abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    True Combat: Elite

    3. 1. 2007 | Ivan Straka | Hry a zábava | 26611×

    Už vás nebaví Counter Strike? Battlefield2 je hardwarově příliš náročný? Quake4 s Unreal Tournamentem moc futuristický a v reálném životě chodíte ven pouze s neprůstřelnou vestou, pod kterou se ukrývá odjištěná beretta? A hlavně... chcete hru s podporou Linuxu? Potom mám pro vás skvělou volbu: jmenuje se TrueCombat: Elite.

    Poznámka: recenze původně vyšla na alliancze.org. V této podobě vychází na podnět autora.

    Jedná se o freeware online 3D taktickou FPS nejvíce podobnou CS, ale je tady pár odchylek, které ji posunují poněkud jiným směrem. Tato totální konverze (mod) hry Enemy Territory je o něco reálnější a méně arkádová než CS. Sice i zde bojujete za speciální jednotky (SO) nebo teroristy (TR), ale především zde nenajdete zaměřovací křížek. Musíte zaměřovat přímo přes mířidla na zbrani. Díky tomu si možná budete ze začátku připadat jako klauni s obrázkem terče na zádech a špuntovkou v ruce. Postupem času vám ale styl hry + zaměřování přejde tak do krve, že vám ten křížek v jiných hrách přijde, stejně jako mně, spíš poněkud nepřirozený.

    Druhy hry

    TCE nabízí 3 typy her. První Bodycount je klasický deathmatch, ve kterém se všichni navzájem plní olovem až do omrzení. Druhá možnost je zahrát si Objective - TR má na výběr ze dvou možných míst k položení bomby a SO se snaží zneškodnit bombu v případě úspěšného položení (podobné jako CS). Poslední typ je CTF (Capture the Flag), který stejný jako BC s tím rozdílem, že se navíc ještě snažíte ukrást nepřítelovu vlajku a donést ji na své území. Tento mod není moc hraný díky nedomyšlenému rozmístění vlajek příliš blízko spawnu (startu) soupeře v kombinaci s ROE systémem (zabít soupeře můžete až po určitém čase po "zrození"; pokud vystřelíte příliš brzy, umřete se ztrátou 4 bodů oproti standardní ztrátě 1 bodu).

    Pohyb

    Ve hře se můžete pohybovat třemi způsoby: běh, chůze, chůze se zaměřením. Za běhu nemůžete střílet. Za chůze sice ano, ale náhodný rozptyl zbraně je tak velký, že se vyplatí pouze na malou vzdálenost, jinak netrefíte skoro nic. Za chůze se zaměřením se pro změnu pohybujete celkem pomalu, zato máte jistotu, že nepřítele neminete. Při chůzi či běhu navíc slyšíte i klapání podrážky, což samozřejmě není nic extra, ale může vás to kdykoliv prozradit, pokud je soupeř blízko - a jak známo: vím, kde jsi = umíráš...

    True Combat: Elite True Combat: Elite True Combat: Elite True Combat: Elite

    Postavy

    Stejně jako v Enemy Territory apod. i zde si na začátku hry vybíráte, za koho budete hrát. TCE nabízí 3 skupiny: Assault, Recon, Sniper. Výběr ovlivní (kromě vzhledu) hlavně vaši výzbroj a RYCHLOST pohybu postavy. Assault má ve výbavě klasiku jako M16 a AK-47 s větší průrazností. Recon hlavně všechny tišší (tlumič) s menším průrazem, 1 granát navíc a především rychlejší pohyb. U Snipera je to snad jasné; 3 druhy pušek na každé straně uspokojí většinu sniper fandů, nevýhoda spočívá v pomalejším pohybu. K Recon jednotkám se vztahuje i zajímavá věcička jménem TechKit. Její výbavou získáte možnost rychlejšího položení nebo naopak zneškodnění bomby.

