abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 669 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU

    Evropská unie dala 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU. Z představení projektu: "Projekt má svůj původ v obavách z nerovnováhy na trhu vyhledávačů. Tato nerovnováha ohrožuje demokracii a omezuje inovační potenciál evropského výzkumného prostředí a ekonomiky. Během tří let výzkumníci vyvinou jádro evropského otevřeného webového indexu (European Open Web Index (OWI)), které bude základem pro nové internetové vyhledávání v Evropě. Projekt navíc položí základy pro otevřenou a rozšířitelnou evropskou otevřenou infrastrukturu pro vyhledávání a analýzu webu (European Open Web Search and Analysis Infrastructure (OWSAI)) založenou na evropských hodnotách, principech, legislativě a standardech".

    20.9.2022 23:33 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.9.2022 00:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Realita: za 8.5mld € se vyvine něco, co budou provozovatelé webů blokovat v robots.txt, protože to není Google a ten web jim to přetěžuje.
    Quando omni flunkus moritati
    21.9.2022 01:48 jejda | skóre: 23 | blog: jejda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    No robots.txt není nic, co by musel crawler respektovat. Je to jenom takové doporučení. Pokud je provozovatel webu trubka a odmítá všecko co není google, tak bot má potom na výběr buď indexovat všecko anebo nic. Ať se potom nediví když mu robot vleze všade a webserver tak zatěžuje zbytečně.
    21.9.2022 09:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    V takovém případě bude následovat - pokud se tím rovnou nezačne - zablokování ve firewallu nebo podle User-Agent. EU má možná hezká svazácká hesla a skvělé vzletné myšlenky, ale provozovatelé webů prostě ví, že oproti Google jsou ostatní vyhledávače bezvýznamné.
    Quando omni flunkus moritati
    21.9.2022 11:57 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Provozovatele webu vi, ze Bing, Duckduckgo a u nas i Seznam pritahnou dost lidi.
    21.9.2022 12:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Seznam v ČR beru, v EU ne - mimo ČR jste s těmi ostatními na nějakých 4% provozu. To zajímá málokoho a leckdo ani neví, že takové vyhledávače existují.
    Quando omni flunkus moritati
    AraxoN avatar 21.9.2022 07:53 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Realita: za 0,5 mld sa vyvinie niečo do šuflíka, zvyšok zmizne po ceste na veci, ktoré s IT nesúvisia. O tri roky bude potrebné naliať ďalšie miliardy.
    21.9.2022 08:20 MP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Takze dalsi urednicky statni projekt, ktery se snazi konkurovat soukromym organizacim...
    21.9.2022 08:54 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Bude verejny seznam ip adres jejich crawler-botu? Ze bych si to zablokoval v iptables rovnou na inputu. :-D At si s tim soudruzi polibi sve bruselske zadky :-D
    Ruža Becelin avatar 21.9.2022 09:49 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    > evropských hodnotách, principech, legislativě a standardech

    Tak toho se fakt bojim, obzvlast, kdyz vidim, co se s "evropskymi hodnotami" deje v posledni dobe.

    Nastesti se EUtitanic srazil s ledovcem a voda reality caka dovnitr tak rychle, ze se decka za pet-deset let budou ucit o EU jako o dalsim pruseru z minulosti...
    21.9.2022 10:40 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Nastesti se EUtitanic srazil s ledovcem a voda reality caka dovnitr
    Obávám se, že po skončení EU by na malé ledovce narážely jednotlivé firmy v podobě cel a zcela rozdílných legislativ v jednotlivých evropských zemích. Pokud by se zrušil i Schengen, tak by na ledovce naráželi i běžní občané co jen chtějí cestovat nebo studovat v Evropě. S koncem EU by voda reality nezmizela, jen by nám ta realita do našich lodiček cákala trochu jinak ;-)
    Ruža Becelin avatar 21.9.2022 11:39 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Chapu, ale tady je navic to slovicko "by".

    Protoze EU se brzo rozpadne, z jednoho duvodu: EU je v soucasne podobe nereformovatelna. A nereformovatelne veci zanikaji.

    Jedina cesta je to potopit a nejak postavit nanovo.

    Jsou v podstate dve moznosti:

    - Zrusit EU a udelat neco jako EHS. Schengen by mohl zustat, bezcelni prostor taktez, stejne jako spousta smluv s vyjimkou tech, co v principu zavadi federalizaci.

    - Vybudovat nekolik mensich "EU" celku, a domluvit spolupraci na urovni EHS.

