abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (66%)
     (11%)
     (2%)
     (21%)
    Celkem 509 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni

    23.3.2021 13:41 anon
    Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Přečteno: 2599×
    Pri tlači na laserovej tlačiarni sa mi začali zobrazovať tenké horizontálne čiary cez celú šírku strany. Ich vzájomná vzdialenosť je asi 1.5mm, rozloženie na stránke je nepravidelné: občas je stránka úplne v poriadku, občas sú čiary zhora až dolu, občas len na časti stránky.

    Nedávno som menil toner, je však stále plný z viac než 50% a nijaký iný problém v tlači nie je, niekoré stránky sú stále úplne v poriadku. Navyše prvých 1000 strán s novým tonerom bolo vytlačených úplne bez problémov. Pri čistení optického valca bez oddelenia toneru (optická jednotka je od toneru oddeliteľná) mi to chvíľu pri otáčaní valca zanechávalo rovnaké linky aj na valci, takže snáď problém s tonerom? Alebo niečo iné? Čo by sa s tým dalo robiť?

    Odpovědi

    23.3.2021 14:41 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    To vypada na vymenu valce. Nektere to umi diagnostikovat. Jak je stara, co je to zac?
    23.3.2021 15:04 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Je to Lexmark E240n, kupovaná bola už dosť dávno, ale moc sa na nej netlačilo. Čiže vekom staršia, opotrebovaním nie. Nehlási mi, že treba vymeniť valec, pri vytlačení statusovej stránky uvádza photoconductor nad 80%. Navyše ma mätie pravidelnosť tých liniek, odstup vždy po 1.5mm, nie nejaké náhodné šmuhy. A tiež nijaké iné chyby v kvalite tlače.
    23.3.2021 15:27 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Jeste bych prosel celkem podrobny navod vyrobce. Je tam i celkem zajimavy test podle delky car.
    23.3.2021 16:35 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Niečo podobné som už predtým hľadal v User's Guide aj Technical Reference, pretože som predpokladal, že podľa tej pravidelnosti by sa mal dať problém lokalizovať, ale nič som tam nenašiel. Ten test na odkazovanej stránke má oveľa väčšie vzdialenosti medzi opakovaním čiar (u mňa je to len 1.5mm), takže to tiež nepomohlo. Meniť fotojednotku asi nemá zmysel, lebo si nedokážem predstaviť, ako by chybný fotovalec spôsoboval takúto poruchu. Transfer roller by podľa toho testu tiež asi zanechával stopy vo väčších odstupoch. Takže ostáva asi už len vyskúšať iný toner. Ten starý je už príliš prázdny, takže prípadná absencia horizontálnych čiar by asi nič nedokázala (ale skúsiť to môžem, ak čiary nezmiznú, tak chyba zrejme nebude v toneri). Takže asi bude nutné objednať nový toner a vyskúšať to s ním.
    xxxs avatar 23.3.2021 21:59 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    ja tiez tipujem fotovalec. presne takto sa prejavuje jeho poskodenie. ked ho vyberies(nepopal sa) a pozries zblizka, uvidis na nom vady. ak mas stastie, bude iba spinavy, potom ho ocisti, objednaj toner co sa netrusi. vycisti aj okolie a funguj. ak je valec popraskany, tak musis kupit novy.
    24.3.2021 15:31 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Fotovalec som už čistil a poškodenia som na ňom zbežným pohľadom nevidel. Možno ho pozriem ešte raz pod lupou, ale vzhľadom ku pravidelnosti liniek by to asi mohla byť skôr nejaká iná súčasť fotovalca ako jeho povrch, tak ako spomína Petr Šobáň nižšie.
    Max avatar 23.3.2021 22:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Hoď sem foto toho defektu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.3.2021 12:56 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Příloha:
    Prikladám fotografiu. Toto je príklad, keď je pokrytá takmer celá stránka. Občas je tých liniek len pár na celej stránke (na jednom či viacerých miestach), občas je to čisté alebo takmer čisté.
    23.3.2021 22:31 TechnikTom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Je to fotoválec. Obvykle tenké vlasové čáry. Buď je už vydřený, ale může být třeba jen zanesená nebo ztvrdlá stěrka co ho čistí - možné zkusit vyndat a vyčistit. To je nevýhoda těchto dělených systémů - laik nepozná jestli je problém ve vývojnici s tonerem nebo ve fotoválci. V tom mají výhodu "kazety vše v jednom".
    23.3.2021 22:48 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    U na stránce u opakujícího se efektu, se z jejich vzdálenosti a čísla Pí dá někdy vypočíst o co by asi mohlo jít (stejný průměr).
    24.3.2021 07:21 MM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    1,5mm to by musel být hodně malý průměr :)
    24.3.2021 13:10 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Netvrdím, že to tak nie je, akurát s tým fotovalcom nebola vytlačená ani šestina stránok, ktoré by mal zvládnuť (v statuse je stále nad 80%) a stále si nedokážem predstaviť, ako by to mohlo spôsobiť taký rovnomerný vzor (odstup 1.5mm, rovnomerne po celej šírke stránky). U vydretého fotovalca by som si skôr predstavoval nejaké nepravidelné škvrny opakujúce sa vo vzdialenosti rovnajúcej sa jeho obvodu, pripadne linku alebo pár liniek opakujúcich sa vo vzdialenosti dĺžky obvodu. Ale každých 1.5mm? Skúsim sa prípadne ešte pozrieť na tú stierku.
    24.3.2021 14:57 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Je to fotoválec.

