abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze

    12. 11. 2009 | David Ježek | Recenze | 7612×

    Podzim je plný nových verzí linuxových distribucí. Nedávno jsme tu měli Ubuntu 9.10 a také Mandrivu 2010, za pár dní přijde Fedora 12. Dnes je pravý čas na OpenSUSE 11.2. (Instalace. Prostředí KDE 4.3. Compiz. Další programy. Instalace a aktualizace. GNOME. Další prostředí. Dojmy z používání.)

    Obsah

    opensuse 11.2 0 suse001 opensuse 11.2 0 suse002


    opensuse 11.2 REKLAMA

    openSUSE 11.2 za mimořádnou cenu Objednejte již nyní openSUSE 11.2 za jedinečnou cenu 290 Kč a obdržíte českou tištěnou příručku spolu s DVD openSUSE 11.2

    Instalace

    link

    opensuse 11.2 0 suse003 opensuse 11.2 0 suse004 opensuse 11.2 0 suse005 opensuse 11.2 0 suse006 opensuse 11.2 0 suse007 opensuse 11.2 0 suse008 opensuse 11.2 0 suse009 opensuse 11.2 0 suse010 opensuse 11.2 0 suse011 opensuse 11.2 0 suse012 opensuse 11.2 0 suse013 opensuse 11.2 0 suse014 opensuse 11.2 0 suse015 opensuse 11.2 0 suse016 opensuse 11.2 0 suse017 opensuse 11.2 0 suse018

    Instalační proces se nese v duchu toho, který známe z OpenSUSE 11.1. Jedná se o jednoduchý klikací postup, který vás v základu přinutí pouze vybrat, jaký desktop chcete. Pochopitelně je zde ale výběr až po jednotlivé balíčky. 11.2 již také využívá jako výchozí souborový systém Ext4.

    opensuse 11.2 999 prihlasovaci

    Prostředí KDE 4.3

    link

    opensuse 11.2 01

    OpenSUSE se drží osvědčené zelené a chameleonka ve znaku.

    opensuse 11.2 02 opensuse 11.2 03 opensuse 11.2 04 opensuse 11.2 05 opensuse 11.2 06

    Stejně tak i nabídky kickoff.

    opensuse 11.2 07

    Připojená zařízení zpřístupňuje jednoduchý applet v hlavní liště.

    opensuse 11.2 09 digikam 02 opensuse 11.2 10 digikam 03 opensuse 11.2 11 digikam 04 opensuse 11.2 12 digikam 05 opensuse 11.2 13 digikam 06 opensuse 11.2 14 digikam 07 opensuse 11.2 15 digikam 08 opensuse 11.2 16 digikam 09 opensuse 11.2 17 digikam 10

    Jednou z nosných aplikací KDE je bezpochyby neustálým vývojem procházející správce fotografií digiKam. KDE 4 si poradí s digitálními negativy (DNG) a samozřejmě s fotoaparáty připojovanými jako USB Mass Storage. Obrovské množství pluginů zjednoduší třeba odesílání fotografií na Facebook, Picasu, Filckr a další služby, stejně jako export z RAW a export do iPodu. Podporuje i správu barevných profilů (nezkoušel jsem).

    opensuse 11.2 18 ktorrent 01

    opensuse 11.2 19 ktorrent 02 opensuse 11.2 20 ktorrent 03 opensuse 11.2 21 ktorrent 04

    Bittorrentový klient KTorrent též roste s každou verzí. Nejsem primárně zabydlen v KDE, takže nedovedu říci, kdy přesně se v programu objevila podpora pro filtraci dle seznamu IP adres z PeerGuardianu, ale pro české uživatele je to bezpochyby skutečně vynikající možnost, kterak od sebe odfiltrovat IP adresy různých protipirátských čmuchalů a podobných existencí (samozřejmě ale doporučuji se při stahování filmů či hudby držet českých zákonů a využívat služby typu Rapidshare).

    opensuse 11.2 22 amarok 01 opensuse 11.2 23 amarok 02

    Amarok skutečně jen krátce pro představení výchozího vzhledu, pokud vás Amarok 2.2 zajímá blíže, přečtěte si recenzi: Amarok 2.2 – o krok blíže k dokonalosti.

    opensuse 11.2 24 dvbt kaffeine 01 opensuse 11.2 25 dvbt kaffeine 02 opensuse 11.2 27 dvbt kaffeine 03 opensuse 11.2 29 dvbt kaffeine 04 opensuse 11.2 30 dvbt kaffeine 05

    Jako další z aplikací KDE 4 pod OpenSUSE 11.2 musím pochválit Kaffeine a jeho podporu DVB-T. Moji kartu s tunerem Philips TDA10046H a grabovacím čipem Philips SAA7134 systém zprovoznil hned při instalaci kompletně, což nevídám vždy. Vadou na kráse OpenSUSE 11.2 však je, že v systému není standardně obsažena potřebná kodeková výbava, zejména MPEG-2, a ani Kaffeine sám nenahodí nějaký dialog pro doinstalování kodeků, tak jak to umí třeba Ubuntu. Ale naladění stanic proběhlo v pořádku, z mého pohledu chvalitebný výsledek s potřebnou jen drobnou ruční úpravou (přidání kodeků).

    opensuse 11.2 31

    Sympatický prográmek s názvem „Zametač“ umí po uživateli vyčistit vše, co nechce, aby se o něm okolí dozvědělo.

