abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 437 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD

    Před 7 měsíci hodnota decentralizované měny Bitcoin překročila hodnotu 1 milión USD, před 4 měsíci dosáhl kurz hodnoty 1 USD/BTC. Zdá se, že kdo tenkrát nakoupil, udělal dobře, protože tato P2P měna neustále roste neuvěřitelnou rychlostí: Během dneška už celková hodnota zdaleka překročila 100 miliónů dolarů a aktuální kurz je 17 USD/BTC (cca 290 Kč/BTC).

    4.6.2011 20:46 | Aleš Janda | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.6.2011 20:49 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Kupim az pride hyperinflacia ;-) Zatial navysujte imanie :-D
    Petr Tomášek avatar 4.6.2011 20:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    To bude prdel, až to krachne :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    xkucf03 avatar 4.6.2011 21:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    tjn, Američani asi moc radost mít nebudou
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.6.2011 22:18 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    jako ze dolar krachne, jo? :-D
    xkucf03 avatar 4.6.2011 22:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Vzhledem k nesplatitelnému dluhu USA je to bohužel dost pravděpodobné.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.6.2011 00:18 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Hloupost. 95% HDP nebo kolik zrovna mají je splatitelných v pohodě. Ta cesta ale není příliš častá, spíše se použije inflace. Berte to takto, pokud máte vyrovnaný rozpočet, inflaci 2% a reálný růst HDP 3%, tak se dluh začne dost rychle snižovat.
    moo avatar 5.6.2011 01:11 moo | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    a teraz tu o cervenej ciapocke, prosim
    End the FED!
    5.6.2011 06:05 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Je to v pohodě až na ten detail, že dluh je větší než kolik existuje peněz na jeho zaplacení :D
    The nature of a fiat fractional reserve system means that the debt is largely "monetized". It's being traded as if it were money, and not merely the promise of money in the future. This is because there isn't really any real money.

    The debt is being treated as if it were money. The nature of the system means that it can never be paid back.
    Pokud vím, tak v USA mají povinné rezervy 10%, kdežto tady pouze 2%.

    Kromě pár zemí si všichni dluží navzájem ohromný částky, který prostě nikdo platit nebude, není z čeho. Spíš je to tak, že kdo utratí co nejvíc než se první dlužníci položí, tak vyhraje. Kdo bude jen šetřit na splácení úroků, tak zanedbá celou zemi a její infrastrukturu a pak už toho moc nezmůže.
    5.6.2011 09:24 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Je to v pohodě až na ten detail, že dluh je větší než kolik existuje peněz na jeho zaplacení :D
    Coz je ale naprosto irelevantni. To by vadilo, jenom kdyby nekdo chtel takovy dluh splatit najednou.
    5.6.2011 10:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    No blbý je, že každý další natisknutý dolar zvyšuje ten dluh, protože dolary se "tisknou z dluhu", takže oni to z principu ani nikdy zplatit nemůžou... Leda by vydělávali jinou měnu a tou to poplatili, což ale nevidim jako moc reálný...
    5.6.2011 13:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Ne, dolary (resp. monetary base u vetsiny men, vcetne EUR a CZK) se tisknou z existujiciho dluhu (centralni banka 'rozmenuje' dluhopisy za dolary). Co je ale podstatne je to, ze na mnozstvi te meny zas tak nezavisi - ta se neznici v okamziku, kdy se s ni zaplati statni dluhopis, ale je dal v obehu (prijemce penez za nej nakoupi produkci realne ekonomiky, ta vykaze zisk, ten se zdani a nasledne muze byt znova pouzit z zaplaceni dalsiho dluhu). V podstate je to cele otazka alokace produkce realne ekonomiky, kdy statni dluh narusta, pokud je pro verejny sektor alokovan vetsi podil produkce nez jaka je mira zdaneni a naopak.
    5.6.2011 18:28 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Vidím, že jste nic nepochopil. Pletete si emisní situsci v USA a v Česku, pletete si monopol na hotovostní emisi, monetizaci dluhu a úvěrovou emisi z ničeho. V USA k monetizaci dluhu dochází, nikoli však v objemu emise nových USD a nikoli pouze prostřednictvím FEDu. V ČR k monetizaci dluhu prakticky nedochází, vládní dluhopisy jsou drženy/obchodovány v drtivé většině nebankovními institucemi s nutností mít stabilizovaná dlouhá finanční aktiva, ČNB jsou vládní bondy k ničemu. Jelikož neznám detaily k Bitcoinu, nehodlám to nijak komentovat. USD je ale v těžkých problémech, což je patrné i na nervozitě držitelů aktiv v USD...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    5.6.2011 19:15 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Vidím, že jste nic nepochopil. Pletete si emisní situsci v USA a v Česku, pletete si monopol na hotovostní emisi, monetizaci dluhu a úvěrovou emisi z ničeho.
    Rozdil mezi beznou monetarni funkcni centralni banky implementovanou repo operacema a kvantitativnim uvolnovanim (cileny nakup dluhopisu) si uvedomuju, ale prislo me to jako irelevantni rozlisovat vzhledem k tomu, co tvrdil kralyk - V obou pripadech se emituji penize a nevznika zadny dalsi verejny dluh. Uverovou emisi privatnich bank jsem vubec nezminoval, ta je k tematu zcela irelevantni, ne?
    4.6.2011 22:33 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Cože? 17USD/BTC? A jdu těžit :D
    4.6.2011 23:48 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Těžit? Nakupovat! :c) Před pár dny byl kurz kolem 9 USD/BTC, takže zisk z takového nákupu se dostavuje rychleji než z těžby. :c) Samozřejmě z dlouhodobého hlediska se i těžba celkem vyplatí, pokud na to člověk má patřičný hardware. ;c)

