abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 559 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter

    Mozilla Corporation na svém blogu informuje, že ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes. Mozilla Foundation na druhé straně představila rozšíření RegretsReporter. Jedná se o rozšíření pro Firefox a Chrome umožňující Mozillu informovat o doporučených videích na YouTube, jejíchž zhlédnutí uživatel lituje.

    17.9.2020 23:11 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.9.2020 04:10 Mi Chal.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    With the RegretsReporter extension, you can immediately take action to send us recommended videos that you regret watching—like [...] anti-LGBTQ+ content.
    Aha. Jestlipak jim můžu nareportovat i bezuzdnou pro-LBGTXYZ+ propagandu?
    18.9.2020 07:44 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Pojďme seriózně diskutovat o tomto zásadním problému dneška.
    18.9.2020 11:54 PC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Rádi bychom, ale nabonzovali by nás...
    18.9.2020 12:19 Koudel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Jsem si myslel, že jsi to vytáhl někde z hlubin dokumentace jako jeden z mnoha a mnoha příkladů a oni to zatím mají na hlavní stránce velkým písmem jako jeden ze dvou (druhý je pseudověda).

    Drsný.
    18.9.2020 15:35 gery
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Chudinko, musí být těžký žít jako cis-white-male, tolik trápení co máš s okolí, které tě nutí nenávidět ostatní.
    18.9.2020 21:49 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Toľko bojujú za "sociálnu spravodlivosť", až pozabudli robiť webový browser...
    18.9.2020 07:53 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    No, škoda té služby Send, taky jsem ji párkrát využil. Nicméně jestliže je už koloritem, že Mozilla nejprve s něčím přijde a pak to zase zruší, proč vůbec takové věci dělají a nesoustředí se jen na vývoj prohlížeče?
    JiK avatar 19.9.2020 01:50 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    protoze maji prilis prace s delanim poltickych cistek mezi svymi zamestnanci a vyvojari?
    19.9.2020 09:04 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Protoze tam uz nikdo aspon trochu normalni kdo by delal browser nezustal. Ostatne podil 00prd ke kterymu dospeli ze skorem 60% mluvi za vse.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice
    18.9.2020 08:25 Nemo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Škoda, Send jsem pravidelně používal. Byla to seriózní a solidní služba. Když jsem někomu něco poslal, budilo to úplně jiný dojem, než stahuj.cz nebo ulozto.cz. Ví někdo o obstojné náhradě? Resp. jak posíláte objemná data (desítky až stovky MiB) při oficiální komunikaci, když to e-mailem neprojde?
    18.9.2020 09:34 /dev/win
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    koli jednemu sa to drzat pri zivote neoplati
    18.9.2020 10:51 Laura
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    jak posíláte objemná data (desítky až stovky MiB) při oficiální komunikaci, když to e-mailem neprojde?
    Úschovnou - www.uschovna.cz Do 30 GB zdarma bez registrace, rychlost obstojná, ani není potřeba vyplňovat cokoli jiného než svoji emailovou adresu - na ni pak přijde odkaz, co se rozešle příjemcům.

    Úschovna se bere jako standart při komunikaci s klientem, investorem, projektanty… ale je pravda, že už mi taky přišla data přes leteckou poštu nebo mega.nz.
    xkucf03 avatar 18.9.2020 11:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Bezpečné nakládání s daty

    Na interní wiki u jednoho nejmenovaného zákazníka jsem našel návod jak dostat aplikaci na produkční server: zazipovat, nahrát na uschovna.cz1, přihlásit se přes VNC na produkční server, odtamtud stáhnout soubor z úschovny…

    I s takto děsivými příběhy se lze v praxi setkat. Jinde zase doktoři nahrávají rentgenové snímky svých pacientů na Uložto.cz… Nicméně, že se tato zvěrstva dějí, neznamená, že je správné to tak dělat.

    [1] už nevím, co za službu to bylo

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.9.2020 11:38 volani.tk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty
    A co je na tom špatného? Buď cloudy ala Google, mega Nebo warez hostingy. Možnosti je hodně. Je možné data dávat na webhosting. Jsou různé služby na cloud, FTP upload, integrace do webmail klientů i na desktop. Miranda IM měla myslím plugin pro uloz.to Galerie jdou třeba přes zoneramu.
    xkucf03 avatar 18.9.2020 11:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty

    Když už ta data jdou přes třetí stranu, tak by měla být alespoň zašifrovaná, aby se k nim nikdo kromě odesílatele a příjemce nedostal. Některé služby tohle nabízejí i pro BFU a pokud tedy věříš tomu JavaScriptu, který se ti stáhne do prohlížeče, tak to teoreticky funguje dobře – data se zašifrují ještě na počítači odesílatele a klíč se vloží do URL za #, takže se neposílá na server. Pokud tedy pak pošleš odkaz bezpečnou cestou, tak je to OK.

    Nicméně i tohle je pro hodně uživatelů problém, viz ty komentáře výše – a ta data skončí na nějakém úložišti třetí strany, kde k nim mají přístup jejich správci a v horším případě kdokoli. Většinou je lepší připravit bezpečnou infrastrukturu, propojit se se zákazníky/dodavateli/pobočkami přes VPN a/nebo soubory posílat přes SFTP.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 18.9.2020 12:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty
    V případě organizací, ať už firem či nemocnic, se přímo nabízí ten Nextcloud na vlastním serveru.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2020 17:57 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty
    Ja vim, ze to je spatne, ale kdyz IT oddeleni zakaznika (v CR nekolik tisic zamestnancu) je tak paranoidni, ze jim v priloze emailu nemuzu poslat nic jineho nez doc/xls/ppt, tak jim to holt davam nesifrovane pres uschovnu. Pritom oni mi ty zdrojaky k PLC klidne mailem poslat muzou. Jejich boj.
    18.9.2020 12:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty
    I s takto děsivými příběhy se lze v praxi setkat. Jinde zase doktoři nahrávají rentgenové snímky svých pacientů na Uložto.cz… Nicméně, že se tato zvěrstva dějí, neznamená, že je správné to tak dělat.
    Souhlasim, že to je zvěrstvo, nicméně se moc nedivim, že se to děje... Dnešní situace je dost podivná v tom, že na jedné straně se vyvíjejí technologie na pomezí sci-fi (Neuralink, GPT-3, ...) a na straně druhé běžný uživatel nemá k dispozici rozumně použitelný tooling pro poslání trapných 100MB kamarádovi.

    Je to dost tristní popravdě. A bohužel FOSS tomuhle zatím nedokázal moc pomoci...
    Josef Kufner avatar 18.9.2020 12:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty
    Ono to není o nástrojích, ono to je o infrastruktuře. Kdyby každý měl k dispozici domácí server s veřejnou IP adresou a nějakou použitelnou doménou, tak by situace vypadala úplně jinak.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2020 12:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty
    Jo, to by bylo fajn. Ale ono by bylo fajn už jen třeba mít možnost si "na tlačítko" nahodit VPS se všim, co člověk potřebuje, ideálně v nějakém samo-údržbovém režimu. Myslim si, že technologie na to máme.
    xkucf03 avatar 18.9.2020 14:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty, Mozilla, decentralizace internetu
    a na straně druhé běžný uživatel nemá k dispozici rozumně použitelný tooling pro poslání trapných 100MB kamarádovi.

    Já ale nemluvím o posílání dat kamarádovi, mluvím o situaci, kdy jsou lidi v zaměstnání a dělají nějakou zodpovědnou práci (a např. podvržení/upravení toho balíčku s aplikací může způsobit obrovské škody a jeho pouhé zveřejnění rozhodně taky není nic žádoucího) a ta firma má IT oddělení.

    Normální v takové situaci je nahodit VPN a data tahat přes ní nějakým protokolem, který je běžnou součástí operačních systémů (např. to SFTP). Nepotřebuješ k tomu žádný složitý ani neobvyklý software.

    A bohužel FOSS tomuhle zatím nedokázal moc pomoci...

    Zrovna NextCloud dává tyhle možnosti i BFU. Nicméně jinak souhlasím, že autoři svobodného softwaru se často soustředí na to, co potřebují oni sami a ne co potřebuje BFU. Takže když si umíš posílat soubory přes SFTP a perfektně ti to vyhovuje, tak nemáš potřebu programovat nějaké řešení pro BFU.