    Je totiz nezpochybnitelny fakt, ze EU jako celek nefunguje homogenne, protoze nejsme USA (a ani tam to neni a nebylo homogenni s vyjimkou zahranicni politiky), takze sever nezajima, co dela jih a opacne; zapad nezajima, co dela vychod a opacne. Na severu maji jine starosti, nez na jihu, zapade, vychode, atd. + vsechny kombinace.

    To vede k tomu, ze si kazdy stat dela co chce a na EU urovni je banda nevolenych hnupu v cele s gynekolozkou, co chteji rozhodovat o 450 mil lidi, kteri jim na to kaleji...
    21.9.2022 13:20 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    EU je v soucasne podobe nereformovatelna.
    EU není zastaralý X server u kterého programátoři usoudili, že je již "nereformovatelný", musí se zahodit a vytvořit nový Wayland. EU je pouze nějaká právní osoba podobně jako ČR tvořená právními předpisy. Budeš muset více rozvést co pro tebe znamená "nereformovatelná". Protože i já bych mohl vyjádřit názor, že ČR je byrokraticky přebujelá a nereformovatelná a tudíž by ČR také měla zaniknout. A co pak? Začít tvořit všechny zákony úplně od nuly jen proto, abychom se za 30 let dostali do stejného byrokratického stavu jako jsme nyní?
    Schengen by mohl zustat, bezcelni prostor taktez
    Rozpad EU, ale zachování bezcelního prostoru lidé často zmiňují, ale to nemůže dost dobře fungovat. Jestliže zemědělci budou dostávat v každé evropské zemi jiné dotace, tak si jednotlivé státy v reakci na ochranu svého trhu buduou muset zavést cla. Podobně je to s ostatními pravidly pro dotování nejrůznějších průmyslových sektorů. Jestliže nějaký stát poskytne třeba jen bezúročné půjčky nějakému průmyslovému sektoru, tak to bude nefér vůči zemi, která své podnikatele nedotuje. Stát který nedotuje se pak logicky bude bránit zavedením cel. Podobně u práv pracujících. Co když některá země zruší sociální jistoty zaměstnanců (pracovní zákoník, sociální pojištění...) a tím sníží cenu pracovní síly ve své zemí. Ostatní evropské země pak neudělají to samé, protože budou chtít zachovat sociální jistoty pro své občany. Co bude následovat? Nejspíše zase zavedení (zvýšení) cel. Takhle bych mohl pokračovat dál a dál a najednou zjistíš, že abys mohl mít bezcelní evropský prostor, tak by mezi jednotlivými evropskými zeměmi musely být jednotlivé pravidla (mezinárodní smlouvy) o nedotování zemědělců, o minimálních sociálních jistotách, o právech spotřebitelů (délka záruční doby)... A najednou zjistíš, že z toho bezcelního prostoru, který jsi si na začátku "nové" EU vysnil se dostaneš do úplně stejného stavu v jakém jsme nyní.

    Tím nechci hájit každý krok EU. Měli bychom usilovat o co nejnižší byrokracii jak na úrovní národních států, tak na úrovni EU.
    spousta smluv s vyjimkou tech, co v principu zavadi federalizaci.
    Které současné smlouvy, které zavádí federalizaci by jsi chtěl zrušit?
    Vybudovat nekolik mensich "EU" celku, a domluvit spolupraci na urovni EHS.
    To přece lze i nyní. Až se Maďarsko rozhoupe a konečně odejde z EU, tak si mohou založit EHS třeba se Srbskem. A když jím to bude fungovat lépe než EU, tak k nim přejdou další státy. Stejně tak my Češi můžeme vybudovat "menší EU" společně s Polákama a Slovákama. Nic nám nebrání, ale já osobně nebudu hlasovat pro odtržení ČR od "velké EU" a připojení k "malé EU".
    Na severu maji jine starosti, nez na jihu, zapade, vychode, atd. + vsechny kombinace.
    Máš pravdu, ale to není argument pro rozpad EU nebo USA. V Brně mají taky jiné starosti než v Praze, ale to není argument pro roztrhání ČR na kusy.
    na EU urovni je banda nevolenych hnupu
    K EU volbám chodím. Naposledy jsem byl v roce 2019. Pokud mluvíš o různých orgánech EU, tak je jasné, že nebudeme volit úplně každého, to přece neděláme ani v ČR, aby každý občan mohl určovat složení každé rady, komise, výboru, podvýboru...
    21.9.2022 14:52 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Rozpad EU, ale zachování bezcelního prostoru lidé často zmiňují, ale to nemůže dost dobře fungovat...
    To zkousej na okboomery kteri nepamatuji ze vsechno spokojene fungovalo i pred vstupem a uplne nejlip mezi vstupem a Lisabonem.
    21.9.2022 15:50 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    ze vsechno spokojene fungovalo ... a uplne nejlip mezi vstupem a Lisabonem
    Napadá mne následující metrika pro posouzení zda to v minulosti fungovalo "spokojeně" nebo "úplně nejlíp". Vypíše se celounijní referendum zda se lidé chtějí vrátit k tehdejší fungování = zavedení cel, omezení pracovního trhu, zrušení Eura, nejednotné zákony na ochranu spotřebitelů, nejednotná terminologie produktů...

    Pokud referendum projde, tak se to zrealizuje a z EU se udělá zase jen diskuzní platforma, která bude řešit dojednávání jednotlivých smluv, cel apod.

    Nevěřím, že by lidé v referendu zvolili retro systém EU, ale vůbec se takovému referendu nebráním.
    22.9.2022 11:53 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    zavedení cel, omezení pracovního trhu, zrušení Eura, nejednotné zákony na ochranu spotřebitelů, nejednotná terminologie produktů...
    Precti si poradne na co reagujes. V ramci Schengenu - pred Lisabonem - byla cla zrusena, moznost prace v cele evrope byla, Euro nemame tak jako tak, nejednotne zakony mame tak jako tak, terminologie zahnutosti bananu a velikosti okurek je spis k smichu nez k cemu jinemu... Ani jeden z tvych prikladu uzasnosti soucasne EU se nezmeni.
    22.9.2022 12:38 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Precti si poradne na co reagujes. V ramci Schengenu - pred Lisabonem - byla cla zrusena...
    Přečti jsi pořadně co jsi napsal. Psal jsi "vsechno spokojene fungovalo i pred vstupem". Předpokládám, že tím myslíš před vstupem ČR do EU. Před vstupem do EU platila ČR cla, nemýlím-li se. Volný pohyb pracovní síly před vstupem do EU také nebyl, dokonce tam bylo určité omezení i po vstupu atd.
    Euro nemame
    Ale ve většině EU je, což je jistě výhoda i pro české turisty a podnikatele. Pokud Euro přežije současnou inflační krizi a zadluženou Itálii, tak se čeští politici rozhoupou a Euro bude přijato i u nás.
    nejednotne zakony mame tak jako tak,
    To je zvláštní, že někteří politici, jako Klaus ml. si stěžovali na rychlé sbližování české legislativy s EU legislativou. Namátkou GDPR je +- stejné v celé EU.
    terminologie zahnutosti bananu a velikosti okurek je spis k smichu nez k cemu jinemu
    Zahnutost banánu jsou jen novinářské špeky, které udělají větší clibait. Lepší příklad je Tuzemský rum. V celé EU se rumem může označovat pouze alkohol z cukrové třtiny. Kdyby se náš Tuzemák (což je jen ochucený líh) i nadále prodával v celé EU jako "Tuzemský rum", tak bys to nepovažoval za klamání spotřebitelů? Já ano.
    Ani jeden z tvych prikladu uzasnosti soucasne EU se nezmeni.
    Nejdřív si ujasni jestli chceš současný stav srovnávat s "před vstupem" nebo to srovnáváš s obdobím "mezi vstupem a Lisabonem". Pokud srovnáváš nynější EU s obdobím "mezi vstupem a Lisabonem", tak budeš muset přesně vyjmenovat co je na současném stavu výrazně horšího a možná u jednotlivých bodů shodu najdeme.
    23.9.2022 10:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Před vstupem do EU platila ČR cla, nemýlím-li se. Volný pohyb pracovní síly před vstupem do EU také nebyl, dokonce tam bylo určité omezení i po vstupu atd.
    Nepřekvapivě se mýlíte. Před vstupem ČR do EU v EU neplatila cla byl tam volný pohyb pracovní síly.
    Quando omni flunkus moritati
    23.9.2022 12:15 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Před vstupem ČR do EU v EU neplatila cla byl tam volný pohyb pracovní síly.
    Díky za informaci, že se uvnitř EU neplatila (a stále neplatí) cla a že uvnitř EU je volný pohyb pracovní síly. To jsem nezpochybňoval. Já jsem psal "Před vstupem do EU platila ČR cla...".
    23.9.2022 13:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    To je možné, ale kde jste se dočetl, že váš předřečník mluvil o ČR?
    Quando omni flunkus moritati
    23.9.2022 13:34 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Nechme předřečníka vysvětlit co myslel větou: "vsechno spokojene fungovalo i pred vstupem". Já jsem pochopil, že tím myslel, že "vsechno mezi ČR a EU spokojene fungovalo i pred vstupem ČR do EU".
    23.9.2022 14:11 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Přečti jsi pořadně co jsi napsal. Psal jsi "vsechno spokojene fungovalo i pred vstupem". Předpokládám, že tím myslíš před vstupem ČR do EU. Před vstupem do EU platila ČR cla, nemýlím-li se. Volný pohyb pracovní síly před vstupem do EU také nebyl, dokonce tam bylo určité omezení i po vstupu atd.
    Cla a pohyb se prestal resit vstupem do Shengenskeho prostoru, nikoli vstupem do EU. Napriklad Norsko nebo Svycarsko jsou v Shengenu, ale nikoli v EU.
    Kdyby se náš Tuzemák (což je jen ochucený líh) i nadále prodával v celé EU jako "Tuzemský rum", tak bys to nepovažoval za klamání spotřebitelů? Já ano.
    A na to je potreba EU? Hlidat klamani spotrebitele je zodpovednost UOHS.
    přesně vyjmenovat co je na současném stavu výrazně horšího a možná u jednotlivých bodů shodu najdeme.
    Napriklad nevolena Komise s pravem vydavat narodne nevetovatelna narizeni. I nejvyssi sovet byl voleny organ, komunisti hadr.
    23.9.2022 15:05 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Cla a pohyb se prestal resit vstupem do Shengenskeho prostoru, nikoli vstupem do EU. Napriklad Norsko nebo Svycarsko jsou v Shengenu, ale nikoli v EU.
    Myslím, že nemáš pravdu. Zde je odkaz na Ministerstvo zahraničí, kde se jasně uvádí:
    V zásadě platí, že při vstupu do Švýcarska jsou od cla a daní osvobozeny věci osobní spotřeby cestujících (oděvy, toaletní potřeby, kosmetika, léky pro osobní spotřebu/doporučuje se mít potvrzení od ošetřujícího lékaře o předepsaných medikamentech/, fotoaparát, kamera, mobilní telefon, přenosný počítač, z potravin občerstvení a nápoje určené k přímé konzumaci, pohonné hmoty v nádrži vozidla + max. 25 litrů v kanystru).

