abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou

    26.10.2008 17:24 Cyberfood | skóre: 4 | Košice
    Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Přečteno: 337×
    Dobry den, chcel by som si ujasnit jednu vec, a sice, je efektivnejsie vypnut v BIOSe integrovanu sietovu kartu a na komunikaciu vyuzivat kartu v PCI, alebo je to de facto jedno? Zamerne nepisem specifikaciu ani sietovej karty ani mb, pretoze ma to zaujima vseobecne. Ide o desktop a komunikaciu po gigovej Lan sieti (dc hub, iptv a pod) vo forme mna ako klienta.

    Odpovědi

    the.max avatar 26.10.2008 18:38 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    nevim co je na tom sloziteho vstoupit do BIOSu a v casti kde se resi integrovane soucasti na desce sitovku vypnout. Jinak co se tyka kvality sitovek tak je to v podstate to same co koupis do PCI nebo PCI-E. Obecne pokud je integrovana sitovka na PCI-E tak radeji pouzit tu nez nejakou dalsi do PCI, ale jsou i vyjimky. Samozrejme pokud budeme brat v potaz sitovky radove za 1000kc a vyse do PCI/PCI-E tak to je samozrejme neco jineho nez to co je integrovano na desce.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    stybla avatar 26.10.2008 18:40 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Rekl bych, ze je to jedno. A kdyz budes mit stesti, tak ta integrovana karta bude povesena cez PCI-E, tudiz to bude lepsi (?) nez Gbit karta v PCI. Jako duvod, proc nepouzit integrovanou kartu, bych eventuelne videl shitty chip (at uz navrhem nebo podporou v Linuxu).
    28.10.2008 14:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Pokud bude integrovaný síťový adaptér na PCI-E, tak bude mít ta deska téměř jistě vyveden i PCI-E slot a bude tedy výhodnější gigabitovou síťovou kartu dát do něj.
    stybla avatar 28.10.2008 14:31 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Pokud bude integrovaný síťový adaptér na PCI-E, tak bude mít ta deska téměř jistě vyveden i PCI-E slot a bude tedy výhodnější gigabitovou síťovou kartu dát do něj.
    Muzu vedet v cem to bude vyhodnejsi, pokud bude na desce prijatelny chip? Odpoved jsem si vylozil tak, ze je vzdy lepsi dat sitovou kartu do PCI-E, nezavisle na tom, jaka je integrovana na desce (coz je dle meho nazoru nesmysl).
    28.10.2008 14:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Ne, bylo to myšleno tak, že bude výhodnější dát (samostatnou) ethernetovou kartu do PCI-E slotu než do PCI slotu.
    28.10.2008 14:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    (a že je proto zbytečné porovnávat interní PCI-E s externí PCI)
    stybla avatar 28.10.2008 15:06 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou

    Tak to potom souhlasi. Muj post byl mysleny obecne, az neurcite. Spis ve smyslu odradit tazatele od myslenek na koupi Gbit karty do PCI, pokud by integrovany chip za neco stal a jako bonus byl poveseny na PCI-E.

    Ale koupi PCI-E sitove karty bych asi 2x zvazil. Na zadne jsem zatim nenarazil a letmym pohledem na * jsem nasel pouze Intelky za ~1k, v porovnani s D-Linkem do PCI za ~400Kc. Pokud bych srovnaval Intel PCI x Intel PCI-E, tak bych ten rozdil ~300Kc priplatil, bez debaty. Ale to uz je vsechno otazka penez, ochoty investovat a hlavne pouziti. Prirovnal bych to ke koupi fantastickeho kola, na ktere se pak budu doma koukat :)

    Tim rozhodne nechci tvrdit, ze investovat do kvalitniho (sitoveho) hardware je hloupost, naopak! Ale vse ma sve rozumne meze.

    Heron avatar 27.10.2008 07:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Nevím na co se ptáš. Jestli z hlediska vytížení PC, tak tam vše závisí na tom, o jaké konkrétní typy se jedná. Jestliže más do slotu lepší síťovku než je integrovaná, tak tu int. vypni a pojede ti to líp. Jestli se ptáš teoreticky pro dvě stejné síťovky, tam by to mělo být jedno, protože i ta integrovaná je pověšena na sběrnici (PCI, PCIe), takže tímto si nepomůžeš.

    Obecně je vhodné vše co nepoužíváš v BIOSu vypnout. Ušetří se tím minimálně IRQ a mapování.
    27.10.2008 14:43 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Je uplne fuk jestli mas realtek na desce nebo realtek do pci. Pokud mas intel na desce a realtek do pci tak PCI je lepsi. Stejne tak opacne.

    Ze soucastky integrovane na desce (typicky zvukovka a sitovka) nejak vice zatezuji CPU nez jejich PCI varianty je naprosty blud.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Limoto avatar 27.10.2008 18:33 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Pokud mas intel na desce a realtek do pci tak PCI je lepsi.
    ehm?
    Heron avatar 27.10.2008 19:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Pokud mas intel na desce a realtek do pci tak PCI je lepsi. Stejne tak opacne.

    Co si mám pod tím představit? Intel síťovka bude vždy lepší než realtek připojený jakkoliv.

    28.10.2008 12:20 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Blbe jsem si to po sobe precetl, to vas nenapadlo ze jsem to popletl? Intel je samozrejme lepsi nez realtek.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    27.10.2008 18:54 Cyberfood | skóre: 4 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    No dobre, padaju tu rozne nazory. Jedni tvrdia je zariadenie ktore je samostatne v PCIe slote nie je o nic vyhodnejsie pre vykon pc ako zariadenie taktiez zavesene na PCIe ale integrovane, druhi tvrdia opak. Tak skusim nacrtnut laicku modelovu situaciu. Mam maticnu dosku na ktorej mam integoravnu graficku kartu na PCIe zbernici, ktorej pridelim 256 ram. Spustim napr glxgears a mam iste hodnoty ako i iste hodnoty zatazenia systemu, teda CPU. Podla mojich doterajsich informacii, graficke data teraz spravuje sam velky CPU. No a teraz, vypnem integrovanu grafiku, vsuniem do PCIe samostatnu graficku kartu ktora ma napriklad uvedene ze pracuje na frekvencii 700 MHz a pamat ma 256 MB. Aky je teda chod dat teraz v pc? Prestane hlavne CPU "vybavovat" graficke zalezitosti a prenecha ich vysostne na kartu?
    Heron avatar 27.10.2008 19:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odbremenenie CPU samostatnou siet. kartou
    Ne, rozdíl je ten, že integrovaná gk má sdílenou paměť se systémovou ram a vše tedy musí jít po PCIe sběrnici, kterou bude hodně zatěžovat. Zatímco gk do PCIe slotu, bude mít paměť svoji, tj. po sběrnici půjde jen scéna.

    Příklad s GK byl ale hodně blbý, protože tady nejde o stejné zařízení, jako třeba o zvukovku nebo řadič. Jestli je zvukový čip na deskce či na samostatné kartě nemá na zbytek PC vliv, protože je na stejné sběrnici pořád stejné zařízení (akorát jinak připojené).

    Jěště může být rozdíl, jestli je PCIe vyvedená ze severního či jižního můstku. Některé základní desky mají PCIe 16 (osazený jako 4x) napojený na jižní můstek a to je pak tragédie.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.