abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 678 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny překonala hranici 60 000 dolarů (1 314 351 korun) [reddit].

    13.3.2021 15:44 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xkucf03 avatar 13.3.2021 16:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů

    Skvělá zpráva k odpolední kávě :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Max avatar 13.3.2021 17:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Hmm, je evidentní, že hipe je takový, že to opravdu půjde přes 100k a dál. Vypadalo to na krizi, že se s tím sveze dost lidí dolu, ale Musk to zachránil. Teď už to asi jen tak dolu nepůjde a herních grafik se nikdo nedočká. Co v listopadu stálo 5kkč, teď obchody nabízejí za 10kkč, co dřív bazar za 3kkč, teď jde za 8kkč. Trh s GPU je nejpokřivenější, co jsem zatím zažil :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.3.2021 17:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Trh s GPU je nejpokřivenější, co jsem zatím zažil :-/
    To bude ale spíš kvůli altcoinům než BTC jako takovému, ne?
    Max avatar 13.3.2021 17:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Altcoiny se jen vezou na vlně BTC. Když jde BTC nahoru, jdou altcoiny nahoru také. Když jde BTC dolu, jdou ostatní také. Prostě BTC je v současné době "Lord of the Coins".
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xkucf03 avatar 13.3.2021 18:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Hmm, je evidentní, že hipe je takový, že to opravdu půjde přes 100k a dál. Vypadalo to na krizi, že se s tím sveze dost lidí dolu, ale Musk to zachránil.

    Když se podíváš, jak hospodaří socialistické státy, tak jejich nekryté měny rozhodně nejsou žádná výhra. Viz třeba Česko jede těžce na dluh. Jen za dva měsíce je schodek rozpočtu 86 miliard

    Aktuální rozpočet za celý letošní rok počítá se schodkem 500 miliard korun.

    S USA to s jejich současnou vládou půjde taky z kopce.

    Takže ono mít nějaké drobné v BTC nebo jiných kryptoměnách jako pojistku není od věci. Samozřejmě člověk musí počítat i s tím, že to může jít i dolů, a nebrat to zase moc vážně (viz můj předchozí komentář – pravidelně to nesleduji a občas mi prostě udělá radost nějaká zpráva, na kterou náhodně narazím). Ale diverzifikace je obecně dobrý přístup.

    Objem kryptoměn představuje naprostý zlomek objemu peněz v nekrytých měnách nebo akcií, takže až to bude (víc) potřeba, bude spíš problém v tom, že je mincí málo a jsou moc vzácné než naopak.

    Ty ceny grafik jsou stinná stránka. Zrovna nedávno jsem koupil ještě celkem výhodně jednu bazarovou (na občasné hraní + do zásoby). Teď by se mi hodila ještě jedna, protože bych v jednom počítači chtěl upgradovat na 4K výstup – a dávat kolem pěti tisíc za novou grafiku jen na kancelářskou práci se mi moc nechce. Ono to chodí ve vlnách, jednou je toho málo, pak zase moc, lidi se toho budou zase někdy masově zbavovat… asi je potřeba se naučit nakupovat do zásoby, když věci jsou. Koukal jsem, že lidi dneska dělají i docela zoufalé věci, jako že místo karty, která samostatně v nabídce není, koupí drahou pracovní stanici, vyndají z ní kartu, a pak se s velkou ztrátou snaží prodat ten zbytek. Doma si to člověk vždycky nějak poskládá, sežene v bazaru atd. Firmy, které nakupují nový HW pro zaměstnance, se trochu prohnou (ale vzhledem k mzdovým nákladům to bude stejně celkem nepodstatná položka).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.3.2021 19:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Ono to chodí ve vlnách, jednou je toho málo, pak zase moc, lidi se toho budou zase někdy masově zbavovat…
    Jo, jenže to zčásti budou grafiky na těžbu bez grafického výstupu (od lumpů z nVidie), to nikomu moc nepomůže.
    Quando omni flunkus moritati
    xkucf03 avatar 13.3.2021 19:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Omezené grafické karty, grafika/hry vs. těžba/výpočty

    Jo, tohle mě taky štve. Snažím se kupovat věci univerzální, aby až přestanou plnit původní účel, šly použít k něčemu jinému. Kdybych si kupoval kartu na těžbu, tak bych chtěl, aby šla případně použít aspoň na hry, když přestane být těžba výnosná – a naopak, když bych kupoval kartu na hry/grafiku, tak bych chtěl mít možnost případně něco těžit nebo počítat.

    Nešlo by to použít aspoň tak, že by ta výkonná karta po těžařovi počítala obraz a k tomu mít nějakou levnou, která by ten výsledek jen převzala a poslala přes HDMI do monitoru?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 13.3.2021 19:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Recyklace těžebních grafických karet

    P.S. Pak je ještě možnost, že to Číňani začnou recyklovat a budou přendavat původní čipy na nové desky s HDMI výstupem (pokud tedy NVidia nezmrzačila přímo ty čipy?).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Max avatar 13.3.2021 22:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Špatně jsi si mojí připomínku vyložil. Mě je to vesměs jako měna putna, mě jen vadí, jak BTC totálně zničil trh s GPU.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 13.3.2021 23:30 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    To si imho pleteš s ethereem.
    Max avatar 14.3.2021 02:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Pokud jde BTC nahoru, jde i ETH. BTC udává směr / vývoj.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Agent avatar 14.3.2021 15:10 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Já bych řek, že BTC je konzervativnější, zatímco v ETH se zkouší různé fičury.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Max avatar 14.3.2021 17:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Tady nejde co kdo zkouší, mluvím o kurzu, který BTC udává. Pokud jde BTC nahoru, jdou nahoru ostatní Coiny, pokud se BTC nedaří, padají i ostatní. BTC ovlivňuje celý trh s Coiny. Pokud se tedy BTC daří, jde nahoru ETH a tím pádem se skupují GPU pro ETH a jiné coiny. Pokud je BTC tak nahoře jako nyní, skupují se GPU i pro BTC, protože se to i tak vyplatí (za nějakých podmínek).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.3.2021 22:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    protože bych v jednom počítači chtěl upgradovat na 4K výstup – a dávat kolem pěti tisíc za novou grafiku jen na kancelářskou práci se mi moc nechce
    Se mi nechce věřit, že by to muselo stát tolik, pokud od toho fakt nic dalšího nepotřebuješ. Nešlo by třeba něco jako tohle? (Je pravda, že jsem nekoukal na podporu v linuxu...)
    xkucf03 avatar 13.3.2021 23:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Grafické karty v roce 2021

    Na tu jsem taky koukal – jako šlo by to, no… ale má asi třetinový výkon oproti té bazarové, kterou se mi nedávno povedlo ulovit, takže mám trochu psychický problém něco takového kupovat (dražší, ale za to horší – byť ano, je nová, ale…).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.3.2021 23:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty v roce 2021
    Aha, ok, jj to je pochopitelný...
    Prcek avatar 14.3.2021 10:24 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty v roce 2021
    Já jsem si rok a půl zpátky koupil bazarovou pasivně chlazenou GeForce GT 1030 za 800 Kč, ta by měla podporovat rozlišení až 8K a jsem s ní spokojenej. I nějaké starší hry utáhne.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Prcek avatar 15.3.2021 10:59 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty v roce 2021
    Tak kecám, sice specifikace čipu umožňuje rozlišení až 7680x4320 (což odpovídá 8K), ale zrovna tato karta má jen HDMI konektor a ten zvládne maximálně 4K. Karta by musela mít DisplayPort, aby zvládla 8K, např. její LowProfile varianta ho má.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Max avatar 14.3.2021 17:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty v roce 2021
    Díky za to, že jsem začátkem roku stihl bazarově nakoupit RX580 Nitrox+ od Sapphire, protože nebýt toho, tak jsem v řiti. koupil jsem 3ks od minera a spokojenost, nechal jsem to i přetočený (miner tam má bios, co točí ram ze 7GHz na 8GHz)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.3.2021 02:18 sfdergf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Až volatilita CZK bude dosahovat desítek procent, budu o přesunu svých úspor skutečně uvažovat. Ale stejně asi vsadím spíš na ten dolar. :)
    14.3.2021 02:59 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Voci comu? Rohlikom, lietadlam, grafickym kartam, procesorom, Teslam, startom SpaceX, dovolenke na kanarskych ostrovoch, bitcoinu?
    14.3.2021 03:03 adfsbg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Je to jednoduché. Inflace je popis vztahu mezi cenou koruny a cenou rohlíků a letenek.
    15.3.2021 00:27 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Myslis tu inflaciu, vdaka ktorej su lacnejsie potraviny? Ale nebavili sme sa o inflacii, ale o volatilite.
    14.3.2021 13:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Když se podíváš, jak hospodaří socialistické státy, tak jejich nekryté měny rozhodně nejsou žádná výhra. Viz třeba Česko jede těžce na dluh. Jen za dva měsíce je schodek rozpočtu 86 miliard. S USA to s jejich současnou vládou půjde taky z kopce.
    Je pravda, že různé státy nafukovací měny využívají/zneužívají, ale je dobrý mít na paměti, že to do značný míry vyžaduje trh. Pokud není emise měny fakt dobře zabezpečena nebo omezena principielně (jako u BTC), pak IMO pozorujeme, že kryté měny degradují do nekrytých i bez vlivu státu - viz Tether. Tj. do nějaké míry ta nafukovatelnost je feature.

    Naopak u BTC je na místě filosofická otázka, jestli to vůbec považovat za peníze, nebo spíš něco jako digitální zlato...
    14.3.2021 13:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Tj. do nějaké míry ta nafukovatelnost je feature.
    *Feature trhu. Jestli to je obecně dobře, to je na jinou debatu...
    xkucf03 avatar 14.3.2021 15:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    že to do značný míry vyžaduje trh

    To je zase nepochopení toho, co je to trh…

    Trh bude existovat i bez peněz. Lidé budou směňovat zboží za zboží. To, čemu říkáme „peníze“ je jen pomůcka k tomu, abychom se mezi sebou snáze dohodli. Tuhle funkci můžou plnit potištěné papírky, Bitcoiny, záznamy v nějaké databázi, kousky zlata nebo jiná věc, která se dobře dělí a počítá. Na trhu se taky může používat paralelně více měn / druhů peněz resp. je to běžný stav + směnný obchod současně s tím taky probíhá.

    Představa, že by množství peněz mělo růst „aby to fungovalo“, je mylná. Klidně to množství může být konstantní nebo můžeme mít deflaci nebo několik různých forem „peněz“ z nichž některé rostou a jiné ne… je to úplně jedno. Subjekty na trhu se přizpůsobí a nastaví si vztahy a poměry, ve kterých mezi sebou směňují tak, aby to odpovídalo realitě – podstata je totiž v tom, že mám něco, co jsem ochotný poskytnout ostatním, a chci něco jiného, co zase mají oni → pak se dohodneme na směně. V jakých jednotkách si to vyúčtujeme, je podružný detail.

    Naopak u BTC je na místě filosofická otázka, jestli to vůbec považovat za peníze, nebo spíš něco jako digitální zlato...

    K tomu říkám, že kryptoměny jsou napůl kryté. V tom smyslu, že výsledek toho výpočtu je víceméně bezcenný, neužitečný (na rozdíl třeba od zlata), což je ta jedna polovina. A druhá polovina je to, že abys jednotku té měny vytvořil, musíš vložit/obětovat nějakou reálnou hodnotu tzn. nemůžeš si nové jednotky vytvářet jen tak z ničeho (jako u nekrytých měn).

    Jestli tomu říkat „peníze“ nebo „digitální zlato“ mi přijde celkem nepodstatné. Když to lidi budou používat jako klasické peníze (může se to chovat dost podobně jako převody mezi bankovními účty, akorát s řadou výhod), tak ať tomu klidně říkají peníze. Když to někdo bude brát spíš jako komoditu, tak ať, je mi to v podstatě jedno.

    Z hlediska státu se na to dá dívat podobně jako na zahraniční měnu (nečekám, že by nějaký teď stát prohlásil BTC za svoji národní měnu a začal v ní vše účtovat a vybírat v ní daně). Stát chce tedy obírat lidi na daních a potřebuje to napasovat na svoje pravidla, takže si to nějak definovat musí, ale ve výsledku je to asi stejně jedno, protože stát z tebe bude tahat prachy bez ohledu na to, jestli jsi zbohatnul díky změnám kurzů měn nebo díky tomu, že jsi levně koupil a draze prodal nějakou komoditu – stát většinou hledá jakoukoli příležitost, aby ti daň napařil. (což je tedy víceméně OK, protože když se shodneme na tom, že do společné pokladny přispívají všichni nějakým rovným procentem z toho, jak dobře se jim v daném období dařilo, tak by mělo být jedno, z čeho jejich bohatství vzešlo)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.3.2021 23:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    A druhá polovina je to, že abys jednotku té měny vytvořil, musíš vložit/obětovat nějakou reálnou hodnotu tzn. nemůžeš si nové jednotky vytvářet jen tak z ničeho.
    Proč bys nemohl? Jak u zlatého standardu tak v zásadě i u BTC - když nad tím tam přemýšlim - můžeš peníze vytvářet z ničeho. Stačilo by, aby existovala BTC banka, do které by dostatek lidí uložilo bitcoiny. Dejme tomu, že bys vytěžil a do banky vložil 10 BTC. Banka by následně mohla v rámci běžných pravidel např. 8 BTC půjčit někomu, kdo by následně ty peníze utratil za služby, produkty apod. Et voilá, co se stalo? V ekonomice je 18 BTC, přestože vytěženo bylo reálně jen 10.

    Tj. ten klíčový rozdíl mezi BTC a fiat měnou není v tom, že by BTC nešlo vyrábět "ze vzduchu", ale v tom, že lidé (zatím) nevkládájí BTC do bank. Může se ale stát, že někdo přijde s obdobou takové banky, začne nabízet finanční produkty, a budem tu mít BTC "ze vzduchu".

    Peníze jsou legrační záležitost...
    14.3.2021 23:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    A co se týče tištění peněz státem, to by se nad BTC asi dalo realizovat tím - opět za předpokladu existence bank - že by stát (skrz centrální banku) v době konjuktury zvyšoval procento povinných rezerv, a následně v době krize, pokud by chtěl "tisknout" peníze, zase by ho snížil a rozdíl zabavil.
    xkucf03 avatar 15.3.2021 00:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Kryté měny, kryptoměny, komodity, zlato, nekryté měny, proxy, deriváty, poukázky
    Proč bys nemohl? Jak u zlatého standardu tak v zásadě i u BTC - když nad tím tam přemýšlim - můžeš peníze vytvářet z ničeho. Stačilo by, aby existovala BTC banka, do které by dostatek lidí uložilo bitcoiny. Dejme tomu, že bys vytěžil a do banky vložil 10 BTC. Banka by následně mohla v rámci běžných pravidel např. 8 BTC půjčit někomu, kdo by následně ty peníze utratil za služby, produkty apod. Et voilá, co se stalo? V ekonomice je 18 BTC, přestože vytěženo bylo reálně jen 10.

    To, co popisuješ, jsou nekryté peníze a s nimi související peněžní/bankovní systém. Pokud se bavíme o komoditě či kryté měně (třeba o tom Bitcoinu nebo zlatu), tak tu jednotku nijak rozmnožit/zduplikovat nemůžeš. To zlato nebo BTC můžeš leda vytěžit (tzn. vložit/obětovat tu reálnou hodnotu), jinak nová jednotka nevznikne. I když si vytvoříš nějakou proxy a budeš si evidovat nějak bokem, která jednotka komu patří (abys nemusel zapisovat do blockchainu nebo fyzicky manipulovat se zlatem), tak tam máš stále vazbu na ty původní jednotky 1:1 a nemůžeš je namnožit – jinak by to nebyla krytá měna / komodita. Teoreticky si můžeš vymyslet nějaké deriváty ve smyslu „tohle je poukázka na to, že ten a ten dá tomu a tomu tolik jednotek něčeho, pokud bude splněna podmínka bla bla bla“. Jenže na to už se nemůžeš dívat jako na jednotku té původní kryté měny / komodity – u takové poukázky musíš počítat s tím, že taky třeba nedostaneš vůbec nic. Tzn. nemáš BTC, nemáš zlato – koupil sis jen nějakou naději/pravděpodobnost, že možná někdy něco dostaneš. A to je dost podstatný rozdíl.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.3.2021 10:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kryté měny, kryptoměny, komodity, zlato, nekryté měny, proxy, deriváty, poukázky
    tak tam máš stále vazbu na ty původní jednotky 1:1 a nemůžeš je namnožit – jinak by to nebyla krytá měna / komodita
    Ano a to je přesně to, co se s krytými měnami děje - to kyrtí prostě dlouhodobě nevydrží, není šance. Buď dojde k tomu, že ta původní vazba je jen předstíraná, nebo vláda oficiálně upraví ten poměr (ie. vytiskne peníze), nebo to krytí úplně opustí. A s komoditami se děje to, že lidi mají tendence vytvářet ty deriváty, které se nafukovat dají...
    Teoreticky si můžeš vymyslet nějaké deriváty ve smyslu „tohle je poukázka na to, že ten a ten dá tomu a tomu tolik jednotek něčeho, pokud bude splněna podmínka bla bla bla“.
    Jj a to jsou přesně peníze...
    xkucf03 avatar 16.3.2021 00:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kryté měny, kryptoměny, komodity, zlato, nekryté měny, proxy, deriváty, poukázky
    Ano a to je přesně to, co se s krytými měnami děje - to kyrtí prostě dlouhodobě nevydrží, není šance. Buď dojde k tomu, že ta původní vazba je jen předstíraná

    Ne, krytá měna je pořád krytá měna, komodita je pořád komodita. To, že si někdo bude bokem vystavovat nějaké poukázky (které se nakonec proplatí jen zčásti nebo jen někdy) a při jejich marketingu se bude ohánět jménem té kryté měny nebo komodity, na tom nic nemění. Z jeho strany se možná jedná o podvod nebo pochybnou praktiku, ale na hodnotu té kryté měny nebo komodity to nemá žádný vliv. Jestli mu na to někdo naletí, to je zase jeho věc. Třeba jsou ty poukázky fajn a nakonec se ti je povede směnit nebo na nich i vydělat, ale třeba taky ne – to je tvoje riziko, se kterým musíš počítat. Kdo chce mít jistotu a užívat vlastnosti kryté měny nebo komodity, tak se na nějaké poukázky vykašle (nezaměňovat s tou proxy, kde je pevně daná vazba 1:1 nebo dokonce dostaneš přesně ty původní jednotky, které jsi do toho vložil, třeba cihly zlata, které jen byly někde uložené a nějak se nad nimi účtovalo).