    Veškeré další předměty, určené ke spotřebě cestujícími nebo jako dar, jsou osvobozeny od daně a cel, pokud splňují současně dva základní předpoklady:

    - jejich celková hodnota (bez daně) nepřevyšuje částku CHF 300,-

    - nebyly překročeny stanovené množstevní limity u vybraných druhů zboží.

    Je-li překročen některý ze stanovených množstevních limitů u vybraných druhů zboží, je nutno uhradit clo.
    A na to je potreba EU? Hlidat klamani spotrebitele je zodpovednost UOHS.
    No a jsme u toho. Tohle by musely hlídat jednotlivé státy a nemohlo by tudíž platit pravidlo, že zboží uvedené na trh v jednom členském státě může být bez celních nebo dalších omezení vyváženo do ostatních členských států. Např. český výrobce tuzemáku by si musel žádat o povolení vyvážet do 27 jednotlivých státu, protože v každém státě by byly jiné spotřebitelské zákony, jiná terminologie produktů... Takže ano, i na to potřebujeme EU. Sice EU působí jako byrokratický moloch, ale ty jako občan nebo malý podnikatel jsi zase od spousty byrokracie osvobozen ve srovnání s tím kdyby v Evropě bylo 27 samostatných států.
    Napriklad nevolena Komise s pravem vydavat narodne nevetovatelna narizeni. I nejvyssi sovet byl voleny organ, komunisti hadr.
    Jednotliví členové Evropské komise jsou z jednotlivých států (1 člen na 1 stát). Vlády jednotlivých států, které ty členy nominují si občané volí v parlamentních volbách. Následně celou komisi jako celek musí schválit Evropský parlament (do něj máš také právo volit v Evropských volbách). Navíc komise má jen omezené pravomoci, třeba zákony které komise připraví musí schválit Evropský parlament.