    Compiz

    link

    opensuse 11.2 36 opensuse 11.2 37 opensuse 11.2 38 opensuse 11.2 39 opensuse 11.2 40

    Nastavení akcelerovaného desktopu, asi netřeba nic dodávat.

    Další programy

    link

    opensuse 11.2 41

    Monitor systému, zdá se mi, se více podobá tomu z GNOME.

    opensuse 11.2 42 opensuse 11.2 43 opensuse 11.2 44 opensuse 11.2 45

    Natavení systému jsou přehledná a dobře utříděná, vše potřebné naleznete i bez předchozí znalosti velmi rychle.

    opensuse 11.2 46

    Přehledná stránka s celou konfigurací počítače. Velmi pěkné.

    Instalace a aktualizace

    link

    opensuse 11.2 47 opensuse 11.2 48

    Z repozitářů se určitě hodí přidat Wine, VLC, Hry, případně třeba další věci jako prostředí XFCE.

    opensuse 11.2 50

    Instalace mohou na první pohled působit trochu nepřehledně, například pro VLC se vyrojí tak velký seznam, že hlavní aplikaci, která si k sobě natáhne i závislé balíčky, můžete chvíli hledat. Ale toto závisí na tom, jaké všechny repozitáře jste si do systému přidali.

    opensuse 11.2 51

    Při instalaci openSUSE nabídne také seznam změn, který musíte potvrdit. VLC má oproti standardní instalaci potřebu natahat do systému opravdu hodně balíčků.

    opensuse 11.2 52

    Nakonec systém vše stáhne a nainstaluje.

    opensuse 11.2 53

    Takto vypadá program v akci.

    opensuse 11.2 55

    Kopete, opět bez komentáře.

    opensuse 11.2 56

    K3b vypadá již léta stejně.

    GNOME

    link

    opensuse 11.2 999 gnome 01

    Hlavní nabídka je i v GNOME značně upravena.

    opensuse 11.2 999 gnome 06

    Po kliknutí na „Více aplikací“ se zobrazí takřka nekonečný, přesto však přehledný, seznam všeho nainstalovaného.

    opensuse 11.2 999 gnome 02

    Nastavení prostředí ničím nepřekvapí.

    opensuse 11.2 999 gnome 03

    Compiz lze pod GNOME poladit velmi detailně.

    Další prostředí

    link

    opensuse 11.2 999 xfce1 opensuse 11.2 999 xfce2 opensuse 11.2 999 xfce3

    V XFCE, stejně jako v GNOME, používá OpenSUSE 11.2 pouze spodní lištu.

    opensuse 11.2 999 icewm

    IceWM využívá referenční vzhled, zde Suse žádné úpravy nemá.

    Dojmy z používání

    link

    Úvodem musím přiznat, že OpenSUSE 11.2 není linuxová distribuce mého srdce, obvykle osciluji mezi OS Ubuntu, Mandriva a Windows. I v OpenSUSE 11.2 nadále přetrvávají věci, kvůli kterým jej já osobně nepoužívám. Zaprvé je to celková pomalost systému. Na mém poměrně rychlém dvoujádru s 2 GB RAM a GeForce GTX 260 (ta pochopitelně není podstatná v tomto kontextu) jsou odezvy na kliknutí velmi pomalé. Například menu s připojenými zařízeními se zobrazí znatelný zlomek vteřiny poté, co na něj kliknu, a tak je to s většinou věcí. Ono by se dalo říci, že těch pár desítek až stovek milisekund by člověk neměl poznat, ale když je těchto prodlev 50 za minutu, tak to skutečně obtěžuje. Osobně bych přirovnal nesvižnost OpenSUSE 11.2 k Windows Vista Ultimate x64 na stejném PC. Další drobnost, která je velmi subjektivní, je to, že mně osobně se jeví zvolený font a zvolené nastavení vyhlazování v OpenSUSE až příliš agresivní, jakoby jiskřivé a mé oči rychle unavuje. Přirovnal bych to k tomu, když v GIMPu přeženete nastavení filtru „Maskování rozostření“.

    Z kladů však určitě musím zmínit bezproblémové zprovoznění TV tuneru, to opravdu často nevídám. OpenSUSE 11.2, zejména pod KDE 4.3, je velmi líbivé, přehledné, menu a položky oken jsou dle mého dobře strukturované a se systémem se snadno a intuitivně pracuje. KDE se chovalo zcela stabilně, žádné problémy jsem nezaznamenal. Metody instalace programů a upgrade systému, tak jak jsou v OpenSUSE implementovány, se mi líbí. Celkově považuji OpenSUSE 11.2 za solidní linuxovou distribuci a pokud se na vás nevztahují mé dvě výtky, určitě bych ji doporučil ke zvážení. Nejsem však dlouhodobým uživatelem OpenSUSE, takže pokud mi něco uniklo, případně pokud se v budoucnu objeví nějaké problémy s touto verzí, bude to již jen na vás.

           

    Hodnocení: 58 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Prcek avatar 12.11.2009 00:41 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Jak se dostanu k té obrazovce sysinfo? Pokud dám do konqueroru adresu "sysinfo:/", tak se vyhledá ten výraz googlem. Myslel jsem si, že je to v nějakém balíku kioslaves, ale vidím k dispozici jen kdesdk, kdepim a kdemultimedia. Nebo je to nějaká vychytávka openSUSE? Mám Gentoo.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    12.11.2009 05:36 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Vychytávka openSUSE to (už) není, mělo by to fungovat i na ostatních distrech.
    Rezza avatar 12.11.2009 09:43 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Jednu dobu to bylo trosku na ostudu, kdyz to bylo v OpenSUSE a ne ve Fedora a pritom Lukas na ni ted dela :D
    pushkin avatar 12.11.2009 07:10 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Na to je potřeba mít nainstalované kio_sysinfo a pak to funguje.
    Nuphar avatar 12.11.2009 09:24 Nuphar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Pak je tu ještě ksysguard
    Per aspera, Asparagus et Aspergillus ad a/Astra!
    Luk avatar 12.11.2009 01:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.11.2009 05:40 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Ohledně sysinfo:/ - takže teď zobrazuje cestu k připojenému oddílu / zařízení? Dřív ukazoval jen velikost paměti u daného zařízení. Nevíte někdo, jak je to s protokolem media:/, jestli je to tam tak stejně?
    12.11.2009 06:10 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    OpenSUSE 11.2 však je, že v systému není standardně obsažena potřebná kodeková výbava, zejména MPEG-2, a ani Kaffeine sám nenahodí nějaký dialog pro doinstalování kodeků, tak jak to umí třeba Ubuntu
    Safra, a já měl dojem, že to něco vyplivne. Alespoň K3B (v KDE 3 verzi) otravuje s tím, že mu chybí podpora pro MP3.
    12.11.2009 07:00 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Uvazuji o instalaci Linuxu na desktop, ale uprimne mne desi rychlost s jakou se vydavaji nove a nove verze. Kterou distribuci zvolit, aby slo snadno updatovat na nejnovejsi verzi? Zatim jsem se docetl o openSUSE a Fedora, ze je lepsi provest cistou instalaci pro kazdou novou verzi, ze update muze prinest problemy. Na strankach Ubuntu je, ze je mozne provest snadno update primo ze systemu bez nutnosti stahovani instalacnich DVD. Chtel by distribuci, ktera je nova (takze ne CentOS), ale zaroven takovou, kde budu mit jistotu, ze nebudu muset kazdy rok reinstalovat a znova nastavovat system a ze budu moci snadno udrzovat system bezbecny a updatetovany alespon 5 let. Ted to neberte jako flame, ale mam laptop, kde mam XP se service packy uz 7 let bez reinstalace. Ted mi ten pocitac hardwarove odchazi a tak mam na ceste Lenovo T400, ale Win7 nechci, odmitl jsem platit za licenci a pocitac budu mit s DOSem a rad bych instaloval Linux, ale porad se nedokazu rozhodnou, kterou distribuci ... Dekuji za rady a komentare ...
    pushkin avatar 12.11.2009 07:21 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Mě osobně docela vyhovuje právě openSUSE. Doteď provozuji openSUSE 10.3, pro kterou jsou stále ještě updaty a je stará téměř tři roky. Předtím jsem stejně provozoval SUSE 10.0 - prakticky až do ukončení podpory (něco přes dva roky). Pokud Ti ale i tři roky na reinstalace připadá moc krátká doba, pak sáhni po Ubuntu LTS, získáš další rok navíc.

    Co se týče nastavení - stačí překopírovat domovský adresář a máte vše nastaveno stejně jako v minulé verzi. Většina programů staré nastavení skousne - jediné, co se v poslední době objevilo vyloženě nového, je KDE4 a s tím si holt je třeba vyhrát.

    Jinak existují samozřejmě i volby Debian / Gentoo, které se aktualizují průběžně, ne až s vydáváním nových verzí, ale to už je zase vyšší uživatelský level (čti: na to jsem příliš pohodlný).

    Ale stejně si neodpustím malé rýpnutí ... Windows XP a 7 let bez reinstalace? Většině známých se po roce rozpadají (pomalé, problémy s aplikacemi a pod.) ... jak se ti to povedlo?
    12.11.2009 11:02 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Doma tatikovi bezi win98 uz osm let bez reinstalace, provozuje na nem nejake obskurni "trochu win, trochu dos" ucetnictvi. ;-)
    12.11.2009 15:10 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Diky za rady ... Windows mam na notebooku od prvni instalace XP prof pred asi 6-7 lety od te doby jen update. Pocitac mam jenom na Office, Internet a mail plus obcas nejake programy na statistiku, fotky a pod, ale vlastne zadne hry, protoze je to stary srot Pentium III na 1 Ghz (Acer). Nikdy s tim nebyly problemy az ted odeslo par klaves a tak se stal notebook nepouzitelny (nebo tezce pouzitelny). Sem tam nejake problemy byly se softem, ale nikdy s Windows. Asi mam stesti nebo do toho moc nerejpu :-) Marek
    Luk avatar 12.11.2009 17:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Problémy Windows bývají často způsobeny ovladači dodanými výrobci zařízení. Vzpomínám například, jak mi před pár lety ovladač televizní karty totálně zlikvidoval instalaci WinXP (přitom bez toho ovladače karta nefunguje; v Linuxu nebyl problém ji používat, potřebné ovladače jsou v jádře už hodně dlouho). Čili kdo si tam nedává ani ovladače od pochybných výrobců, ani nějaké obskurní rootkity obsažené na CD s hrami, ani všelijaká "vylepšovátka" systému, poběží mu Windows vcelku stabilně. Na notebooku jsem s nimi také dlouho neměl problémy (na rozdíl od desktopů, kde jsem musel přeinstalovávat), ty začaly až po instalaci ovladače pro CDMA modem, kdy se systém občas poroučel do modré obrazovky. Ale asi byla chyba i ve Windows, protože po nějakém updatu to ustalo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Ježek avatar 12.11.2009 18:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    jóóó ovladače tv tunerů a windows, to je kapitola sama o sobě (zejména v dobách bt878 a win98)
    16.11.2009 20:58 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    problem s opensuse je ten, ze nema (poriadne) vyrieseny upgrade. vsade na webe som sa docital odporucania na reinstalaciu. nakoniec som to riskol a upgradeoval, ale nedopadlo to dobre. toto vidim ako hodne velky problem a nebudem preto spominat tie dalsie mensie. na desktop mozno, ale ani to by som uz asi nerobil a na server uz nikdy. bohuzial. :-(
    16.11.2009 20:59 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    jednalo sa o prechod z 10.3 na 11.0 (ak si dobre spominam)
    17.11.2009 09:19 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše k veci
    Nieco starsie by sa nenaslo? ;-) Bavime sa o 11.2 ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    17.11.2009 17:08 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k veci
    Zas tak davno to neni...
    17.11.2009 21:45 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k veci
    Je to dooost davno - pocitane v clovekomesiacoch
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    18.11.2009 14:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k veci
    Je to vloni. V tunokilometrech.
    18.11.2009 14:46 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k veci
    problem s opensuse je ten, ze nema (poriadne) vyrieseny upgrade
    Nie je to pravda.
    V tunokilometrech
    to ma byt akoze co?
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    19.11.2009 19:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k veci
    Nie je to pravda.
    To nebyl muj vyrok. Ale kdyz uz jsme u toho, pri minulych dvou upgradech 10.3->11.0 a 11.0->11.1 jsem mel problem s tim, ze pocitac nenajel. Proste nenasel ten spravny disk. Tu prvni jsem resil cistou instalaci, pri te druhe jsem si vsiml, ze staci v fstab prohodit disky (mam 80GB se swapem a rootem a do nej pripojeny 500GB s /home, na 80GB je reiser, na 500GB ext3 - historicka zalezitost, disky plynule prechazi z pocitace do pocitace). Predevcirem jsem delal upgrade 11.1 -> 11.2 a jaka byla ma radost, kdyz po ni komp najel! A jak nizko byla ma celist, kdyz druhy den, po dvou rebootech (pocitac vypinam) najednou nenajel, nastesti uz jsem ho prokoukl, zeditoval fstab a vse je zatim jak se zda v poradku. Ale co se mu delo v palici fakt netusim...
    to ma byt akoze co
    Stejne irelevantni bejkarna jako clovekomesice.
    alblaho avatar 12.11.2009 08:54 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Rozumná volba asi bude Ubuntu LTS, to má na desktopu podporu 3 roky (což v porovnání s Windows je pořád míň). Update v Ubuntu je celkem v pohodě, zvláště mezi LTS verzemi by to mělo být odladěné. Takže když přežiješ jeden update, máš 6 let.

    Debian Stable mívá podporu kolem 4 let? Upgrade bývá taky funkční, jsou lidi, co to updatují od dob Woodyho.

    Jak je to s tím CentOS na desktopu by mě docela zajímalo, jádro a třeba GNOME je tam velice staré, na druhou stranu do jádra backportují ovladače a Firefox normálně aktualizují. Takže by to nemusela být tak špatná volba.

    A ano, souhlasím, vývoj distribucí je brutálně rychlý. Osobně to řeším tak, že se vždycky zaseknu na nějakém náhodném vydání Ubuntu, na kterém mi všechno funguje (např. grafiky Intel) a až mě to přestane bavit (nebo projde podpora) a vyjde verze, která nic zásadního nerozbíjí, udělám čistou instalaci.
    Heron avatar 12.11.2009 09:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    CentOS na workstejšně mi vydržel cca rok (a to bylo před rokem). Na toto opravdu není stavěný, vše je staré, nefunguje rdesktop oproti novým Windows, pochopitelně nulová podpora mutlimédií, FF 3.0 (neaktualizují hlavní verze). Sice si tam můžeš "dodat" nové verze, ale pak už to zase není CentOS ;-). Staré jádro ani gnome nejsou tou hlavní překážkou. Tuto skvělou distribuci nechte pokojně pracovat na serveru a na desktop si dejte třeba Fedoru.
    12.11.2009 19:01 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Na CentOS mi nesahej, jede na nem cela moje familie. Ja s tim mam nulove starosti, jim to funguje. Tresky plesky, ze je to stare. I ja sam s bidou poznam rozdil (Gnome), oni nepoznaji uz vubec nic. Firefox 3.0 nebo 3.5, koho to zajima, hlavne ze slouzi. Cloveku, co chce 7 let nepretrzite pouzivat a bez starosti bych CentOS doporucil urcite vic, nez Fedoru (a chran jej buh pred Ubuntu).
    12.11.2009 20:43 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Pane kolego, to je takový problém si v CentOS přidat třeba do konfigurace yumu repozitář RPMforge a z něj třeba vše potřebné kolem multimédií doinstalovat?
    CentOS funguje na desktopu velmi dobře. Za zbavení se té pakárny s neustále novými nekompatibilními verzemi distribuce to rozhodně stojí. Škoda toho... OpenSUSE 11.2 kupodivu nevypadá špatně, ale ta jepičí životnost už mě totálně otrávila. Po roce, roce a půl zase řešit upgrade, protože na distribuci už všichni kašlou se mně již opravdu nechce.
    12.11.2009 10:05 HuHu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Ubuntu moc dobrá volba nebude. Pravidelne je dost zabugované, a nové aplikace se nebackportují. Pokud pouzije Opensuse, muze systém pouzivat dlouho a zaroven pridavat aktualni aplikace z buildservice.
    alblaho avatar 12.11.2009 11:09 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Ano, v Ubuntu jsou bugy, jako ve všem. V porovnání s Fedorou, OpenSUSE a Mandrivou si myslím ale nestojí špatně. Samozřejmě, zkušenosti mohou být silně individuální.
    12.11.2009 11:11 HuHu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Spíše proti dlohodobému užívání hovoři to, že nainstaluje Ubuntu, a pak zustane po celou dobu užívání trčet na stejných verzích programů. Například vyjde OO 4.0, ale v Ubuntu zůstane trčet řčlověk se starou verzí, pokud nechce využívat neoficiální zdroje.
    alblaho avatar 12.11.2009 13:16 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Na tom nevidím vůbec nic špatného. Mám rád vyladěnou skladbu programů. Ale je to otázka osobní preference, někdo se nespokojí ani s backporty a bude chtít rovnou rolling updates.

    Ale uznávám, že oficiálním backportům věcí jako FF (možná OOo) bych se v Ubuntu nebránil. Nerad přidávám repozitáře třetích stran, tím si to člověk leda tak rozbije.

    Nevím jak je na tom OpenSUSE, jsou ty backporty opravu "oficiální"? Ubuntu má zase launchpad a buildservice umí vyrábět i balíky pro Ubuntu.
    12.11.2009 14:01 HuHu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Tohle má opensuse vychytané dobře. Projekty, které běžný člověk upgradovat potřebuje, jako je zmíněné OO nebo Firefox, mají (stejně jako všchno ostatní) oficiální repozitáře v buildservice. Aktuálně jsou takto podporovány minimálně 4 verze 10.3, 11.0 a 11.1 (+ factory a dnes vycházející 11.2). Takže můžu používat vyladěnou 10.3 a na ní důležiý SW v aktuální verzi. O ubuntu z doby Openuse 10.3 už nikdo ani neví, natož aby se do něj komplexně backportovalo.
    alblaho avatar 12.11.2009 14:14 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    To nezní vůbec špatně. Na OpenSuse se mi líbí, že když člověk chce, může být hodně bleeding edge, ale není to takové maso jak Fedora.
    16.11.2009 21:03 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    na toto by mohlo byt dobre PC-BSD a jeho PBI balickovaci system -- aplikacie ani kniznice sa vzajomne neovplyvnia a clovek moze instalovat podla lubovole.
    12.11.2009 09:48 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Já osobně to řeším tak, že i když vyjde nová verze distribuce (jako např. openSUSE, které používám), tak neupgraduji hned, ale později, až když jsou chyby vychytány (také volím odladěné prostředí - KDE 3, ne KDE 4, i když teď už nevypadá zle, pořád mi nic moc nenabízí navíc oproti staré verzi). Je pravda, že při upgrade na 11.1 z 11.0 jsem dělal čistou instalaci, ale to bylo spíš mou vlastní blbostí, a tak jsem pro jistotu začal od začátku.

    Teď by snad mělo jít openSUSE upgradovat stejně jednoduše jako Ubuntu (dříve to šlo také, ale nemělo to oficiální podporu) z běžícího systému. (Ale ani dřív to nebylo složité - jen se prostě muselo stáhnout iso a při instalaci zvolit upgrade stávajícího systému).

    Na openSUSE se mi líbí YaST a one-click install balíků, který mi dodatečně přidá repozitáře, takže nainstalovaný rpm balík získává i updaty. Potíž je s tím, že takhle těch repozitářů může být hodně, občas je nutné si dávat pozor, pokud instaluješ nestabilní software, abys nestahoval updaty ze stejného "bleeding-edge" repozitáře (většinou to vede k nestabilitě systému) a občas mohou nastat různé konflikty, když jedna aplikace potřebuje novější verzi knihovny a druhá starší (tím ale myslím, že na to upozorní balíčkovač při výběru balíků, nepřijde se na to až po instalaci). U ostatních distribucí těch repozitářů je možná míň, ale zas prý je dobré mít více repozitářů pro odlišení určitých verzí (stabilních, nejnovějších) jednotlivých projektů (jako je třeba KDE).

    Těžko rozhodnout. A to je v linuxu u více věcí - RPM nebo DEB (nebo něco jiného), KDE nebo GNOME (nebo něco jiného), MPlayer nebo VLC (nebo něco jiného), vim nebo emacs (nebo ... ale to asi už znáte :-)).
    12.11.2009 09:54 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    > nestahoval updaty ze stejného "bleeding-edge"

    U OpenSuSe tohle prave nehrozi. Balicky jsou locknute vuci repu a pri update pres repa zypper vzdy velmi vyrazne protestuje.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    12.11.2009 09:57 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Navic pokud to clovek chce udelat, tak to jde velmi jednoduse (hlavne v GUI).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    12.11.2009 12:06 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    No jo, ale když člověk chce jednu aplikaci z factory a nechá repozitář zaplý, tak mu při updatu najednou začne protestovat tolik věcí... Balíčky locklé vůči repu? To jako, že nejsou zamknuté globálně, ale že mi nenabídne upgrade z daného repa? Jak jde tohle nastavit?
    12.11.2009 12:23 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Pri pridavani repozitara treba nastavit nizsiu prioritu
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    12.11.2009 19:20 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Tohle by to delat nemelo. Pokud das upgrade tak to hleda globalne podle priorit, ale pri update by to nemelo prehazovat balicky mezi repozitari.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    12.11.2009 12:08 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Možná zkuste mrknout na PCLinuxOS. Podle toho, co o něm vím, by mohl umět to, co požadujete. Ale osobní zkušenost nemám, takže nemůžu ani doporučit, ani nedoporučit.
    12.11.2009 17:16 Kupec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    PCLinuxOS je dobrý,rychlý do té doby než přidáte česky odkaz,a update pak to ani nenaskočí.Asi nějaká chyba repu.Nevím
    12.11.2009 13:51 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    S temi upgrady na vyssi verze OpenSUSE nemate pravdu. Drive toto pravidlo melo sve opodstatneni a sam jsem taky vzdy radsi preinstaloval (SUSE pouzivam od verze 6.3). Dnes uz upgrade je velice primitivni a lze ho udelat i na bezicim serveru pres sit (uz je i oficialni podpora, ale slo to i driv), bezne to tak delam od verze 10.3. Jeste mam jeden server na 10.2, na ten se chystam po novem roce.

    HOWTO
    srigi avatar 12.11.2009 19:30 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Osobne by som šiel práve do toho distra. Vývoj trval takmer rok a nová verzia nebude o nič skôr. Verzie 11.0 a 11.1 získali relatívne zlé hodnotenie a tak sa v openSUSE snažili touto verziou reputáciu napraviť. Okrem toho zypper patrí k tomu najlepšiemu medzi správcami balíčkov. openSUSE má aj pridanú hodnotu v podobe YAST ;-)
    Be kind to newbies.
    Nicky726 avatar 12.11.2009 19:33 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Pokud chceš aktuální systém s aktuálními aplikacemi, pak to splňují rolling-release distribuce. Takže Arch Linux, nebo Debian Testing/Unstable. Obojí ale vyžaduje, aby se uživatel byl ochoten učit nové věci.

    Pokud jen nechceš, každého půl roku aktualizovat distribuci a je ti jedno, že nebudeš mít poslední verzi programů, pak může být dobrá volba Ubuntu-LTS, Možná i Debian Stable, nebo tohle SUSE.

    Jinak "update" na vyšší verzi distribuce je teoretický problémový všude, protože je to velmi složitá věc a těžko testovatelná věc. Ubuntu tohle nabízí už nějakou dobu, a osobně mi některé upgrady vyšly, jiné zas nevyšly tak úplně.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    12.11.2009 23:22 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Rolling-release distribuce jsou třeba taky PCLinuxOS nebo Sabayon linux, a ty celkem jednoduché jsou (nebo se mýlím?).
    15.11.2009 17:42 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Zdravím, i když to Suse vypadá docela dobře, šel bych do Mandrivy 2010. Je na to už několik recenzí v angličtině a jsou veskrze velmi kladné. Sám ten systém mám a vypadá velmi dobře. Co se týče aktualizace na novější verzi nemusíte to dělat nějak extra často (i když se doporučuje aktualizace z verze poslední nebo předposlední), ale je to jednoduché 2 -3 příkazy a jeden restart s tím, že jak tady už někdo napsal, veškeré nastavení je v domovském adresáři a zůstane k dispozici i v aktualizovaném systému. A pokud nebudete vědět co a jak tak je k Mandrivě skvělá knížka od I. Bíbra. Případně bych volil Ubuntu. Dost uživatelů a solidní fóra s podporou v češtině. Zrovna dnes jsem něco řešil a během dvou hodin jsem problém s pomocí znalejších uživatelů vyřešil. Úžasné. Kam se hrabe podpora Microsoftu. Šťastnou ruku při výběru distribuce.
    12.11.2009 08:03 ra100 | skóre: 20 | blog: ra100
    Rozbalit Rozbalit vše Celková pomalost systému
    V oboch pracovnych prostrediach mas pocit, ze odozva systemu je pomalsia? Trochu viac informacii by to chcelo.
    Nuphar avatar 12.11.2009 09:26 Nuphar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Celková pomalost systému
    Já s rychlostí nemám problémy. I na obstarožním líném stroji...
    Per aspera, Asparagus et Aspergillus ad a/Astra!
    12.11.2009 09:56 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Celková pomalost systému
    Muj notebook jede s 11.2 krasne (KDE). Perfektni odezvy a vsechno (dokonce i 3d efekty jedou jako po masle).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    tricqster avatar 13.11.2009 19:54 tricqster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Celková pomalost systému
    nemam obstarozny stroj (dufam), mam Thinkpad T400, ale bezi to na nom velmi pekne, som dost prekvapeny. subjektivne je to velmi rychle a bez problemov, nevidim ziadne spomalenie, skor naopak - poslednych par tyzdnov som tu mal ubuntu 9.10. asi si to tu necham. vzdy sa cudujem, preco na tuto distribuciu niekde frflu, ako na nieco, co je "preplacane", alebo "moloch". myslim, ze je to jeden z mytov, ktory pretrvava bez toho, aby si to dotycny uzivatel overil - nemyslim tym tento clanok. alebo niekedy ide o uzivatelov archlinuxu (nic v zlom ;-) ).
    OndraZX avatar 12.11.2009 08:56 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Na OpenSuse mi vadila vzdy neskutecna preplacenost, proto se ptam, byla pouzita defautni instalace u prostredi Gnome, nebo byla upravovana?

    Protoze ja vidim:

    3x aplikace typu prohlizec obrazku

    2x aplikace na upravu foto

    2x aplikace vektorovy editor

    2x aplikace scanovani

    Takze zacinajici uzivatel ma fakt "jasnou" volbu co pouzit.

    I to nastaveni GPM mysi zacatecnika fakt potesi - kdyz je ten Yast tak skvely pro zacinajici uzivatele. To je jen priklad, ale i ja uzivatel pouzivacici SuSE 5 let do verze cca 10 jsem na urcite volby (hlavne sprava programu) cumel jak puk - opravdu velmi "easy". Jen tak dal kluci, trend mate skvely, jde videt ze uzivatele umi vasi praci ocenit. :-)
    12.11.2009 09:51 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Podle mně je to kvůli tomu, že autor potřeboval odzkoušet více prostředí.
    12.11.2009 09:52 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Ad myš: to je hloupé... na 11.1 to je myslím přeložené.
    12.11.2009 09:10 mapim | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    božínku, to gnome je tak krásné :)
    12.11.2009 10:05 HuHu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Proč někdo používá Compiz v KDE4?
    Nuphar avatar 12.11.2009 10:10 Nuphar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Tak nějak přemýšlím, co jsem se z této recenze vlastně dozvěděl a docházím k závěru, že vlastně nic... Není to trochu škoda mít jen obrázkovou recenzi? Proč pak chybí třeba LXDE, na jehož vyzkoušení se docela těším?
    Per aspera, Asparagus et Aspergillus ad a/Astra!
    12.11.2009 10:17 stopelman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    dakujem pekna recenzia...prave som hodil dcere tento system na ntb a je to zatial v pohode...skoda ze jeden odstavec sa nevenoval aj ako je to s pripojenim mobilov...by ma zaujimalo ako sa to riesi u tych mobilov ktore nie su "klasicke USB"...napr. k750 od ericsonu...daju sa tam nahrat pesnicky na kartu ked to asi nema linux ovladac...dik
    12.11.2009 11:20 kolemjdouci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Tak napriklad k750 (stejne jako ostatni modernejsi SE) podporuje mass storage, takze ovladace opravdu potreba nejsou. Vnitrni pamet i pametova karta se hlasi jako normalni pripojena flashka. S prenosem souboru pres BT taky neni zadny problem.
    12.11.2009 20:14 loisa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    K750i mass storage neumí, zkuste si ho připojit k XPeckam ;) ale i tak mně na Ubuntu funguje od verze 7.04 (od začátku co mám linux) Teda zobrazí se jen paměťová karta, ale vzhledem k tomu že má vnitřní paměť 64MB :) tak to úplně stačí.
    14.11.2009 12:36 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    No k750i je zvláštní, o připojení zařízení se stará jaderný ovladač právě pro storage... Ale je nějaké zmršené, protože v XP to opravdu bez ovladačů nejde... Asi to kluci od jádra ošetřili :). Interní paměť jsem řešil tak, že SE ve správci souborů umí data z paměti na kartu překopírovat. Navíc ani ve windows jsem do interní paměti nemohl.
    Baník pyčo!
    12.11.2009 11:05 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Davide, myslim ze sem te odhalil.
    Tebe proste bavi delat screeshoty novejch vecicek :D
    12.11.2009 16:43 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše 2.6.31 a vmplayer
    Ide v opensuse 11.2 alebo ubuntu 9.10 skompilovta vmplayer on vmware? Skusal niekto upgradovat opensuse z 11.1 na 11.2? Diky
    12.11.2009 17:07 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2.6.31 a vmplayer
    upgade v pohodě. Jen jsem přehodil 11.1 na 11.2 ve všech repozitářích a dal tupě update all v yastu. Už mi to tak jede od pondělka - akorát nebyl repozitář od nvidie, což jak koukám už je.