    Mimochodem, mám informace o tom, že 5. 6. (neděle) ve 20.00 bude na ČT24 v pořadu Horizont o Bitcoinu nějaká (osobně hádám, že krátká) reportáž.
    Kryptoměny a bločenka.
    5.6.2011 00:40 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Co se děje s tím cpu časem? Nějaké bohulibé distribuované výpočty, nebo se prostě jenom protočí?
    5.6.2011 01:16 Julus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Pouziva to na svoje vypocty :

    Data is permanently recorded in the Bitcoin network through blocks. Each block contains all recent transactions, a nonce (random number), and the hash of the previous block. A block is "solved" (published and considered valid by peers) when the SHA-256 hash of the entire block is below the current target. This is very unlikely to occur after being hashed only once, so the nonce must be incremented and the block re-hashed millions of times until it does.
    5.6.2011 03:04 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Tohle jsem si před měsícem četl taky (a moc nerozuměl účelu)... ale beru to tak, že ten čas se zkrátka promarní, a nic s nějakou vlastní hodnotou (jako třeba u foldingu) se nevypočítává.
    5.6.2011 06:10 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Každý, kdo úspěšně vyřeší blok, dostane odměnu (dnes tedy 50 BTC) a do bloku zařadí transakce, které čekají na síti. Některé obsahují poplatek za rychlé vyřízení. Jakékoliv zavádění externích výpočtů pod záminkou dobrého účelu je velké riziko pro bezpečnost měny, proto musí jít o neutrální hashování.
    5.6.2011 18:16 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Každý?
    5.6.2011 18:53 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Prvni uspesny resitel kazdeho bloku
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    5.6.2011 22:43 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Mohls prostě napsat, že se nic smysluplného nepočítá. Ale to by asi nevypadalo dost vznešeně.
    6.6.2011 13:17 HudsonStan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    A nebyla by to pravda. Je to smysluplné stejně jako výpočty probíhající při šifrované komunikaci s bankou.
    Petr Bravenec avatar 5.6.2011 21:53 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Reportáž byla :-) Málem jsem poprskal televizi, když jsem se dozvěděl, že Bitcoin je nebezpečný, protože nad ním vlády nemají kontrolu a nemohou tak zablokovat účty teroristům, íráncům a korejcům.

    V každém případě pro mě osobně je Bitcoin nejlepší investicí loňského roku, o nic dražší a riskantnější, než si vsadit sportku ;-)

    A to i navzdory teoretikům, kteří zde v diskusi tradičně plácají svá moudra o důvěře, dlouhodobých smlouvách denominovaných v usd a eur, repo sazbách a kvantitativním uvolňování a úrocích, na jejichž splácení se fakt, ale fákt nemusejí tisknout další a další peníze.

    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Aleš Janda avatar 5.6.2011 22:10 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Je fakt, že ta část s vládou, teroristama a korejským jaderným programem byla dost mimo :-) (resp. to podání), ale jinak ta reportáž byla vyrovnaná. Tady je online záznam, konkrétně záložka od 14.01.

    Se zbytkem komentáře zcela souhlasím ;-)
    5.6.2011 22:40 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    o nic dražší a riskantnější, než si vsadit sportku
    Vsadit sportku? To je velmi nízká laťka.
    A to i navzdory teoretikům...
    Pověz, ty praktiku, co si tedy za své Bitciony v praxi koupíš?
    5.6.2011 23:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Pověz, ty praktiku, co si tedy za své Bitciony v praxi koupíš?
    kuk, mrk
    GeoRW avatar 6.6.2011 12:03 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    no nic moc; co som pozrel na webe, tak je zatial velmi malo transakcii (za 2 roky existencie len okolo 280); cize cela ta ekonomika je dost mrtva a kazdy iba spekuluje na buducu hodnotu; obavam sa, ze to cele skonci fiaskom :/
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    6.6.2011 17:38 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Tak se zkus podívat sem. Dneska se zatím zobchodovalo 740k USD v 3734 transakcích.
    Jednaokový biu
    GeoRW avatar 7.6.2011 10:00 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    to naco odkazujes su menove obchody, nie realne transakcie za tovary a sluzby; cize vsetko cisto spekulacie na buducu hodnotu; realne sa za bitcoiny skoro nic nekupuje a cele to stoji na vode a moze to padnut zo dna na den na nulu; cize realna ekonomika nulova a deflacna spirala sa toci o sto sest :-) IMHO plno ludi padne riadne na hubu; aby ta mena prezila, musi sa nou a realne platit a pri takychto obrovskych vykyvoch ju obchodnici pouzivat nebudu
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    GeoRW avatar 7.6.2011 10:03 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    ale myslim, ze krach BitCoinov, ak k nemu dojde, bude poucenim do buducnosti a pride nejaky premyslenejsi monetarny system
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    7.6.2011 12:17 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    co konkretne je na bitcoine nepremyslene?
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    7.6.2011 13:43 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Ano, jde pouze o spekulace a předpokládám, že se dočkáme silných korekcí. Ale s tím, jak se postupně zvyšuje složitost, přestane do systému proudit tolik BC a kurz se ustálí.

