abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)

    hza avatar 29.3.2020 00:24 hza
    Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Přečteno: 1587×

    Zdravím,

    jaký byste doporučili hypervizor?

    • hypervizor poběží místo systému na notebooku*
    • notebook je aktuálně dell latitude, podpora pro hw virtualizaci tam samozřejmě je
    • v hypervizoru by současně běhali jeden nebo dva guest systémy
    • jeden z guestů by byl Win7
    • další z guestů by byl OpenBSD
    • tyto dva zmíněné guesty to musí umět určitě
    • jinak bych tam občas spouštěl něco jiného - samozřejmě linux nebo ev. něco dalšího
    • samozřejmé je tedy, aby hypervizor umožňoval grafický výstup
    • dobré by byly i další věci, jako sdílení schránky atp.
    • hypervizor radši zadarmo, než placený (nebo radši levný, než drahý ;-) )
    • není potřeba vzdálená správa, automatizace ani jiné enterprise funkce

    Upřednostňuji bezpečnější řešení (a ze dvou bezpečných samozřejmě to, které je víc "lightweight")

    Na něco jsem si už klikal, ale nejsem to úplně schopný zhodnotit...
    Dík moc předem ☺

    * pozn.: hypervizor buď poběží přímo na železe nebo tam samozřejmě může být nějaký základní OS (linux, freebsd, nevím ...), v kterém poběží hypervizor, ale aby ten OS šel co nejpohodlněji a nejrychleji osekat na lightweight. Totiž aby tam ten základní OS nepřekážel, byl svižný a _bezpečný_...



    Odpovědi

    Max avatar 29.3.2020 10:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Z toho popisu to vypadá, že chceš Virtualbox, ale zároveň nechceš.
    Pokud nechceš Virtualbox a chceš něco rychlejšího, tak je tu kvm. Pro něj pak existuje několik možností, stačí si vybrat :
    KVM Management Tools

    KVM je součástí kernelu, takže když si nainstaluješ základní Debian bez ničeho, tak tam je KVM. A to pak můžeš ovládat ručně, nebo pomocí nějakého webksichtu (hodně odlehčený base je WebVirtMgr), či sady nástrojů (virsh - libvirt). Nebo můžeš použít All-in-one řešení jako např. Proxmox.
    Takže ovládání Hypervisoru přes web ksicht a přístup k samotným VM přes spice (né přes vnc, ale spice), tj. rychlá vzdálená plocha, která zvládá i videostreamy apod. A tam pak může fungovat i sdílení schránky mezi klientem a VM.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.3.2020 12:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Dotaz: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)…
    a o kus níže čteme…
    • hypervizor poběží místo systému na notebooku*
    • notebook je aktuálně dell latitude, podpora pro hw virtualizaci tam samozřejmě je
    Je to marný. Je to marný. Je to marný. Můžeš tisíckrát říkat, že provozovat virtualizaci na notebooku je fakt nouzovka. Ne že by to nefungovalo, ale dlohodobě to přináší akorát opruz. A jak píše Max. Když už, tak ten virtualbox, kdy si ty virtuály nahazuješ, jen když je potřebuješ. Jenže stejně časem přijde na to, že to akorát zabírá místo na disku a je lepší mít ty virtuály někde na nějaké krabici ve špajzu (skutečném desktopu, s výkonným procákem, chlazením a dobrou konektivitou) a přistupovat na ně vzdáleně, než trápit notebooka.
    31.3.2020 13:58 Mirek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Pod KVM můžeš také virtuálky nahazovat kdy chceš, Proxmox je snad moc komplexní, nevyužiješ na jednom NB vše co dává ( např. CEPH). Pokud chceš výkon - KVM, no a časem můžeš spouštět i virtuálky na USB3 disku. Povídání o tom jak to urychlit pomocí SSD bylo před časem na Fedoře... Nezapomeň ale použít paravirtualizované drivery. Pak máš plný výkon a ne emulaci.
    31.3.2020 18:00 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Mám brečet hned, a nebo za chvilku? Já moc dobře vím jaké jsou možnosti a co a jak se dá dělat. Zaobírám se virtualizací už víc jak 20 let.
    k3dAR avatar 31.3.2020 18:30 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    tak pro pres 20let zkusenosti z tebe vypadli takove blbosti? ;-) to mas jak s PXE, tak se tomu venujes a pritom v blogu o UEFI diskless si napsal blbost "iPXE toho oproti oběma výše uvedeným[syslinux,grub2) nabízí samo o sobě mnohem méně" pro info: iPXE toho nabizi vice, oproti syslinux hlavne moznost skriptovani, promene, kontrolu promene (je_nastaveno, schoduje_se_s), kdyz sem mel ~10000(kobinacnich) PXE polozek v syslinux tak to melo nekolik MB a kazda pridana kombinace znamenalo prepsat/rozkopirovat cele znovu, u iPXE je to par desitek kB a kombinace se dela skriptem tim ze pridam jedno menu jehoz vysledek se prida do parametru na zaklade ktereho to pak muze/nemusi zobrazit dalsi polozky ci preda do cmdline, pak treba user input textu, nebo info do serveru, v iPXE muzu pres http/php poslat udaje, server je zpracuje, na zaklade toho pregeneruje (ostrani/prida) polozky a reloadne se upravena verze iPXE menu...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    31.3.2020 22:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Nevíš o čem mluvíš.
    Max avatar 1.4.2020 08:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Klucí, už s tím přeměřováním pindíků přestaňte. Já vás rozseknu. Nejmenšího ho mám já ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.4.2020 09:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Chtěl jsem ti napsat: "Ukaž!" Ale raději ne. On by se toho ještě chytil někdo, kdo má problém s identitou a co potom. ;-)

