abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 741 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    WWW demonstrace proti softwarovým patentům

    28. 6. 2005 | Tisková zpráva | Tiskové zprávy | 4624×

    Sdružení pro svobodnou informační infrastrukturu (FFII) pořádá WWW demonstraci proti hrozícím softwarovým patentům v EU. O příslušné směrnici bude v nejbližších dnech jednat Evropský parlament a FFII chce touto netradiční formou protestu upozornit na nebezpečí softwarových patentů pro evropský IT průmysl.

    WWW demonstrace proti softwarovým patentům

    Evropský parlament bude jednat o Směrnici o počítačem implementovaných vynálezech. Ve svém původním znění tato směrnice hrozila zavést softwarové patenty, které by znamenaly vážné ohrožení drobných a středních podnikatelů v počítačovém průmyslu ve prospěch velkých firem. Proti patentům se dle průzkumů EU postavilo 90 % firem, mluví proti nim i nedávné studie: PricewaterhauseCoopers a Deutsche Bank.

    Evropský parlament 24. září 2003 směrnici pozměnil tak, aby neohrozila růst evropského IT průmyslu a neumožnila patentovat software, Rada ministrů však jeho pozměňovací návrhy zcela ignorovala, proto se do Evropského parlamentu směrnice vrací k dalšímu posouzení ve stále stejně nebezpečné podobě, nyní navíc pod mnohem silnějším tlakem lobby velkých firem. Ve světle sporu s Radou ministrů tedy vyústění celé kauzy napoví, jakou pozici a sílu má v legislativním procesu EU, která bojuje s hrozícím zvyšujícím se odcizením svým občanům, jediný její přímo volený demokratický orgán.

    Demonstrace pořádaná FFII vyzývá všechny vývojáře a firmy, které si uvědomují nebezpečí představované softwarovými patenty, k dočasnému "uzavření" svých webových stránek tím, že vstupní dokument změní na krátkou informační stránku o dění kolem softwarových patentů. Zároveň na konci dokumentu bude odkaz na původní webové stránky - ty tak zůstanou přístupné, návštěvník se však zároveň dozví o nebezpečí patentů pro firmu, která se k demonstraci přidala, stejně jako pro něj samotného jako zákazníka, kterého pravděpodobně bude čekat minimálně zvýšení cen software o četné patentové poplatky.

    Do demonstrace se zapojily populární softwarové projekty (např. http://www.mplayerhq.hu/, http://www.debian.cz/), firmy (např. http://www.solnet.cz/) i jednotliví programátoři (např. http://www.cihar.com/) z celé Evropy. Dosud se k demonstraci připojilo přes 1600 webových stránek. Seznam stránek, které se zaregistrovaly jako účastníci demonstrace, je na adrese http://wiki.noepatents.eu.org/webdemo/list.php.

    Detailnější informace o celé akci jsou k dispozici na webových stránkách FFII.CZ: http://www.ffii.cz/, stejně jako na oficiálních webových stránkách celé akce: Web Demo Against Software Patents.

    Podrobný rozbor nebezpečí softwarových patentů lze nalézt na stránce: Záporná strana sw patentů.

