abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 743 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: MySQL auto_increment po restartu databaze

    5.4.2011 13:24 Jirka
    MySQL auto_increment po restartu databaze
    Přečteno: 819×
    Ahoj, mam takovy nepekny problem. Mam tabulku hotelu, kde kazdy hotel ma sve id, toto pole ma vlastnost auto_increment. Vsiml jsem si jedne veci: v tabulce mam jiz neco hotelu a zalozim dalsi, dostane treba id=60. Vymazu ho a pak zalozim dalsi, ten dostane id=61. Pokud bych zalozil dalsi hotel zjevne dostane id=62. Jenze pred tim restartuji databazi MySQL. A ted zalozim dalsi hotel a on ma id=60! To prece neni normalni! Viz stav tabulky nize:
    mysql> SHOW TABLE STATUS LIKE 'hotel'\G
    *************************** 1. row ***************************
               Name: hotel
             Engine: InnoDB
            Version: 10
         Row_format: Compact
               Rows: 36
     Avg_row_length: 455
        Data_length: 16384
    Max_data_length: 0
       Index_length: 0
          Data_free: 11534336
     Auto_increment: 62
        Create_time: 2011-04-03 11:32:13
        Update_time: NULL
         Check_time: NULL
          Collation: utf8_czech_ci
           Checksum: NULL
     Create_options: 
            Comment: seznam hotelů
    1 row in set (0.00 sec)
    
    mysql> SHOW TABLE STATUS LIKE 'hotel'\G
    ERROR 2006 (HY000): MySQL server has gone away
    No connection. Trying to reconnect...
    Connection id:    1
    Current database: test21
    
    *************************** 1. row ***************************
               Name: hotel
             Engine: InnoDB
            Version: 10
         Row_format: Compact
               Rows: 36
     Avg_row_length: 455
        Data_length: 16384
    Max_data_length: 0
       Index_length: 0
          Data_free: 11534336
     Auto_increment: 60
        Create_time: 2011-04-03 11:32:13
        Update_time: NULL
         Check_time: NULL
          Collation: utf8_czech_ci
           Checksum: NULL
     Create_options: 
            Comment: seznam hotelů
    1 row in set (0.03 sec)
    
    Prvni status ukazuje stav pred restartem a ma dle ocekavani Auto_increment: 62. Pak je videt ztratu spojeni po restartu databaze a vypis dalsiho statusu na stejne tabulce. Kupodivu je Auto_increment: 60.

    Odpovědi

    5.4.2011 13:29 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Nutno jeste podotknout, ze struktura a data byly obnoveny ze zalohy (mysqldump) takto:
    DROP TABLE IF EXISTS `hotel`;
    CREATE TABLE `hotel` (
        `id_hotel` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT COMMENT 'identifikátor hotelu',
        ...
        PRIMARY KEY (`id_hotel`)
    ) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=60 DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_czech_ci COMMENT='seznam hotelů';
    
    5.4.2011 16:31 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Ten AUTO_INCREMENT=60 by to vysvětloval :) Jestli jste data obnovil takto, tak následný záznam opravdu dostane 61, protože jako nejvyšší přidělený je v zálozen uvedeno 60.
    5.4.2011 16:41 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    To je OK, me vadi ze po vlozeni a naslednem vymazani nekolika zaznamu se to po restartu databaze vrati na tech 60. Melo by to vesele pokracovat dal, stale kupredu.
    5.4.2011 14:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Potvrdíte (commit) před tím restartem transakci?
    5.4.2011 14:28 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Ne, to se opravdu musi pro pole s vlastnosti auto_increment?
    5.4.2011 14:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Každá transakce se musí potvrdit nebo zamítnout. Když transakci nepotvrdíte, neprovedou se žádné změny – tedy nejen autoinkrementy, ale ani INSERTy, UPDATy, DELETy atd.
    Heron avatar 5.4.2011 15:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    V tomto případě bych ale očekával práci v autocommit režimu. I když, počkejme, co napiše tazatel.
    5.4.2011 16:16 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Tak jsem dotycny INSERT vlozil mezi:
    START TRANSACTION;
    INSERT INTO `hotel` ...
    COMMIT;
    
