abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (66%)
     (11%)
     (2%)
     (21%)
    Celkem 518 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější

    12. 1. 2010 | Jan Hrach | Recenze | 16827×

    Mozilla Firefox je nejpopulárnější linuxový prohlížeč a druhý nejpoužívanější prohlížeč vůbec. Stále probíhá jeho vývoj a co nevidět vyjde nová verze 3.6. Pojďte se podívat, zda přináší nějaké zajímavé změny.

    Obsah

    Poslední verze (3.5), která vyšla 30. června minulého roku, přinesla spoustu novinek. Jak je poznat již z čísla 3.6, nyní se jedná o „desetinku“ přinášející jen drobná vylepšení. Každopádně si myslím, že některá z nich stojí za pozornost.

    Personas

    link

    Jedním z velkých taháků verze 3.6 jsou personalizované motivy vzhledu, takzvaná Personas. Původně byla vyvíjena zvlášť jako rozšíření a nyní se je Mozilla rozhodla začlenit do Firefoxu rovnou. O co jde? Nástrojové lišty jsou obvykle šedé, případně v některých tmavých tématech černé. Personas umožňuje dát jim na pozadí obrázek. Těžko říct, jak moc to může být užitečné, osobně si dovedu představit využití asi jen pro marketing a propagaci loga nebo firemních barev například v internetové kavárně či při OEM instalaci počítače.

    V galerii již hotových stylů getpersonas.com jich najdete nepřeberné množství od infantilních křiklavých obrázků až po decentní vzory.

    Nicméně, jak jsem již napsal, Personas mění pouze vzhled panelů nástrojů, stavového řádku a tabů (ty se chovají jako poloprůhledné), nikoli však již nabídek a dalších prvků uživatelského rozhraní. Po rozkliknutí nějakého menu tedy pocit grafického vyladění pravděpodobně rychle vyprchá…

    firefox 3.6 personas1 firefox 3.6 personas2 firefox 3.6 personas3
    Nastavené Personas. Ještě se sluší podotknout, že Firefox není potřeba restartovat. :: Několik různých Personas :: Vzhled menu se nemění, takže příliš nezapadá…

    Přehled otevřených panelů

    link

    Ctrl+Tab již pouze nepřeskakuje mezi otevřenými panely, ale zobrazí nabídku s jejich náhledy. Pokud jich je tolik, že se nevejdou na obrazovku, tlačítkem „Zobrazit všech n panelů“ se nabídka zvětší a mezi panely lze dokonce vyhledávat. Podle mě velmi praktická funkce

    firefox 3.6 tabswitch1 firefox 3.6 tabswitch2

    Pozor! Pozor! Máte děravý plugin!

    link

    Mozilla zjistila, že největší bezpečnostní hrozbu nepředstavují díry v samotném Firefoxu (jsou docela rychle opravovány), ale děravé zásuvné moduly, které si aktualizaci řeší samy a mnohdy docela sporadicky. Uživatelům bude při detekci neaktualizovaného pluginu vyjíždět varování. Zároveň si můžete aktuálnost svých pluginů ověřit na mozilla.com/en-US/plugincheck. Bohužel například mplayerplug-in nezná. Nicméně u nás by měla být bezpečnost pluginů řešena balíčkovacím systémem.

    Vylepšená podpora tagu video

    link

    Dostáváme se již spíše ke kosmetickým vylepšením. Uživatel si může přehrávající se video vložené pomocí tagu video zvětšit na celou obrazovku. Bohužel se zdá, že Firefox zatím nepodporuje hardwarově akcelerovaný výstup, jako je například gl nebo xvMPlayeru, a proto je přehrávání zvětšeného videa velmi trhané.

    Dále je možné u tagu video použít atribut poster a nastavit ho na cestu k obrázku, který se bude místo videa zobrazovat před jeho spuštěním.

    firefox 3.6 video fullscreen

    firefox 3.6 poster

    Napovídání ve formulářových polích

    link

    Pokud začnete psát text do vstupního pole formuláře, které jste již dříve vyplňovali, zobrazuje se nápověda nejen výrazů začínajících stejně, ale i obsahujících kousek dosud zadaného řetězce. Stejně to funguje i pro vyhledávací políčko. Drobnost, ale potěší.

    firefox 3.6 napovidani

    Rychlost a paměť

    link

    Stalo se již tradicí, že v každé nové verzi slibuje Firefox ještě vyšší rychlost a nižší paměťovou náročnost. S pamětí musím souhlasit – verze 3.6 si na rozdíl od 3.5 vezme při desítkách otevřených panelů skutečně méně. Rychlost je u obou velmi podobná.

    Měření

    link

    Měřil jsem na AMD Sempronu 3000+, Firefox měl vždy nový profil bez rozšíření. Měřil jsem studený start, teplý start (data jsou v cache) a dobu vykreslení jedné velmi košaté diskuze pod zápiskem Krokodýlí řeka.

    Rychlost Firefoxů
      Firefox 3.5.6 Firefox 3.6b5
    Studený start 10 s 9,5 s
    Teplý start 2 s 2 s
    Renderování stránky 21 s 20,5 s

    Závěr

    link

    Je pěkné pozorovat, že Firefox se s každou další verzí zlepšuje. Náhledy při přepínání panelů, inteligentnější doplňování vstupních polí a další novinky jsou vlastnosti, které jistě potěší. Přidejte pár rozšíření a máte dobrý prohlížeč. Jen ještě trochu srazit paměťovou náročnost, zejména při delším běhu…

           

    Hodnocení: 87 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.1.2010 17:38 ims
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Co by som osobne uvital, je zrychlenie startu firefoxu a celkovo rychlost UI. Napriklad v Snow Leopard je rychlost katastrofalna a Firefox je jednoznacne najpomalsi zo vsetkych dostupnych prehliadacov pre Mac OS X.
    default avatar 12.1.2010 14:56 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    To platí i pro Leoparda (10.5 x86) a Tigera (10.4 x86).
    12.1.2010 05:05 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Kam ten svět spěje
    Vobrázky na pozadí jsou klíčová funkce, a fulltext suggestions ve formuláři drobnost :)
    Jendа avatar 12.1.2010 12:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam ten svět spěje
    Mozilla prezentuje Personas dost vysoko (po update na beta/rc je to hned první položka v changelogu) a o fulltext doplňování se moc nezmiňuje. Tak jsem to bral podle jejich preference :-).
    12.1.2010 06:41 sedlyboy352
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    To vše a mnohem víc umí opera, navíc rychleji. Takže žádná změna?
    12.1.2010 07:31 peppa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Ne, stále nás opera nebere...
    12.1.2010 08:02 Petr Drlik | skóre: 26 | Bernartice nad Odrou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Operu jsem mel take, ale uz jen ta vychytavka vyhledavani ve firefoxu, kde se kontinualne hleda retezec, to opera nema. U ni se musi vypsat do zvlastniho policka retezec, potvrdit ... Uz jen pro toto volim FF.

    A pokud bude i zakladni program barevnejsi(ne bila, kde okno vetsinou splyva s posuvnikem a dalsimi okny) neni take k zahozeni
    Kdyby se bříza nestyděla, tak hoří i pod vodou !
    LukynZ avatar 12.1.2010 08:35 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Tohle ma i mnohem rychlejsi (ve vsech smerech ktere cloveka jen napadnou) chromium. Ja od firefoxu musel utect pote, co jsem vyzkousel starickeho Galeona. Uz tam byla rychlost odezvy GUI a vlastne rychlost vseho jinde. Skoda, ze se prestal vyvijet. No ale v dobe webkitu proc se jeste crcat s xulrunnerem ze :)
    MaSo avatar 12.1.2010 10:05 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Kde se dá stáhnout prohlížeč Chromium? Na chromium.org jsem našel jen nějaké hloupé DEPS a pak jeden tarbal, co měl neskutečných více jak 800MB :-(. Rád bych jej vyzkoušel
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    LukynZ avatar 12.1.2010 10:30 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Ja myslim ze v dnesni dobe se da sehnat uz v "repozitarich" dane distribuce. Ale muzu mluvit jen za Gentoo a Archlinux. Pro ubuntu info zde
    MaSo avatar 12.1.2010 10:48 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    jaj, díky moc, mám právě ubuntu tak to je super :-) Alespoň se vyhnu kompilaci :-D
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    12.1.2010 11:35 impact | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Ked Chrome tak jedine SRWare Iron. Je postaveny na zdrojakoch Chromium, ale su z nich vyhodene sledovacie techniky Google. Linux download
    LukynZ avatar 12.1.2010 11:59 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    No ja mam pocit, ze chromium to prave take nema, to maji az buildy google chrome. Chromium jako takove by melo byt ciste.
    12.1.2010 10:37 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    webkit neumí MathML
    LukynZ avatar 12.1.2010 12:04 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    az to clovek najde alespon na jedne strance z 50ti, bude to problem :) Ale urcite mathml je dobro a ve webkitu defautlne bude.
    12.1.2010 15:41 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    jasně, tak já uznávám že prakticky pro nikoho to problém není. já jsem si MathML neprozřetelně zvolil na rovnice v textech, jejichž překládáním se živím, v domnění, že se bude rozšiřovat rychleji (je blbé, že dodnes např. neumí oowriter xhtml+mathml nijak rozumně naimportovat, a to ani když ono mahtml je exportováno z oomath) a teď s tím dost bojuju.

    chromium jsem nezkoušel, ale v aktuálním midori (též webkit) mi to ještě hlásilo jakýsi javascript error na takovém tom seznamu na výběr města na IDOS. to je celkem používaná věc.
    12.1.2010 21:52 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    To je problém prohlížeče (ačkoliv mi zcela uniká příčina), neboť epiphany (používající úplně stejný webkit) s tím problém nemá... Osobně ale na idos používám Chromium...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Grunt avatar 13.1.2010 16:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    používající úplně stejný webkit
    To bohužel není pravda. Epiphany používá standardní čistý vanilla WebKit tak jak je z těch jejich stránek, ale Chromium ho kopíruje a pak docela silně patchuje vlastními patchi (je dost možné, že některé z nich se dostaly do upstreamu). Docela by mě zajímalo jak vypadá ta Googlí patchovaná verze a kde se dá stáhnout.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.1.2010 13:03 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Mluvím o epiphany vs. midori, které oba používají systémový webkitgtk (ve Fedoře 12, kde jsem to zkoušel právě webkitgtk-1.1.15.4). Chromium samozřejmě používá jiný port (než webkitgtk) a některé věci tam fungují líp. Co se týče záplat, tak vše, co je v Chromiu, je upstream (chromium je opensource verze, zdrojáky se dají doklikat přes google code), Google Chrome je googlem opatchovaná verze a dá se stáhnout přímo na googlu, bohužel ne zdrojáky. Chromium na idos používám, protože v midori nefunguje a epiphany, na rozdíl od Chromia, nemám permanentně spuštěné (možná jsem tam tu poznámku neměl dávat abych Vás nezmátl).
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Marek Bernát avatar 12.1.2010 13:46 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější

    Ešte stále? Som pred pár mesiacmi videl nejaké správy, že by to malo byť už hotové.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.1.2010 11:08 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Protože se zvětšováním ostatního obsahu (třeba i bitmapových obrázků) nezvětšuje rozměry objektu (ačkoliv SVG uvnitř objektu ano), protože SVG nutí bílé pozadí, protože při ukončení pravidelně padne na segfault (chromium-4.0.266.0) a protože se překládá dvakrát déle než xulrunner. A konečně tam chybí funkce, které osobně potřebuji (sledování HTTP, podrobné nastavení fontů, cookies apod.).
    LukynZ avatar 12.1.2010 12:09 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Cookies managment mi take hodne chybi. Nejlepsi mel zatim Galeon. Ale doufam ze casem to pridaji, nebo bude nejake rozsireni. Ostatni veci nemohu posoudit. Snad jen, ze s ukoncovanim neni problem (4.0.249.43)
    12.1.2010 17:51 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6683 nic srovnatelneho krome chrome zadny prohlizec nema
    LukynZ avatar 12.1.2010 19:20 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    No chromium prave vubec nic nema. Jde mi teda hlavne o nastavovani cookies presne pro jakou stranku ano, ne atd
    12.1.2010 12:34 hehehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    neviem akú operu pouťívaš ale moja toto vie. navyše oproti firefoxu nemusím inštalovať rozšírenie, aby to zvýraznilo všetky výskyty reťazca na stránke
    12.1.2010 17:16 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Ak chceš písať o tom, čo Opera má a Firefox nemá, možno by si najskôr ten Firefox mohol vyskúšať (zvýraznenie všetkých výskytov reťazca totiž vo Firefox je).
    12.1.2010 19:25 hehehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    ok, tak som sa v ňom pohrabal a je to tam. samozrejme pekne schované, aby to niekoho náhodou nezmiatlo. ak hľadáš normálne cez "/", tak to bez rozšírení nezvýrazňuje. ak hľadáš cez "ctrl+f", tak to zvýrazní ak zapneš "highlight all". podľa zbežného pozretia na nastavenia to bez rozšírení inak nastaviť nejde
    12.1.2010 19:51 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Pro většinu GUI orientovaných je "hledáš normálně" právě to ctrl+f (což funguje i v jiných GUI aplikacích), kde se dá i nastavit to highlight-all. Naopak / jen "quick search", které z titulu své funkce žádné bohaté možnosti nenabízí.
    12.1.2010 19:18 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Použij lomítko / a piš. Je to lepší než v FF, rovnou to označuje vše. Co tam máš dál?
    12.1.2010 22:12 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Jé takže takhle to je taky - a je to lepší. Jako VIMař pro mě ideální.

    Co mě ale na Opeře fakt vadí je klávesová zkratka Ctrl+K - není mapovaná jako všude jinde... Dá se to nastavit ale...
    12.1.2010 22:11 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Operu jsem mel take, ale uz jen ta vychytavka vyhledavani ve firefoxu, kde se kontinualne hleda retezec, to opera nema.
    To není pravda, Opera to umí. Magická kombinace je Ctrl+E a Ctrl+F - tedy focus search field a pak search in page. Nebo vybrat v kombolistu.
    12.1.2010 10:40 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    opera stále není free software (plus nezapadá vzhled GUI, plus při nadstandardním množství otevřených tabů není o nic rychlejší než FF, atd.), takže žádná změna.
    12.1.2010 12:00 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Opera samozřejmě free software je. Nepleťte prosím ostatní lidi.
    12.1.2010 12:20 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Free software muze a nemusi byt to same jako freeware. Pokud potencialni rozdil skutecne neznate (a tedy netrollujete), prectete si http://en.wikipedia.org/wiki/Free_software
    MaSo avatar 12.1.2010 12:25 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    +1
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    12.1.2010 15:43 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    já samozřejmě používám přesnou terminologii. spíš vy nepleťte lidi vágními výrazy. opera free software není.
    13.1.2010 00:06 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Kristovomezinoží!
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    alblaho avatar 12.1.2010 08:52 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Personas = hovadina
    Jsem sám kopu Personas připadají jako neskutečná hovadina? Nebo jsem jen starý a zapšklý?

