abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Co nového v LibreOffice 3.6?

    Wikistránka organizace Document Foundation přináší shrnutí všech novinek v chystané verzi LibreOffice 3.6. Z desítek změn zmiňme například podporu pro minigrafy v Calcu nebo možnost importu kreseb z programu Corel Draw.

    27.6.2012 20:45 | decumanus | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.6.2012 21:00 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Koukám, že je tam i vylepšení pro Čechy "Updated Czech thesaurus" :)
    27.6.2012 21:36 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    pekny ... skoda toho zbytecnyho tristeni sil na apache, kde to nikam nevede
    jiri.one avatar 27.6.2012 21:40 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    +1
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    Migi avatar 27.6.2012 22:08 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    On tam na tom nekdo pracuje? Ja mel za to ze se tam jen lataji bugy.
    28.6.2012 01:13 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Maji treba mnohem lepsi podporu SVG nez ma LibreOffice
    28.6.2012 10:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Vždycky mne zajímá, zda autoři podobných komentářů jsou konzistentní a mají stejný názor (tedy zbytečné tříštění sil) třeba na demokracii nebo na trh.
    28.6.2012 10:54 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    No, v první řadě se nesnaží srovnávat feudální způsob řízení projektu OpenOffice.org s demokracií a trhem.
    28.6.2012 11:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Nechápu souvislost vašeho komentáře s předchozím vláknem.
    28.6.2012 11:09 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Ty toho nechápeš víc, třeba export z Gimpu. :-)
    28.6.2012 11:34 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Tvrdím, že původní projekt OpenOffice.org rozhodně nebyl řízen demokraticky, ale (z)vůlí několika lidí. V obou nově vzniklých následnících zase panuje čirá anarchie. Tedy v případě OpenOffice.org a jeho odnožích hovořit nelze hovořit o demokracii.

    Z Wikipedie: "Na trhu se setkávají nabízející, kteří chtějí směnit za peníze, a poptávající, kteří za ně chtějí získat nějaké nové zboží."

    Apache OO i LO jsou polofunkční bastly, které lze jen obtížně nazvat nabídkou. Komerčnímu MS Office nedokáže konkurovat ani nulovou cenou a nelze je za nic směnit. Tedy žádný trh neexistuje.

    Kdyby se vývojáři pracovali společně a dohodli se na rozdělení rozhodovacích pravomocí (např. nějakým demokratickým způsobem), mohli by vytvořit konkurenceschopný produkt. Ten by šel i prodávat (resp. prodávat podpora k němu) a dalo by se hovořit o trhu.

    Tedy můj názor na výše zmíněnou zbytečnost tříštění sil je zcela konzistentní s podporou demokracie a tržní ekonomiky.
    little.owl avatar 28.6.2012 12:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    V obou nově vzniklých následnících zase panuje čirá anarchie.
    Neni pravda, LO se pomalu posouvaji kupredu a plan dalsich zmen je jasny.
    Komerčnímu MS Office nedokáže konkurovat ani nulovou cenou
    Neni pravda, pocet downloadu a instalaci proti tomu svedci.
    A former Red Hat freeloader.
    28.6.2012 12:48 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Neni pravda, LO se pomalu posouvaji kupredu a plan dalsich zmen je jasny.

    Ano, pomalu. Pomaleji, než postupoval původní OpenOffice.org, před roztříštěním sil. Plán dalších změn vypovídá jen o tom, že jedna anarchistická frakce nějaký plán vydala. Uživatelé nemají vůbec žádnou jistotu, že za rok vyjde další verze a že bude použitelná.

    Neni pravda, pocet downloadu a instalaci proti tomu svedci.

    Počet downloadů a instalací svědčí o tom, že OO konkuruje WordPadu, který je standardně pod Windows také zadarmo. Naopak cena prodávaných MS-Office svědčí o tom, že ty nijak významnou konkurenci na trhu nemají.
    little.owl avatar 28.6.2012 13:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Ano, pomalu. Pomaleji, než postupoval původní OpenOffice.org, před roztříštěním sil.
    Co znamena to tristeni sil v realnych cislech? Kolik lidi pracuje na OO a kolik na LO?
    Naopak cena prodávaných MS-Office svědčí o tom, že ty nijak významnou konkurenci na trhu nemají.
    To lze rici i o Windows.
    A former Red Hat freeloader.
    28.6.2012 14:38 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Co znamena to tristeni sil v realnych cislech? Kolik lidi pracuje na OO a kolik na LO?
    Nemám tušení. Diskuse je o tříštění sil na dva projekty místo jednoho, ne o reálných číslech.
    To lze rici i o Windows.
    Ano, lze. Windows na desktopech významnou konkurenci nemají. (A to zejména proto, že se síly potenciálně konkurenčních vývojářů tříští mezi Linux/BSD/ReactOS, KDE/Gnome/XFCE/Unity, Ubuntu/Redhat/Arch/Gentoo ... :-))
    little.owl avatar 28.6.2012 15:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Nemám tušení. Diskuse je o tříštění sil na dva projekty místo jednoho, ne o reálných číslech.
    Je to o realnych cislech.
    A former Red Hat freeloader.
    28.6.2012 15:21 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Tak sem s nimi.
    little.owl avatar 28.6.2012 16:02 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Tak sem s nimi.

    Vy tvrdite, ze diky tristeni sil vyvoj pokracuje pomaleji a ja jsem po vas chtel v prispevku nahore cisla. Takze vy zadne nemate?
    A former Red Hat freeloader.
    28.6.2012 20:38 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Nemá
    Nemá, ale mohl by mít - ale o to mu zjevně nejde. :)
    pavlix avatar 28.6.2012 23:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemá
    Proč taky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.6.2012 03:51 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Vy zas tvrdíte, že bez ohledu na tříštění určitě žádné zpomalení nenastalo. Osobně bych už možná to důkazní břemeno hodil vám, ačkoliv to je pořád dost 50/50 :)
    little.owl avatar 29.6.2012 09:11 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Vy zas tvrdíte, že bez ohledu na tříštění určitě žádné zpomalení nenastalo.
    Kde ??
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 29.6.2012 11:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    To by mě taky zajímalo :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.6.2012 18:57 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    No přece tím, že popírá opačné tvrzení. Když už chce hned důkazy po svém protivníkovi, tak lze stejný požadavek vztáhnout i na něj.
    little.owl avatar 29.6.2012 19:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    No přece tím, že popírá opačné tvrzení.
    Jakeze opacne tvrzeni popiram a kde?
    Když už chce hned důkazy po svém protivníkovi, tak lze stejný požadavek vztáhnout i na něj.
    Nikoliv. Ja jsem indikoval ze nevim, a ze bez konkretnich cislel kolik aktivnich vyvojaru preslo do LO a kolik zustalo u OO nelze ucinit zaver.

    A former Red Hat freeloader.
    10.7.2012 10:46 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Pokud vás zajímají čísla, tak si je klidně zjistěte. Mě zajímá výsledná použitelnost (pro mě a mé okolí). Je mi úplně jedno, kolik tisíc vývojářů na tom pracuje. Můj čistě subjektivní pocit po instalaci nových verzí je, že oproti dřívějšku přibývají (pro mě) nepodstatné ptákoviny a hromady chyb.

    28.6.2012 19:32 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Naopak cena prodávaných MS-Office svědčí o tom, že ty nijak významnou konkurenci na trhu nemají.
    To lze rici i o Windows.
    No pozor, licence MSO stojí víc než licence Windows.
    28.6.2012 12:57 lib | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Regresím se dnes říká "posouvání kupředu"?

    Plán je jasný? Vždyť oni ani neví, komu mají delegovat bugrepory! Vysoký (možná) počet downloadů a instalací povede akorát k většímu rozšíření povědomí o chabých kvalitách svobodného software!
    little.owl avatar 28.6.2012 13:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Uvidime, jak se to bude dale vyvijet, jedna vec jsou predsevzeti, druha realita.
    A former Red Hat freeloader.
    29.6.2012 09:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Kdyby se vývojáři pracovali společně a dohodli se na rozdělení rozhodovacích pravomocí (např. nějakým demokratickým způsobem), mohli by vytvořit konkurenceschopný produkt. Ten by šel i prodávat (resp. prodávat podpora k němu) a dalo by se hovořit o trhu.
    Zvláštní, minimálně Novell a SUSE LO (respektive podporu k němu) prodává. Dělají něco špatně?
    Kdyby se vývojáři pracovali společně a dohodli se na rozdělení rozhodovacích pravomocí (např. nějakým demokratickým způsobem), mohli by vytvořit konkurenceschopný produkt. Ten by šel i prodávat (resp. prodávat podpora k němu) a dalo by se hovořit o trhu.

    Tedy můj názor na výše zmíněnou zbytečnost tříštění sil je zcela konzistentní s podporou demokracie a tržní ekonomiky.
    Možná že je, ale argumenty typu "zbytečné tříštění sil" jsou až nebezpečně blízko ke "krizi z nadvýroby", "nutnosti centrálního plánování" a podobně.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.6.2012 17:45 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    a naka souvislost mezi mym povzdechem a tvym prispevkem? asi neni, ze.
    30.6.2012 09:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Samozřejmě, že je. Váš příspěvek je postaven na předpokladu, že "tříštění sil" je vždy špatné. Demokracie nebo trh jsou postavené na tom, že "tříštění sil" (nebo-li konkurence) jsou prospěšné, protože se mohou prozkoumat různé cesty, ty neúspěšné odumřou a při změně podmínek už máme v zásobě různé varianty, které se adaptují lépe, než do té doby nejlepší cesta. Tak by mne zajímalo, proč podle vás spotřebitelům prospívá, když si na trhu několik firem konkuruje, proč demokracii prospívá, když si konkurují různé názorové proudy, proč komerčnímu softwaru prospívá, když mu konkuruje jiný komerční nebo opensource software, ale proč opensource softwaru neprospívá, když mu konkuruje jiný opensource software. Taky by mne zajímalo, zda vadí, když mu konkuruje jiný komerční software, zda je to podle vás také tříštění sil.
    pavlix avatar 30.6.2012 12:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Váš příspěvek je postaven na předpokladu, že "tříštění sil" je vždy špatné.
    To může být stejně tak pravda jako výplod choré mysli :).

    Já osobně jsem četl povzdech nad jedním konkrétním tříštění sil vývojářů, kteří by si za určitých okolností mohli být navzájem více ku prospěchu než takto. Žádná univerzální hesla v tom příspěvku nebyla.

    Sám do té situace ohledně OO/LO nevidím natolik, abych soudil, takže se klidně pohádejte beze mě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.6.2012 13:41 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Podobný názor se objevuje v souvislosti s opensource ve spoustě jiných diskusí. Nikdy není doplněn vysvětlením, čím je ten daný případ výjimečný. Autoři těchto názorů se tedy s největší pravděpodobností domnívají, že jakékoli tříštění sil ve světe opensource je vždy škodlivé. Ale třeba měl/a Dirka tentokrát na mysli opravdu jen OO a LO vysvětlí nám, v čem se vývoj těchto aplikací liší třeba od MPlayer a Mplayer2, různých distribucí apod.
    pavlix avatar 1.7.2012 01:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Podobný názor se objevuje v souvislosti s opensource ve spoustě jiných diskusí.
    Nepřišel jsem diskutovat názor, který se někdy někde objevuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.7.2012 15:42 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    pavlix avatar 1.7.2012 15:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    A jsi si jistý, že rozdílnost lidských potřeb lze aplikovat na LibreOffice versus OpenOffice?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.7.2012 16:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    patrně si špatně vysvětluješ, co je cílem LO/OO - snad sis nemyslel, že cílem by byl kancelářský balík naplňující potřeby průměrného uživatele? :-)
    pavlix avatar 1.7.2012 16:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Rád si to nechám, mistře, vysvětlit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.7.2012 17:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    mno, to se ovšem obracíš špatně, to budeš muset jít za autorem odkázaného článku nebo aspoň za jeho apoštoly

    mimochodem ...

    "Ano, skutečně dochází k tomu, že mnoho práce se tak opakuje, třeba správa balíčků v rámci distribucí. To je ovšem cena, kterou se daní vývojáři rozhodli zaplatit."

    - jistě, z cizího se platí snadno, to řešení konfliktů atd. si za ně oddře někdo jiný, kdo dost pravděpodobně tu cenu platit nechtěl
    pavlix avatar 1.7.2012 17:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    mno, to se ovšem obracíš špatně, to budeš muset jít za autorem odkázaného článku nebo aspoň za jeho apoštoly

    Ty vždycky něco načneš a nedokončíš. Já chápu tvoje rozhořčení nad hromadou věcí, ale když ty své myšlenky nesdělíš naplno, tak podle mě docílíš maximálně tak toho, že budou tvé výkřiky (útržky možná jinak zajímavých pohledů) lidé ignorovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.7.2012 19:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    tam žádná hluboká myšlénka nebyla, jen sdělení, že se na to nedíváš správně politicky :-p
    pavlix avatar 1.7.2012 21:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    sdělení, že se na to nedíváš správně politicky
    To já se nedívám nikdy :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.7.2012 18:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    I vývojáři a manažeři jsou lidé, a pokud by nikdo z vývojářů či manažerů necítil potřebu forku, těžko by vznikl. Ale i kdyby se to vztahovalo jen na potřeby uživatelů -- bez ohledu na to, z jakého důvodu fork vznikl, mohou obě vývojové větve postupně oslovit různé cílové skupiny.
    pavlix avatar 1.7.2012 19:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    I vývojáři a manažeři jsou lidé, a pokud by nikdo z vývojářů či manažerů necítil potřebu forku, těžko by vznikl.
    Obdivuju tvé umění psát opakovat zcela zřejmé věci.
    bez ohledu na to, z jakého důvodu fork vznikl, mohou obě vývojové větve postupně oslovit různé cílové skupiny.
    Jaké by to mohly být různé cílové skupiny v případě LO a OO?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.7.2012 08:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Obdivuju tvé umění psát opakovat zcela zřejmé věci.
    Z vašeho komentáře se zdálo, že to pro vás zas až tak samozřejmá věc není.
    Jaké by to mohly být různé cílové skupiny v případě LO a OO?
    Krása evoluce spočívá v tom, že zde nemusí být nikdo vševědoucí, kdo to všechno naplánuje. Není potřeba mít dopředu naplánované, jak to dopadne, když se od primátů odštěpí vývojová linie lidí, nebo když se od vývoje OO odštěpí LO. Ale dobře, když si to přejete, zkusím si zahrát na vševědoucího. Jedna cílová skupina může být třeba firemní sektor, který vyžaduje hlavně stabilitu a kompatibilitu s MS Office. Druhou skupinou může být soukromé využití, kde bude důraz hlavně na nové funkce, na propojení s webem, blogy, Facebookem apod. Nebo jedna skupina může požadovat perfektní Writer a zbytek kancelářského balíku ji nezajímá, druhá skupina zase vyžaduje plnohodnotný kancelářský balík a nepotřebuje ve Writeru funkce pro literární psaní, on-line komentáře nebo další vymyšlenosti.
    pavlix avatar 2.7.2012 10:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Z vašeho komentáře se zdálo, že to pro vás zas až tak samozřejmá věc není.
    Můj komentář byl reakcí na Vlastu Otta a obsahoval jen a pouze dotaz, jestli si on myslí, že rozdílnost lidských potřeb popsaná v odkazovaném článku (kde se jasně hovoří o potřebách uživatelů), platí podle něj i pro LO a OO.

