abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 562 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Aurox a zase openGL (TNT2)

    11.3.2005 14:12 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Aurox a zase openGL (TNT2)
    Přečteno: 163×
    Dobrý den konečně se mi podařilo nainstalovat drivery na TNT2 a myslím, že mi nejde openGL.
    glxgears
    
    Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
    
    glxgears: Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual.
    
    Hledal jsem tu na abíčku a nenašel jsem nic srozumitelného jak to spustit. Prosím o radu jak to spustit, nebo kde a jak to nakonfigurovat aby to běhalo.

    Aurox 10.1, Celer 600, 128MB, Rive TNT2 Vanta 32MB

    Předem díky za nějakou radu.

    PS:Jest-li jsem někde něco přehlídl tak please no flame
    Učený člověk na zem nespadl.

    Odpovědi

    11.3.2005 14:36 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Stáhnout ovladače od nvidie a postupovat podle návodů tamtéž případně vyhledat zde nvidia a najdete hromadu rad.
    11.3.2005 14:37 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Nechybi ti v xorg.conf radek

    Load "glx"

    ??
    11.3.2005 15:54 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tady posilam xorg.config
    Section "ServerLayout"
    Identifier "single head configuration"
    Screen 0 "Screen0" 0 0
    InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
    InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
    EndSection

    Section "Files"
    # RgbPath is the location of the RGB database. Note, this is the name
    of the
    # file minus the extension (like ".txt" or ".db"). There is normally
    # no need to change the default.
    # Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated
    together)
    # By default, Red Hat 6.0 and later now use a font server independent
    of
    # the X server to render fonts.
    RgbPath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"

    Neviznám se v tom moc dobře, ale ten radek tam je. Mozna je chyba někde jinde? FontPath "unix/:7100"
    EndSection

    Section "Module"
    Load "dbe"
    Load "extmod"
    Load "fbdevhw"
    Load "glx"
    Load "record"
    Load "freetype"
    Load "type1"
    Load "dri"
    EndSection
    Section "InputDevice"
    # Specify which keyboard LEDs can be user-controlled (eg, with
    xset(1))
    # Option "Xleds" "1 2 3"
    # To disable the XKEYBOARD extension, uncomment XkbDisable.
    # Option "XkbDisable"
    # To customise the XKB settings to suit your keyboard, modify the
    # lines below (which are the defaults). For example, for a non-U.S.
    # keyboard, you will probably want to use:
    # Option "XkbModel" "pc102"
    # If you have a US Microsoft Natural keyboard, you can use:
    # Option "XkbModel" "microsoft"
    #
    # Then to change the language, change the Layout setting.
    # For example, a german layout can be obtained with:
    # Option "XkbLayout" "de"
    # or:
    # Option "XkbLayout" "de"
    # Option "XkbVariant" "nodeadkeys"
    #
    # If you'd like to switch the positions of your capslock and
    # control keys, use:
    # Option "XkbOptions" "ctrl:swapcaps"
    # Or if you just want both to be control, use:
    # Option "XkbOptions" "ctrl:nocaps"
    #
    Identifier "Keyboard0"
    Driver "kbd"
    Option "XkbModel" "pc105"
    Option "XkbLayout" "us"
    EndSection

    Section "InputDevice"
    Identifier "Mouse0"
    Driver "mouse"
    Option "Protocol" "IMPS/2"
    Option "Device" "/dev/input/mice"
    Option "ZAxisMapping" "4 5"
    Option "Emulate3Buttons" "yes"
    EndSection

    Section "Monitor"
    Identifier "Monitor0"
    VendorName "Monitor Vendor"
    ModelName "ADI M700"
    DisplaySize 320 240
    HorizSync 30.0 - 70.0
    VertRefresh 50.0 - 160.0
    Option "dpms"
    EndSection

    Section "Device"
    Identifier "Videocard0"
    Driver "nv"
    VendorName "Videocard vendor"
    BoardName "RIVA TNT2"
    EndSection