    Zbraně

    Zbraní je v TCE na výběr dost, celkem 22 (navíc skoro každá zbraň má tři přepínatelné módy – dávka, automat, single), 3 pistole, nůž + 3 granáty – flash: pěkný efekt s oslepnutím a ohluchnutím, kdy po zásahu vidíte jenom pěknou bílou obrazovku s pískotem v uších, smoke: kouřový granát, obyč.: prostě výbušná klasika. Samozřejmostí je i odlišné zranění při zásahu do různých částí těla, takže jedna rána do hlavy vám způsobí větší problém (smrt) než dávka do nohou. U sebe můžete nosit pouze jednu primární zbraň (+ pistoli s nožem a 3 granáty). Sebrat jinou můžete, ale pouze výměnou za tu původní. Potěší i průstřelnost různých materiálů. Zajímavý je systém odměňování jinou zbraní, tzv. AA. Na začátku hry nemáte možnost vybrat si ze všech druhů, ale pouze z několika základních. Pokud zabijete soupeře, dostáváte tzv. 1 AA bod. Když máte 2 AA body, máte už na výběr ze 70 % všech zbraní, 3 AA body vám zaručí kteroukoliv. Samozřejmě vaše smrt, zabití spoluhráče atd. vám body ubere.

    True Combat: Elite True Combat: Elite True Combat: Elite

    Grafika

    Grafika není z nejmladších (jede na Q3 engine), ale mohu říci, že je velmi povedená. Díky staršímu enginu neočekávejte krvavé nároky na vaši magickou skříňku. Snad jediná věc, kterou bych doporučil, je paměť RAM minimálně 512 MB, optimálně 1 GB, jinak očekávejte potíže s nahráváním oficiálních map. V pohodě to rozjedete na skoro každém PC, kterému CPU kmitá alespoň 1 Ghz. Navíc, jak jsem se zmínil v úvodu, TC:E (+ET) je úplně zdarma. To znamená, že i když místo bot nosíte troje tlusté ponožky obvázané motouzem, budete na to mít, protože TC:E je zadarmo.

    TCE dále podporuje zajímavou vychytávku jménem WIDESCREEN, takže majitelé 16:9 monitorů mohou jásat. Ostatním majitelům klasických 4:3 monitorů se hra zobrazuje s černými pruhy na obrazovce, jak můžete vidět na okolních screenshotech.

    Abych jen nechválil... Jelikož jde o freeware, ne všechno je úplně OK. Třeba vývoj nejde kupředu tak rychle, jak by si někteří fandové přáli, a ve hře se najde několik nepříjemných bugů (patch 0.49b je už na cestě). Každopádně to ze začátku ani nepostřehnete a jak už jsem se řekl, hra je stále ve vývoji.

    Česká komunita kolem TCE není z největších, ale i přesto se už zrodilo pár klanů, které se TCE věnují nějaký ten měsíc. Pokud máte zájem dozvědět se mnohem více, doporučuji navštívit stránky www.ALLIANCZE.org/tce nebo rovnou oficiální www.truecombatelite.net.

    Závěr

    Suma sumárum, výborná 3D taktická akce, která potěší každého milovníka reálných zbraní... a je zadarmo. Tak na co ještě čekáte?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.1.2007 00:18 hans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    super hra, doporucuju! :-)
    11.1.2008 18:05 parazol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    prosim prosim prosim napiste mi niekto ako si to naistalujem do Linuxu ...pouzivam ubuntu 7.04 a aj by som sa zahral ale neviem ako na to pls mozte mi to napisat podrtobne co mam robit?prosim prosim
    3.3.2008 03:14 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    *** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
    ondra_bce avatar 3.1.2007 00:35 ondra_bce | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    diky, vyzkousiiim... ;)
    3.1.2007 01:11 sheeryjay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Povedlo se to někomu rozchodit na 256MB RAMky a 750MHz Duronu nebo něčem podobném? Já jen jestli pro mě má vůbec smysl stahovat :-(.

    Jinak to vypadá super a mít něco lepšího tak bych asi utrácel hory času, takhle mi asi zbývá doufat že někdo udělá mod v enginu Cube2 (Sauerbraten).

