abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 745 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické

    29. 4. 2010 | Jan Hrach | Recenze | 15763×

    Ubuntu 10.04 s kódovým názvem Lucid Lynx (bystrý rys) je v pořadí již 12. verze této populární distribuce a zároveň třetí vydání s prodlouženou podporou (LTS – Long Term Support). To znamená, že bezpečnostní opravy na všechny balíčky budou vycházet po dobu minimálně tří let, vybrané balíčky důležité pro chod serveru budou podporovány dokonce pět let, tedy do jara 2015 (!).

    Obsah

    Upgrade či instalace?

    link

    Vyzkoušel jsem obě cesty k nové verzi. I když v diskuzích lze nalézt mnohé doslova hororové historky o nefunkčním systému po nezdařené aktualizaci, u mě proběhlo vše hladce. Jen jsem se divil, proč mi aktualizační skript doporučuje odebrat xsane, ale o tom později.

    Rovněž jsem si vyzkoušel novou instalaci. Grafický instalátor se dočkal několika úprav. Tak především po nabootování z CD se už nezobrazuje nabídka s výběrem jazyka, ale pouze fialová plocha s jakýmsi piktogramem člověka a klávesnice dole, který jsem si mylně vyložil jako „prosím, čekejte“. Jaké bylo mé překvapení, když se po chvíli začalo zavádět linuxové jádro… Při druhém pokusu jsem už pochopil, že se nabídka vyvolá stisknutím libovolné klávesy, na které máte několik desítek sekund. Tuto změnu tedy nehodnotím příliš pozitivně, pravděpodobně zmate nejednoho začátečníka.

    ubuntu 10.04 lucid lynx boot

    Další úpravy jsou již spíše drobnosti. Například výběr klávesnice nyní obsahuje funkci odhadnutí rozložení, pokud uživatel neví, jaké rozložení klávesnice vlastně chce. Instalátor ho požádá, aby postupně stiskl několik kláves, a podle toho vyhodnotí situaci.

    ubuntu 10.04 lucid lynx klavesy

    Okno s prezentací výhod Ubuntu je graficky lépe provedené.

    ubuntu 10.04 lucid lynx prezentace

    Po instalaci, první spuštění

    link

    Každá nová verze Ubuntu bootuje podle marketingových prohlášení ještě rychleji než ta předchozí. Musím říct, že je to pravda. Do záporných časů se vývojáři sice ještě nedostali, nicméně na mém Sempronu 3000+ s 768 MiB RAM a 7200 rpm PATA diskem to trvá od potvrzení v zavaděči do GDM s novým grafickým tématem 23 sekund. Po zadání hesla do GNOME pak sekund 6. Novým splashem se tedy příliš nepokocháte. Navíc se opět zlepšila podpora uspávání, takže rychlost bootu systému není potřeba příliš řešit.

    ubuntu 10.04 lucid lynx gdm ubuntu 10.04 lucid lynx splash

    Nový vzhled

    link

    Ubuntu bylo vždy laděné do hněda, za což si v diskuzích vysloužilo (mnohdy i vulgární) kritiku. Předchozí verze sice naznačila mírný posun, nicméně stále šlo pouze o jakousi evoluci. Nyní jsme se dočkali skutečně radikálních změn. Po prvním spuštění vypadá GNOME v Ubuntu takto:

    ubuntu 10.04 lucid lynx gnome

    Ačkoli nejsem příznivcem prvků uživatelského rozhraní nahuštěných na sebe, po prvním spuštění Nautilu jsem nabyl dojmu, že místem by se opravdu trochu začít šetřit mohlo.

    Dále si povšimněte tlačítek pro ovládání okna umístěných vlevo. Po bližším prozkoumání vidíme, že kromě zrcadlového překlopení jsou ještě prohozena tlačítka pro maximalizaci a minimalizaci. Naštěstí to lze snadno napravit: gconftool-2 --set "/apps/metacity/general/button_layout" --type string ":minimize,maximize,close". Tato změna se mi osobně také příliš nelíbí.

    Nový vzhled má příjemnou vlastnost: Okno lze přesouvat i chytnutím za prázdnou část lišty s nabídkou.

    ubuntu 10.04 lucid lynx presun

    ubuntu 10.04 lucid lynx terminal ubuntu 10.04 lucid lynx writer

    Pokud se vám příliš nelíbí, že je horní část každého okna tmavá a zbytek světlý, můžete vyzkoušet druhý vzhled, který Ubuntu 10.04 přineslo: Radiance (ten výchozí tmavý se jmenuje Ambiance). Je laděný do krémové.

    ubuntu 10.04 lucid lynx radiance

    Změny ve výchozí instalaci

    link

    Ve výchozí instalaci není dostupný GIMP. Oficiálně proto, že má příliš složité ovládání, a uživatelé mají na úpravy fotografií používat jednodušší F-Spot. Naopak přibyl editor videa Pitivi, jak vidíte v menu na screenshotu výše. Rovněž je v systému několik dalších aplikací závislých na Monu – hra gbrainy a lepící poznámky Tomboy. No, spíš bych ocenil ten GIMP…

    Pozitivní je nahrazení xsane (na levém obrázku) nástrojem Jednoduché skenování (Simple scan, na obrázku vpravo). Souhlasím s tím, že xsane bylo skutečně trochu překomplikované. Jednoduché skenování umí snadno vytvořit vícestránkové dokumenty, automaticky nastavuje jas, kontrast a gama korekci (a celkem se mu to daří) a ukládá do mnoha různých formátů.

    ubuntu 10.04 lucid lynx xsane ubuntu 10.04 lucid lynx skenovani

    Xubuntu, Kubuntu

    link

    Odlehčená varianta Ubuntu s prostředím XFCE se v této verzi snaží vzhledem napodobit GNOME.

    ubuntu 10.04 lucid lynx xubuntu

    Kubuntu přichází s KDE 4.4.2. Podle informací na wiki bychom se ovšem měli dočkat i verze s KDE 3.5.

