abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Firefox 4 – máme se na co těšit

    17. 9. 2010 | Jan Hrach | Recenze | 11452×

    Čtvrtá verze populárního prohlížeče přináší lepší zabezpečení, vylepšenou práci s panely, jednodušší synchronizaci a mnoho dalšího.

    Obsah

    64 bitů? Bohužel…

    link

    Firefox 4 se zatím nachází před šestou betaverzí, proto ho velmi pravděpodobně ještě nenajdete v žádném distribučním repozitáři. Mozilla ale nabízí denní sestavení, a to ve formě archivů pro Windows, Linux a Mac OS X. Po otevření odkazované stránky mě zaujalo, že kromě 32bitových verzí pro procesory Intel x86 jsou ke stažení nově i 64bitové verze pro všechny tři zmiňované systémy, což někteří uživatelé AbcLinuxu.cz určitě velmi ocení. Bohužel radost netrvala příliš dlouho, Mozilla totiž oznámila, že oficiální verze budou opět jen 32bitové. Takže vlastníci 64bitových procesorů, kteří chtějí mít „čistý“ systém, budou muset opět sáhnout po neoficiální či distribuční verzi…

    Testování

    link

    Pokud si tedy chceme nový Firefox vyzkoušet, stáhneme si archiv s testovací verzí a rozbalíme ho. Nyní by mělo stačit spustit soubor firefox, ovšem u vývojových verzí je lepší postupovat trochu opatrněji – může se totiž stát, že nová verze provede ve vašem profilu změny, které nebudou zpětně kompatibilní, případně v důsledku nějaké chyby havaruje a profil se poškodí. Firefox proto spustíme s parametrem -P, před samotným spuštěním se tak zobrazí okénko, ve kterém si vytvoříme nový profil, u kterého nám případné poškození nebude vadit. Ještě je možné přidat parametr --no-remote, který umožní mít spuštěno více různých verzí Firefoxu současně.

    Na první pohled? Změny hlavně ve Windows

    link

    V Linuxu vás na první pohled nic „netrkne“, výchozí vzhled vypadá téměř stejně jako v předchozích verzích. Za zmínku stojí snad jen kombinované tlačítko přejít-zastavit-obnovit, které se zobrazuje napravo v adresním řádku. Ještě lze nastavit, aby lišta s panely byla nad řádkem s adresou.

    mozilla firefox 4 spusteni

    Ve Windows se vzhled mění o něco výrazněji – uživatelé verzí Vista a 7 budou mít panely přímo pod dekorací okna, menu bylo zmenšeno do tlačítka „Firefox“ a to bylo integrováno do rámu okna. Na několik obrázků se můžete podívat na webu Mozilly.

    Hrajeme si s panely

    link

    V liště s panely přibylo úplně vpravo tlačítko s popiskem „Group Your Tabs“. Po kliknutí se panely zmenší do náhledů a na zobrazené šedé ploše je možné tahem myši vytvářet různé „skupiny“ a panely do nich přetahovat. Vše je navíc animované, animace si ovšem na slabším počítači nevychutnáte.

    mozilla firefox 4 group your tabs

    Další novinkou jsou aplikační panely (App Tabs). Libovolný panel je možné změnit na aplikační kliknutím pravým tlačítkem a vybráním příslušné položky z menu. Panel se přesune zcela vlevo a zúží se jen na velikost ikonky stránky, takže nepřekáží. Pokud používáte nějakou webovou aplikaci, můžete ji tak mít trvale spuštěnou, vždy po ruce a přitom se vám nebude plést.

    mozilla firefox 4 app tab

    S panely souvisí ještě několik drobných vylepšení:

    • Při načítání stránky se už netočí známé kolečko, ale zobrazují se „hodiny“, které ukazují, kolik procent stránky už je zhruba načteno.
    • Nápověda, která se zobrazuje při psaní adresy do adresního řádku, už nevyhledává jen v záložkách a historii, ale i v otevřených panelech – užitečné, pokud jich máte otevřeno opravdu hodně.
    • Přesouvání panelů se animuje.
    • Správce rozšíření, vzhledů a zásuvných modulů se už také zobrazuje v panelu, na speciální „adrese“ about:addons.

    mozilla firefox 4 pluginy

    Synchronizace

    link

    Jak si udržet stejné záložky a stejnou historii na více počítačích? Synchronizace, která byla původně řešena pomocí různých rozšíření, je nyní standardní součástí Firefoxu. Po kliknutí na ikonku ve stavovém řádku se spustí jednoduchý průvodce, kam stačí zadat několik údajů, a je to. Vývojáře musím pochválit, že validní (a opravdu funkční, tedy alespoň do následujícího DHCP požadavku…) e-mailovou adresu jenda@[213.220.240.179] skutečně schválí jako platnou, to se dnes hned tak nevidí. Na druhou stranu heslo 9xFEdbc se jim zase zdá nedostatečné. Paranoia…

    Navíc si můžete vybrat, zda chcete používat oficiální server poskytovaný Mozillou nebo nějaký svůj vlastní.

    mozilla firefox 4 sync1

    Obsah následujícího okna mě opravdu velmi příjemně překvapil. Bál jsem se, že data budou na serverech uchovávána nešifrovaná, ale vypadá to, že paranoiky skutečně můžeme potěšit – data se totiž šifrují na straně klienta. Takhle se dělají bezpečná řešení.

    mozilla firefox 4 sync2

    Na ostatních počítačích potom zadáte příslušné údaje, vyberete si, zda chcete data na serveru s těmi místními sloučit, nahradit, nebo zda chcete naopak místní data rozkopírovat na ostatní počítače, a za chvíli máte hotovo.

    mozilla firefox 4 sync3

    Při testování jsem narazil na malý problém způsobený čím jiným než nedostatečným přečtením zobrazovaných informací. Synchronizace se nespouští při každé změně synchronizovaných položek, ale musí se vynutit kliknutím na ikonku synchronizace ve stavovém řádku. Takže pokud se budete někdy stejně jako já divit, proč se vám nepřenesly poslední změny, zkuste se nad tím zamyslet…

    Multimédia

    link

    Firefox 4 umí kromě Vorbisu a Theory i WebM s VP8. Drobnost, ale potěší.

    CSS a bezpečnost

    link

    Se zařazením do jednoho odstavce jsem se nespletl, CSS skutečně souvisí s bezpečností. Umožňuje totiž nastavit různé vlastnosti navštíveným a nenavštíveným odkazům – a to například i obrázek na pozadí. V praxi to vypadá tak, že pokud bych chtěl vědět, zda nějaký návštěvník mého webu chodí na AbcLinuxu.cz, podstrčím mu odkaz, který bude mít pro podtřídu :visited nastavený jako pozadí nějaký obrázek. Pokud si obrázek od serveru vyžádá, znamená to, že má AbcLinuxu v historii. Vypadá to nevinně, ale vhodnou automatizací se takto dá ověřit značné množství stránek. Více informací o útoku najdete na bezpečnostním blogu Mozilly.

    V novém Firefoxu jsou proto pro odkazy povoleny pouze některé CSS vlastnosti a zároveň při zjišťování vlastností odkazů JavaScriptem se budou všechny tvářit jako nenavštívené.

    A ještě jedna drobnost ohledně CSS. Byla implementována skupina nových vlastností umožňujících plynulou změnu vlastností prvků (příklad: při přejetí myší se nebude barva tlačítka měnit z červené na zelenou skokově, ale plynule). Pokud se toho užije s mírou, lze docílit decentního efektu.

    Pošlete feedback!

    link

    Pomocí položky Help → Submit Feedback můžete vývojářům Firefoxu říct, co se vám líbilo, a co nelíbilo.

    Srovnání

    link

    A nebyla by to pořádná recenze bez srovnání studeného a teplého startu a vykreslení oblíbené diskuze u Krokodýlí řeky. Za oběť tentokrát padl Intel Atom N270 na 1,6 GHz s 1 GiB RAM a pomalým notebookovým diskem, testovány byly verze 3.6.8 a 4.0b6pre.

    A výsledky? Obě verze dopadly v rámci přesnosti měření stejně – studený start zabral 13 sekund, teplý 1,5 sekundy (je vidět, že se pomalost disku skutečně projevuje) a vykreslení diskuze zabralo 33 sekund. Těšil jsem se, jaké vytvořím krásné sloupcové a koláčové grafy, ale asi by byly poněkud nudné.

    Nemohu se ale zbavit pocitu, že Firefox 3.6 kreslil stránku postupně, takže se dalo číst, i když ještě nebyla hotová, kdežto u Firefoxu 4 se delší dobu zobrazuje bílá obrazovka a pak se najednou objeví velký kus.

    Závěr

    link

    Změny, kterými Firefox od verze 3.6 prošel, jsou určitě významnější než mezi verzemi 3.5 a 3.6 a nejsou pouze „barvičkové“. Troufám si říct, že jsou to změny k lepšímu, tedy až na to vykreslování.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    m1c4a1 avatar 17.9.2010 01:06 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    V čem je synchronizace záložek ve Firefoxu lepší než např. záložky (a příslušné doplňky) z Delicious?
    Jendа avatar 17.9.2010 06:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    A umí Del.icio.us synchronizovat i historii, hesla, nastavení a dokonce i panely? A šifruje se to na klientovi? Pokud ano, pak v ničem :-).
    17.9.2010 08:06 2010
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    hmm dokonce i panely, paráda, kdo si má pamatovat desítky či stovky otevřených panelů.
    Heron avatar 17.9.2010 08:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Například v tom, že si můžeš nainstalovat synchronizační server na svůj hw a neposílat tak svá soukromá data (byť zašifrovaná) k nějakému cizímu subjektu. Dále to synchronizuje téměř vše. Historii, záložky, panely, hesla a nějaké nastavení prohlížeče (pokud by se k tomu přidala ještě synchronizace doplňků, nemělo by to chybu).
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 17.9.2010 12:07 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Primární rozdíl je v tom, že synchronizace ve Firefoxu synchronizuje krom záložek i historii, hesla, tvé nastavení apod.
    17.9.2010 02:06 hroch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Pls muze mi nekdo vysvetlit jak je to vlastne s licenci Firefoxu ? Vzdyy pokud by byl opensource, pak prece neni problem jej prelozit na 64bitovem system ne ?
    Marián Kyral avatar 17.9.2010 05:25 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Však to problém není. Problém je, že v tom musíš spoléhat buď na sebe, nebo počkat, až FF někdo přeloží - jiný uživatel, distributor. Na nové verze přímo od Mozilla.org můžeš zapomenout.
    17.9.2010 05:40 sgsdfgdsfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Samozřejmě je oss a můžeš si ho přeložit sám. NA svém 64 bit Gentoo GNU/Linuxu to jinak nedělám.
    Jendа avatar 17.9.2010 06:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Oficiální buildy od Mozilly prochází ještě kontrolou, že všechno skutečně funguje tak, jak to Mozilla zamýšlela. A Firefox se IMHO smí říkat jenom těmto otestovaným buildům. U některých distribucí to Mozilla ještě toleruje, ale tam, kde to ještě dále patchují nebo backportují opravy atd., tam tomu musí říkat jinak - proto je například v Debianu Iceweasel.
    17.9.2010 08:11 2010
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Hmm a proto si v Gentoo ani nepamatuji kdz naposledy FF padl na hubu. Možná někdy loni, kdy ještě flash nebyl v odděleném procesu.
    17.9.2010 19:19 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    V Debianu je navíc z důvodů existence ochraných známek na název a logo, jejichž licence je s Debianem nekompatibilní.
    Saljack avatar 17.9.2010 21:41 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Pokud se nepletu tak Iceweasel je v Debianu kvůli logu nebo alespoň proto to přejmenovali a dali tomu jiné logo. Byl tam tuším nějaký problém s licencí loga.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Saljack avatar 17.9.2010 21:42 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Sorry nepřečetl jsem si to co je výše.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    17.9.2010 05:38 sgsdfgdsfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Co je špatného na distribuční 64 bit verzi? Ve svém Gentoo GNU/Lunuxu bych teda nějakou binární šmejďárnu nechtěl. Bez flashe vydržím.
    17.9.2010 05:42 sgsdfgdsfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Na FF4 mě zajímá jen rychlost Javascriptu, WebM VP8 a hardware akcelerace WebGL.
    Jendа avatar 17.9.2010 06:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Nesmíš tomu pak říkat Firefox :-) a možná budou dělat obstrukce v případě hlášení bugů do mozillácké bugzilly.

