abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 689 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Nokia a Microsoft zahajují spolupráci

    Dnes Nokia oznámila spoluprácu s Microsoftom. Čo to znamená pre ich spoluprácu s Intelom na Meego je aktuálne asi dosť otázne.

    11.2.2011 12:32 | andree | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 11.2.2011 12:37 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    MeegGo je nejmenší problém (+- nikdo nepoužívá), ale takový Symbian a Qt...
    Ilfirin avatar 11.2.2011 12:47 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Na druhou stranu, alespoň Qt uvolní cestu GTK3 :-)
    11.2.2011 12:50 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    No jasné :-)
    11.2.2011 12:58 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Vzhledem ke stavu Qt a stavu GTK+ je to spíše sci-fi.

    1. Nokia relicencovala Qt pod LGPL, takže největší obava o osud Qt, které by pouze GPL nikdo nechtěl vyvíjet padla. Za to patří Nokii velké plus.

    2. Existuje KDE free Qt foundation (nebo jak se to jmenuje), která má pravomoc v případě zastavení vývoje svobodné Qt relicencovat poslední svobodnou verzi pod BSD-like licencí.
    ________________ avatar 11.2.2011 13:44 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Myslím že to bude dobré riešenie aj pre Nokiu aj pre MS. Silverlight je výborná vývojová platforma, veľa vývojárov ho už používa, a WP7 má kôli nemu veľký potenciál do budúcnosti sa presadiť. Len mi je trošku ĺuto že to bude asi znamenaľ koniec Qt. Čo bola doteraz asi jediná relevantná kponkurencia pre WPF. Ak WPF nebude mať konkurenciu tak jeho vývoj začne stagnovať.
    Grunt avatar 11.2.2011 14:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci

    Warning! Troll detected!


    Ach jo, to je teďkom tak strašně naprd, když se do příspěvků nedají přidávat obrázky
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Saljack avatar 11.2.2011 15:00 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    +1
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Vykook avatar 11.2.2011 17:40 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Aha, takze kdyz ma nazor jiny nez ty, tak je troll. Chapu, tady se neodmlouva, tady se soupe nohama...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Nikola Ciprich avatar 11.2.2011 18:10 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    ne, to neni tak ze tady se neomlouva, ale na pitomce narazis vsude :) v podstate si ten jeho komentar o trollovani predstav pod nim a ignoruj ho a je :)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Grunt avatar 12.2.2011 00:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Aha, takze kdyz ma nazor jiny nez ty, tak je troll.
    Ne, ale František Hlíva je starý známý prudič. Doporučuju buď jeho blog nebo použít TFG. Dost ho baví prudit. A heslo
    Silverlight je výborná vývojová platforma, veľa vývojárov ho už používa, a WP7 má kôli nemu veľký potenciál do budúcnosti sa presadiť.
    nemůže napsat normální zdravý člověk, který se někdy v životě dotknul klávesnice napsat (nemá-li teda v plánu těžit třeba z integrovaného DRM). Z toho vyvozuju, že tu jen prudí.
    Chapu, tady se neodmlouva, tady se soupe nohama...
    To nikde neříkám, ale ten co tu blábolí nesmysly holt musí počítat s tím, že na to bude upozorněn.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ________________ avatar 12.2.2011 19:05 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Ja som nikdy nikde nikoho neprudil, ani na mojom blogu ani tu. To len ty máš problém objektívne posúdiť realitu. Všetko čo sa nehodí do tvojho extrémistickeho svetonázoru je pre teba prudenie. Pre mňa je zase prudenie tvoj príspevok.

    A František Hliva sa píše bez dĺžňa.

    "Silverlight je výborná vývojová platforma, veľa vývojárov ho už používa, a WP7 má kôli nemu veľký potenciál do budúcnosti sa presadiť. nemůže napsat normální zdravý člověk, který se někdy v životě dotknul klávesnice napsat (nemá-li teda v plánu těžit třeba z integrovaného DRM). Z toho vyvozuju, že tu jen prudí."

    Vidno že danej problematike vôbec nerozumieš. Hlavné čo ma zaujíma je cena. Hľadal som vhodný RIA GUI toolkit na tvorbu admin rozhrania. Porovnával som ExtJS, ZKoss, SmartClient atď všetky tieto riešenia boli drahé napr. jedna licencia ExtJS stojí 600€ a pre aplikáciu v cene pod 5000 € sa to neoplatí kupovať, nakoniec som zvolil SL ktorý je zadarmo, vývoj je jednoduchý vďaka, databindingu a možnosti komunikovať so serverom a DB cez WCF aj extrémne rýchly a ovláda sa to ako klasická desktop aplikácia. Jediná nevýhoda SL je že ho nemôžem zatiaľ použiť aj na tvorbu Frontendu.
    Grunt avatar 12.2.2011 20:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nebudu reagovat, nebudu a nebudu. Nekrmit, nekrmit a nekrmit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ________________ avatar 12.2.2011 20:15 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Na tvoju reakciu trolla ani nie je nikto zvedavý.
    belisarivs avatar 12.2.2011 21:56 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Mluv, prosim, za sebe.

    Jeho komentare tu patri k tem lepsim, takze za trolla ho lze oznacit jenom stezi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    13.2.2011 09:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Jeho komentare tu patri k tem lepsim,
    názory na toto se mohou lišit, nicméně i pokud bychom to přijali jako pravdivou premisu, tak
    takze za trolla ho lze oznacit jenom stezi.
    z toho příliš neplyne - komentář "Nebudu reagovat, nebudu a nebudu. Nekrmit, nekrmit a nekrmit." nic jiného než trolování není, i kdyby se jinde Grunt tisíckrát choval jak anděl svatý

    kolega výše poskytl validní vysvětlení svého výroku - jakkoli ho kdo může považovat za blbé nebo provokativní, tak až na výpady vůči Gruntovi (který si ovšem začal výše) je naprosto korektní

    na to Grunt nereagoval jediným protiargumentem a jenom mele "nekrmit" ... tak kdo je tady troll?
    pavlix avatar 13.2.2011 11:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Vydva :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 15.2.2011 16:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Tak budiž teda. Jakékoliv argumenty na tak debilní kecy nepovažuju za házení perel sviním, ale rovnou za kulometnou palbu. Navzdory tomu: Pokud Adobe Flash není nic jiného než příšerný proprietární monopolní krám, kterému všichni přejí smrt, pak nevím co dodat k Silverlightu. Je to úplně to samé v bleděmodrém plus jediný účel je narušit trh a získat tu závislou majoritu pro Microsoft. A ještě plus takové hot fíčurky jako je DRM (ostatní se to neodváží, snad až na to Adobe, vůbec implementovat). Takže i kdyby to bylo ze zlata (což určitě pro spoustu lamek je, protože po vzorzu Adobe Flash Professional CS5 a Macromedích studií je to minimum programování a maximum klikání), tak na to ani dřevěnou holí. A největší pohroma by na 100% byla něco takového mít v mobilu (do embedded jednoznačně nenažrané a rychlé věci, což se o SL dá říct stěží).

