ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Top 10 programovacích jazyků: jak dopadne spojení více žebříčků. Bezhotovostní platby jsou hlavním zdrojem klientských dat. Trh s PC rostl, Lenovo předstihuje HP
Statistiky vznikají různě, od dotazů ve vyhledávačích (Tiobe shrnující více vyhledávačů, PYPL sledující Google) přes analýzu kódů publikovaných na GitHub (RedMonk, GitHub Octoverse) až po skutečné průzkumy mezi vývojáři (Stack Overflow), vedle toho existují žebříčky podle poptávky firem a nabízených platů (Ideed.com, Doding Dojo). Následující přehled je zajímavý tím, že se jedná o metaanalýzu shrnující právě několik různých metrik.
Podíl bezhotovostních plateb v minulých letech rychle rostl, pandemický rok tento vývoj ještě urychlil. Tempo růstu se přitom v následujících letech nezpomalí, počet bezhotovostních transakcí se do roku 2025 zvýší o více než 80 %. V roce 2030 už přitom bude uskutečněno 3x více bezhotovostních transakcí než nyní. Největší tempo růstu přitom čeká asijské a pacifické státy.
Podle IDC zůstala poptávka po osobních počítačích ve druhém čtvrtletí letošního roku silná, přestože se objevily první náznaky možného ochlazení trhu.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej: