abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 557 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    K3b 2.0.2

    Verze 2.0.2 vypalovacího softwaru pro KDE K3b přináší krom oprav několika chyb také možnost zkompilovat program bez HALu.

    16.1.2011 11:19 | Nicky726 | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 16.1.2011 12:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Hezky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.1.2011 19:09 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše mam k3b rad
    ale uz ani nevim, kdy jsem ho pouzil naposedy..?

    Je tu vubec jeste nekdo, kdo vypaluje casto? Kolik? kdy naposled?

    Za me je to CD asi pred rokem, kdyz jsem nekomu v rodine posilal ubuntu a nechtel jsem mu poslat flashku.
    josi avatar 16.1.2011 19:28 josi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mam k3b rad
    Vypaluji tak vzácně, že se mi pro tento účel nevyplatí vydržovat GUI (a už vůbec ne hromadu KDE knihoven). Stačí cdrecord a growisofs.
    Marián Kyral avatar 16.1.2011 19:38 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mam k3b rad
    Já nedávno jedno CD vypaloval. Ale to byla výjimka. Časy zběsilého vypalování jsou již pryč. Mnohem častěji používám k3b na převod koupených CD do ogg ;-)
    16.1.2011 19:46 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mam k3b rad

    Hrám sa s distribúciami. Každú chvíľu dávam na RW niečo iné. DistroWatch Weekly ako inšpirácia.

    SomaFM commercial-free internet radio
    16.1.2011 19:52 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mam k3b rad
    Mně před časem padalo tak často, že jsem raději pro své sporadické vypalování nainstaloval nějakou obstarožní verzi Nera do VMWare. Teď jsem zkusil to, co mám v distribuci označeno jako "stabilní" (2.0.0 - je to pod Gentoo) a bez varování to zase zemřelo při pokusu přidat deset vteřin ticha za skladbu. Napodruhé se to chytlo, ale muška se objevila zase jinde. Náhodné chyby, které nejdou ani zreprodukovat :-(