    Kontakt: Aleš Čepek, předseda FFII.CZ, rada@ffii.cz, tel. 242446944

    Sdružení pro svobodnou informační infrastrukturu je nezisková organizace, která si klade za cíl zejména podporu volné soutěže a otevřených standardů v oblasti informačních technologií. V současnosti se soustředí zejména na informování veřejnosti o nebezpečí a možných dopadech softwarových patentů. V České republice je zastoupeno nedávno založeným Českým sdružením pro svobodnou informační infrastrukturu (krátce FFII.CZ), blíže viz http://www.ffii.cz/.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.6.2005 11:53 pholie | skóre: 4 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše abclinuxu.cz
    Hm, a preco sa aj abclinuxu.cz nezapoji do protestu?
    28.6.2005 12:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu.cz
    Protože zatím nebyl ani čas to probrat? Dejte nám čas do zítřka, do té doby se rozhodneme, jestli (a jak) se budeme účastnit.
    28.6.2005 12:59 Noodles
    Rozbalit Rozbalit vše Dilbert na tema SW patenty
    http://www.dilbert.com/comics/dilbert/archive/dilbert-20050626.html
    28.6.2005 14:29 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Marná snaha
    Víte co si z téhle demonstrace asi tak budou dělat úředníci v Bruselu že? A víte co si z ní budou dělat darmožrouti v jednotlivých parlamentech členský zemí EU že?
    28.6.2005 15:14 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Naprostá většina úředníků pravděpodobně nic, ale dozví se o tom víc lidí, kteří by se o tom jinak asi těžko dozvěděli a některé z nich to třeba donutí i k nějaké akci.
    28.6.2005 15:24 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Ne nevime, ale z tveho prispevku je zrejme, ze ty si z toho budes delat kulovy. Takze radeji mlc.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    28.6.2005 17:48 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Ano, budu si z toho dělat kulový stejně jako ti poslanci a úředníci. Asi vám uniklo že i kdyby se postavili na hlavu všichni obyvatelé EU, tak to nic nebude znamenat pro pár ouřadů kteří jsou nad EP a ne poslanci EP, ale právě ti ouřadové v EU vládnou. To oni si dělají co se jim dělat chce a z čeho mají prachy. Poslanci jsou nanejvýš takový hezký obrázek pro nás voliče, abychom žili pod dojmem že volíme ty kdo za nás potom rozhodují.
    28.6.2005 19:14 Sofronius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Kdyby se opravdu postavili na hlavu všichni obyvatelé EU, tak si toho samozřejmě ti ouřadové (mimochodem asi také obyvatelé EU, tedy v této Vaší hypotetické situaci také jedinci stojící na hlavě) všimnou. Takže je to asi spíš o tom, kolik se těch obyvatel musí postavit na hlavu.
    28.6.2005 19:15 vd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Opak je pravdou. Pokud se na hlavu postavi oycejni lide, tak i zdanliva samozrejmost nemusi byt samozrejma. Viz. napr. Euroustava ve Francii.

    Vim, ze to neni to same, ze o SW patentech se nebudou konat referenda, ale mozna diky teto akci se neco zmeni, protoze pokud ne, tak nasi (a zastupci jinych zemi) uz znova zvoleni nebudou. To je to o co se musime v pripade neuspechu pricinit.
    28.6.2005 20:02 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    A kolik si myslíš, že se asi těch, jak říkáš, obyčejných lidí na tu hlavu postaví? Ty to vůbec nezajímá a snad jim to ani nikdo nemůže mít za zlé. Ale horší je, že se k tomu staví s nezájmem i jedinci, které by to zajímat mělo.
    28.6.2005 22:52 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Bohužel je to přesně jak jste to napsal. Obyčejným lidem jsou ty patenty úplně volné. A páni poslanci vědí většinou houby o čem to vlastně je a ani je to moc nezajímá.
    29.6.2005 10:27 vd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Spatne jsem se vyjadril, moje chyba. Temi "obycejnymi lidmi" jsem myslel obycejne lidi, ale z tohoto oboru, myslim, ze nas je mnoho a ze mame jako celek potrebnou silu k tomu neco prosadit.

    Ano, souhlasim s tim, ze po lidech pracujicich v jinem oboru nemuzeme chtit, aby je to zajimalo, ale prave proto je tu tahle akce. Urcite jste videl tu stranku, ktera vam nabizi kratky pokec o co vlastne jde a odkazy na clanky s dalsimi materialy. To je cesta, jak ty lidi co je to nezajima prinest na svou stranu a alespon trochu jim naznacit ze tu je problem a ze (pokud se situace nezmeni) to bude brzy i jejich problem. Koneckoncu nas (programatoru - ano, nekdy se i mezi programatory pocitam ;), spravcu siti ...) se to tyka ted, ale pokud SW patenty projdou bude se to tykat take beznych uzivatelu. Az v podstate vymizi open source software (i to se muze v krajnim pripade stat) tak teprve potom uzivatele zjisti, ze se nekde stala chyba, ale to uz bude pozde.