    Mezi jednotlivými „variantami“ *buntu lze snadno přecházet pouhou instalací metabalíku *-desktop, není potřeba stahovat celé CD a instalovat z něj.

    Zhodnocení

    link

    Když jsem před půl rokem dokončoval článek o Ubuntu 9.10, dal jsem mu podtitulek „jednodušší už Linux být nemůže“. Za tím si stojím. Změny v této verzi jsou pouze kosmetické a bohužel musím říct, že některé znamenají mírný posun k horšímu.

    Dodatek: Verze vybraných aplikací

    link        

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.4.2010 00:18 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Zkuste raději Xubuntu, je celkově mnohem pěknější a má tlačítka napravo.
    29.4.2010 00:33 NeoV | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    hh menit 'distro' kvoli theme ? :D Ved to si vies zmenit aj v Gnome prostredi... nemusis kvoli tomu instalit XFCE...

    Ja som testoval od zaciatku roka Lucid desktop verzie: xubuntu (xfwm4) - ubuntu (metacity) - kubuntu (kwin) ---> a ostal som na Kubuntu, kde wm kwin mi dokaze nejpriatelnejsie fungovat so zapnutym compositing-om...
    Kaacz avatar 29.4.2010 00:48 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    LOL .. já četl: Změny spíše komické .. :-D

    už na to nevidím, jdu spát ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    29.4.2010 08:15 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ale vzdyt ano, od fekalni hnede se presunuli k barbie fialove.
    29.4.2010 09:40 dfgdg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    debilum se clovek nezavdeci, ze?
    29.4.2010 18:09 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Právěže debilům se zavděčíš úplně nejsnás. Ti na všecko vymyslí nějaký debilní komentář. ;)
    29.4.2010 18:40 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Já myslel, že debilům změníš hnědou na fialovou a nová verze systému je na světě.
    29.4.2010 08:18 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    napisal by som to asi podobne ako autor recenzie; v novom Ubuntu nie je nic, co by stalo zato upgradovat; mozno ocakavat len zbytocne problemy; osobne upgrade robit nebudem a nebudem ho ani nikomu odporucat
    29.4.2010 08:33 imhotep
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    No ja teda pouzivam Ubuntu uz od verzie 6.10, ale vzdy mi verzia X.04 prisla ako nestabilna alebo nepripravena, posledne 8.04 to bol uplny des. a zbytocny. teraz mam 9.10 a testoval som 10.04, vysledok bol jednoznacny, neni dovod. V zasade podporujem linux pre ludi ale sa obavam aby ubuntu uz nemalo to najlepsie za sebou.
    29.4.2010 08:44 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ja tam naopak vidim docela znacny posun, zejmena co se tyka rychlosti a stability.
    29.4.2010 09:32 eMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    "...jestli už nemá nejlepší za sebou..." Přesně o tom jsem psal už při recenzi minulé verze. Ono, co bychom taky chtěli, aby se vymýšlelo, když je vývojový cyklus nastaven na tak krátkou dobu?
    Jendа avatar 29.4.2010 15:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Bohužel se mi také zdá, že nejlepší to bylo kolem 7.04-8.10 a od té doby to jde spíše dolu. Ale možná je to tím, že se s dobou mění moje požadavky. Před dvěma lety jsem byl rád, že to po instalaci nějak fungovalo, zatímco teď se v tom rýpu :-). Ubuntu je dobrá distribuce, ale v defaultním nastavení bych to nepoužíval.
    Jendа avatar 29.4.2010 15:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    8.04 funguje bez problému už dva roky (instalováno chvíli po vydání) na desktopu BFU. Každý to má jinak :-).
    29.4.2010 08:25 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Nevypadá to vůbec špatně, a pro nováčky na Linuxu je default vzhled dosti velké lákadlo, no a staří matadoři by se tím neměli nechat rozhodit, ti už přece ví jak na to, nebo ne? Myslím že účelem je přilákat další nové uživatele, toť vše.
    29.4.2010 08:34 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ten princip "LTS" je IMHO akorát dobrá vidina zaručeného stresu za 5 let.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    29.4.2010 09:23 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Kdežto bez LTS si ten stres užijeme každý půlrok :-).
    29.4.2010 12:02 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Pokud myslíte release každých půl roku, tak jo. Já jsem spíš myslel rolling release jako protipól. Půlroční release spíš přinášejí to horší z obou světů.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Jendа avatar 29.4.2010 15:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    U LTS si užijeme velký stres řekněme jednou za dva roky. Nebo u serveru můžeme využít těch pět let, a pak se stejně bude dávat nový hardware. S rolling updates si užíváme malé stresíky průběžně při provozu…
    AsciiWolf avatar 29.4.2010 17:12 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    +1
    29.4.2010 08:36 JamesXYZ | skóre: 2 | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické

    No, já používám Mandrivu a tento článek mě přesvědčil o tom, že nemá cenu zkoušet něco jinýho ;)

    Mandriva 2010, KDE 4.4.2, AMD AthlonXP 2000+, 1.5 GB RAM, GF 4 MX.
    Ježíš co furt, že to nemá Gimp? si ho nainsatulješ a je to ne? na co to ztahovat s intalačkou, když ho využívá pár procent uživatelů?

    Nechápu.
    pepe_ avatar 29.4.2010 08:55 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Proč je všude třeba rozestup ikon tak gigantické mezery že se tam vejdou další ikony ? To se musí plejtvat místem uplně všude ? Gigantické fonty , člověk při 3000 souborech takle se utahá na podložce myšky udělá díru než někam dojede neb se tam takle nic nevejde protože musí bejt ikona od ikony 2 metry , vše mít metrové okraje. Nechápu ...
    vain avatar 29.4.2010 09:13 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Příloha:
    To jo, když jsem toho jejich nautila porovnal s tím svým, tak jsem ani nevěděl, co si o tom mám myslet =) viz příloha.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    29.4.2010 09:22 Derryk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Až budeš mít parkinsona, tak pochopíš. :)
    29.4.2010 09:43 dfgdg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    az si jednou poridis displej s vysokym DPI tak to pochopis

    mnohem snaz se da velke pismo zmensit, nez male zvetsit
    vain avatar 29.4.2010 10:09 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    mnohem snaz se da velke pismo zmensit, nez male zvetsit
    Jakto?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    29.4.2010 10:39 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Coze? Vetsi DPI znamena, ze je vykresleni jemnejsi, ne mensi.
    29.4.2010 12:38 Mathew
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Mylis se. Kdyz ma pismo 10 bodu, pri vetsim DPI je mensi.
    Jendа avatar 29.4.2010 15:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Tak buď používám jednotky, které nejsou závislé na fyzické velikosti pixelu, nebo si při vyšším DPI nastavím písmo 15 bodů. Ikonky jsou v SVG a bitmapové v různých rozlišeních, takže u těch by také neměl být problém se zvětšováním.
    29.4.2010 10:11 haa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: netbook edice
    Netbook edice paradni. Jsem to zkusil na novym VAIO a musim rict, ze me to prekvapilo - vse okamzite funkcni a rychly.
    29.4.2010 10:55 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: netbook edice
    Tohle by stálo za samostatnou recenzi, je to docela novinka.
    30.4.2010 22:07 foto1977
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: netbook edice
    To mohu jen odsouhlasit, na Eee 1000HE taky šlape hned jak hodinky!
    29.4.2010 12:50 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Tahle verze ubuntu me mile prekvapila, sice je to porad jen linux, ale vzhled je daleko lepsi nez hovinkovej.
    hmm
    30.4.2010 11:15 Shmakky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Jj, musim souhlasit, fialová na LCD panelu je moooc pěkná, i bootovací screen má filaovej nádech. Navíc se mi zdá, že audio hraje lépe než v 9.10 :-) jsem spokojenej :-)
    3.5.2010 08:56 byll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    ...pracuj napr. 10 rokov na fialovej..., a uvidis co Ti "POVEDIA" Tvoje oci..., mudrlant!!! (vid spektralny trouholnik oka) ...a darmo uz potom prejdes na "hovinkovu"...
    29.4.2010 15:54 host
    Rozbalit Rozbalit vše Memory leak
    Neviete, ci obsahuje finalna verzia opravu na ten "memory leak", alebo treba pockat na aktualizaciu? Viem, ze uz to opravili. Ale stihlo sa to dostat do finalnej verzie?
    29.4.2010 16:56 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak
    Obešlo se to. Tu chybu final neobsahuje. Ale už se vyskytuje fix i na inkriminovanou verzi GLX a přijde to s nějakým updatem do final release.
    Jardík avatar 29.4.2010 17:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Bože, oni tam nedali gcc 4.5, zase 100 let za opicemi.
    Věřím v jednoho Boha.
    pools avatar 29.4.2010 18:13 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ježíši Kriste, copa si teď počneme?
    Vivre libre ou mourir!
    2.5.2010 12:44 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    A "Battle for Wesnoth" je porad ve verzi 1.6.5. Skoda, 1.8.0 vypada dobre. Pokud bude BfW 1.8.0 v U10.10, tak mi LTS verze na PC dlouho nevydrzi... ;-)
    alblaho avatar 29.4.2010 17:47 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Koukaam je kolem toho releasu slušné dusno :-)

    http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=ODE5Ng
    29.4.2010 18:17 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    To nic není. Jinde je vlákno, kde je jen za dnešek už 120stran :)
    29.4.2010 18:32 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ti inteligenti za Canonicalu maji problemy s Grub2 již od doby co ho nasadili. Blbuntu 9.10 přepisuje MBR kdykoli ho uživatel chce nainstalovat jinam a výsledek je nebootovatelný stroj. Ubuntu nepřeji ani největšímu nepříteli. Hlavně že mají zase nové theme ti tahouni linuxu :-D
    Jardík avatar 29.4.2010 18:42 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Myslíš to téma s 50px paddingem okolo textu v tlačítkách a spol?
    Věřím v jednoho Boha.
    29.4.2010 19:18 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ano přesně tohle. Úplně mě fascinuje, že taková Fedora, kterou mám jako druhý systém je vždy plná nového software, ale tradičně méně rozbitá než Ubuntu. Ani bleeding edge distro jako je Fedora si nedovolilo nasadit GRUB2 a to už je co říct. Nemluvě o tom, že i to grafické téma Fedory je koukatelné a pracovně použitelné.

    Ale co. Zase vyjde 350 obrázkových recenzí o skvělém fialovoučkém Linuxu pro lidi a stádo bude instalovat jako divé. Kdo chce kam....
    29.4.2010 19:29 fraxinus | skóre: 20 | blog: fraxinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ja som v jeden den instalova F12 a Debian 5.0 a v gnome ta tema vyzera uplne rovnako.
    MaSo avatar 29.4.2010 19:34 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Fedoru (už nevím, jestli FC11 nebo FC12) jsem zkoušel a jsou dost trapně vyřešeny aktualizace, skoro pokaždé to chtělo restartovat PC, u Ubuntu jen při aktualizaci jádra. Dále pak zapnutý SELinux, který jsem vzdal odstraňovat, pač se tomu nechtělo pryč a při vyskakování nějaké informační "bubliny" vpravo dole, byl přes to podivný svislý pruh. Ubuntu bez problémů... Fedoru jsem tam měl tak půl roku (nouzové PC, jinak už dávno by letěla do pekel :-D )
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    29.4.2010 19:57 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    restart odo mna fedora chcela pri update kernelu (dost casto) a glibc.

