abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (61%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 428 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    belisarivs avatar 6.12.2010 21:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Jedine Tesco lesni smes. :-D
    IRC is just multiplayer notepad.
    6.12.2010 22:04 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    jedine PIGI CAJ ty farizej!
    6.12.2010 22:18 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    pigi caj je stejne nejlepsi!
    gtz avatar 6.12.2010 22:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Na vojně se vařil čaj magorák.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    6.12.2010 23:44 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Ale houby, nejlepší čaj je kafe :)
    Však se mu také říká "černý čaj". Některé národy ho pijí s mlékem.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    7.12.2010 00:10 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    černý čaj je černý čaj... některé národy budou asi angličani, že? :) ty ho jsou schopni nalít snad do čehokoliv a jejich kuchyně na to i vypadá :)
    7.12.2010 00:43 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    proč angličani? prakticky všichni s historickou tradicí pití kávy a/nebo čaje znají i kombinaci s mlékem.
    7.12.2010 08:15 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    No, třeba konkrétně u toho čaje mi přijde, že to mléko až tak běžné není - když se podívá člověk u nás, tak to většina lidí nedělá... zatímco v UK je to poměrně dost běžné... u kávy se to sic běžně dělá i u nás, ale stejně mi to přijde jako likvidace dobrého nápoje :)
    Grunt avatar 7.12.2010 00:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Pu-Erh (aspoň ten černý) piju z toho důvodu, že nepiju kafé. Ne že by v tom byl moc rozdíl, ale ať se snažím sebevíc tak to prostě nejde. Asi nějaký psychický blok.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 7.12.2010 00:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    I přes všechny ty Oolongy a Pu-Erhy a Jasmíny stále zůstává mým nejoblíbenějším čajem „Svařák Medový”(na druhé straně je napsané Medove hriaťie), který se produkuje v závodech TěžkýNoName s trochou medu/cukru a jednou kapkou Rumu. V podobné zimní dny někde uprostřed lesa není na zahřátí nic lepšího. A „Černý čaj” od Jemči s dvěma kapkama Rumu také není úplně nehorší (ale je dost otazné jaký vliv na to má ten Rum). Ostatně, docela by mě zajímalo jak by ho ocenil nějaký čínský čajový degustátor, protože opravdu není ani z globálního pohledu tak špatný (teda aspoň když se ve správném poměru povede nadávkovat Emulgátor číslo 178) a existuje i kopec (tak aspoň kopeček) horších echt Čínských čajů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.12.2010 02:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    „Svařák Medový”
    Ughgh brrr blefuj šmankote! :-D

    No ale co, 100 lidí 100 chutí, takže proč ne...
    Grunt avatar 7.12.2010 14:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Ona je v tom nějaká rumová tresť a nějaký instantní alkohol (i když jak taková látka může vypadat ve skutečnosti si opravdu nedovedu představit) a když se to ještě dochutí opravdovým alkoholem, tak uprostřed lesa v třeskoucích mrazech fakt nemůže existovat nic lepšího. Občas to luhují i v restauracích ještě s příchutí jabaka a hrušky (Emulgátor 342 a 201).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.12.2010 15:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    tak uprostřed lesa v třeskoucích mrazech fakt nemůže existovat nic lepšího
    Může, horká medovina ;-) Kdo nezkusil, doporučuju ;-)
    7.12.2010 17:06 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Taková otázečka - co je prosímtě "Emulgátor 342"? Skoro bych si myslel, že mluvíš o fosforečnanech amonných (tj. E342), ale to jednak nejsou emulgátory, ale regulátory kyselosti. A za druhé se to v České Republice snad ani nesmí do potravin přidávat. Stejně tak E201 (což je konzervant, pokud se nepletu).
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    Grunt avatar 7.12.2010 17:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    To je nějaký vtip? To jsem náhodně šlahnul do numlockové klávesnice.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.12.2010 22:35 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Tak napůl :) Já jen že mne překvapuje, že emulgátor by měl mít hruškovou příchuť ;-) Aneb věčné: "Proč lidi, k sakru, pořád říkají o E-číslech, že jsou to emulgátory?"...
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    6.12.2010 22:11 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Nejaka bichle o caji by se hodila. Na frajereni pred slecnami. :o) Plusove body, pokud znas odkaz na PDF. :o) Diky!
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    6.12.2010 22:24 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    kurna taky jsem jednu sadu mel, sest šálků, konvičky, moře, všechno jako jednu sadu, vše terakota, stalo to asi 2 litry. Konvička byla udělaná jako když ji oplétá drak. Uz je v tahu.
    Grunt avatar 7.12.2010 00:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    No link, no fun.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.12.2010 14:00 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    to uz je asi 10 let, nejak blbec prisel s poverou ze spravne vypalena terakota vydrzi pad na dlazdici, nevydrzi, a prisel jsem tak o kalíšky.
    7.12.2010 14:26 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    třeba nebyla správně vypálená :D
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    6.12.2010 22:32 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Tatra Tea? (Dá se to v ČR někde vůbec koupit? Kde?)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    7.12.2010 02:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Max avatar 6.12.2010 22:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Nemáš zač :). A díky za pěkný zápisek. Já osobně bych chtěl konvičku s termostatem, kde si nastavím teplotu vody a basta. Mám teploměr, hodně dobrý, podobný jako tento, ale nemám nato, to uhlídat :-/.
    Zatím jsem vybaven tak, že mám bambusový tácek, bambusové sítko, sadu skleněných šálků(mají dvojité sklo, takže to nepálí), nějaké džbánky, všechno je to sklo. Chtěl jsem sklo kvůli experimentům s kvetoucími čaji, aby byly pěkně vidět.
    Osobně zůstávám stále u tmavého Pu-erhu, moc mi šmakuje "2008 Lao Cang Yun Gui Beeng Cha" a nebo na echt chuťovku "Tibetská houba". Občas experimentuji s jinými čaji, dobrá chuťovka je třeba i Shou Mei
    Také jsem se od posledně naučil louhovat na vícekrát, ale časy louhování nemám stále promáklý (stále nejsem schopen to uhlídat), takže si budu muset koupit nějaký jednoduchý budík.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.12.2010 00:03 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Ten teploměr je celkem dost nevhodný. Je zbytečně velký, a tak dlouho trvá než se pořádně nahřeje a zobrazuje správnou teplotu. Ideální je tenhle.

    Bambusové sítko je taky k ničemu :) Chce to kvalitní sítko z nerez oceli. Teda nejlepší je to bez sítka, jen tak v gaiwanu, ale když už musí být sítko, tak určitě ne bambusové.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    Grunt avatar 7.12.2010 01:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha

    Bambusové sítko je taky k ničemu

    ale když už musí být sítko, tak určitě ne bambusové

    Proč? Vždyť je to tradiční nářadí nebo ne? No ale jestli je to takhle, tak to ho kupovat nebudu.
    Chce to kvalitní sítko z nerez oceli.
    No u čajů myslím stejně jako u vín platí zásada, že tekutina by neměla přijít do styku s ničím kovovým. Na druhou stranu nic jiného než ocelové sítka (doma mám i nějakou umělohmotnou mrchu přes kterou by to šlo procedit, ale ještě jsem to nezkoušel) jsem ještě ani pořádně neviděl používat. Takže to nechápu a docela by mě zajímalo proč tomu tak je.
    Teda nejlepší je to bez sítka, jen tak v gaiwanu, ale když už musí být sítko,
    Tak pokud to nejsou zrovna ručně balené jednotlivé lístky, tak to cedím i ještě z toho Gaiwanu, protože z toho leze kdejaký prach a i ještě přes to vždycky když čaj dopuju mám na spodku šálku nějaké smetí a vylévám to podobně jako u kávy.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jan Zahornadsky avatar 7.12.2010 06:05 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    No u čajů myslím stejně jako u vín platí zásada, že tekutina by neměla přijít do styku s ničím kovovým.
    To je nějaká evropská pověra, v Taiwanu jsem zatím nepřišel do styku s jinými než kovovými sítky -- v čajovnách, obchodech, čajových sadách, ...
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    7.12.2010 10:30 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Proč? Vždyť je to tradiční nářadí nebo ne? No ale jestli je to takhle, tak to ho kupovat nebudu.

    Bambus je cítit. Proto kazí chuť čaje, a taky je málo odolný, roztřepí se a je po něm. Nerez sítko je na celý život.

    No u čajů myslím stejně jako u vín platí zásada, že tekutina by neměla přijít do styku s ničím kovovým.

    Tohle platí spíš u ovoce a zeleniny než u čaje. Sice jsem o tom taky něco zaslechl, ale vypadá to jen na pověru, protože i v těch nejdražších japonských konvičkách jsou běžně nerez sítka. Umělohmotné jsem jednu dobu používal, ale tady fakt bacha na kvalitu plastu. Proto jsem radši přešel kompletně na gaiwany a sítka neřeším.

    ,tak to cedím i ještě z toho Gaiwanu, protože z toho leze kdejaký prach...

    Na tohle částečně pomůže tzv. nultý oplachovací nálev. Prostě stačí zalít horkou vodou a okamžitě slít (do dřezu).
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    Max avatar 7.12.2010 11:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Ono, co vím, tak nerez by měl být ok i u ovoce. Problém hliníku, mědi aj. kovů je v tom, že jsou také občas cítit stejně jako je cítit ten bambus, takže znehodnocují chuť čaje.
    Pokud jde o ovoce, tak tam je to asi stejné jako s medem, který by se neměl nabírat kovovou lžičkou, ale medovkou / Dózy na med.
    Slyšel jsem něco o tom, že kov přetrhává nějaké vazby a ničí vitamíny. Nerez by natom měl být právě mnohem líp.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 7.12.2010 13:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Bambus je cítit. Proto kazí chuť čaje, a taky je málo odolný, roztřepí se a je po něm. Nerez sítko je na celý život.
    Aha. Tak s tím sítkem si to asi ještě rozmyslím.
    Tohle platí spíš u ovoce a zeleniny než u čaje. Sice jsem o tom taky něco zaslechl, ale vypadá to jen na pověru, protože i v těch nejdražších japonských konvičkách jsou běžně nerez sítka.

    KVASNÉ NÁDOBY NA OVOCNÉ KVASY

    Na ovocné břečky a kvasy nesmí být použity ani sudy železné a hliníkové, bez patřičné povrchové úpravy. Nutno si uvědomit, že ovocné kvasy jsou kyselé, jesdnotlivé kovy postupně rozpouštějí, kovy se dostávají do roztoku kvasu a dochází k jejich podstatné jakostní změně, což se projeví taktéž v konečné jakosti destilátu.

    Kovové sudy a jiné kvasné nádoby

    Železné, hliníkové nebo pozinkované sudy nebo jiné nádoby jsou k fermentaci ovocných kvasů zcela nevhodné. Ovocné kvasy jsou poměrně hodně kyselé, uvedené kovy rozpoštějí a znehodnocují tak nejen vlastní kvas, ale i výsledný ovocný destilát. K těmto účelům lze použít kovové sudy, hlavně pak velké tanky, které jsou zevnitř povrchově upravené inertní látkou. Taková úprava se nejčastěji užívá u velkých fermentačních tanků, kde jsou fermentační stanice (kvasírny) zřízeny uvnitř areálu pálenice.

      Příprava kvasu na výrobu slivovice a ostatních pálenek – Jan Jílek, Jos A. Zentrich

    A vím, že naprosto stejná zásada (snad ještě přísnější, takže ani nádoby a lisy zásadně ze dřeva) platí u vinařství, kde to prej ještě souvisí nějak s rozkládáním vitamínu C nebo tak něco. A u čajů IMHO bude platit něco podobného, protože tam je těch látek ještě víc. No na druhou stranu jako strojař vím, že nic takového jako železo a ocel neexistuje. Všechno jsou to jen sloučeniny železa z železné rudy, uhlíku a jiných příměsí (u nerezu pak především chromu) ve vhodném poměru (kde i u nerezu je železná složka silně převažující) a vhodné úpravě (viz fázový diagram Železo-Uhlík). Zase echt vinařské potřeby jsou z různých kovů (i když asi se smaltem) a obří nádoby také nejsou zrovna ze skla. A u sítek mám tu zkušenost, ze začnou měnit barvu hned po několika nálevech a dost pochybuju, že by se v nich nevyskytovalo železo. No bůh ví (já určitě ne) co z toho jsou pověry a jak to vlastně celé je.
    Na tohle částečně pomůže tzv. nultý oplachovací nálev. Prostě stačí zalít horkou vodou a okamžitě slít (do dřezu).
    Já od začátku čaj ani jinak než vyhřátím všech nádob a nultým oplachovacím nálevem (když je to fakt tuhé, tak i dvakrát) nedělám. Z Gaiwanu, přes sítko a stejně ještě bordel usazený naspodu šálku vylévám. IMHO to nějak souvisí s tím, jak moc je čaj lámaný, protože na nějaké ručně lisované čajové lístky fakt finance nemám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 7.12.2010 09:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Mám podobný, je sice kovový, ale teplotu ukazuje téměř okamžitě, takže s tím opravdu nemám problém.
    Bambusové sítko je opravdu špatné. Ze začátku, než se trochu opláchne, znehodnocuje chuť čaje, aspoň tak to vidím já, ale po čase používání mi pak přijde jako velmi ideální.
    Nejlepší sítka jsou opravdu nerezová (fakt nerez, žádný zkurvený hliník apod.), ale zatím mám stále to své první bambusové sítko a zatím dostačuje.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 7.12.2010 00:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Nemáš zač
    Ale jo.
    Mám teploměr, hodně dobrý, podobný jako tento
    Mně visí v kuchyni něco podobného akorát digitálního. Jsem to šlohnul otcovi a ten to šlohnul na Aukru. Skutečnou teplotu to zobrazí do 15 sekund. Ale jinak je to spíš snobárna. Dobrou poučkou co jsem kdesi četl je velikost bublinek: takové jak ze sodovky, voda není prohřátá v celém objemu, chvilku nechat odstát a zalévat s tím zelené čaje, čaje jiných barev a podobné mátohy a normální velké bubliny, var, zalévat s tím nějaké tuhé dreky.
    ale nemám nato, to uhlídat
    Co blbneš? Tolerance je ± 10 - 20°C.
    bambusový tácek
    Vida, musím přidat do seznamu.
    sadu skleněných šálků
    No sklo mně nenapadlo, ale je to na podobné úrovní jako ten porcelán. Bych radši poctivou (nejlépe Čínskou a ještě líp YiXingskou) plácanou hlínu.
    Tibetská houba
    Xia Guan Tou Cha Bao Yan (celé sousloví je možné zadat i do Googlu pro více informací, třeba o čakrách a tak) alias Posvátný/Tibetský plamen? To je ten zelenáč co jsem onehdá o něm mluvil, že jsem ho omylem koupil. Ještě mi tak polovička zbyla a pořád ho zpracovávám. Pořádný drek teda. Když se to přežene tak má příjemnou chuť shnilé rybiny..
    Občas experimentuji s jinými čaji, dobrá chuťovka je třeba i Shou Mei
    Též se chystám na experimenty. Ale určo až po Vánocích. Už si přapravuju sadu na Japonský žabinec.
    Také jsem se od posledně naučil louhovat na vícekrát
    A jak si to dělal do teď? Pokud nepočítám čistě pytlíkové čaje, tak je více-nálevové snad všechno.
    ale časy louhování nemám stále promáklý
    Sežeň Gaiwan a píj to přímo z něj (teda aspoň u těch nekomprimovaných by to mohlo teoreticky fungovat).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 7.12.2010 02:07 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Co se teplot týče, naučila mě jedna moc milá slečna z brněnské Chajovny, že konvičku s vodou teplou 70 stupňů lze udržet v dlani, i když to není příjemné, 80 stupňů už je na dlaň moc (každý nechť si zkalibruje dle vlastního pocitového prahu)

    Co se Yixingu týče, tam se obecně doporučuje držet se pak do nich jedné sorty čaje (jen tmavé pu-erhy třeba)... Je to moc hezká věc, jednu na TGY (Tie-Guan Yin) tu mám, ale bohužel na ní není čas... Navíc je třeba opravdu se o ni hezky starat

    Co se žaponců týče, asi bych nezačínal rovnou Matchou... ta je dost velká extravagance... A japonci jsou prostě trošku jiní, já je mám rád a rád si dám dobrou Senchnu nebo Kukichu... Tady si zase troufnu doporučit, tentokrát obchod TeaMountain.cz
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Grunt avatar 7.12.2010 15:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    70 stupňů
    70°C mi přijde docela málo. To než člověk vypije, tak to má studené jako psí čumák, ne?
    Co se Yixingu týče, tam se obecně doporučuje držet se pak do nich jedné sorty
    Tak, tak. Je to z toho důvodu že ta pálená hlína je porézní a natáhne odér určitého druhu čaje. Pak se provádí obřad zasvěcování konvičky čaji. Proto bych chtěl pro začátek aspoň nějakou glazuru.
    TeaMountain.cz
    Danke schön.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 7.12.2010 15:54 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    70 stupňů je spíš tak na ty žaponce... ale navykl jsem si podle toho poznat i tu 80 (to musí člověk dát z dlaně pryř, ale ne hned), kterou používám na většinu zelených číňanů... 90 stupňů používám jen na Pu-Erhy, a tam na nějakém stupni obvykle nesejde...

    TeaMountain je hodně dobrý, pan Špimr je holt znalec... akorát z některých Exclusive čajů (a hlavně jejich cen) se umí hezky protáčet panenky...

    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Max avatar 7.12.2010 09:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    No, jde o to, že já jsem většinu dne v práci, takže čaj si dělám tam. No a vždy mně někdo vyruší a pozapomenu vyndat čaj a louhuju moc dlouho, nebo zase naopak, dám si vařit vodu, někdo mně vyruší a zachvíli je studená. Hodně často se stane, že se zaberu do práce a zapomenu, že louhuju čaj. Pak z toho mám pěkný driáky. Proto si musím sehnat nějaký pěkný budík, který si hned po nalití vody nastavím a ten už se postará o to, abych nezapomněl :). A nebo možná líp, zkusím si něco vymyslet do PC, repra tady mám a klasika jede od rána do večera.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.12.2010 10:41 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Max avatar 7.12.2010 11:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Díky :). Stačilo jen spustit, tahá se to s kdetoys, ale na KDE4 jsem v jobu ještě nepřešel, takže proto o to softu ještě nevím (aktuální kde4 mi leží v systému, jen si najít čas a chuť a překlopit se :) ).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jakub Lucký avatar 7.12.2010 01:56 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Konvice s termostatem jsou, ale jsou drahé (okolo 3k)... Já jsem to vyřešil tím, že jsem koupil přiměřeně levnou (asi 1500), která umí ukazovat aktuální teplotu a teplotní varianty 100, 80 a 50 a vybranou teplotu (občas doředím studenou) naleju do termosky...