    vmplayer mi zkompilovat nešel - nekompatibilní kernel. VMware workstation 7 šlape jako hodinky. Virtualbox z "virtualization" repa taktéž jede.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    13.11.2009 10:26 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2.6.31 a vmplayer
    vmplayer nejede a workstation ano? Ake mate verzie prosim? Asi to tak vyzera, ze budem musiet pockat, kym vo vmware zistia, ze kernel 31 vysiel uz davno.
    13.11.2009 15:49 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2.6.31 a vmplayer
    kecám, player jsem nezkoušel. Server mi nešel nainstalovat.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    12.11.2009 20:14 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    kvuli rychlosti zustavam na pocitaci (ale nikoliv notebooku) na Debian stable..load 14, cpu utilizace 100%, disky chrasti jak o zivot, desktop porad pekne odpovida. Eye candy je pro decka co s maji cas si s tim hrat..
    13.11.2009 12:49 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Nemozem si pomoct, ale KDE 4 sa mi protivy, hlavne kvoli tomu obrovskemu mnozstvu rozmazanych ikon na paneli. Oxygen je hnus..
    13.11.2009 15:28 leo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Zase ten imbecil Laco.... Tak už neotravuj.... Nikdo ti nic nenutí.........
    13.11.2009 15:30 leo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Tak to si nastav ty Einsteine!
    13.11.2009 17:48 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Ty si ale vtipalek. Ako keby to islo nastavit. Bud mozes mat ikony 16x16 alebo velike okolo cca 40pixelov panel. Ale default velkost panelu okolo 24 pixeol pripadne vasia velkost cca 32, tam ikony niesu, takze dostanes vzdy rozmazane svg sracky..
    13.11.2009 17:03 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Naprosto netuším, proč nemůže být na obrazovce Výběr pracovního prostředí u každého prostředí tlačítko "Pro náhled prostředí klikněte sem" a po kliknutí řekněme 5 obrazovek z toho prostředí s nějakým krátkým textem. Když se totiž na tuto obrazovku podíváte okem naprostého BFU, tak uvidíte jen dvě ikonky bez jakéhokoli hintu pro co se má rozhodnout. Ano, může si na druhém PC pustit Google a něco si o těch prostředích najít ale to je jako říkat že balíčkovač nemusí mít popisky balíků protože se dají najít přes rpm.pbone.net (když to přeženu).
    Nicky726 avatar 13.11.2009 17:10 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Bych řekl, že od toho jsou liveCD.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    15.11.2009 09:21 Michal J.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Nainstaloval jsem si ho hned jak vyšel a musím říct, že je OK. Akorát nevim jak rozchodit webkameru na netbooku? Ale to je oproti Ubuntu 9.10 malá chyba jelikož Ubuntu mě u netbooku MSI U123 bliká s podsvícením a s tím se nedá pracovat.
    15.11.2009 10:22 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Repozitář http://download.opensuse.org/repositories/drivers:/webcam/openSUSE_11.2/ jsi zkoušel?
    15.11.2009 12:28 tery
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Je potrebne zistit v HCL openSUSE ci je webkamera podporovana. Ja som instalaciu riesil pridanim komunitneho repozitara (ovladace pre webove kamery) a nasledne update.
    15.11.2009 15:13 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Tak jsem presel z 11.1 na 11.2, samozrejme pouzivam KDE3, jede to uplne bez chyb, diky kernelu a ext4 velka rychlost, dokonce jsem zkusil i KDE4, uz to porad nepada a funguje dobre, duvod proc zustavam u 3 je ten, ze je to porad jeste moc pomaly, jinak suse zase nezklamalo
    16.11.2009 12:39 Ccamel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE 11.2 – screenshotová recenze
    Taky jsem upgradoval z 11.0 - jen z legrace, měl jsem v plánu to udělat from scratch, ale upgrade proběhlo bez jediného problému a všechno funguje napoprve včetně vychytávek jako ovládání zvuku na mém Asus NB, které dlouho nefungovalo. Navíc bombastický nárust výkonu, KDE4 s akcelerací mi běží dokonale. Jediné co postrádám je ovladač pro mou ATI, který by měl snad brzo vyjít, ale s xorg radeon ovladačem jede akcelerace bez problémů, tak nevím, jestli to vůbec chci.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.