ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Román z roku 1922 na téma nebezpečí zneužití vědy
Obsah knihy:
Hlavním hrdinou je chemik Ing. Prokop…
Po probrání z horečky si Prokop uvědomí, že ve svém blouznění Tomešovi vyzradil informace o Krakatitu, a tak se vydává po jeho stopách, aby jej zastavil. Cestuje na venkov za Tomešovým otcem, lékařem, v jehož péči, tedy spíše v péči doktorovy dcery Anči, musí zůstat kvůli novému záchvatu nemoci. Zapomíná na své poslání, ale není mu dopřáno klidného zotavování, Krakatit se opět připomíná a rozjíždí se spleť intrik za účelem získání výrobního postupu.
Prokop se dostane do tajné laboratoře, která se zabývá výrobou výbušnin. Zde je konfrontován s řadou postav a prožívá bouřlivý milostný vztah s Princeznou.
Můj názor na knihu:
Bla bla bla bla…
Řešení dotazu:
když jsem uviděl děs a hrůzu, kterou vyplodil z Writeru, šel na mne infarktChápu a soucítím, vidím, co tvoří spolužáci ve Wordu. Kolik mu je? Nebude spíš jednodušší naučit ho používat Writer? Vyrobit mu šablonu a zaškolit ho, případně mu skrýt Tlačítka zkázy a nechat jenom menu s výběrem stylů.
\begin{LARGE} \textbf{Nazev dila} \end{LARGE}\\
\textbf{Autor} \vspace{2mm}\\
\textbf{Obsah knihy} \\
skutecny popis knihy \\
\textbf{Muj nazor na knihu} \\
doopravdicky muj nazor na knihu.
Já bych si udělal třídu v LaTeXu. Například do souboru denik-cs.cls
vložím následující kód:
\ProvidesClass{denik-cs} % Velikost papiru a standardni velikost pisma \LoadClass[10pt,a5paper]{article} \usepackage[utf8]{inputenc} \usepackage[czech]{babel} % Nastaveni okraju stranky \usepackage[top=2cm,bottom=2cm,left=2cm,right=2cm]{geometry} \def\kniha#1{\section*{#1}} \def\autor#1{\par\removelastskip\vskip\smallskipamount\noindent \textit{#1}\par \nobreak\vskip\medskipamount\@afterheading} \def\mininadpis#1{\par\removelastskip\vskip\medskipamount\noindent \textbf{#1}\par \nobreak\@afterheading} \def\obsah{\mininadpis{Obsah knihy}} \def\hodnoceni{\mininadpis{Můj názor}}
a deník pak píši píši takto (třeba do souboru denik.tex
):
\documentclass{denik-cs} \begin{document} \kniha{Krakatit} \autor{Karel Čapek} Román z roku 1922 na téma nebezpečí zneužití vědy. \obsah Hlavním hrdinou je chemik Ing. Prokop\dots Po probrání z horečky si Prokop uvědomí, že ve svém blouznění Tomešovi vyzradil informace o Krakatitu, a tak se vydává po jeho stopách, aby jej zastavil. Cestuje na venkov za Tomešovým otcem, lékařem, v jehož péči, tedy spíše v péči doktorovy dcery Anči, musí zůstat kvůli novému záchvatu nemoci. Zapomíná na své poslání, ale není mu dopřáno klidného zotavování, Krakatit se opět připomíná a rozjíždí se spleť intrik za účelem získání výrobního postupu. Prokop se dostane do tajné laboratoře, která se zabývá výrobou výbušnin. Zde je konfrontován s řadou postav a prožívá bouřlivý milostný vztah s Princeznou. \hodnoceni Bla bla bla bla\dots \end{document}
Dá se to ještě nějak využít v rámci LyXu, aby mohl mladej psát bez psaní příkazů?
Já s LyXem nemám žádné zkušenosti, ale myslím, že by mělo stačit vytvořit vlastní layout. Možná Vám pomůže Customizing LyX: Create an NIH Grant Proposal Template.
Máte pravdu. Jen jestli snaha o vytvoření LaTeXové šablony není spíše kontraproduktivní: syn bude vkládat text do předem vytvořených sekcí, ale nebude chápat jejich smysl. Vím, co píšu. Také jsem se LaTeX (a Beamer) učil.
Výstup bude sice typograficky na výši, ale to kantor češtinář na 99 % stejně neocení. Jsem z branže, učím IT na SŠ a s "prasením" dokumentů (Word, Writer) studenty mám své zkušenosti .
syn bude vkládat text do předem vytvořených sekcí, ale nebude chápat jejich smyslV tomto případě to vůbec nevadí. Smyslem je, aby myslel na to, co píše, a ne na formu.
Výstup bude sice typograficky na výši, ale to kantor češtinář na 99 % stejně neocení.Možná ocení. Jejich učitelka je hlavním pachatelem školního magazínu, tvořeného samozřejmě na počítači.
Tiskni Sdílej: