abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Výběr nenáročného domácího serveru

    8.9.2017 11:10 rohlik | Praha
    Výběr nenáročného domácího serveru
    Přečteno: 1196×
    Neměl byste někdo prosím tip na nějaký kvalitní tichý a ne moc energeticky náročný server tak max do 12 tisíc s daní (bez disků)? Do oka mi naposled padl Fujitsu Primergy TX150S8, ale to bude asi trochu žrout energie a navíc je prý dost hlasitý. Mám už nějaké 2.5" SSD disky, které bych tam rád nacpal a dal je do RAIDu (HW RAID není podmínkou, stačí mi Linuxový MD RAID, LVM nebo Btrfs). Rád bych aby byl nový, nejlépe v tower provedení, ale jiným provedením se uplně nebráním (klidně bych šel i do rackového) a pokud víte o něčem použitém, ale v dobrém stavu, tak sem s tím. Provozovat na tom chci pouze pár KVM virtuálů a/nebo Docker kontejnerů (tzn. musí to podporovat virtualizaci) a mít to jako file server (NAS).

    Díky!

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    8.9.2017 14:59 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    HP Microserver Gen8
    8.9.2017 15:58 Fucker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    8.9.2017 17:11 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    nema to ilo.
    8.9.2017 18:40 rohlik | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    no zatim mi tenhle ProLiant vychazi jako nejlepsi volba, ale to iLO me trochu stve... ackoliv v tehle cenove kategorii to stejne nema virtualni KVM, takze stejne neni tolik o co stat.
    8.9.2017 19:24 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    nema virtualni KVM

    ???
    8.9.2017 19:47 rohlik | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    ok, neoveroval jsem, tak me kdyztak opravte... jen mam zkusenosti treba s HP ML110, ktere virtualni KVM v zakladu take nema (ve skutecnosti ho ma, ale bez licence nejde pouzit)
    8.9.2017 20:31 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    nevedel som, co myslis pod virtualne KVM - ci KVM virtualizaciu alebo KeyboardVideoMouse.

    pokial viem, tak kazde hp ilo potrebuje licenciu, ale da sa to "obist" (osobne som to nikdy nerobil, ale viem, ze to ide). ale u domaceho servera by som to velmi neriesil.
    8.9.2017 23:19 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Co mají všichni s tím RAID1? Stejně obvykle odejdou oba disky téměř současně. Mnohem lepší je zrcadlení serverů.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    8.9.2017 23:26 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Nevím, jaké máš zkušenosti, ale raid1 přes dva disky na méně kritických strojích používám roky a ještě se mi tohle nestalo (ťuk ťuk). I do domácího serveru určitě raid, protože kvůli padlému disku nebude obnovovat ze zálohy (a ty disky postupně jednou padnou, to je jistota).

    Ty zrcadlíš servery bez diskové redundance? Nebo jsi to jenom někde teoreticky četl?
    8.9.2017 23:32 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Redundanci mi vytváří právě ty servery místo disků. Když padne jeden, tak se opraví (vymění disky) za provozu druhého a pak ze znovu zapne zrcadlení.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    8.9.2017 23:50 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    A jak zrcadlíš kořenový filesystém s konfigurací daného serveru? Ten při pouhém výpadku disku vždycky znovu celý instaluješ/obnovuješ ze záloh?

    Stále víc si myslím, že jenom teoretizuješ...

    Navíc tahle diskuse je o domácím serveru. Opravdu tazateli doporučuješ místo druhého disku do raidu rovnou celý druhý server se single disky?
    9.9.2017 12:28 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Ke svému domácímu serveru mám druhý server, který je však umístěn jinde. K tomu stačí obyčejný NAS nebo cloud. Systém se nezálohuje, ale vždy instaluje z originálů. Konfiguraci samozřejmě mám uloženou také. Kromě toho mám aktuální data na svém notebooku, verzována a zálohována přes Git a rsync.

    Myslím si, že víc už pro svá data nemohu účelně udělat.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    9.9.2017 12:45 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Takže když ti odejde systémový disk, tak to instaluješ/konfiguruješ celé znovu. A to opravdu doporučuješ tazateli?
    9.9.2017 12:50 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Ano. Životnost samostatného disku v serveru je vyšší, než životnost dvojice v RAIDu.

    Ještě vyšší životnost má dvojice disků v RAID0, ale to je jiná kapitola.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    9.9.2017 13:00 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Ano. Životnost samostatného disku v serveru je vyšší, než životnost dvojice v RAIDu.
    A co to způsobuje, máš výstupy nějaké studie? Nedovedu si představit, jak může být vyšší pravděpodobnost poruchy dvou disků současně, než jen jednoho z nich. Přičemž každý z těch dvou disků má stejnou zápisovou a poloviční čtecí zátěž, než ten single. To je nějaká divná matematika...

