abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:11 | Zajímavý software

    V reálném světě smícháním modré a žluté barvy vznikne barva zelená. V grafických editorech tomu ale tak není. Šárka Sochorová z ČVUT prezentovala na konferenci SIGGRAPH Asia 2021 možné řešení (Practical Pigment Mixing for Digital Painting) aneb blackbox Mixbox (online demo) snadno integrovatelný do grafických editorů s implementací modelu Kubelka-Munk. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence ale nedovoluje jejich použití v open source grafických editorech. Nemělo by platit Public Money, Public Code?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 08:00 | Zajímavý software

    ZombieTrackerGPS je lokální správce a prohlížeč záznamů tras z GPS lokátoru/navigace, napsaný s využitím knihoven KDE a Qt. Současná verze je 1.11, podrobnosti v seznamu změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 07:00 | IT novinky

    V OpenAI naučili neuronovou síť hrát Minecraft. Sledováním videí zveřejněných hráči této počítačové hry.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.7.0 správce digitálních fotografií a videí digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení. Nově je například podporován fotoaparát OM System OM-1 (Olympus). Aktuální digiKam je postaven na Qt5. Verze 8.0.0 bude postavena na Qt6. Vydána by měla být koncem roku. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.6. 13:33 | Zajímavý článek

    Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 70 tisíc vývojářů. Z Česka jich bylo 692. Ze Slovenska 229. Celkově bylo 91,88 % mužů a 5,17 % žen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    25.6. 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 open source komunikační platformy Mattermost (Wikipedie). Podrobnosti v dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    25.6. 00:33 | IT novinky

    Adventura VirtuaVerse je na portále GOG.com zdarma, akce trvá do 27. června.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.6. 14:22 | IT novinky

    Amazon představil našeptávač kódu Amazon CodeWhisperer. Jedná se o alternativu k GitHub Copilot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    23.6. 09:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 nástroje pro vytváření a úpravu snímků obrazovky Flameshot (GitHub) postaveného nad frameworkem Qt. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    23.6. 08:00 | IT novinky

    Vyhledávač Brave Search slaví první rok své existence a představuje Goggles. Za rok bylo zodpovězeno 2,5 miliardy dotazů. Nové Goggles umožňují vytvářet a sdílet vlastní sady pravidel a filtrů pro výsledky vyhledávání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Na sociálních sítích nebo jiných webových diskuzích vystupuji pod
     (63%)
     (18%)
     (19%)
    Celkem 629 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 24.5. 00:02
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 4.2. 09:52 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Takže díky Leoši! Nechť se Ti skvěle daří!
    6.2. 04:27 #
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    že posílám jednu Feodoru ;
    4.2. 09:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Je příjemné vidět, že alespoň jeden web zůstal (po vizuální stránce) za těch 20 let beze změny.
    4.2. 11:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Co je na tomhle archaickem designu prijemneho? Diskuse jsou doslova peklo.
    4.2. 11:37 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Kdyz opominu captchu, tak co diskuzim chybi k tomu, aby peklem nebyly?
    4.2. 18:00 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    nejake rozumne reseni vlaken - pokud jsou dlouha, potrebujes kilometr siroky monitor nebo je to fakt necitelne
    vencour avatar 4.2. 20:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    A příklad lepšího řešení?
    Leoši, děkuji za tento web, pro mne je pořád fajn.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    JiK avatar 4.2. 23:28 JiK | skóre: 11 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    take si vazim toho, ze nebyl zaveden nejaky priblby redesign, ktery by to cele zhorsil.
    5.2. 00:19  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    nutnosti je css pro pevnou minimalni sirku komentare, myslim, ze od jendy

    vylepsenim by byla moznost sbalovat podstromy kliknutim (javaskriptem) a otevrit si kterykoli komentar a jeho podstrom na samostatne strance pod unikatnim odkazem, vlastne jako na starem redditu
    5.2. 21:00 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    vzdyt je to nejhorsi diskusni system jaky jsem kde videl, staci se inspirovat kdekoliv
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 5.2. 21:38 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Inspirace kdekoliv znamená v první řadě uzamknout diskuzi pro neregistrované, ověřit registrované a nad ně pověsit cenzuru. Pak to konečně bude, jako všude jinde.
    5.2. 22:44 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    pravda boli co? tak si jdi zabrecet na root ty fnukno.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 6.2. 01:07 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Nepoužívej slova, o jejichž významu nemáš sebemenší tušení, co znamenají. Zkusil jsem, jestli se s tebou dá rozumně diskutovat, ale světlé chvilky vidíš jen z rychlíku. Takže tímto s tebou končím diskuzi na všech kanálech. Měj se a směj se.
    6.2. 12:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    tak to si me fakt poterstal zbabelce, jen utec a uz se nevracej.
    6.2. 13:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    technicke reseni s timto nijak nesouvisi, ale kdyby zmizela miriam a greta, pozvedlo by to portal o tri levely
    6.2. 19:06 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Podívej se, do jakých diskuzí píše Miriam, jakou má čtenost a kolik má komentářů. Ábíčko by mi mělo platit těžký prachy, za to, že to tady povznáším. Technobláboly nerdů ignoruju nebo tam píšu pod nickem Max Devaine. Zdar Max
    8.2. 11:45 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    jo dementni disruptivní trollové mívají komentářů hodně
    4.2. 10:05 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Tož vše nej do dalších let, jsem rád, že jste.
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    David Ježek avatar 4.2. 10:10 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Také se připojuji k tomu, že je super, že aspoň jeden web zůstal při starém. Dodnes oplakávám staré dobré CDRko, občas zatlačím slzu za Paladix. Na novej Root jsem si nakonec zvykl překvapivě rychle, ale to bude asi dáno tím, že jsem s ním pravidelně konfrontován :-).
    4.2. 10:38 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    kolik casu jsi venoval win11pro typuji ze 0.000
    xxxs avatar 4.2. 10:31 xxxs | skóre: 23 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    vdaka.
    4.2. 10:49 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Všechno nejlepší aspoň do stovky :)
    4.2. 11:38 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Diky!
    4.2. 12:55 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    To uz je 20 let? Leti to rychle. Diky Leosi a Lubosovi. Jen skoda, ze je zde stale kolibac a sekacka. :-D
    4.2. 12:55 Muj Pepa z Depa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Díky za Vaši práci! A ať to takhle (krásné, přehledné, jednoduché) vydrží co nejdéle. :-)
    4.2. 15:04 PetebLazar | skóre: 29 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu

    Bez ABCLinuxu by to bylo jako by na pustem ostrove staly jednom dva domy.

    Ruža Becelin avatar 5.2. 10:20 Ruža Becelin | skóre: 39 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    :-D :-D :-D

    4.2. 16:50 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Diky
    Gréta avatar 4.2. 17:21 Gréta | skóre: 35 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu

    všecko nej k narozkám 🎂 🎂 🎂 🎂

    tamten vávrův slíkací doktor filozofie hele je prej teďko linuxák hele videjko 🤭 😁 😁
    4.2. 17:41 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Snad sa tu takto stretneme s tymto dizajnom aj pri 120. narodeninach.
    4.2. 17:47 sk7 | skóre: 17 | blog: mtPaint
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    To sa mi ani nechce veriť, že to je už toľko rokov.Ako ten čas letí.Akurát som vytiahol zo skrine spomienkové predmety z roku 2003.Príručka a CDčko sú stále ako nové:
    http://prnt.sc/26or3e1
    http://prnt.sc/26or3x7
    http://prnt.sc/26or4q5
    4.2. 18:18 masryk by byl hrdy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Haha prý BASED, abíčko jelo memy už za první republiky.

    Based.

    On what?

    Debian :-D
    xkucf03 avatar 4.2. 19:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Přílohy:
    Pěkné :-), další kousek historie.

    (dávám do přílohy, ať to tu zůstane pro příští generace :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.2. 18:37 Peter Golis | skóre: 63 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Starneme, na asociálnych sieťach.
    4.2. 19:10 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Skoda, ze ted je to spis abclgbtpsvz...

    Btw, doneslo se mi, ze se Bluebear nechal presit na zenskou, je to pravda nebo nejaky sum na siti?
    4.2. 23:36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Btw, doneslo se mi, ze se Bluebear nechal presit na zenskou, je to pravda nebo nejaky sum na siti?
    Já myslel, že na růžovou medvědici.
    xkucf03 avatar 4.2. 19:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Díky za všechno. AbcLinuxu si zachovalo svoji jedinečnou atmosféru a humor, tak ať to takhle zůstane i další desetiletí :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AsciiWolf avatar 4.2. 23:42 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    +1 :)
    4.2. 20:46 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Jo, bylo to tu dobrý, než to tu převzal Doli a ta jeho stará megera.
    4.2. 23:57 JZD | skóre: 11 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Hele nádhero, do Doliho se vůbec neser, byl důstojný nástupce předchozích kapitánů vedoucí tuhle bárku neklidnými vodamy, a hleď dokončit Rande na Rypadle, dlužíš To místní komunitě Zlato.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    David Ježek avatar 5.2. 09:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Já s Lubošem řekl bych dle jeho komentů na fb postupem doby téměř v ničem nesouhlasím, ale za mě jako tehdejšího autora to na abcl fungovalo dál a dobře. Nedokážu už zpětně srovnat, jestli tam nebylo třeba nějaké zhoršení, s Robertem se spolupracovalo přímo ukázkově, ale plácat tady tyhle hnusy jako tvá poslední dvě slova, to radši táhni někam mezi ostatní burany.
    5.2. 12:20 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Je to megera, podívej se, jak Doli dopadl, chudák.
    5.2. 17:27 bluewafflebear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Jo no, chudáček co vlastní činžák v Prázééé helééé a vozí se v novym superbu. Měl se raději věnovat ábíčku...
    David Ježek avatar 6.2. 14:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Tady se člověk dozví věcí, skoro jako na v Prdelákově na návsi od Mařky s Božkou.
    pushkin avatar 4.2. 21:39 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Vše nejlepší ábíčku!
    JiK avatar 4.2. 23:32 JiK | skóre: 11 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    vse nejlepsi!

    Anyway, vite nekdo jak takova vec vlastne funguje? Kolik lidi tady denne chodi, kolik takova sranda stoji a kolik (doufam) vydela? Zkuste aspon odhadnout...Pokud je to mirne ziskove, tak by to mohlo skytat jiste zaruky, ze to tu nezmizi, tak jak zmizelo tolik jinych dobrych serveru, treba mageo.
    4.2. 23:53 koffryně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    By to chtělo nějakou žalobu, za to, kolik času mi tenhle web ukradl.
    5.2. 00:02 JZD | skóre: 11 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Vše nejlepší do dalších let, přeji milé Ábíčko. Doufám, že se nenajde nějaký kokot, kterej Tě desingově tak překope, že to tu bude stát za vyliž prdel. Mucinky muck :-* :-* :-* :-) ;-) :-D
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    David Ježek avatar 5.2. 09:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Napsals to sice jadrně, ale .... +1000.
    5.2. 20:01 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    +1. Opět nemohu nevzpomenout na to drama, když root přišel o svůj cool design a spoustu z nás ztratilo smysl života. :-)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 6.2. 01:23 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Z mého osobního pohledu se to na rootu posralo z více stran. Neměl bych problém být přispěvatelem, pokud by byl o mé peníze zájem. Což tehdy nebyl. Ta možnost se objevila až po různých testech na uživatelích. Nakonec to došlo tak daleko, že když člověk po dvou dnech něco hledal v diskuzi, nebo komentářích, tak to najednou nebylo k nalezení. Tím pro mne byla zabitá nejdůležitější část toho webu a tak jsem na něj přestal chodit. Proto mám i čisté svědomí, že nečtu něco, za co by bylo slušné zaplatit.
    David Ježek avatar 6.2. 12:46 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Na druhou stranu ale zmizel v diskusích ten hnůj nejhoršího zrna. Já osobně sice mám raději volnější pravidla, ale míti pravidla skoro žádná či žádná, pak je fakt z diskusí jen žumpa, jak vídáš tady na abcl. Takže za mě je sice root možná poněkud sterilnější, ale na druhou stranu zase kultivovanější. Tolik můj osobní názor jako čtenáře, nikoli autora.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 6.2. 14:11 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Ale jo, také jsem měl na výběr. Buď to akceptovat a zůstat, anebo ne. Já zvolil tu druhou cestu. Mé vnitřní přesvědčení mi totiž říká, že vymáhání čehokoliv restrikcemi není správné i když je naprosto jasné, že o kvalitu člověka se to opřít nedá. A co se týče té žumpy, tak si myslím, že je lepší si z ní vybírat to, o co mám zájem, než číst jen to, co je nám předloženo. Pak se nám totiž velmi snadno může stát, že ztratíme schopnost rozlišení a přirozeného výběru. Ale jak už jsem psal, je to jen můj pohled na věc.
    David Ježek avatar 6.2. 14:51 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Já to chápu a vlastně i souhlasím. Ale pak je tu ta optika provozovatele, který to celé financuje, má nějaké zákonné povinnosti a opravdu nemá potřebu mít z diskusí na svém serveru žumpu plnou hnusných kydů, které nezřídka jsou za hranou zákonných omezení. Kde leží ta hranice? Tam, kde jeden uživatel napíše druhému, že je čů*ák. Nebo tam, kde bude v diskusi propagovat nacismus, linkovat dětskou pornografii? Někde hranice leží, protože to že po technické stránce lze napsat do diskuse na internetu jakkoli odpornou věc, neznamená, že by tam mělo být možno. V reálu by si to ti lidé do očí v hospodě taky neřekli. Nebo řekli, ale pak řešili, čí jsou ty zuby na podlaze. Tyhle anarchistické a anonymní doby, to byla doména konce 90. let, případně samotného začátku tohoto století. Ale od té doby jsme došli dál, vždyť i zde na abcl se občas některé komentáře "shledávají závadnými".
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 6.2. 15:46 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Podívejme se na to trochu z vrchu. Planeta je kulatá, pak je otázkou, jestli pojem jakýchkoliv hranic, tak, jak je známe a vnímáme je správný? Který, jiný živočišný druh se těmito hranicemi řídí? Ano, všechno na této planetě má svůj řád, který se v (ne)pravidelných intervalech opakuje, ale není lidstvo tak trošku mimo ten řád? A má, či nemá být mimo? Protože jak to tak vypadá, tak náš řád škodí nejen planetě, ale i nám samotným a poučit se z toho neumíme... A tak raději vymýšlíme omluvy, kterými se to všechno snažíme ospravedlnit. Ve výsledku jsme jen pouzí parazité, nic víc.
    8.2. 10:44 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    A tak raději vymýšlíme omluvy, kterými se to všechno snažíme ospravedlnit. Ve výsledku jsme jen pouzí parazité, nic víc.
    Pozor. Pro některé lidi je to až příliš anarchistická myšlenka. Oni si totiž myslí, že jsou z planetárního hlediska něco lepšího 8-P
    Ruža Becelin avatar 8.2. 12:10 Ruža Becelin | skóre: 39 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    > Na druhou stranu ale zmizel v diskusích ten hnůj nejhoršího zrna.

    > Takže za mě je sice root možná poněkud sterilnější, ale na druhou stranu zase kultivovanější.

    No nevím, minimálně dvě individua, co tam jako registrovaní pravidelně prasí diskuze, tu kultivovanost sráží na dno.
    10.2. 18:19 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Na druhou stranu ale zmizel v diskusích ten hnůj nejhoršího zrna.
    To si úplně nemyslím. Sice zmizeli lidi kteří jsou vulgární, ale trolové jsou tam pořád tolerovaní a zrovna ty seš občas jeden z nich. Mě by úplně stačilo osobní blokování komentářů od autora včetně podstromu. Většinou tam trolují pořád ti samí dokola, takže není těžké si je odfiltrovat ručně.

    Jinak já jsem letos podporu roota ukončil ani ne tak kvůli komentářům, ale kvůli tomu, že už mě ty články prostě nezajímají. Vychází tam vlastně jenom hodně úzce zaměřené články pana Tišnovského, pak kompiláty zpráviček, tvůj IT bulvár a občasné články od Krčmáře nebo dalších. V poslední době čtu jen občas něco od Tišnovského nebo pokud je zajímavý nějaký nepravidelný, takže max. 2 články za týden. Na to mi přijde i těch 400/rok dost, zvlášť když ani těch zpráviček moc nevychází. Aspoň mám rozpočet podpořit některé zajímavější projekty na české mediální scéně.
    David Ježek avatar 12.2. 14:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    V pohodě, to je prostě vývoj. Já třeba nepovažuji svoje články za bulvár (jo, občas si dam něco řekněme sloupkařského typu, ale věř mi, že mě Petr krotí :-)) a osobně třeba nečtu vůbec Pavla Tišnovského, protože mě to naprosto nezajímá. Ale i tak si myslím, že tu oblast, o které píšeme, pokrýváme docela slušně. Pokud chceš svých 400Kč ročně věnovat někde jinde, je to samozřejmě tvoje svobodné rozhodnutí. Nicméně jsem zvědav, které jsou ty zajímavější projekty na české mediální scéně?
    5.2. 11:18 Jiri Bajer | skóre: 34 | blog: Sarimuv koutek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Taky preju vsechno nejlepsi ke kulatinam, jen bych si do pristi dekady moc pral, aby tu zas byl kvalitni obsah jako v dobach zasle slavy...

    BTW fakt abicko existuje az od roku 2002? Podle historie sveho uctu mam prvni komentar uz z rijna 2001...
    6.2. 09:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    To by ten kvalitní obsah musel být ochoten někdo vytvořit a/nebo zaplatit...
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 6.2. 12:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    To je dnes VELKÝ problém všude. Česko je prostě příliš malé na to, aby IT vydělaly reklamou na jen-a-pouze špičkový vlastní obsah. To prostě v naší realitě nejde a důkazem jsou všechny weby, od abcl až třeba po živě. Chceš vidět vzor toho úpadku, tak viz moje původní působiště cdr/diit, tam to šlo od devíti k pěti už za mě, nyní je to ještě níže a přijde mi, že i držák no-X už píše často jen vatu, aby byly nějaký kapříci. V Česku to prostě je hodně těžké. Příliš mnoho webů, příliš malý trh, příliš malá ochota platit za unikátní obsah a nemyslím si, že schovávání za paywall to vyřeší. A to platí pro živě, stejně jako hn apod.
    6.2. 13:15 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    to vyresi jen opusteni cestiny a prechod k anglictine, ale to bude trvat tri generace
    David Ježek avatar 6.2. 13:58 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Nevyřeší. A mimochodem, tohle se říkalo už před 15 lety. Nikam jsme se od té doby neposunuli.
    8.2. 11:47 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    samozrejme, ze posunuli, dnes, kdo neumi anglicky a je mu vic nez 10 let, je povazovan za pologramotneho
    6.2. 17:41 Marek Antoš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Nikoliv, k nemcine. Sice delaji ty anglicke verze ktere vy vetsinou ctete ale jsou mene pravdive nez nemecky original, zamerne.
    8.2. 11:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    jaky nemecky original? wtf?

    krom toho nemcina je neskutecne neprakticky jazyk, ktery nepouziva mezinarodni terminologii

    zatimco na cteni odbornych anglickych IT clanku staci tri lekce anglictiny
    8.2. 23:30 #
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Dodej magaziny ktery ctes ja ti dodam kdo zatim stoji a jake magaziny muzes cist od stejneho majitele ale pod jinym vydavatelstvim ktere neni urceno pro globalni trh. Pokud to bude mozne. Ale to wtf uz prosim te nepouzivej, to pozivaj pubertaci, ktery neumeji vyjadrit co tim chteji skutecne vyjadrit.
    10.2. 17:09 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    wtf je zkratka, jinak je to zcela normalni a vystizna veta :) ale to by ses musel krome nesmyslne nemciny naucit i anglicky
    David Ježek avatar 12.2. 14:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Není. Ne v českém prostředí. Je to spíš citoslovce používané těmi, kteří už z těch sociálních sítí apod zdegenerovali, že se neumí pořádně vyjádřit celou větou.
    12.2. 16:27 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Tak pan je uz odbornik aj na lingvistiku. Root ma naozaj stastie, ze ma k dispozicii takeho polyhistora.
    6.2. 13:25 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Dříve to nebyl problém? Jestli ne, tak proč?
    David Ježek avatar 6.2. 13:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Protože se ZCELA změnil způsob, jakým majorita získává informace. Dobře je to vidět na čtenosti mnohostránkových recenzí hw produktů. Největší čtenost má 1str., za ní následuje poslední str s čteností řekněme 2/3 té první. Cokoli mezi tím je vata s čteností tak kolem 10-25% první strany. Ale je to jedno, to jsou jen relativní poměry čteností. V absolutních číslech je to blbé, protože jsme malý trh, protože YT a protože za posledních 15 let vyrostly spousty takových webů. Tam, kde kdysi bylo jen žive/pct/cdr, máš dnes mraky dalších, třeba cnews/ehw, třeba ... cojávím, vždyť už ani nevím, co existuje, vypadl jsem z toho před skoro 5 lety.

    Jo a taky už to zajímá méně lidí a méně do hloubky.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 6.2. 14:19 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Ono je otázkou, jestli to je vůbec špatně? Podle mne to svědčí o tom, že jsme na tom mnohem lépe s angličtinou a umíme jít přímo ke zdroji. Doufejme, že to neovládne rozsypaný čaj, to bych byl zase v pr..... No i když překladače už jsou také na dost jiné úrovni.
    David Ježek avatar 6.2. 14:54 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Můj názor je ten, že špatně to není. My Češi, tedy potažmo čeští IT pisálci, nejsme tak unikátně výjimeční, aby bylo možné tvrdit, že svět či český čtenář o něco přichází, když nevyjde na cz hw webu recenze toho či onoho produktu. Máme na to míň času, je tu v oběhu méně kusů na zápůjčku, nemáme takové konexe do hw firem a prostě hrajeme celkově až páté housle. Mě třeba před lety definitivně znechutila Nvidia tím, že ve střední Evropě koloval jediný ks jejich nové karty na test mezi všemi redakcemi, zatímco v západní Evropě / Americe kolovaly spousty kitů s 3ks karet pro SLI. To člověk definitivně pochopil, že těm centrálám jsme totálně u ... bez ohledu na to, jak kvalitní práci někteří v té době odváděli (nemyslím sebe).
    7.2. 09:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Podle mne to svědčí o tom, že jsme na tom mnohem lépe s angličtinou a umíme jít přímo ke zdroji.

