abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Amarok 2.1: Budiž světlo

    25. 6. 2009 | David Kolibáč | Recenze | 6739×

    Když před pěti měsíci vyšel revoluční Amarok 2.0, trpěl podobnými problémy jako KDE 4.0, tedy chybějícími funkcemi a občasnou nestabilitou. Nyní je tady nová verze. Podařilo se jí dohnat (a předehnat) funkce verze 1.4, v níž patřil Amarok mezi „nejnabušenější“ přehrávače vůbec?

    Připomeňme si nejprve, co přinesl Amarok 2.0. Bylo především přetvořeno uživatelské rozhraní, proběhl přechod na technologie KDE 4, přibyla integrace s různými internetovými službami a nové skriptovací API. To vše bylo velkým příslibem do budoucna, ale pro každodenní používání oproti dřívějšku leccos chybělo...

    amarok 2.1 splash

    Nová verze (Amarok 2.1 (Let There Be Light) a Amarok 2.1.1 (Oceania)) Amaroku nabízí především rozsáhlé možnosti nastavení a filtrování seznamů skladeb. Další novinky už jsou více či méně drobnosti. Ti, kdo očekávají přítomnost ekvalizéru nebo zobrazení v minimalistickém okně, očekávají marně.

    Novinky

    Změnou patrnou na první pohled je nový vzhled středního panelu. Celá jeho plocha i jednotlivé applety jsou zbarveny podle nastavení KDE. To je jednoznačně plus, rozporuplnější je ale druhá novinka – zatímco ve verzi 2.0 byly applety naskládány na několik „ploch“, nyní jsou všechny v jednom sloupci, jenže jelikož jsou docela rozměrné, na výšku se jich více než dva nevejde. Proto se v dolní části panelu zobrazuje jejich seznam a kliknutím si můžete nechat zobrazit vybraný applet.

    Jaké applety jsou k dispozici? V základu:

    • informace o přehrávané skladbě
    • nabídka podobných alb
    • informace o umělci stažené z Wikipedie
    • text písně
    • kontextové menu pro různé internetové služby
    • přehled připojených přehrávačů
    • dialog pro správu záložek (viz níže)

    amarok 2.1 widget album amarok 2.1 widget current amarok 2.1 widget wiki

    Samozřejmě vznikají i další applety, například pro přehrávání videa. Jak jsem již zmínil, applety jsou docela velké a při okně přes celou obrazovku (1024×768) se nad sebe vejdou sotva tři, na šířku to také není velká sláva, budu si asi muset pořídit větší monitor. Michalu Vyskočilovi se podařilo v předchozí verzi panel skrýt, mně ovšem v Amaroku 2.1 nikoliv… vždycky zůstane aspoň 30pixelový pruh. Naštěstí je to opraveno ve verzi 2.1.1 – v nastavení si můžete (od)zaškrtnout skrytí kontextového pohledu.

    Zpět k záložkám. Díky nim si můžete „založit“ přehrávanou skladbu (nebo třeba knihu, rozhovor, cokoliv) v určitém čase a později se k přehrávání vrátit. Při přehrávání skladeb nad deset minut se záložky vytvářejí automaticky. Do kontextového panelu lze přidat zmíněný applet pro jejich správu, ovšem záložky lze využívat i bez něj – vedle hlavních ovládacích tlačítek se nachází vlaječka pro založení přehrávání a v rámci průběhu skladby se záložky zobrazují.

    amarok 2.1 bookmarks

    Funkce trošku podobná záložkám je tzv. Amarok URL, díky které se lze odkazovat na libovolnou skladbu či podcast získaný z některé z internetových služeb – odkaz můžete poslat kamarádovi a tomu Amarok skladbu přes příslušnou službu najde.

    Pomocí ikonky vedle ovládacích prvků lze skladby přímo označovat pro statistiku v rámci účtu last.fm jako oblíbené. Ono se vůbec celé rozhraní pro last.fm dočkalo přepracování, leč detaily nenabídnu, neboť jej nepoužívám.

    amarok 2.1 lastfm

    S verzí 2.1 se do Amaroku konečně vrátila funkce pro zastavení přehrávání po skladbě a pro zařazení skladby do fronty. Přístupné jsou přes kontextové menu v seznamu skladeb.

