Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 05:29
Za umělou inteligenci letos podniky utratí 342 miliard dolarů. Digitální dvojčata nebudou pro každého. Technologie se staly víc než jen debatou o IT.
Celosvětové tržby na trhu s umělou inteligencí (AI), včetně softwaru, hardwaru a služeb, podle nejnovějšího vydání studie IDC Worldwide Semiannual Artificial Intelligence Tracker vzrostou letos meziročně o 15,2 % na 341,8 miliardy dolarů. V roce 2022 by měly tržby dále zvyšovat (růst 18,8 %) a do roku 2024 by měl trh překonat hranici 500 miliard dolarů. Ze tří podkategorií, jak je rozlišuje IDC, zaujímá aktuálně 88 % celkového trhu s umělou inteligencí software pro umělou inteligenci. Z hlediska růstu se však odhaduje, že v příštích několika letech poroste nejrychleji hardware. Od roku 2023 se podle prognóz stanou nejrychleji rostoucí kategorií služby související s umělou inteligencí.
Koncept digitálních dvojčat je přeceňovaný, tvrdí nová vědecká studie. Mnohé analytické firmy zabývající se IT/technologickým sektorem předpovídají plošné nasazení technologie digitálních dvojčat pro sledování výrobků, kvůli prediktivním analýzám, předpovědím selhání nebo zjednodušení údržby, nicméně tyto technologie budou nasazované v mnohem menší míře, uvádí článek publikovaný v Nature Computational Science.
Technologie jsou oblastí, ve které jsou změny konstantou a která je neustále vzrušující a relevantní. Pravděpodobně největší změna, kterou nyní pozorujeme, se netýká ani tak skutečných technologií, jako spíše kultury. Při rozhovorech s organizacemi v celém regionu CEMEA se všímám, že se nejvyšší vedení firem angažuje více než kdy jindy. O technologiích se již nemluví jen v rámci IT oddělení, protože důsledky digitalizace – její správné, ale i špatné zvládnutí – jsou dnes příliš zásadní na to, aby je ostatní členové vedení mohli ignorovat. Najednou už „technologie“ není souhrnný pojem tam, kde je potřeba mít nějaké „IT“. Šéfové ve všech funkcích nyní chápou, že typ technologie a její dodavatel mají obrovský vliv na to, jak rychle lze převést podnik do online režimu, rozvíjet nové zdroje příjmů, mobilizovat všechny pracovníky a vyjít z globální krize v lepší kondici, než v jaké jste do ní vstupovali.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.