    k3dAR především nepochopil, že iPXE mi nenabízí lokální interaktivní editaci menu, která je pro mne důležitá, když je nějaký problém při zvádění, protože používám dynamický ramdisk a přes PXE se natahuje pouze ramdisk a jádro – víceméně bez parametrů. No a v tom to je. Občas potřebuji před zavedením jádra přidat na lokální stanici nějaký ten break.

    Kromě toho iPXE bylo problematické při zavádění testovacích virtuálů, jelikož zrovna qemu interně iPXE používá a bilo se to.
    k3dAR avatar 1.4.2020 22:01 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    predevsim si napsal tu mnou citovanou blbost, ktera je opak reality, iPXE nabizi samoosobe MNOHEM vice nez syslinux... to ze konkretne tobe neprinasi nic navic, protoze i moznosti syslinux pouzivas omezene je jina vec, nic to nemeni na tom co se psal...;-)

    predevsim nevis, ze iPXE nabizi "lokální interaktivní vstup", parametry do promene ${cmdline} a pridas polozku pro edit
    [...]
    cmdline="tvoje vychozi parametry pro start"
    [...]
    :tvoje_menu
    [...]
       --item --key e edit_cmdline Upravit parametry startu
    [...]
    
    :edit_cmdline
       echo -n Uprav si parametry startu:
       read ${cmdline}
       goto tvoje_menu
    
    s (virt-manager/libvirt/kvm)/qemu zadne problematicke mlaceni s interni iPXE rom nevidim, pouzivam to skoro kazdej den ;-)

    btw: pokud se chces o iPXE neco dozvedet misto pomerovani si, dobrej start mas treba tady...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 1.4.2020 22:01 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    edit: tady
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    1.4.2020 23:07 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Používej si co chceš. Nevím kolik přes to nahazuješ strojů, ani jaké opičky s nimi děláš. Pro mě to je totálně okrajová záležitost, která absolutně nesouvisí s tím nač se uživatel ptal.

    Ostatně, jeho reakce jen potvrdila, že o tom uvažoval přesně jak jsem čekal.

