Portál AbcLinuxu, 15. srpna 2025 03:12

IBM pomáhá odhadovat názory lidí na možné oscarové filmy

27. 2. 2012 | Redakce
Články - IBM pomáhá odhadovat názory lidí na možné oscarové filmy  

Sociální sítě jsou jedním z míst, kde lidé dávají najevo své názory. Tentokrát jde ale o názory na filmové kandidáty na Oscara. Nebo spíše hledání filmu, který by si zasloužil Oscara od samotných diváků.

A právě IBM ve spolupráci s laboratořemi Univerzity v Severní Karolíně a Los Angeles Times pomáhá odhalovat, jak se kterému filmu mezi lidmi vede. Tento projekt závisí na nových sofistikovaných technologiích pro analýzi a rozpoznávání přirozeného jazyka, které jsou používány ke zpracování milionů veřejných Tweetů.

Autoři projektu se zaměřili na kategorie nejlepší herec, nejlepší herečka a nejlepší snímek. Smyslem je dokázal lépe porozumět názorům těch, kdo do kin na filmy chodí. Výstupy projektu pak slouží také jako důkaz toho, že technologický pokrok pomáhá sledovat trendy mezi zákazníky.

Pro společnosti je důležitým faktem to, že nárůst popularity sociálních sítí znamená, že ti, kdo se debat na těchto sítích účastní, mají čím dál větší vliv na další potenciální zákazníky. Důležité je to, že názory se šíří velmi rychle. Analyzovat názory lidí strojově ale není zrovna lehký úkol. Software od IBM se nesmí nechat zmást drobnými rozdíly nebo sarkasmem. IBM ve spolupráci s USC Annenberg používá podobnou technologii v oblastech sportu, předpovídání, jak se povede filmům, a v prodeji produktů s cílem odhalit trendy na sociálních sítích a porozumět názoru veřejnosti.

Co k projektu řekli jeho pořadatelé?

Sallie Hofmeister, LA Times: Schopnost aplikovat uchopitelnou analýzu debat na sociálních sítích kolem filmů a hereckých výkonů přidává tomu, jak LA Times informuje o filmových cenách Oscar, zcela novou dimenzi.
Steve Canepa, IBM: Moderní technologie a platformy sociálních sítí mění způsob, jak zákazníci a společnosti komunikují. Spolupráce IBM, LA Times a Univerzity v Severní Karolíně je důkazem toho, že oblast médií dokáže držet krok s rychle se rozvíjející komunitou kolem Twitteru. Tím, že z těchto sítí a komunit jsme schopni získat informace, dodáváme do business intelligence zcela novou vrstvu, která změní to, jak společnosti udržují kontakt se svými moderními zákazníky.

A protože jde o analýzu jazyka, jistě nepřekvapí, že tato technologie je inspirována Watsonem - počítačem, který v americké televizní soutěži Jeopardy! porazil lidské protihráče.

Další články z této rubriky

Týden na ScienceMag.cz: Kdyby objekt 3I/ATLAS byl mimozemskou sondou…
Týden na ScienceMag.cz: Úpadek vědy a konec civilizací
Týden na ScienceMag.cz: Teploty supravodivosti mohou souviset se základními konstantami přírody
Týden na ScienceMag.cz: Vizualizovali magnetické domény v kvantových materiálech
Týden na ScienceMag.cz: Pohnuli s NP úplným problémem - řešení pomocí 3D integrované fotoniky

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.