    FF mám rád a používám denně, ale Personas mě popostrčilo blíž Chromiu.
    12.1.2010 09:19 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Personas = hovadina
    to Personas je povinné, že kvôli tomu treba utekať preč?
    12.1.2010 09:26 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Personas = hovadina
    +1 Užitečné funkce člověk musí hledat po rozšířeních (což by nevadilo, kdyby díky tomu FF zůstával opravdu štíhlý), ale pak do základu narvou hovadinu jako Personas.
    Saljack avatar 12.1.2010 09:39 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Personas = hovadina
    Já Personas mám rád, ž nemusím používat žádný motiv aby se mi ff zapadnul. Hele mě to s tím CTRL+Tab nefunguje vše furt při starém, kde je chyba?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 12.1.2010 09:59 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Personas = hovadina
    V článku chybí informace, že uvedená funkce je ve výchozím nastavení vypnuta. Na konfigurační stránce si musíš přepnout předvolbu browser.ctrlTab­.previews. Pokud chceš i náhledy na všechny stránky, pak browser.allTab­s.previews.
    Jendа avatar 12.1.2010 13:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Personas = hovadina
    Díky za upozornění. Já si to zapnul hned u první bety a při komponování článku jsem na to zapomněl.
    thingie avatar 12.1.2010 15:03 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Personas = hovadina
    Ale ani ne, spoustě lidí se to může líbit, teda ne úplně lidem, ale leckomu třeba může přijít atraktivní pak mít na počítači Firefox s logem vlastní firmy, nebo tak. Je to takový strašně corporate :-)
    Růžové lži.
    alblaho avatar 13.1.2010 08:36 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Personas = hovadina
    Já nemám nic proti FF s firemním logem. Jenom si nemyslím, že je to argument pro zahrnutí tohoto addonu do základní instalace. Ale jo, chápu to, většina lidí jsou blbci bazírující na hovadinách:-)
    12.1.2010 10:13 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Stává se vám s 3.5, že se ff často zasekne na několik sekund? Myslím že to není nějakým divokým javascriptem, neb to není vázáno na konkrétní stránky -- aspoň jsem si nevšiml. Nevíte co s tím? Řeší to 3.6?
    MaSo avatar 12.1.2010 10:19 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    tohle mi děla na facebooku, tam je velmi komplikovaný javascript, na jiných webech jsem si nevšiml. 3.6 nemám
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    12.1.2010 10:20 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Mne sa zasekaval ked som pouzival rozsirenie seznam listicka. Bez tohto rozsirenia sa uz nezasekava.
    Saljack avatar 12.1.2010 10:30 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Mě se taky zasekává ale kolikrát už nerozmrzne.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    12.1.2010 10:58 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Aktualizace a překreslování RSS v postranním panelu. Postupné přidávání a odebírání widgetů během aktualizace dá XULu řádně zabrat a jednovláknový Firefox usne jak šípková Růženka.
    12.1.2010 11:56 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Ano, začala sa sviňa zasekávať, napríklad na Facebooku dosť často, napr. keď roluješ dole výpis z Wall-u a on sa dynamicke cez ajax načítava tak sa zasekne. Halvne že v každej novej verzii je JS engine o 50% rýchlejší....Tiež mi začali sekať videa vo flashi, youtube a pod. Dočasne (a možno natrvalo) som prešiel na Operu.

    Mám rád čisté a prehľadné GUI takže žiadne obrázky na lištu a tlačítka si určite nebudem dávať. Je nejaké zdôvodnenie prećo taká somarina bude v základe a nie ako modul?
    12.1.2010 12:02 ma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Mela by pomoct elektrolyza, bude v nejake dalsi verzi (https://wiki.mozilla.org/Content_Processes) Uz se zacalo se zaclenovanim do hlavniho stromu....
    Jendа avatar 12.1.2010 13:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Stávalo u 3.5, po několika dnech běhu (počítač nevypínám, uspávám). Ale měl jsem tu Seznam Lištičku. U 3.6 mi to nedělá.
    Jezekus avatar 12.1.2010 13:05 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Nejspíš budu vypadat jako starej zapšklej mrzout, ale kromě toho fulltextového vyhledávání při dopňování vidim jen samý věci, který pokud budou default vypnu a nebo nikdy nezapnu. Protože Personas mě neberou, nevim proč by měl browser vypadat jak omalovánky, podle mě to měl být Add-on. Náhledy stránek, pěkné a někomu se určitě hodí, ale mě stačí mi title v tabu a nevím jak to bude rychlé s víc taby (běžně kolem 100).

    Kdyby raděj něco udělali s rychlostí gui a té příšerné vlastnosti, že při studeném startu FF s více než 5 taby můžu jít vařit kafe než to načte. Není mi totiž jasné proč by načítání tabů z minula mělo totálně kousnout celé GUI a znemožnit práci s browserem na někdy až 20minut (podle počtu tabů, síly stroje a připojení).
    Jendа avatar 12.1.2010 13:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Není mi totiž jasné proč by načítání tabů z minula mělo totálně kousnout celé GUI a znemožnit práci s browserem na někdy až 20minut (podle počtu tabů, síly stroje a připojení).
    To je nějaké Pentium I na GPRS? Já už několikrát resumoval spadlý Firefox s asi 40 taby a určitě to netrvalo moc přes minutu. A to mám blbej Sempron.
    theo avatar 12.1.2010 13:29 theo | skóre: 15 | Rožnov ... hádej který?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Tak 20 minut jsem ještě nezažil (5 minut už ano a to na uvaření kafe stačí), ale jinak souhlasím s tím, že je to neskutečně pomalé. Opravdu nechápu, proč by načítání stránky mělo seknout celé GUI, to vývojáři FF ještě neobjevili práci ve vláknech?

    Podle toho co o FF 3.6 čtu je to v podstatě zbytečný release, nové věci jsou převážně blbosti, rychlost je stejná a po zkušenostech z minula nečekám, že to bude při delším provozování s paměťovou náročností nějak lepší (pokaždé se o tom mluví, ale že by se paměťová náročnost snižovala nepozoruju).

