abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 689 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Tomáš Bžatek avatar 9.11.2012 17:39 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    zavrzhla? Vrhla? Zvrzala! Zhrzena.
    Koupim litajiciho tucnaka
    pepe_ avatar 9.11.2012 17:42 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu

    Já četl že   Australská vláda si nakonec zavzala

    9.11.2012 17:47 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    zavrzala...
    9.11.2012 18:17 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    To vážně nechápu, že v dnešním světě může nějaký politik navrhnout cenzuru internetu a být ještě vůbec někdy zvolen.
    MaT avatar 9.11.2012 18:37 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Ale jo, si třeba představte, že politik jedné nejmenované modré strany na jejich posledním srazu prohlásil, že internet považuje za největší hrozbu demokracie... A taky tu stranu pořád dost lidí volí...
    Open source software for open minded people. :-)
    coder avatar 9.11.2012 18:41 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Von si ten politik akorat popletl slova. Soucasnej system povazuje za demokracii. (coz jiz dlouho spousta lidi ne...). A je pro soucasnej system nejvetsi hrozba internet? Svobodnej internet urcite ano ;-)
    9.11.2012 18:39 Jinan Dvoulaločný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Jde to poměrně snadno - stačí použít vhodná klíčová slova jako důvod, a projde to. Přece musíme chránit děti před kinderpornem, ne? A taky před teroristy. Kdyby to zachránilo jenom jeden život, tak se to vyplatí! A kdo není pedofil/terorista, nemá se přece čeho bát.

    Jednou jsem zmiňoval před obecenstvem zavední cenzury Internetu kvůli kinderpornu. Myslíš, že se někdo ozval s názorem o nepřijatelnosti cenzury? Nikoliv - naopak. "Dobrý nápad", ozvalo se z publika. A to byli prosím vysokoškoláci v posledních ročnících studia.
    AsciiWolf avatar 9.11.2012 21:14 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    +1
    9.11.2012 22:24 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Mohu se zeptat o jakou skolu se jednalo?
    11.11.2012 10:13 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    U mých studentů (VŠTE, SVŠES, VŠFS, UJEP, VŠE) mohu potvrdit drtivě převažující odpor k deviacím. Přijde vám to překvapivé?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Jendа avatar 11.11.2012 10:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    11.11.2012 17:06 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Odpor k deviacim jeste nutne nemusi znamenat nedostatek rozumu.
    Bystroushaak avatar 11.11.2012 18:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    A co teprve odpor k derivacím :)
    12.11.2012 12:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    To je známka hlouposti, chytří lidé mají odpor k integrálům. :D
    11.11.2012 10:10 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Je vidět, že máte zkušenosti ginka :) Ale souhlasím. Není v ničím (s výjimkou deviatského) zájmu šířit ve veřejném prostoru deviace jakéhokoli druhu. Jednotlivec, pokud na ni narazí, nemá možnost bránit jejímu šíření ani ve svém vlivovém prostotu, proto tak musí učinit autorita. Nikdy jsem neměl nic proti autoritám, které mi "nařizovaly" dělat nebo nedělat to, co bych sám stejně vždy dělal (nikdy nedělal). A k tomu pornu bosých - mezi skutečnými devianty a pedrasty je lépe rozlišovat...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Jendа avatar 11.11.2012 10:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Není v ničím (s výjimkou deviatského) zájmu šířit ve veřejném prostoru deviace jakéhokoli druhu.
    Můžu se zeptat, co přesně si zde mám představit pod pojmem deviace jakéhokoli druhu?
    Jednotlivec, pokud na ni narazí, nemá možnost bránit jejímu šíření ani ve svém vlivovém prostotu, proto tak musí učinit autorita.
    No a nebo si jednotlivec řekne, že to má holt blbý, a musí se s tím naučit žít. Svět není sluníčkový.
    Nikdy jsem neměl nic proti autoritám, které mi "nařizovaly" dělat nebo nedělat to, co bych sám stejně vždy dělal (nikdy nedělal).
    A to já zase mám. Například by se mi nelíbilo, kdyby mi někdo (zde pro příklad česká vláda) zakazoval cestovat do Anglie, i když by mě tam nikdy nenapadlo jet. Nebo jsem proti prohibici, i když alkohol nepiju. Naivně totiž věřím, že když budu hájit svobodu druhých, oni zase budou hájit tu mou - je by třeba zase nenapadlo vyrábět plošné spoje, přesto bych byl moc rád, aby, až někoho napadne zakázat domácí výrobu plošných spojů, se zvedlo víc lidí, než ta promile bastlířů.
    pavlix avatar 11.11.2012 19:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.11.2012 20:28 Jinan Dvoulaločný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Problémem je, že lidé nepřemýšlí. Autorita navrhuje cenzuru: něco se přece musí dělat, toto je něco, tudíž se to musí dělat. Nikdo, ani vysokoškolský lektor, se nepozastavuje nad tím, zda-li nelze použít jinou metodu k dosažení stejné nebo srovnatelné účinnosti. Metodu, která by měla podstatně nižší zneužitelnost. Banky celkem úspěšně bojují s phishingem, a to k tomu nepotřebují ani cenzuru, ani speciální pravomoce. Proč nepoužít čistou a transparentní ofenzívu místo úzkostlivého střežení tajného seznamu zakázaných stránek?