    Doby jedničkové verze, kdy pro mě bylo K3B nejpoužitelnější rozhraní pro pálení CD, jsou bohužel pryč.
    Nicky726 avatar 16.1.2011 20:25 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mam k3b rad
    Ale jo, čas od času vypálím nějaké zálohy. Asi by na to ale byl výhodnější externí disk, nebo nějaký storage servřík, když se to propočítá celkově. No a pak je tu domácí elektronika, která si poradí jen s CD / DVD, i když osobně bych se bez toho obešel.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Max avatar 17.1.2011 00:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mam k3b rad
    Ano, zálohy v jobu a instalační DVD.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.1.2011 11:10 Jir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mam k3b rad
    zalohy na DVD RAM
    multi avatar 19.1.2011 11:18 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mam k3b rad
    Ja potrebuju obcas vypalit obraz CD, ty stahuju na serveru. Na notasu me stejne trochu zlobi mechanika, takze palim rovnou na serveru z konzole.
    16.1.2011 21:49 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Snad jednou bude možná spustit více instancí, jako tomu bylo v KDE 3.5. Zdroják jsem nestudoval, ale stejně trochu nechápu, co autory k takovému omezení vedlo. V případě více DVD mechanik je to škoda.
    Jardík avatar 17.1.2011 00:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Způsob přístupu k mechanice je v linuxu tak ubastlenej, že být tebou, tak se takové věci vyhýbám obloukem (taky je možné, že to udělali právě proto). Toto je bezpečné tak na Windows, kde je IOCTL pro získání exkluzivního přístupu k mechanice, v linuxu máš smůlu a je třeba spoléhat na hodného uživatele, kterého by nenapadlo při vypalování např. spustit CD přehrávač.
    Věřím v jednoho Boha.
    Blaazen avatar 17.1.2011 01:51 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Nedávno jsem zkoušel vypalovat na DVD-RAM přímo z Krusaderu a byl to zážitek. Když to narazilo na příliš dlouhé jméno souboru, tak to šlo rovnou do Kernel Panic. To jsem opravil, pak se to tvářilo, že to vypaluje, ale po znovu načtení je tam třeba místo adresáře jen soubor s nulovou velikostí a nejde to ani zformátovat.
    17.1.2011 09:34 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Jo, KDE 4 je opravdu plné bugů. Škoda převeliká.
    belisarivs avatar 17.1.2011 10:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Krusader ale neni soucasti KDE.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Marián Kyral avatar 17.1.2011 10:28 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    To sice ne, ale v tomhle případě se určitě používá KIO. Krusader sám o sobě vypalování nepodporuje. A KIO už součástí KDE je.
    Jardík avatar 17.1.2011 20:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Kdyby to byl bug v KDE nebo krusaderu, tak to nepanicuje ... DVD-RAM je v linuxu nebezpečné. Pokud se vám padaří, že vám ho náhodou udisks/HAL namountuje jako R-W a né jen R-O (musíte v konzoli dementně remountovat), tak je tu problém 2 - vývojáři udisks přesvědčili vývojáře kernelu (?) aby se při mountování nezamykaly dvířka mechaniky - šup a problem se syncem je tu. Navíc udisks je zkryplenina, co neinformuje o stisku "eject", takže to nemůže ani SW syncnout, odmountnou a pak vysunout. To se ale projevuje i u ne DVD-RAM médií, stává se mi to pořád - zmáčknu eject, ale CD se neodpojí, CD vyleze a správce souborů (resp. linuxový VFS) si pořád myslí, že je připojeno (zobrazují se soubory), náhodně se pak ukazují errory při procházení, pokud není adresář v cache. Musíte pak odpojit (klidně i bez vloženého CD), aby se to vrátilo do normálu. Taky musíte odpojit, když vložíte nové médium, jinak to pořád ukazuje to starý. Zlatý HAL (i když to byla taky šmejďárna, co se prala o mechaniku s dalšími SW a fungovalo to "náhodně".
    Věřím v jednoho Boha.
    Blaazen avatar 17.1.2011 21:35 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Tak nakonec zvítězil duch nad hmotou a DVD-RAM už mi v Krusaderu jede. Médium (Verbatim 3x, UDF2.0 pre-formatted) jsem přeformátoval na ext3 (a upravil záznam v fstab) a jede to dobře a i docela rychle. Možná je tedy nějaká chyba i v udftools. S tím mountováním si prostě člověk musí dát bacha a vždy vědět, co má v mechanice. Vzhledem k tomu, že to byla jedinná věc, co mi nešla, tak nezbývá než dodat, že je Linux (téměř :-)...) dokonalý OS.
    17.1.2011 09:33 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Dvě ATA mechaniky současně (libovolná kombinace ripování/přehrávání/pálení) používám v linuxu minimálně 8 let a nikdy jsem problém nezaznamenal. Akorát když jedna pálila, nesměl jsem druhou na stejném PATA řadiči otevírat (eject), protože se na chvilku přerušila komunikace s oběma a pálení skončilo chybou. V novém k3b je to omezení dané nějakými špatně používanými společnými službami KDE. Stejně jako nové k9copy spouští špatně pomocné procesy (dvdauthor) a druhá instance se začne s první štěkat a obě se zaseknou. S mechanikami to nijak nesouvisí.
    Jardík avatar 17.1.2011 20:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Jenže ono to není jednoduché, on se open() musí zavolat i pro zjištění, zda-li je tam médium a SW nemá šanci zjistit, že zrovna pálíte. Pokud tedy současně používáte konzolové nástroje, je to OK, pokud současně používáte nástroje, co používají jen HAL nebo jen udisks, tak se to chová většinou OK (zjišťuje se CD přes ně apod., takže se neposílají příkazy přímo mechanice, ale stav je cachovaný), pokud však toto nějak zkombinujete (např. přehrávač CD si udělá enumeraci přes udev, zavolá si open(), pošle pár SCSI příkazů přes ioctl() a je zaděláno na problém). Ve Windows je to právě pořešeno tak, že vypalovací SW si zavolá ioctl na exkluzivní přístup - pokud již má mechaniku něco otevřeno, selže to a vy nevypalujete, pokud ho získáte, máte exkluzivní přístup a ostatním aplikacím selže CreateFile/CreateFileEx (něco "jako" open() v linuxu). V Linuxu to jde tak nějak ubastlit a podobného chování _skoro_ docílit (když si vyhledáte mé příspěvky v diskusích/blog. zápiscích, tak tam podrobně popisuju dané chování a toto byl důvod, proč jsem se vykašlal na programování BurnApp. Až bude existovat jedna možnost, jak komunikovat s mechanikou, nebo až budou všechny rozhraní nějak "spojeny" a bude umožněn exkluzivní přístup, který ovlivní i ostatní zařízení (ve smyslu souboru zařízení, které ve skutečnosti pracují s tím jedným - např. přístup přes /dev/sgX, /dev/srX a /dev/hdX), tak budu rád pokračovat. Chtěl jsem jeden čas napsat patch do kernelu, ale já nejsem kernel vývojář, nevím, jak to tam všechno funguje a po pár hodinách koumání jsem nepřišel na to, jak něco takového udělat (asi bych musel všecny /dev/sgX /dev/srX /dev/hdX na mechaniky označit jako deprecated, nebo je vůbec nedovolit a udělat to kompletně odznovu, bez toho balastu, co tam je).
    Věřím v jednoho Boha.