    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 3.1.2007 10:05 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    neni na co cekat... ActionCube! http://sourceforge.net/projects/actiongame/
    3.1.2007 17:37 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Pet let (az do minuleho tydne) jsem jel na Duronu900, 256MB (pozdeji 512MB) pameti a GeForce 440MX. Naprosto bezproblemove hrani, hraval jsem to uz cca pred tremi lety a ted kdyz je chut a cas, tak na to taky juknu. Nepamatuji si, ze by me nejaka parba drzela takhle dlouho.
    stulda avatar 3.1.2007 08:23 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Komunita ceskych a slovenskych hracu neni prilis velka. Chcete-li se pridat nebo se jenom na neco zeptat ohledne tce, navstivte nas na irc quakenetu, kanal #tce.cz
    3.1.2007 09:04 spectrum1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Njn. a pude mi to na 64b? :-)
    stulda avatar 3.1.2007 09:18 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    64bit sice nemam, ale nejaky navody se urcite najdou. staci googlit. nasel jsem treba toto: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=20268
    3.1.2007 11:10 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Na 64bit gentoo slape v pohode. Staci emerge enemy-territory-truecombat. Samotna hra je vsak 32 bitova a vyuziva 32bit libky.
    Milhouse avatar 3.1.2007 09:18 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Hra to je opravdu chytlavá. Dnes mě baví mnohem víc, než COD2. Pomalu přibývají i nové mapy do těch oficiálních.
    Hra má sice nějaké nepříjemnosti, ale hratelnost to opravdu vyváží! Docela se mě zamlouvají jednotlivé zvuky ve hře. Rozhodně to není žádné rachocení jako ze PCspeekru. :)

    U verze pro Win je problém s minimalizací, který se dá řešit buď speciální utilitou, nebo ctrl+alt+del, pravým na aplikaci a minimalizovat. V Linuxu se mi nijak nepodařilo hru minimalizovat.

    Protivné je i to, že pokud máte nastavenu českou klávesnici, čísla ve hře se mu sí používat se shiftem. Teda pokud si ji před spuštění nepřepnete na anglickou. Neví někdo, jaký použít parametr pro spustění hry s angl.klávesnicí?
    "...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
    stulda avatar 3.1.2007 09:32 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    S tou klavesnici ti neporadim, pouzivam anglickou, ale minimalizovat tce v linuxu i ve winech jde. Je ale potreba hrat v okne. Ja hraju na klasickem monitoru 4:3 v rozliseni 1024x768, ale tce mam nastaveno do okna 16:9 v rozliseni 1024x???, takze misto tech cernych pruhu v letterboxu vidim pod hrou pracovni plochu. Kdyz chci minimalizovat nebo se na chvili prepnout jinam, staci zmacknout klavesu ~ pod Esc, vybehne herni konzole a mysi muzu pohybovat po cele plose.
    18.11.2008 08:22 Saruman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    16:9 je nehorazne prasactvi... Ja chapu, ze je to cim dal rozsirenejsi a ze chci-li 4:3, tak muzu pro notebook leda tak do barazu, ale zase delat hry primo pro to?? Bych dal do nastaveni moznost volby rozliseni a bylo by, ne? Copak to tam maji napevno? Na sirokouhlych obrazovkach se mnohem hur orientuju, at uz jde o prohlizeni webu nebo plizeni za teroristy v nejake strilecce....
    18.11.2008 08:33 Saruman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    A co se tyce te klavesnice, tak si udelej spousteci skript.

    1) zjisti si, jak prepinaji tvoje Xka klavesnici (mozna pomuze google - prikaz setxkbmap) 2) zjisti si, jakym prikazem spustis hru (treba se podivej na ten zastupce v menu, co spousti)

    vysledek by mohl vypadat (hodne zhruba) takto: #!/bin/bash setxkbmap -layout us /usr/sbin/enemy-territory-bla-bla-ja-nevim... #sem dej prikaz ke hre setxkbmap -layout cz #pripadne cz_qwerty

    to uloz do souboru, kteremu nastav spousteci atribut (chmod +x hra.sh).
    18.11.2008 08:33 Saruman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    kurna, ty prikazy musis rozradkovat, tady se mi to rozhasilo
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 3.1.2007 10:10 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    to je preci klasika, ja to resim wrapperem kolem spousteciho souboru hry.

    neco jako:
    #!/bin/bash
    # Description: Script nastavi klavesnici a spusti ET
    /usr/bin/setxkbmap us
    /mnt/hry/enemy-territory/et
    /usr/bin/setxkbmap cz
    3.1.2007 17:42 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Tak zmenit si klavesnici pres spustenim hry mi nepripada zase tak obtizne ;-).

    A k te minimalizaci: Existuje programek, kterej se pusti pred vsemi moznymi hrami jako je ET, Doom3, apod... a pak se pres zvolenou klavesu jednoduse skace ze hry (fullscreenu) a zpet. Osobne to mam vyzkousene, ale uz je to dyl co jsem to paril a preinstalil jsem tedka komp, takze ted fakt nazev nevim. Asi to nebude tezky vyhledat, ale ja dnes uz jen lenosim ;-)
    Vojta Drbohlav avatar 3.1.2007 19:47 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Odpověď zní QGameX. ;-)
    Milhouse avatar 3.1.2007 22:02 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    hmm, hmm, hmm... kompilace, hmm... QT4 hmm....... noto jsem zvědav! :D
    Jinak díky za typ ;)
    "...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
    rincewind avatar 3.1.2007 10:58 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Boti asi nebudou co? Pokud vim, tak do puvodniho ET nejaci byli, ale u TCE?...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.1.2007 14:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    U ET byli, ale měli dva stupně
    1. Netrefím ani vrata u stodoly
    2. Odsniperuju člověka na druhé straně mapy samopalem
    rincewind avatar 3.1.2007 15:38 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Njn :) to mi pripomina prvni boty v CS :)
    4.1.2007 08:27 Gogol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Dnes už je to lepší. Jak hrají se můžete bez jakékoliv instalace podívat třeba na serveru et.regnet.cz.
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 6.1.2007 09:43 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    jo to je sice pravda, ale rozhodne cloveka po nejake dobe vylozene se*ou. uz jen proto ze na nej houknete at vam neco da a von se furt jen krouti a snipuje kolem sebe vsecko co leze.

    nene bot je blbost. dokud by ho nepocitala Amalka, tak bude furt blbej jak troky.
    6.1.2007 18:42 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    V TCE sa mi podarilo odsniperovat cloveka na druhej strane mapy samopalom na NB s velmi nekvalitnym LCD.
    3.1.2007 15:55 :-$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    No to je supr, akorat kdyz zacina zkouskove obdobi...
    3.1.2007 16:09 Ajvngou | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Ve článku chybí ještě jedna podstatná věc (údálost posledních dní) a to vydání PATCHe 0.49b, který opravuje pár chyb a hlavně přidává možnost výběru pohledu 4:3,16:10. Zmeny v poctu granatu na kazdou postavu (Assault, Recon, Sniper) + pridani FREE AIMu (jakehosi "volneho" zamereni aneb zbraň se o kousek hybne, ale obraz ne). PATCH 0.49b VYZADUJI SKORO VSECHNY SERVERY, predevsim ty nase ceske ::sHoTZoNe-CZECH::
    Mikos avatar 3.1.2007 18:08 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Punk Buster a ET 2.60b
    True Combat: Elite naprosto miluju (a to přesto že jsem opravdu jen sváteční hráč, párkrát do roka, takže stále amatér ;-)), neexistuje podle mě lepší 3D akce, kam se na TCE hrabe CS, CS:Source, atp.

    Jedna věc mi však neskutečně vadí - a to sice stupidní Punk Buster, který nefunguje s patchem 2.60b na Enemy Territory (tj. patchem který odstraňuje velmi závažnou bezpečnostní chybu umožňující remote exploit). Pokud nepoužívám vanilla ET 2.60, nýbrž opravené ET 2.60b, tak mě Punk Buster vyhazuje ze serverů s podezřením na cheatování. Nevíte někdo co s tím? Hrát nepatchovanou hru s tak závažným remote exploitem se mi vážně moc nechce :-/ A serverů které nevyžadují Punk Buster moc není. Přitom je to tak super hra...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.1.2007 22:48 micks | skóre: 4 | blog: Old_School | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Punk Buster a ET 2.60b

    Manuálne updatovať punkbuster (prípadne si novú verziu stiahnuť z ich stránok alebo skúsiť novú aktualizačnú utilitu).

    V tom prvom prípade je potrebné dať súboru pbweb.x86 v adresári cesta/k/enemy-territory/pb/ territory práva na spúšťanie a spustiť ho; následne ho skopírovať aj do ~/.etwolf/pb/ a proces zopakovať. (Samotná aktulizácia trvá neprimerane dlho, ale vo výslednom efekte funguje).