    Section "Screen"
    Identifier "Screen0"
    Device "Videocard0"
    Monitor "Monitor0"
    DefaultDepth 24
    SubSection "Display"
    Viewport 0 0
    Depth 16
    Modes "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    SubSection "Display"
    Viewport 0 0
    Depth 24
    Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    EndSection

    Section "DRI"
    Group 0
    Mode 0666
    EndSection
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 16:44 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Jake pouzivas ovladace? Jaderne, nebo binarni NVIDIA? Jestli nvidia, tak vymazat Load "dri" a zmenit Driver "nv" na "nvidia"
    11.3.2005 16:49 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Dik prave jsem se docetl o tom dri ale o tom nv a nvidia tam pisou ze to mam prave prepsat z nvidia na nv.

    Ale zkusim. :-)
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 17:04 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tak jsem změnil to nv na nvidia a viděl jsem jen LOGO a nic jsem nemohl dělat. Ale řešení jsem už někde viděl tak se po něm ještě zkusím podívat.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 17:31 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    nemas tam treba zaplej framebuffer? distribucni jadra ho maji vetsinou zkompilovanej, ale nvidia si s nim moc nerozumi. Co rika /var/log/Xorg.0.log ?
    11.3.2005 19:22 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tam problém nebyl jak jsem popsal níže vyřešil jsem to staršíma driverama. Ale ještě jeden takový dotaz bych měl někde jsem tu četl že glxgears ma ukazovat 120FPS a mě ukazuje 80FPS. Je to mojí sestavou nebo čím? Prosím alespoň o nějaké vysvětlení. Díky. Jinak to šlape v poho.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 17:27 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Hmm tak nic pridal jsem řádek:
    Option "NoLogo" "true"
    A stejně prd. Obrazovka černá a na ní jen kurzor myši který při posunu nechává stopy.

    Takže zatím jedu jen s nv driverama.

    Nevíte co s tím? Já už né.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 19:17 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tak jsem to vyřešil staršíma ovladačema myslím 5336? nejsem si uplně jist ach jo ta paměť(Potřeboval bych upgrade:-)).

    Takže pro schrnutí řešení TNT2 : Nainstalovat drivery starší než 6xxx.

    Potom zeditovat soubor /etc/X11/xorg.config takto:

    Smazat
    load "dri"
    v sekci Module

    pak nahradit v sekci Device
    nv
    za
    nvidia
    a doplnit do této samé sekce
    Option "NoLogo" "true"
    PS : Snad to někomu pomůže.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 19:21 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Vyházet moduly co tam nemají co dělat.
    Section "Module"
    	Load  "dbe"
    	Load  "extmod"
    #	Load  "fbdevhw"
    	Load  "glx"
    #	Load  "record"
    	Load  "freetype"
    	Load  "type1"
    EndSection
    
    Section "Device"
    	Identifier  "Videocard0"
    	Driver      "nvidia"
    #	Driver      "nv"
    	VendorName  "Videocard vendor"
    	BoardName   "NVIDIA GeForce 4 (generic)"
    	Option	"NoLogo"
    EndSection
    
    Upravte to podle tohoto moduly nechat pouze dbe, extmod, glx, freetype, type1 a ovladač nvidia.
    11.3.2005 19:27 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Ten driver jsem davno vyhodil, ale co jsou zac ty
    #	Load  "fbdevhw"
    #	Load  "record"
    Prosím alespoň o stučný popisek. Díky
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 20:52 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Ty se nepoužívají proto tam je # na začátku co přesně dělají nemám zdání a ani jsem po tom nepátral prostě s těmi moduly to nechodí.
    14.3.2005 11:50 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Měl bych ještě jeden dotaz.

    Jak mám rozchodit SBA o kterým mi píše tučňák v /proc/driver/nvidia/***,

    že ho mám i ta karta ho má, ale je Disabled.

    Dík za odpověď.
    Učený člověk na zem nespadl.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.