    Kdyby začal rozumně fungovat v linuxu flash plugin, tak by byl lepší už i Konqueror...
    Sine ira et studio
    Jendа avatar 12.1.2010 17:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Podle toho co o FF 3.6 čtu je to v podstatě zbytečný release, nové věci jsou převážně blbosti, rychlost je stejná
    Ano, také si myslím, že toho nepřináší zas tolik, aby kvůli tomu bylo nutné dělat release. I když - proto je to taky jenom desetinková verze.
    po zkušenostech z minula nečekám, že to bude při delším provozování s paměťovou náročností nějak lepší (pokaždé se o tom mluví, ale že by se paměťová náročnost snižovala nepozoruju)
    Zdá se mi, že se to teď o něco zlepšilo. Ale možná je to způsobeno tím, že mi nefunguje několik rozšíření (UnPlug, Tamper Data a Live HTTP Headers). Každopádně je zkusím povolit násilím a uvidíme, co to udělá :-).
    13.1.2010 11:58 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Ano, také si myslím, že toho nepřináší zas tolik, aby kvůli tomu bylo nutné dělat release. I když - proto je to taky jenom desetinková verze.
    za starých časů k tomu sloužily setinové, někdy i tisícinové verze. (a to i u programů, které navzdory tomu došly k takovým major release jako 22.x.x)
    13.1.2010 12:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Tisícinová verze nelze dobře vysvětlit většinovému laickému publiku. Dříve byly tisícinovými verzemi aktualizace Firefoxu 2.0.0.x a i od toho se upustilo k setinové verzi. Desetiny pro menší upgrady Firefoxu jsou logickým číslováním.
    13.1.2010 12:23 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    za starých časů k tomu sloužily setinové, někdy i tisícinové verze

    To, ze driv mely programy silene cislovani verzi je nejaky argument?

    IMHO ma ted Firefox logicky a jasny system - velka zmena TECKA mala zmena TECKA bugfixy
    Jezekus avatar 12.1.2010 17:55 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Mno jedná se převážně o 2 stroje. C2D @1.86GHz, 4GB RAM, 5400RPM disk (ntb) a druhý je C2Q660, 8GB RAM, 2xVelociraptor(10kRPM) v RAID0 o čemž si nemyslim, že to je šunka.
    Připojení je kabelovka 30Mbit/1,5Mbit s odezvou kolem ping kolem 10ms ČR, 25ms USA.
    Myslím si, ale že to je problém oběcně FF, protože je jedno jestli widle nebo linux (64 nebo 32bit) kouše se to všude.
    Možná se to neděje, protože nemáte dostatečný počet tabů (je to zkousnutelné časově).
    Další věc, vy jste ho startoval těsně po spadnutí. Zkuste si otevřít 150 tabů např. vlákna různých fór atd. a restartovat PC a pak otevřít browser ;-) (Za předpokladu, že startujete po spuštění taby z minula)
    Jendа avatar 12.1.2010 18:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Přiznám se, že 150 tabů jsem fakt nikdy ani z daleka nedosáhl :-). Takže to bude asi tím.
    gtz avatar 12.1.2010 19:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Mně padl NTB s cca 30 taby ( NTB C2D T8100,4GB, 320GB HDD), byl to sice pracovní s Vistama, kde je 3.5.2 FF a trvala to přibližně 3 minuty něž se FF loadnul. Pravdou je, že se neprováděl reset a že jsem obnovoval poslední relaci.

    120 - 150 tabů jsem nezkoušel, no to bych ani nevěděl kde co mám.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Marek Bernát avatar 12.1.2010 20:32 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější

    Prečo nevedel? Stačí použiť extension, kde sú panely na boku (výborná vec), ideálne ešte s podporou stromovej štruktúry v taboch. Je to skvelé skombinovanie bookmarkov a tabov. Nebyť toho, že firefox je extrémne pomalý (hlavne pri tom štarte), by som už žiadne taby ani nezatváral :-) Vedel by som si predstaviť teda ešte vylepšenie, že by sa tie taby nenačítali všetky hneď na štarte, ale len on-demand, lebo obvykle zo všetkých používam menej ako polovicu.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Jakub Lucký avatar 12.1.2010 21:07 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    jojo, to používám, jmenuje se TreeStyleTab... A kdyby nic jiného (a že toho asi je víc) tak tohle mě bude u FF držet ještě pěkně dlouho
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Marek Bernát avatar 12.1.2010 23:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější

    Nápodobne. Ja som práve skúšal chromium a teda nič moc zážitok: nemá to funkčné mouse gestures, nemá sitetaby, nemá to vimperator. Veľká škoda, lebo inak sa mi páči jeho rýchlosť odozvy GUI a načítania stránok (v porovnaní oboje FF neskutočné) a systém extensionov bez reštartu je tiež skvelý. Ale nevadí, budem dúfať, že minimálne tie gestures (píše sa sakra rok 2010 -- som mal za to, že už aspoň 10 rokov je to štandardná súčasť každého rozumného browseru, gŕŕŕ :-( ) a taby tam v dohľadnom čase pribudnú a vimperator už potom možno nejak oželiem (hoci to bude ťažké).