    Připadáš mi, jako kdyby sis místo tuňáka začal kupovat tuňákovou náhražku, a pak si stěžoval, že ti nechutná tuňák (což je celkem mimo, když v tu chvíli tuňáka vůbec nejíš).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.3.2021 09:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kryté měny, kryptoměny, komodity, zlato, nekryté měny, proxy, deriváty, poukázky
    Ne, krytá měna je pořád krytá měna, komodita je pořád komodita.
    Jako příklad můžeme uvést všechny měny takzvaně kryté zlatem za posledních 100 let.
    Z jeho strany se možná jedná o podvod nebo pochybnou praktiku, ale na hodnotu té kryté měny nebo komodity to nemá žádný vliv.
    No a to je právě jen vaše teoretická představa, která ovšem v reálném světě vždycky dojede na to, že se na to krytí každý vykašle, protože reálně nikoho nezajímá, jestli to zlato v tom sejfu leží nebo ne.
    Quando omni flunkus moritati
    16.3.2021 10:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kryté měny, kryptoměny, komodity, zlato, nekryté měny, proxy, deriváty, poukázky
    Ne, krytá měna je pořád krytá měna
    To, že měna je krytá, je ti prd platný ve chvíli, kdy ta definice toho krytí se mění v čase, což se s krytými měnami děje tak asi zhruba úplně pokaždé, když někdo použije krytou měnu. Stěžuješ si na poukázky atd., ok, nechme je stranou, ten problém s krytými měnami máš i bez nich. Dejme tomu, že nějaká vláda v roce X nadefinuje, že 1 mince = 2 gramy zlata. Následně se můžeš celkem spolehnout na to, že v roce zhruba X + 25 už to nebudou 2 gramy, ale třeba jen 1.75g (ta čísla si vymýšlim, nepamatuju se přesně, jak dlouhý byly ty iterace historicky, ale k tištění peněz stejně vždy došlo), protože prostě trh centrální banku k tomu víceméně donutí. A to je relativně optimistický předpoklad, kdy mezitim nedojde ke krizi.

    Pokud dojde ke krizi, vláda natiskne masivně a začne lidi přemlouvat, aby byli patrioti a nevybírali si svoje zlato (Británie) nebo případně lidem úplně zakáže (!) zlato vlastnit (USA).

    TL;DR krytí měny není o tom, že řekneš, že X peněz = Y komodity a bude to tak na věčné časy, ale je to v zásadě primitivní (historický) mechanismus regulace tisknutí peněz. Ano, je typicky striktnější než u fiat měn, ale 1) neznamená to, že k tištění peněz nechochází (to fixování peněz na komoditu se mění v čase) a 2) není to dobře, protože to selže ve chvíli, kdy přijde krize. Tj. ultimátně ten rozdíl mezi krytou a nekrytou měnou je mnohem menší, než si lidé populárně představují, v zásadě spočívá pouze v mechanismu té regulace.

    Pokud chceš mít jistotu, že za X + 25 let budeš mít stále stejné množství zlata (nebo komodity XY), pak jediná možnost je si tu komoditu prostě nechat zavřenou např. v trezoru nebo v Trezoru. Nicméně ji ale pak nemůžeš investovat do něčeho jinnýho.
    15.3.2021 00:43 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    V ten okamzik ma ale veritel jen dva BTC z tech deseti. A narozdil od too big to fail ve fiatu tady neni zadny stat co by mu tech zbyvajicich osm vytiskl.
    15.3.2021 10:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    V ten okamzik ma ale veritel jen dva BTC z tech deseti.
    Nemá, má furt 10 BTC a banka je obvykle schopná mu je vyplatit ze svých rezerv.

    Je to něco jako prodej VPS, cloudových služeb, internetového připojení nebo podobně - provideři často dělají overselling a nebyli by schopni dodat službu s avizovanými parametry, pokud by ji uživatelé začali všichni najednou využívat na 100%.

    Někdo tohle může vnímat jako nesolidní jednání, nicméně ve výsledku je to optimalizace, umožňuje to providerovi efektivně využít prostředky. Protože nevyužitý hardware je vyhozený hardware a dtto peníze, nedělat tohle by v zásadě znamenalo obrovské plítvání.

    Zastánci zlatého standardu mají v tomhle trochu doublethink - na jednu stranu tvrdí, že zlato má na rozdíl od fiat peněz nějakou svoji instrinsickou hodnotu a užitečnost, ale zároveň by ho rádi ve velkém zavřeli na věky věků někam hluboko do trezoru.
    15.3.2021 11:11 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    To je pokrivenej pohled na zaklade toho, jak funguji dnesni penize/banky, kde ty uz si ani prakticky nepripoustis, ze ty rezervy jsou taky konecne a ne zadarmo.

    S BTC by banka mela mnohem mensi moznosti, jak veritele udrzet v nadeji, ze sve ulozene prostredky nekdy dostanou. (Stejne jak cela duvera ve VPS stoji na tom, ze ten overselling je spravne spocitanej, kdyz uz je treba vytahovat prirovnani.)
    15.3.2021 11:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    To je pokrivenej pohled na zaklade toho, jak funguji dnesni penize/banky, kde ty uz si ani prakticky nepripoustis, ze ty rezervy jsou taky konecne a ne zadarmo.
    Proč si to myslíš? Ty rezervy jsou klíčové.
    S BTC by banka mela mnohem mensi moznosti, jak veritele udrzet v nadeji, ze sve ulozene prostredky nekdy dostanou. (Stejne jak cela duvera ve VPS stoji na tom, ze ten overselling je spravne spocitanej, kdyz uz je treba vytahovat prirovnani.)
    No tak ano, musí to být správně spočítané, to se rozumí :-)
    16.3.2021 10:07 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Tusim, kam tim miris. Stejne jako banka nema dneska ty penize v trezoru, tak tam by tam asi nemela ty btc. Otazka je spis, jake veci ekvivalentni hodnoty a do jake miry by musela mit.

    Ja predevsim narazel na to, ze soucasne monetarni politika vetsiny statu, umoznuje fungovat bankam v rezimu castecnych rezerv. Coz jim nepujde tak snadno (nebo vubec), pokud ten nastroj, tedy levne statni penize nebudou mit, k dispozici.
    16.3.2021 12:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Přesně tak. Pokud by stát měl měnu krytou BTC, nejspíš by se dělo +- to samý co se zlatým standardem. Pokud by používal přímo BTC, pak by asi šlo udělat to, co jsem popsal výše, tj. v době konjuktury by se povinné rezervy zvedly (příklad: třeba z 5% na 10%) a následně v době krize by je stát zase snížil zpátky, zabavil rozdíl (tzn. v tomhle příkladu až do 5%, což je celkem masivní suma) a použil ho stejně jako používají státy natisklé peníze (tj. třeba nákup dluhopisů apod.).

    Jestli / jak by to fungovalo je ale samozřejmě ve hvězdách, dokud to někdo fakt nevyzkouší...

    Mimochodem, vypadá to, že v USA včera povinné rezervy úplně zrušili (ie. nastavili na 0%). Jsem zvědav, co z toho bude...
    16.3.2021 12:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    lol, samozřejmě, že ne včera, před rokem. Asi jsem si furt ještě nezvykl, že je 2021.
    15.3.2021 10:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    A narozdil od too big to fail ve fiatu tady neni zadny stat co by mu tech zbyvajicich osm vytiskl.
    Jako ano, stát by měl asi nad BTC o něco svázanější ruce než nad běžnou fiat měnou, ale IMO zdaleka ne o tolik, jak si lidé myslí (a je otázka, jestli vůbec - nějaké kreativní účetnictví se dá dělat i nad BTC). Ještě jednou připomenu, že ten klíčový rozdíl BTC od fiat měny je to, že si lidi můžou mezi sebou dělat transakce sami (bez banky), nikoli ta limitovaná emise. Můj odhad je, že hodleři si časem uvědomí, že ta masivní deflace přestává být užitečná a začnou chtít svoje hnijící coiny investovat. IMO je to jediný způsob, jak tu měnu stabilizovat.
    15.3.2021 11:17 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Technicky by stat tu kontrolu tezko mohl ziskat. Politicky by to uz tak velky problem nebyl.
    16.3.2021 12:59 __
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    A teď mi ukaž nějakou měnu fungujícího státu, která škáluje s počtem transakcí hůře než bitcoin, která má větší výkyvy v kurzu k ostatním a kterou se dá platit na méně místech než s bitcoinem. Bitcoin není platidlo, ale komodita a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se to změnilo.
    13.3.2021 19:12 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Čím dražší, tím víc se to bude kupovat? No nevím...

    Na druhou stranu, celá ta šaškárna vždycky víceméně nedávala ekonomicky smysl a jede to jenom díky tomu, že jsou lidi idioti (nebo schopný manipulátoři idiotů, to podle způsobu přispění k bublině), tak holt asi člověk nemůže spolýhat na to, že to jednou dostane rozum. Na druhou stranu ve vzdušným zámku by nemělo jít bydlet, takže spolýhat na to, že kolektivní poblouznění je všemocný, bych si taky nedovolil.
    13.3.2021 23:15 trcheton | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Stále existuje celkom prijateľná možnosť kúpiť si profesionálnu grafiku z Nemecka. Je to síce zhruba dvakrát drahšie ako bežné grafiky spred kryptobubliny, ale aspoň má človek k tomu trochu lepšiu kvalitu súčiastok a niekedy aj ECC pamäť a 10-ročnú záruku (WX rad). Kto sa dostatočne skoro spamätal, mohol ich pred mesiacom kúpiť ešte asi o 10% lacnejšie. Napr.

    Radeon Pro WX 8200 = Vega 56 s trochu rýchlejšou pamäťou (+ECC) za 1060 eur (asi za toľko sa Vegy predávali aj počas predchádzajúcej bubliny).

    ďalej napr. W5500 (= RX 5500 XT) za 450 eur (bazár nie je omnoho lacnejší).

    alebo hoci aj ten Radeon VII...

    Zvýšené náklady sa nakoniec dajú trocha vykompenzovať ťažbou, a pár kryptomincí si človek môže aj ponechať - určite lepšia investícia/špekulácia ako do toho priamo vrážať peniaze. Upozorňujem však, že profi grafiky neumožňujú podvoltovanie jadra / pretaktovanie pamäte, ale holt si bude musieť človek odpustiť nejakých 20% výkonu, keď chce mať porovnateľnú energetickú efektivitu.

    Ale ak ste trochu súťaživí, môžete skúsiť uloviť nejakú kartu z AMD direct buy (v prípade ak daný týždeň nie je restock len pre USA, ako tomu bolo predvčerom), na reddite je dosť návodov...
    14.3.2021 09:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Pokud se bavíme o herních grafikách, tak tipuju, že ta možnost moc přijatelná nebude. Kdyby byla, tak je taky vykoupili BTblbCi
    Quando omni flunkus moritati
    13.3.2021 18:45 nocoin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Jaka burza s coiny je nejvetsi a kdo za ni stoji, odbornici?
    JiK avatar 13.3.2021 20:25 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Udajne nejvetsi je Coinbase (COIN) a ta by se tenhle mesic mela objevit na burze, normalne jako verejne obchodovana spolecnost. S auditovanymi ucetnimi uzaverkami, sidlem, spravni radou, jasnou vlastnickou strukturou, etc...Nikdo zatim nevi za kolik, neni to klasicke IPO, ale tzv. direct listing.

    Pokud by se potvrdila cena ocekavana nekterymi analytiky, tedy cca $220 za akcii, bylo by to nejvetsi burza (nejen kryptomen) ma svete, vyrazne vetsi nez NYSE, aspon podle trzni kapitalizace. Cele je to takove zvlastni, btc je bezpochyby kravina, ale cim dal vic to vypada, ze v boji za "socialni spravedlnost" dela byvaly zapad ze svych men naprosto klasicke monopoly money, a neskonci to jinak, nez jak to skoncilo v mezivalecnem nemecku, nebo vsude, kde problemy v realnem svete zkouseli resit tisknutim nicim nepodlozenych penez ze vzduchu...

    Jenze na rozdil od vsech minulych valek maji tentokrat vsechny zucastnene strany nejen jaderne zbrane, ale i vse ostatni a na nejake civilisty se asi nebude brat vubec zadny ohled.
    14.3.2021 02:58 nocoin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Ne, a nema v nazvu coin.
    14.3.2021 09:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Jaka burza s coiny je nejvetsi a kdo za ni stoji, odbornici?
    AFAIK v USA je nejpopulárnější Coinbase, v Evropě Kraken, jinde nevim. Obě jmenované jsou US firmy.
    14.3.2021 10:01 xxl | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    On má ale nejspíš na mysli Binance a Čínu.
    14.3.2021 23:47 nocoin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    v Evropě Kraken
    Ano Kraken, kde jsi vzal tu Evropu to teda nevim, s Krakenem spolupracuji americke jako Morgan, kanadske banky treba Scotiababank a treba i Paypal, britska PWC a japonska asociace kryptomen s podporou treba i Nomury a celej balik ruznych investoru prevazne britskych.

    Jen me zajimalo jestli kdyz tu zvanite jestli vite, kde se cele deni odviji a jak to ovlivni nejaci joudove z Prahy ;-)
    15.3.2021 00:46 nocoin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Japonský plán pro 2021, pro inspiraci ;-)
    15.3.2021 01:51 xxl | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    13.3.2021 19:08 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Svatá prostoto. Blbý a smutný.
    Agent avatar 13.3.2021 20:33 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Kicom to trefil

    No, jako byl bych rád, aby to spadlo. Čim víc to bude přepálený, tim bolestnější bude probuzení. A to říkám jako kryptofanda. Jsem na jednu stranu rád, že se krypto šíří mezi lid obecný, ale nemělo by to být kvůli spekulativním účelům.

    Jinak rozdíl oproti minulosti je, že většinu investic do BTC dnes maji na svědomí instituce. Ano, BTC už není záležitostí pouze nerdů a nadšenců.

    BTC v počtu transakcí vyrovnal PayPal. Odhadovaná hodnota je na úrovni firmy typu Apple. Což z globálního hlediska je plivanec v moři. Stále jsme na začátku.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    13.3.2021 21:24 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Problem je, ze dnes je to este stale brutalne podhodnotene. Tipujem, ze pady este budu, ale vzdy vyssie, nez bolo minimum za ostatne tri roky, resp. vyssie nez maximum z pred aspon dvoch rokov. Moj skromny tip je, ze bitcoin pojde niekde ku globalnej hodnote zlata (hodnota vsetkeho zlata na svete sa vyrovna hodnote vsetkeho bitcoinu na svete).
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.3.2021 21:26 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    A tu uhlíkovou stopu, kterou to za sebou zanechá, to je přímo paráda. Jen to je důvod, postavit kryptoměny mimo zákon. Nebo to snad není nesmyslné plýtvání zdroji?
    13.3.2021 21:42 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Nie je.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.3.2021 21:50 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Tahle odpověď tedy není moc přesvědčivá.
    13.3.2021 21:51 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Rozoberali to Urza so svojim hostom v nedavnom rozhovore. Linku som dal nizsie.
    14.3.2021 12:52 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    A tu uhlikovou stopu, kterou to za sebou zanecha, to je primo parada. Jen to je duvod, postavit /dopln_tridniho_nepritele/ mimo zakon. Nebo to snad neni nesmyslne plytvani zdroji?
    Gréta avatar 15.3.2021 19:11 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů

    tttssssss když jako muže bejt eletrika pro antiekologický elektromobily tak je jakoby dost eletriky i pro minery :D ;D

    btw bys to jako měl správně podporovat jestli seš jako u těch zelenejch protože potřebujete víc lepšejší přenosovou soustavu pro ty elektrický auta všecky a mineři sou dobrej tlak na voptimalizaci :D ;D

    13.3.2021 21:49 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Urza s Josefem Tetkem urobili par dni dozadu skvele video na tuto temu, ktora sa dotyka aj mien, penazi, bitcoinu, ale aj energetickej narocnosti, ktoru tu niektori fanatici neustale omielaju. Rozhovor je sice vedeny vo velmi neformalnom duchu, ale informacie v nom obsiahnute su dost zasadne. Ak mate dve hodinky casu, tak je to must watch: https://youtu.be/F6g-LUg5Weg
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.3.2021 22:05 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Hodil jsem si to do záložek a až budu mít chvilku, tak to shlédnu. Já nejsem žádný ekoterorista, ale ty terawatty jen tak přehlédnout prostě nelze.
    13.3.2021 22:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Jeden z argumentů - v tom rozhovoru to možná bude zmíněno, koukat na to nebudu - je to, že se jedná o zbytečnou a nevyužitelnou elektřinu, u které je výrobce rád, že ji má komu dodat, takže je skoro zadarmo. A ne, není jednodušší ji nevyrobit.
    Quando omni flunkus moritati
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3.2021 00:50 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Tak pak ano, pokud se jedná o přebytkovou elektřinu, pro kterou není žádné další využití (což je ostatně velmi smutné), pak to dostává zcela jiné rozměry (úmyslně nechci napsat smysl). Ovšem pak bychom měli kryptoměny chápat asi jinak, než jak se prezentují.
    14.3.2021 10:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Jako já (asi narozdíl od vás dle #15) nejsem vyznavatelem uhlíkové víry, takže mě nějaká stopa nedojme a nevidím tudíž důvod něco zakazovat. To je tady pro lidi, co si neuvědomují, že jednoho dne přijde nějaký další zákaz, který se na ně narozdíl od těch předchozích bude vztahovat taky. S cosi-coiny by jednoduše zatočilo to, kdyby těžba nezaplatila ani el. energii, kterou se na ni spotřebuje. Pak by se to vyplatilo jen lidem, co si v zimě GPU přitápí, lidem, co provozují tak velkou farmu, že se dostanou k levné přebytkové elektřině, a zlodějům, co těží na hardware zaměstnavatele a energii kradou.

    Jenže to už tu bylo a spekulanti a teď ještě ten pitomec Musk do toho hodili vidle.
    pro kterou není žádné další využití (což je ostatně velmi smutné)
    Pokud vás rozesmutní dopady základních fyzikální zákonů, tak to vám tedy nezávidím.
    Quando omni flunkus moritati
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3.2021 10:11 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Co se týče uhlíkové stopy, tak ty zákazy přijdou stejně, vlak už se dávno rozjel. No a pokud si mám vybrat mezi steakem a bitcoinem, tak u mne vyhrává jednoznačně kráva. Aha, takže se zbytkovou energií nejde naprosto nic, krom těžby *coinů. To je zajímavý, fyzikální zákon, ten musím nastudovat.
    14.3.2021 01:54 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Tak to urcite neplati pre vsetku energiu ale len cast. Odhadom o dost mensiu cast. Cim budu kryptomeny drahsie, tym to bude mensia cast. Lebo tazba sa oplati aj pri vyssich nakladoch. Tam je to rovnake ako pri comkolvek inom. Aj napriklad zlate. Tazi len ten, co ma naklady na tazbu nizsie ako je trhova cena zlata. Tiez si je potrebne uvedomit, ze hoc aj ta energia je prebytcona, tak z globalneho pohladu je lepsie tu energiu nevyuzit ako vyuzit na takyto ucel. Tazit sa neda len tak ale k tomu cosi potrebujes, cely ekosystem a z tohto pohladu je lepsie ju nevyzuit ako vyuzit na takyto ucel. Duplom teraz, ked to sposobuje problemy v asi v kadom odvetvi, lebo to odcerpava zdroje potrebne niekde inde.

    Zacal som pozerat to video a nic zasadne som po necelej hodine zatial nepocul. Urcite to dopozeram ale zatial mi pridu taki romantici(teoretici) zijuci vo svojej bubline.

    14.3.2021 14:50 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Pozrel som si aj cely zvysok videa a nikde nic zasadne tam nebolo(ani o tom paleni energie tam nic zaujimave nebolo). Uplne slabe video a rozhovor. Nazor som nezmenil. Su to romantici zijuci v svojej bubline. Neviem ako by som ich nazval - nadsenci/nerdi, ...,libertariani :) a totalne nekriticky voci BTC. Mozno socialisti a idealisti. Ich rozhovor bol zaujimavejsi z pohladu definici urcitych ekonomickych pojmov ako z pohladu kryptomien. Co sa tyka tych kryptomien to bolo slabe. Necudujem sa, ze kde siria tie svoje nazory a tomu bol ten rozhovor primerany. https://opristavu.urza.cz/ Za mna strata casu. Mi to prislo ako keby som pozeral rozhovor dvoch star-trekistov alebo star-waristov.
    14.3.2021 13:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Já nejsem žádný ekoterorista, ale ty terawatty jen tak přehlédnout prostě nelze.
    Nelze přehlédnout - v tom to částečně je, že u jiných věcí ty terawatty přehlédnout lze snáz. Četl jsem např. někde nějaký odhad, kolik sežere streamování videa a bylo to řádově podobně. A běžné platební systémy taky nejspíš žerou v sumě velký množství energie. Bitcoin se liší tim, že ta spotřeba je vidět a relativně snadno se dá odhanout, kolik to celkem je.

    PS. Tim nechci nějak spotřebu těžení PoW kryptoměn omlouvat, taky si myslim, že to je hrozně moc a tak efektivita v sumě bude nejspíš celkem špatná.
    14.3.2021 15:10 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Nie celkom ale efektivita je poriadne zla. A ta efektivita bude s rastucou cenou BTC klesat az do nasledujuceho halvingu, ktory je este dost daleko. Akonahle cena klesne, tak efektivita porastie, lebo ubudne strojov v sieti (lebo sa im tazit ekonomicky neoplati). To je jeden z paradoxov BTC.

    Tazba BTC sa neda porovnavat s platobnymi systemami, lebo BTC tam ma oproti nim uple maly objem a zaber. Platobne systemy su rozsirene sluzby k mene a jej zakladnym sluzbam. BTC a jeho tazba by sa dalo provnavat ku klasickemu bankovemu prevodu.To je nejaka zakladna sluzba meny. Tu na plnej ciare prehra, co sa tyka efektivity.
    xkucf03 avatar 14.3.2021 15:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    A běžné platební systémy taky nejspíš žerou v sumě velký množství energie.

    Ve srovnání s kryptoměnami je to naprostý zlomek. Celou banku si můžeš rozjet na jednom osobním počítači a točit v tom spousty transakcí víceméně zadarmo. Když budeš chtít dělat totéž s kryptoměnami, požereš na to násobně víc hardwaru a energie.

    Tim nechci nějak spotřebu těžení PoW kryptoměn omlouvat, taky si myslim, že to je hrozně moc a tak efektivita v sumě bude nejspíš celkem špatná.

    Oproti klasickým bankovním či účetním systémům je to výrazně dražší, ale nelze to srovnávat, protože to nabízí úplně jiné funkce a vlastnosti navíc. Ta nezávislost na centrální autoritě, svoboda, odolnost, ochrana soukromí, schopnost fungovat v režimu, kdy víceméně nikdo nikomu nevěří a nikdo nikoho nezná, schopnost fungovat bez podpory státu a jeho zákonů a silových složek… to jsou vlastnosti, které ty bankovní systémy nemají. Takže porovnat náklady na transakci a na základě toho říct, že „Bitcoin je neefektivní“ je blbost. Zda to je efektivní a zda ti ty poskytované vlastnosti/funkce stojí za to, si musí říct každý sám – je to subjektivní – a když to lidi používají, tak jim to za to asi stojí a smysl v tom vidí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Agent avatar 14.3.2021 15:01 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    https://www.alza.cz/tezba-bitcoinu

    Spotřeba energie bitcoinu je menší ve srovnání s využitím energie herních konzolí nebo vánočních světel. Ale na druhou stranu hodnota není ani příliš malá, protože celá bitcoinová síť spotřebovává tolik energie jako některé malé země. Záleží však na perspektivě. Faktem zůstává, že lidé platí za to, aby jejich transakce byly zahrnuty do blockchainu. Směna založená na dobrovolnosti nemůže být podle definice plýtvání

    Problém je, co všechno do té spotřeby započítat. Mají se do spotřeby započítat všechny konflikty a války financované minimálně z části z inflačních peněz? Prostě státy si "natisknou" peníze, aby měly na válku. S kryptem by to nebylo tak jednoduchý. I toto by se možná mělo zahrnout do úvah.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Agent avatar 14.3.2021 15:08 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    V podstatě to souvisí s oním Cantillonovým efektem, nechce se mi to tu popisovat, tak jen odkaz na video kde to pěkně popisuje Stack Josef, není to dlouhé - https://youtu.be/LfI9LDp-Lg4

    Vůbec Stack má pěkný videa o ekonomice a penězích, doporučuji. Tady historie Koruny - https://youtu.be/6Nx-T1FOzqQ

    Ten Cantillonův efekt rozhodně doporučuji si poslechnout. Já jsem tak nějak tušil, že k něčemo takovému dochází, ale nedocházely mi uplně všechny souvislosti a hlavně důsledky z toho plynoucí, popisuje tvorbu a přerozdělování nových peněz, že je to vlastně okrádání středních a chudších vrstev.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    14.3.2021 21:22 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    že je to vlastně okrádání středních a chudších vrstev.
    V zásade najmä stredných vrstiev, chudobná vrstva prakticky žiadne peniaze nemá, a tie, čo práve má, v rýchlom slede utráca (zaujímalo by ma, či niekto bude sledovať a zverejňovať, ako si bude počínať Floydova rodina s tými miliónmi dolárov).
    Gréta avatar 15.3.2021 19:13 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů

    Já nejsem žádný ekoterorista, ale..........................

    taky jako nejsem žádná rasistka ale......................... :O :D :D ;D

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.3.2021 20:44 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Rasista jsem nebyl, ale po devadesátkách se to nějak zvrtlo. Dnes už mám bílé i slepice.
    JiK avatar 15.3.2021 21:06 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    nikdo neni bez vinny. Ja si dnes dal do kafe bily cukr. Slibuju, ze uz to nikdy neudelam...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.3.2021 21:59 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Bodeť, když vyrábí i třtinový. Barvou je určitě korektnější.
    13.3.2021 23:17 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Ponziho schéma jak z učebnice. Možná se chvíli bude zdát, že bitcoin je "too big to fail", ale o to drtivější dopad to bude pro ty, co do něj investovali tolik energie (doslova). Jestli se blbečci řídí tweety, tak potěš koště. Ostatně netýká se to jen kryptoměn, ale dalších ptákovin, u kterých je zainterestováno stádo, které čeká na příkazy svého pasáčka.
    14.3.2021 05:29 meno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    S Ponziho schemou toto prave nema vobec ziadny suvis.
    14.3.2021 10:13 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Jenom malilinkatou.

    Každý nový majitel bitcoinu je pod hrozbou propadnutí peklu nucen psát do všech dostupných sociálních médií příspěvky o tom, jak je výhodné investovat do bitcoinu. Aby zasloužilí majitelé bitcoinu mohli prodat za cenu vyšší než nákupní. Protože jinak by se nemohlo projevit, jaké je to žůžo, být majitelem bitcoinu. Jakmile se nenajdou noví zájemci o bitcoin, končí zábava.
    Agent avatar 14.3.2021 14:57 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Každý nový majitel bitcoinu je pod hrozbou propadnutí peklu nucen psát do všech dostupných sociálních médií příspěvky o tom, jak je výhodné investovat do bitcoinu. Ty znáš všechny nové majitele?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    14.3.2021 15:12 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    V pekelné knize jsou záznamy o každém.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3.2021 16:11 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Nezapomeň, že i peklo se může mýlit, viz. případ Doroty Máchalové!
    JiK avatar 14.3.2021 16:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    To bylo politováníhodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset let!
    14.3.2021 03:08 adsfcvbe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Lití peněz do ekonomiky, no.... :) Dow Jones, stejně jako Nikkei nebo S&P ukazují, že ekonomice se nikdy v historii nedařilo lépe, než dneska, vprostřed koronavirové krize. :)
    14.3.2021 22:02 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Co ti poviem, bublina.

    Rast (nielen) indexov nieje zarukou, ze sa ekonomike dari a je potrebne sa pozerat aj na veci okolo. Do ekonomiky sa leje kopec penazi a prve sa k nim dostanu velky hraci, ktory ich natlacia kam? Aj do akciovych fondov. Ten rast je sposobeny tymi naliatimi peniazmi. Takze indexy mozu rast ale s rastom ekonomiky to nema nic spolocenho.

    To plati aj o BTC.
    14.3.2021 05:27 niekto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Zvlastne, ze v inych diskusiach je to sama "neviditelna ruka trhu" a podobne veci a tu sa place o "pokrivenych trhoch". Nie je prave Bitcoin skvela ukazka ponuky a dopytu bez regulacii? Ziadny "socializmus" ani "stat presadzuje". Kde je teda problem? Nechcem rypat, len hladam konzistenciu...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3.2021 10:31 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Pamatuji časy, kdy se něco podobného říkalo i o internetu, že se nedá nikterak ovlivnit a zneužít. Dnes víme, jak to dopadlo. Bitcoin naopak ukazuje v celé své kráse jeho křehkost. To, že je dnes tolerován, či v některých lokalitách i schválen, tak to neznamená, že tomu tak bude za deset, třicet, padesát let. Když se podíváme na tristní stav bankovního sektoru, který bude "nutno zachraňovat", pak to odnesou veškeré nežádoucí vlivy kolem. A sem virtuální měny rozhodně patří. Ano, jsou tu i světlé stránky, ale stinné bych neignoroval, ba naopak dával bych si na ně velký pozor.
    14.3.2021 09:42 Jardik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    A tuhle hodnotu urcuje nejaky nadclovek? Pro me treba BTC absolutne zadnou hodnotu nema. Dokonce ani dolar ji nema. Hodnotu ma jen chleb, mleko a beranek.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3.2021 10:36 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Dalo by se napsat, že ekonomika je takovou podvodnou hrou, přesto jí lidé hrají, dnes vlastně musí hrát.
    Agent avatar 14.3.2021 14:54 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    14.3.2021 18:05 SARSv4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Hodnotu určuje člověk, který je ochoten tu jednu věc za tu druhou věc vyměnit. Tedy např. 1BTC za 60kUSD.
    JiK avatar 14.3.2021 18:59 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    nebo zlate zuby za projeti vladnim vojenskym checkpointem, ze?
    15.3.2021 02:18 SARSv4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Ses nám zatoulal do Barmy, jo? To je z Virginie docela zajížďka. Jsi oraganizoval výsadek nebo co? No hlavně dávej bacha, ať nepřijdeš o víc než o zlatý zuby.
    15.3.2021 05:16 Mike
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    https://en.wikipedia.org/wiki/Burmese_Australians
    15.3.2021 11:05 SARSv4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    https://en.wikipedia.org/wiki/2021_Myanmar_coup_d%27%C3%A9tat
    14.3.2021 11:03 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    https://www.podnikanivusa.com/2021/03/06/od-5-brezna-2021-mame-ve-firme-bitcoin-jako-rezervni-menu/
    Blaazen avatar 14.3.2021 21:47 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše No nekupte to, za tu cenu!
    Tak jsem si říkal, jestli něco svou blbostí překoná těžbu kryptoměn grafickou kartou a tohle je horký kandidát: Non-fungible token
    Ale aspoň to nežere elektřinu.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3.2021 22:07 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nekupte to, za tu cenu!
    Co je větší, než nekonečný vesmír? Lidská blbost! Zahazujeme hodnoty, nevážíme si přírody a jde nám jenom o prachy. Prý sapiens ... :-D
    14.3.2021 22:36 modernista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nekupte to, za tu cenu!
    Jaké hodnoty se zahazují? A kdo tě nutí je zahazovat? Klidne si skákej kolem ohně a přivolávej déšť mi kteří žijeme v 21 století na hodnoty zvysoka...
    14.3.2021 22:46
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nekupte to, za tu cenu!
    Abyste si vy z toho 21. století vůbec rozuměli, když neovládáte ani pravopis.
    14.3.2021 22:53 modernista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nekupte to, za tu cenu!
    Ovládám, co je na tom špatně?
    Max avatar 14.3.2021 23:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nekupte to, za tu cenu!
    Asi narážel na to, že ti tam chybí u některých věcí háčky, chybí ti tam čárky atd.
    Každopádně souhlasím, že do věcné diskuse nepatří osobní útoky na pravopis oponenta.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 15.3.2021 02:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nekupte to, za tu cenu!
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.3.2021 20:48 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No nekupte to, za tu cenu!
    To vím, je to všude kolem cítit.
    15.3.2021 09:26 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    No to bude rána, až to letadlo spadne.
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
    15.3.2021 12:24 kumarkuldeep6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Pozor, toto je spammer, který pouze zkopíroval část komentáře #10

    Zobrazit komentář
    15.3.2021 12:59 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 60 000 dolarů
    Islo, ak by bol zaujem zo strany vyrobcov. V laptope to funguje presne takto, ak ma integrovanu a dedikovanu graficku kartu.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.