    a vysledek je stejny, tedy po vymazu naposledy vlozeneho hotelu a naslednem restartu databaze se to vrati na 60.
    5.4.2011 16:25 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Však Vám to tu píšu, že tabulky InnoDB mezi restarty serveru neuchovávají hodnotu autoincrement-u, ale nastaví si jej na minimální možné číslo.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    5.4.2011 16:31 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Takze kdyz tabulku prevedu na ISAM, bude to fungovat dle ocekavani? Toto je vlastnost pouze InnoDB?
    5.4.2011 16:44 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Definujte „očekávání“… :)
    Ano (pokud se nepletu), tak MyISAM má uloženu hodnotu auto_increment-u u tabulky, tedy po restartu DB je hodnota na stejné hodnotě jako před restartem.
    PS: Ale InnoDB a MyISAM se liší ve více věcech. Jinak nevím co je na tom ne-očekávané nebo čemu to vadí, že se auto_increment nastavuje na minimální možnou hodnotu (to bych čekal chybu někde v návrhu… ).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    5.4.2011 17:02 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Ocekavam, ze rada id pobezi stale kupredu, ze se po restartu nevrati zpet. Nerad bych. aby dva (ci vice) hotely mely stejne id (i kdyz samozrejme ne soucasne). ID musi jednoznacne identifikovat zaznam, od toho prece je.
    Heron avatar 5.4.2011 17:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    V tom případě asi bude rozumnější si ten unikátní klíč hotelu počítat jinak a nespoléhat se na funkci autoincrement, která se chová jinak, než očekáváš.

    Já osobně auto increment nepouživám, pokud už to chci číslovat postupně (což se ne vždy vyžaduje, sekvenční ID bývá nutné jen málokdy), tak mám v DB speciální tabulku (pro každé počítadlo jeden řádek) a v ní uchovávám poslední přidělenou hodnotu. Což je trochu podobné sekvencím v PostgreSQL.
    5.4.2011 17:35 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Tak jsem u tabulky zmenil engine
    ALTER TABLE hotel ENGINE=MyISAM;
    
    a znovu vyzkousel. Nyni se id prideluji dle meho ocekavani, tedy stale kupredu, bez ohledu na restarty databaze. A tak to ma byt. Nejsem si jist zda u engine InnoDB jde o vlastnost ci bug ...
    5.4.2011 17:49 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Však už jsi tady dostal odpověď, že je to vlastnost. Bug by to byl až ve chvíli, kdy by vznikly v tabulce 2 záznamy se stejným ID.
    Heron avatar 5.4.2011 18:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    A jak teď budeš zajišťovat referenční integritu a transakční zpracování? Přechod na MYISAM je krokem zpět.
    5.4.2011 18:12 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Je to jednoducha databaze, transakce jsem nepouzil. Nekde pouzivam fulltext hledani, proto cast tabulek stejne bezi na MyISAM. Na zbytek jsem pouzil InnoDB a ty prevedu. Ale udivuje me, ze se auto_increment pod ruznymi enginy chova jinak...
    Heron avatar 5.4.2011 19:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Tak na to je třeba si u MySQL zvyknout. A nebo si nezvykat a místo toho použít pořádnou DB.
    5.4.2011 20:19 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Vzdycky, kdyz jsem cetl podobny nazor, myslel jsem si, ze dotycny zbytecne machruje. A ted koukam, ze je to pravda!
    5.4.2011 20:40 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    „Zbytečně machruje“ :), každá DB funguje nějak jinak a má něco a co ta druhá ne.
    A zrovna v tomto případě je to o neznalosti, ne o limitech dané DB.
    Zkuste se na to podívat i tak, že InnoDB je uložný systém od Oracle, ne že by to znamenalo, že je díky tomu super, ale je to od někoho kdo databázím rozumí a je to k nějakému účelu vhodné.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Heron avatar 5.4.2011 21:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Ne, to není o machrování. Já jsem si podobným vývojem také prošel. MySQL a MYISAM a fází "referenční integrita a transakce, na co? vs. to přece můžu zaručit v app (nemůžu, nikdy nebudu tak dobrý jako těch několik desítek let všech těch špičkových programátorů SQL serverů)", přes přechodnou fázi InnoDB (a s tím spojeným problémem nevyladitelného výkonu MySQL) až k dnešnímu PostgreSQL (k čemuž jsem se dostal nejdřív jako technik u nového zaměstnavatele). A musím říct, že PostgreSQL je jednak jednodušší (než MySQL) na správu a konfiguraci serveru (plus pro technika), ale také (plus pro programátora) jednodušší po stránce použití (více datových tipů, funkcí, kvalitních rozšíření apod).

