abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 310 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Navzdory fascinujícímu seznamu software, který již

    Navzdory fascinujícímu seznamu software, který již vznikl jako open source, se můžeme snadno přesvědčit, že na něm nenajdeme mnoho nových her. Starší hry jako Doom a Quake byly sice dány komunitě, ale pro herní průmysl je open source nezajímavým odvětvím. Proč tomu tak je vysvětluje osnews.

    1.9.2004 09:26 | Petr Krčmář | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.9.2004 12:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Proč kolem toho dělají vědu ?
    Prostě není trh. Linuxových userů sice zase tak málo není, ale lidí, co by si chtěli kupovat (!) hry je mezi nimi naprosté minimum.

    S čím bych akorát nesouhlasil, je to, že hry jako Doom či Quake byly dány nějaké komunitě. Nebyly. Pouze jejich torzo, které je samo o sobě k ničemu. K tomu, aby ty hry mohl člověk hrát potřebuje stejně zakoupit plnou verzi hry, kde jsou všechny datové soubory. Skutečný abandonware to není.
    Petr Krčmář avatar 1.9.2004 13:34 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
    Souhlas. Viz Lokigames. Delali dobre hry, ale nemeli odbyt. Linuxaci si nehraji :-D.
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    1.9.2004 16:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

    Nešlo tady o Linux a jeho uživatele. Jde o to, proč nejsou hry které úspěšně používají open-source model vývoje.

    A to s odbytem nesouhlasí.

    A proč tedy takové hry nejsou ? Protože pro ně prostě takový způsob vývoje není vhodný. Eric S. Raymond v "The Cathedral and the Bazaar" myslím popisuje proč. Open-source, to je postupný, ale neustálý vývoj. Linux byl včera jinde než dnes a je jisté, že zítra už bude zase trochu jinde. Ale u her to takhle není. Hra má příběh a uživatel ji použije jednou (jak kdy, jistě, berme jako vzor třeba současný hit Doom 3). Ono mu je jedno, jestli zítra bude lepší. On ji hraje dnes a chce ji jako katedrálu. Najednou, celou, úplnou.

    Copak toho není dost?
    1.9.2004 16:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

    Eh, s/nesouhlasí/nesouvisí/, omlouvám se.

    Copak toho není dost?
    1.9.2004 19:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
    Taková akrádovka vydrží člověku na dvě, na tři odpoledne nanejvýš, a buď je hratelná, nebo není, to beru, ale třeba u strategií je to úplně jinak, pokud jsou celkovým návrhem dostatečně open-sourcové, poskytují obrovské možnosti vytváření vlastních jednotek, úrovní, map, scénářů, etc. -- viz např. Battle for Wesnoth, kolem kterého je velmi živá komunita, ačkoli (nebo právě proto že?) hrát ho lze už dost dlouho, a v1.0 hned tak nebude.

    Nicméně takových her nemůže být tolik, co textových editorů ;-) protože potřebují dosáhnout nějakým zázrakem nadkritické velikosti, a také nejen programátory, těch je dvanáct do tuctu, ale i grafiky, skladatele, ...
    1.9.2004 19:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

    Souhlasím. Ale pokud se člověk ohlédne do světa "AAA" počítačových her (hezký pojem) tak vidí, že hru nelze prostě vydávat jako Linuxové jádro. I když, možná. Prostě ne všechny hry jsou takové, aby dokázaly kolem sebe vytvořit komunitu jako třeba ten Battle for Wesnoth. Už z podstaty.

    A navíc, opravdu, textový editor napíše kdekdo. Jenže, kdo vám složí hudbu - pro celou hru a aby vypadala celistvě ? Kdo vám nakreslí grafiku (tady opět vytáhnu Cube, ta hra je hezká, jenže je vidět, že grafika a mapy jsou typu Pejsek&Kočička, prostě každý poslal texturu nebo příšeru a je to tam) ? Kdo vám napíše příběh ...

    Prostě chci říct, že open-source model vývoje je pro některé věci nevhodný (nebo přinejmenším nepřináší nic navíc). Pokud jako u Wesnothu (nebo třeba Doom :-)) vytvoříte bazar, tak ano. Jenže některé věci musely vzniknout jako katedrála a nevěřím, že by to šlo jinak.

    Možná by se šlo zmínit o případu her, které, ač vyvinuty běžným uzavřeným způsobem, byly posléze po uvolnění potřebných nástrojů právě onou komunitou dále výrazně obohaceny.

    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.