    A pokud hodláš zpochybňovat moje řešení, tak se vytas s lepším.
    k3dAR avatar 2.4.2020 00:24 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    souvislost s dotazem byla ze si o tom take napsal blbost, necekal sem ze to uznas v ani v jednom pripade, tak normal ;-) jeho reakce je pokrivena nesmyslama ze (ani vyhrazenej) NB neni vhodnej (pro zadnou)virtualizaci, jestli zbytecne skoci do jineho HW i kdyz to nemusi byt potreba je druha vec...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.4.2020 08:16 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    On se neptal jaký si má koupit notebook, ale jaký má použít hypervizor.

    Chápu, že tě moje reakce popudila. Ty se totiž snažíš vždycky najít řešení. Jenže při tom zapomínáš, že tím jen zbytečné prodloužíš tazatelovu agonii, protože stejně nakonec dojde k tomu, že je to nad jeho schopnosti, nebo HW možnosti.

    Rozdíl mezi námi je v tom, že mým cílem je takového člověka buď odradit, nebo nakopnout aby o tom co chce realizovat zapřemýšlel i z jiných úhlu. To, že něco lze softwarově vyřešit totiž ještě nezaručuje uspokojivý výsledek.

    To platí i o použití linuxového desktopu. Považuji totiž tvoje evangelizační úsilí za medvědí službu. Fakt mě nebaví číst kecy typu: "Používal jsem linux několik let, ale nic v něm nefunguje, takže jedu zas na Windows." Žel, tohle je nejčastější výsledek u těch, co nejsou schopni a ochotni použít ani parametr pro help. Natož pročíst manuál či webovou stránku s tutoriálem.
    8.4.2020 08:05 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Uvědomujete si, že odpovědi zde nečte jen tazatel a že se z nich mohou inpirovat i další? Obvykle používám řešení na první dobrou, jako od přírody líného člověka mne nebaví či nemám čas prozkoumávat další možnosti. Příspěvky k3dARovi a MAXovi, abych jmenoval aspoň dva zástupce z těch nelitujících času s podáním podrobnějšího vysvětlení za hranici minimálního řešení, považuji za velmi přínosné. Za to bych jim i ostatním takovým chtěl aspoň za sebe zvlášť poděkovat.
    8.4.2020 10:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Především by se měli podle mě inspirovat k tomu, aby vůbec prvním krokem než položí dotaz bylo použití parametru -h (resp. --help). A druhým, vyhledání přes google nebo jiný vyhledávač, zda-li někdo jiný už stejný problém také neřešil.

    Důvod proč mi vadí opakované řešení stejných triviálních problémů je ten, že se pak v té hromadě prázdné slámy ztrácí řešení problémů co triviální nejsou.
    k3dAR avatar 1.4.2020 21:35 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    naopak ;-) ad blbost virtualizace na vyhrazenem nb, ad iPXE "asi" si prehledl na co si reagoval
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 31.3.2020 17:52 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    s tebou to taky nevypada moc dobre ;-) KVM si snad nemuzes nahazovat kdy potrebujes? proc by na NB(z popisu je zrejme ze by NB nebyl pouzivanej k nicemu jinemu) neslo virtualizovat?, pouzivam KVM i na roky starem Avotonu (coz je v podstate server Atom CPU), krome PXE/SMB/NFS/DHCP na zeleze tam bezi stabilne 2 virtualy pro remote vnc/rdp-app (1x Win, 1x Lin) + obcasne dalsi 2-3x Win ci Linux...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    31.3.2020 18:22 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Používám kvm virtualizaci v produkčním nasazení 6 let. Předtím jsem používal VMware a paralelně i nějakou dobu Xen, protože tu zkrátka byl, když jsem přišel. V laborkách se používá VMplayer a kvůli InstallFestu 2019 jsem měl nainstalovaný i Virtualbox. Ale na svém notebooku, jsem přestal virtualizaci používat už ani nepamatuji kdy. Naposledy, když jsem si jako takovou hříčku udělal virtualizovaný cluster, v rámci jedné 1GB image – využíval jsem při tom možnosti zahnízdění, kterou nabízí KVM. To bude asi 5 let nazpátek.