    Teď jde o to že to nemusí být přímo ten válec ale související součástka....

    Osobně fotoválec vytáhnout a skontrolovat všechny možné části.

    Jinak nemůže to dělat koronový vodič případně špatný kontakt k tomu vodiči a fotoválci....
    24.3.2021 15:23 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Aha tak. Áno, pokiaľ by nešlo o samotný povrch valca, tak by to dávalo zmysel. Ten koronový vodič vyzerá dosť pravdepodobne (vzhľadom k veľmi malému rozostupu liniek). Niektoré tlačiarne umožňujú čistenie koronového vodiča, ale nie je to môj prípad. Bez rozobratia sa už na optickej jednotke nič viac skontrolovať nedá, takže ju skúsim rozobrať a skontrolovať.
    Max avatar 24.3.2021 15:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Pec to není, fuser film (fixační folie) také ne (to by čáry byly vertikální). Abych pravdu řekl, s tímto jsem se asi ještě nesetkal. Vždy nám u tiskáren odcházela pec, fixační folie (trhla se, uživatel trhnul, nebo stářím a pak šmouhy a svislé čáry apod.). Takže asi fakt jedině ten fotoválec. Koukám na nějaké weby a vypadá tam to také na něj svádějí, viz třeba : Black horizontal lines or streaks on printed pages
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.3.2021 16:18 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Ještě jsem koukal že jako náhradní díl se prodávají stírací lišty tak i ty by to mohly dělat.

    Prostě pokud je fotoválec OK tak jak píšu, buď problém s koronou, přívodem proudu do fotoválce (skontrolovat kontakty) tak pak ty lišty.

    V originál návodu na vodorovné čáry je napsáno pouze:

    White or black lines or bands

    FRU

    Print cartridge assembly (not a FRU)

    Developer drive coupling assembly

    Action

    Banding appears as light or dark horizontal lines on a uniformly gray page or on a page with a large area of graphics. Banding is primarily due to a variation in the speed of the paper as it feeds through the printer, especially in the developer and transfer process.

    Inspect the toner cartridge and paper feed components, especially the drive coupler and drive gears for debris, binds, or damage.
    24.3.2021 16:29 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Jinak k mé tiskárně (mám Brother) se při této chybě píše:
    Dirty charge electrodes

    Clean the electrodes of the drum unit and those of the machine. (Refer to Fig. 2-13 (P2- 56) and Fig. 2-12 (P2-56).)

    Dirt on the exposure drum

    Perform drum cleaning. (Refer to “2.1 Drum Cleaning” in Chapter 5.)

    Scratch or dirt on the fuser unit

    Replace the fuser unit.

    High-voltage power supply PCB failure

    Replace the high-voltage power supply PCB ASSY.
    24.3.2021 16:52 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Áno, nejaké podobné návody (zrovna ku tlačiarňam Brothers) som videl a práve možnosť chyby vo fuser unit sa mi príliš nepáčila. Tak som dúfal, že z tej pravidelnosti sa to bude dať nejako diagnostifikovať. Dúfam teda, že to bude iba ten fotovalec.
    24.3.2021 17:00 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    O náhradných stieracích lištách som nevedel. Zatiaľ ešte skúsim skontrolovať jednotlivé časti optickej jednotky.
    24.3.2021 17:44 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    25.3.2021 18:30 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Ďakujem, to sa môže ešte hodiť. V každom prípade teraz skúsim vymeniť celú optickú jednotku. Zdá sa, že chyba bude naozaj v nej a samotná stierka by asi tento druh chyby nespravila. Tak uvidím budúci týždeň, snáď tam nebude už žiadny iný problém.
    24.3.2021 16:38 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Tú stránku som videl, akurát tam bližšie nepopisovali typ či hustotu horizontálnych čiar a mne sa nezdalo, že by to mohlo byť spôsobené fotovalcom aj pri takej pravidelnosti ako u mňa. V každom prípade, pokiaľ je to len fotovalec, tak je to dobrá správa, ten možno vymeniť ľahko.
    24.3.2021 16:31 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Nepronika sitovy brum do te listy ktera maze naboj optickeho valce?
    24.3.2021 16:43 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    To neviem, ale nepovažujem to za pravdepodobné. Tlačiareň ešte nedávno tlačila bez problémov a nič som v zapojení nemenil.
    26.3.2021 16:45 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Nooo, jak rychle vyjizdi papir z tiskarny?

    50 Hz, to je perioda 20 ms

    1.5 mm / 20 ms = 0.15 mm / 2 ms = 0.15 m / 2 s = 15 cm / 2 s = A4 stranka za 4 sekundy

    Po usmerneni 100 Hz, to je perioda 10 ms

    1.5 mm / 10 ms = 0.15 mm / 1 ms = 0.15 m / 1 s = 15 cm / 1 s = A4 stranka za 2 sekundy

    A ze jsi nic nemenil ... kondenzator ve zdroji "odejde" pri zapnuti a najednou ti to dela. A ta nepravidelnost by necemu takovemu prave nasvedcovala...
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    3.5.2021 10:26 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Máš pravdu, dáva to zmysel. Našťastie v mojom prípade zatiaľ stačila výmena fotovalca a tonera. Tak snáď už nič iné neodíde.
    26.3.2021 19:44 TechnikTom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    http://support.lexmark.com/index?pmv=print&page=content&locale=en&productCode=LEXMARK_X546&segment=SUPPORT&userlocale=EN_US&id=SO5048

    Jinak potom, co sem bylo vloženo foto s ukázkou, to klidně může dělat i ten nový toner. To se zjistí jen postupnou výměnou - třeba zkusit vrátit starý toner. Opět nevýhoda těchto dělených systémů.
    3.5.2021 10:22 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    No, ten toner sa na tom naozaj podielal, keďže samotná výmena fotovalca nestačila, aj keď mi to nedáva príliš zmysel. (Koronový vodič pri fotovalci mi pripadal najlogickejší, nie je mi jasné, ako takú chybu môže spôsobiť toner.)

    K tomu odkazu: po výmene fotovalca, keď horizontálne čiary nezmizli, som skúsil zapojiť tlačiareň priamo do zásuvky (aj v inej miestnosti), ale nepomohlo to. Zabrala výmena tonera. Ináč mi pripadá zvláštne, že to nedokáže odfiltrovať nejaké zvlnenie a je to tak citlivé na zapojenie do zásuvky.
    3.5.2021 10:19 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Takže som skúsil vymeniť fotovalec, ale nestačilo to. Horizontálne čiary tam zostali stále, aj keď v značne menšom počte než predtým. (Ten menší počet však mohla byť aj náhoda, vytlačil som takto len pár stránok.) Tak som následne vymenil aj toner a kupodivu to pomohlo, horizontálne čiary zmizli úplne. Otestoval som to už zrejme dostatočne, ani po vyše 200 stranách nie je po horizontálnych čiarach ani náznak, čiže problém je už snáď vyriešený. Ďakujem všetkým za pomoc.

    3.5.2021 17:55 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Nemůže ten fotoválec poškodit i nějakou součástku na tom toneru, tím pádem se muselo měnit oboje.

    Nevím jak se u této tiskárny nanáší toner a co je součástí tonerové kazety a co toho fotoválce.
    3.5.2021 22:32 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Samotná optická jednotka obsahuje fotovalec, zbernú nádobu na uhlíkový prášok, stieraciu lištu a ešte jeden malý valec, o ktorom predpokladám, že je to nabíjací valec (namiesto koronavodiča). Okrem toho tam už nič nie je. (Teda je tam samozrejme ešte čip a nejaké mechanické časti, ale asi nič relevantné k problému.)

    Tonerovú kazetu som nerozoberal, takže neviem, čo všetko tam je, ale vždy som mal za to, že táto súčasť je skôr pasívna, v tom zmysle, že len poskytuje uhlíkový prášok na fotovalec, ktorý je už nabitý z optickej jednotky. Inými slovami predpokladám, ze tonerová kazeta neobsahuje nič podobné nabíjaciemu valcu či koronavodiču. Preto mi táto porucha nedáva v súvislosti s tonerom zmysel. Ale je pravdepodobné, že niečo chápem zle.

    Ináč po bezchybnej funkcii nového tonera som len pre istotu skúsil vrátiť späť starý toner a linky sa objavili znovu. Takže niečo s tonerou kazetou je isto chybné, len nechápem, ako je to možné. A stále dúfam, že je chyba naozaj len v toneri a nejde o prejav nejakej inej chyby v tlačiarni. Ale dokiaľ to bude fungovať, tak je to v poriadku.
    4.5.2021 00:16 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    U mé tiskárny je toner pouze zásobník a sype toner na jedné straně do jednotky s fotoválcem kde je vlastně další válec co to roznáší na ten fotoválec.

    U tebe je ten válec asi v tonerové kazetě a poškodil se asi od toho poškozeného fotoválce.
    6.5.2021 00:57 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Horizontálne čiary na laserovej tlačiarni
    Áno, je to tak, u mňa je nanášací valec súčasťou tonerovej kazety. Nejdem už dumať nad tým, ako k tomu presne dochádza. Mechanizmov na túto poruchu môže byť asi viac, keď podľa samotného výrobcu z odkazu vyššie môže robiť problém aj brum zo zásuvky. Pre budúcnosť budem vedieť, že príčina môže byť v optickej jednotke aj v tonerovej kazete a ak ich výmena nepomôže, tak bude skutočný problém.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.