    Mikos avatar 4.1.2007 01:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Punk Buster a ET 2.60b
    Update Punk Busteru (pbweb.x86) jsem v adresáři s ET spouštěl. Proběhl v pořádku, ale nijak to nepomohlo, ze zapunkbusterovaných TCE serverů mě to vyhazuje stále (samotné ET jsem nezkoušel, tam nevím). Pokud to samé udělám i v domovském adresáři, tak to tedy pomůže?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    4.1.2007 07:33 micks | skóre: 4 | blog: Old_School | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Punk Buster a ET 2.60b
    Áno.
    8.1.2007 12:03 d3sign3r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Punk Buster a ET 2.60b
    Je potreba updatovat do home/xxx/ET kdyz updatujes do adresar se hrou tak to nepomuze.
    3.1.2007 18:54 mil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    nejde mi nastavit na celou obrazovku porad jede v okne ikdyz mam ve hre nastaveno spravne neporadil by nekdo mam suse 10.2 a grafika nv fx5700
    3.1.2007 19:42 jgv | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Koukam ze je tu vic problemu, nez opevnych komentaru :-), takze: perfektni hra - ale az pote co zjistite, ze za drevenou bednu opravdu nejste v bezpeci ;-)
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 6.1.2007 10:05 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    kdyby jen to, nejste v bezpeci temer nikde. plech, dvere schody, nic. furt mrtvej....
    Beetljuice avatar 3.1.2007 22:14 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Mě zas na (K)Ubuntu blbne zvuk ... je trhaný, doposud jsem nepřišel na to proč, přitom Enemy territory a Americas army jede fajn ... :-(
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    3.1.2007 22:27 bambas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    No jsem si rikal super, ale pak jsem byl nemile prekvapen, ze musim mit nainstalovan Enemy teritory :( Jenze mam jen linux, takze to mam nainstalit pod wine?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.1.2007 22:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Odkdy je Enemy Territory a ostatní hry od ID Software jen pro Windows? ;-)
    4.1.2007 10:28 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Nejde mi zvuk :-( . Takže nefunkční šmejd.. ET stejně tak. Ještě že je nepřekonatelné UT, Quake 4, atd
    Mikos avatar 4.1.2007 11:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    To že vám nejde zvuk je pouze vaší neschopností/neochotou najít si řešení na netu (mimochodem týká se to i třeba Quake 3 a dalších her na něm postavených). Kecy o nefunkčním šmejdu vypovídají jen o vaší ignoranci a neschopnosti.

    Viz hned první odkaz na Googlu při hledání "Enemy Territory sound"
    echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
    
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Beetljuice avatar 4.1.2007 13:27 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    A v jaké distribuci? Mě například na Ubuntu nefungoval téměř u žádné hry,ale stačilo jí spustit s parametrem aoss "hra" a jede to,krom toho trhaného právě TC :-(
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    4.1.2007 14:32 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Teď 64-bitová Mandriva - nejde zvuk u ET a Alien Arena 2007.

    Předtím 32-bitové Suse - nešel zvuk u ET a Alien Arena 2006.

    4.1.2007 13:55 Fuck You | skóre: 16 | blog: NeOpToLeMoS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    A mne zasa zvuk funguje úplne normálne - to znamená, že som proste nainštaloval, spustil a išiel. Takže suma-sumárum Enemy Territory nie je nefunkčný ale ty si neshopný šmejd!
    4.1.2007 14:22 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    A keby Ti po inštalácii nešiel, tiež by si sa označil za šmejda?
    4.1.2007 14:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Spíš by si ho zprovoznil, řekl bych. ;-)
    Mikos avatar 4.1.2007 14:56 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Ne, ale neoznačil bych za šmejda hru, když by nefungovala jen díky mé naprosté neschopnosti a neochotě najít si řešení na netu :-P Pokud bych to udělal, byl bych sám šmejd. A jsme u toho ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    4.1.2007 15:37 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Program, který po instalaci nefunguje, prostě JE ŠMEJD. A nikdo mně neplatí, abyc dělal práci za vývojáře. A navíc do konce ledna budu v takovém časové presu (15h u PC), že na to nemám čas ani chuť. Navíc nejsdem hráč - chci jen něco dodat kámošovi bez internetu na DVD.
    4.1.2007 15:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Takže Windows jsou šmejd? Konečně jsme se k tomu dobrali. :-D Nebo je to tak, že po instalaci by člověk logicky očekával i konfiguraci, bez které na IBM PC nic fungovat nemůže, na rozdíl od Amigy a Atari ST, kde jaksi nebylo moc co konfigurovat? ;-)
    4.1.2007 16:04 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Takže Windows jsou šmejd? SAMOZŘEJMĚ. Konečně jsme se k tomu dobrali. :-D :-D :-D Ale myslím, že když mi ET a AA neběžely na 2 různých distrech i strojích, tak to není v pořádku. A teď promiňte, musím se vrátit k práci. Nashledanou.
    Mikos avatar 4.1.2007 20:15 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Já také hraju jen jednou za uherský rok, to mi ale nebrání (když mi něco nefunguje) podívat se na Google a mít to během 5 minut nastavené. Nikdo nemůže být tak zaneprázdněný, aby těch 5 minut nemohl obětovat, to jsou jen výmluvy a zpohodlnělost. Za tu dobu co příspíváte do této diskuze ste to mohl mít nastavené aspoň 5x (nehledě na to že jsem vám řešení výše popsal).