    Reálně se s bitcoins už platí, a to nemalé částky -- ale převážně nezákonné služby. Ty zajistí v budoucnu dostatečnou stabilitu měny :)
    Jednaokový biu
    6.6.2011 15:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    V každém případě pro mě osobně je Bitcoin nejlepší investicí loňského roku, o nic dražší a riskantnější, než si vsadit sportku ;-)
    mno, Sportka stojí tuším 16 Kč ... jakou grafickou kartu za to koupíš, nepočítaje sežranou elektřinu?
    6.6.2011 16:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    To už zase Sazka vyplácí výhry?
    Petr Bravenec avatar 6.6.2011 21:32 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Teď, když už je složitost hodně vysoká, se na nákup grafické karty můžu vykašlat. Teď spíš řeším, jak získat co nejjednodušeji hotovost za loňské bitcoiny. Cesta přes bankovní účty se mi zdá zbytečně složitá a drahá - nejspíš za to nakoupím někde v EU zboží, kterého se lze snadno zbavit i v ČR. Jednu z možných tras právě testuji. Za bitcoiny se toho dá nakoupit fakt dost.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    5.6.2011 01:21 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    A ja si nakreslil svoje vlastni penize a ty uz maji hodnotu milion USD za bankovku. Kdo moje penize koupil uz loni za pul milionu, mohl byt ted za vodou.
    5.6.2011 05:36 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    No jo, ale těmhle vykukům na to lidi zatím skáčou :) Ovšem řekl bych že šance je velmi slušná na to, že to skončí velkým prásknutím až ta bublina praskne. A taky nevím, jak je to s legalitou.
    5.6.2011 06:26 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Můžeš říct nějaký důvody, proč si myslíš, že je to bublina a že by měla prasknout?
    5.6.2011 08:07 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Striktne vzato je to spis letadlo, ne bublina. Jeden duvod za vsechny je, ze si nekdy mysli, ze neco poroste donekonecna a exponencialne. Neco, co ma mit hodnotu v realnem svete. Mozna to ty nebudes, ale dost lidi na to doplati.
    xkucf03 avatar 5.6.2011 09:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Pokud jsem to dobře pochopil, tak je to stejné jako jiné nekryté měny, tedy uměle vytvořená vzácnost, která může sloužit jako platidlo. Ale s tím rozdílem, že Bitcoin má určitý limit, takže si peníze nelze tisknout donekonečna -- v tomhle je tedy důvěryhodnější než ty jiné měny (euro, dolar a další), které taky můžou "splasknout" -- tam na to taky doplatí spousta lidí a mezi nimi už možná budeme.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.6.2011 17:11 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Problem je, ze predpokladas, ze duveryhodnost meny se odviji jen od toho, nakolik ji lze tisknout. Neznam tolik historii, ale celkem bych si tipnul, ze to historicky obecne neni pravda - spousta men prestalo byt neduveryhodnych aniz by je ten stat zacal nejak vyrazne tisknout (co treba Rubl nebo Zloty po padu zelezne opony?). Proste ta duveryhodnost ma vic faktoru, a silny stat (ktery stoji za tou menou) je jeden z nich.
    michich avatar 5.6.2011 18:01 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Polský stát (teda spíš Narodowy Bank Polski) vytvářel dost vysokou inflaci už po celá 80. léta a když se začalo hospodářství hroutit, tak začal tisknout ještě víc kvůli zaplácnutí díry v rozpočtu.
    5.6.2011 09:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Obecne souhlasim. V tomto konkretnim pripade narustu bych se ale ani nedivil, kdyby za tim byla proste umyslna trzni manipulace s cenou. Vzhledem k tomu, ze jakakoliv hodnota bitcoinu je ryze psychologicka, tak by nemel byt problem vyhnat cenu serii fiktivnich vzajemnych nakupu a prodeju a nasledne prodat sve zasoby bitcoinu. U normalni burzy by to asi odhalil SEC (ci nejaka obdoba v jinych statech), ale pochybuju, ze SEC dohlizi na tu bitcoin exchange.
    xkucf03 avatar 5.6.2011 09:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Vzhledem k tomu, ze jakakoliv hodnota bitcoinu je ryze psychologicka
    Jak se to liší od USD nebo EUR?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.6.2011 10:26 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Tim, ze obrovske mnozstvi dlouhodobych smluv a zavazku je denominovano v USD ci EUR, to svazuje minulou hodnotu s budouci.

    5.6.2011 11:06 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Ovšem zase je to čistě psychologické. Celý současný finanční systém je postavený na vytváření dluhů - nové peníze nevznikají vytvořením hodnoty, ale půjčkami, což znamená, že je potřeba vytvářet neustále nové půjčky, aby bylo možné pokrýt úroky. Z praktického pohledu je tedy bitcoin bezpečnější měna, neboť nelze zvýšit její množství v oběhu prostě tím, že si někdo půjčí pár miliard. Hlavní problém vidím jako psychologický - lidi tu měnu považují za něco nedůvěryhodného.

    A co se týče manipulace s hodnotou měny - není to zase tak dávno, co jakýsi obchodník sám srazil britskou libru prostě tím, že spekuloval na pokles obrovskou částkou (bohužel si nepamatuji podrobnosti, ekonomie mě zase tolik nezajímá - kdyby ale někdo věděl, o čem mluvím, prosím o upřesnění).
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    5.6.2011 13:28 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    ale půjčkami, což znamená, že je potřeba vytvářet neustále nové půjčky, aby bylo možné pokrýt úroky
    Nesmysl, viz vyse ma odpoved Kralykovi.
    Ovšem zase je to čistě psychologické.
    Ne to je ryze prakticy duvod - pokud neexistuji dlouhodobe smlouvy a zavazky, tak hodnota meny muze 'litat' a nic se nedeje - kazda hodnota je stejne dobra jako kazda jina, kdyz se vsechny ceny prizpusobi. Oproti tomu pokud tyto dlouhodobe smlouvy existuji, tak vyrobci a obchodnici nemuzou moc menit ceny - napr. prudky pokles hodnoty meny by je zbankrotoval (protoze mzdy, najmy a pujcky na investice by musely platit v dlouhodobe domluvenych cenach) prudky narust hodnoty by zase zpusobil, ze by nic neprodali (protoze spotrebitele maji sve prijmy (mzdy) zase vazane dlouhodobe). Takze s relativne malymi vykyvy se ceny a mzdy prizpusobi, ale tak prudce jako 'nevazany' bitcoin to litat nemuze (pokud ji tedy vydavatel meny sam nesabotuje).
    není to zase tak dávno, co jakýsi obchodník sám srazil britskou libru prostě tím, že spekuloval na pokles obrovskou částkou

    To byl George Soros a vyuzil vazbu libry na ERM a tim vytlacil libru z ERM. Ale ani tim nesrazil hodnotu libry, jenom srazil jeji kurs vuci ostatnim menam (coz jsou dve odlisne veci, ktere spolu volne souvisi, proto trba kdyz se porovnavaji HDP mezi staty, tak jsou dva zpusoby - podle kurzu men nebo podle PPP).
    5.6.2011 11:22 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Při množství 6M4 bitcoinů v oběhu se velmi snadno ta cena zvýší, pokud najednou přijde X nových lidí, kteří projeví zájem o nákup téhle měny -- zvláště pokud tak učiní ve větším množství, například při ukládání svých úspor. (Stačí si vzít, že při tomhle množství by na jednoho obyvatele v ČR nevyšel v průměru ani jeden BTC. ;c))

    Jinak hodnota je v podstatě psychologická u všeho -- i u zlata. Vyčísluje se pak zpravidla na trhu množstvím nabídky a poptávky. Což je to, co zrovna na Bitcoinu máme možnost sledovat v reálném čase.

    Je to bezpochyby rizikový podnik, ale míra zhodnocení vkladů je zatím více než dobrá. A čím více lidí toho bude chtít využít, tím hodnota ještě více poroste. A s tím i stabilita celku. Pěkný článek k tomu napsal zakladatel první pirátské strany: http://falkvinge.net/2011/05/29/why-im-putting-all-my-savings-into-bitcoin/.
    Kryptoměny a bločenka.
    5.6.2011 14:02 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    A čím více lidí toho bude chtít využít, tím hodnota ještě více poroste. A s tím i stabilita celku.
    První ano, ale druhé ne. Jako u každé bubliny.
    5.6.2011 16:10 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Je předpoklad, že hodnota jednoho bitcoinu se v dlouhodobém horizontu ustálí na nějaké (vysoké) hodnotě, a pak už se tak drasticky jako nyní měnit nebude. A pak taky čím více lidí bude bitcoiny vlastnit, tím větší počet podnikatelů se bude snažit tyhle lidi oslovit, aby si u nich zboží nebo službu za bitcoiny objednali (protože je to rychlé, prakticky bez poplatků, bez rizika zmrazení prostředků a s dobrou hodnotou).

    Mimochodem, co odlišuje třeba zlato od Bitcoinu? Kromě rozdílu fyzický/virtuální a s tím spojených specifik. Jde o artikly s omezeným množstvím, provází je horečka, jsou kryté pouze prací. Já tam žádný zásadní rozdíl nevidím (snad jen, že zlato už je zavedené, kdežto Bitcoin je teprve na začátku) a zlato za bublinu nikdo nepovažuje (a to momentálně hodnota zlata vůči dolaru taky celkem pěkně roste).
    Kryptoměny a bločenka.
    5.6.2011 16:32 Ruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Uff. Pomineme-li všechno ostatní, tak zlato má řadu průmyslových využití.
    5.6.2011 23:36 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    No díky své ceně a množství toho reálného využití zas tolik není.
    Petr Bravenec avatar 5.6.2011 22:04 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    ...all my savings... ač jsem na Bitcoinu docela dost vydělal a i nadále Bitcoin považuji za dobrou investici, řekl bych, že si ten člověk dost hodně koleduje. Uložit veškeré své úspory na jednu hromadu, ať už je to Bitcoin, USD, CZK nebo třeba zlato, je finačně hodně krátkozraké.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    5.6.2011 06:25 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Docela zajímavé číslo je taky výkon sítě Bitcoinu: 4,7 Thash/s. Pro srovnání současný nejlepší superpočítač Tianhe-1, který kombinuje CPU a GPU by měl podle odhadů 0,85 Thash/s. Moje HD 5850 dá maximálně 300 Mhahs/s, což by dnes dalo sotva půl BTC za den.