    17.1.2011 22:50 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Detaily jsem nestudoval, pro mě je podstatné, že jsem s tím nikdy problém neměl a stávající verze k3b mi například neumožňuje pálit na obě mechaniky současně. S tebou popisovanými problémy jsem se nikdy nesetkal. Proto se nebudu držet tvé rady "být tebou, tak se takové věci vyhýbám obloukem". Naopak bych to rád i nadále používal :)
    Jardík avatar 17.1.2011 23:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Jelikož k3b stejně nevypaluje a pouze čte výstup z jiného programu, tak by implementovat vypalování na 2 mechaniky současně nemusel být problém. Víc projektů v jednom okně to zvládá a bohatě by třeba stačilo, kdyby ten vypalovací dialog nebyl modální, ... ale já to psát nebudu, dokud "neopraví" kernel (jak ten přístup k mechanikám, tak epoll, na který jsem nedávno nadával).
    Věřím v jednoho Boha.
    18.1.2011 09:33 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Mně by stačilo, kdyby šly spustit dvě instance, nemuselo by to běžet jako dva projekty současně v jedné instanci. Vlastně moc nemám rád, když jednoduché softy nejdou spustit vícekrát.
    19.1.2011 07:19 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Vyzkoušel jsem pálit (cdrecord) a v druhém terminálu začít z média číst (klasický cat /dev/sr0) a oba procesy se zasekly v uninterruptible sleep (D). To opravdu není pěkné. Nevíš, jestli se to někdy řešilo na LKML?
    Jardík avatar 19.1.2011 18:14 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Nevím. tady sem popisoval ten bordel.
    Věřím v jednoho Boha.
    17.1.2011 02:31 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Doufal jsem že opraví vypalování CD iso obrazu na DVD-RW, když je DVD plné. K3b se zeptá jestli chci disk přepsat (v pořádku), ale cdrecord sletí na chybné detekci média (nebo tak něčem). DVD obraz na DVD-RW jde v pohodě. Je to chyba nebo se to takhle má chovat? growisofs si s tím poradil hned...
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Jardík avatar 17.1.2011 23:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Sory, ale asi tomu nerozumíš. Pokud je ten obraz "iso", tak je úplně jedno, jestli ho pálíš na CD nebo DVD - musí jít vypálit na oba. iso v sobě nemá napsané nějaké fíčurky typu layer break, subchannel data, ... obsahuje jen čistá "data", která se prostě vypálí a o zbytek se stará buď vypalovací program nebo mechanika v závislosti na typu média. Sletí-li cdrecord (není to ta napodobenina wobim, nebo tak něco?), tak si zkontroluj, jestli umí u DVD-RW jak restricted overwrite tak sequential recording (jestli neumí restricted overwrite mód, tak aby se uvedlo do sequential recording módu, musíš provést BLANK (tj. né přepsání nulama, ale SCSI/Blank, k3b to může chybně nazývat jako erase). Pokud se ti nechce, zkus to vypálit přímo pomocí growisofs (k3b může malé obrazy vypalovat pomocí cdrecord a větší přes growisofs, i když nechápu, proč by to měl dělat, program ale nepoužívám a nevím).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 17.1.2011 23:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    BTW pokud naopak umí RO a neumí SR, tak místo BLANK potřebuješ FORMAT UNIT, tudíž by to mohlo být v k3b nazvené jako formátování.
    Věřím v jednoho Boha.
    18.1.2011 00:54 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Příloha:
    Pravdu díš a dík za vysvětlení, zase jsem o něco chytřejší. To že iso 9600 je univerzální pro všechny média jsem si taky myslel, ale chování K3b mě celkem zmátlo. Na vině bude nejspíš cdrecord, protože si nerozumí s tím konkrétním DVD (viz log v příloze), zatímco growisofs si na nic nestěžuje a udělá to co po něm chci.