    Navíc kvalita neoficiálních buildů pro Windows je často… ehm… sporná.
    17.9.2010 06:26 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    IMHO tomu můžeš říkat jak chceš, ale nesmíš to šířit pod názvem firefox.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Jendа avatar 17.9.2010 06:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    17.9.2010 08:09 2010
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    V Gentoo po kompilaci vyplivne hlášku o zákazu šíření. Dokonce i v lokální síti.
    Jardík avatar 17.9.2010 12:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Což mě právě deptá. Je nechutný, že pak musím čumět na nějakej "Minefield", "Namaroko", či jánevímcoužtomělovšechnozanázvy.
    Věřím v jednoho Boha.
    17.9.2010 14:01 sdfgesdsd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    A to chceš šířit binárku? Pro vlastní potřebu si zvol vlastní jméno, které se ti líbí. Jinak je to prázdná výmluva.
    Jardík avatar 17.9.2010 16:36 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Já binárku šířit nechci, ale tu binárku od někoho chci (např. od správce repozitáře) - jenže ten tomu taky nemůže dát název "Firefox", protože ji šíří. To samé platí o neoficiálních 64bit buildech třeba pro Windows. A né, opravdu nemám zájem mít mraky vývojových balíčků, dalších build-time závislostí, instalovat ve Windows šmejďárny typu cygwin, jenom proto, abych si to mohl zkompilovat, na což nemám náladu.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 18.9.2010 14:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    á binárku šířit nechci, ale tu binárku od někoho chci
    Já vždycky zase chtěl růžového slona a hodinky s vodotriskem.
    jenže ten tomu taky nemůže dát název "Firefox"
    Aha, takže když to bude Persil, naprosto stejné složení, ale v obalu Tixu a s mírným vylepšením (třeba že ti neucpe tvoji 64-bitovou pračku), tak to nechceš, protože už to není Persil? To jsem teda o vymytelnosti tvého mozku značkovacím šílenstvím měl vyšší mínění. No člověk holt nemůže mýt furt pravdu a čas od času ten omyl potřeba je.
    A né, opravdu nemám zájem mít mraky vývojových balíčků, dalších build-time závislostí,
    Pokud vím, tak v linuxu není nejmenší problém ty -dev balíčky a potřebné nástroje ihned poté co vyleze nějaká binárka smazat, ne? Pro tvé potřeby si klidně můžeš jejich cíl umístit někam do tmpfs a mazat se ti budou po restartu sami a na disku nevezmou ani bajt.
    instalovat ve Windows šmejďárny typu cygwin, jenom proto, abych si to mohl zkompilovat
    Co třeba MinGW nebo VS. No v něčem to přece i pro ty Widle musí kompilovat, ne? Proč pro tisíce lidí není problém si udělat PPAčkoa, nastavit si ho a mít čerstvou binárku hotovou den co den a pro Jardíka to problém je?
    jenom proto, abych si to mohl zkompilovat
    Si snad lama? Pokud vím, tak s kompilací nemáš nejmenší problémy. A pokud nechceš ladit některé kompilační paramtery nainstaluj Gentoo (klidně do virtuálu), kde změníš ROOT a pak už je to jen otázka jednoho emerge nebo nainstaluj distribuční nástroje určené pro pohodlné buildění (pokud jé tvá distribuce nemá, tak je to distribuce na hovno a je na čase ji změnit) tvé distribuce a máš vystaráno, ne? Se nemusíš o nic starat.
    na což nemám náladu.
    No jenom řekni, že si na to moc líný a jakoukoliv konverzaci s tebou končím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 18.9.2010 14:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    To si mě teda utřel, musím jít brečet.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 18.9.2010 14:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Též si myslím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2010 22:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Což mě právě deptá. Je nechutný, že pak musím čumět na nějakej "Minefield", "Namaroko", či jánevímcoužtomělovšechnozanázvy.
    To jsou oficiální codenames verzí. Imho ale název netřeba řešit...
    Jendа avatar 17.9.2010 06:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Příloha:
    Ještě jedna novinka, která byla přidána až po napsání článku: cíle odkazů se už nezobrazují ve stavovém řádku, ale v řádku adresním. U dlouhých odkazů se pak zkrátí adresa od kořene dál. Nicméně pořád je tam toho místa méně než ve stavovém řádku.
    Marián Kyral avatar 17.9.2010 07:01 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    No doufám, že se objeví nějaké rozšíření, které stavový řádek vrátí.
    17.9.2010 08:07 2010
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    +1, nebo možná to je jen nastavení v about:config.
    josi avatar 17.9.2010 10:35 josi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Dále do adresního řádku přibyl ukazatel načítání stránky (úzký animovaný proužek pod adresou). Vypadá dost divně, snad ho ještě upraví, v lepším případě odstraní.
    Jardík avatar 17.9.2010 11:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Oni ten stavový řádek chtějí údajně vyhodit úplně ...
    Věřím v jednoho Boha.
    frEon avatar 17.9.2010 13:19 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    tak opera ho do mysqliom verze 10 ve vychozim nastaveni nemela a nemuzu rict ze by mi nekdy chybel. Adresa odkazu se ukazuje ukazuje v tooltipu u kurzoru, coz mi prijde fajn, clovek nemusi koukat po monitoru, a hledat kde to pise, nebot je to vzdycky tam, kam zrovna kouka.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    frEon avatar 17.9.2010 13:20 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    ted teda opera ten stavovy radek ma, ale nesnazil jsem se prijit na to k cemu je vlastne dobrej, takze jsem ho vypnul a nezabira misto.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Jakub Lucký avatar 17.9.2010 16:34 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Já v něm koukám jednak na stav probíhající operace (podle toho se to jmenuje) a jednak na URL, která klikám
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    frEon avatar 17.9.2010 17:17 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    ve firefoxu jo... ja to porovnaval s operou. mel jsem v planu ukazat, ze kdyz je to dobre promysleny, neni takova vec zas tak moc potreba
    Talking about music is like dancing to architecture.
    17.9.2010 18:47 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit

    A vimperator to má "all in one" :-D .. stavový řádek nad příkazovým, ve stavovém se ukazuje současná adresa, po najetí myši adresa z kurzoru, napravo od adresy je progressbar (pokud se stránka načítá) a napravo od něj jsou ikony typu adblock, noscript, ...

    Důvěryhodnost certifikátu se (jako ve FF 2.x) značí zbarvením stavového řádku.

    Můj displej má 331x207mm, asi 9mm zabírá spodní příkazový řádek spolu se stavovým, nahoře 6mm panel s taby, napravo 4mm scrollbar. To mi dává 327x191mm plochy na prohlížení stránky. Pochybuji, že to nějaký nový look firefoxu trumfne :-D

    LennyCZ avatar 20.9.2010 19:33 LennyCZ | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    No IMHO v tooltipu chci to, co má být v tooltipu, URL jenom pokud tooltip není definován. Ale OK, je to o zvyku, např. u mne je stavový řádej první co zapínám :D.
    Given a choice between dancing pigs and security, users pick dancing pigs every time. (Dancing pigs problem)
    frEon avatar 21.9.2010 15:49 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    jo, je to vec zvyku to souhlasim. Opera, pokud je tooltip definovan ho do tooltipu hodi a pod to na dalsi radek napise address: adresa, takze te o nic neochudi. Usetri to spoustu jezdeni oci po strance...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    josi avatar 17.9.2010 16:37 josi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Teď jsem si všiml, že se onen proužek zobrazuje i v horní části neaktivních panelů, ve kterých se právě načítá stránka. Ale pokud se bude aktualizovat skokově (z počátku do poloviny a pak až na konec), stejně k ničemu nebude.
    Heron avatar 17.9.2010 08:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Takže vlastníci 64bitových procesorů, kteří chtějí mít „čistý“ systém, budou muset opět sáhnout po neoficiální či distribuční verzi…

    To není jen o čistotě systému. 2GB na je dnes velmi omezující pro spoustu aplikací a mezi ně se už začíná řadit i prohlížeč. Tímto bohužel mozilla neustále ukazuje svoji technologickou zaostalost :-(

    17.9.2010 19:37 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Nejspíš se (naivně) počítá s tím, že nakonec poběží každý tab ve vlastním procesu jako v Chrome (zatím, pokud si dobře pamatuju, běží samopstatně jen pluginy) a že 2GB na každý tab bude stačit pro každého :-).

    Na druhou stranu, minimálně absence oficiální 64bit verze pro Windows je dost neštastná - ne že by to nějak znečistilo systém (šlo by to vůbec?), ale na rozdíl od ostatních systémů nejsou ve Windows ověřené distribuční repozitáře, což staví uživatele do celkem nevýhodné pozice - buď se držet oficiální 32bitové verze, nebo použít neoficiální, kterou si ale nemohou ověřit.
    17.9.2010 08:57 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Mozilla totiž oznámila, že oficiální verze budou opět jen 32bitové.
    Ne, pro Mac OS X bude univerzální 32/64-bit binárka, takže na Snow Leopardu, kde je defaultní politika spouštět 64-bitovou verzi, pojede Firefox 64-bitově (a na Leopardu si 64-bitovou verzi může člověk spustit ručně).
    vim ~/.emacs
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 17.9.2010 11:58 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Jsi si tím jist? Co vím, verze pro 32bit a 64bit jsou dvě rozdílné binárky: 32bit, 64bit
    17.9.2010 18:03 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Z postu odkazovaného ze zprávičky odkazované v tomto článku:
    decided this week to drop support for OSX/PPC; Firefox 4 Mac OS X binaries will ship as universal builds for i386/x86-64 only
    vim ~/.emacs
    17.9.2010 18:05 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    a pravděpodobně autoritativní shrnutí podporovaných platforem zde.
    vim ~/.emacs
    TomCat avatar 19.9.2010 17:43 TomCat | skóre: 11 | blog: Proti proudu | Praha-západ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Myslím, že spíš máš jenom problém s chápáním (anglického) psaného textu ;-)

    Ta citovaná věta totiž říká spíš to, že nadále už nebude podporován build pro PowerPC (aka PPC), ale pouze pro platformu Intel/AMD (aka x86)...
    Lazarus Long: Hloupost nelze vyléčit penězi, výchovou a dokonce ani zákony. (Robert Anson Heinlein - Dost času na lásku)
    17.9.2010 10:42 Xwinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Ahoj, nevíte někdo jestli bude ten novej vzhled (FF button apod.) implementován i na Linuxu nebo se na to úplně vykašlou a vzhled zůstane stejnej?
    17.9.2010 10:51 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit

    Podle článku to vypadá, že se na to vykašlou :-D

    Za což budu osobně jen rád, "hlavičku" okna mám vypnutou a vimperator mi jede "maximized", takže nahoře mám rovnou taby. Kdyby to nějak překopali, asi bych musel trávit další dlouhé hodiny předěláváním zpět ;-).

    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 17.9.2010 12:05 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Co sleduju Bugzillu, tak IMHO nebude.
    Jardík avatar 17.9.2010 11:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Animace těch "tab groups" si nevychutnáte ani s Core i7 a GF9600gt a 16GB RAM. Jsou neskutečně sekané, jak na Windows, tak v Linuxu (ale je možné, že je to neoptimalizací nightly buildů, ale třeba taky ne). Sekanost se zvýší 2x, pokud máte navíc ještě spuštěný kwin a 3x, pokud ještě navíc zapnete composite.
    Jinak linuxová verze má stále zabugované GUI (skoro úplná ignorace GTK tématu či jeho nastavení) a nově to má i verze pro Windows (špatný fonty, špatný barvy textu na ovládacích prvcích, obrovské ovládací prvky).
    Nabíhání Firefoxu 4 je 2x pomalejší než verze 3.6 (ale třeba je to také díky neoptimalizovaným nightly buildům). Někde jsem ale četl, že chtějí omezit počet souborů, tak by alespoň něco mohli nalinkovat staticky (např. knihovny, co nepotřebuje jiná aplikace), momentální stav načítání kýblu souborů mu opravdu škodí.
    Věřím v jednoho Boha.
    josi avatar 17.9.2010 12:51 josi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Sekání Tab Groups v nejnovějším nočním sestavení (firefox-4.0b7pre.en-US.linux-x86_64) s Intel® Core™2 Quad Q9300 a ATI Radeon™ HD 3650 se svobodnými ovladači nepozoruji. S fonty však Minefield čaruje zajímavě, to je pravda.
    17.9.2010 13:52 sdfgesdsd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Ignorace GTK tématu mě netankuje, používám pro FF jiný skin, který mám na všech instalacích FF (Lin/Win), které používám.
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 17.9.2010 12:04 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Zajímalo by mě, kdy se ten hoax o tom, že "Mozilla rozhodla, že 64bitová verze pro Linux nebude" na ABCLinuxu (a jinde) přestane šířit. Betaverze Firefoxu 4.0 totiž v 64bitové verzi pro Linux vychází a pravděpodobně vyjde i jako finální verze (byť definitivní rozhodnutí ještě nepadlo).
    17.9.2010 12:47 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Kéž by se tak stalo. Potom zbývá ozkoušet 64bit flash a bude-li chodit, hurá do 64bitu :)
    Bilbo avatar 17.9.2010 12:54 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Tak zrovna s 64bit flashem to vypadá spíš bledě - viz https://www.abclinuxu.cz/zpravicky/-64-bitovy-flash-10.1-nebude.

    Tuším, že poslední 64 bit verze flashe od Adobe co vydali má v sobě nějaké ty známé bezpečnostní díry. Navíc na některých webech (např. norc.cz) 64bit verze narozdíl od té 32bit nechutně často padá.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    josi avatar 17.9.2010 13:24 josi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Marián Kyral avatar 17.9.2010 13:26 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    No už to vypadá trochu lépe: Adobe Flash Player "Square" preview release
    TomCat avatar 19.9.2010 18:00 TomCat | skóre: 11 | blog: Proti proudu | Praha-západ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Aspoň někdo tady má rozum...

    Fakt mě opakovaně fascinuje jak někdo vyšoupne na veřejnost nějakou (mylnou či nepřesnou) informaci a ostatní se začnou vehementně rozčilovat a komentovat aniž by se namáhali si danou informaci ověřit. Přitom stačí kouknout např. na velice stručnou stránku https://wiki.mozilla.org/Firefox/4/Platforms a inteligentnímu člověku snad musí dojít, že o existenci či neexistenci "oficiální" 64bitové verze FF pro Linux zatím nebylo definitivně rozhodnuto. Je zbytečné okolo toho vést diskuze o ničem, mnohem přínosnější bude, když každý, kdo se tady čílí nad "diskriminací" 64bitových platforem, dá Mozille najevo svůj zájem o 64bitový build. Každý hlas se počítá...
    Lazarus Long: Hloupost nelze vyléčit penězi, výchovou a dokonce ani zákony. (Robert Anson Heinlein - Dost času na lásku)
    17.9.2010 13:10 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    A to to bude tak ošklivé normálně nebo je to tím tématem?
    Jardík avatar 17.9.2010 13:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Firefox byl vždycky hnusný a nerespektoval téma, hlavně na linuxu. Jak píšu výše, tak novinkou je hnusota i pro Windows.
    Věřím v jednoho Boha.
    17.9.2010 23:30 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Jardíku, už jsi velký kluk. Smiř se s tím, že chtít a mít, nejsou a nebudou synonyma :-)
    Bedňa avatar 18.9.2010 01:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    A ty si kokot asi o tom vydám správičku, ale nekončný. čo si vytvoril? Ja som ti ponúkol aj spoluprácu, ale ty si len kokot čo sa vyhovára na nejakú duševnú chorobu. Tá choroba sa volá si kokot.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 18.9.2010 01:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    čo si vytvoril?
    Nemusím být kuchař, abych poznal, že je to jídlo málo slané.
    18.9.2010 05:48 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    On sa ta nepítal čo si uvaril ;)
    pavlix avatar 19.9.2010 10:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Technicky vzato se Jendy neptal na nic, což ale v diskuzi není důvod pro to, aby nereagoval.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.9.2010 12:14 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Aha, Jenda, Jardík, se mi to popletlo (ani se nedivím).
    Jardík avatar 18.9.2010 13:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Nemám zrovna po ruce slovník, takže nerozumím.
    Věřím v jednoho Boha.
    18.9.2010 13:23 Paranoid Android
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    ty uz ani nesi kokot, ty si pica...
    Jardík avatar 18.9.2010 14:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Však říkám, že nerozumím, tak už mi nepiš.
    Věřím v jednoho Boha.
    Bedňa avatar 18.9.2010 23:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Asi si myslíš že som to bol zase ja. Nikdy nepíšem bez diakritiky, to bol len človek čo sa pridal, skôr som čakal opak že sa zastanú teba a mňa za nádavky pochovajú. Už bude pokoj, ideš k Jílkovi medzi blokovaných, obaja si tým predĺžime život.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 19.9.2010 10:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    mňa za nádavky pochovajú.
    Nic jinýho si za svůj způsob vyjadřování nezasloužíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jardík avatar 19.9.2010 14:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Cože?
    Věřím v jednoho Boha.
    19.9.2010 19:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    pavlix avatar 19.9.2010 10:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Je velký rozdíl mezi člověkem, co někomu v dobré víře nabídne spolupráci...

    A člověkem, který se vytahuje, že dal někomu příležitost, a že je ten člověk blb, že ji nepřijal.

    Takových odmítnutí se ti ještě v životě dostane.

    Jestli se vymlouvá a nechce dělat nic, tak je to jeho věc, nebyl by zdaleka jediný takový. Ale to nesoudím, neznám ho (z jeho výkřiků tady na abc jsem se o něm zase tak moc nedozvěděl).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 18.9.2010 14:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Drobnost, ale potěší.
    V mém případě docela klíčová vlastnost.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 18.9.2010 15:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Já stejně radši přehrávám v externím přehrávači.
    Grunt avatar 18.9.2010 15:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    No tak normálně také, ale pokud je to zabalené do něčeho ve formě YouTube nebo Dailymotion, tak rozhodně neprotestuju (pominu-li SW konverzi YUV420p -> BGR32).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.9.2010 15:18 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    pekne pekne, doufam ze taky poresi takove detaily jako treba kazde dva dny zaseknuty prohlizec a sezrany cely procesor :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    bambas avatar 21.9.2010 07:52 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Firefox u me davno skoncil, moloch jak svina, navic nevydavaji 64bitovou verzi. A zadny novinky neprinasi. Takze napada nekoho jediny duvod, proc ho instalovat?
    Jakub Lucký avatar 21.9.2010 10:54 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Já, já, já... Já vim, já vim, paňčelko:

    - BarTab

    - Certificate Patrol

    - TreeStyleTab

    - HTTPS Everywhere

    - Vimperator
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    21.9.2010 13:10 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Přesně.
    Jendа avatar 21.9.2010 19:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    A Tamper Data.
    Jakub Lucký avatar 21.9.2010 19:35 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Hustý... To jsem neznal...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    22.9.2010 00:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    No jo no. Je to prostě vždycky kompromis. Buď máš FF s užitečnými rozšířeními (pro mě hlavně TabKit) a s šíleně pomalým UI a vykreslováním, nebo Chromium s rychlým UI, ale bez rozšíření...
    Jakub Lucký avatar 22.9.2010 11:38 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    No, u mě FF teda není šíleně pomalý... Prostě funguje, dělá věci, bez kterých se neobejdu... Zkoušel jsem Operu ale stále je mnohem víc rozežraná (u desítek tabů)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    21.9.2010 19:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    Proč lžeš? Většinu novinek uvedených v release notes u každé betaverze nebo nové oficiální verze většina konkurenčních prohlížečů nemá či nemá dokonce žádný.
    5.10.2010 12:03 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 4 – máme se na co těšit
    no, zatim nejvetsi inovace co FF prevadi je spomalovani a zrani ramky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.