Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 19:16
Ked budes mas vlastneho admina a mas Exchange tak v principe potrebujes 2x server (ak chces aj web rozhranie).To máš za to, že máš Exchange.
takze nemozes cakat napr 2 dni kym sa cosi vyriesi/pripadne nevyriesi lebo cosi odisloBlbej dotaz: máš zkušenost, že když ti přestane fungovat placený Google Apps, tak to opravují hned?
Ale v principe je jedno ci by tam bolo cokolvek ineNení, jak jsem psal níže, pro linuxové řešení nepotřebuješ dva servery, protože v případě problémů stačí disky přehodit úplně do libovolného jiného stroje a jedeš.
a hlavne mas istotu, ze ked sa nieco poserie (co im dava peniaze) tak tlak na riesenie bude dost velky a nebude to riesit jeden clovekJá mám osobní zkušenosti jenom s podporou PayPalu, a ten i když je placený (bere si procenta), tak mi zablokoval účet (naštěstí tam nebyly skoro žádné peníze) a podpora na mě úplně kašle. A po internetu najdeš, že nejsem sám. Jak víš, že se totéž nestane Googlu? V případě tvého serveru můžeš admina vyhodit a najít si jiného. U Googlu se nikam nedovoláš.
a zejména člověk, co se o něj bude starat. Pokud bude brát 30 kKč hrubéhoSorry, ale na správu jednoho serveru nepotřebuješ ~0.75 úvazku a člověka v kanceláři. V praxi to dopadne spíš tak, že mu zaplatíš pár hodin měsíčně + občas nějaké předem plánované nárazové akce (upgrade, rekonfigurace). A takové lidi můžeš mít dva.
A máš to vyzkoušené v praxi?Znám to z pohledu admina v menší firmě a je to jak píšu (klientské stanice s Windows si většinou spravují sami, na serveru není potřeba dělat víc než pár hodin měsíčně, často i třeba jenom jednu). Škálování na 100 zaměstnanců mi nepřijde jako problém (jediné, co mě napadá, je, že bych jim už napsal nějaký user-friendly skript na přidávání uživatelů a ACL do Samby. Na maily mají klikátor postfixadmin a zvládají zakládat účty sami.).
a když došlo na lámání chleba (klekl hardware serveru u nás v kanclu), museli jsme se to vyřešit sami - což znamená pár dní práce programátorů, kteří měli dělat něco jiného, zpoždění projektů atd.Když tohle klekne, tak vezmu libovolný počítač, přehodím disky, a za chvilku to jede znova - to by tam nejspíš zvládl někdo zručnější i po telefonu když bych byl pryč. Pokud klekly disky (RAID6, tak snad ne, ale co kdyby), nebo se nějak zásadně rozbil software, tak rsyncnu poslední zálohu, a jede se taky.
Nevím, co je u tebe menší firma15 lidí
ale u nás (6 lidí na pobočce + 1 externí) jsme opravdu neměli záložní serverTo taky nemají, ale mají desktopy. Tak prostě někdo obětuje desktop (jediná podmínka je, aby měl alespoň 4 SATA porty).
Představa, že v takové malé firmě stojí ve skříni druhý sever za cca 30kKč, jen jako záloha, není imho moc reálná.Mně stačí stroj za 5k.
20MB PSD? Ste normálni? U nás to pod 200MB nešlo (väčšinou boli cez 1GB).
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.