    A co je horší, cenzura nic neřeší. Ochrání Petra Ježka před teroristickým útokem v posluchárně při přenášce? Ne. Ochrání jeho ratolest před sexuálním zneužitím? Ne. Zabrání teroristům komunikovat a kinderpornařům vyměňovat si přes Internet kinderporno? Ne. Umožní snadno blokovat jiné stránky, co nemají s kinderpornem nic společného? Ano.

    A to je nebezpečí hesel jako "kinderporno" a "terorismus". Jsou to strašáci, kteří nás donutí místo přemýšlení stáhnout ocas, třást se strachem a kývnout na cokoliv.
    They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. (Benjamin Franklin)
    12.11.2012 12:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    To je dobře, že Internet není veřejný prostor, že? Servery jsou soukromé, většina sítí taky, datacenter taky...
    danaketh avatar 9.11.2012 18:53 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    A proč by nemohl? Co je na tom špatnýho? Takhle přece funguje demokracie. Lidi si zvolej zástupce a ti pak jednají v zájmu oněch lidí. Nelze vinit zástupce z blbejch nápadů. Vinit lze jen lidi že si zvolili zástupce blbě :)
    Bedňa avatar 9.11.2012 20:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Ako u nás, konečne vznikla jedna strana s ktorou v názoroch demokracia atď môžem súhlasiť, ale to sa všade okolo hovorí, nevoľ ich aj tak sa nedostanú do parlamentu. Presne tak im treba, len škoda že tu s nimi musím žiť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 9.11.2012 23:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    A proč by nemohl? Co je na tom špatnýho?
    Všechno?
    Takhle přece funguje demokracie.
    To že je někdo zvolen neznamená, že všechno co si usmyslí je hned dobré a měli by jsme se tomu podřizovat. Dokonce o tom ani není demokracie, jak se mylně domníváš.
    10.11.2012 09:45 Brad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    A proč v dnešní době ještě mít zastaralý systém zástupné demokracie, když úroveň IT nám už poměrně dost dlouho umožňuje provozovat demokracii přímou? Jenže to by se ti nahoře nesměli bát o korýtka, takže první hlasování novodobé přímé demokracie budeme stejně zase muset provést vidlema a lopatama.
    pavlix avatar 10.11.2012 09:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    když úroveň IT nám už poměrně dost dlouho umožňuje provozovat demokracii přímou
    To mi zní hodně naivně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 10.11.2012 11:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Obávám se, že by to dopadlo nedobře.
    10.11.2012 16:00 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    IT to umoznuje, ale rozum obcanu CR to neumoznuje. Aneb NIZKE DANE a jak to vypada dnes? Tyto informace vetsine volicu staci k rozhodnuti. Stale chcete primou demokracii?
    10.11.2012 11:53 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Ste si isty ze jednaju v zaujme tych ktory ich volili ? Ja som presvedceny ze voleny "zastupcovia ludu" jednaju vo vlastom zaujme na mieste prvom a v zaujme svojej partaje na mieste druhom. Zaujem volicov je na prvom mieste iba vtedy, ak sa zhoduje z jednym z prvych dvoch bodov.
    Jendа avatar 10.11.2012 12:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Ste si isty ze jednaju v zaujme tych ktory ich volili ?
    „V zájmu“ je dost složité pro zhodnocení, ale myslím si, že je to tak, jak ti (většina těch), co je volili, chtějí. Tedy minimálně v případě té cenzury.
    11.11.2012 14:10 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    asi jako v roce 1948 v Československu, žejo
    9.11.2012 20:12 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Internet v súčasnosti slúži nielen slušným občanom, ale aj veľmi nebezpečným ľuďom.

    Netreba chodiť ďaleko, teroristi verejne využívajú internet ako prostriedok na prezentovanie svojich názorov. Je úplne logické predpokladať, že ho využívajú aj na súkromnú komunikáciu a na vzájomnú spoluprácu. Návody na výrobu bômb, informatívne texty o spôsoboch boja, hackovanie vládnych webov za účelom získania citlivých informácií, vzájomné posilňovanie sa vo vlastnej viere...

    Ďalším príkladom môže byť obchod s nelegálnym tovarom. Tu za všetky príklady môže poslúžiť internetová služba Silk Road, kde zoženieš všetko od nebezpečných napodobenín liekov až po zbrane.

    A nakoniec to najhoršie, to iste platí aj pre detskú pornografiu. Gangy pedofilov vytvárajú celosvetové siete, prostredníctvom ktorých si predávajú a vymieňajú nahrávky tých najodpornejších skutkov, ktoré existujú - znásilňovanie detí. Takto ubližujú vlastným deťom, ale pod rúškou anonymity sociálnych sietí aj deťom na opačnom konci sveta.

    Z toho je jasné, že internet je miestom, kde sa stýka aj odpad spoločnosti. A spoločnosť im v tomto musí zabrániť. Zákaz internetových stránok by mal byť len prvým krokom. Tými ďalšími by malo byť povinné vydávanie šifier, "policajné" programy v počítačoch a internetových službách... veď nakoniec, je to pre nás, pre slušných občanov. Kto nemá čo skrývať, nemá sa čoho báť! Takže, čo skrývať ty?

    (je mi jasné, že z toho vôbec necítiť iróniu, pretože veľká časť našich spoluobčanov to chápe práve takto. Len tak naokraj, kvôli tomuto nie som tzv. demokrat)
    10.11.2012 12:04 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Ja myslim ze ucinnejsie ako zakazovat, je proste tych ludi vypatrat a postarat sa o to aby neunikli EXEMPLARNEMU trestu. Vsetky tie zakony o cenzurach, smirovani kazdeho su dvojsecna zbran, ktora v konecnom dosledku viac posluzi sucasnemu establishmentu k utahovaniu skrutiek slobody. Nakoniec to kludne moze zajst tak daleko ze budu prenasledovany aj ludia ktory nemaju tie spravne nazory a pohlad na vec. Pretoze budu oznaceny za potencialnych teroristov.
    10.11.2012 15:26 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Internet v súčasnosti slúži nielen slušným občanom, ale aj veľmi nebezpečným ľuďom.
    To slouží i kuchyňský nůž, kladivo, šňůra na prádlo... Taky zakázat?
    Návody na výrobu bômb, informatívne texty o spôsoboch boja...
    To jsem ještě za komárů studoval v knihovně. Knihy taky spálit?

    Atd, atd...
    10.11.2012 16:10 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Bez nožov by sme zatiaľ nedokázali prežiť, narozdiel od toho, bez prístupu k návodom na výrobu bômb alebo bez detskej pornografie dokáže žiť väčšina ľudí, takže obyčajný obhájca takýchto zákazov ťa odstaví nepriestrielnym argumentom, že to nie je to isté.
    10.11.2012 18:57 Žirafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Většina lidí dokáže přežít bez bomb, nožů, internetu, počítačů a také bez (VELMI NEBEZPEČNÉHO) el. proudu...

    Styl zakážeme všechno nebezpečné, aby všichni naši nemyslící spoluobčané přežili, vede akorát do pekel.

    Co takhle styl uvědomělých spoluobčanů, co vědí co ano a co ne? A těch pár občanů, co sami sebe odpálí při neúspěšné výrobě bomby dle "funkčního" návodu na wikině (nebo třeba jak kradli dráty ze zapnutého transformátoru), dostane Darwinovu cenu.

    Horší je, co robit s občany s muslimskou vírou...
    11.11.2012 10:35 charles loktibrada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    "Horší je, co robit s občany s muslimskou vírou..."

    Skutočne si myslíte že muslimská viera je nebezpečná? Médiá tvrdia muslim = terorista. Tomu veríte? Médiá sa snažia urobiť z každého komára slona, lebo jediné čo ich zaujíma a živí je sledovanosť a následne z reklamy vytrieskané prachy. Na pravdu a korektné informovanie sa zabúda.

    Je jednoduchšie nerozmýšlať a prijať cudzí názor, však? Toto isté možno tvrdia moslimom o európanoch, aspoň keď tam bude treba poslať vojakov, tak to bude bez väčších protestov verejnosti.

    Viete čo je viac nebezpečné?

    Nekriticky prijímať názor z médií. Neoverovať si fakty z ďalších zdrojov.

    Nie návody na vyrobenie bomby sú nebezpečné, ale médiami vystrašení ľudia že im hrozí nebezpečenstvo.

    11.11.2012 13:06 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Média si mohou tvrdit co chtějí, ale statistika je statistika. V Dánsku v Odense je čtvrť Vollsmose, kde žijí převážně přistěhovalci z blízkého východu (a tedy z kulturního hlediska jich většina bude muslimů) a je to čtvrť snad s nejvyšší kriminalitou v celém Dánsku.

    Netvrdím, že muslim = terorista. Mají ale zcela jiné kulturní pozadí, výchovu, životní hodnoty, které jsou poměrně neslučitelné s těmi, co máme tady v evropě a o které ani náhodou nestojím. Podívejte se na egypt, kde se dostala k moci muslimská vláda a jak se hned začaly měnit státní zákony podle šaríi - o to opravdu nestojím. (A na druhou stranu jsem taky proti exportu naší kultury k nim, akorát si zaděláváme na další problémy).
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    Jendа avatar 11.11.2012 14:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Média si mohou tvrdit co chtějí, ale statistika je statistika. Na Hysterii je oddíl, kam chodí převážně linuxáci, a je to místo snad s nejvyšší počítačovou kriminalitou na celém Internetu.

    Netvrdím, že linuxák = cracker. Mají ale zcela jiné kulturní pozadí, výchovu, životní hodnoty, které jsou poměrně neslučitelné s těmi, co máme tady v evropě a o které ani náhodou nestojím. Podívejte se na Kyberii, kde se dostala k moci vláda linuxáků a jak se hned začaly měnit zákony podle nich - o to opravdu nestojím. (A na druhou stranu jsem taky proti exportu naší kultury k nim, akorát si zaděláváme na další problémy).
    11.11.2012 18:12 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Jendа avatar 11.11.2012 18:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    TLDW. Ale už z názvu Should We Tolerate The Intolerant? se mi zdá, že je to OT, protože v tomto vlákně řešíme muslimy, nikoli netolerantní.
    11.11.2012 18:30 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Je to o tom, že většinou muslim = netolerantní a dokládají to v tom videu statistikama. A ono ani v principu nejde být muslim a přitom neuznávat, co se píše v Koránu. A zdaleka ne všechno, co se píše v Koránu, je z našeho pohledu přijatelné.
    Jendа avatar 11.11.2012 18:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Je to o tom, že většinou muslim = netolerantní a dokládají to v tom videu statistikama.
    No právě.
    A ono ani v principu nejde být muslim a přitom neuznávat, co se píše v Koránu.
    Platí tohle i pro jiná náboženství?
    11.11.2012 19:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    V zásadě to neplatí jak pro jiná náboženství, tak ani pro ten Islám, protože Korán [případě dosaď libovolnou jinou náboženskou knihu / svatý text] se dá vykládat velmi různě...
    12.11.2012 11:04 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    To je jedna z věcí, které mě na tom vytáčí, v té knize může být prakticky cokoliv a bude to správně za předpokladu, že si to budeme vymýšlet výklady (někdy víc, někdy míň absurdní) jak se nám zrovna hodí, aby to jakože nebylo v konfliktu se známými fakty. Taková „víra“ se pak nedá vyvrátit. Může to zajít až tak daleko, že někdo tvrdí něco ve smyslu něco existuje a tím pádem existuje i bůh. No jasně, že existuje bůh, když jako definici boha akceptujeme jakýkoliv blábol, co se nám zrovna hodí, jen abysme nemuseli uznat, že v něj nevěříme (však on ani v Bibli není nijak definovaný, blábláblá). Kdyby byl Ježíš konzistentní jako RMS, tak by takové vykladače překrucující jeho učení srovnal do latě.
    pavlix avatar 12.11.2012 20:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    když jako definici boha akceptujeme jakýkoliv blábol, co se nám zrovna hodí
    Každý si přeci svého boha definuje sám. Nebo alespoň definici upřesňuje.
    Kdyby byl Ježíš konzistentní jako RMS, tak by takové vykladače překrucující jeho učení srovnal do latě.
    To by nesměl být mrtvý.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.11.2012 21:54 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Ty různé představy o bohu můžou být ale hodně vzdálené, takže i když v obou případech se tomu říká bůh, tak může jít o něco úplně nesrovnatelného - asi jako kdyby se zaměňovala kamenná socha králíka s živým pikačuem. Pokud uznáme, že kdokoliv může pojmem bůh nazývat cokoliv, tak tvrzení věřím/nevěřím v boha samo o sobě nic neznamená. Ne že by si každý nemohl vymyslet vlastní náboženství, ale ať potom netvrdí, že si to nevymyslel a že se o tom píše v Bibli.
    To by nesměl být mrtvý.
    No jo :-D
    pavlix avatar 12.11.2012 22:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    tak tvrzení věřím/nevěřím v boha samo o sobě nic neznamená
    Bingo! Nehledě na to, že ani „věřit v“ není používáno konzistentně, protože skalní ateisti to typicky používají ve významu „věřit v existenci“, a to ještě jenom v kontextu náboženství. V jiných kontextech to může být „důvěřovat někomu“. Křesťansky založený člověk by zas neměl věřit v pouhou existenci, ale důvěřovat bohu samotnému a jeho nekonečné lásce a dobrotě.

    Naproti tomu pro ateistu je pojem bůh blízký skřítkům a vílám, prostě věcem, které jsou apriori nesmyslné či neexistující. Pro katolíka je bůh smyslem sám o sobě, tudíž nemá smysl posuzovat, zda je smysluplný či dokonce zda existuje.
    ale ať potom netvrdí, že si to nevymyslel a že se o tom píše v Bibli.
    V knize se toho píše spousta. A spousta dalších věcí se dá při troše snahy z knihy odvodit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.11.2012 22:55 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Křesťansky založený člověk by zas neměl věřit v pouhou existenci, ale důvěřovat bohu samotnému a jeho nekonečné lásce a dobrotě.

    Naproti tomu pro ateistu je pojem bůh blízký skřítkům a vílám, prostě věcem, které jsou apriori nesmyslné či neexistující. Pro katolíka je bůh smyslem sám o sobě, tudíž nemá smysl posuzovat, zda je smysluplný či dokonce zda existuje.
    Pokud bůh neexistuje, tak není komu důvěřovat. Víra v samotnou existenci boha není postačující podmínkou pro to, aby byl člověk katolík, ale je podmínkou nutnou.
    V knize se toho píše spousta. A spousta dalších věcí se dá při troše snahy z knihy odvodit.
    Při dostatečně nejasném výkladu se dá odvodit v podstatě cokoliv z čehokoliv, co je dostatečně složité.
    pavlix avatar 12.11.2012 23:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Pokud bůh neexistuje, tak není komu důvěřovat. Víra v samotnou existenci boha není postačující podmínkou pro to, aby byl člověk katolík, ale je podmínkou nutnou.
    Těch pár vět výše ode mě bylo hodně zjednodušených. Ale co bys chtěl v pár větách.
    Při dostatečně nejasném výkladu se dá odvodit v podstatě cokoliv z čehokoliv, co je dostatečně složité.
    Bingo!
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.11.2012 09:22 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Tak myslím, že se shodujeme. Samozřejmě že pro křesťana má bůh a víra v něj mnohem větší význam než jenom tvrzení, že bůh existuje.
    12.11.2012 23:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Ty různé představy o bohu můžou být ale hodně vzdálené, takže i když v obou případech se tomu říká bůh, tak může jít o něco úplně nesrovnatelného
    Tak to ale skutečně často bývá ;-)
    Pokud uznáme, že kdokoliv může pojmem bůh nazývat cokoliv, tak tvrzení věřím/nevěřím v boha samo o sobě nic neznamená.
    Chápeš to naprosto správně, tak to skutečně je. To jen některé náboženské organizace/tradice/uskupení a jejich členové mají nutknání navenek všem halasně sdělovat, že jsou vnitřně naprosto konsistentní a že všechny jejich ovečky věří naprosto těm samým pravdám.
    Ne že by si každý nemohl vymyslet vlastní náboženství, ale ať potom netvrdí, že si to nevymyslel a že se o tom píše v Bibli.
    No, ano i ne. Souhlasim s tím v tom smyslu, že nikdo nemůže dost dobře tvrdit, že Bible jednoznačně vede zrovna na jeho náboženství a ostatní výklady jsou špatný. Takoví lidé samozřejmě jsou, ale co člověk nadělá, že...

    Nadruhou stranu Bible je poměrně rozsáhlá a dost nesourodá kolekce textů napsaných zhruba v rozmezí od 8 st. BC po 2. st. AD, je v ní mnoho různých filozofií, které se dají různě vykládat, navíc jsou i nuance v různých překladech,... Takže to, že existuje spousta různých náboženských směrů založených na Bibli celkem není překvapivé, je to naopak nevyhnutelný důsledek.

    K tomu Ježíšovi: bohužel máme o jeho osobě minumum informací a spolehlivou informaci snad žádnou...
    13.11.2012 09:45 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Našel jsem článek na wikipedii shrnující vlastnosti boha v různých náboženstvích: Conceptions of God

    Je pravda, že v Bibli se dá „najít“ kdeco, zvlášť když uvažujeme, že vlastně není myšlená doslova. Připadá mi spíš jako výborný materiál pro trolly než něco, čím má smysl se vážně zabývat a snažit se z toho dolovat nějaké pravdy. Když si v tom může každý najít výklad, co se mu líbí (klidně protichůdné věci), tak to určitě vyhovuje mnohem víc lidem - to je asi jeden z důvodů, proč křesťanství v různých formách je nejzrozšířenějším náboženstvím na světě.
    13.11.2012 16:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Našel jsem článek na wikipedii shrnující vlastnosti boha v různých náboženstvích: Conceptions of God
    Hm, docela pěkný, imho ale stále špička ledovce ;-)
    Připadá mi spíš jako výborný materiál pro trolly
    Tak to v každým případě.
    než něco, čím má smysl se vážně zabývat a snažit se z toho dolovat nějaké pravdy.
    No, tak pravdy (a zvlášť Pravdy™ neboli dogmata) bych z toho taky nedoloval, to moc nemá smysl. Občas z toho ale doluju inspiraci nebo zajímavé myšlenky/názory, ty se tam imho nadolovat dají, z mého osobního pohledu zvlášť v synoptických evangeliích. Bohužel, mnoho informací v nich chybí, anebo tam jsou, ale prakticky není šance je správně interpretovat, protože chybí potřebný kontext.
    pavlix avatar 13.11.2012 17:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    proč křesťanství v různých formách
    Včetně islámu…
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.11.2012 11:09 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Už to, že velká nebo dokonce většinová část muslimů je nesnášenlivá a tím představuje pro nás ohrožení, znamená, že je potřeba si na ně dávat pozor: neplatí klasické politicky korektní tvrzení, že muslim je úplně stejně nesnášenlivý jako kterýkoliv jiný člověk. Některý možná je, ale průměrný muslim takový není.
    Jendа avatar 12.11.2012 15:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    neplatí klasické politicky korektní tvrzení, že muslim je úplně stejně nesnášenlivý jako kterýkoliv jiný člověk. Některý možná je, ale průměrný muslim takový není.
    Ale tohle mě právě štve. Sám jsem totiž v několika takových „menšinách“, o kterých panují předsudky, i když já sám takový (doufám :) nejsem. Takže původní otázka, kolem které se točí vlákno, co robit s občany s muslimskou vírou - přijde na to, co teda. Jakou formu „dávat si pozor“ zvolíš…
    12.11.2012 21:55 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Nechci, aby se tady dostali do pozice, kdy by si mohli začít prosazovat vlastní pohled na právo. Demokracie se může obrátit proti nám, pokud se necháme ovládnout příslušníky cizí kultury, kteří si budou chtít náš stát přebudovat podle svojich představ. Zatímco linuxácký stát žádný neexistuje, tak islámských států je dost, takže máme představu, jak takový stát může vypadat.
    13.11.2012 10:55 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    +1

    Ale budovatelům a obdivovatelům multikulturní Evropy to nevysvětlíš.
    12.11.2012 11:17 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    A taky: jak může být člověk muslim nebo křesťan a neuznávat všechny části Koránu/Bible, tj. i ty, které nejsou v souladu s dnes běžně uznávanými morálními zásadami (případně rovnou právními normami) nebo prokázanými fakty? Může si to zkoušet různě překrucovat, avy to sedělo, a tvářit se, že to tak už bylo - to je jediné, co s tím může dělat. Islám ani křesťanství neumožňuje uznat, že ve svaté knize je něco špatně, to by bylo kacířství.
    12.11.2012 09:05 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Ja to vidim tak, ze co !verici! to terorista a na vire nesejde. Podotykam, ze mi nevadi ze si nekdo v neco veri, ale jakmile to zacne propagovat verejne, mel by byt okamzite zastrelen. Navic je to v souladu se vsema rozsirenejsima virama - vetsina z nich zakazuje modly (kostely, krize ...), drzeni majetku ...
    Jendа avatar 12.11.2012 15:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Podotykam, ze mi nevadi ze si nekdo v neco veri, ale jakmile to zacne propagovat verejne, mel by byt okamzite zastrelen.
    Například když věří v to, že by se ostatní věřící měli zastřelit? :)
    11.11.2012 14:13 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Moslimska viera nie je o nic lepsia ani horsia ako krestanska. Dolezitejsie to, kto tych veriacich vedie a akym cielom ich vyuziva. To ale cenzurou internetu neodstranite. Vobec ten boj proti teriorizmu tak ako ho propaguje nas establishment je v lepsom pripade boj proti dosledkom a nie proti pricinam. V konecnom dosledku prehraju vsetci.
    Jendа avatar 11.11.2012 14:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Moslimska viera nie je o nic lepsia ani horsia ako krestanska.
    No právě :-D
    Vobec ten boj proti teriorizmu tak ako ho propaguje nas establishment je v lepsom pripade boj proti dosledkom a nie proti pricinam.
    Já jsem si nějak moc nevšiml ani toho boje proti důsledkům.

    Jinak boj proti příčinám je neskutečně náročný a zdá se mi, že i nerealizovatelný.
    12.11.2012 11:21 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Boj proti důsledkům je teroristu chytnout a zavřít, ne?
    11.11.2012 13:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Vždyť ten komentář byl myšlen ironicky, nebo ne?
    12.11.2012 09:02 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Silnice po celem svete jsou denne vyuzivany zlocinci nejhorsiho druhu, prepravuji se po nich otroci, drogy, ukradena auta ... je tudiz treba na kazde krozovattce udrzovat trvale ozbrojenou hlidku, ktera kazdeho podezreleho zastreli. Kdo nic spatneho nevozi, nema se preci ceho bat a tech par zastrelenych omylem vyvazi ten jeden, ktery bude takto ochranen pred kriminalniky...
    9.11.2012 19:26 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    s/zavrhla/odložila/

    Nebo si někdo myslí, že je to definitivní?
    11.11.2012 14:45 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Nemáte někdo odkaz na ten blacklist od interpolu? Na stránce interpolu o blokování zveřejněný není.
    Jendа avatar 11.11.2012 15:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    A je vůbec veřejný? Podobné seznamy bývají tajné, aby si pedofilové nemohli přidat ty stránky do Oblíbených.
    11.11.2012 15:42 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Tak to se potom na ten seznam může dostat kdeco, jako se to už stalo s policejním tajným seznamem ve Finsku.
    The situation changed when I challenged the police about a huge amount of sites on the list which apparently contained no child porn and were mere traffic trading sites for legal porn sites. The police responded by telling that sites containing links to other child porn sites are also added to the list of child porn sites. There is no basis for this in the law, since the law only says the police may give a list of actual child porn sites to teleoperators and "child porn site" is defined in the law to mean any transfer of child porn pictures through the internet. It is thus against the law to add sites without child porn images on them to the secret list. In response to this, and to protest what I believe was illegal action by police, I added a link to my list of censored sites to display all entries as clickable links. At the same time I released some critique about blocking sites which only link to illegal sites, and questioned how police finds such sites in the first place. I thought they only received tips about sites with child porn images, so how would they know what sites linked to them? I suggested that they might be surfing porn sites on their own as one possible explanation.
    - http://lapsiporno.info/english-2008-02-15.html
    11.11.2012 15:44 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Australská vláda nakonec zavrzhla cenzuru Internetu
    Ten interpolácky asi nie (bohchráň, aby ľudia vedeli, pred čím ich chránime), ale pamätám si, že jedna hidden service v sieti Tor mala aj takú kategóriu... hmm... som to skúsil nájsť cez google... slobobodná encyklopédia...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.