    selinux staci vypnut.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    vain avatar 29.4.2010 20:02 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ten restart není povinný, je to jen za účelem, aby některé aktualizace "začly fungovat". Například když se aktualizuje nautilus, tak to chce, aby si se odhlásil a přihlásil, ale nikdo neříká, že to musíš dělat (stejně jako u jádra, pokud do něj nechceš přebootovat), ale dokud to prostě neuděláš, tak pojedeš ve starém nautilovi, jelikož vykresluje třeba plochu atd...
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    MaSo avatar 29.4.2010 20:18 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    jj, to vím, jen že to otravuje téměř po každé aktualizaci (nejen jádro)...
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    vain avatar 29.4.2010 20:39 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Mě se nezdá, že by to otravovalo, zobrazuje to jen ikonku v trayi, která jde skrýt levým klikem a zvolením "Schovat ikonu". Alespoň tuším, že to tak bylo, aktualizuji přes yum. Jestli něco otravuje s restartem, tak to jsou Wokna, nejlépe XP, kdy se restartnou samy (i když člověk má spuštěné aplikace), když u toho člověk nesedí a nestihne odkliknout později (aby se pokusily restartnout samy od sebe za pár minut =)).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    30.4.2010 07:28 kuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    VARUJU VSECHNY: neinstalujte si do ubuntu instalace kubuntu a xubuntu desktop. System se timto stal nepouzitelny, pomalej az hruza, odstraneni nepomaha jedinej lek jak je u linuchu zvykem je preinstalace, sustem je zasranej bugama, tohle mam bejt stable? Spis prealfa,
    vain avatar 30.4.2010 07:45 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Jestli takovou blbost řešíš reinstalem, tak se vrať k woknům.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    30.4.2010 13:23 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    ty vole, ted jsem to vyzkousel a je to vazne pravda, hahahaaha KDE je fakt trileta alfa a ve spojeni s canoncialem je to prealfa. A proc reinstal? Proteze je to rychlejsi, cca 30minut nez hledat kterej vsechen bastl odstranit.
    hmm
    30.4.2010 14:34 NeoV | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Pouzivam Kubuntu variant... SPOKOJNOST

    vsetko funguje... a najst GTK alternativu k fakt premakanym veciam - yakuake; konsole; krusader; - je fakt tazke :-)

    jedine co mi vadi, je ze nejde drag&drop v audacious2.3 (gtkui)
    Valerius avatar 13.5.2010 00:06 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Yakuake = Tilda, Konsole = Terminal... je fakt, že kde jsem Konsoli naposled používal ve verzi KDE 3.5.x, KDE 4 nemůžu vystát :-D ale nemyslím si, že tam bude nějak obrovský rozdíl... a Krusader jsem nikdy nepoužíval a moc ho neznám, no =) Ale zase taaakový problém najít tu alternativu není ;o)
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    12.5.2010 16:00 Idealista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Nemozem suhlasit.

    Na mojom (uz archivnom) PC (AND Barton 2.5, GeForce 6600) som mal nainstalovane 9.10 a bezalo to, ale nic moc, hlavne co sa tyka rychlosti, uz som cakal ze nove KDE4 proste nie su moc dobre na takyto stary pocitac.

    Po upgrade na 10.04 som bol prijemne prekvapeny. Start super rychly, KDE svizne, proste parada. Pravda, ked toho pospustam viac uz to take ruzove nie, je ale i tak so zapnutymi efektami, stale dobre.

    Takze ja upgrade vrelo odporucam.
    30.4.2010 13:31 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Kam sa ta sracka hrabe na Windows 7, som rad ze som s linuxom skoncil...
    30.4.2010 13:39 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    nejde srovnavat neco co delaj profici za penize a pro penize s necim co delaj lidi ze srandy a z presvedceni
    hmm
    vain avatar 30.4.2010 14:29 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    co delaj lidi ze srandy a z presvedceni
    A to se jako bavíš o kterém roku?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    30.4.2010 15:54 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Já bych řekl, že v Microsoftu odjakživa dělají Windows pro legraci. :-D
    30.4.2010 22:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Valerius avatar 13.5.2010 00:07 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    +1 :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    30.4.2010 14:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Kam se hrabe sračka Vista 7 na Ubuntu 4.10 (Warty Warthog). Proč sem otravovat lezeš, když jsi s Linuxem skončil?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.4.2010 14:38 NeoV | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    veru veru... "Kto neumi ted at cumi" :-)

    Tiez si obcas zanadavam ked mi nieco nefunguje, ale o to viac sa tesim ked sa mi to podari rozbehat. Btw. "ano" mozno vo Win to ide hned a netreba sa s tym X dni drbat. Ale ako dlho to potom v tom windowse ide ? :-)

    Ja pouzivam Kubuntu uz 3 roky a totalna spokojnost... Navyse chcem vidiet ako by sa spraval windows pri sprave 4,5TB particie so svojim smiesnym NTFS.
    Valerius avatar 13.5.2010 00:12 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Myslím, že ani v (U/K/X)buntu se s tím člověk nemusí x dní drbat =) aspoň v Ubuntu 9.10 určo ne =)) To mám nainstalované a nastavené, včetně všeho co používám, 3x rychleji, než Windows s tím vším, co bych tam používal =) Je fakt, že třeba Arch Linux (moje srdcovka, ale teď ho nainstalovaný nemám) mi nějaý den vezme... ale od toho tu ty distra jsou, aby si člověk mohl vybrat =))
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    30.4.2010 22:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Kam sa ta sracka hrabe na Windows 7, som rad ze som s linuxom skoncil...
    Myslíš ten systém, kterej se při každým třetím kliku ptá, jestli to opravdu chci udělat, že by to mohlo poškodit systém?
    Myslíš ten systém, který v roce 2010 nemá (skutečnou) 64bit verzi? (Tu věc s blištivým nápisem "64-bit edition", která má 64bit jádro a zbytek je 32bit asi těžko můžeme počítat...).
    Aha, tak ten :-D
    1.5.2010 05:48 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    hmm to je fakt dulezity akorat pro joudy co cumej na specifikace.... K cemu ti je 64bit na linuchu kdyz na to neexistuje poradnej soft, ale jen nahrazky a pokus omyl? Navic blbej linuch se zase furt pta na heslo kdyz chces neco instalovat nebo aktualizovat-demence nejvetsi.
    hmm
    1.5.2010 08:37 semiik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    To se nepta Linux ale bubuntu
    1.5.2010 09:07 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    To že jako v jiných distribucích můžeš instalovat a spouštět aplikace i bez patřičných oprávnění? :-)

    BTW: Mac OS X se taky ptá na heslo správce při instalaci aplikací (kdyby heslo nechtěl, tak by bylo asi něco špatně, což?), tak nevím o co vám jde?
    1.5.2010 09:14 semiik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Bud se prihlasuju pod rootem nebo to v sudoers zmenim tak aby se to neptalo
    1.5.2010 12:58 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    ano i ve windows to jde urcizte zmenit
    hmm
    vain avatar 1.5.2010 09:26 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ano, třeba jednu dobu to tak bylo ve Fedoře, kdy se packagekit na heslo při instalování podepsaných balíků neptal, ovšem spousta lidí se s tím nemohla smířit, tak to okamžitě změnili, aby se zase ptal. Jinými slovy, jde to pohodlně nastavit a to i jak jen na podepsané, tak i nepodepsané balíčky.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    1.5.2010 11:06 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Jo, nastavit jde všechno. Ale osobně mi to přijde dost nebezpečné.
    Jendа avatar 1.5.2010 12:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Proč?
    1.5.2010 13:37 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Protože až budu příhlášený, tak se ke mně může ze zadu někdo přiblížit, omráčit mě a poštelovat mi systém (třeba by mi mohl nainstalovat Potato Guye a já bych u toho zase zabil hromadu času). ;-)

    Né. Ono je asi vážně super pracovat s tím, že je mi automaticky umožněno si při běžné práci něco rozbít, aniž by mě probudil dotaz na heslo.
    Jendа avatar 1.5.2010 13:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Také ti ten někdo může poštelovat gksudo :-).

    No dobře, ochranu sama před sebou beru.
    1.5.2010 14:29 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Když už zadávám heslo, tak si pouštím obraz z webkamery, abych utišil své paranoidní druhé já. ;-)

    Nepošteluje gksudo, když nebude mít aktivní session se superuživatelským přístupem (pár možností mě napadá, ale tiše předpokládám, že sudo, gksudo apod. se vždy volá celou cestou a jsou správně nastavená práva)?

    Jinak jako root jsem přihlášen velmi zřídka, takže opravdu nevidím důvod, proč mít zvýšenou úroveň oprávnění neustále.
    Jendа avatar 1.5.2010 20:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Nepošteluje gksudo, když nebude mít aktivní session se superuživatelským přístupem (pár možností mě napadá, ale tiše předpokládám, že sudo, gksudo apod. se vždy volá celou cestou a jsou správně nastavená práva)?
    Tak udělá, aby se celou cestou nevolalo (ano, jsem poněkud paranoidní).
    vain avatar 1.5.2010 13:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Zrovna v možnosti instalace pouze podepsaných balíčků z repositářů problém nevidím, i přes to to dost lidí odsoudilo, takže to vypnuli. Možnost nainstalovat jakýkoliv balíček bez hesla je ovšem samozřejmě obrovská vstupenka do systému.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jendа avatar 1.5.2010 14:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Možnost nainstalovat jakýkoliv balíček bez hesla je ovšem samozřejmě obrovská vstupenka do systému.
    Ten uživatel ale musí mít povolení v sudoers, ne? Pokud mu dokážu podstrčit balíček, předpokládám, že pod ním dokážu také spustit libovolný kód. Třeba takový, který mu udělá alias na (gk, kde)su(do) na útočníkův program.
    vain avatar 1.5.2010 14:23 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Nevím, jak (by) to bylo řešeno.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    thingie avatar 1.5.2010 20:12 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ach bože, sudo určitě ne. To byste si rovnou mohli vyvěsit ceduli lokální root zadarmo. Řešené to je přes packagekit a polkit. Podstrčit se tomu jen tak něco nedá. Ve skutečnosti je tam těch rizik opravdu velmi málo.
    Růžové lži.
    1.5.2010 12:57 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    "Mac OS X se taky ptá na heslo správce při instalaci aplikací" tos vzal kde? Nez zacnes neco placat tak si to over. OS X chce heslo jen kdyz instalujes neco instalatorem a to je vetsinou neco co zasahuje do systemu, 90% aplikaci se neinsatluje, ale pouziva.
    hmm
    1.5.2010 14:31 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Tak to jsem zrovna chtěl instalovat něco z těch 10%, že.
    1.5.2010 14:52 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Porad to nechapes? Tak znova. Linux instalace aplikace-100% je vyzadovano heslo (mozna jen 99%) Linux aktualizace-100% je vyzadovano heslo OSX instalace aplikace-90% bez vyzadovani hesla OSX aktualizace-90% bez hesla
    hmm
    vain avatar 1.5.2010 15:41 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    A v čem je vlastně pointa, pokud se mohu zeptat.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    1.5.2010 15:58 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Já to chápu a velmi dobře. Jenom ty jaksi 90% zaměňuješ za 100%. :-)

    V rámci svého profilu si můžu (v linuxu) spustit cokoliv, pokud to nebude vyžadovat oprávnění roota (třeba vytvoření socketu na vyhrazených portech) a taky bez hesla.

    Já ovšem většinu aplikací instaluji systémově a jen vyjímečně něco k jen k sobě. Nechci aby si normální uživatel na mojem stroji dělal co chce (v rámci jeho profilu mě to až tak nezajímá). Představa, že mám stovky uživatelů v síti a každý si instaluje program lokálně do profilu a pak si jej každý aktualizuje opět lokálně mě děsí.

    A zrovna to, co jsem potřeboval nainstalovat na Mac (jakási systémová aktualizace vyžadovaná iPhone SDK + XCode a samotné SDK a XCode) po mně heslo administrátora chtělo.
    1.5.2010 16:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Pokud ti připadá dotaz na heslo při instalování SW do systému jako špatný nápad (čemuž se celkem divím), tak si můžeš klidně systém nakonfigurovat tak, aby se neptal. Nevím, co se ti furt nelíbí..
    Jendа avatar 1.5.2010 20:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ale když v Mac OS X instaluješ něco z těch 90 %, tak to potom je dostupné pouze tobě, a ne ostatním uživatelům systému, že? Tak to pak jde udělat i v Linuxu (napadá mě třeba Firefox, Thunderbird nebo Baudline).
    1.5.2010 10:54 Tommy_CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Tak to že neexistuje 64biz soft je výsada Windows, na Linux existují v drtivé většině 64bit varianty, jde vidět že vůbec nevíš o čem mluvíš. Např náhražka WMP Amarok? Trochu divné když náhražka zvládne víc než originál hm? Nebo vypalování ve windows, jak se může srovnávat třeba s K3B nebo Braserem? Ptá se (jen s gnome) abys nemohl instalovat každou pitchovinu která tě napadne. Ale to ti asi chybí, tak musíš mít windousy. A zkus se nejdřív česky, ne pražsky nebo jakou zkurv... češtinou to mluvíš, ty největší. :D
    12.5.2010 16:10 Idealista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    NO, zajimaveeee.

    Ja ked instalujem Windows, tak uzivatelom davam opravnenie "user", max. "Power User". Takze ked chcu nieco instalovat, tak sa Windows tiez pyta na heslo, alebo sa musia extra prihlasit ako "Administrator".

    Ak pracujes stale ako uzivatel s opravami Admina, tak sa potom necuduj, ze mas za par mesiacov zaondeny disk roznymi hovadinami (aj napriek antiviru), obzvlast pokial tam ma pristup i niekto, kto sa moc v pocitacoch nevyzna a odklikne vsetko co sa mu tam objavi.
    1.5.2010 09:40 Venec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Já nevím, ale já mám s W7 špatně zkušenosti a to je za**vání systému a jeho pomalost a uživatelské rozhraní je hrozný, takový nafouklý a celkově divný. Jinak Ubuntu 10.04 používám už od bety, kde bylo pár bugů, ale teď v stable ani jeden pád a ani jedno zaškobrtnutí. Já jsem spíš zvědavej na Gnome 3 v 10.10! Když jsem ho zkoušel, tak jsme byl na rozspacíh, ale měl jsem tam jen Gnomeshell takže tam chyběli ostatní části Gnome 3. Směřování Gnome se mi docela líbí.
    Freedom!
    Kaacz avatar 1.5.2010 11:39 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Nevim, pouzivam oSuse 11.2 s KDE 4.4.2 a kamosi s Win7 mi zavidi lepsi vzhled, lepsi ergonomi a lepsi stabilitu .. jestli to nebude rukama nebo nedotazenym chaotickym distrem linuka .. :-D
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    1.5.2010 12:31 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    Takze: nie som Linux guru, frcim momentalne na 8.10 ako spokojny uzivatel a celkom som sa tesil na nove LTS. Prave som ho stiahol a vyskusal, nastastie len Live CD. Dojmy: katastrofa, nemyslim tym ruzovy blivajz na pozadi, to je vec vkusu ale: okamzite po nabootovani Live CD hned hodi nejaku chybu, nejaky GDU crash, bez detailov akurat moznost "Poslat report" nevyznam sa v tom, reporty som uz nasiel zaslane cez google odpoved nikde ziadna. Zvuk nefunguje vobec. po par chvilach cez celu obrazovku rozbite farebne smuhy, komplet zamraz a pomoze len tvrdy restart. ocivodne problem s grafikou. Mam dosku Asus P5Q s integrovanym zvukom i graf. nic specialne. Na 8.10 to tiez nefungovalo 100% ale bol som v tom ze Intel drivery ma uz Ubuntu nejake dva releasy konecne poriesene. Nestalo sa. Ak LiveCD je to co ma uzivatel vyskusat a co ho ma presvedcit aby presiel na Ubuntu tak potes panboh. Je to ovela horsie ako stara 8.10. Toto ma byt to slavne stabilne LTS? Uplny grc. Ja viem, nemam skusat novy release den po jeho zverejneni ale naco preboha je potom nejaky release date ked to co uzivatel dostane vyzera ako nejake prvotna alfa? Som maximalne znechuteny
    1.5.2010 15:02 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    Příloha:
    ... doplnam screen shot, takto vyzera zamrznuta obrazovka par sekund po nabootovani z Live CD. A nepomaha ani vypnutie vizualnych efektov. Podotykam ze na 8.10 take problemy nemam. Bravo Ubuntu, len tak dalej :(
    1.5.2010 15:35 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    stahni si alternate cd a nainstaluj, nebo jinak, ubuntu neumi upgrade z netu z ubuntu rijen na ubuntu april?
    hmm
    1.5.2010 16:40 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    hm, neviem, upgrade neplanujem skusat, radsej city install - ale to je zatial pase, pri takychto problemoch uz pri live cd si neplanujem skusat ani upgrade ani install, nedopadlo by to asi dobre. Ako som prave zistil, nie len Intrepid ale aj boot z Live CD 9.10 ktore som prave stiahol funguje bez problemov. Takze predpokladam ze nejde o nejaku moju HW chybu ale ozaj nejaky problem s 10.04. V launchpade je uz report na ten gdu-notification daemon, ale na to mrznutie obrazovky zatial nic.
    1.5.2010 16:53 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    a zrejme sme sa nepochopili, pises "prechod z novembra na april" lenze ja mam napevno nainstalovane 8.10, nie 9.10,cize taky prechod nie je mozny :) a alternate image by asi nepomohol, nie je problem s instalatorom, nejaky txt rezim to nezachrani, mne Live CD nabootuje akorat hned nato vyhodi error a zmrzne - a ani pri 8.10 install ani pri 9.10 Live CD to nerobi. hm, asi pockam nejaky mesiac dva nez robit testera tomuto "releasu", len ma udivuje ze LTS release moze byt takto zmrseny
    lmanik avatar 1.5.2010 15:11 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI

    Akorad jsem premigroval notebook s ubuntu 9.10 na ubuntu 10.04 a vsechno funguje skvele. Ubuntu jen tak dale!

    A komu to cpes?
    1.5.2010 15:32 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    ano, ja mam desktop nie netbook, takze k mojmu prispevku tvoj prispevok velmi ako odpoved nie je. nuz, zelam ti nejaku podobnu situaciu do buducna a podobny "support", nech si tiez uzijes ten pocit, experte :)
    lmanik avatar 1.5.2010 15:57 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI

    Na spodnim desktoppovem pc, ktere slouzi jako kancelarske probleho take vse uspes. Vsechno funguje stejne tak jako na notebooku. Mam k dispozici jeste 4 stroje, mam to udelat i tam ?:-D

    A komu to cpes?
    1.5.2010 16:25 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    ano, urob si to pre mna za mna hoci aj v celom meste ci republike, web znesie kazdu blbost, ako aj papier :) ja som prave skusil stiahnut stare 9.10 - tam live CD ide bez problemov, cize zhrniem to :8.10 u mna bezi, 9.10 Live CD tiez hned z fleku, akurat tento paskvil, vraj LTS release je askor nejaka alfa ci beta verzia a nie release. aspon ze podla toho co som zatial nasiel na webe nie som sam - holt, nie kazdy je taky suprman ako ty, ze ano :) ale mozno ubuntu ozaj niekde mas, alebo si ho z dialky videl.
    4.5.2010 23:35 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    Za cca 6 mesicu treba vyjde 10.04.1, tak zatim zkuste vyckat. Problem s verzi 8.10 je, ze pokud podpora jeste neskoncila, tak se tak stane velmi brzy; mate trosku problem...

    Za cast problemu LTS verze muze mozna i nove GNOME. Podle vasi fotky by jsem ale spise tipoval na problem s driverem vasi grafiky.

    Samostanou kapitolu tvori problemy se zvukem.... :-( Pozoruji podobne problemy (regrese) i v ostatnich distribucich; zdrojem problemu budou bud zmeny v jadre anebo ve zvukovem subsystemu a driverech zvukovych karet. V U 8.04 byl zvuk jeste OK, pak se to zacalo kazit a uz je to dva roky a zvuk je porad v nejakem spatnem stavu. Toto neni vubec dobre...

    Docela by me zajimalo, jak se s problemy se zvukem vyrovnavaji prodejci znackovy PC, kteri na ne davaji Ubuntu; treba DELL. Ale neplanuji koupi znackoveho PC jenom proto, aby jsem si overil, ze zvuk funguje anebo ne...
    5.5.2010 07:44 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    dakujem za odpoved, asi ako pisete skusim pockat na pripadny "opravny" release - ak teda bude a ci pomoze. ano, 8.10 podpora uz skoncila. teoreticky to nie je az taky problem, pouzivat ho mozem kludne dalej a tak to zrejme i bude. smutne az tragicke je to ze novy release sa vydava kazdy pol rok (co je podla mna zbytocne kratky interval) a kvalita presne ako pisete ide dole vodou. od vydania 8.10 uplynul rok a pol a keby som to mal brat uplne striktne podla "pravidiel" mam najvyssi cas na upgrade. Lenze, upgrade kam? Novsie verzie miesto toho aby zachovali a vylepsili funkcionalitu Intrepid v mnohych veciach pokazili este i to co tam fungovalo co je sposob vyvoja SW nad ktorym ostava rozum stat :( .... Ubuntu samo seba deklaruje ako "Linux pre ludi" a taketo problemy s tym akosi nie su v sulade - pre geekov cktorych bavi a maju cas pracne rozbehavat system su tu predsa uplne ine distra. Ake ma clovek moznosti? Skusat kazdy pol rok nove distribucie a "tesit sa" co zase prestane fungovat. Alebo sa vratit spat k Windowsom so vsetkymi problemy, virusmi a podobne, ale aspon dostane ako tak fungujuci pocitac na domace pouzitie.
    3.5.2010 20:20 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10.04 - PRVE SKUSENOSTI
    No, mi prestalo fungovat WiFi pres WiCd, nefunguje WPA 2 autentizace...
    1.5.2010 20:56 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Také jsem dneska odpoledne upgradoval na 10.04 a zatím bez problémů. A to mám v systému X programů z getdeb a všude možně. Je to super.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    2.5.2010 21:39 lop
    Rozbalit Rozbalit vše Shutdown nevypina
    Zkousel jsem uz editovat GRUB, ale stale bez uspechu. Prikaz SHUTDOWN proste zamrzne na splash screenu a PC se nevypne.... Aaaach jo. Nevite co s tim? (chyba uz je nahlasena)
    Jakub Lucký avatar 3.5.2010 13:04 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Shutdown nevypina
    Smazat quiet a splash z grubu a podívat se tak, proč se to zasekne
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    2.5.2010 23:40 cazfe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Dnes jsem nainstaloval Ubuntu 10.04 a až na drobný problém při instalaci musím říct že jsem spokojený. Vzhled jednoznačně k lepšímu, rychlost bootu dobrá, rychlost vypnutí exkluzivní :-) revoluce to není ale oproti 9.10 je tam mnoho drobných vylepšení a dle mého názoru k lepšímu.