    Pokud pod takovým komentářem máš potřebu informovat o tom, že kdyby nikdo neudělal fork, tak by nebyl fork a ještě píšeš, že ti připadá, že jsem to nevěděl, tak se pak nediv, že vypadáš jako totální hlupák.

    Ze zbytku komentáře vyplývá, že o tom vůbec nic nevíš. Já jsem se těšil, že mi odpoví Vlasta Ott nebo když ne on, tak alespoň někdo, kdo má k tématu co říct.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.7.2012 11:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Tradičně zcela mimo, a stejně jsme se nedozvěděli rozřešení záhady, co jiného než lidské potřeby by asi tak podle Pavlixe mohlo způsobit odštěpení projektu.
    pavlix avatar 2.7.2012 11:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 1.7.2012 19:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Pokud to dobre chapu, problem byla nespokojenost s rizenim projektu OO, nikoliv s jeho cilem.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 2.7.2012 10:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.6.2012 22:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Super, integracia do Trinity!
    28.6.2012 01:54 volani.webnode.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Mě nejde otevřít soubor odt z LO 3.5 na PC kde je poslední verze go-oo :(

    A slyšel jsem že podpora formátu ODF je horší než v Calligra Suite (zaznělo tuším na fedora party).

    Také by bylo super mít porovnání OOo a LO.. Ať víme v čem se to liší...
    28.6.2012 09:40 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Hmm, já mám třeba problém, že ods uložené v OOo 3.2 se špatně zobrazuje v LO 3.5... Takže taky zklamání z LO...
    28.6.2012 09:51 lib | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Špatně se mi zobrazují soubory .odt z OO 3.3 :(
    28.6.2012 09:29 Dr. Tič
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Spíš bych uvítal lepší podporu importu z nejnovějších produktů M$.
    stativ avatar 28.6.2012 14:29 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    No přinejmenším by tam měl být opraven neuvěřitelně otravný bug v impress, který u některých pptx souborů zobrazoval přes obrázky text „Kliknutím něco něco a pod tím seznam první úroveň, druhá úroveň atd.).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    28.6.2012 09:49 lib | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?
    Místo vložených obrázků z chemdraw (vektorová grafika wmf) se zobrazuje bílý obdélník nebo pár čar. Tato chyba je v LO 3.4, 3.5 i 3.6; zatímco původní OpenOffice 3.3 vykreslovala EMF+ bezchybně. Hlášeno je to dávno, k opravě se nikdo nemá.

    Zatímco LO 3.4 z F16 sice vložený EMF+ obrázek nezobrazí, při pokliknutí ale spustí správnou aplikaci a pokusí se ji předat OLE objekt (jenže s extenzí /tmp, takže aplikace objekt nepozná a zahlásí neznámý typ souboru. To se dá obejít vykopírováním objektu z /tmp a přejmenováním). Nová LO 3.6 se ani nepokusí OLE aplikaci spustit.

    Zrovna toto příliš nechápu - windowsí metafile plus formát je dobře zdokumentovaný, formát chemdraw (který je vložen do emf+) je také velmi dobře a detailně zdokumentovaný (pokud by byl zapotřebí), takže zde žádná výmluva na nedostatek dokumentace nebo uzavřenost neplatí. Kromě toho původní OpenOffice zde neměl problém.

    Hlavně, že se zase řeší pitomosti, jako zobrazení počtu slov v liště...
    MaT avatar 28.6.2012 20:22 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového v LibreOffice 3.6?

    Pro Vás možná pitomost, ale když máte napsat nějaký abstrakt, který má mít přesně 150 slov a on má jak na potvoru 160, tak vymýšlíte, kde zkrátit - a když je to někde hloub v menu na několik kliknutí, jako ve Wordu, tak je to celkem opruz. :-)

    Ale fakt je, že už v předchozích verzích LibreOffice bylo možné si počet slov v dokumentu a ve výběru nechat zobrazit jako nemodální dialogové okno a to celkem také stačilo...

    Open source software for open minded people. :-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.