    A není to problém hry, hra (Enemy Territory, True Combat: Elite je pouze mod) je prostě a jednoduše už trochu starší, založená na modifikovaném Quake 3 enginu, a ten nepodporuje ALSU, nýbrž pouze staré OSS. ALSA sice emuluje OSS, ale defaultně nepovoluje mmap přístup přes OSS ke kartě. A to právě povolíte oním příkazem co jsem vám výše uvedl. Problém hry to tedy skutečně není.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.1.2007 12:16 Huncut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    No podle této nesmyslné definice je Linux ještě větší šmejd než Windows...
    4.1.2007 14:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Já jsem taky po instalaci byl nefunkční šmejd, ale za pár let jsem byl už docela slušně zprovozněný. :-) Teda ale číst jsem se naučil sám. ;-)
    4.1.2007 18:57 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Tuhle hru jsem už kdysi zkoušel a 2 dny jsem ji pařil, ale je nesmírně náročná graficky (mám integrovanou GeForce 6150). Máte nějaké tipy (napsání do konfigurace), kterými by se dala maximálně zrychlit? Třeba vypnout sněhové vločky to by bylo super. Hraji to samozřejmě na nejmenší rozlišení, ale přesto...

    Budu rád i za tipy, jak to nastavit v menu, moc se nevyznám v těch TRIANGULAR a BIANGULAR stínováních (nebo jak to tam je)...
    4.1.2007 22:06 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Jsi si jistý, že ti funguje správně 3D akcelerace? Mě to bez problémů jede na Intelu 950 v 1280x800. Navíc to běží na starém Q3 enginu.
    Mikos avatar 4.1.2007 23:15 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Mě to jede naprosto bez problémů a bleskově rychle na staré NVidia GeForce FX 5600 v rozlišení 1280x1024 na nejvyšší detajly. Takže náročnost opravdu není moc velká ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.1.2007 23:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Co jsem viděl diskuzi na nvnews, tak ty GeForce <=6200 jsou hrozné šmejdy, staré karty je překonávají - nedivil bych se ničemu.
    5.1.2007 08:31 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Ano, je to šmejd, akcelerace by mi měla jít. Bláhově jsem si myslel, že to bude výkonostně alespoň někde za 5200 FX...

    Že ten nový Intel 915 je tak výkonný mě teda překvapuje, to je super... Možná to taky dělá rychlé CPU...
    5.1.2007 08:40 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Ale je to fakt zajímavý, při testech těchto grafik dosahuje např. ve hře Half-Life 2 při 640x480 nějakých krásných 40 fps...
    5.1.2007 20:35 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Tak jsem to zkusil ve Windows a jede to výrazně plynuleji. Co mám špatně? Mám ovladače nvidia z Ubuntu Edgy distribuce. Nemáte někdo GeForce 6150 nebo 6100, abychom to mohli porovnat? Glxgears nebo něco...
    6.1.2007 10:49 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    To je neuvěřitelný, zkusil jsem TC: Elite ve Windows na mé integrované GeForce 6150 a jede to 1024 naprosto plynule, krása, nádhera. Jsem nadšen. Ale v Linuxu? Stěží dosáhnu 20fps 640x480. Program glxinfo hlásí Direct rendering: Yes. Jak jinak ještě zjistím, že mi funguje OpenGL?