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.1.2010 21:15 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    tree style tab také používám, chce to zvyk ale jinak nemá chybu, zvlášť na širokoúhlém displeji. Ale chce to disciplínu a občas taky nějaký ten tab zavřít :D
    Marek Bernát avatar 12.1.2010 23:09 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější

    Nom, jediné malé mínus pre tie taby je, že na menšom monitore (17'') sa niektoré stránky na šírku nezmestia a treba skrolovať horizontálne. Ale našťastie to nie je až tak častý problém a navyše na kvalitnejších stránkach (napr. google reader, abíčko, ...), sa to dá riešiť schovávaním bočných panelov k vcelku veľkej spokojnosti. Na horších sa to asi dá riešiť pomocou user-side CSS, ale do toho sa mi väčšinou moc nechce :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Jakub Lucký avatar 13.1.2010 01:39 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Já jsem teda spíš měl problém s malým vertikálním než horizontálním prostorem, už na starém NB (1280x800) a na novém vůbec (1440x900)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 12:07 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější

    Vertikálny priestor je pre mňa ok, aj na notebooku. Tým jak sú taby na boku a používam vimperator, tak obsah stránky zaberá až na 10 px hore (wm status bar) a 20 px dole (vimperator status + command bar) celý vertikálny priestor. Navyše, vertikálne skrolovanie je štandard, už kvôli tomu jak sú stránky budované do stĺpcov -- preto je v poriadku aj veľmi malý vertikálny priestor, ale už nie tak horizontálny, pri ktorom sa buď celá stránka rozsype, alebo treba horizontálne skrolovať... Na 1280 horizontálnych pixelov mínus 200 px side taby už je to na niektorých stránkach cítiť.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Jakub Lucký avatar 13.1.2010 13:24 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Oni jsou nějaký stránky s minimální šířkou nad 1024 pixelů? To mi nepřijde od jejich designérů moc moudré, když spousta lidí má pořád 1024x768
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 18:55 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější

    Nejedná sa o bežné statické stránky, ale o stránky s istou dynamikou. Tak napríklad abíčko so zanorenými diskusiami je známa firma, že áno ;-) Ďalej, vo web-aplikáciách (gmail, google reader, ...), ktoré zobrazujú maily a stránky, môžu mať problémy (blogpost s obrázkom 900 px širokým + panel v google reader + side taby a hneď sa to rozoserie, hoci na samotnej stránke blogu to vyzerá ok). Ale hovorím, že to nie je až tak častý problém a minimálne v prípade google a abíčka sa dá aspoň čiastočne riešiť schovaním bočných panelov.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 19:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější

    Eh, trochu som sa sekol. V abíčku nerobia problém zanorené diskusie (resp. robia, ale iný, deformáciu textu práve kvôli pevne nastavenej malej šírke. Tu by som naopak uvítal aspoň možnosť horizontálneho skrolovania). Čo v abíčku ale poriadne nefunguje (teda aspoň mne) je WYSIWYG, ktorý má väčšiu horizontálnu šírku ako jeho rodičovský element a vyteká z neho. Netuším, či je to bug, alebo feature :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.1.2010 14:10 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    No jelikož mám 15.4" 1680x tak mi něco povídejte o sedmnáctkách :) Ale že by se mi nějaká stránka nevešla se říct nedá, a i šířka těch tabů se dá volit.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 18:59 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější

    Myslel som samozrejme desktopovú 17'', kde je rozlíšenie 1280 px, čo už občas môže robiť problémy (nehovoriac o staručkých monitoroch, ktoré slušne podporujú len 1024. Tam sa tie taby skutočne neoplatí zapínať). Šírka tabov sa síce voliť dá, ale ideálne raz a navždy. Nemám chuť kvôli každej druhej stránke taby posúvať hore dole (em, napravo naľavo :-) )

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.1.2010 19:45 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    taby skutočne neoplatí zapínať no to fakt ne :)
    12.1.2010 14:58 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Jezisi to je zase horda hovadin. Barevny nesmysl na panelu snad pujde vypnout, ale doufam ze UI fasisti tam daj i vypnuti ty blbosti pri prepinani panelu. To dokaze byt tak silene otravne.

    A vylepsieni tagu video jako nepodstatna drobnost, opravdu megaLOL.

    Obavam se ze je to u me uz jeden z poslednich hrebicku. At zije opera.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    MaSo avatar 12.1.2010 15:08 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    vypnuti přepínání tabů se již zde nakouslo
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    Jendа avatar 12.1.2010 17:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Klídek ;-).
    Barevny nesmysl na panelu snad pujde vypnout
    Defaultně je to vypnuté (resp. není nastavený žádný obrázek).
    ale doufam ze UI fasisti tam daj i vypnuti ty blbosti pri prepinani panelu. To dokaze byt tak silene otravne
    Ano, viz #11.
    A vylepsieni tagu video jako nepodstatna drobnost, opravdu megaLOL.
    Já nevím. Implementace poster a fullscreen do tagu, který se zatím skoro nepoužívá…
    Jakub Lucký avatar 12.1.2010 17:42 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Mně fascinuje, jak všichni nadávají na rychlost startu Firefoxu... Já Firefox (přesněji Iceweasel) zapnu, za 3 dny vypnu-zapnu obvykle kvůli pročištění paměti nebo proto, že se na ní navázal a nechce se jí pustit Java plugin... A na to fakt rychlý start nepotřebuju...

    Naopak chápu lidi co nadávají u OO.o, tam otevírat povícero dokumentů je celkem pain in the ass
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jezekus avatar 12.1.2010 18:00 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    No jo, ale to jde jen za předpokladu, že PC běží nonstop. Což například já nedělám. (neni důvod navíc ta spotřeba, stačí že mi tu běží server :-D :-D )
    Jakub Lucký avatar 12.1.2010 19:03 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Nonstop neběží... Suspend...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jezekus avatar 12.1.2010 20:24 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Na disk nebo do ram? Pokud do ram tak pořád něco žere. Jinak ho vypínam na prodlužovačce takže nežere opravdu nic. A suspend na disk je u mne pomalejší než boot.
    Jakub Lucký avatar 12.1.2010 21:07 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    do RAMky... ten 1-2W mě fakt nezabijí (to víc žerou hodiny na mikrovlnce) a ráno to stejně zapnu
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jezekus avatar 13.1.2010 04:24 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Souhlasím, ale jak jsem řekl PC "vypnuté" (tj. pod proudem ale off, žere podle zdroje kolem 2-5W, pokud beru v úvahu držení RAM je to o chlup výš. Nehádám se tady vůbec o watt :-), jen prostě běží mi tu server co si papká kolem 100W idle, bohužel nejde s tím nic udělat HW není nenažraný, ale 8HDD je 8HDD :-D
    Jak píšu níže, ne vždy bootuju stejný OS, ne vždy vůbec bootuji a nejhorší je zvyk ;-)
    Jendа avatar 12.1.2010 22:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    A suspend na disk je u mne pomalejší než boot.
    Nerad bych se opakoval, ale nejsi jeden z těch, kteří srovnávají probuzení systému se spuštěnými aplikacemi s nabootováním do čistého prostředí?
    Jezekus avatar 13.1.2010 04:21 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Ne, nepatřím k nim. Ale opravdu suspend řádově 4GB RAM někam (nemám vůbec swap) trvá i na velociraptorech poměrně dlouho. Po loginu mi startují naposled používané aplikace. Navíc ne každý den bootuji a pokaždé ne Fedoru. Další důvod proč na stolní mašině toto nepoužívám. Na notebooku naopak tohoto využívám velice často o čemž hovoří i průměrný uptime 45 dní :-)
    Další věcí je prostě zvyk :-D
    16.1.2010 08:45 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Naopak chápu lidi co nadávají u OO.o, tam otevírat povícero dokumentů je celkem pain in the ass

    a to jsi nezkousel editovat ve WCo dokument s kombinaci levopravych a pravolevych jazyku :-(

    12.1.2010 19:07 slayn | skóre: 5 | blog: Cokoliv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    to jsou zas blbosti:D ještěže už jsem firefox nahradil surfem, kterej si můžu jednoduše přiohnout pro své potřeby:)
    To err is human, to arr is pirate!
    12.1.2010 20:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Během pár měsíců (v březnu?) má následovat Firefox 3.7, kde budou odděleny pluginy od prohlížeče tak, aby neshazovaly prohlížeč, lepší aktualizace, a opět se bude dále pracovat na zrychlování UI i startu.
    12.1.2010 22:04 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Tak to jsi asi jediny, ktery veri odhadum Mozilly. Firefox 3.6 byl taky plánovaný na konec září ...

    Kdyby to bylo jednou, ale u Mozilly jsou takove odhady pravidelne.
    12.1.2010 22:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Není to především linuxová komunita, která nejvíce kvičí, že otevřenost a transparentnost plánovacích procesů je dobrá, a že software má být vydán až když je připraven?

    Plánování termínů je ze své podstaty a historických zkušeností psychologicky ošidné, proto se plánují spíše kratší. Kdyby se termíny plánovali rovnou s rezervou a více "realisticky", znamenalo by to jedině to, že se termíny posunou ještě dále. Nevím, co je na tom nepochopitelného. Lepší než vydávat rychlokvašené Ubuntu jako jízdní řad na den přesně.
    12.1.2010 23:24 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Plánování termínů je ze své podstaty a historických zkušeností psychologicky ošidné, proto se plánují spíše kratší. Kdyby se termíny plánovali rovnou s rezervou a více "realisticky", znamenalo by to jedině to, že se termíny posunou ještě dále. Nevím, co je na tom nepochopitelného.

    WTF? Zrejme nemas ani elementarni poneti o project managementu ...

    Pokud jim ty jejich plány vždycky ujíždí o tolik měsíců, tak někde něco bude asi špatně (a nebo marketing).
    13.1.2010 01:10 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Uřídit otevřenou komunitu tisíců přispěvatelů a pouze několika placených vývojářů není otázkou přesných termínů. Nikdy není dopředu jasné, jaké se najdou bugy a kdy jednotlivé vlastnosti budou skutečně ready, zda se během vývoje ještě nepřidá další vlastnost, vše je zvažováno. Promiň, ale myslím, že sám bys to nedovedl lépe.
    Heron avatar 13.1.2010 08:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    No za ta léta by se mohli naučit veškeré odhady vynásobit nějakou bulharskou konstantou (např. 97) a pak přijít s tím, že se jim to podařilo vydat o 6 let dřív :-D
    13.1.2010 10:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Vím, že většina plánovaných termínů vydání Firefoxu byla natáhnuta o desítky procent a někdy i na násobek, ale oni sami upozorňují, že data jsou jen orientační a mohou se měnit. Často se do Firefoxu nakonec přidá více novinek než je původně plánováno a v diskusích jak tak koukám se za to stejně lidi zlobí a jiní lidi se zase zlobí, že těch funkcí není více.
    13.1.2010 12:06 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    Pokud jim ty jejich plány vždycky ujíždí o tolik měsíců, tak někde něco bude asi špatně

