V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
#include malloc.h #include stdio.h #include stdlib.h typedef struct { char meno[10]; char priez[20]; int oscislo; char znamka; } STUD; void vlozStud(int *pocet) { (*pocet)++; } int main() { int pocet; char vyber; pocet=0; STUD *student; student=(STUD *) malloc(1*sizeof(student)); printf("%d\n",pocet); while (vyber!='x') { scanf("%s",&vyber); if(vyber=='b') vlozStud(&pocet); printf("%d",pocet); } printf("%d",pocet); return (0); }
<
' a '>
'? Pro ty línější nabízím pomůcku, kterou jsem kdysi vyrobil kvůli starému redakčnímu systému Intervalu, ale hodí se i zde.
Snažíš se zapsat řetězec na místo znaku. I když z klávesnice zadáš jenom "b", tak funkce scanf("%s", &vyber)
na adresu &vyber uloží "b\0" (C-čkové řetězce jsou zakončeny znakem "\0"). A ten nulovej znak přepíše něco, co už nepatří k tomu charu. (V tvém případě proměnnou pocet)
To, že na windows to funguje je způsobený pravděpodobně "zarovnávánim" proměných v paměti, který provádí překladač - zapisuješ někam, kde by stejně nic nebylo.
scanf("%s",&vyber);
Tak takové věci si raději hodně rychle odvykněte. Termín buffer overflow už jste slyšel? Tohle by byla sebevražda i kdyby proměnná vyber
nebyla typu char
.
char
a na místo, kam ukazuje, zkopírujete zadaný řetězec. Takže prvním znakem naplníte tu proměnnou a zbytkem přepíšete pár bytů za ním. Když budete mít štěstí, bude to pár jiných proměnných. Když ne, mohou se začít dít podivuhodné věci… V případě tazatele to zřejmě odnesla proměnná pocet
, která se nacházela na zásobníku hned nad vyber
.
scanf()
. Bez toho to nepůjde a pokud si toto nastudujete, bude vám hned jasné, v čem je problém. Fórum vám může pomoci s konkrétním problémem, ale základy jazyka si musíte nastudovat sám.
char *vyber;No a když je to takhle inicializováno, tak je potřeba paměť naalokovat
int N = 20; vyber = (char *) malloc (N * sizeof(char));a po použití uvolnit
free(vyber);Přičemž NIKDY nepoužívej scanf() tak jak jsi to zapsal. Když už to mermomocí musíš napsat právě takto, tak aspoň
scanf ("%19s", vyber);Abys omezil možnost buffer-overflow.
#include<string.h> #include<stdio.h> #include<stdlib.h> typedef struct { char meno[10]; char priez[20]; int oscislo; char znamka; } STUD; void vlozStud(int *pocet) { (*pocet)++; } int main() { int pocet, N = 20; char *vyber; STUD *student; pocet=0; student=(STUD *) malloc(1*sizeof(student)); vyber = (char *) malloc(N*sizeof(char)); printf("%d\n",pocet); while(1){ scanf("%19s", vyber); if (!strcmp(vyber, "x")) break; if (!strcmp(vyber, "b")) vlozStud(&pocet); printf("%d",pocet); } printf("%d",pocet); free(student); free(vyber); return (0); }(Chtěl jsem napsat ten program slušněji, ale to už bych ho příliš měnil.)
Nebo zkuste mezi
int pocet;
char vyber;
vložit nějakou proměnou, kterou dále v programu nijak nepoužijete (doufám, že ji kompilátor bez optimalizace nevyhodí, pokud ano, tak ji nějak nesmyslně použijte, aby zůstala v tom programu zachována). A spusťte program pod linuxem a zadejte jedno písmenko a program najednou bude chodit v pořádku.
Tiskni
Sdílej: