ze pravidlo 14 dni nevzniklo pro internetove obchody.

    Přesně tak. Speciální pravidla pro prodej mimo provozovnu vznikla hlavně kvůli podvodným podomním prodejcům a různým "zájezdům s prezentací".

    4.7.2011 16:12 Návštěvník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Opravdu mě blog a k diskuze k němu fascinuje. Autor popisuje, jak s ním prodejce vyjebal. Ale může za to vlastně "socialistický" zákon a ne prodejce. Ten by se v prostředí se "samoregulací" jinak choval poctivě...

    Řekněme, že by ta všespásná samoregulace motivovala největší hráče na trhu, aby sami přijali úplně stejnou politiku vracení zboží, kterou nyní stanoví zákon. Co by takový obchod jako CZC mohl dělat? Mohl by si dovolit na tuhle hru nepřistoupit? Nejspíše a ne a pravidla by taktéž přijal a s milým autorem pak vyjebal úplně stejně.

    Zákon je stejný pro všechy prodejce. Poctivý prodejce by vrácené zboží prodával patřičně označené se slevou. Riziko vrácení zboží by bral jen jako jeden z nákladů podnikání a promítnul ho v ceně nového zboží. Místo toho jdou ale prodejci cestou hry na nízkou cenu a vyjebávání...

    Cosi mi říká, že chyba není v zákoně.
    xkucf03 avatar 4.7.2011 16:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Autor popisuje, jak s ním prodejce vyjebal.
    Ne tak docela – ten nefunkční telefon jsem vrátil a dostal zpět plnou cenu (poštovné se nekonalo, protože jsem pro něj byl osobně, a tak mne to stálo jen jednu návštěvu obchodu navíc).

    Další věc je, že se to vzájemně ovlivňuje – když tu možnost vrácení bez udání důvodu je, tak můžu být benevolentnější při přejímání zboží, protože vím, že ho případně vrátím a dostanu peníze zpátky.
    Co by takový obchod jako CZC mohl dělat?
    Vzhledem k tomu, že CZC je jeden z těch hlavních hráčů, tak by měl dost velké slovo v tom, co se v daném oboru bude považovat za normální, obvyklé.
    Mohl by si dovolit na tuhle hru nepřistoupit?
    Právě že mohl. Lidé jsou různí, mají různé preference. Proto by se jednotlivé obchody mohly různě profilovat. Někteří zákazníci chtějí jistotu (možnost vracení) a jsou ochotní platit vyšší ceny, jiní zákazníci zase chtějí nejnižší ceny a jsou ochotní přijmout to riziko (možnost vracení jen formou reklamace, ne bez udání důvodu).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.7.2011 16:45 Návštěvník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Promiň, ale to jsou kecy. Teď se taky mohou různě profilovat. Jeden se profiluje tak, že se zákazníkem vyjebává a má nižší ceny, druhý se profiluje tak, že jede podle zákona a má vyšší ceny. V minulém příspěvku jsem se snažil vyjádřit to, že je jedno, kdo pravidla stanoví. Bez ohledu na to, zda se na jejich tvorbě podílí je bude porušovat ten, kdo je v principu nepoctivý, pokud mu jejich zdánlivá akceptace přinese zisk.
    Autor popisuje, jak s ním prodejce vyjebal.
    Ne tak docela – ten nefunkční telefon jsem vrátil a dostal zpět plnou cenu (poštovné se nekonalo, protože jsem pro něj byl osobně, a tak mne to stálo jen jednu návštěvu obchodu navíc).
    Jestli tohle nepovažuješ za vyjebávání, tak jsi opravdu hodně vzdálen tomu, co si myslím já. Jestli nemáš pocit, že tě okradli o čas, že tě okradli o radost z nové věci, kterou sis třeba dlouho přál a vybíral a šetřil na ni, tak třeba někdy příště bude tvůj zážitek ještě horší. Protože žádná samoregulace nikdy nebude existovat, když takového chování lidi jako vyjebávání vnímat nebudou.
    4.7.2011 21:26 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    kupujem z alzy uz riadne dlhu dobu a jedine coho sa obavam je ze az mi po roku nieco sa pokazi ako to budem reklamovat inac spokojnost . zatial sa mi nedostala pouzita vec do ruk.. dneska objednam a na druhy den to upskou mam doma
    5.7.2011 00:06 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    prosim o radu, muzete doporucit prodejce, ktery ma dobre servrove komponenty pro linuxy. Konkretne treba supermicro desky. Koukal jsem na ty zde uvedene, a vsichni maji hlavne ty nove intelovske.

    Pri te prilezitosti bych se rad jeste zeptal na tip na desku pro i3/i5 cpu ktera beha pod linuxem - tedy hlavne SATA a LAN. 8GB pameti staci.

    diky.
    gtz avatar 5.7.2011 00:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    abacus.cz, doporučuji tuto firmu. Ta SM desky sem vozí a mají jich celkem hodně i skladem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 5.7.2011 00:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    SM jsou jak 1P tak i více-procesorové desky, ideální je podívat se přímo na web supermicra, který typ by Vám vyhovoval a pak následně se podívat např. do Abacusu, který má celkem slušné ceny. Podíval bych se po nějaké desce s Q57 chipsetem. A Linux s tím SM nemá problém :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.7.2011 20:42 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    To je jednoduchý, takovej "obchodník" nakoupí tunu šmejdu v zemi kde jídlo znamená rejže (nepřekvapilo by mě, kdyby to normálně, objednávali na váhu: "Tady Šanghaj, psejete si plosím??" "Tady .....cz, potřebovali bychom si objednat dalších pět tun, máme prázdný regály..") a potřebujou to co nejrychlejc votočit, protože v tom mají prachy. Vzhledem ke klesající ceně to holt prodávaj jak trhovci rajčata.. Vono porád smartfouny smartfouny.. Já si to kupovat nebudu, počkam tři roky a pak se to bude přidávat do kindrvajec.
    Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
    xkucf03 avatar 5.7.2011 21:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Vono porád smartfouny smartfouny.. Já si to kupovat nebudu, počkam tři roky a pak se to bude přidávat do kindrvajec.
    LOL. Ale svým způsobem ano… já jsem taky dlouho čekal, protože jsem pro něj neměl smysluplné využití a koupil jsem si ho až teď.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.7.2011 21:32 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Jako, já pamatuju, neni to tak dlouho, počítám tak deset roků, měl na celym patře na koleji jeden kluk flash disk a všichni se na to chodili koukat, kdo měl na PC vypalovačku, byl frajer, žádný dývka nebyly. Teď stojí fleška pár korun a myslim, že se i k těm kindrvejcim dávala, bylo to něco jako, kup si tři kindrvejce a dostaneš kindrflešku.
    Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
    Jaromír Svoboda avatar 5.7.2011 22:32 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Já si vzpomínám na dobu, kdy DVD vypalovačky stály přes dvacet tisíc :-D, nevím přesně rok, ale do těch deseti let dozadu by to mohlo být :-).
    Asi v roce 2002 to bylo, hádám podle archivu časopisu CHIP.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    gtz avatar 5.7.2011 23:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Já jsem pro jednoho zákazníka kupoval externí Yamahu, ta stála někde kolem 130 000. Bylo to hodně před rokem 2000 :-) No a když ta mašina pálila tak se kolem ní chodilo po špičkách. Žádný over-burn, médium tehdy stálo někde k 1000 Kč.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 6.7.2011 05:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Když už jsme u těch absurdních cen, kamarád má takový nic moc notebook (nějaké Pentium 1), kdysi ale stál 160 000.
    6.7.2011 09:19 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Jeste nez jsem si koupil pocitac, tak jsem si pujcil z prace vyrazenou Vectru. Mela 486DX66, 16 MB RAM, 400 MB SCSI disk, GK Spea V7 a sedm let predtim s stala neco ke ctvrt milionu a muselo se o povoleni ke koupi psat kamsi do Zenevy...
    gtz avatar 6.7.2011 11:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Pamatuji si doby kdy blbá 386DX stála hrůzu peněz a tehdejší 486/33 stála někde ke 100 000. Tehdy to mohlo být tak někdy v roce 1993/1994 jsem pro svého ředitele kupoval nějaký laptop s plasmovou obrazovkou. Baterka vydržela snad jen 30 min, malý disk, pomalý procesor a cena někde k 250 000,- Těsně po revoluci byly ceny PC/AT/XT opravdu šílené :-) ale není se čemu divit, tehdy u nás počítače nebyly a první XT se objevilo někdy v 1989 v Tuzexu za cca 350 000.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 6.7.2011 05:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    kup si tři kindrvejce a dostaneš kindrflešku
    s kindrpornem?
    gtz avatar 5.7.2011 21:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    HP kdysi na nějaké konferenci rozdávalo IPAQ 5550. Byl to celkem vítaný dárek :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.7.2011 21:54 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    A po hx4700 (a možná nebejt dojebanýho supportu e210/214) taky nejlepší věc, do HP vyrobilo :D
    gtz avatar 5.7.2011 23:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Kdyby měla 5550 flash ROM tak by to byla super mašinka i dnes.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 6.7.2011 01:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    LOL. Ale svým způsobem ano… já jsem taky dlouho čekal, protože jsem pro něj neměl smysluplné využití a koupil jsem si ho až teď.

    Vždyť já jsem si teď pořídil freerunner. A hned dva. V době, kdy to jiné už přestává bavit :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    the.max avatar 6.7.2011 21:27 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    to me prestal bavit asi 20 minut po tom, co jsem ho rozbalil. pak mi na nej 3/4 roku padal prach a nakonec jsem ho prodal tenkrat u vas v ty hospode:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    pavlix avatar 6.7.2011 23:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Jojo, pamatuju, ale já nejsem ty :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    the.max avatar 6.7.2011 23:42 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    uz se z tim da telefonovat?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    pavlix avatar 6.7.2011 23:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč lžeš, obchodníku?
    Už ses ptal tuším na rootu a už ti někdo odpovídal, že dávno.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.