    To není pravda, někde to takto prostě funguje a bez diktatury to nepředěláte. Řeší se to dvojím plánováním (oficiální a pro vývojáře je ten kratší termín, v šuplíku managerů a lidí co mají na starosti finance leží ten reálný, delší termín. Ten se ale nesmí dostat na světlo :D)
    12.1.2010 23:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.6 – rychlejší, opatrnější, barevnější
    A nepsal jsem, že těm odhadům věřím, dokonce jsem to napsal s otazníkem, takže si laskavě už přesťan cucat prst a podsouvat mi pitomosti, jak to máš pořád ve zvyku.
    12.1.2010 20:22 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Ctrl+Tab
    Firefox není špatný, je dobrý tím, že je v něm pomocí pluginů kdeco nastavitelné. Ale toto je zároveň i problém – mrzí mě, že abych ho byl ochotný používat, potřebuji minimálně 2 pluginy. A abych měl komfort, na který jsem zvyklý, tak jich potřebuji asi 7. Jsem dlouholetý uživatel Opery a zvykl jsem si na její výbavu. Naprosto nechápu, proč se ve FF po tolika verzích nechová Ctrl+Tab už v základu jako v každém solidnějším programu – jde mi čistě o pořadí stránek. Proč je i na takovou kravinu potřeba plugin?
    12.1.2010 21:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ctrl+Tab
    Jde o to, že většina uživatelů Firefoxu nepoužívá žádné rozšíření a drtivá většina ze zbytku jen jedno nebo dvě. S takovou filosofií byl Firefox vyvinut a třeba takové Chrome je ještě více ořezané. Každý uživatel má specifické potřeby, takže si může Firefox (a časem i Chrome) poskládat přesně tak, jak mu vyhovuje. Ta rozšíření, která používáš ty, tak většina ostatních lidí nepoužívá právě přesně tato. Jde o to, že každý je individuální. S postupným přechodem na rozšíření ve stylu Jetpack ubudou problémy s kompatibilitou rozříření při přechodu na novější řadu Firefoxu, s rychlostí i s bezpečností. Ano, Opera má více funkcí v základu, protiargumentem je, že má jen takové a pokud někdo chce to, co poskytuje většina z těch deseti tisíc pro Firefox, tak má prostě smůlu a Opera ho omezuje. Jestli někomu výbava Opery sedne jako ulitá (a podobně rychlost a kvalita vykreslování), no tak ji asi logicky bude preferovat oproti ostatním prohlížečům.
    12.1.2010 21:57 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ctrl+Tab
    Rozšírenie Jetpack ma zaujalo hneď ako sa objavilo. Zo začiatku to bolo nepoužiteľné (neboli tam rôzne "moduly", takže sa aj tak museli používať rovnaké postupy ako pri klasických rozšíreniach). Neskôr tam pridali napr. ukladanie údajov ... (takže už nebolo potrebné low-level programovanie), ale pridali tam napr. aj nahrávanie zvuku a vtedy som Jetpack vymazal a vývoj už ďalej nesledujem.

    Teraz len dúfam, že keď Jetpack pridajú do Firefox tak sa postarajú o to, aby sa dal naozaj vypnúť (nepotrebujem, aby sa pri každom spustení prehliadača spracovávala knižnice jQuery, Dojo...).
    Heron avatar 13.1.2010 08:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ctrl+Tab
    Každý uživatel má specifické potřeby, takže si může Firefox (a časem i Chrome) poskládat přesně tak, jak mu vyhovuje.

    Tohle bych bral za situace, kdy rozšíření nezpomalí FF na nepoužitelnou úroveň. Myšlenka je to hezká, ovšem technologicky absolutně nezvládnutá.

    13.1.2010 10:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ctrl+Tab
    A proto se mi líbí iniciativa Jetpacku. Kromě toho, na statistikách lze skutečně dokladovat, že většina lidí nepoužívá žádné rozšíření a většina z toho zbytku jen jedno nebo jenom pár rozšíření. Takže IMHO současný přístup vývojářů je dobře vybalancovaný.
    14.1.2010 23:44 Alv
    Rozbalit Rozbalit vše FF 3.5 a 3.6 vs 2.0.19
    Pouzivam na dvou pocitacich ruzne verze 2.0.19 a 3.5.x. Musim rici, ze kdyz jsem videl verzi 3.0, zustal jsem schvalne u verze verze 2 na jednom z kompu. Nyni mohu porovnat obe verze, aktualni 3.5.2 a 2.0.19. Jednoznacne vitezi verze 2 co se tyce odezvy a puzitelnosti vubec. Nevim ci to, mam pocit, ze s kazdym dalsim vylepsenim verze 3 se blizime peklu. Namisto abych browser pouzival se snazim omezit jeho opulenti funkce.
    15.1.2010 03:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FF 3.5 a 3.6 vs 2.0.19
    A 3.6 jsi porovnal?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.