    Bohuzel, nekteri, ktere by to zajimat melo se o to nezajimaji. Ne proto, ze by to nebyly odbornici programatori nebo co ja vim, ale proto, ze pro ne open source a free software nic nezajimaji, nedodrzuji autorske pravo a produkt si ukradnou. Proto si ani neuvedomuji, ze by se jich to melo tykat.
    28.6.2005 17:35 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Dopis poslanům EP
    http://www.abclinuxu.cz/blog/BoodOk/2005/6/28/92449
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    28.6.2005 23:13 David Kredba
    Rozbalit Rozbalit vše Příprava na soudní bitvu
    Připravuji se na soudní bitvu. Popření mnoha demokratických principů při přípravě a schvalování direktivy dává velmi slušné šance na její smetení ze stolu i po jejím případném schválení. Nehodlám "hodit flintu do žita" a trpně přihlížet, jak se pár snadno ovlivnitelných jedinců chystá, za přihlížení mnoha značně nekompetentních jedinců v EP, zničit mou obživu.
    28.6.2005 23:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příprava na soudní bitvu
    To samozřejmě, v každém případě. Má někdo informace o tom, jak takové soudy na úrovni EU vůbec fungují? Přiznám se, že o tom nic nevím :-(
    Copak toho není dost?
    28.6.2005 23:28 David Kredba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příprava na soudní bitvu
    To je záležitost pro Evropský soudní dvůr. Je otázka, jak přesně bude napsán petit žaloby a budu-li žalovat např. jen já jako občan - fyzická osoba nebo já jako firma, případně nějaká právnická osoba nebo třeba vláda Polska a podobně. V principu půjde o žalobu na "nelegálnost aktu Společenství".
    29.6.2005 09:04 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příprava na soudní bitvu
    To je zajimave. Doufam, ze budete o prubehu podrobne informovat.
    29.6.2005 12:20 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše autorsky prava
    Tak nejak me to pripomina jak si svaz autoru prosadil ze s kazde kopie kterou si v kopycentru udelat zapalatite nejakou castku....a je upln ejedno ze si kopirujete vlastni diplomku nebo vlastni text...
    V podstatě nic nevím
    30.6.2005 08:12 honza
    Rozbalit Rozbalit vše doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    a take, ze nekdo bude to dodrzovani kontrolovat. Bohuzel se obavam, ze nastane presne to, co se jiz deje v Americe. Ze to na male firmy nebude mit vubec zadny dopad. Ono je to totiz uplne k nicemu, chtit od male firmy s 5 zamestnanci nejake poplatky za trivialni patent. Ta nahlasi okamzite bankrot a ta medialni mela okolo toho by byla tak velka, ze si to vsichni ti Siemensove a Fordove a General-Electricsove poradne rozmysli.

    Kdyby se to ale skutecne melo dodrzovat, tak to by bylo vyborne. Protoze potom by museli programatori skutecne zmenit svuj styl prace a opustit tu dnesni nesmyslnou vyrobu software, tu neinzenyrskou, kdy se nad nejakym resenim pro vyrobni firmu zamysli ve fazi koncepcni matematikove, fyzikove a preskoleni ucitele. Konecne by byl pokoj s temo PHP-taky-programatory a byl by zde prostor pro inzenyrske software.

    Ale jak pisi nahore, bohuzel asi k tomu nedojde.
    30.6.2005 14:15 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    ??? To má být ironie, recese, provokace, zamyšlení nedotažené do konce a děravé jak sítko, poslední zoufalý výkřik ve stavu rezignující hysterie nebo haluz z dobrého matroše? Nebo od každého něco :-)? Nepředpokládám totiž, že bys tomu sám věřil a myslel to vážně...
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    egg avatar 1.7.2005 09:49 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    1.7.2005 10:44 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    nejak intuitivne citim, ze se jiz nemuzete dockat, az zapnete google a budete moci hledat pojmy "sokrates, dialog, kladeni otazek" nebo lepe "die Technik des Sokratischen Dialogs"
    5.7.2005 01:30 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    Kdyby se to tak všechno mělo dodržovat, tak za současného stavu by to byla stejně katastrofa. Proč? Máme tu velkého hráče - MS. Ti to vyřeší tak, že pokud něco potřebují, koupí to. Ale háček je v tom, že neexistuje druhá strana, která by byla protivahou. Monopol v patách. Co může být horší pro tržní systém. Ekonomové by mohli dlouhosáhle hovořit o ekonomickém dopadu na EU v případě, že patenty projdou.

    btw: může mi někdo popsat jak vypadá správné SW inženýrství, když to dnešní programování je šmudlání a bastl?
    2.7.2005 22:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    Ne, to bude asi někdo od té bandy, co by nejraději psala software stejným způsobem jako když se v tabulkách hledá vhodný šroubek a jakousi náhodou si myslí, že si může nějakou implementací patentů pomoci. Přál bych jim splnění jejich přání. Chcípli by hlady a byl by pokoj :o)
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.