    I když tedy i to SFTP se dá používat jednoduše v GUI, např. v Dolphinu stačí zadat adresu ve tvaru sftp://example.com/ a rázem ve svém GUI správci souborů vidíš obsah složky jiného počítače. Takže celé je to jen o tom, že tomu BFU někdo udělá zástupce na ploše a nastaví SSH klíče. Není potřeba nic programovat ani instalovat nějaký dodatečný software typu NextCloud.

    Jinak co se týče Mozilly – ta se měla soustředit spíš jen na vytvoření API, zatímco provoz těch služeb nechat na ostatních, protože sama na to zjevně nemá. Připomíná mi to situaci kolem provozu vlastního serveru pro synchronizaci záložek, hesel atd. – teoreticky to možné bylo, ale nebylo to moc zdokumentované, propagované ani jednoduché, takže to asi skoro nikdo nepoužívá. A nejde jen o to, jestli Mozilla takové centrální služby zvládne či nezvládne poskytovat, ale o to, že bychom měli směřovat k decentralizovaným službám, které si provozují menší skupiny lidí nebo jednotlivci. Přínos organizace typu Mozilla by byl v tom, že to dobře zdokumentuje, ukáže lidem cestu a dodá referenční implementaci… ale Mozilla má zjevně jiné starosti a priority.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.9.2020 16:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty, Mozilla, decentralizace internetu
    Zrovna NextCloud dává tyhle možnosti i BFU. (...) I když tedy i to SFTP se dá používat jednoduše v GUI, např. v Dolphinu stačí zadat adresu ve tvaru sftp://example.com/ a rázem ve svém GUI správci souborů vidíš obsah složky jiného počítače. Takže celé je to jen o tom, že tomu BFU někdo udělá zástupce na ploše a nastaví SSH klíče.
    No jo, ale nahodí si BFU Nextcloud server nebo SFTP server a bude řešit SSH klíče? Nahodí si také e-mail server, správce hesel, případně další služby? IMO ne. To by chtělo aby tyhle věci byly "na kliknutí". A IMO nejsou moc důvody, proč by to nemohlo jít jednoduše, aniž by člověk musel bejt odborník, třeba s nějakým sane default nastavením a s tím, že pokud si to člověk bude chtít nějak přizpůsobit, tak už tomu bude muset rozumět trochu víc. Ono se to teda průběžně zlepšuje a vznikají různý služby na klíč, ale prostě furt tam nejsme...
    xkucf03 avatar 18.9.2020 17:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty, Mozilla, decentralizace internetu
    třeba s nějakým sane default nastavením

    O tohle se snaží snad všechny distribuce. Prakticky to znám hlavně z Debianu a Ubuntu, ale snad je to tak všude. Když jen nainstaluješ nějaký balíček a nijak si to nerozvrtáš, tak by to mělo být jakž takž bezpečné.

    No jo, ale nahodí si BFU Nextcloud server nebo SFTP server a bude řešit SSH klíče? Nahodí si také e-mail server, správce hesel, případně další služby?

    Když jsem začínal s GNU/Linuxem, což bylo asi tak před dvaceti lety, tak jedny z mých prvních distribucí byly Mandrake a SUSE. Obě měly GUI pro nastavování všeho možného včetně některých systémových služeb. Co si matně pamatuji, tak v Mandraku šlo nastavovat víc desktopových věcí, v SUSE zase šlo přes GUI konfigurovat třeba i Apache nebo jiné služby.

    Kam jsme se za těch dvacet let dopracovali? Někdy mi fakt přijde, že se víc řeší různé nesouvisející blbosti a politika, než software. A to je škoda.

    I s tehdejší úrovní technologií šlo tu užitečnost a použitelnost dostat mnohem dál než je dneska. Ostatně uživatelsky přívětivého průvodce, který ti při prvním spuštění nabídne vygenerování klíčů, můžeš napsat klidně i v TurboPascalu (dneska ve FreePascalu). Na to opravdu nepotřebuješ nejnovější Qt a GTK a náhradu X serveru ani nic podobného. Ale lidi to asi moc nebaví, přijde jim to nudné a místo toho chtějí radši objevovat nebo vytvářet něco nového.

    Pro uživatele má ale větší přínos ta poctivá „nudná“ práce a evoluční přístup.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.9.2020 18:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty, Mozilla, decentralizace internetu
    Jako jo, souhlasim, snad možná krom
    Ale lidi to asi moc nebaví, přijde jim to nudné a místo toho chtějí radši objevovat nebo vytvářet něco nového.
    ... IMO ty revoluce občas potřeba dělat je, protože existující řešení typicky akumulují technický dluh... Což je IMO třeba případ toho X serveru.

    Ale jasný, principielně souhlas.

    Spíš mi ale jde o to, že tohle je jiná úroveň abstrakce. IMO BFU uživatel, kterej chce třeba řekněme mít někde na něčem NextCloud + jednoduchej blog + e-mail + správce hesel, by asi neměl muset řešit distribuci a balíčky. To jsou implementační detaily...

    (Samozřejmě je asi jasné, že mě nebo tebe takový detaily zajímají.)
    JiK avatar 19.9.2020 02:03 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečné nakládání s daty

    I s takto děsivými příběhy se lze v praxi setkat. Jinde zase doktoři nahrávají rentgenové snímky svých pacientů na Uložto.cz… Nicméně, že se tato zvěrstva dějí, neznamená, že je správné to tak dělat.

    Pokud je to zazipovane pod heslem, klidne treba i jen rodnym cislem pacienta, klidne bych to posilal pres ulozto. Zaprve to muzou dat za 30 nebo kolik dnu autosmazat, zadruhe s tim nejspis uz nikdo dalsi nebude nijak pracovat, pacient si to nejspis nebude sam dal vyhodnocovat, chteji to spis ze sentimentalnich duvodu, zatreti tvoje zlomena noha nebude nejspis zajimat nikoho ciziho, a popravde dost mozna ani tebe samotneho...

    Usuzuji tak z toho, ze prestoze jsem celkem fanousek a zvedavec, k datum MRI mozku bez a s gadoliniovym kontrastem, za ktere jsem zaplatil celkem balik prachu, a automaticky mi dali i DVDcko, jsem se presto ani po pul roce nedostal k tomu, abych se na to ze zvedavosti aspon podival...
    18.9.2020 14:44 BLB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Standart ti poradil klient, investor nebo projektant? Nejsi z Plzně?
    Petr Tomášek avatar 19.9.2020 14:24 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Zase jeden chytrák, který si myslí, že spolknul všechnu moudrost světa. A přitom z lingvistického hlediska je úplně fuck, jestli napíšeš "standart" nebo "standard". Hlavně, že nad tím pár blbečků musí do nekonečna onanovat...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Josef Kufner avatar 18.9.2020 11:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Nextcloud to umí také, ale potřebuje k tomu server ;)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.9.2020 15:45 Kamil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Tak jeste zbyva ukoncit Firefox a pak to muzou nadobro zabalit
    19.9.2020 04:47 --
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Proč maj vegani a obecně ochránci zvířat monopol na postování gore na sociální sítě?
    20.9.2020 01:27 Grétina zapařená pipina
    Rozbalit Rozbalit vše Vypni Firefox, ušetříš planetu!
    Jestli někdo ještě používáte Firefox, tak by se vám mohlo hodit:
    kill -SIGSTOP $(pidof firefox)
    kill -SIGCONT $(pidof firefox)
    Prvním příkazem Firefox "uspíte" a tím druhým zase "probudíte". Hodí se to kvůli tomu, že Firefox, i když v něm nic neděláte a nemáte jeho okno ani aktivní, tak stejně žere třeba 30 % CPU. Nejlepší na tom je, že tím šetříte planetu a CO2. Když si totiž těch 30 % výkonu v době, kdy Firefox nepoužíváte, posčítáte (nejlépe přes všechny uživatele, kteří ještě zbyli), tak je to spousta elektřiny, která se musela vyrobit jakože z uhlí nebo z atomů (možná taky z větrníků nebo slunečně, ale tam mám podezření, že tyhle elektrárny existují jen kvůli dotacím - u jakože vodních elektro-mlýnů to asi bude lepší).