    Jinak v únoru jsem si koupil tu grafárnu, plus nějaký BTC rovnou, tehdy to bylo právě za dolar a zdejší zprávička mě k tomu inspirovala. Dnes mám asi 310 BTC, což není moc, ale při tomhle kurzu už je to slušný :)
    5.6.2011 06:57 Deafboy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Povodne som chcel cakat na vyplatu, ale prave som podlahol...
    5.6.2011 13:23 pogo77 | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    A kde sa daju nejake bitcoiny nakupit?
    Pocitac nam pomoze vyriesit problemy, ktore by sme bez neho nemali.
    contyk avatar 5.6.2011 14:29 contyk | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    5.6.2011 17:04 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Neni zajimavejsi otazka spis "kde je muzu nasledne utratit"? ;-)
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    5.6.2011 22:52 pogo77 | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Vlastne ano, kde potom mozem svoju investiciu do bitcoinu znova zamenit na realne peniaze? :)
    Pocitac nam pomoze vyriesit problemy, ktore by sme bez neho nemali.
    7.6.2011 10:44 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Selling Bitcoins -- vyzdvihnul bych především Bitcoin-OTC, bitcoin.local a bitmarket.eu. Pokud by nic z toho nebylo to pravé, tak mtgox to jistí. ;c)
    Kryptoměny a bločenka.
    GeoRW avatar 5.6.2011 19:17 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    a uz sa tym da vobec niekde seriozne platit? to bude srandy, ked to cele padne a nikto tie bitciony nebude chciet :D
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    5.6.2011 20:41 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    To bude sešup, až jim dojde, že mají bezcenné nuly a jedničky.
    5.6.2011 20:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Anebo naopak bude bitcoin stále lukrativnější, protože je omezen celkový počet bitcoinů ;-) To všechno záleží na davové psychologii...
    5.6.2011 22:33 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Stále lukrativnější může být pouze s limitně nulovou pravděpodobností, v tom je ten vtip. Krach neodvrátí, když milionkrát nedojde ke krizi důvery a panickému výprodeji, zato ke krachu postačuje, stačí když je jednou jedinkrát něco vyvolá.
    5.6.2011 23:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Promiň, nějak se mi nedaří tvůj komentář parsovat...
    5.6.2011 23:34 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    A kde máš ty peníze? Papírky ve skříni nebo nuly a jedničky kdesi na virtuálním účtě? :)
    6.6.2011 23:05 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Jenomže: 1) Nenalhávám si, co mám - vím, co se s penězi může stát. 2) Prakticky kdykoli mohu ty peníze s kýmkoli za cokoli směnit. 3) Nerozplývám se nad raketovým růstem mé měny.

    Ostatně, kdyby se něco takového s mou měnou dělo, začal bych být hodně opatrný.
    5.6.2011 22:31 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Mna by skor zaujimalo ze ked si pozrete http://www.bitcoinmonitor.com/ tak nektory posielaju 0.01 a fee daju ze 100 BTC; to bud niekto je sarlatan a nechce to spenazit alebo sa jedna o nulovu ochranu na strane klienta
    5.6.2011 22:48 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    a este by ma zaujimalo ci tam je vobec nejake zabezpecenie na strane klienta, aj ked pominieme ze mozem pouzit penazenku. Predstavme si situaciuze sa vam niekto nabura do pc, znamena to ze ste chubodny, ci? preto v creditnych kartach sa da stornovat poplatok, aj v paypale sa da stornovat platbu ale tu jak je raz platba vykonana nemoze byt vratena. chybaju tomu seriozne bankove istitucie popripade centralna banka, ktora by riadila dohlad (vim ze to vzniklo aby to bolo 100% decentralizovane)
    5.6.2011 23:31 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Vratnost plateb je už záležitost dalších služeb, ne samotné měny. Je třeba si chránit Bitcoin peněženku stejně jako údaje ke svému internetovému bankovnictví. Jednoduchý způsob je dát si to na flashku (případně více kusů pro bezpečnost) a nemít to v PC. Pokud chcete jen přijímat platby, stačí jen poskytovat svoji adresu, nemusíte k tomu spouštět klienta. Transakce jsou uloženy na síti (u ostatních uživatelů) a klient si je může stáhnout až později, když je chceš utratit.
    6.6.2011 04:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Tak jsem si to nainstaloval, ale nějak mě to nechce crackovat ten hash :-D nebo, že by byl můj komp horší než 1 hash za sekundu? :-D.

    BTW na tohle by bylo dobrý FPGA.