    Srovnávat volby do Nejvyššího sovětu a volby do Evropského parlamentu (ze kterého vzejde i E. komise) doufám nemyslíš vážně. Že ne?
    26.9.2022 12:04 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Ministerstvo zahraničí, kde se jasně uvádí: ...
    CR i Svycarsko jsou v Schengenu, take si celnici muzou mektat co chteji, ale osoby, zbozi a kapital pustit musi.
    Tohle by musely hlídat jednotlivé státy a nemohlo by tudíž platit pravidlo, že zboží uvedené na trh v jednom členském státě může být bez celních nebo dalších omezení vyváženo do ostatních členských států.
    No samozrejme ze si to ma hlidat zeme puvodu. Na duvere, ze jedna zeme nepusti smejd do zemi ostatnich, to cele stoji.
    Sice EU působí jako byrokratický moloch, ale ty jako občan nebo malý podnikatel jsi zase od spousty byrokracie osvobozen ve srovnání s tím kdyby v Evropě bylo 27 samostatných států.
    Opet zamenujes dusledky existence EU a existence EHS/Shengenu/...
    Navíc komise má jen omezené pravomoci, třeba zákony které komise připraví musí schválit Evropský parlament.
    Komise sama bez EP vydava primo ucinna narizeni obchazejici narodni legislativu: ,,Rozhodnutí je závazné pro všechny, kterým je určeno (např. pro členský stát EU nebo určitou obchodní společnost), a je přímo použitelné. Komise například vydala rozhodnutí o..."
    Srovnávat volby do Nejvyššího sovětu a volby do Evropského parlamentu (ze kterého vzejde i E. komise) doufám nemyslíš vážně. Že ne?
    Ze se ti vysledek srovnani nelibi neznamena ze neni validni. Sovet primo voleny byl, EK neni.
    26.9.2022 14:18 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    celnici muzou mektat co chteji
    Touto arogancí vůči celníkům chceš říci co? Že nehodláš respektovat švýcarské zákony? To, že celníci nesedí v budce na hranicích neznamená, že nemají právo kontrolovat dodržování celních předpisů. Pokud do/ze Švýcarska dovážíš/vyvážíš zboží, tak musíš podle pravidel a zákonů zaplatit clo. Schengen je "jen" o zrušení hraničních kontrol, ale v žádném případě to není společný trh.
    Opet zamenujes dusledky existence EU a existence EHS/Shengenu/
    Mám spíše dojem, že tobě se to míchá když jsi tvrdil, že do Švýcarska a Norska nemusíš platit clo.

    SchengenEvropská celní unieEvropský hospodářský prostorEvropský jednotný trh (EU)

    EHS byla předchůdkyní Evropského jednotného trhu (EU).

    Třeba Norsko a Island jsou členy Evropského hospodářského prostoru a přitom nejsou v EU. Nevýhoda pro ně je v tom, že když chtějí dovážet do EU, tak musí dodržovat unijní zákony, ale přitom nemají možnost tyto zákony ovlivňovat.
    No samozrejme ze si to ma hlidat zeme puvodu. Na duvere, ze jedna zeme nepusti smejd do zemi ostatnich, to cele stoji.
    Nestojí to na žádné důvěře. Stojí to na unijních zákonech, které definují pravidla pro společný trh.
    Komise sama bez EP vydava primo ucinna narizeni obchazejici narodni legislativu: ,,Rozhodnutí je závazné pro všechny, kterým je určeno (např. pro členský stát EU nebo určitou obchodní společnost), a je přímo použitelné. Komise například vydala rozhodnutí o..."
    Ano Evropská komise může vydávat nařízení, které spadají do její pravomoci, stejně jako naše vláda může vydávat nařízení které nemusí schvalovat Poslanecká sněmovna. Proč si stěžuješ, že jsi přímo nevolil členy Evropské komise a nevadí ti, že jsi přímo nevolil jednotlivé členy české vlády?
    Sovet primo voleny byl, EK neni.
    Srovnáváš nesrovnatelné. Sovět byl zákonodárný jako je Evropský parlament. Sovět měl výkonné orgány, které nebyly voleny přímo, tak jako není přímo volená Evropská Komise.
    26.9.2022 22:36 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Proč si stěžuješ, že jsi přímo nevolil členy Evropské komise a nevadí ti, že jsi přímo nevolil jednotlivé členy české vlády?
    Nevoleni clenu vlady mi vadi taky, kde pisu opak? Samozrejme jeste vetsi problem nez nevolitelnost je neodvolatelnost...
    27.9.2022 13:21 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Proč nejít ještě více do hloubky: kromě přímých voleb členů vlády i přímé volby do všech rad, dozorčích orgánů, komisí, výborů, podvýborů... Proč nevolit/neodvolávat i sekretářky? :-)

    Takže bychom jako občané volili/odvolávali členy následujících orgánů PS:
    Výbory, komise a delegace Výbory

    Hospodářský výbor Kontrolní výbor Mandátový a imunitní výbor Organizační výbor Petiční výbor Rozpočtový výbor Ústavně-právní výbor Volební výbor Výbor pro bezpečnost Výbor pro evropské záležitosti Výbor pro obranu Výbor pro sociální politiku Výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj Výbor pro zdravotnictví Výbor pro životní prostředí Zahraniční výbor Zemědělský výbor

    Komise

    Stálá komise pro hybridní hrozby Stálá komise pro kontrolu činnosti Bezpečnostní informační služby Stálá komise pro kontrolu činnosti Finančního analytického úřadu Stálá komise pro kontrolu činnosti Generální inspekce bezpečnostních sborů Stálá komise pro kontrolu činnosti Národního bezpečnostního úřadu Stálá komise pro kontrolu činnosti Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost Stálá komise pro kontrolu činnosti Úřadu pro zahraniční styky a informace Stálá komise pro kontrolu činnosti Vojenského zpravodajství Stálá komise pro kontrolu poskytnutí údajů z centrální evidence účtů Stálá komise pro kontrolu použití odposlechu a záznamu telekomunikačního provozu, použití sledování osob a věcí a rušení provozu elektronických komunikací Stálá komise pro práci Kanceláře Poslanecké sněmovny Stálá komise pro rodinu a rovné příležitosti Stálá komise pro Ústavu České republiky Volební komise

    Delegace

    Stálá delegace Parlamentu do Meziparlamentní unie Stálá delegace Parlamentu do Parlamentního shromáždění NATO Stálá delegace Parlamentu do Parlamentního shromáždění Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě Stálá delegace Parlamentu do Parlamentního shromáždění Rady Evropy Stálá delegace Parlamentu do Středoevropské iniciativy
    ...a to jsou jen orgány Poslanecké sněmovny. Uff.
    27.9.2022 14:08 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Slippery slope, anyone?

    Az bude mit treba Stálá komise pro kontrolu činnosti Úřadu pro zahraniční styky pravo vytvaret a prijimat primo ucinna narizeni tykajici se vsech obcanu CR, tak bude nutne jeji cleny volit ve volbach.
    27.9.2022 15:04 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Kontrolní komise asi těžko bude vydávat nařízení, ale třeba Krajské hygieny nebo ředitelé nemocnic každoročně při chřipkových epidemiích vydávali nařízení zakazující návštěvy nemocnic nebo domovů důchodců, což už je omezení svobody pohybu. Budeme tedy volit Krajské hygieny a ředitele nemocnic přímo ve volbách?

    Tahle komise Stálá komise pro kontrolu použití odposlechu a záznamu telekomunikačního provozu, použití sledování osob a věcí a rušení provozu elektronických komunikací je sice taky jen kontrolní, ale má právo nahlížet do odposlechů. Dost zásadní zásah do lidských práv. Chceš komisi volit?
    29.9.2022 18:31 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Nevoleni clenu vlady mi vadi taky, kde pisu opak? Samozrejme jeste vetsi problem nez nevolitelnost je neodvolatelnost...
    Pokud ti vadí, že nemůžeš jako občan napřímo volit členy vlády, tak mi to nedá a musím se zeptat. Z jakých kandidátů bychom my občané členy vlády volili? Pouze z poslanců nebo i ze všech kandidátů co by se přihlásili do voleb? Pokud by vláda byla zvolená občany, tak by členy vlády nemohl odvolávat prezident na návrh premiéra, ale museli bychom kvůli obměně jediného člena znovu vypisovat celostátní volby?
    1.10.2022 22:58 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Samozrejme ze kdyz v implementaci (demokracie) upravis nejakou vec, tak se musi upravit i zavislosti.

    Napriklad mas dvoukolove volby, jako u presidenta. V prvnim kole se voli strany jako dosud, v druhem kole vladu navrzenou beta-premierem schvali misto presidenta referendum (ANO/NE, rozhodnych 50 %). NE je stopka zejmena pro premiera, druhou sanci na sestaveni vlady by mel mit nekdo jiny.

    Tuhle nedavno se na jednom ministerstvu, behem jedineho roku, vystridal muzikant, vojak, vexlak a pro velky uspech znovu odvolany a jmenovany muzikant. Nutnost schvaleni zmeny referendem (ANO/NE) nemohla byt vetsi saskarna.
    2.10.2022 12:34 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    NE je stopka zejmena pro premiera, druhou sanci na sestaveni vlady by mel mit nekdo jiny.
    Tohle mne nejvíce zajímá. Takže převeďme to do praxe. Volby vyhráli SPOLU a PIR/STAN. Pokud by občané nové Fialově vládě řekli NE, tak:

    1.) Kdo určí člověka, který bude mít možnost sestavit novou vládu?