    Amarok nyní, jako jeden z mála přehrávačů s kolekcí, podporuje kompilace od více umělců – každé album lze označit v kontextovém menu, aby se zobrazovalo pod jménem Různí umělci. Nicméně tato funkce funguje poněkud podivně, album se mi pod různými umělci zobrazuje tolikrát, kolik různých umělců (podle ID3 tagů) se na něm podílelo.

    amarok 2.1 0 amarok 2.1 1 amarok 2.1 2 amarok 2.1 3 amarok 2.1 4

    Drobností je zkrášlení náhledu na kolekci: Na nejvyšší úrovni je umístěna ikonka daného zařízení, například pevného disku a nebo přehrávače. Další maličkostí je odkaz na konfiguraci Phononu v nastavení programu, části „Přehrávání“.

    Již avizovanou novinkou je vylepšení použitelnosti seznamu skladeb. Lze jej prohledávat respektive filtrovat (k tomu slouží volba „zobrazit pouze shody“) podle několika údajů z ID3 tagů. Vizuální změnou je možnost nastavit si zobrazované informace o skladbách a způsob zobrazování skladeb vůbec; na výběr je trojice rozvržení a lze si vytvořit vlastní rozvržení. K nastavení se dostanete přes ikonku klíče pod seznamem skladeb. Nakonfigurovat si jde sdružování skladeb, pozice a styly písem (kurzíva, tučné) jednotlivých informací, které zahrnují snad vše od názvu skladby přes skóre až po vzorkovací frekvenci nahrávky. Nastavování probíhá přesouváním ikonek (drag'n'drop) na požadovaná místa ve schématu. Často kritizovaná je nemožnost řadit seznam podle jednotlivých údajů o skladbách.

    Příjemnou funkcí, která je ovšem použitelná pouze s GStreamerem jako backendem pro Phonon, je „Replay Gain“, tedy regulace hlasitosti skladby na základě skladby předchozí. Lze tím předejít šokům při přechodu z jedné (tiché) písně na další (velice hlasitou).

    amarok 2.1 5 amarok 2.1 6 amarok 2.1 7 amarok 2.1 8 amarok 2.1 9

    Závěr, plány do budoucna

    Vývojářům Amaroku se ve verzi 2.1 podařilo v některých ohledech verzi 1.4 „dohnat a předehnat“, leč některé funkce stále chybí a navíc nepříjemných chyb není málo: Někteří uživatelé openSUSE si stěžují na neviditelnost spousty skladeb, respektive jejich ID3 tagů; v Ubuntu mi nefunguje drag'n'drop u konfigurace rozvržení seznamu skladeb; …

    Poměrně čerstvá opravná verze 2.1.1 opravuje nejednu chybu, k tomu přidává kýženou možnost skrytí středního panelu a například také efektivnější využívání místa v něm.

    Poměrně čerstvě byl otevřen vývoj Amaroku 2.2, do něhož by se mohla dostat možnost připojení kolekce v externí MySQL databázi; často poptávanou funkcí je také ekvalizér a podpora zobrazení v malém okénku namísto velikého okna se vším všudy. Pracuje se na ovládání sbírky, různých služeb atd., appletu pro přehrávání videa a dále třeba na podpoře pro přehrávání CD.

