Mezinárodní nezisková organizace Women Who Code (WWCode, Wikipedie) založena v roce 2011 s cílem usnadnit ženám vstup do světa informačních technologií nečekaně skončila. Došly finance.
DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Robert Krátký, písmo: Martin Stiborský
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej:
od jisté německé firmyněmecká = nacistická? Eh...
Proc myslis, ze US automobilovy prumysl dostal za prvni ropne krize od Japoncu takovou tafku? Proste prestal fungovat tehdejsi recept na vyrobu auta.
1250 kg oceli
200 kg litiny
100 kg plastu
50 kg textilii
20 kg skla
20 kg plastu
Vse vemte do velke haly, obklopte to hlouckem lidi v monterkach a povozte to po pasu po obvodu haly. Vysledek odvezte ven na plochu, nechte chvili odstat a pak odlifrujte nekam do autosalonu.
Vysledek? Treba neco takoveho. Predimenzovany motor, primitivni automaticka prevodovka, do nekterych mist v kufru se nedalo dosahnout, jizdni vlastnosti lode, bezpecnost katapultu, spotreba tanku, slicovani dilu takove, ze do mezery mezi dvermi a blatnikem sly strcit prsty. Na druhou stranu extremni pohodli, spolehlivost naddimenzovane techniky, jednoduchost vyroby.
Jeste zkraje devadesatych let, kdyz se inzenyri od nas fabriky vydali "na zkusenou" po US chemickach, vratili se s rozsirenyma ocima a jednoduchym zaverem "kdybysme se meli ridit jejich zvyklostmi a normami, vsichni nas tady ukamenujou". To, na co se tady vymyslely sila, pneudoprava, odlucovace na kanalizaci, spalovaci stanice na odplyny, tam normalne lezi na betonovych plochach a lifrujou to bagrama. Vysledek mentality tvarovane levnymi surovinami a velkymi rozmery zeme.
přesnost měříme přiložením výrobku na výkresDoufám, že používají jednu z těch skvělých tiskáren, která, když se obsah nevejde do tisknutelné oblasti, tak ho zmenší
u letadel je už několikátý kus sériový, tedy nedělá se desítky až stovky prototypů a velkosérie je to, co je u aut zaváděcí série a většinou výrazně méně.Kdyby několikáty, často je to už ten třetí, první jde na zátěžové zkoušky, druhý na letové. U Boeingu 747, pokud si dobře pamatuju, byl dokonce jen jeden prototyp, na kterém se dělaly oba druhy testů. A pak ho po zkontrolování a dovybavení prodali aerolinkám (i když mám pocit, že jen jako cargo verzi), protože ani firma jako Boeing si nemohla dovolit dát tak drahou potvoru jen tak do šrotu nebo do muzea.