    Ani to samozřejmě v praxi nepozoruju a jednotlivé disky měníme celkem často.
    9.9.2017 13:13 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Matematicky je snadno odvoditelné, že selhání jednoho disku je méně časté, než selhání jednoho ze dvou disků. Kromě toho příčina selhání jednoho disku může být současně příčinou selhání i druhého disku (vadný zdroj, vadný řadič, požár, povodeň, krádež,...) Proto je lepší mít druhý disk geograficky mimo.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    Řešení 1× (OldFrog {Ondra Nemecek})
    9.9.2017 13:21 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Lenze v pripade RAID 1 musis porovnavat pravdepodobnost zlyhanie jedneho disku a pravdepodobnost zlyhania oboch diskov naraz...
    9.9.2017 18:18 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Matematicky je snadno odvoditelné, že selhání jednoho disku je méně časté, než selhání jednoho ze dvou disků.
    Hm, když myslíš... škoda času.
    Petr Tomášek avatar 8.9.2017 23:32 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Lepší padlý disk než padlý anděl...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    9.9.2017 08:13 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    +1 Může uhodit blesk, přijít zloděj, nebo něco. I s RAIDxy jsou pořád (všechna) data v podstatě na jednom místě, ale je pravda že RAID bývá jednodušší a levnější než mít redundantní servery (na vzdálenějších místech, ideálně).
    9.9.2017 13:27 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    Proto je potřeba rozlišovat raid, zálohování a archivaci.
    -- OldFrog
    12.9.2017 10:19 rohlik | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    S tím RAIDem je to fakt už trochu OT pánové, ale přesto díky za příspěvky... Zálohy dat ze serveru beru jako samozřejmost. Rozhodně kvůli tomu nebudu doma stavět cluster. V každém případě jsem stále na vážkách... nakonec jsem si řekl, že server bych mohl dát na úplně jiné místo a tam by se zase víc hodil nějaký rackový :D SuperMicro dělá celkem zajímavé servery s Atomem, ale na tom toho zase asi moc nezvirtualizuju. Pokud by tohle někdy někdo řešil, tak hlavně bacha na servery, co jsou dodávány bez disků - může být problém dokoupit rámečky. Naopak pokud rámečky jsou a jsou 3.5", tak je potřeba redukce - myslím že vhodným kandidátem by mohl být Icy Box 2535StS.

    Každopádně kdyby někoho ještě napadnul nějaký dobrý server (třeba i o trošku dražší než jsem psal), tak ještě piště ;) dík
    k3dAR avatar 12.9.2017 11:50 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    mam dobre zkusenosti s touhle deskou: ASRock Rack C2550D4I
    umi to max 64GB RAM(ECC/NonECC), ma to IPMI (~KVM-over-IP), 12x SATA port(Intel + 2xMarwell radic), CPU je Avoton(server verze Atomu s AES-NI), 2x GLAN...
    vrazene do toho je PCIe optika 2x10G, pouziti jako file&pxe server, bezi tam nonstop 2 virtualy (z toho jedno Win7), plus obcas docasne dalsi 2 virtualy s W7... zalezi co od tech virtualu chces, pokud vykon i7, tak to neda ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    14.9.2017 22:59 rohlik | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nenáročného domácího serveru
    To nevypada vubec zle, ale uz je pozde, protoze server uz je na ceste... Treba to ale oceni jeste nekdo dalsi. Ja jdu nakonec do Supermicro SYS-5018A-MLTN4 (https://www.smicro.cz/supermicro-sys-5018a-mltn4-12039.html), coz ma koukam i stejny procak, jako ten ASRock. K tomu 2x 8GB ECC pameti... myslim ze budu spokojenej. Rad slysim, ze na tom provozujes i virtualy - myslim ze taky zustanu jen u nejakych 2 - 3 virtualu (nejspis pouze Linux) + sem tam neco na experimentovani, takze to by mohlo bohate stacit. Zazraky od toho necekam, ale urcite to bude lepsi, nez ten muj Banana PI M1, na kterem jsem provozoval "server" doted. Nakonec jsem usoudil, ze nema cenu jit do zadneho levneho HP, nebo tak neceho. Asi by to byl trochu overkill a ja bych zbytecne protopil prachy na elektrine. A jako bonus to ma IPMI (na ktery se pripojim i pres skvelou apku pro Android - Supermicro IPMIView).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.