ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
mam mnozinu asi 20mil stringov (dlzka je cca 34 znakov) a hladam sposob ako ich co najrychlejsie porovnat s vygenerovanym stringom.
momentalne to riesim tak, ze stringy mam ulozene v postgresql (samozrejmostou je btree index) a robim SELECT string FROM strings WHERE string='vygenerovany_string'
. Je to bruteforce napisany v c s vyuzitim libpq kniznice, pri ktorom dosahujem cca 170 porovnani/selectov za sekundu.
zda sa mi 170 porovnani za sekundu malo. rad by som toto navysil o niekolko radov a priblizil sa ku 100000 a viac porovnani za sekundu
myslite ze sa to da dosiahnut v beznych domacich podminkach? a ak ano ako by sa to dalo vyriesit?
PS: zacinam uvazovat nad aho-corasick algoritmom ale kjedze nie som developer, bolo by super ine riesenie
Dakujem
#include <iostream> #include <string> #include <functional> #include <algorithm> #include <cstdlib> #include <ctime> std::string some_string() { char result[35]; for (int i = 0; i < 34; i++) { result[i] = ' ' + rand() % 64; } result[34] = 0; return result; } void measure_time(const std::string &label, std::function<void()> f) { clock_t start = clock(); std::cout << label << std::flush; f(); clock_t finish = clock(); std::cout << " - finished in " << ((float)(finish - start)/CLOCKS_PER_SEC) << "s" << std::endl; } int main() { static const int MAX = 20000000; std::string *s = new std::string[MAX]; measure_time("String generation", [&s]() { for (int i = 0; i < MAX; i++) { s[i] = some_string(); } }); measure_time("Sorting", [&s]() { std::sort(s, s+MAX); }); static const int LOOKUP_COUNT = 100000; std::string *lookup = new std::string[LOOKUP_COUNT]; for (int i = 0; i < LOOKUP_COUNT; i++) { lookup[i] = some_string(); } measure_time("Lookup of 100k new strings", [&s, &lookup]() { for (int i = 0; i < LOOKUP_COUNT; i++) { std::binary_search(s, s+MAX, lookup[i]); } }); return 0; }Dostávám:
String generation - finished in 5.90161s Sorting - finished in 14.5592s Lookup of 100k new strings - finished in 0.188295s
set<string>
, bude to hotové na pár řádků a i pokud je nad tím nějaká obsáhlá C logika, tak to stejně nevadí, protože to většinou C++ komilátor zvládne zakomponovat.
Mate pravdu, je to napisane v C a v databaze je len jeden stlpec s mnozinou 20M stringov. Tento jediny stlpec je zaroven aj primarnym klucom.
Pointa mala byt v tom ze databaza si sama vsetko zoptimalizuje a vytvori indexy a hladanie/bruteforce bude velmi rychle. Pre mna ako neprogramatora toto mala byt najlahsia cesta/riesenie
po testoch sa ukazuje ze s roznymi konfiguraciami a optimalizaciami postgresql viem dosiahnut max 170 selectov/pokusov za sekundu
uvazoval som nad aho-corasick algoritmomJako že bys to lineárně prošel? To nebude fungovat - kromě false-positives taky kvůli rychlosti: celé ty tvoje stringy mají 680 MB, a to musíš celé přečíst (a ten automat žere vstup po bajtech). Ostatní vyhledávací struktury mají složitost logaritmickou. qsort + binární vyhledávání snad zvládneš, ne? A pokud se ti ty stringy, ve kterých vyhledáváš, mění (což jsi pořád ještě nenapsal!), použij červeno-černý strom - například ten z tree(3) nebo z libucw.
Tiskni Sdílej: