Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.
&trida::metoda
.
Dohledal jsem mnoho implementací "delegation/c++ method callback" z různých dob na různých verzích C++.
Rád bych se zeptat, jak dnes, tady a teď řešit tuto problematiku.
Díky
Jak známo, pokud nebudu používat statické metody, není možné použít &trida::metoda.
Huh? A tohle je "známo" odkdy? Že jsem to nějak nepostřehnul… Tady jsou "nestatické" metody a &třída::metoda
:
#include <iostream> #include <memory> #include <string> #include <tuple> class BunchOfCallbacks { public: BunchOfCallbacks(std::string state) : state_(std::move(state)) {} void Callback1(const std::string& message) const { std::cout << "Callback1 (" << state_ << "): " << message << std::endl; } void Callback2(const std::string& message) const { std::cout << "Callback2 (" << state_ << "): " << message << std::endl; } private: const std::string state_; }; int main() { const std::tuple<BunchOfCallbacks, void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&) const> callbacks[]{ {BunchOfCallbacks{"first state"}, &BunchOfCallbacks::Callback1}, {BunchOfCallbacks{"second state"}, &BunchOfCallbacks::Callback2}, }; for (const auto& bunch_callback : callbacks) { const auto& bunch{std::get<0>(bunch_callback)}; const auto callback{std::get<1>(bunch_callback)}; (bunch.*callback)("Yay! I can select a callback!"); } }
Bývá problém to předat do API nějaké céčkovské knihovny, ne?
Tam to často řeší tak, že kromě (statické) funkce lze předat i libovolný ukazatel, který se pak použije jako parametr při volání té funkce (tzn. tohle je způsob jak tam dostat to this
nebo nějaký kontext)
Máš pravdu, (implicitní) požadavek na interoperabilitu s C jsem tady úplně přehlédl. Ano, tam by se to muselo řešit jinak.
Problém totiž je, že member pointer je dost podivná věc. Například sizeof(void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&))
je asi tak 16, což zjevně neodpovídá pointeru, se kterým by mohlo pracovat přímo C.
(Důvod pro velikost member pointeru nějak souvisí s tím, že skrz něj musí správně fungovat taky virtuální metody. Což je u tříd bez virtuálních metod celkem jedno, ale ta implementace už je zkrátka taková.)
Když to má spolupracovat s C, asi bych ten callback napsal jako virtuální metodu, tj. každý typ callbacku by byl třída. Tam se pak dá předat tomu C nějaký void*
a vhodný C++ wrapper (viditelný z C) ho může interpretovat jako ukazatel na toho abstraktního předka a zavolat jeho virtuální metodu.
Inu, epoll()
neznám, takže příklad s epoll()
tady narychlo nesesmolím, ale takhle by mohla (obecně) vypadat ta spolupráce s C (tady konkrétně s pthread
):
#include <errno.h> #include <pthread.h> #include <string.h> #include <iostream> namespace { struct Callback { virtual void* call() = 0; }; class ThreadWrapper { pthread_t thread_; public: ThreadWrapper(void* (*start_routine)(void*), void* arg) { if (-1 == pthread_create(&thread_, nullptr, start_routine, arg)) { throw errno; } } ~ThreadWrapper() { if (-1 == pthread_join(thread_, nullptr)) { std::cerr << "Join failed!\n"; } } }; void* ThreadBody(void* arg) { return static_cast<Callback*>(arg)->call(); } } // namespace int main() { struct Callback1 : public Callback { void* call() override { std::cout << "I'm Callback 1!\n"; return nullptr; } } callback1; struct Callback2 : public Callback { void* call() override { std::cout << "I'm Callback 2!\n"; return nullptr; } } callback2; try { ThreadWrapper t1(ThreadBody, &callback1); ThreadWrapper t2(ThreadBody, &callback2); } catch (int e) { std::cerr << strerror(e) << std::endl; } }
To^^^ pochopitelně vyžaduje -lpthread
.
(Jasně, používat takhle v C++ pthread
je nesmysl, protože C++ má už dávno (od dob Rapperswilu) na vlákna vhodnější abstrakce, nicméně tohle je míněno jako příklad na "callback mezi C a C++".)
Tiskni Sdílej: