Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.
Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.
Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.
Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.
ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.
Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.
Tiskni Sdílej:
nedodržovat nic, ani ten pud sebezáchovy a přesouvat zodpovědnost na řidiče motorových vozidel. Tak tyhle, ty teda fakt miluju.Z me zkusenosti se mnohem nebezpecneji chovaji ridici, kteri nedavaji cyklistum prednost. Velmi casto se mi stava, ze mi ridic automobilu neda prednost kdyz jedu na kole po hlavni a najede tam takovym stylem, ze musim naplno zabrzdit (ze 60km/h treba na 15km/h) pripadne prejet do protismeru/krajnice. U cyklistu pozoruji, ze casto nedavaji znameni o zmene smeru, coz mi prijde mnohem mene nebezpecne - staci pri predjizdeni prejet uplne do druheho pruhu.
Já vím že držet řídítka a ještě ukazovat rukou někdy nemusí být úplně jednoduché
A ještě třeba brzdit... Takže cyklista si musí dle situace vybrat, jestli nejdřív brzdit a potom (možná pozdě) ukázat, nebo nejdřív ukázat a potom brzdit.
můj příspěvek není promotoristický ani neuráží cyklisty obecně. Je to jen pouhý popis události. Pokud se tím někdo cítil dotčen, měl by se nad sebou zamyslet jestli se ho to náhodou netýká. Ten koho se to opravdu netýká, ten nemá důvod to na sebe vztahovat.Krásná ukázka manipulace. Čistokrevná.
Teď jezdím autem způsobilým k jízdě po špatném povrchu a náramně si to užívám.T69? :)
Ale nějaké to "všichni mi uhýbejte protože mi to drncá", to neberu.Nam, cyklistum (a to pisu jako cyklista uz silne obcasny) by mnohem stacilo zrusit soutez o to, kdo mine pumpickare ve vetsi rychlosti a mensi vzdalenosti. Nekdy mi prijde, ze pro spoustu ridicu je normalni mijet cyklistu ve vzdalenosti asi tak dvaceti cisel pri rozdilu rychlosti pres 60 km/h. Z toho take plyne obrana cyklistu jezdit dal od kraje. Zni to divne, ale funguje to.
Je pravda, ze na silnicich panuje dzungle.Je docela legrační, když tu tu někdo nazývá džunglí – tu si představuji spíš takhle. A zajímavé je, že to může fungovat lépe, než ten náš přeregulovaný systém.
Pochop, vždy jde o křižovatku, která je hůře přehledná a právě na ní jsem měl pár kolizí kdy cyklouš ignoroval svou! bezpečnost.To je mnohem lepší než ignorovat bezpečnost toho druhého, i když nepochybuju, že i to se může cyklistovi či chodci stát.
Co se bude dít dál?Dává kamion znamení o změně směru jízdy? Ano, vím, že vsadit bezpečnost na nějaký blinkr je nesmysl. Proto také na křižovatkách nepodjíždím. A btw. nechápu, k čemu jsou předsazená stání pro cyklisty. Mně to vždycky přišlo jenom jako místo, odkud je blbě vidět na semafor :).
Jen s tím rozdílem že se nedostanete pod kola ale zadek vozidla opisující větší oblouk vás poněkud vyhodí z rovnováhy a spadnete nejspíš pod další vozidlo.Tady se mi zdá, že soudruh udělal v geometrické úvaze chybu.
Teď se bude vyšetřovat jestli řidič mohl chodce vidět, jestli jel tak jak je třeba, jestli chodec nevstoupil někam kam neměl.To mu nezávidím. Dneska se zdaleka nejezdí idealisticky, tedy tak jak by se mělo, a je téměř nemožné jet tak, aby člověl na 100% obhájil, že nehoda není jeho vinou. Nehledě na to, že v době obhajoby bývá dotyčný už tak dost nešťastný z toho, že se to vůbec stalo. IMO je základem dobrého řízení tolerance. Na všech stranách. Předpisy jsou jenom rámec.