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Ježek avatar 23.6.2009 09:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    pěkný článek, plný screenshotů a tak to má být. zato amarok pro mě už pěkný není, zjevně se z něj stává větší a větší přeplácanost.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.6.2009 13:36 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    zato amarok pro mě už pěkný není, zjevně se z něj stává větší a větší přeplácanost.
    Cos od toho cekal, kdyz na tom delaj lidi, co maj blizko ke KDE? :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jardík avatar 25.6.2009 00:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Už jsou ty postranní tlačítka skinovaný tématem, nebo jsou tam stále hardcodovaný obrázky z oxygenu? Text a ikony stále vytejkaj, tak ty tlačítka asi taky nebudou ... fůj, je ten amarok ale hnusnej. A když je hnusnej, tak je i nepoužitelnej, abych se za něj styděl.
    Věřím v jednoho Boha.
    mirec avatar 25.6.2009 13:37 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Stále rovnako, nie a nie použiť môj obľúbený skulpture, hrúza.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    dayvee avatar 25.6.2009 00:31 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    dlouho predlouho jsem pouzival amarok 1.4 ... celkem nedavno jsem presel na 2.0 a prakticky pred chvili na 2.1 ... musim rict, ze novy amarok mi vyhovuje ve vetsine ohledu, stale vsak postradam nektere stare funkce. za asi nejvice bolestivou povazuji chybejici devices ...

    jinak chvalim clanek, tak to ma vypadat :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    28.6.2009 10:10 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Já 2 používal od té doby co vyšel... pořád jsem mu dával šanci, že to bude lepší atp. Hrozně se mi líbí text skladby, wikipedie atp. uprostřed, ale když vám co 10 minut klekne phonon že musí (nepochopitelně proč, fungoval vpohodě) přepnout na jiný sound device a pak pomůže na přehrání ČEHOKOLI VČEMKOLI pouze restart, tak jsem tam hodil zpátky 1.4. Bug jsem reportoval, nahlásili mi ho jako duplikaci uplne jineho bugu, tak kde to jsme? Ted s 1.4 mi to phonon obcas taky zahlasi ale vyjimecne a hlavne se to najednou buhviproc nedotkne zadneho prehravani zvuku, amarok 1.4 apod. hraje vesele dal :)
    dayvee avatar 28.6.2009 21:49 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    to je zvlastni, ja jsem dosud na zadny zavazny (natoz takto zavazny) problem nenarazil, rozsiruji tedy rady spokojenych uzivatelu :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    heartbreaker avatar 25.6.2009 02:50 heartbreaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Po prvním spuštěni mi amarok při načitání skladeb tvrdě seknul počítač a po restartu nešel spustit.

    Tak jsem ho přeinstaloval a přitom smazal složku v ~/.kde/share/apps.

    Po nové instalaci už všechno funguje jak ma. Konečně použitelný, jen ten ekvalizér chybí.

    25.6.2009 07:30 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Uz maju equalizer? Nie? Tak nech si to "auto bez volantu" nechaju.

    pushkin avatar 25.6.2009 07:59 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Ty nemáš ekvalizér na zesilovači? Tak to "auto bez volantu" vyhoď.
    25.6.2009 11:06 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    K čemu ekvalizér? Anych si mohl zvýrazňovat tuc tuc tuc?
    Only Sith deals in absolutes.
    heartbreaker avatar 25.6.2009 11:50 heartbreaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Abych si mohl zvyraznit své milované kytary například, abych si zvýraznil tuc tuc tuc, stačí otočit bassy naplno a tak si zničit požitek z hudby.

    pushkin avatar 25.6.2009 12:27 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    +1

    A nebo si koupit reproduktory od Creative / Genius :-)
    26.6.2009 07:01 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Toto sa mi na vas hejlinuxakoch paci najviac - mate "argument" na vsetko. Ide to (sice z bozov pomocou)? Linux ruuuuuuuuules, windows shiiiiiiiiiit. Nejde to? A co sa ty do toho staras, ze to nefunguje, ved to ani nepotrebujes a ked to potrebujes tak si to doprogramuj ved kody mas volne a vobec prestan otravovat ty nespokojna buzna. No tak ok - serem na vas vy skrachovanci.

    Fluttershy, yay! avatar 26.6.2009 07:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Nějakej chytrej, ne? Reálně, k čemu je softwarový ekvalizér, pomineme-li prznění hudby? (A s linuxáky to nesouvisí.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pushkin avatar 26.6.2009 07:53 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    +1

    Jinak abych se přiznal, kdysi jsem softwarový ekvalizér používal ... na přítelkyni počítači - měla šíleně přebasovaný reproduktory (Genius), tak jsem musel hudbu "odbasovávat" softwarově ekvalizérem. Každopádně člověk, který si takovéhle reproduktory koupí si ani jiný trest nezaslouží a holt potom ten softwarovej ekvalizér tak nutně potřebuje :-)
    26.6.2009 12:33 Ladislav Sückr | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    No ono to může být i proto, že všichni neposlouchají pouze "kvalitní" hudbu z CD nebo DVD ale i starší kousky přesamplované např. do MP3 které nemají potřebnou kvalitu záznamu. Pak tu ta potřeba úpravy je.

    Myslet špatně je lepší než nemyslet vůbec.
    genius2000.log avatar 28.6.2009 04:33 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Ja nevim, treba ... mixovani, komponovani a mastering?
    djhanz.cz - music is my life.
    Fluttershy, yay! avatar 28.6.2009 19:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    V Amaroku?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pushkin avatar 29.6.2009 07:17 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Mixování a komponování hudby bych prováděl minimálně v Audacity a ne v Amaroku :-) A i tak mi jaksi uniká jeho smysl - pokud máte dobrý hudební nástroj, pak jeho zvuk po zaznamenání prakticky úpravy nepotřebuje. Jedině že byste chtěl vytvořit nějaký efekt.
    29.6.2009 17:17 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Elektronická hudba?
    make menuconfig, not war!
    Fluttershy, yay! avatar 29.6.2009 17:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Hudba?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.6.2009 17:24 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Taky pravda. Běžně se mixuje naprosto všechno, i záznamy filharmonií. Mixování je rozhodně naprosto základní funkcí.
    make menuconfig, not war!
    Fluttershy, yay! avatar 29.6.2009 17:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Nepochopil... Každopádně jsem ještě neviděl mixování hudby v běžném hudebním přehrávači.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.6.2009 22:30 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    V hudebním přehrávači vážně ne.
    make menuconfig, not war!
    30.6.2009 21:35 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Aha, už jsem ty tvoje narážky pochopil. Jsem to ale …
    :-D
    make menuconfig, not war!
    26.6.2009 20:43 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Pri tvojej arogancii a neznalosti slovenského jazyka a slušného správania by som ťa nenazval buznou, ale skôr tupým nevzdelancom.

    27.6.2009 01:52 moo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    brzdime? a mas ekvalizer aj rucnej brzde btw?
    genius2000.log avatar 27.6.2009 19:42 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Ekvalizer na zesilovaci? Kdo takovouhle prasarnu prosimte vyrabi?


    djhanz.cz - music is my life.
    Nicky726 avatar 25.6.2009 09:48 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Díky za hezké shrnutí. Mně osobně Amarok 2.1 celkem vyhovuje.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    25.6.2009 10:44 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    +1
    Hraje to, tagy to taky zobrazuje, tak jsem spokojeny. Vetsina toho ostatniho je jen hracka, kterou jsem nepouzival ani u 1.4.

    25.6.2009 10:45 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Co už je v 2.2
    Tady takový screen je na něm vidět, že vypnutí kontextu už nemusíte hledat v menu, tam už je jenom uzamknutí layoutu.
    Layout jde přeskupovat podle potřeby.
    Taky už máme nabídku řazení playlistu.
    A změnila se změnila část s kolekcemi už tam nejsou panely, ale je to podobé dolphinu.
    Zatím nefunguje context od doby kdy sem ho v 2.1 zakázal už nejde.
    Taky má amarok problém řadit podle stylů skoro celou kolekci mám kompletně otagovanou a on neseředí podle hudebního stylu většinu interpretů.
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    25.6.2009 10:55 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Světlo nad oceánem

    Amarok se mi líbí a používám jej, i když ne všechny funkce. používám jej pro pár věcí, které jinde nemají nebo jsem nedošel k tomu u některých slibných projektů hledat. A protože mám rád rozmanitost, občas používám Audacious nebo Banshee. U každého z těchto programu se najde něco, co je v daný okamžik vyhovující, a pak věci, které zase zaráží, a nejsou to nové funkce. :-). Už se na tu poslední verzi těším.

    25.6.2009 11:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Amarok nyní, jako jeden z mála přehrávačů s kolekcí, podporuje kompilace od více umělců – každé album lze označit v kontextovém menu, aby se zobrazovalo pod jménem Různí umělci. Nicméně tato funkce funguje poněkud podivně, album se mi pod různými umělci zobrazuje tolikrát, kolik různých umělců (podle ID3 tagů) se na něm podílelo.
    Máš v tagách vyplněného album artista?
    Fluttershy, yay! avatar 25.6.2009 16:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Jo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.6.2009 11:38 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Da sa to pouzit aj na niecom, co ma menej ako 2 jadra, menej ako 2GHz a menej ako 2GB RAM?
    Fluttershy, yay! avatar 25.6.2009 16:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Ano. Jedno jádro, 1,7GHz a 1GB RAM.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.6.2009 18:18 Venec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    P IV 2,66GHz; ATi X550; 1GB a faká výborně!!

    Freedom!
    25.6.2009 11:52 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Nikdy som si nevedel na Amarok zvyknut. Ma sice extremne vela roznych funkcii, ale na to nemam cas sa stym hrajkat. Staci mi Banshee.

    asfethan avatar 25.6.2009 12:16 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Od Amarok som upustil pretoze nedokazal seekovat a ani spravne prehravat audio kodovane kodekom flac. Co je dost hanba aby oss prehravac nedokazal prehral oss audio format.

    Ked som sa to snazil povedat vyvojarom, odkazali ma na phonon a xine-backend. Xine-backend vyuziva libxine v ktorej je tento bug uz aspon 4-5rokov. Cize vsetci si prehadzuju tento horuci zemiak a posledny v retazci ktoremu ho hodia to jednoducho ignoruje a nema zaujem ho ani chytat.

     

    Takze momentalne mpd + ncmpc, alebo sonata. Teraz som natolko spokojny ze uz nehodlam menit. Amarok u mna zaspalo vlak.

    25.6.2009 12:22 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Čo myslíš tým "nedokazal seekovat a ani spravne prehravat audio kodovane kodekom flac"? Ja s tým v Amaroku nemám žiadny problém.

    asfethan avatar 25.6.2009 12:46 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Seek nebol presny, niekedy +-5-20s, niekedy +-skladba. Nehovorim o tom ze dakedy sa nepustilo ani prehravanie dalsej skladby v playliste. Viem o com pisem, pretoze mam celu kolekciu hudby len vo flac. Amarok 1.4.x nemalo tento problem. Je mozne ze ho uz fixli v dvojkovej rade (konecne) , alebo pouzivas iny phonon backend (gstreamer napr.).

     

    Neviem teraz co je pravdou, pretoze od celeho KDE4 a aj vsetkych jeho aplikacii som upustil.

    25.6.2009 12:52 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Za to afaik mohl (může) xine. Mně stačilo flacy reconvertovat.
    Only Sith deals in absolutes.
    asfethan avatar 25.6.2009 12:58 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    Citaj vyssie omg. Je to tam dobre rozpisane (v prvom komentari co som napisal).

     

    Podla Teba je v poriadku byt zavisly na buglom engine? A btw, nemienil som reconvertovat to co nema chybu, preto som presiel inam ;-) 

    Bilbo avatar 30.6.2009 13:28 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Osobne mam amarok 1.4.10 a nemuzu seekovat v nekterych mp3kach - pres streamripper jsem si naripoval mp3ky z internetoveho radia a zhruba tak jedna z peti nema uvedenou v prehledu delku, kdyz ji dam prehravat tak se zacne prehravat, ale nejde v tom vubec seekovat (na pokusy o seek to proste nereaguje). Jako backend tam mam xine.

    Premyslim o jinem prehravaci, amarok zere celkem dost pameti a featurky jako kolekce, ekvalizery apod. stejne nepouzivam ...
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    25.6.2009 12:44 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Porad stejnej sedo-sedej hnus. V playlistu je porad kazdej song zobrazenej jinak. Kolekce je porad sedo-seda s naprosto neprehlednym razenim.