    Tyhle příkazy si můžete dát i na lištu jako ikonky a ovládat tím Firefox pohodlně kliknutím na myšku. Když pak třeba programujete nebo děláte v Blenderu, tak Firefox je uspaný - a přístup k CPU mu dáte, jen když to budete potřebovat (třeba jdete kouknout na Ábíčko).
    20.9.2020 05:55 Kuodel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypni Firefox, ušetříš planetu!
    Jestli někdo ještě používáte Firefox
    A co jiného používat? Nechci-li prohlubovat svoji závislost na Googlu?
    20.9.2020 11:20 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypni Firefox, ušetříš planetu!
    Lynx? (Nebo links2, elinks, w3m, …) :-D
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    JiK avatar 20.9.2020 18:26 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypni Firefox, ušetříš planetu!
    brave? chromium? safari?
    21.9.2020 09:27 pupu | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Je to smutne, ale taktez mam pocit, ze Mozilla se posledni dobou soustredi hlavne na politiku, zatimco na vyvoj nejak nezbyvaji sily. Na Windowsovem desktopu uz Firefox nepoustim, na Linuxovem si pomalu presouvam vsechny otevrene taby do Chrome a testuji, co funguje spatne/jinak/vubec - a vysledkem byva ctvrta moznost 'lepe'. Takhle zabit skvele fungujici projekt, to se jen tak nevidi. A takhle to dopadne pokazde, kdyz se toho chopi progresivni zvanilove...
    xkucf03 avatar 21.9.2020 10:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Mozilla Firefox, úpadek, politikaření, degenerace webu, legacy technologie

    Firefox mám stále jako hlavní prohlížeč, ale asi už se to taky chýlí ke konci. Používám ho od jeho počátků, ale dneska už je to asi spíš nostalgie/setrvačnost.

    Současně s tím ale probíhá další proces: umírání/degenerace webu jako takového. Jednak je to technologicky čím dál větší zvěrstvo a ta hromada hnoje, který se celou tu dobu jen vrší, je čím dál větší a smradlavější. A jednak asi nezbývá než se smířit s tím, že se z webu stává polo-proprietární technologie firmy Google – která je ale zatím tak hodná, že specifikace jsou volně dostupné a nemusí se za ně platit (jako za některé jiné normy) a také dává k dispozici referenční implementaci (Chromium).

    Každopádně web je už delší dobu něco, co vlastně používat nechci a chodím tam jen kvůli ostatním, nikoli proto, že by to samo o sobě bylo nějak skvělé. Stává se z toho pro mě tzv. legacy technologie. Stejně tak si občas pustím nějakou hru v DosBoxu nebo Wine, protože na té platformě kdysi vznikly i úžasné věci, ale budoucnost v tom není.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Blaazen avatar 21.9.2020 14:49 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox, úpadek, politikaření, degenerace webu, legacy technologie
    Web začal jít do háje s technologií Shockwave, pokračovalo to Flashem. I Youtube je na zvážení: nebylo by lepší si to přehrávat offline? Ale na tom by se špatně rejžovalo.
    Blaazen avatar 22.9.2020 02:11 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox, úpadek, politikaření, degenerace webu, legacy technologie
    @ A jednak asi nezbývá než se smířit s tím, že se z webu stává polo-proprietární technologie firmy Google – která je ale zatím tak hodná, že specifikace jsou volně dostupné a nemusí se za ně platit (jako za některé jiné normy) a také dává k dispozici referenční implementaci (Chromium).

    Když vývoj renderovacího jádra vzdá už i taková firma jako Microsoft, tak to už je na pováženou.
    22.9.2020 07:33 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox, úpadek, politikaření, degenerace webu, legacy technologie
    V dávných dobách každý prohlížeč vykresloval HTML jinak a nikomu to nevadilo. Jenže pak přišly grafici a reklamní agentury a chtěli na pixel stejnou reprezentaci. Tím se roztočila spirála standardizování vykreslovaní, na jejímž konci zbylo pár prohlížečů, které se v ničem (na první pohled běžného uživatele) nelišily. V takovém stavu řada vývojářů začne pochybovat, jestli má smysl dělat vlastní prohlížeč. Marketingové oddělení si začne stěžovat na nedostatek inovací a vedení začne přidávat nové funkce, jako je přehrávač videa, VoIP, OpenGL, další skriptovací jazyk, datové úložiště, interpret PDF, U2F, binární HTTP. Tím vznikne obluda jak ze softwarového hlediska (bundluje ffmpeg, cairo, libvpx, libjpeg, hafbuzz, icu), tak ze standardizačního hlediska (je finančně nemožné vytvořit nezávislou implementaci). To zlikviduje konkurenci (Opera, Mircosoft), a zbytek začne ze zoufalství vymýšlet pitomosti v uživatelském rozhraní (barvy SSL zámku, tlustý adresní řádek, nezobrazování celé adresy, zkrácení platnosti certifikátů). Ale protože uživatelům už nemá co unikátního nabídnout, uživatelská základna mizí, příjmy mizí, náklady rostou (v milióny řádků se skrývá nevyčerpatelná zásoba bezpečnostních chyb). A jsme tam, kde jsme. Podle mě je chyba v tom, že z webového prohlížeče chtěli udělat nový operační systém.
    22.9.2020 10:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox, úpadek, politikaření, degenerace webu, legacy technologie
    a nikomu to nevadilo
    Mluv za sebe. Když se ti kvůli jednomu pitomýmu pixelu rozpadne celej layout stránky (což se dělo), tak je to poněkud debilní.
    Podle mě je chyba v tom, že z webového prohlížeče chtěli udělat nový operační systém.
    To ale není žádnej moc plán, tak to vzniklo živelně...

    Což se prostě v IT taknějak děje, viz třeba x86 žejo...
    Heron avatar 21.9.2020 10:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Používám FF jako hlavní prohlížeč a vůbec si neumím představit, že bych o něj přišel. V době, kdy po zrušení xulu nebyly pluginy, tak jsem nouzově přešel na Vivaldi (protože umí alespoň dát vertikální tabbar a zrušit taby nahoře) a hned jak byl k disposici funkční Tree Style Tab, tak okamžitě přesel na FF. Jako vůbec nechápu, jak to, že tuto funkčnost (a ještě přes pluginy) má jen jeden prohlížeč? Chrome má ještě navíc neodstranitelné zavírací křížky na každém tabu, za to bych rovnou střílel. To všichni prohlížejí jen tři stránky, nebo co?

    Jinak k těm dementním politickým poznámkám se nemá smysl vyjadřovat. Projekty se ruší všude, google zrušil celé G+ a třeba i skvělý Google Reader + milion dalších věcí. A nečetl jsem na to jediný komentář ve stylu, že za to může nějaká skupina lidí. Kolem FF to čtu prakticky nonstop.
    xkucf03 avatar 21.9.2020 10:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Chrome má ještě navíc neodstranitelné zavírací křížky na každém tabu, za to bych rovnou střílel.

    Ty křížky od určitého počtu panelu automaticky zmizí a zůstane jen křížek u aktuálního panelu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 21.9.2020 11:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Ano. Asi je něco podobného potřeba psát u každého podobného komentáře. Ještě čekám na Kedara, kterej připomene, že Vivaldi má "strom", protože zobrazuje taby ze všech oken.

    Btw, co teda používáš místo webu? Když byl abclinuxu dva dny down, tak jsem přemýšlel, jestli existuje nějaký rozšířený, distribuovaný systém pro psaní textů nebo obecně pro předávání informací.

    Dříve jsem používal FreeNet, což je něco jako tor s tím, že každý klient poskytne nějaké místo u sebe na disku a může do této sítě dávat vlastní data. (Ty jsou distribuovány na další nody.) Ale na nic rozumného jsem tam nenarazil.
    21.9.2020 11:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Používám FF jako hlavní prohlížeč a vůbec si neumím představit, že bych o něj přišel.
    Tak. Zajímalo by mě, co vlastně mají lidi za ty problémy s FF, v čem to má být tak hrozný. Já vim o dvou věcech:
    • Chrome má "omnibar": Rychlé a pohodlné vyhledávání na webech z přímo z adresního řádku. Je to hezká věc, ale žít bez toho určitě můžu.
    • Některý video-konferenční služby mi ve FF nefungují, konkrétně Hangouts. Ale to je stejně proprietární Googlí věc, a tedy ji stejně radši mam izolovanou v Chromiu.
    Ale jinak používám FF zcela spokojeně na naprostou většinu webu.
    Jinak k těm dementním politickým poznámkám se nemá smysl vyjadřovat. Projekty se ruší všude, google zrušil celé G+ a třeba i skvělý Google Reader + milion dalších věcí. A nečetl jsem na to jediný komentář ve stylu, že za to může nějaká skupina lidí. Kolem FF to čtu prakticky nonstop.
    +1, tady z toho je takovej národní sport, s**t Mozille na hlavu kvůli SJWs. Přitom Mozilla byla i v poslední době a stále je inženýringově dost silná. Jenže to nikdo nevnímá, protože z toho nejsou shitstormy na twitterech, fórech atd.

    IMO ten problém je ve skutečnosti velmi jednoduchý: Mozilla prostě nemá prachy. Jasně, vyházením SJWs by nějaký prachy ušetřili, ale dlouhodobě to problém neřeší. Vývojáři stojej prachy, infrastruktura taky.

    Opravdu by mě zajímalo, jestli mají tihleti rozubradové, co se neustále okopávají Mozille kotníky, nějakej nápad, jak vývoj Firefoxu zafinancovat, aniž by to bylo neetické jako financování Chromu.
    JiK avatar 21.9.2020 14:35 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    IMO ten problém je ve skutečnosti velmi jednoduchý: Mozilla prostě nemá prachy. Jasně, vyházením SJWs by nějaký prachy ušetřili, ale dlouhodobě to problém neřeší. Vývojáři stojej prachy, infrastruktura taky.
    Neni spise na miste ptat se, proc ta firma (ktera pry nema dost penez) vubec ty kadrovaky a politicke komisare najala?
    21.9.2020 15:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Neni spise na miste ptat se, proc ta firma (ktera pry nema dost penez) vubec ty kadrovaky a politicke komisare najala?
    Tak ptát se na to určitě můžeš a je mi jasný, že zrovna ty budeš chtít nad tou otázkou špekulovat minimálně tejden a napsat u toho nejméně 3 rozhořčené blogy...

    Nicméně z mého pohledu podstatné je mít ne-Googlí prohlížeč, a tedy otázka Jak vývoj takového prohlížeče (eticky) zafinancovat mi přijde poněkud důležitější... Jako jasně, nehirovat příliš mnoho SJWs, PR people apod. toho může být součást, ale určitě to nestačí.
    Darth Phantom avatar 21.9.2020 21:21 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    podstatné je mít ne-Googlí prohlížeč

    A to je právě ta iluze. Právě že už ho dávno eticky nefinancují. Financují ho z kolaborace s Googlem. Nainstaluje-li si progresivní pokrokář chrofox a pak si promne ruce, jak zatočil s Googlem, staví si pouze vzdušné zámky. Čili je to už prašť jako uhoď.

    "Dementní" politické poznámky jsou velmi trefné, i když bych neřekl, že za rekordním úpadkem stojí pouze kádrovací komise. To už je jen poslední hřebíček do rakve.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    22.9.2020 10:39 tabuzna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Tak "díky" Mozille a její LGBTQ+ propagandě mě teď nesnášejí lidi, kterým jsem byl dřív ukradený. Fakt paráda, moc pěkně děkuji.

    Zatímco dřív s mojí orientací neměli problém, dneska se mě občas ptají, proč jim "lidi jako my" ničí kdysi dobrý prohlížeč a otravují je na každém rohu. Snažím se vysvětlovat, že gayové a aktivisti jsou dvě odlišné skupiny a nemají spolu moc společného. Někdy to lidi chápou, někdy ne - a věří spíš samozvaným "zástupcům LGBT komunity" že reprezentují naše zájmy a postoje.
    22.9.2020 10:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Today on Things That Never Happened
    Darth Phantom avatar 22.9.2020 12:31 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    Ty neumíš česky
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    22.9.2020 12:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla ukončila služby Firefox Send a Firefox Notes a představila rozšíření RegretsReporter
    ...sledujte dnes v pořadu Věci, které se nestaly

    Rusky to radši zkoušet nebudu, sorry, nějak bych to spatlal, ale správně by to nebylo...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.