    Přijde mi totiž mnohem jednodušší, mít to puštěné někde jinde, a podle potřeby se nakonektit přes spice, než zbytečně zatěžovat notebook a zabírat kapacitu zraidovaných ssd disků.
    k3dAR avatar 31.3.2020 18:33 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    tak pokud by to byl NB pouzivanej na desktop praci tak jiste (i kdyz i na primarnim NB mam v KVM systemu pro testovani), nicmene z dotazu je prave jasne ze NB tomu chce vyhradit, idelane chce aby na zeleze bezel jen hypervizor, v nouzi nejakej oklestenej OS kterej by jen pustil hypervizor, pak se o zadne zatezovani nejedna a pokud vykon NB dostacuje neni v tom problem
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    29.3.2020 13:56 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Drviva vacsina tych projektov uz neexistuje alebo su uz niekolko rokov nevyvijane (napr. spominany webvirtmgr). Bohuzial jedina moznost pre desktop je dnes virt-manager a pre server proxmox (ak teda clovek nechce stravit tyzdne budovanim infrastruktury, ako napr. pri opennebule).
    hza avatar 30.3.2020 05:22 hza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Moc dík za odpovědi. Tak to ještě tedy zvážím celou konfiguraci (přikoupení HW nebo tak) Omlouvám se za nejasnost s tím "desktop" v nadpise, ale šlo mi právě o to, že to nemá být server, ale naopak počítač s připojenou klávesnicí, myší a monitorem, na kterém se to vše odbývá ;-)
    Tedy jsem právě nechtěl tu kisnu v komoře. No ale tedy zvážím...
    30.3.2020 09:50 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Ono je skôr otázkou, čo na tých špecifických OS má bežať. Ak to majú byť špecifické aplikácie ktoré vyžadujú priamy prístup na HW (licenčný token v nejakom LPT porte pre BSD, alebo grafika pre nenažrané hry vo Windows), tak to môže byť mierny zádrhel. A to až tak mierny, že sa môže oplatiť to živiť na fyzickom železe.
    k3dAR avatar 2.4.2020 00:31 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    a mas tedy jasno v tom, co v tech virtualech delat, pro jake pouziti, jan narocne aplikace, atd? protoze jak sem tupsal, samotnej NB neni problem, pokud je vyhrazenej a ma vykon na co potrebujes
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    31.3.2020 18:52 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    Pro příležitostné a testovací použití je virtualizace na notebooku v pohodě, pokud máte dost paměti a SSD. Samozřejmě od toho nečekejte extra výkon. Použil bych k tomuto účelu kvm a virt-manager - funguje to dobře a vyzkoušet to můžete za pár minut.

    Pokud byste ale chtěl ve virtuálce na denní bází pracovat, tak bych to nedoporučoval. Záleží, co od toho vyžadujete, jaký způsob použití a jaké programy tam poběží. Nicméně pokud se takto ptáte, tak to nemáte moc šanci zhodnotit a neztrácejte s tím čas. Raději si tam dejte normální linux, nainstalujte kvm a virt-manager a vyzkoušejte, co od toho můžete cca čekat.
    -- OldFrog
    2.4.2020 13:25 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypervizor na desktop (guesty win a bsd)
    pokud máte dost paměti a SSD. Samozřejmě od toho nečekejte extra výkon. Použil bych k tomuto účelu kvm a virt-manager
    Souhlasím, ale pokud je dost RAM, tak to jde i s HDD, akorát bude delší boot guesta, ale mít guesty na SSD je samozřejmě lepší - rychlejší.
    Pokud byste ale chtěl ve virtuálce na denní bází pracovat, tak bych to nedoporučoval.
    Nesouhlasím. Používal jsem Win7 jako guesta ve firmě několik let a bylo to pro mne mnohem lepší, protože jsem se mohl plynule přepínat mezi "osobním" Linuxem (hostOS) a "firemním" Win7 (guestOS). Takže je to hlavně o té ramce. 16GB by bylo ideální, ale dá se i s méně pokud by byl úsporný DE, např. XFCE.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.