    Pravda, zvýšil jsem buffer pro sdílenou pamět z 16 MB na 256 MB, třeba to bylo tím. Dneska to zkusím zase v Linuxu s nastavením 256 MB pro grafiku, ale pochybuji, že by grafická paměť dělala tak dramatický rozdíl - spíš si myslím, že v mém Ubuntu je něco s ovladačem.
    6.1.2007 12:56 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Pokud Direct Rendering hlasi, ze je zapnuty, tak opengl jede. A myslim, ze 16MB pro grafiku je hodne malo, takze si myslim, ze by to pomoci mohlo, ale to jak pises, ze se ti to plazi, tak to mi prijde az moc a myslim, ze to urcite nepojede jako ve Win.

    Je to divny, ja to paril i na GF440MX a hral jsem to (pro jistotu) na 800x600 naprosto plynule. A to je hodne velka s*acka ;-).
    4.1.2007 21:18 martin007killer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Moze byt ta hra, ale mam s nou par problemov. Nechapem preco sa mi FPS pri par viac objektov znizi mozno az na 13-15 pricom grafika neni nic moc , a este citlivost mysi. Neviete kde by som ju nastavil ? Tu citlivost som si uz vsimol pri viacerych hrach v linuxe a dost to vadi , ta oneskorenost. Vdaka
    4.1.2007 23:21 123
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    tak jsem to hral ale dle meho nazoru to neni vubec hratelne, schazi tomu napad a levely jsou dost maly. zlaty stary enemy terriotry
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.1.2007 23:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    zlaty stary enemy terriotry
    +1. Ono sice bude ET: Quake Wars, ale tam budou mimozemšťani z Quake, to se mi vůbec nelíbí :-( Zlaté Američani vs. Němci.
    Mikos avatar 5.1.2007 01:22 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Tak s tím naprosto nemohu souhlasit - je to ta nejhratelnější 3D multiplayer akce jakou jsem kdy hrál. Miluju ten důraz na realističnost, v tom se TCE žádná jiná 3D akce nevyrovná. Enemy Territory mě oproti TCE vubec nebavilo a nechytlo...

    Holt je to otázka toho komu jaký typ hry více vyhovuje.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.1.2007 18:42 Ajvngou | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    levely jsou dost male? :)) No ja chapu ze v ET muzes skakat jako superman a behat stejne tak, jenze to je prave to, TCE neni ET, takze levely jsou akorat.
    8.1.2007 12:23 d3sign3r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Hratelny je to velice a Level tam zadny neni mozna myslis mapu. Za minuly tyden jsem nahral vic nez 25 hodin tak jsem se nesekl ani na CoD 2.
    6.1.2007 19:18 Helper
    Rozbalit Rozbalit vše Trhany zvuk
    Zdar,

    nesetkal se nekdo z vas s trhanym zvukem? Zvuk mi nesel nejprve vubec, to jsem napravil pomoci:

    echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss

    Ted se mi celkem casto stava, ze kdyz nekdo vystreli, tak se zvuk jakoby zacne opakovat a cela hra se na chvilu zastavi a pak se to cele zase rozjede. Nepouzivam zadne zvukove deamony jako je Arts.

    Nevite co s tim?
    stativ avatar 9.1.2007 15:48 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhany zvuk
    Tak to sme dva :-(
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Beetljuice avatar 10.1.2007 11:38 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhany zvuk
    Spíš tři :-(
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    stativ avatar 11.1.2007 12:03 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhany zvuk
    Problém vyřešen díky jedné dobré víle (nebo spíš vílákovy ;-) ) Ajvngou.
    odkaz
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.1.2007 22:55 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    A já mám zas problém s ALWAYS-RUN. Ačkoli to mám v nastavení vypnuté, jakmile zasprintuji, tak se aktivuje běhací režim, což je úplně na pytel, protože při běhání nemůžete mířit. Setkal se s tím někdo? Bude to asi v klávesnici, zkoušel jsem hru zapnout s anglickou klávesnicí a nepomohlo to. Prostě sprint = always-run on. Na Windows se to chová OK :-(
    stativ avatar 11.1.2007 09:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Jo, zjistil jsem že je to jakýsi vedlejší efekt sprintu namapovaného na Shift, když jsem ho namapoval ještě na Ctrl tak za pomoci Ctrl to je v pohodě.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    11.1.2007 15:16 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Na Windows je to ale OK. Je to dost nepříjemný, SHIFT je prima dostupná klávesa (CTRL je "z ruky"), moc rád bych to rozchodil. Navíc jak o SHIFT člověk zavadí, je namydlenej (always-run se aktivuje). Pokud někdo tuší, čím by to mohlo být, napište. Dík.