    A právě proto, že jsem si tím prošel, tak vím, kolik zbytečného času jsem strávil nad stupiditami MySQL, třeba právě typu v MyISAM to jede a v InnoDB ne; nevhodných návyků atd. Kdybych poslechl všechny ty "machýrky" (taky jsem si to myslel), co doporučovali (už někdy na univerzitě před deseti lety) se vykašlat na MySQL, ušetřil bych si spoustu času, nervů a rozbitých dat.
    5.4.2011 21:48 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Jo když má člověk možnost volby, to je super. A nejlépe když u je to i nachystané, ale třeba mají někde nachystané M$SQL a to je (aspoň pro mě) teprve utrpení, zlaté MySQL :).
    Ale stále je PostgreSQL dražším řešením (třeba u hostingů, pokud vůbec lze).
    S tou jednoduchostí, to je hodně subjektivní, človíček, který zná základní insert, select a update, tak bojuje s neznalostí a třeba ani se nechce nikam dobojovat a stačí mu těch pět tabulek co má, a PostgreSQL by právě svou šířkou mohlo dorazit.
    Třeba někomu vadí (nechce se přizpůsobit), že PostgreSQL nemá 'SHOW CREATE TABLE', nebo, že stejná data na disku jsou (někdy výrazně) větší než v MySQL, nebo výkon pročtení u MyISAM (jednou za rok zapíšu a pak jen čtu, integrita na co - jedu na výkon)
    Neustále je to něco za něco.
    Je pravdou, že s PostgreSQL skoro nedělám (protože většinou není PostgreSQL k dispozici), ale na takové to domácí žvýkání je MySql s InnoDB dostatečné, levné, přenositelné a bezúdržbové (nebijte mě) a většinou s výkonem problém není. Chcete-li budovat informační systém pro 200+ lidí, tak samozřejmě na začátku si zvolíte kudy a není problém použít cokoliv. Ale když pro 10, tak tam prdnu MySQL a na PostgreSql to pude migrovat vždy (když není člověk prase) - horší je když se do toho motá M$SQL.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    5.4.2011 17:47 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Tyto metody se přece používají v NoSQL.

    To by mě zajímalo, jak tímto způsobem založíš nový záznam v DB jedním SQL dotazem.
    Heron avatar 5.4.2011 17:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Proč by to muselo jít jedním dotazem? Stačí v jedné transakci. Stejně je tam těch dotazů typicky více. Ale toto byl jen příklad. Autoincrement ani sekvence příliš nepoužívám, insertovaná data většinou už mají stanovený nějaký svůj unikátní klíč.
    5.4.2011 18:57 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Dobrá. Jak to tedy uděláš v jedné transakci? Používáš vnořené procedury?
    5.4.2011 18:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Tak, kéž bych k tomu dospěl a pohromu ve formě auto_increment-ů zapomněl :).
    Auto_increment-y používám, ale charakterizoval bych to jako: „na začátku super, v budoucnu problém a práce navíc“ (koncept sekvencí bych bral…, v mysql se to dělá blbě s ohledem na transakce a update počitadla /nechci odeslat transakci toho co dělám, aleupdate počitadla jo/).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    5.4.2011 18:44 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    ID musi jednoznacne identifikovat zaznam
    Ano to primární identifikátor obvykle dělá, ale když záznam smažete, tak o něm neexistuje žádná další informace - to se obvykle říká mazaním „už to není“, pokud chcete uchovat historii, tak záznam „jen“ označíte za smazaný.
    Ve „vesmíru“, který definujete databází přece nemohou být dva hotely ze stejným id to prostě nejde bez ohledu na to jak a co se děje s hodnotou auto_incrementu.
    Možná Vás bude zajímat i informace, že tyto id mohou generovat i mezery, klidně můžete mít 60 a pak 62 aniž by jste kdy opravdu záznam 61 měl a smazal jej, stačí jen jeden rollback v momentě kdy běží už další transakce (transakce vznikají samy ikdyž je nestartujete, jen dle hodnoty auto_commit se buď samy odešlou, nebo to řídíte vy).
    Takovéto ID identifikuje jedinečnost záznamu v DB. Pokud stavíte „vyšší“ logiku a mohla by Vám vadit, z pohledu okolí, nejednoznačnost či děravost musíte si to řešit sám.

    O bug se nejedná, je to někdy pro „jednodušší“ systémy jen nepříjemné zjištění (je dobré znát vlastnosti toho co používáte :) ).
    A někde jsem četl, že v nějaké verzi 5.xx třeba 5.99 :), budou modernizace v InnoDB a toto chování bude také změněno jak u MyISAM (berete to jako neověřenou informaci).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    5.4.2011 15:23 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    InnoDB po restartu provedou něco jako SELECT MAX(auto_increment_column) FROM table a na to nastaví hodnotu. Jakože InnoDB si nedrží mezi restarty údaj o dosažené hodnotě auto_increment-u. Ale každopádně by vám neměly vzniknou dva záznamy ze stejnou hodnotou. Asi nebyl poslední záznam před restartem zapsán COMMIT-nut (nebo auto_commit-nut).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    12.4.2011 09:16 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MySQL auto_increment po restartu databaze
    Nastavení auto_increment na minimální ID co není v DB je rozumné - zbytečně nevznikají díry. Pokud to nechcete, krom zmíněných možností můžete záznamy nemazat, ale přidat sloupec ve kterém je označíte za neaktivní.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.