    takže Thumbs up!
    3.5.2010 13:57 Venca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Krásně se tu hádáte. A widláci se smějí.
    Kaacz avatar 7.5.2010 19:20 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Jenze oni se smeji jako prvni, takze ne nejlepe. Protoze nejlepe se smeje ten, kdo se smeje naposled :-D
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Valerius avatar 13.5.2010 00:15 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Přesně tak :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    4.5.2010 13:18 Neuvedený autor článku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše ko<s>s</s>m<s>et</s>ické
    5.5.2010 18:30 Marťas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Tak já sem si nainstaloval Ubuntu 10.04 druhý den potom co vyšlo,tedy upgradoval jsem z 9.10 a musím říct že všechno proběhlo bez problému.Myslím si že co se týče vzhledu tak udělali u Canonicalu kus práce,ale jinak zatím příliš změn k lepšímu sem nezaznamenal.Musím ale říct že je podle mě,tedy aspoň na mém počítači,nejstabilnější Ubuntu,když srovnám různé distribuce natož Windows,který se museli víceméně každý půlrok přeinstalovat aby zase pořádně běhali.
    5.5.2010 18:56 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Příloha:
    Este doplnam dalsiu humornu prilohu: pokusil som sa reportovat chybu po nabehu systemu (s docasne pridanou externou graf. kartou kedze s vstavanym intelom je zamraz okamzity), skor nez mi nabootovane prostredie z LiveCD opat zamrzne. Chybova hlaska nepotrebuje komentar - ked uz nefunguje ani report, co vlastne funguje? :)

    5.5.2010 19:12 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Chyba uz popisne reportovana v launchpade je, niekto si dal tu namahu napisat panom z Canonicalu ze je bugove aj reportovanie bugov, zial nikto zatial necitil potrebu sa k tomu vyjadrit Bug #568565
    5.5.2010 22:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmetické
    Situace: rozhovor s novinářem.
    Mluvčí Canonicalu: "...ano, ano, je to opravdu úžasné, máme z toho skutečnou radost. Od vydání Ubuntu 10.4 se nám do databáze dostal rekordně malý počet crash reportů."
    Novinář: "Takže to je pro Vás opravdu úspěch, že?"
    Mluvčí: "Ano, myslíme, že tato verze naší distribuce je už opravdu skvěle odladěná. Ledaže by snad nefungovalo reportování pádů, hahaha, ale to je samozřejmě nesmysl"...
    14.5.2010 02:14 Sebastian
    Rozbalit Rozbalit vše Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmické
    Zdravíčko, celkem jsem překvapený, jak tady reagujete... Porad sem tam se omiva, jak je linux komnita otevrena, jak je uzasny, ze se vsichni pomahaji, ale kde paaaaak, tady je to hnedle hnusnejsi, hnedle to smrdi komerci a hnedle todle a todle spatne... No rofl. Tohle je konecne linux, ktery muze graficky konkurovat (na gloss windows to nema) ale na srovnani s MacOS je to pouzitelny. Ten kdo by vedel neco o vyvoji GUI na PC/MAC/počítačích obecně by věděl, že Ubuntu 10 je posun vpred a spravnym smerem. Ano, porad je co vylepsovat. Tady pánové bohužel zapomínáte na jeden podstatný rozdíl a to, že úspěšný systém se počítá podle procent na trhu, ne tím jak si vy jako guru muzete dodrb*t. Kdyz se Vam nelibi barvy, tak si je zmente, kdyz se Vam nelibi system, tak jej nepouzivejte. Ubuntu chce být úspěšné, ne v 1%, ale ve 100%. Ubuntu 10 je důvod, proč uvažuju o přechodu, konečně něco co je hezký, je to neznámý, upoutá, konečně se nebudu moct stydět, když otevřu ntb, nebudou tam ty odporny hnedy, sedy, modry, ale neco hezkyho. Je GIMP pryc? Dikybohu! Takovy srot! Vim o cem mluvim, rok jsem se s nim mrd*l, takovy sran*c, odpory, neprehledny, ten kdo navrhoval vzhled gimpa, ten by mel prijit o oci a ruce... a usta. Fuj.
    Valerius avatar 14.5.2010 10:14 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmické
    Milý Sebastiane. Nejprve bych Vás rád upozornil na to, že Linux už pár let není, cituji: "... odporny hnedy, sedy, modry, ...". Pokud nejste úplně neschopný člověk, už několik let staré verze grafických prostředí (teď mluvím o KDE a GNOME) se daly přizpůsobit tak, aby mohly konkurovat vzhledu MS Windows XP, či Vista. Pokud jste ale uživatel, který si nedokáže sám nastavit vzhled grafického prostředí pomocí klikacího programu, chápu, že se Vám tehdejší výchozí vzhled(y) nemusel(y) líbit. Take, pokud to nevíte, Efektů nám Compiz Fusion (Dříve Beryl) dává už několik let na výběr požehnaně, stačí si to naklikat =)) Pokud se Vám nelíbí vzhled záhlaví okna a neuspokojují Vás ani ostatní vzhledy, které Vám grafické prostředí nabídne, je tu například Emerald. Takže, suma sumárum, se tu rozčilujete nad tím, že se někomu nelíbí nový výchozí vzhled GNOME v Ubuntu 10.04 a zároveň jásáte nad tím, že ten Linux konečně vypadá k světu =) Jenže on takový umí být už pěkných pár let.
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    14.5.2010 12:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmické
    na gloss windows to nema
    Lol :-D
    Myslíš takou tu vyblitou průhlednost všade? Tomu, co je na windows (7), se snad ani nedá říkat design. Osobně nepovažuju vzhled Ubuntu za nějak geniální, ale furt je to asi 100x lepší jak windows...
    Kaacz avatar 4.6.2010 10:34 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx: Změny spíše kosmické
    Milý Sebastiane, to co se dá dělat s desktopem v současném KDE4 může Win-cokoliv jen závidět. Takže než plácneš nějakou ztrapňující se hlášku, zkus si o tom něco zjistit. Připomínám, že návrh KDE4 je starší než první zmínky o W7, compiz je starý minimálně jak počátek Vist, které z něho vykradly Aero.

    Chápu, že windowsák je prostě naučen, že má k dispozici jeden (= "nejlepší") vzhled a nemůže ho změnit. Ale v linuxu a jeho WM/desktopech je vždy cosi defaultně (netvrdím že vždy nejlépe) a kdokoli si to může předělat jinak, lépe, jak se mu to líbí víc. Je to věc volby. Ale to je asi příliš pro cílovou skupinu uživatelů windows. :-)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.