    Jsem si pred casem zkompiloval 1.4 a jsem nyni spokojen.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    25.6.2009 13:06 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

     

    V playlistu je porad kazdej song zobrazenej jinak.

    Ako je to možné? Mne sa zobrazujú všetky stále rovnako, presne tak, ako som si ich nastavil.

     

    25.6.2009 13:04 multi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    tak to vypada, ze amarok konecne zacina chytat dech

    25.6.2009 13:24 Venec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    http://www.youtube.com/watch?v=BfAXgTtjeEo

    Já si myslím, že Amarok 2.1 už je teď docela slušnej, ale zde na videu je 2.2 a to už je opravdu paráda. Hlavně ten konec jak si tam hraje s tim rozhraním - Takže by neměl být problém udělat stejné uživatelské rozhraní jako v 1.4!

    Freedom!
    29.6.2009 21:23 mychinko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    tak to si ma potesil, nejak som si moc zvykol na 1.4 look a 2.0 look mi nereze. kazdopadne ale amarok (v 1.4) zvlada presne to co potrebujem, shared Collection, managovat bezchybne Ipod aj s podcastami, co viac si clovek moze priat?
    dayvee avatar 29.6.2009 22:42 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    Parada :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    Prcek avatar 25.6.2009 16:07 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše ReplayGain
    ReplayGain jsem si nainstaloval teprve nedávno, je to super věc. Škoda že v novém Amaroku bude k dispozici jen pro Gstreamer - ten jsem neměl nikdy rád, ani nevím proč, ale vyhýbal jsem se mu kde to jen šlo :-).

    Doufám že formát tagů pro ReplayGain zůstal stejný, nerad bych zase celou noc analyzoval celou kolekci.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    27.6.2009 16:58 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    podporuje už použití serverů libre.fm místo last.fm na scrobbling? od té doby, co mi last.fm řeklo, že mi vypršel trial zdarma (používal jsem ho asi tři roky a netušil jsem až do poslední chvíle, že je časem za peníze), scrobbluju do profilu na libre.fm (to hlavní - rádio - zatím nemají, ale to přijde:)), ale zatím to umí jen málo přehrávačů (např. zomg), pro ty ostatní přehrávače to jde řešit jedině hackem přepsáním resolv.conf (doména last.fm se přesměruje na IP adresu serveru libre.fm, nebo tak něco). když jsem naposled koukal na wiki libre.fm, u amaroku to mělo jít nastavit jen v svn verzi..
    Fluttershy, yay! avatar 27.6.2009 23:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    AFAIK nepodporuje, ale vzhledem k architektuře programu si myslím, že dopsání patřičného modulu by neměl být problém.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.6.2009 13:03 moo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo
    co je to za sprostost ze je za peniaze?

    platene mas lastfm radio po vyprsani trialu, scrobbling je free
    29.6.2009 12:08 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2.1: Budiž světlo

    zlaty xmms

    xkucf03 avatar 30.6.2009 13:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Budiž světlo
    do něhož by se mohla dostat možnost připojení kolekce v externí MySQL databázi

    Používal jsem kolekci v PostgreSQL, ale přišlo mi to spíš jako takové náhradní řešení a kanón na vrabce (řešení neefetivní interní databáze). V současné verzi je rychlost vyhledávání IMHO v pohodě, takže zatahovat do toho externí databázi považuji za zbytečnou závislost -- člověk se musí starat, aby mu běžel SQL server, aby na něm měl správné uživatele a hesla... 

    zobrazení v malém okénku namísto velikého okna se vším všudy. 

    K čemu je tohle dobré? Pro přehrávač mám vyhrazenou jednu plochu a mám ho na celou obrazovku. Díky ikoně v systémovém panelu a případném widgetu na plochu není změnšený režim potřeba. 

    appletu pro přehrávání videa

    Video by se hodilo -- kaffeine je sice super přehrávač, ale knihovna médií mu chybí. Takže bych uvítal buď Kaffein s knihovnou nebo Amarok s videem :-)

     

     

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 30.6.2009 13:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž světlo
    V současné verzi je rychlost vyhledávání IMHO v pohodě, takže zatahovat do toho externí databázi považuji za zbytečnou závislost -- člověk se musí starat, aby mu běžel SQL server, aby na něm měl správné uživatele a hesla...

    Jsou lidé, kteří po tom volají, neboť chtějí třeba používat databázi, která běží někde jinde.

    K čemu je tohle dobré?

    Nevím, ale někomu to asi vyhovuje.

    Video by se hodilo -- kaffeine je sice super přehrávač, ale knihovna médií mu chybí. Takže bych uvítal buď Kaffein s knihovnou nebo Amarok s videem :-)

    Video...? Přehrávání klipů ještě prosím, ale nechtěl bych, aby se z toho stal navíc normální přehrávač videa.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    hankey avatar 30.6.2009 21:18 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše PŘEHRÁVAČ VIDEA
    Já bych chtěl, aby se z toho stal i přehrávač videa. Kdysi jsem používal WinAmp jako jeden z prvních pro přehrávání videa a je to TĚŽKÁ POHODA, dát si do playlistu muziku i video vedle sebe. Podle mě je to to nejlepší, co může být- jedna věc, která přehraje teď hned cokoli. Let there be light!
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    Fluttershy, yay! avatar 30.6.2009 21:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PŘEHRÁVAČ VIDEA
    Pak to bude totálně přeplácané... Univerzální přehrávače jsou třeba (S)MPlayer VLC, mohu-li doporučit.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    dayvee avatar 1.7.2009 10:10 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PŘEHRÁVAČ VIDEA
    Ano, ty vsak nedisponuji kolekci/knihovnou.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    Fluttershy, yay! avatar 1.7.2009 11:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PŘEHRÁVAČ VIDEA
    Tak třeba Canola.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 1.7.2009 20:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budiž světlo
    Jsou lidé, kteří po tom volají, neboť chtějí třeba používat databázi, která běží někde jinde.

    Co z toho? Abych měl např. na sdíleném disku mp3 a ve sdílené SQL databázi kolekci s hodnocením skladeb atd.? A připojovat se různými Amaroky a z různých míst.

    Video...? Přehrávání klipů ještě prosím, ale nechtěl bych, aby se z toho stal navíc normální přehrávač videa.

    S videem je to trochu sporné – na jednu stranu bych měl rád knihovnu videí, kde bych měl klipy, filmy, seriály… a na druhou stranu se někdy hodí dva přhrávače – např. když poslouchám hudbu a chci si pustit nějaké krátké video a nechci aby mi to přerušilo přehrávání hudby nebo nadělalo bordel v seznamu skladeb.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    hankey avatar 30.6.2009 21:15 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Amarok- překombinovaná a divná věc
    Já Amarok používám výhradně, od doby co byl, vložen do distribuce (tuším, že tenkráte jsem měl Red Hat) Nicméně jsem jeho filosofii DODNES NEPOCHOPIL a považuji jeho rozhraní za PĚKNOU OPIČÁRNU.
    Equalizer v počítači je taky potřeba, spousta lidí to využije a spousta lidí ráda przní hudbu, TAK JIM DO TOHO NEKECEJTE.
    Howgh
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    dayvee avatar 1.7.2009 10:12 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok- překombinovaná a divná věc
    Je fascinujici, jak si nekteri jedinci mysli, ze lide berou text psany velkymi pismeny vazneji a s vetsim durazem.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    4.7.2009 16:47 ferko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok- překombinovaná a divná věc

    Aj tak amarok nema na media monkey(win). Hlavne sa mi nepaci to ze ked otvorim pesnicku tak sa nezacne prehravat hned ale pridasa do playlistu(???). Moznosti nastavenia su dost mizerne a kolekcia sa neda radit podla adresarovej struktury. Zatial pouzivam listen. Stary amarok bol o dst lepsi. Maju co dohanat.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.