    2.) Kdyby ten někdo určil, že 2. pokus na sestavení vlády dostane Babiš a lidé by v referendu řekli ANO Babišově vládě, tak jak by fungoval tandem VLÁDA a POSLANECKÁ SNĚMOVNA? Jsi si vědom toho, že VLÁDA předkládá zákony POSLANECKÉ SNĚMOVNĚ? Jak by to mohlo fungovat kdyby VLÁDA (Babiš) předkládal zákony a POSLANECKÁ SNĚMOVNA kde má většinu SPOLU a PIR/STAN by ty zákony odmítali? Nebo POSLANECKÁ SNĚMOVNA by zrušila EET, ale VLÁDA by musela zajistit změnu daňových směrnic a nařízení, do toho by se samořejmě Babišovi nechtělo. Takže ve výsledku by VLÁDA a POSLANECKÁ SNĚMOVNA proti sobě bojovaly. Totálně bys tím znefunkčnil fungování státu.

    Ve které zemi funguje tvůj model (volení VLÁDY v referendu)?
    4.10.2022 00:56 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    1.) Kdo určí člověka, který bude mít možnost sestavit novou vládu?
    President. Stejne jako dosud, stejne jako urcil kdo bude mit prvni pokus...
    2.) Kdyby ten někdo určil, že 2. pokus na sestavení vlády dostane Babiš a lidé by v referendu řekli ANO Babišově vládě, tak jak by fungoval tandem VLÁDA a POSLANECKÁ SNĚMOVNA?
    Co je mi po tom? Ministerstva obsadi vlada, ktera ma duveru obcanu (potvrzeno referendem). Snemovnu obsadili poslanci potvrzeni volbami. Schopnost prosadit program a/nebo se dohodnout s opozici je primou naplni prace politika.
    Nebo POSLANECKÁ SNĚMOVNA by zrušila EET, ale VLÁDA by musela zajistit změnu daňových směrnic a nařízení, do toho by se samořejmě Babišovi nechtělo.
    Chtelo nechtelo, zakon by nabyl ucinnosti od DATUM. Tecka. Ja si taky muzu proti prijatym zakonum stezovat akorat na lamparne...
    Ve které zemi funguje tvůj model (volení VLÁDY v referendu)?
    Pta se takhle jeden Rek druheho: ,,Ve které zemi funguje ta tvoje kdemohkradcie?"
    4.10.2022 11:02 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Nevím jestli nechápeš základní fungování vlády a sněmovny nebo jestli jsi ruský agent, který nám to tu chce rozvrátit.
    jak by fungoval tandem VLÁDA a POSLANECKÁ SNĚMOVNA?
    Co je mi po tom?
    Takže ruský agent. Gotcha. :-)
    4.10.2022 21:06 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Dalsi odhaleny rakou... imperi... rusky agent!
    4.10.2022 21:38 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Vlastně nemusíš být ruský agent, ale jen český anarchista ;-)
    21.9.2022 10:52 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Chápu zdejší rozpaky nad případným výsledkem, chápu posměšky.

    Co nechápu, je deklarované odhodlání rovnou je blokovat. Proč?
    21.9.2022 18:09 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Možná jde o tu "analýzu webu založenou na evropských hodnotách" která se taky může zvrtnout na "detekci a zaklekávání na kohokoli, kdo není dost nadšený z nejnovějších nesmyslů"

    (jako pokusy o odstranění kocoura Mikeše, Vinetua a jíné BFLMPSVZ kraviny )
    22.9.2022 14:04 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Tím odstraněním Vinetua myslíš tento fakenews? Televizi ARD pouze vypršely práva.

    Předpokládám, že odstranění kocoura Mikeše je podobná blbost :-)
    21.9.2022 18:34 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Vypadá to, že Petr Hejl se vypracoval až do EU.
    xkucf03 avatar 21.9.2022 20:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU

    Ty tomu vůbec nerozumíš. Tohle bude eurohledač a zafinancují to daňoví poplatníci a hotovo – ne nějací investoři, kteří by se vykrucovali a vymlouvali, proč na to nemůžou dát peníze.

    Jistě se v tom uplatní i řada „inženýrů“ z dovozu a různých dalších divnolidí, aby byly naplněny kvóty.

    Kdyby to shodnou okolností nějaký úspěch mělo a nebyly to jen vyhozené peníze, tak bych měl největší obavu z těch „evropských hodnot“ – moc se mi nelíbí, abych přispíval na propagandistický nástroj EU a jejich manipulaci veřejným míněním.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 21.9.2022 20:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU

    Mimochodem, svého času EU financovala NEPOMUK – to byl jen sémantický desktop / desktopový vyhledávač tzn. něco nesrovnatelně menšího… a taky to nedopadlo.

    (a to musím říct, že KDE a RDF mám rád – takže pokud jsem zaujatý, tak spíš ve prospěch tohoto projektu)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.9.2022 20:54 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    EU chce finančně podpořit i výrobu čipu na území EU, abychom byli více čipově soběstační: https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-hardware-evropska-komise-podpori-desitkami-miliard-eur-vyrobu-cipu-v-evrope-40386498

    Za tohle sklidí EU pochvalu nebo hejt?
    22.9.2022 00:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Od vás jistě pochvalu, dát výrobcům peníze, aby vyráběli něco, na čem budou vydělávat peníze, budete, soudruhu, jistě považovat za skvělý nápad.
    Quando omni flunkus moritati
    22.9.2022 10:53 Chulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Pobídky zahraničním investorům nebo filmařům se dělají dávno a víceméně to funguje.

    BTW, když by na tom vydělali i bez dotace, proč tu už nevyrábí?
    22.9.2022 11:46 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Nemám na to vyhraněný názor, soudruhu. Bereš to velmi povrchně - řešíš jen dotace. Zapomínáš na politická rizika. Pokud by Čína napadla Tchai-wan a zastavila by dodávky čipů do EU, tak nastane stejná situace jako nyní s ruským plynem. Až pak si uvědomíme, že EU je v dodávkách čipů zcela závislá na zahraničí. Z tohoto důvodu považuji za přínosné přilákat do EU výrobce čipů. A co ty, soudruhu, máš nějaký lepší plán jak do EU přilákat výrobce čipů? Nebo je ti to úplně ukradené a Škodě Auto, která musela kvůli nedostatkům čipů pozastavit výrobu by jsi jen vzkázal, že to je jejich problém?
    23.9.2022 10:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Beru na vědomí, že se ptáte, ale narozdíl od vás nejsem bolševik, nebudu vám tedy odpovídat
    Quando omni flunkus moritati
    23.9.2022 12:39 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Když nemáš argumenty, tak napíšeš, že nebudeš odpovídat. Není to poprvé kdy se snažíš takto vycouvat z diskuze.

    Možná bude lepší když na moje komentáře nebudeš reagovat. Ušetříme si aspoň spoustu blbých keců o soudruzích a bolševicích a nebudeš muset vysvětlovat jestli tě tak děsně uráží tykání nebo zda máš nějakou jinou bolístku na duši.
    23.9.2022 13:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Děkuji za návrh, soudruhu, ale na co budu a nebudu reagovat, si naštěstí ještě pořád - i přes vaše snahy - mohu rozhodnout sám.
    Když nemáš argumenty, tak napíšeš, že nebudeš odpovídat.
    ... je pouze vaše domněnka.
    Quando omni flunkus moritati
    23.9.2022 13:53 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Reaguj si na co chceš. Jen je trapné když začneš diskutovat a v polovině diskuze napíšeš, že už nebudeš odpovídat s odůvodněním, že nejsi bolševík.
    .. je pouze vaše domněnka.
    A domněnka to taky zůstane, protože nejsi ochoten vysvětlit proč lidi oslovuješ "soudruhu". Problém asi nebude u mě, protože ani Max nechápe proč ho tak oslovuješ.
    23.9.2022 14:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Máte chybné předpoklady a děláte chybné závěry.
    Quando omni flunkus moritati
    23.9.2022 15:40 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Tvá tajemnost se mi začíná líbit. Tajemnost je tvá nejsilnější zbraň. Zbraň s vesmírnou mocí. Větší než tajemnost je pouze moc této zbraně.
    Jendа avatar 23.9.2022 22:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    "Soudruhu" říká lidem kteří mu v diskuzích tykají aniž by se např. znali IRL a tykali si.
    23.9.2022 22:33 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 8,5 milionu eur na tříletý projekt OpenWebSearch.EU
    Na to jsem se ho ptal už kdysi, jestli oslovení "soudruhu" používá kvůli tykání a neodpověděl. I teď je tajemný. Max psal, že se s ním zná od pradávna a i ho oslovoval "soudruhu".

    Obávám se, že i kdybych chtěl vykat, tak mu stejně budu občas tykat, protože to tak mám zažité. Jedině, že bych si naprogramoval nějaký doplněk do prohlížeče, který by mne vždy při reagování na něho upozornil hláškou "Pozor vykat!".

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.