    Co se louhování týče, to je věc tréningu... Po roce už (pokud se vyloženě nezapomenu) všechno louhuju celkem akorát... A nebo holt mít stopky a přečíst si správné časy... Ale to by se asi čajovému mistru nelíbilo...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    6.12.2010 23:01 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Veď tá paní v tom videu to leje všetko mimo šálky :-/ Od tej by som si nenechal nalievať.
    Taky jsem na to koukal. Já osobně nikdy nebyl tak ožralý, abych si nenalil čaj. Taky mám svůj půllitrák. :)
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Grunt avatar 7.12.2010 00:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Se radši ani neptejte na co jsou ty dřevěné vidličky a nože. Některé Číňanky (a samozřejmě jiné šikmooké ženy) jsou dokonce tak drzé, že se neštítí šlohnout a vylít nedopitý šálek čaje nebohému Evropanovi (či jinému zápaďákovi) přímo od huby. Prostě jiný kraj, jiný mrav. U nás to těžce dovážíme a pijeme a u nich se to vylévá a vyhazuje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.12.2010 23:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    já chtěl k vánocům autolékárničku podle nový vyhlášky, ale stejně nemam vyměněnej řidičák, takže je to jedno... :-D
    Tohle řekněte orgánům, až vás budou stavět. Chtěl bych vidět jejich ksichty. :)
    JSEM PRASE A HOVADO.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.12.2010 23:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Grunt avatar 7.12.2010 01:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Ty máš řidičák? Který blázen?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2010 19:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    To sis myslel, že jsem najezdil 300 000 km bez papírů? :-D
    7.12.2010 22:59 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Auto jezdí na benzin, ne na papíry ;)
    6.12.2010 23:45 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    jestli ti při manipulaci s gaiwanem stříká vroucí voda všude kolem, tak to nevím, co budeš dělat s gongfu cha sadou :)

    ale jinak závidím :)
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    Grunt avatar 7.12.2010 01:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Tak ne, ale slévat to do šálku na stole mezi elektronikou bych si to nedovolil. Vždycky je potřeba po ruce aspoň nějaký dřez nebo umyvadlo (ale neříkám, že to nemůže být rukama). Počítám že moře by mohlo tento problém vyřešit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.12.2010 10:19 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Tak to chce opravdu jen trénink, nejdřív se studenou vodou a pak s vroucí. Dá se slévat bez vylití jediné kapky. Ono taky záleží co máš za gaiwan, s některými (obzvláště těmi tradičnějšími) je to trochu složitější. Obecně ale platí, že to chce slít rychle, prostě jen překlopit do šálku, nechat trochu okapat a oddělat.

    Moře je určeno přímo na gongfu cha, kde se už s vyléváním počítá :) Ale rozhodně je příjemnější slévat nad mořem než nad dřezem.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    Grunt avatar 7.12.2010 15:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Ale rozhodně je příjemnější slévat nad mořem než nad dřezem.
    A to bude možná také ten hlavní důvod.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 7.12.2010 02:07 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Osobně na tom jedu už nějakou dobu, tak se pokusím shrnout doporučení:

    1) Vybavení je dobrá věc, ale musí na to mít člověk čas. Já osobně mám těch aktivit v poslední době nějak moc a tak jsem se přeorientoval na malou skleněnou konvičku, misku o stejném objemu a termosku...

    2) Když už opravdu první vybavení a hraní si gong-fu cha, tak klidně to nejlevnější... Cílem je si to otestovat, třeba půlku z toho nechat a pak s již nabytými zkušenostmi objednat to, co je opravdu třeba a jaké to má být

    3) Provádím dva druhy nákupů... Jednak drahé kvalitní čaje, ale ty si nechávám na opravdové příležitosti a čas je vychutnat, obecně nakupuju takovou lepší střední třídu na běžné pití...

    Dovolím si doporučit dva obchody, český LongFeng.cz, pan Prachař je opravdový odborník na čínské čaje a Pu-erhy obzvlášť... Cokoliv, co má na skladě je špičkové... Na tu zmíněnou střední sortu nebo čajové vybavení je tu YunnanSourcing.com... Všechno je velmi slušné, balík přišel opravdu luxusně zabalený (byl poškozený, ale porcelán uvnitř bez problémů přežil), akorát to poštovné je kruté...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    7.12.2010 10:27 Grestem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    dovolim si napsat par slov:

    1) zaklad dobreho caje je voda, cim nizsi uroven mineralizace vody, tim lepe. bohuzel nektere vodarny nabizeji tak mizernou kvalitu vody, ze i z nejlepsich caju vznikne hnus na urivni pytlikovych caju Jemca. Takze dulezita vec, kvalitni vodni filtr s reverzni osmosou (veci jako Brita je vysmech) Navic dulezite pravidlo, voda by nemela projit prudkym varem. Velmi se mi osvedcily konvice Kamjove. V zavislosti na typu maji ruznym zpusobem hlidani a udrozvani teploty a ceny jsou srovnatelne s beznymi rychlovarnymi konvicemi, jenom mivaji mensi prikon, takze vari vodu pomaleji.

    2) po tom, co jsem pouzivanim temer znicil dve ciste bambusova cajova more bych nikomu nedoporucoval cajove more jinak, nez s plastovou nadobou uvnitr (snad krome lidi, co to maji jenom na okrasu). Ono ani tomu bambusu se moc nelibi, kdyz je v nem skoro porad vrstva vody (oplachovani, prvni nalevy atd)

    3) paklize clovek s pripravou caje zacina, tak bych spis doporucoval sklenenou konvicku se sitkem a dzbanek. Sice nedrzi tak dobre teplotu jako keramika, ale clovek aspon vidi dovnitr a muze sledovat prubeh. Yixing keramika je uz drazsi zalezitost a hlavne vyzaduje pro kazdy typ caje zvlast konvicku (je to porezni keramika, prejima chut pripravovaneho caje) A pak tu mame jeste konvicku na japonske caje s velmi jemnym sitkem uvnitr (zkousel jsem pripravu senchy apod v normalni konvicce a je to uplne jiny caj)

    4) co se tyka nazoru na cajova sitka, osobne bych se bambusovych vyhybal, nebo prinejmensim pouzival pro kazdy caj jine sitko, protoze tady to bude fungovat stejne jako u yixing keramiky. Narazil jsem csto na nazor, ze kov by nemel prijit do styku obzvlaste se zelenymi caji, ale asi bude hodne zalezet na konkretnim kovu. Nemluve o tom, ze veskere japonske konvicky co jsem kdy mel v ruce mely prave kovova sitka.

    5) ohledne gong-fu naradi, to je az ta posledni vec, kterou doma clovek potrebuje. To je prakticky az kdyz clovek ma doma vsechno ostatni a chce se vytahnout pred navstevou. Snad s vyjimkou puerh noze, ale ten zase v beznych sadach nebyva a kupuje se zvlast.
    Grunt avatar 7.12.2010 16:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    zaklad dobreho caje je voda, cim nizsi uroven mineralizace vody, tim lepe. bohuzel nektere vodarny nabizeji tak mizernou kvalitu vody, ze i z nejlepsich caju vznikne hnus na urivni pytlikovych caju Jemca. Takze dulezita vec, kvalitni vodni filtr s reverzni osmosou (veci jako Brita je vysmech)
    Sorry, ale toto mi přijde jako zbytečná póza. Na jednu stranu vím co teče z vodovou v Brně (to nepřevařené je občas risk konzumovat i v jiných formách), ale jinak normálně v republice je ten běžný standard plně dostačující. Pokud člověk nedělá extra-mild pětisekundový nálev, tak chuť čaje by IMHO přebila i chuť vody z odtokového kanálu. Mám babku co žije v horách, kde z vodovodu jim teče voda z tamního pramínku filtrovaná usazováním bordelu ve studni a mám v plánu si toho trochu načepovat a otestovat, ale co mám zkušenost tak to co běžně tady teče dole by snad můj drsný jazyk neměl mít šanci rozpoznat.
    To je prakticky az kdyz clovek ma doma vsechno ostatni a chce se vytahnout pred navstevou
    :-), no tak nějak. Ono to hlavně pěkně vypadá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 7.12.2010 16:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Sorry, ale toto mi přijde jako zbytečná póza.

    Voda se skutečně dramaticky liší. Táta si vozí na čaj odkudsi ze studánky. To tady na koleji (podobně v Porubě, o některých částech Brna nemluvě) jsem nejdřív vůbec nemohl pít, jsa zvyklý na vody z krasu a ze studny.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 7.12.2010 16:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    JJ, když ti do toho sem tam nějaký dobytek nachčije, to je teprve ten správný šmak. A na louhování jakbysmet.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 7.12.2010 16:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Však chcíplá srna FTW.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 7.12.2010 17:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    :-) Dodá správný lesní buket.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.12.2010 14:39 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Doporučuji navštívit festival Čajomír. Jinak já mám radost z ohříváčku na čaj,tedy keramické konvičky se stojánkem na svíčku. Loni mi ho darovala žena k vánocům. V práci na mě dost divně koukají, ale pohodlí stále teplého čaje je luxus. Čajové moře ? Zatím popsané papíry a občas klávesnice notebooku :D
    Grunt avatar 7.12.2010 15:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Jinak já mám radost z ohříváčku na čaj,tedy keramické konvičky se stojánkem na svíčku. Loni mi ho darovala žena k vánocům. V práci na mě dost divně koukají, ale pohodlí stále teplého čaje je luxus
    Tohlencto?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 7.12.2010 15:59 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Já znám teda z Dobré čajovny tohle se skleněnou konvičkou na varné sklo, čistě na vodu... Ale od jisté doby preferuju termosku, protože ta drží přesněji teplotu...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    7.12.2010 15:55 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha

    Hezké, možná taky časem vyměním nerezové sítko Tescoma a hrníček z OBI za něco lepšího. :]

    Teď piju cosi od jedné čínské slečny…

    我不知道
    Grunt avatar 7.12.2010 16:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    cosi
    Tady jsou nějaký cheaty pro přeluštění těch hieroglyfů. Třeba to půjde.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 7.12.2010 16:43 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    To asi nebude Pu-Erh... Ale spíš nějaký oolong nebo zeleňák...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jan Zahornadsky avatar 7.12.2010 16:46 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Konkrétně tento. Omlouvám se za mystifikaci o něco níž ;-) 紅茶 se ale běžně překládá jako černý čaj.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Jakub Lucký avatar 7.12.2010 17:10 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Já si říkal, že by to mohl být Da Hong Bao, ale netroufl jsem si machrovat, protože bych se zrovna netrefil :-)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Grunt avatar 7.12.2010 16:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Však tam se to dá proklikat jinam. To já hodil jen takový hook (ale je pravda, že že je to na Pu-Erh jsem si uvědomil až s vašima komentářema).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jan Zahornadsky avatar 7.12.2010 16:43 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Tady jsou nějaký cheaty pro přeluštění těch hieroglyfů. Třeba to půjde.
    Moc jsem to nestudoval, ale bojím se, že to moc nepomůže. Ten čaj na obrázku je černý (navíc vypadá na běžnou supermarketovou sortu -- i když to může klidně stále být něco lepšího než co prodává mnoho českých čajoven), ten cheatsheet je na pu'er. Ale pokud chcete něco dekódovat, hoďte to po mně.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    7.12.2010 15:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Trochu offtopic, ale když už jsme u toho čaje, jakej byste doporučili Earl Grey?
    Já piju obvykle tenhle Ahmad (sypanej), a taky mi chutnal tenhle, a to přestože je sáčkovej, ale jinak moc nevim...
    Fluttershy, yay! avatar 7.12.2010 16:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gong-fu cha
    Já piju takový ten klasický pytlíkový za 30-40 Kč (Milford Old England?). Ono je to nakonec celkem jedno, když zapomenu vytáhnout sáčky z termosky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.