    Až na to, že "přímo ke zdroji" je úplně ten samý novinářský pisálek jako český novinářský pisálek, kde oba dostali do ruky ten samý hardware. Rozdíl je akorát v tom, že anglický pisálek svoji živnost může provozovat i teď, protože má větší čtenost (sledovanost) než ten český
    Quando omni flunkus moritati
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 7.2. 10:19 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    No jo, ale jak už tu bylo psáno, tak český pisálek má mnohdy smůlu na ten hardware, kdy se k němu dostane později, pokud tedy vůbec a v té době já už o tom hardware mám všechny potřebné informace. Takže je tam i značné znevýhodnění.
    7.2. 10:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    To je pravda, nicméně to nemění nic na tom, že ten anglický pisálek je stejné "přímo ke zdroji" jako ten český.
    Quando omni flunkus moritati
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 7.2. 11:01 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Jo ták, už ti rozumím, já to "přímo ke zdroji" myslel čtenáře.
    7.2. 14:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Nerozumíte. Umět jako čtenář anglicky a jít "přímo ke zdroji" k anglickému textu je totéž, jako jít "přímo ke zdroji" k českému textu. Tj. žádný rozdíl, v obou případech jdeme přímo ke zdroji a nedošlo v tom k žádné změně. Vždycky jsme uměli jít přímo ke zdroji, akorát teď je to jiný zdroj.
    Quando omni flunkus moritati
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 7.2. 18:37 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Pak ovšem není zdroj, jako zdroj. Třeba v rámci té rychlosti, o které jsem psal. Český zdroj většinou patří k těm pomalejším. Než se informace dostanou do českého zdroje, tak z anglického už může být hotovo a vyřešeno. Pak to nemůže být totéž.
    7.2. 19:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Pak ovšem není zdroj, jako zdroj.
    To je pravda, nicméně nemáte pravdu v tom, že jsme na tom lépe s angličtinou a umíme jít přímo ke zdroji. To jsme uměli vždycky, s angličtinou se pouze mění to, ke kterému zdroji můžeme jít.
    Quando omni flunkus moritati
    10.2. 17:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    no s anglictinou muzeme k tomu globalnimu, mezinarodnimu a informacne nejbohatsimu a to se sakra pocita

    s rustinou, nemcinou, spanelstinou nebo cinstinou jsi dost v handicapu
    8.2. 10:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Promiň, ale pokud anglický zdroj píše blbosti, tak to žádná rychlost nespraví. Spíš naopak.
    8.2. 11:50 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    jo anglicky zdroj pise blbosti a cesky ne :))

    nejkvalitnejsio zdroje jsou samozrejme v anglictine, jednak proto, ze je jich nejvic (tedy cista statistika), ale hlavne proto, ze kdo chce publikovat kvalitni informace pro sirokou verejnost, publikuje je samozrejme v anglictine, at je to rus nebo mexikanec
    8.2. 13:09 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Co kdyby sis konečně přestal domýšlet to co nikdo nepsal, a nepsal chujoviny? To že někdo něco naslintá v angličtině ještě neznamená, že je to kvalitní a validní informace!
    10.2. 17:14 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    ne to neznamena samozrejme, pletes si pricinu a nasledek

    opacne to ale plati, naprosta vetsina kvalitnich informaci se publikuje primarne v anglictine, protoze to je mezinarodni jazyk ve vede, technice a temer vsech dalsich oblastech lidske cinnosti

    ale uznavam, ze informace o paleni samohonky bude mozna lepsi hledat v rustine
    11.2. 09:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Plácáš nesmysly. Vystrč hlavu z akvárka.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 8.2. 13:18 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Dobrá, tak to přirovnejme k balíčkovacímu systému distribucí. Třebaže existují bližší zdroje, tak i ty vzdálenější mohou být (a bývají) rychlejší, proto je z nich jakákoliv aktualizace rychlejší. Pochopitelně toto přirovnání platí pouze při shodném obsahu. A ruku na srdce, české weby přebírají své informace převážně ze zahraničí. A mnohdy i nepřesně, či dokonce zkresleně. Krásně to teď bylo vidět třeba i na tom COVIDu. A je zajímavé, že i některé informace, které by měli být nejpřesnější z nejbližších zdrojů jsou natolik nepřesné, že je lepší se na ně podívat ze zdrojů vzdálenějších. Proto neškodí se na stav naší republiky občas podívat ze vzdálenosti světových médií.
    8.2. 14:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Pochopitelně toto přirovnání platí pouze při shodném obsahu. A ruku na srdce, české weby přebírají své informace převážně ze zahraničí. A mnohdy i nepřesně, či dokonce zkresleně.
    Problém je, že na rozdíl od balíčků v distribucích ten obsah není nikdy zcela shodný. Hodně lidí se domnívá, že jim pro porozumění stačí umět anglicky, jenže to tak není, protože pro práci s informacemi, bez ohledu na jazyk, je nutné znát širší kontext. Bohužel výsledkem jsou následně ty invalidní informace v českých médiích, které pak žijí vlastním životem.

    V normální společnosti se takové informace označují jako lživé a zavádějící. Ukázkovým případem jsou „informace”, které neustále vytrubuje do světa Babiš. Za výraz typu „Fialova drahota”, by zasluhoval do držky zmrd jeden. Nemluvě o tom, že tzv. „pandemický zákon” je primárně produktem jeho vlády!
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 8.2. 14:20 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Politiku bych tu raději nerozváděl. Shrnul bych to asi tak, že jak se v '89 vyřvávalo: "Za tři roky na úrovni Rakouska!", tak se to nepovedlo ani za třicet let. A vzhledem k vývoji jsem poněkud skeptický, že se tento "cíl" vůbec kdy povede.
    8.2. 14:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Když vidím poslední vývoj v Rakousku, tak jsem za to i docela rád.

    Obecně mi přijde tak trochu úchylné jak se tady mnozí zhlížejí ve státech co tíhnou k autoritářskému řízení.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 8.2. 15:32 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Tak Rakousko v '89 bylo zcela jiné, než je dnes. Podle mne nešlo o nějaké vzhlížení, ale o dosažení úrovňového cíle státu. A náš potenciál středoevropské země byl celkem úspěšně zabit. V politickém spektru nemáme žádnou hrdost a důstojnost. Neb se prodáváme jak ty nejlevnější k***y. Bohužel, dokud se nám nepodaří prosadit politickou odpovědnost, tak je bez šance to změnit a dál nás budou všichni kolem pěkně oje**vat.
    6.2. 16:10 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu

    Zajímavý pohled. Souhlasím, že dlouhé texty netáhnou, že s komercí přišla konkurence, i ta globalizovaná (ale stále s českým obsahem jako YouTube).

    Ale nechtěl jsem to rozplizávat na IT obecně. Mně šlo o linuxové weby, abychom srovnávali stejnou cílovou skupinu. Pokud si dobře vzpomínám, tak tehdá bylo Ábíčko, Root, Penguin, určitě ještě jeden, na jehož jméno si už nevzpomenu, a pak punková Hysteria.sk. Dnes máme Ábíčko a Root. Teď koukám, že ještě existuje LinuxEXPRES. Ano, je to redukce: Jediný Root si udržel články a zprávičky; blogy se tam neujaly. Abíčko přišlo o články a zůstaly zprávičky a blogy. Na LinuxEXPRESu jsou jen zprávičky.

    Já mám takovou teorii, že dřívější množství linuxových webů byla anomálie. Možná daná tehdejší dobou. Neměli jsme srovnání se zahraničím. Chtěli jsem být nejlepší. Zároveň doznívalo takové socialistické kutilství, kdy spousta lidí dávala hodně a chtěla za to málo. Nebo kdy se nejprve dělalo a pak se řešili peníze. Popravdě netuším, jaká situace byla v zahraničí, jestli tam někdy byla podobná móda. (Existence polského tištěného časopisu napovídá, že někde ano.) Navíc Linux a webový server má k sobě hodně blízko, takže je logické, že ti, co dokázali udělat web, tak asi pravděpodobněji psali o Linuxu. Ale když se někdo ohání malým trhem a když se podívám na anglicky (jednu dobu jsem hledal i německy) psané weby, tak musím konstatovat, že nic takového jako linuxový web s původním či jinak hodnotným obsahem prakticky neexistuje. Globálně. Nebo alespoň jsme nenašel. To druhé mi s dnešními schopnostmi Googlu přijde nepravděpodobné. Existují populární až bulvární weby typu Arstechnica nebo ZDNet, ale tam Linux nemá ani vlastní kategorii. Existuje LWN, ale to je výjimka s velmi specifickým zaměřením. Obsah Redditu jsem nikdy nezkoumal, ale obávám se, že to bude taková plkárna blížící se diskuzím zde pod zprávičkami. Kde lze občas najít technicky hodnotný text, jsou e-mailové konference distribucí, ale to už není web.

    cojávím, vždyť už ani nevím, co existuje, vypadl jsem z toho před skoro 5 lety.

    Já taky. Jenže já mám ten pocit, že příčina není v tom, že o takovém obsahu nevím, ale že neexistuje.

    David Ježek avatar 6.2. 20:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Jediný Root si udržel články a zprávičky; blogy se tam neujaly. Abíčko přišlo o články a zůstaly zprávičky a blogy. Na LinuxEXPRESu jsou jen zprávičky.
    Njn, já Root zas tolik aktivně nepoužíval v klíčové době, takže nedokážu posoudit, jak se mu povedol se udržet s těmi články. Já do toho vlastně naskočil až 2017. Ale jsem rád, že pořád něco takového v cz prostoru existuje, protože spousta obsahu je unikátní myslím i ve světovém měřítku.
    Já mám takovou teorii, že dřívější množství linuxových webů byla anomálie. Možná daná tehdejší dobou. ... Zároveň doznívalo takové socialistické kutilství, kdy spousta lidí dávala hodně a chtěla za to málo. Nebo kdy se nejprve dělalo a pak se řešili peníze.
    No jasně. Já taky mraky věcí na přelomu století dělal zadarmo z čistého nadšení, bez jediné myšlenky na monetizaci. Takové byly prostě doby. Já jen nikdy neměl rád sw vývoj / vývoj webů, takže jsem nikdy osobně nezaložil žádný cz hw web. Třeba kdybych to udělal, kdo ví.... Ale není to důležité. Tenhle model prostě zrodil cdr, abcl, root a kdovíco dalšího (klidně mě doplňte).
    Ale když se někdo ohání malým trhem a když se podívám na anglicky (jednu dobu jsem hledal i německy) psané weby, tak musím konstatovat, že nic takového jako linuxový web s původním či jinak hodnotným obsahem prakticky neexistuje.
    Je nepodstatné, že v eng světě nic takového neexistuje. U nás v cz jo, ale cz je příliš malej svět, než aby to uživilo dostatečně početnou full-time redakci v hlavním pracovním poměru.
    Existují populární až bulvární weby typu Arstechnica nebo ZDNet, ale tam Linux nemá ani vlastní kategorii.
    Who cares? Já ne, ať si dělaj, co chtěj. Podobně přitroublíkové na dpreview. Když pominu ty dva zoufalce z původne Camera Store, co točí videa o své zamrzlé pubertě a nových foťácích, tak i ta ostatní stafáž už spíš jen papouškuje a přebírá věci odjinud. Nejvíc to tahá za vlasy u analogovejch témat. Ale funguje jim to skvěle, protože jsou prostě v eng světě a jsou nejznámější. Mají dostatečně velký trh. Tečka.
    Existuje LWN, ale to je výjimka s velmi specifickým zaměřením.
    No jasně, to je tak specifická výjimka, že vlastně jen potvrzuje pravidlo.
    Obsah Redditu jsem nikdy nezkoumal, ale obávám se, že to bude taková plkárna blížící se diskuzím zde pod zprávičkami.
    Nevím, mám za to, že život je příliš krátký na to, aby člověk krom jiných věcí závislákoval ještě na Redditu :-).
    Kde lze občas najít technicky hodnotný text, jsou e-mailové konference distribucí, ale to už není web.
    Nojo, ale kdo se tím má probírat. Sorry, tohle přenechám mladším, co nemají děti a normální život. Jako já, když mi bylo 20+.
    Já taky. Jenže já mám ten pocit, že příčina není v tom, že o takovém obsahu nevím, ale že neexistuje.
    Je to možné. Ale mě osobně je to naprosto fuk. Mě ke spokojenosti stačí tu a tam nějaké měření výkonu CPU v SVT-AV1/x265 a jsem spokojenej. U GPU je mi vše naprosto jedno, poslední hra, co jsem hrál, byl/je Skyrim, což je 10+ let stará věc. A bezat, viz výše o dětech a normálním životě :-).

    Zkrátka dokud bude třeba to moje někdejší diit v černých číslech, tak to pojede dál. To znamená, že musí fungovat na nějakejch studentících, proč to stále dělá no-X, nevím. Ale asi to zkrátka není ve ztrátě. Nicméně tomu odpovídá kvalita obsahu, která už je zčáti nízká až mizerná a zčásti odfláknutá. Tady na abcl je to podobné, když pomineš nadšenectví zprávičkářů, tak kdy tady naposled vyšel pořádný kvalitní a dobře zaplacený článek? Prostě už to funguje jinak.

    Ostatně je to i v tištěných médiích. Moje oblíbená Ikarie, nyní už přes 10 let XB-1, roky skomírá. Zachránil je Saša a později crowdfunding. Nyní zdražili z 95Kč za číslo na 150Kč. Mohl sis předplatit až na 3 roky za původní cenu, což jsem udělal. Ale tedy číslo 1/2022 je síla. úUvodník Františky Vrbenský končí uprostřed věty a minipovídka Marka Dobeše (ano, TOHO Marka Dobeše), je odfláknutá sračka trouby se zamrzlou pubertou, která nedává smysl, je trapná, blbá. Plýtvání místem. Jakoby toho měla redakce plný kecky a byli poněkud vyhořelí. Snad se vzchopí a tyhle kraviny už do tisku nepustí.

    Prostě je blbá doba, ta hodně blbá trvá už dva roky a potřebujem se z toho konečně vyhrabat. Uff, to jsem se zas rozkecal...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 6.2. 21:46 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Obávám se, že po tom "vyhrabání se" budeme zase o nějaký ten kus svobody chudší.
    7.2. 07:20 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Jakoby toho měla redakce plný kecky a byli poněkud vyhořelí.
    To není vyhořelost, ale následek očkování. Sraženina v mozku není žádná legrace a mrzí mě, kolika lidem se to děje.
    Ruža Becelin avatar 8.2. 12:13 Ruža Becelin | skóre: 39 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    > Njn, já Root zas tolik aktivně nepoužíval v klíčové době, takže nedokážu posoudit, jak se mu povedol se udržet s těmi články.

    Root drží články p. Tišnovského. Ten odejít, tak je po Rootu :-/
    8.2. 13:40 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Uff, to jsem se zas rozkecal...
    Tak uz nepis. A pokud mozno, nepis vubec. ;-)

    Ano, je blba doba, kdyz se autorem stanes i ty. ;-)
    David Ježek avatar 8.2. 20:13 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Autorem jsem se stal v únoru 2005, děkuji za optání.
    8.2. 13:38 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Tak hlavne, ze ty pises vsude :-)
    David Ježek avatar 8.2. 20:13 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Píšu pouze na rootu, nikde jinde.
    little.owl avatar 8.2. 11:50 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Toto ale leti.