    BTW^2 Za kolik pronajímaj ten novej kvantovej počítač? [Evil smile /]
    6.6.2011 07:41 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Pokud nemáš dobrou grafárnu od AMD, tak to ani nezkoušej. CPU nebo GPU Nvidia vydělaj míň než spotřebují za elektřinu. To už je lepší si přímo koupit BTC.
    6.6.2011 07:47 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Zajimave. Proc je to na te Nvidii tak pomale?
    6.6.2011 09:56 xHire
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Tady se o tom hezky píše: Why are AMD GPUs faster than Nvidia GPUs?
    6.6.2011 10:18 BitCoinUser
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    No to je v dupě...
    6.6.2011 10:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Tak to je hustý. Mám AMD HD 4870, vyplatilo by se mi dolovat BTC?
    6.6.2011 14:01 HudsonStan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Pokud vám přijde 300Kč měsíčně jako že vyplatilo, tak ano. Podle mě to s vaší grafikou za to nestojí.
    6.6.2011 15:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    A kolik tak měsíčně člověk může najít BTC?
    7.6.2011 10:37 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Tady zjistíš hashrate tvé karty (tj. zhruba 92 Mhps), a pak nějak odhadnout, kolik se ti může podařit toho vytěžit (v poolu -- na solo těžbu je krapet velká složitost ;c)). Jsou různé kalkulátory, ale spíš bych to bral s rezervou.

    Nicméně není důvod to třeba na týden nezkusit -- stačí registrace a nastavení mineru, nepotřebuješ pro začátek ani vlastního Bitcoin klienta (až později, abys mohl přijmout výplatu). Pokud dojdeš k tomu, že se ti to nyní, ani potenciálně do budoucna, pokud by hodnota Bitcoinu šla nahoru, nevyplatilo, tak je velmi jednoduché to vypnout a výdělek poslat třeba jako dar poolu, Tuxánkům nebo někam jinam. Ale teoretická spekulace, jestli se to vyplatí nebo ne, nikam nevede.
    Kryptoměny a bločenka.
    7.6.2011 18:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    mkoubik avatar 6.6.2011 13:37 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Neni lepší přímo kryptografickej koprocesor?
    6.6.2011 15:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Njn pravda, jestli maj nový CPU koprocesor na sha, tak by to mohlo jít, vím jistě jen o AES podpoře. Ale u FPGA je vtip v tom, že si těch koprocesorů můžeš vytvořit tucet (resp. není potřeba koprocesor, úplně stačí kombinační/sekvenční automat). Pokud by někdo udělal samotnej čip pro SHA třeba na 22nm, tak by to bylo asi nejefektivnější.

    Pokud lze ale použít kvantový počítač pro urychlení cracknutí SHA algoritmu, tak je nejrychlejší ten, ale asi se to stále finančně nevyplatí.
    6.6.2011 18:00 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Alternativni reseni by bylo prijit s algoritmem, co rozhoduje problemy v tride NP v polynomialnim case. Na tom by se dalo slusne zbohatnout. :-)
    6.6.2011 18:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    P=NP ? Jo to by bylo zajímavý :-D.
    6.6.2011 18:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    AFAIK to u SHA neumí nijak buhvíjak ani kvantová mašina. U AES poskytuje AFAIK zrychlení jen asi 2^n -krát, kde n není moc velký (a to ještě k tomu jen teoreticky, praktickej stroj je pomalejší kvůli mladé technologii).
    6.6.2011 19:25 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD
    Tady píšou, že prý trojnásobný. Zrychlení AESu o n bitů se hodí taky :-D. I když AES-256 by i s 128 byl dost silnej.

    BTW Tímhle si nejsem jistý, ale až budou mít skutečnej univerzální 128bit. kv. počítač, bude stačit dokoupit druhej aby se výpočetní kapacita zvýšila na 256?
    tomboytom-deviant avatar 7.6.2011 00:06 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnota Bitcoinu překročila 100 mil. USD

    Obama kroutí hlavou, že tisk barevných papírků ZASE nic nevyřešil, uvidíme co ještě před volbama s FEDem vymyslí za lumpárnu. Bitcoint je naděje pro svobodu :) Mises a Hayek by měl radost :-)

    14.6.2011 23:21 Lukáš Mojžiš
    Rozbalit Rozbalit vše Zdravím intelektuálnych kámošov :)
    Hoci tento sajt nikdy nečítam, som rád, že existuje skupina ľudí, ktorá to má v hlave zrovnané. Jedno z mála diskusných fór, kde je prevaha ľudí, ktorí poznajú pravdu.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.