    ps - třeba by šlo napamovat klávesu (bind) SHIFT tak, aby se pustil sprint a po ukončení stisku by se zavolala "funkce" walk... nejsem Q3A skripter...
    11.1.2007 17:20 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Problém je vyřešen: seta in_shiftedkeys "0". Musel jsem stáhnout zdroják ET a trošku na něj mrknout :-)
    12.1.2007 16:22 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Pár dodatků
    TC:E je postavena na engine ET (Enemy Territory) ne na engine Q3!!! Proto tam nejsou boti. Původní TC byl postaven na Q3. ET nepodporuje boty, je to jen multiplayer engine, proto ani TC:E nemá boty, na rozdíl od původní TC. TC:E je spíše nová hra, která pouze pouze vychází z TC. Nějaký čas se obě větve vyvíjely souběžně, vyvíjely je odlišné tímy, nicméně někdy v roce 2004 vývoj TC ustal. Přehledně je to popsané ve wikipedii. Prosím autora aby si to opravil.

    Co se týče výkonnosti, je podmíněná hlavně grafickou kartou. Mám 2GHz a půl giga RAM ale jen Radeon 7500 a od verze 0.49 už je to už prakticky nehratelné, ještě 0.48 ještě kakš takš jela. Takže jsem zůstal u původní TC. I tu stále mohu doporučit.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.1.2007 01:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dodatků
    TC:E je postavena na engine ET (Enemy Territory) ne na engine Q3!!!
    Enemy Territory je hra používající engine Quake III.
    27.2.2007 13:51 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dodatků
    Nikoliv, Enemy Territory používá vlastní engine stejného jména, tento engine byl původně použit pro hru Return to Castle Wolfenstein. Ano jedná se o následník Q3 engine, ale ne o originální Q3. ET je engine novější a hardwarově náročnější než starší orignál.

    Mimochodem, ET engine je a byl free nicméně dodnes není open source! Žádné GPL! Q3 už sice byl loni uvolněn pod GPL, ale ET ne. Jinámi slovy, oba engines mají kromě kódu i jinou licenci.

    Více např zde: http://www.truecombatelite.net/content/view/62/74/#opensource
    27.2.2007 14:22 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dodatků
    Nejste jediný co to plete, tenhle "znalec" to dotáhnul ještě dál.. http://dir.linuxforums.org/category/25/program/310/
    Based on the Doom3 engine, Wolfenstein: Enemy Territory is ...
    28.2.2007 04:22 tdc_(AT)_phreaker_(DOT)_net
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dodatků
    Velice zajimave je, ze prave ET Engine puvodne vydan byl. Snad dokonce jako GPL a to jeste v dobe, kdy Q3 engine GPL nebyl. Vznikla tim situace, ze k prekladu ET jste musel mit zdrojaky a licenci na Q3 (coz mel malokdo). Potom se na to nejak "potichu" zapomnelo, Q3 engine byl uvolnen pod GPL a ET engine najednou neni nikde k sehnani. Mam ho ale jeste nekde schovanej ;-)
    13.1.2007 16:45 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dodatků
    Jak ET tak TC:E boty podporují - jsou tam kompletní zdrojové kódy BOT AI. A zdrojové kódy jsou zdarma ke stažení. Jen to nikdo nerozchodil zatím... to proto, že s botama je to o ničem.
    fredy.cruger avatar 14.1.2007 19:14 fredy.cruger | skóre: 3 | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dodatků
    zajimave ze na grafice S3 Unichrome s 64M sdilene pameti to jede v 1024x768 netrhave.
    ... kill all Win
    20.2.2007 23:03 Michalxo | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    mne fici vsetko v pohode, akurat som mal problem so zvukom, ked som pouzival naraz teamspeak a tce, ale vyriesil to tento command v /etc/rc.local echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm1c/oss

    exit 0
    a vsetko slape :) + minimizer= ETswitch a na servers XQF ;)
    25.4.2008 12:07 DaishiSK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: True Combat: Elite
    Kedze je alli uz nejaky piatok offline a tak pripadny novy hraci nemaju kde najst "navody" pre zaciatok tak som zriadil http://tce-czsk.net/ kde najdete "stare" clanky z alli a casom hadam aj nove...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.