    Bohuzel to tu trochu umrelo, asi generacni zmena. Spousta lidi, se kterymi tady pred lety clovek flamoval, sem jiz nechodi, hadam ze rodina, kariera a tak. Linux jiz nema takovou pozici jakou mel v devadesatych letech, kdy to byl vylozene symbol svobodne softwaru a spojoval celou generaci hackeru a geeku casto zacinajicich na puvodnim Unixu ci malych pocitacich jako ZX Spectrum. Ted je jiz scena mnohem fragmentovanejsi, stejne jako moznosti realizace se, spousta veci se implementuje jinymi techologiemi, v prohlizeci, v kontejnerech. Desktop je pro radu lidi jen novy terminal, kde je jedno co bezi, server genericka platforma. Doby kdy programatorska lingua franca bylo C jsou jiz take pryc a mainstreamovych programovaich jazyku mame podstatne vice. K tomu Linux dospel a ztratil sex appeal. To se pak tezko hleda spolecny jmenovatel a mladsi generace je fragmentovana a casto jinde.

    Kazdpopadne jsem rad ze tu ten server stale je.
    $ man rtfm
    8.2. 13:15 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Ted je jiz scena mnohem fragmentovanejsi, stejne jako moznosti realizace se, spousta veci se implementuje jinymi techologiemi, v prohlizeci, v kontejnerech. Desktop je pro radu lidi jen novy terminal, kde je jedno co bezi, server genericka platforma.
    Smutné dědictví Ubuntu. Předtím byl linux alternativa pro lidi co byli ochotni se učit a spolupracovat. A korunu tomu pak nasadil google s androidem – java bastlem nad zastaralým linuxovým jádrem.
    little.owl avatar 8.2. 13:38 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Tezko rici. Ubuntu se urcite vymezovalo vuci Linuxu, ale privedli spoustu mladsich lidi. To ted chybi.

    Mysleno to bylo ale spise tak, ze plno lidi se dnes spokojene realizuje treba v Node.js ekosystemu, na pocitaci jim staci ze podporuje Chrome a Electron a nejaky desktopovy OS je nezajima. Tataz situace zacina pomalu nastavat na serverech - ruzne serverless platformy typu AWS Lambda ci Kubeless - proste neni podstatne co tam bezi za OS, hlavne ze mi to umoznuje spusti a administrovat muj kod. To je obrovsky posuv.
    $ man rtfm
    8.2. 13:53 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    V tom je ten problém. Ti lidé už totiž většinou nechápou jak to funguje a tak dělají děsné a hlavně naprosto zbytečné prasárny, které jsou pak děsně „cool”.
    little.owl avatar 8.2. 18:50 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Nedaval bych rovnitko mezi serverless a prasarna a to ani u webovych aplikaci. Serverless platformy jsou silne optimalizovane a spoustet muzete nativne i aplikace napsane v C++ pokud vam nestaci Node a WebAssembly.
    $ man rtfm
    9.2. 11:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Podle mě věc, která si potřebuje sáhnout při instalaci na několik webů, aby si odtamtud stáhla potřebné kusy kódu, je prasárna.
    little.owl avatar 9.2. 15:12 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    To mi prijde trochu zcestne. Jednak online instalacni repositare jsou snad normalni, to ze jsou distribuovane nevadi, a hlavne, ono to tak vubec nemusi byt udelane, muzete uplodovat i jeden soubor.
    $ man rtfm
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 8.2. 13:25 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    No on se nám hlavně proměnil ten internet. Dříve to byla studna plná informací, které bylo možné takřka bez rozmyslu aplikovat, jelikož byly pravdivé. Dnes je to smetiště, kde se nejrychleji aplikuje nepravda.
    little.owl avatar 8.2. 13:41 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Tak to ano. Nicmene to nevysvetluje treba pokles aktivity na tom serveru a i jinych podobnych ve srovnani s minulosti. Me to skutecne prijde jako generacni obmena, s tim ze nova geekovska generace ma uz jine zajmy.
    $ man rtfm
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 8.2. 13:49 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Ano, obměna je tam určitě. A vypadá asi takto ...
    little.owl avatar 8.2. 14:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Tohle u vetsinove populace platilo i v minulosti, tady zas tak velka zmena neni. Tam jde spise o to, kde hleda seberealizaci geekovska mensina a tam si myslim, ze ke posuv od Linuxu.
    $ man rtfm
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 8.2. 14:08 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Ono není divu, v devadesátkách bylo celkem v pohodě sledovat všechny IT záležitosti a ještě zbyl čas na normální život, neboť ten vývoj byl dost pomalý. Pokud chce člověk dnes být v něčem dobrý, musí si vybrat, neb vše nelze obsáhnout. Těch informací je příliš velké množství. My, co známe ty začátky, tak přeci jen máme výhodu.
    little.owl avatar 8.2. 18:51 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Souhlas, je vice moznosti kam se vrhnout.
    $ man rtfm
    8.2. 12:51 LuděkS | skóre: 30 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Děkuji a vše nejlepší do dalších let!
    9.2. 15:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Zprávička z "dnes 11:00", že "přesně před 20 lety, 4. února..."
    Quando omni flunkus moritati
    9.2. 20:31 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    admin mění datum, aby nezapadla, tak táhni do háje, ty mrdko
    11.2. 16:13 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    sprosty vychlastany tlusty transsexual s IQ 86 a prehnanym sebevedomim - jsi proste klenot abicka, Miriame
    12.2. 16:41 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Letí to. Dnes večer pivo v Teplicích v restauraci Teplická vyhlídka, viz můj blog. Zvažuji Olomouc v březnu. Možná i Praha, pokud by byl zájem? To už vypadá jako abclinuxu roadshow :-D
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    12.2. 17:07 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Jo, dneska už ani ty holky od Johnnyho z Podolí nebudou pod zákonem a hezká řádka z nich bude dělat eskort. Škoda, že se toho nedožil bedňa :-(
    Jendа avatar 17.2. 02:20 Jendа | skóre: 77 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 let AbcLinuxu
    Já bych Prahu či okolí chtěl :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.