    PS: Ten disk je restricted overwrite (asi bez sequential recording), ale naformátovat/vymazat se nenechá. Jenom přepsat při vypalování.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Jardík avatar 18.1.2011 01:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2

    DVD-RW v RO opravdu nemusíte mazat a můžete rovnou přepisovat. Některé SW (např. Brasero, zkoušeno cca před 2 měsíci) jsou ale blbý a udělají blanking i tak (a tím ho "přepnou" do SR módu).

    V logu vidím, že cdrecord mechanice posílá SCSI příkaz RESERVE TRAC, což je u DVD-RW v RO módu kravina, mechanika správně vrátí chybu. RESERVE TRACK je platný pouze v SR módu. Z toho mi vyplývá, že cdrecord s takovým médiem neumí pracovat. Pokud bys nejprve udělal blank a "přepnul" do SR módu, tak by ho zřejmě vypálil, ale pak bys musel před každým vypalováním pořád mazat (BLANK) = otrava.

    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 18.1.2011 01:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    restricted overwrite (asi bez sequential recording)
    Buď je v RO nebo v SR, ale nikdy nemůže být v RO se SR :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 18.1.2011 01:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    RESERVE TRACK, vypadlo mi písmeno.
    Věřím v jednoho Boha.
    17.1.2011 07:52 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Tato verzia je uz kompletne v slovencine.
    Jardík avatar 17.1.2011 23:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    A proč si to neříkáš na slovenských webech ... pochybuju, že nějakého čecha (např. mě) zajímá, že je program i slovensky. Ale budiž, mě by nezajímalo ani info, že je česky, protože programy používám v angličnině, protože nesnásím kokoťárny typu v IDE je něco napsané česky a nevím co hledat, co to dělá, nebo při vypalování mi to napíše nějaký nesprávný hlod v češtině a já netuším, co tomu je (koho to stejně zajímá). Např. pod slovem vymazat médium si nedokážu představit, jestli se myslí blank nebo erase, což je u vypalovacího programu velký rozdíl.
    Věřím v jednoho Boha.
    18.1.2011 14:48 iDiot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Jak tak ctu diskuzi tak mam pocit ze linux z GUI ani po 20 letech CD na trhu neumi vypalovat poradne a bez problemu, BRAVO.
    18.1.2011 15:15 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Fakta, fakta. Které CD s desktopovým linuxem je 20 let na trhu? Bavíme se zde o novém KDE - které CD prodávané v obchodu používá KDE4?
    Jardík avatar 18.1.2011 18:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Všichni víme, jak to myslel. Bohužel má pravdu, je ostuda, že cdrecord dodnes neumí vypalovat DVD-RW v RO režimu, popř. by to mohlo vědět k3b a volat rovnou growisofs (či něco). Jenže nevím, jestli HAL/udisks jsou schopné dát k3b informaci o tom, že je DVD-RW v RO nebo v SR režimu ... (ještě horší je nemožnost toho exkluzivního přístupu k mechanice, takže to chce hodného uživatele).
    Věřím v jednoho Boha.
    stativ avatar 18.1.2011 20:28 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Tak napiš Joergovi. Myslím, že si budete rozumět.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jardík avatar 18.1.2011 21:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Toho neznám ...
    Věřím v jednoho Boha.
    stativ avatar 19.1.2011 10:14 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jardík avatar 19.1.2011 18:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Jako že mu mám poslat patch?
    Věřím v jednoho Boha.
    stativ avatar 19.1.2011 18:48 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Ideálně, nebo mu alespoň pošli bug report.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jardík avatar 19.1.2011 19:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Mně ten bug nevadí. Když budu potřebovat vypálit iso, napíšu si na to za 10 minut program (v podstatě už mám vypalovací "engine" hotovej v BurnApp - ale nedodělám ho ani nezveřejním, dokud "neopraví" kernel).
    Věřím v jednoho Boha.
    18.1.2011 19:44 ROFL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Proč by Linux měl něco vypalovat, copak kernel Widlí taky vypaluje? Na pálení používám NERO a funguje nativne v 64 bit Gentoo GNU/Linuxu. Přestože mám své vlastní SN, placky jsem nepálil už několik let. Jen minulý týden jsem mazal CDRW bratrovi, neb nemá ve Windows 7 pořádný vypalovací sowtware.
    Jardík avatar 18.1.2011 21:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Klídek. Např. v linuxovém kernelu jsou opravdu (některé) funkce na "vypalování", které používá např. na DVD-RAM. Jinak Windows vypalovat taky umí, není to sice přímo v kernelu, ale asi v nějakém tom driveru (který je ale součástí windows). WinAPI (např. fce CreateFile) totiž může vytvářet na disku naformátovaném na UDF či FAT, ... přímo vytvářet soubory, nebo je zapisovat. WinAPI se v implementaci stará o vypalování! V linuxu se mi nepodařilo dosáhnout stavu, že bych v nautilovi zkopíroval (normálně, né nějakým pálícím rozšířením) soubory na již vypálený disk s UDF filesystémem, dokonce se mi tam ani nic nepodařilo přidat přes k3b či brasero (modifikací stávajícího filesystému, nikoliv přidáním session (resp. logical track) a tudíž duplikace stávajících struktur filesystému.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 18.1.2011 21:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Jinak NERO je opravdu nejkvalitnější vypalovací program pro Linux (bohužel mu chybí některé pokročilé featury nastavení, ale ty většina uživatelů stejně nepotřebuje), ale např. se neobejde bez nahraného modulu sg (scsi generic, projevuje se tedy X různých možností přístupu k mechanice, kdy si nero vybralo zrovna tento), nemůže zamykat pro exkluzivní přístup, jiné aplikace můžou kazit vypalování, problém s hotplugem externích USB mechanik, ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Blaazen avatar 18.1.2011 22:45 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Jo, viz můj příspěvek výš. Přeformátoval jsem DVD-RAM z UDF na ext3 a je po problémech - v Krusaderu už to jde dobře. K tomu, aby se na DVD-RAM pálilo přes K3B není důvod, k tomu to není určeno. Ostaní (CD, audio CD, CD-RW, DVD-RW) nebyl nikdy problém. Tam se někdo o něco výš snažil o flame.
    Jardík avatar 19.1.2011 00:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3b 2.0.2
    Pokud si měl na DVD-RAM UDF, tak by ti to mělo fungovat taky. Na filesystému nezáleží, důležité je, aby byl připojen jako read-write. Jak je na tom se zápisem příslušný modul pro kernel, nevím.
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.