abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 750 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Manuálna alokácia pointeru

    2.4.2021 13:44 Otazka
    Manuálna alokácia pointeru
    Přečteno: 2297×
    Dobrý deň, viete mi poradiť, kde môžem mať chybu? V C++ som doteraz nepoužíval manuálnu alokáciu - takže s tým moc nemám skúsenosti, ale na tento účel by som ju chcel použiť. Metóda má čítať dáta zo sériového portu (ale pracuje s ním ako z normálnym súborom).

    Metóda číta dáta do ručne alokovaného bufferu. Pokiaľ je riadok menší ako BUFF_SIZE tak všetko funguje správne. Pokiaľ je riadok väčší ako buffer, tak sa buffer pridá do std::stringu a potom sa nastaví pointer na začiatok bufferu a length na 0. BUFF_SIZE je 1024, ale pri testovaní som ho nastavil na 10. A mám pocit že niekde pri delete[] mi to asi blbne.
    std::string ReadLine() const
    {
    	constexpr size_t BUFF_SIZE = 1024;
    	char* buffer = new char[BUFF_SIZE];
    	char* pointer = buffer;
    	DWORD readedBytes, length = 0;
    	auto line = std::string();
    	while (true) {
    		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
    		{
    			if (*pointer == '\r' || *pointer == '\n' || readedBytes == 0)
    			{
    				line.append(buffer, length);
    				pointer = nullptr;
    				delete[] buffer;
    				return line;
    			}
    			else
    			{
    				if (length == BUFF_SIZE) {
    					line.append(buffer, length);
    					length = 0;
    					pointer = buffer;
    				}
    				else {
    					pointer++;
    					length++;
    				}
    			}
    		}
    		else {
    			delete[] buffer;
    			throw SomeException();
    		}
    	}
    }
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    2.4.2021 15:43 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    Nie že by som si bol totálne istý, ale skúsme takto:

    Keď začína prvá iterácia tak length je 0 a pointer ukazuje na buffer[0]. Časom príde iterácia, kde sa na riadku 26 pointer nasmeruje na buffer[9] a length sa na riadku 27 inkrementuje na hodnotu 9.

    buffer[9] je posledný alokovaný bajt v poli buffer. A ten bajt sme ešte nenaplnili volaním ReadFile(). Začne ďalšia iterácia, zavolá sa ReadFile(), naplní sa buffer[9], length sa porovná na BUFF_SIZE 10 a zistí sa, že sa nerovná. Takže sa znova inkrementuje pointer, namieri sa na buffer[10] - to už je mimo alokovaného priestoru - a length sa inkrementuje na 10 a znova sa zavolá ReadFile(). Ten zapíše tam kam ukazuje pointer, teda do buffer[10], a prepíše niečo, z čoho je následne nejaké delete[] nešťastné.

    Mám pravdu?

    Btw, keď už robíš ReadFile() po jednom znaku, tak sa na nejaký buffer môžeš vykašľať a rovno urobiť
    char c;
    ...
    ReadFile(handle, &c, 1, &readedBytes, nullptr)
    ...
    line.append(c);
    2.4.2021 15:52 Otazka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    Hej dík za tip, predchvíľkou som na to prišiel, že som sa dostal mimo rozsahu.
    2.4.2021 15:49 Otazka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    Tak problém vyriešený, mal som tam dve chyby:
    std::string ReadLine(const size_t bufferSize = 1024) const
    {
    	char* buffer = new char[bufferSize + 1];
    	char* pointer = buffer;
    	DWORD readedBytes, length = 0;
    	auto line = std::string();
    	while (true) {
    		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
    		{
    			if (*pointer == 'r' || *pointer == 'n' || readedBytes == 0)
    			{
    				line.append(buffer, length);
    				pointer = nullptr;
    				delete[] buffer;
    				return line;
    			}
    			else
    			{
    				if (length == bufferSize) {
    					line.append(buffer, length + 1);
    					length = 0;
    					pointer = buffer;
    				}
    				else {
    					pointer++;
    					length++;
    				}
    			}
    		}
    	}
    }
    
    Gréta avatar 2.4.2021 16:13 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    6.4.2021 00:53 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    ReadFile může vrátit TRUE a zároveň nastavit počet přečtených bytů na 0 (EOF, nebo u roury, pokud se na ní zavolá WriteFile s 0B). Tento případ nemáš ošetřený.

    Když vám ReadFile vrátí FALSE, myslíte, že když ho zavoláte znovu (uživatel odpojil třeba flashku se souborem), že vám vrátí TRUE? Program zbytečně zacyklíte, měl byste nejspíše vrátit z funkce.

    Proč parametr funkce "lže"? Má parametr bufferSize, ale přitom funkce alokuje buffer o velikosti (bufferSize+1). K čemu je tam +1? Jś to samozřejmě vidím ... kvůli špatně navrženému cyklu. Kdybyste length zvýšil hned po zápisu, nemusel by být potřeba +1. Snad, jestli špatně nečučim.

    Pokud nejprve přijde \n a potom \r, tak bude jeden řádek prázdný?

    Pozor na mixování size_t a DWORD. Typy mohou mít jinou velikost (a na amd64 mají). Váš kód se asi rozpadne, pokud zavolám funkci s bufferSize = std::numeric_limits<DWORD>::max().

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.