    Jinak co se Hlívy týče, tak mám na něj tři teorie:

    • Buď tomu sám chudák věří a pak je mi ho líto.
    • Je prostě placený aby takové propagační žvásty šířil po vzoru Radka Hulána. Pak je prostě potřeba jasně dát najevo, že mu to sotva někdo žere aby odměny byly co nejmenší.
    • A nakonec můj osobní tip založený na zkušenosti z jeho blogů a různě po internetu: Tajně se snaží do svých příspěvků protlačit délku svého penisu.

    Jinak nevím jak kdo, ale já na ty převoněné nicneříkající korporátní kecy rozhodně zvědavý nejsem. Teda určitě ne tady. Takže si je aspoň za mě může jednoznačně narvat do… a zlobit se na něj nebudu. Vždyť už jen z takového pojmu RIA se mi dělá šoufl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 15.2.2011 15:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Díky moc za zastání, ale není třeba. Já si klidně rád přiznám, že tu troluju.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.2.2011 16:34 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Grunt je tady takovy mistni FOSS nazi, klidne ho ignoruj.
    Grunt avatar 15.2.2011 16:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Lepší fašounek než lampa, no ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 15.2.2011 16:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Á, očividně další FOSS hater na kterém si rád smlsnu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.2.2011 14:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Qt imho jen tak halabala nezanikne. Leda by jej vzal pod křídla KDE, to by pak bylo lepší, aby zaniklo, protože lepší být mrtvý než být zombie...
    11.2.2011 16:35 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Trošku odvážné tvrzení, když Qt by bez KDE dnes možná ani neexistovalo.
    11.2.2011 20:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    No jo, ono KDE bylo dřív dobré.
    Jardík avatar 11.2.2011 14:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Silverlight ještě ani nemá x86-64 windows port, tak jak by to mohla být výborná vývojová platforma, to teda nevím. Navíc dělal si někdy ve WinAPI, ve Windows Forms, nebo v WPF? Viděl si práci s layoutama? To je hnus. Zlatý Qt.
    Věřím v jednoho Boha.
    11.2.2011 14:49 Laminát
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    A ony 32b aplikace na 64b platformě nejdou? To je mi novinka...
    LukynZ avatar 11.2.2011 15:02 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    A proc by mel nekdo dobrovolne chtit provozovat aplikaci v 32b, kdyz ma 64b cpu?
    11.2.2011 16:35 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Protože ve Windows je "normální" všelicos :-D
    Grunt avatar 11.2.2011 14:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Troll krmí trolla. Tohle jsem nikdy nepochopil jak může fungovat. To je jako když zloděje okrade zloděj. Nebo jako když markeťák naletí na reklamu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Saljack avatar 11.2.2011 15:01 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Ty mi teda dneska dáváš :-D.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    11.2.2011 15:25 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Podle mě to nebyl troll. Taky si myslím že upínat se na meego by byla fatální chyba, protože po letech vývoje stále nemá žádné rozšíření, zatímco všichni konkurenti jedou naplno. Mít OS pro rok 2010 někdy v roce 2013 jim moc platné nebude, navíc když protivníci měli už v roce 2010 hromady aplikací. A na symbian každý nadává. Vzhledem k tomu, že momentálně se na widle nikdo nesoustředí, je to asi pro Nokii nejlepší možnost vybudovat si opět (vlastní) silné postavení. S androidem by byli příliš zaměnitelní s konkurencí (a HTC/Samsung/etc zde mají náskok).

    P.S. Divím se, že nebude qt pro wm. Vždyť umožnit snazší přechod na novou platformu by jim mělo pomoct.
    Grunt avatar 11.2.2011 15:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Podle mě to nebyl troll.
    Kdo? Jardík a.k.a. „Když si dneska do někoho nerýpnu, tak neusnu“?
    Taky si myslím že upínat se na meego by byla fatální chyba, protože po letech vývoje stále nemá žádné rozšíření, zatímco všichni konkurenti jedou naplno.
    No jo, při těch 5,5 človecích co na to Nokia určitě vyčlenila (zvláště když celý zbytek firmy má určitě problémy s Excellovíma tabulkama a klátěním sekretářek pod stolem – to je velmi motivující) se jim ani nedivím. MeeGo = práce [W]. Tedy jak s příkonem (lidi, programátoři, hackeři, peníze,…), tak s výkonem (výsledek v podobě použitelného embedded systému). Ten zbytek je jen takový virtuální snowballing, který ke všemu jen žere prachy.
    navíc když protivníci měli už v roce 2010 hromady aplikací.
    K nákladnímu vagónu aplikací nebudu podávat žádný komentář, protože se docela shoduje s tím Kolíbáčovím: nepublikovatelný. Tudíž z mého pohledu argument rozhodně ne.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Kaacz avatar 12.2.2011 04:40 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    > Po letech vyvoje < ?!?! WTF ? jeste to neni ani rok, kdy MeeGo opravdu vzniklo ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    12.2.2011 17:55 hulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Dělat tzv. prasox je dnes běžnou praxí. Ačkoliv ve WinAPI mnohdy narazíte že něco nefunguje tak jak by mělo, stále se jedná o poměrně dobrou platformu pro tvorbu GUI aplikací. Ve Qt jsem sice v životě dělal pouze párkrat a aplikace se v něm dělaj poměrně jednoduše, přesto se domnívám že již nebude stačit na některé speciální požadavky a v tomhle je bezkonkurenčně lepší WinAPI. Ve WinAPI není totiž problém třeba udělat veškeré třídy sám, třeba tlačítko (Button). Pokud tedy v qt narazíte na nějakej bug, tak jste pouze odkázani na příslušné objektové třídy bez představy o tom co se v systému odehrává, bodejť když v rámci multiplatformity je implementační část pro každý systém jiná a účelově "schovaná". Navíc WinAPI má původ podobně jako samotné Windows z OS/2 což je produktem IBM a Microsoftu. Samozřejmě že po odštěpení Microsoftu od projektu a následného vzniku Windows se toho už hodně ve WinAPI po**alo. Stále však platí že s programem v čistém WinAPI mám daleko větší kontrolu než u qt a větší šanci že i po X letech jsem schopen tentýž program skompilovat s drobnými úpravami (pokud program "inteligentně" napíši). Proto být Vámi netvrdil že WinAPI je ten největší hnus, k Windows Forms a podobným knihovnám se nevyjadřuji - nemám zkušenosti.
    elviin avatar 11.2.2011 13:50 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Dokážu si představit port Qt na Windows Phone 7 (Windows CE 6). Už jenom z toho důvodu, že Qt lze použít pro Windows CE. A jelikož je možný používat Qt společně s Visual Studiem, tak nevidím velkou překážku v tom, že by šlo vytvářet aplikace jak v C#, tak ve Qt. Až teda na jednu maličkost, že na Windows Phone 7 vývoj nelze použít unmanaged kód:-/
    11.2.2011 18:56 pjoter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Ja jsem myslel, ze to je nejaky pokus o vtip, ze bude mozne psat pouze managed aplikace, ale fakt, oni se zblaznili. Tak to jsem zvedav, jak tohle vsechno dopadne...
    Rezza avatar 11.2.2011 16:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    To zustava, jestli dobre chapu.
    11.2.2011 23:39 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Qt by byl průser protože na něm (mimo jiné) běží webOS 2+ ačkoli to Palm veřejně nikdy nepřiznal.
    Milan Lajtoš avatar 12.2.2011 00:56 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Akurát včera som pozeral, že aký OSS je použitý vo webOS 2.0 a celkom ma zarazila veľkosť patchu pre Qt. :)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    11.2.2011 12:56 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Kdo by to byl čekal, pro ně to může znamenat dohnání konkurence, pro mně to znamená "pá pá Nokia".

    Teď jenom doufám, že budoucnost smartphonů není rozdělení trhu mezi iOS, Android a W7.
    11.2.2011 18:46 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Neni, Windowsy se nijak vyzname na mobilech neprosadi. Zbytek sedi.
    11.2.2011 12:57 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    No prostě další pěkná ukázka destrukce firmy neschopným managementem. Nokia měla velice slušný potenciál, který svými naprosto uhozenými "manažerskými" rozhodnutími dokonale pohřbili. A poslední kroky jsou jen třešničkou na dortu.

    Jediná šance pro Nokii by byla vykašlat se paletu všemožných nedotažených krámů, ale flákat ve velkém model N900, nabídnout ho za takovou cenu aby byl dostupný pro každého mamlase a veškerý vývoj vrhnout na následovníka N900, který by se vrátil zpět nohama na zem k původnímu designu modelu N800.
    11.2.2011 12:59 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    co je špatného na N900?
    11.2.2011 13:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Mně osobně tam dosti citelně chybí ten keypad. Nemám chuť kvůli kdejaké blbiny šmatat po displeji. Zajímavé je, že u sračkoidní C06 ho dali a u N900 ne.
    11.2.2011 14:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nokia měla velice slušný potenciál, který svými naprosto uhozenými "manažerskými" rozhodnutími dokonale pohřbili. A poslední kroky jsou jen třešničkou na dortu.
    Tak o tom si zkus s těmi lidmi co v Nokii ve vývoji pracují promluvit... :-) Já jich shodou okolností pár znám.
    11.2.2011 14:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Zprostředkuj setkání, rád si s nimi promluvím ;-)
    11.2.2011 14:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Neco mi rika, ze lidi pracujici ve vyvoji budou mit na manazerska rozhodnuti uplne stejny nazor :-)
    11.2.2011 16:37 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Bohužel i stejný (tedy žádný) vliv :-(
    11.2.2011 16:55 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    +1

    Ani se nepokusit využít potenciál platformy Maemo na jiných zařízeních i za cenu krátkodobých ztrát byla strategická chyba. Následné přesunutí kapacit do vývoje Meego pak už byl hotový nerozum. Nynější diplomatické odsunutí Meego na druhou kolej, rychlé utlumení Symbianu a pokus o optimalizaci mrtvého koně z Microsoftu bude už ale definitivně jejich poslední chybou.

    Vypadá to tak, že se Microsoft v případě dalšího neúspěchu mrtvorozeného Windows Phone bude alespoň snažit připravit si půdu pro nepřátelské převzetí. Po zničení Nokie jim totiž přeci zůstanou ty jejich patenty. A ty se v boji s výrazně schopnější konkurencí budou ještě náramně hodit. Ze strany Microsoftu myslím dobře promyšlená strategie. Těm už stejně ve snaze dohonit vlak nezbývá nic jiného než nasadit chůdy a dělat větší kroky. Jestli ale opět prohrají, tak mohou i ty chůdy zahodit a jít si leda tak koupit dalekohled.

    Na trhu je vidět, jak se akcií Nokie všichni zbavují. Jako by Nokia neměla vydržet už ani do švestek.
    the.max avatar 12.2.2011 02:06 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Tak tohle KUR*VSKY sedi!!!!!!! +100 :-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    12.2.2011 20:38 VladaD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    +1
    11.2.2011 13:01 LS_999
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    "... říká, že společnosti „ujel vlak“ a dokonce ji přirovnává k člověku na hořící ropné plošině, kterému hrozí smrt v plamenech a musí se rozhodnout, zda má z výšky skočit do ledových vln Severního moře"

    Takze pan CEO se rozhodl, ze nejlepe bude se polit benzinem a rovnou se zapalit... uzasne:) Uz se tesim na Nokia KIN:)

    11.2.2011 13:26 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    +1 :-D

    Jinak mě moc mrzí že to jde zrovna tímhle směrem... Kdyby Nokia (která poslední dobou opravdu trh ztrácí) přešla na Android, tak bych to chápal, ale WP7? Tenhle systém od Microsoftu je jen blbou kopií iOS a Androidu a jediným jeho tahákem jsou hry pro Xbox. Pokud z WP7 má být slušný systém někdo bude muset investovat a to víc než je zdrávo. A přitom technologie jako Symbian, Qt, Maemo, Meego nejsou na tom až tak špatně...

    Já kdybych měl finance tak okamžitě běžím do obchodu pro N900 protože lepší kapesní počítač už asi Nokia nevyrobí, škoda :-(
    Ravensun avatar 11.2.2011 16:00 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Na aukru se dá sehnat kolem 7000,- ;) Já ji takhle koupil a jsem rád, že jsem to udělal. Velmi zajímavý telefon. Má spoustu zajímavých "vychytávek".
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    11.2.2011 13:19 Johny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Aha, takže místo Symbianu bude v Nokiích Windows Mobile... Super.....
    LukynZ avatar 11.2.2011 13:37 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Příloha:
    Co dodat....bye Nokia
    belisarivs avatar 11.2.2011 15:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Ou je.

    Ja vedel, ze mi CEO nekoho pripominaji. Oswald Cobblepot a zmr. Jancik jak z praku.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Vykook avatar 11.2.2011 20:28 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Soutez: Napada vas libovolna osoba, ktera je mene charismaticka nez Steve Ballmer?
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    12.2.2011 16:26 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Steve Jobs? :-D
    belisarivs avatar 12.2.2011 22:00 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Slimmest and lightest CEO in industry?
    IRC is just multiplayer notepad.
    Vykook avatar 19.2.2011 18:27 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Myslim, ze narozdil od Ballmera nebeha v propocene kosily a nehulaka na cele kolo behem keynote.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    ⧠ A = 0 avatar 20.2.2011 10:59 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Saša Vondra.
    Nevolte zmrdy.
    20.2.2011 11:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Cha! To je pravda. Dokonce Ballmerovi možná konkuruje v tom o kolik nás každého okradl.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.2.2011 14:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Jestli se tím urychlí zánik obou těch firem, jedině dobře.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    mirec avatar 11.2.2011 14:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Obávam sa, že jediné, čo zanikne bude Qt a veci okolo toho.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    11.2.2011 14:25 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Qt určite nezanikne, ale jeho vývoj sa môže výrazne spomaliť.
    11.2.2011 16:56 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Qt nekončí, celé KDE je na něm postavené a minimálně to ho bude držet při životě. Navíc možná Qt využijou i na WP7, Qt není omezené jen na Linux a nemají důvod ho zahazovat.
    anyone avatar 11.2.2011 17:16 anyone | skóre: 1 | Červený Kostelec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nevyužijou:
    Microsoft development tools will be used to create applications to run on Nokia Windows Phones, allowing developers to easily leverage the ecosystem’s global reach.
    K zahození Qt Nokia důvod nemá, ale MS ano, takže ho Nokia nejspíš zahodí.
    11.2.2011 20:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    QT bude dávno po Microsoftu i Nokii.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.2.2011 21:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Doufám, že máš pravdu.
    Ptal jsem se na #qt a bylo mi řečeno "still no one knows".
    11.2.2011 21:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Já taky doufám. To ale nemusí nic znamenat. Uvidíme. Osobně doufám, že QT prodají nebo zahodí. Taky by něj mohli začít vpašovávat Microsoftí intelektuální monopoly.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.2.2011 22:14 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    To je nesmysl, KDE je pod LGPL a co je pod (L)GPL takové i zůstane, tak to ta licence určila. Nejde tam něco "vpašovat" a pak říct, že Qt se nesmí dál volně šířit a upravovat, protože na tu věc má práva Microsoft. To by bylo porušení licence. Co tam někdo vpašuje, to má nálepku LGPL a přispěvatel s tím musí počítat, i když je to Microsoft.
    11.2.2011 22:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Myslím, že to nesmysl není. Srovnej s Monem. Obávám se, že by QT muselo být celé pod (L)GPLv3, aby Microsoft nemohl hrozit. Snad ale na QT svýma špinavýma prackama chmatat nebude.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.2.2011 22:45 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Co je na Monu špatného, kromě toho, že je tak trochu na nic, protože v tom prostě neběhá a nemůže běhat to, co s .NET frameworkem na Windows?

    Qt je (mimo jiné) pod LGPL.
    11.2.2011 23:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Ty moc nesleduješ dění, co? Stručně řečeno, existuje velké nebezpečí, že je Mono infikováno tím čemu Microsoft říká "our IP". Vzhledem k tomu jak Microsoft neustále někoho žaluje za porušení patentů a hrozí žalobou všem včetně uživatelů GNU/Linuxu je Mono velmi problematická záležitost.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.2.2011 23:26 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Myslím, že tohle nebezpečí hrozí obecně v podstatě jakémukoliv softwaru. U Mona zrovna od Microsoftu asi víc, protože zrovna na to, co dělá Mono, patenty mít určitě budou. Nevím, co s tím má společného Qt, to nemá s MS nic společného, nepodílel se nijak na jeho návrhu ani implementaci. Spory s Microsoftem o patenty mu hrozí stejně jako jakémukoliv jinému softwaru.

    O GPLv2 a GPLv3 jsem si přečetl, že jsou nekompatibilní, takže asi nepůjde přidat GPLv3 jako další licenci.
    11.2.2011 23:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    No právě, u Mona víc. QT snad Nokia spolu se svými novými kamarády ničím záměrně infikovat nebudou.

    Na GPLv3 by se muselo přejít. Ale pochybuju, že Nokia, která je teď v posteli s Microsoftem, by něco takového chtělo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.2.2011 22:46 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nechápu, proč by mělo být potřeba LGPLv3. Starší LGPL taky zaručuje, že se licence nezmění na nesvobodnou.
    11.2.2011 22:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Patenty ti nic neříkají?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    ⧠ A = 0 avatar 12.2.2011 20:07 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Ne, proč? Teda alespoň dokud se to nějakému magorovi v EU podaří protlačit.
    Nevolte zmrdy.
    12.2.2011 20:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Svět je větší než EU a nás tady se dotýká i to co je mimo ní.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.2.2011 10:45 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Hmm opravdu? A co QT Jambi? - port QT pro Javu. Kdy naposledy vysla nova verze?

    Pritom to byla velice slibna technologie.
    15.2.2011 10:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    A kdy jako měla vyjít? Vývoj QT Jambi pokračuje (plno změn v tomto roce, i v únoru), web běží, lidi to můžou používat. V čem že je problém?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.2.2011 14:19 AmenCma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Grunt avatar 11.2.2011 14:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Tak pánové, máte-li na hlavě nějakou pokrývku tak sundat, vlaje-li vám na baráku nějaká vlajka, tak na půl žerdi a minutu ticha za padlé. Nokii jsem nikdy neměl rád, protože jakživ produkovala tak leda přehypované drahé krámy (až na těch pár modelů, které musely vzniknout snad nějakým omylem, když se zrovna managment ožral na firemní párty) u kterých se i ta lama navztekala, ale směr poslední doby se mi začínal líbit. Takto se holt může zařadit po bok Sunu nebo Novellu. Aneb jak to vypadá, když si smrtka pro Vás přichází (, ale ten Štefan opravdu vypadá trochu jako smrtka). Nokia - †2.2001. Odpočívej v pokoji. Ach, trhu zlatý, kam se to řítíš?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.2.2011 14:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    +1
    Rest In Peas
    11.2.2011 14:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    To mělo být pod komentář Grunta. Zase ten bug s komentářem zaslaným ve stejný čas. Na Grunta se teď nedá regálovat :-/
    11.2.2011 14:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Grunt avatar 11.2.2011 14:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Příloha:
    Na Grunta se nereaguje, Grunt se vyzývá. :-) Já se z toho pos… jaktože si to vybralo zrovna mě?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.2.2011 14:54 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Kdyt ty ten system proste tak nejak seres :-)
    Grunt avatar 11.2.2011 15:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Jinak jsem nepobral. Nějaká parodie na Rest in pieces?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.2.2011 15:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Spíš na rest in peace
    11.2.2011 23:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    V hrášcích?
    11.2.2011 15:26 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nemyslím si, že staré nokie byly krámy. To co si lidi na nokii cenili bylo jednoduché ovládání a konzistence tohoto softu 3 ková, 5 ková, 7 ková řada měly ovládání v principu pořád stejné, jen se v některých podmenu zvětšovaly možnosti (tedy v době 5110, 6130 a 7110). S novým telefonem se dalo okamžitě pracovat a ne hledat, jak se ovládá. (Ale teď je to jistě už jedno.)

    V současnosti myslím, že moc nokia možností nemá. Přijmout Android ji dostane do přímé konkurence s výrobci v číně, korei a na taiwanu. (Stejný systém a různý hardware.) Pokud vím tak v symbianu nemá pořád dobře dořešené ovládání více prsty a to je něco zákazníci budou chtít (např zoomování jak na iPhone). Maemo je sice moc zajímavé s linuxového pohledu, ale je to právě systém pro hračičky, kteří by rádi do systému měli vhled a mohli ho ovlivňovat. Taková vlastnost BFU nejen nezajímá, ale vlastně odrazuje. Systém, který by mohl hodně modifikovat, se BFU bojí.

    Podle mne měla nokie dopracovat dotykové ovládání symbianu a dát ten systém do skoro všech modelů.
    11.2.2011 15:28 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    no měla to být reakce na Grunta, ale systěm se rozhodl o jiné přiřazení
    11.2.2011 15:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Vítej v Bermudským trojúhelníku. Druhej takovej je u KU komuxu #20. Už by to asi někdo měl dát do bugzilly...
    Grunt avatar 11.2.2011 16:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Na ty správné názory reagovat není potřeba. Tohle zas má ten systém vymyšlené fiškusky. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    mirec avatar 11.2.2011 15:54 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Podle mne měla nokie dopracovat dotykové ovládání symbianu a dát ten systém do skoro všech modelů.

    Mal existovať aj symbian^4 čo mal byť symbian s kompletne prepísaným rozhraním do Qt. Qt na symbiane už máme, odladené pre dotykovky je to slušne, beží to aj na mizernom hardvéri, zdá sa mi to ako najschodnejšia cesta pre lowendy.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Grunt avatar 11.2.2011 16:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nemyslím si, že staré nokie byly krámy
    Ještě že já si myslím něco jiného.
    To co si lidi na nokii cenili bylo jednoduché ovládání a konzistence tohoto softu 3 ková, 5 ková, 7 ková řada měly ovládání v principu pořád stejné, jen se v některých podmenu zvětšovaly možnosti (tedy v době 5110, 6130 a 7110). S novým telefonem se dalo okamžitě pracovat a ne hledat, jak se ovládá. (Ale teď je to jistě už jedno.)
    Tak mám tu čest pracovat hrát se jak s Androidem, tak se Symbianem. A zvláště za ta menu, podmenu a nadmenu v Symbianu bych fakt někoho utratil. Jinak to že to má menu sebeblyštivější nijak nevyváží fakt že to obsahuje funkce tak max. blbého poznámkového bloku. Aspoň já bych raději použil tu tužku a papír a ušetřil si tak sraní s učením se ovládání nějakého krámu (neví jestli jsem nějak speciálně retardovaný, ale mně to teda samo od ruky určitě nešlo).
    V současnosti myslím, že moc nokia možností nemá.
    Vykonávat činnost místo vykazování činnosti byl v minulosti vždy spolehlivý lék. Nevím proč by to nemohlo fungovat i v dobách moderních.
    Maemo je sice moc zajímavé s linuxového pohledu, ale je to právě systém pro hračičky, kteří by rádi do systému měli vhled a mohli ho ovlivňovat. Taková vlastnost BFU nejen nezajímá, ale vlastně odrazuje. Systém, který by mohl hodně modifikovat, se BFU bojí.
    Ano, systém musí být jednoznačně cílený a ovladatelný BFU, to je dneska spíš povinnost. Navzdory tomu i blbé BFUčko cítí, že když systém nedovoluje nastavit některé zásadní parametry, tak to nemá s jeho skillem nic společného a je to prostě tím, že daný systém je krám. Možná proto jsou dneska kdejaké AppStory tak v oblibě, právě protože dovolují „mít ten vhled do systému a ovlivňovat ho“ (i když dle mého názoru docela nešťastným způsobem) a doplňovat systému funkcionalitu, která systému v základu chybí. Prostě když systém podporuje stařičký WEP a nějaké nové AP ho z bezpečnostních důvodů odmítá, nedá se to zakecat BFU skillem ani kdyby ty menu měli rozlehlost nějakého většího bludiště.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.2.2011 16:36 Johny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Co takhle kompromis? Klasické BFU menu v základu + možnost v servis menu zapnout pokročilé fuknce, které vám umožní vrtat se v systému? Potom se prostě kód k servis menu nechá utéct ven.
    Grunt avatar 11.2.2011 17:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    To nevím. Na to názor nemám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 11.2.2011 22:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nokia 6310i byla skvělá s tou bylo radost pracovat
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 12.2.2011 02:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    nemyslel jsi spise †2.2011 ?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    the.max avatar 12.2.2011 02:17 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    ...taky melo jit pod Grunta.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    11.2.2011 14:20 AmenCma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Sešívaný avatar 11.2.2011 14:28 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Když jsem tu před pár dny četl, že ten nový CEO jen jenom trojský kůň, který pošle Nokii do náruče Microsoftu, tak jsem to považoval trošku za přitažené za vlasy a hle, ona je to nakonec pravda :-D
    11.2.2011 16:56 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    +1
    11.2.2011 14:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Mno, za ovi suite ji to tak trochu preju...
    Grunt avatar 11.2.2011 14:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Jen? Já pár posledních nocí nad Symbianem probdil, takže všechno zlé je nakonec k něčemu dobré.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Ravensun avatar 11.2.2011 16:34 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nééé ja nechcííí Tak tohle mi dokonale zkazilo tento relativně doposud hezký pátek. Nokii jsem nikdy nevlastnil až do prosince minulého roku. To jsem si koupil N900 a byl jsem (a jsem) z ni velmi nadšen. Doufal jsem, že v budoucnu upgraduju na svoji N900 nové aktualizace, které doladí už doposud docela slušné Maemo, ale po tom co jsem si dnes přečetl tuto zprávičku o tom silně dost pochybuji a to by nebylo to nejhorší, kdybych neviděl tu hroznou Ďábelskou fotku těch dvou xichtů. Blééééé Omluvte mě, píši v emocích, je mi zle.
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    12.2.2011 11:27 nodevel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Také jsem nedávno koupil N900, ale řekl bych, že včerejší zpráva pro Maemo moc neznamená (mimo toho, že se asi nedá už čekat boom Qt aplikací), neboť Nokia ho neoficiálně přestala podporovat někdy v Q4 2010 a další oficiální update už se nečeká déle. Ale positivní zpráva přišla někdy minulý týden - komunita se dohodla s Nokií o možnosti komunitních updatů systému. Ten projekt už čile běží a zapracovává mnoha vylepšení. Já to ještě nezkoušel, ale snad by to mělo být stable.
    Ravensun avatar 14.2.2011 13:54 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    To vypadá zajímavě!
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    15.2.2011 06:52 nodevel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci

    Rozhodně! K tomu si ještě přidejte oznámení z minulého týdne, že na Maemu/Meego poběží Androidí aplikace a hned to s N900 nevypadá tak špatně. Vždyť už teď jdou spustit hry a programy z WebOS.

    I když pevně doufám, že Qt někdo koupí a že bude portováno na Android a WebOS. To by pak bylo multiplatformních aplikací...

    Kaacz avatar 15.2.2011 11:20 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Pokud vim, loni vysel nemecky Tablet s MeeGo (postaveny na x86 platforme) a obsahuje Android runtime bytecode, takze tam Android aplikace pustit jdou. A je uplne fuk jestli ten runtime byte code daji na platformu x86 nebo ARM. Ten Android tam pak proste pobezi.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    11.2.2011 16:58 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    SomaFM commercial-free internet radio
    Grunt avatar 11.2.2011 18:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    There are other mobile ecosystems. We will disrupt them.
    LOL. Tak o tom myslím nepochybuje nikdo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.2.2011 17:04 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Tak to vypadá, že linuxové mobily nebudou, v budoucnosti bude na PC Windows a na mobilech taky Windows.
    11.2.2011 17:33 Lepra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    a co Antroit?
    11.2.2011 22:17 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Jo, to je pravda. Ten má v sobě aspoň linuxové jádro, i když upravené.
    mirec avatar 11.2.2011 17:31 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Dúfam, že napriek tomu sa meego bude naďalej vyvíjať. Ako programátorovi sa mi meego veľmi páči. Teoreticky má veľmi slušný potenciál - nie je problém pridať do meego podporu android aplikácií, opačný smer (beh aplikácii pre meego na androide) pri troche snahy tiež môže fungovať. Najdôležitejší je pre mňa fakt, že je to otvorená platforma, môžem si vytvoriť akékoľvek rozhranie a hodiť to na rôzne špecializované zariadenia (nehovorím teraz o mobiloch, s tými nepracujem). Niet nad pocit: "Môj hardvér, moja platforma, moje pravidlá.".
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Vykook avatar 11.2.2011 20:07 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nikdy jsem s nim sice nemel tu cest osobne, ale musim rict, ze WP7 se mi docela libi a tenhle krok beru pozitivne.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Grunt avatar 12.2.2011 01:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Zdá se, že držitelé akcií jsou názoru přesně opačného. Pujde-li to tak dál, tak do doby než vůbec vydají první telefon s WP7 už žádná Nokia existovat nebude (nebo cena akcií klesne tak nízko, že si je bude moct dovolit i Microsoft a stane se z Nokie další Microsoftí divize). :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Vykook avatar 12.2.2011 10:47 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Drzitele akcii jsou obvykle pripokadeny i z vyhazovu uklizecky. ;-) myslim, ze jim mohla pomoci alespon docasna nemainstreamovost wp7. Kazdopadne na jejich miste bych se na ostatni platformy(meego, symbian) vybod rovnou, protoze je strasne neefektivni udrzovat 3x v podstate to same a navic si stepej i vyvojarskou zakladnu.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Grunt avatar 12.2.2011 14:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Drzitele akcii jsou obvykle pripokadeny i z vyhazovu uklizecky
    Ale z BuBuBu stréca Ballmera očividně ještě víc. Akcie klesají a klesají a nějak se nemají k tomu zastavit svůj propad.
    myslim, ze jim mohla pomoci alespon docasna nemainstreamovost wp7.
    Nevím jak jsou na tom WP7, ale měl jsem zkušenost s předchůdci. A pokud Symbian je systém, který dovede člověku zvednout tlak natolik, že by byl schopný zavraždit i vlastní matku, tak k Windows CE a Windows Mobile se raději nevyjadřuji vůbec. A prostě se mi nějak nechce věřit že by najednou měl u WP7 nastat tak drastický obrat (jediné positivní recenze k tomuto systému jsou k nalezení snad tak v blogu Radka Hulána). Problém je totiž v tom, že Microsoft není firma plná vývojářů (hackerů), ale firma plná navoněných panáků. Takže bych od toho ani moc neočekával.
    Kazdopadne na jejich miste bych se na ostatni platformy(meego, symbian) vybod rovnou, protoze je strasne neefektivni udrzovat 3x v podstate to same a navic si stepej i vyvojarskou zakladnu.
    No a právě tohle jsou ta pověstná manažerská rozhodnutí mistrů, kteří do toho sice vůbec nevidí, ale přitom jim to vůbec nijak nebrání taková zainteresovaná rozhodnutí vydávat a přitom posílat firmy do pekel. Všechny ty mašinky běží pomalu na jednom a tom samém procesoru a ± stejné architektuře. Moudrým rozhodnutím by dle mého názoru bylo dobastlit všechny tři tak aby byly schopny provozovat všechny a ty stejné aplikace (ostatně Java je jen jedna a ten zbytek je už jen o návrhu nějakého schůdného API což ovšem není problém technického rázu). Nakonec by trh ukázal, které jsou ty schopné a chtěné a ty které ne by prostě odumřely samy. A nebo třeba a ne a nakonec by každá cílová skupina používala ten svůj a Nokii by se tak podařilo zacílit na všechny cílové skupiny a obsadit majoritu trhu (no přece po mě nemůže někdo chtít abych používal nějaký manažerský telefon nebo nějakou (homo) iLamu…to bych ho rozflákal při prvním setkání – stejně jako já nechci po mé babičce aby se na mobilu dřela v BASHi). No tak či tak, teď už je stejně pozdě, takže můžeme popřát tak leda rychlou a bezbolestnou smrt.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.2.2011 20:08 Lukas Frelich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Pro ty co WP7 nikdy nemely v ruce: Windows mobile je pro me nejhorsi mobilni operacni system, co kdy existoval, o to vetsi sok jsem zazil, kdyz jsem zjistil, ze Microsoft udelal opravdu vsechno od nuly a poradne. Je to neuveritelne rychle, ma to velmi slusnou ergonomii a hlavne, ma to budoucnost. Aby nedoslo k mylce: porad bych si to nekoupil, protoze to neni hotove, stejne jako Android pred dvema lety nebyl hotovy nebo iPhone pred tremi lety nebyl, ale to se zmeni, velmi pravdepodobne padne vetsina omezeni do konce tohoto roku a do te doby to muze velmi schopna platforma, zatimco MeeGo by tou dobou bylo prave vydane - tedy minimalne rok zpozdeni.

    Taky je mi to tak trochu lito, na MeeGo jsem se tesil, ale Nokia to udelat musela, pokud si chce zachranit zivot, protoze za posledni rok jednoduse posrala co mohla. Ze si ji ted par ultra-geeku nekoupi neni tak dulezite, jako ze si ji muze koupit miliony jinych lidi, protoze WP7 je opravdu sexy (prestoze nepredpokladam, ze mnoho lidi tady bude ochotnych to pripustit).

    Taky by me zajimalo, Grunte, od kdy jste odbornikem na chovani akcionaru, muj tip je, ze o tom nevite vubec nic.
    Grunt avatar 14.2.2011 22:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    protoze WP7 je opravdu sexy
    A toho se právě bojím nejvíc. Že to bude sexy a to bude tak všechno. A že to budou lidi skupovat nejvíc, protože je to sexy a pak mi to ještě budou nutit (vždyť je to sexy, to musíš mít i ty).
    Taky by me zajimalo, Grunte, od kdy jste odbornikem na chovani akcionaru, muj tip je, ze o tom nevite vubec nic.
    Pravda. Ale nijak mi to nebrání si aspoň rýpnout. Ovšem zdá se, že fakt, že nejsem odborníkem na chování akcionářů nezmění propad, který se neustále nemůže zastavit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.2.2011 23:51 Lukas Frelich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Ale to vubec ne, ostatni dva velke 'ekosystemy' s budoucnosti maji a budou mit natolik silnou pozici, ze tezko bude moct nekdo nekoho tlacit ke koupi toho 'nejvic cool' ekosystemu. Moje pointa byla, ze Microsoft udelal neco, co ma potencial se lidem libit, MeeGo jsem fandil/fandim, ale nic noveho to rozhodne nebylo, zatimco WP7 ano.

    Android bude pro geeky, nejmensi omezeni, nejvetsi customizace, ale taky nejmin ergonomicke UI (mozna se to zmeni, ale momentalne to tak je), graficky design systemu je porad dost spatny a aplikace maji vesmes neunifikovany vzhled a obcas i ovladani.

    iPhone pro lidi, kterym bud omezeni nevadi nebo si je neuvedomuji, naoplatku jim nabidne vybornou odladenost a podporu.

    A WP7 neco mezi. Spojeni s Nokii by konecne mohlo prinest designove zajimava zarizeni (at se na me nikdo nezlobi, ale vsechno z HTC/Samsungu/LG je naprosto stejny designovy fail) a nejake know-how, ktere Nokia porad ma.

    Suma sumarum, dost volby pro vsechny, ale trh se nebude dal tristit, vzdyt uz je to neunosne, vyrobit opravdu 'multiplatformi' mobilni aplikaci znamena delat ji minimalne pro 4 systemy (pokryvajic jenom ty hlavni), takhle aspon budou tri pevni hraci, pro nez by meli byt vsechny zasadni aplikace a pro ostatni systemy jak to vyjde.

    Ad akcie: ja rozhodne nejsem odbornik, ale podle me ten pokles (byt nepopiratelny a varazny) zatim nic neznamena.
    15.2.2011 14:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Suma sumarum, dost volby pro vsechny, ale trh se nebude dal tristit
    "Trh se nebude tříštit"? Děláte si srandu? Trh je od toho, aby se tříštil. Když se trh netříští, nefunguje, protože pak existuje jen monopol (nebo několik málo monopolních firem). Aneb proč to po skvělé zkušenosti z desktopů nerozšířit i na mobilní platformy, že?
    Ta smlouva MS+Nokia by taky tak trochu mohla připomínat smlouvu MS+IBM, že...
    vzdyt uz je to neunosne, vyrobit opravdu 'multiplatformi' mobilni aplikaci znamena delat ji minimalne pro 4 systemy (pokryvajic jenom ty hlavni)
    Ale prosímvás, co je na tom neúnosného? Copak je takový problém vyrobit multiplatformní aplikaci? Buďto na to jsou knihovny, nebo na to knihovny brzo budou. Anebo pokud výrobce vyrobí aplikaci pro dvě platformy a bude oblíbená, určitě se najde někdo, kdo vyrobí stejnou pro ty dvě ostatní.
    Zkrátka multiplatformnost není žádný problém.
    15.2.2011 15:55 Lukas Frelich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Zkuste to vzit trochu s klidem a nadhledem. Predne mam jiny nazor: desktop se s mobilnim segmentem srovnavat uplne neda a ne, rozhdone dle meho neplati, ze kdybychom meli 20 operacnich systemu, kazdy s 5% podilem, bylo by nam vsem lepe, pokud si myslite opak, zkuste to prosim trochu vysvetlit.

    Pouziti slova monopol je uplne mimo, zadny zatim neexistuje a nevidim okolnosti za kterych by mohl v dohledne dobe vzniknout. Vase obavy mi pripadaji naprosto neopodstatnene.
    15.2.2011 16:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    O 20 OS s podílem 5% jsem já rozhodně nemluvil.

    Že ty okolnosti nevidíte neznamená, že neexistujou.
    15.2.2011 16:30 Lukas Frelich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Aha, takze vam nejde o to sve nazory prezentovat a pripadne vysvetlit, ale chcete pouze demonstrovat svou jakousi 'nadrazenost'.

    Uprimne narozumim, proc se v takove situaci ucastnite diskuze.
    15.2.2011 17:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Žádnou nadřazenost. Chtěl jste po mě vysvětlit názor, který nebyl můj - jak jsem to asi měl udělat?

    Můj názor byl, že trh, kde podstatnou většinu zaujímá jeden OS, pro který se píšou všechny aplikace a pro ostatní jen když je někdo zrovna z nějaké drobé vůle či čeho podporuje, není fungující trh a nelíbí se mi.
    Dále byl můj názor, že psát multiplatformní aplikace není žádnej hroznej problém, zdaleka ne takový, jak se snaží technické veřejnosti leckdo "vysvětlit".

    Jestli chcete nějaké vysvětlení mých názorů a smysluplnou diskusi, ptejte se relevantně.
    pavlix avatar 15.2.2011 23:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Aha, takze vam nejde o to sve nazory prezentovat a pripadne vysvetlit, ale chcete pouze demonstrovat svou jakousi 'nadrazenost'.
    Nápodobně.
    Uprimne narozumim, proc se v takove situaci ucastnite diskuze.

    Nápodobně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 12.2.2011 14:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Jinak jeden z názorů na WP7 v komentářích přímo na YouTube to IMHO vystihuje dokonale:
    who the fuck wants bing, office, xbox live?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.2.2011 13:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nikdy jsem s nim sice nemel tu cest osobne, ale musim rict, ze WP7 se mi docela libi a tenhle krok beru pozitivne.
    A je v tom i něco racionálního? :-D
    11.2.2011 20:14 had
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nokia má zatím dobře obšláplou korporátní sféru (nokia-workeři + BB vyšší šarže) a nejvyšší čas s tím něco udělat. už před pár lety sem si zoufal proč kurnik nemají nějké řešení, které by firemní telefony spravovalo... to jim ujel první vlak.. a doteď nenastoupili... Takže chápu, že v tomto jim MS pomůže. Otázka zda to řešení bude nasaditelné i pro menší firmy - počítám že to bude pěkně složitě v rodině system center a za balík.

    Doufal sem ale ze toto řešení nokia nabídnou s meego. ale jak se odkládá N9, tím méně věřím, vlastně od té chvíle co Elop nastoupil...

    moje vize: nokia se spojí s redhatem, který jí ušije serverové řešení pro korporátní sféru pro meego a symbouše - (mailing, správa) - samo že i s ev. napojením na exhange a budou poskytovat support. nokia vydělá love v telefonech. redhat v supportu a rozšíří se jako nikdy jindy. a všichni budou spokojení. a vono prd. Nokie, jako poslední evropský výrobce a vývojář se chová jako bruselský parlament... rozhodnutí? pozdě a špatně. teď opravdu budeme starým kontinentem - všechen vývoj a výroba bude v číně, usa a kdoví kde všude. ...

    když sem nedavno vybíral nový tel, tak sem měl možnost používat všechny tři OS současně skoro měsíc. android - ač fungoval, mi prostě tak nak lezl na nervy, win bych si nekoupil prostě proto, ale chtěl sem je poznat a stejně bych nekoupil-je to divný OS na mobil. zůstala mi n900 a spokojenost... dneska sem si hrál s badoo a... a radši androida...

    gtz avatar 11.2.2011 21:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    s N9 budou mít problémy, protože HTC uvede na trh HTC HD7 včetně klávesnice a s WP7. A spousta lidí si raději koupí to HTC než aby šlo do N9, kde bude narychlo nabastlený WP7. Nokia ale bude dát do vrcholných modelů aspoň 1GHz CPU s 512MB Ramky. Snad konečně změní 3 řadovou klávesnici na něco použitelného.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.2.2011 12:26 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Oni měli použitelné klávesnice... akorát těch se nějak vzdali - poslední telefon s plnou klávesnicí byl E90...
    gtz avatar 12.2.2011 14:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    E90 již byla na Series S60 tedy již nic moc. Posledním modelem, který se nějak dal byly modely 9500/9300. Nokie vylezla z drahým modelem E90, který byl na S60, a nikoho ani nezajímalo, že kompatibilita s 9500/9300 prostě není. E90 měla celkem dobrou klávesnici, ale S60 ten přístroj zabil. Firmware byla zabugované, telefon u hodně aplikací prostě nepoužil plné rozlišení LCD. atd.

    další pokus byl N97/N97mini, kde klávesnice ušla, ale firmware to celé zabil (pomalost, padání systému a spousta náhodných restartů)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    11.2.2011 21:19 jurasn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Hm, tak jak se dívám, jak je na tom trh, asi bych si nevybral. Zbyl nám iOS, coby svět sám pro sebe, zabugovaný bastl Android a parodie na OS jménem WP7.

    Kam se poděly všechny ty kdysi geniální mobilní systémy (Symbian - ještě s nedotykovým ovládáním, PalmOS, WM6, pokusy s linuxem - Maemo)?

    Je šance, že třeba Canonical dodělá své pokusy s mobilním Ubuntu, někoho napadne použít v mobilu systém z Pandory, nebo linuxu na mobilech už definitivně ujel vlak?
    Rezza avatar 11.2.2011 22:28 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Jeste WebOS vypada pekne.
    13.2.2011 17:05 nodevel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci

    To vypadá. Ale nevím jak to má s otevřeností... AFAIK jejich .ipk jsou normálne debianní installery. Jde ale třeba přidat vlastní repozitáře? A plánuje se podpora Qt na něco víc, než jen "3D renderer"? Zajímalo by mě např. srovnání s Maemem co se týká upravitelnosti/otevřenosti...

    To jsou pořád otázky, které mi brání nějak vážněji o WebOS uvažovat.

    gtz avatar 11.2.2011 22:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Symbian - ještě s nedotykovým ovládáním, PalmOS, WM6, pokusy s linuxem - Maemo

    Kde asi? PamOS zabil sám Palm, když z 65% podílu na trhu s PDA dopadl jak dopadl, Symbian - ten pohřbívá Nokia, Palm nedokázal vyslyšet uživatele, že chtějí multitasking a ostatní věci a začal si zachraňovat krk přes WM. U symbianu mne dost štvalo, že se nedají použít všechny vlastnosti toho systému. Např. v Psionu jste mohl mít kalendářů kolik jste chtěl a v Nokii jen jeden a to hodně omezen. A verze kalednářů, kontaktů prostě nebyly zpětně kompatibilní. Natož když jste něco měl v UIQ/S90 tak také smůla.

    Snad jen WM ten ještě žije(přežívá), WM 6.5 i 6.5.3 se stále v omezeném množství dostávají na trh a díky podpoře XDA se s tím systémem dá i pracovat.Je fakt, že zařízení která tento OS obsahují nejsou nic moc HI.

    Ale WM zase ubil sám MS, když do WP7 nezaintegroval funkce z WM6.x, které byly skoro standardem. No asi se chtěl podobat iOSu.

    A mobilní Buntu, to myslím také, že ne. Na trhu je spousta zařízení s jiným HW a poslední porty pro HTC byly hodně brrr

    Co nám zbývá? WebOss nebo RIM.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    mikirc avatar 12.2.2011 00:29 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Byl jednou jeden...
    12.2.2011 09:57 mklinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nokii jsem měl rád. Než Win7 tak to už si radši vyberu nějakou hračku s Androidem. Vypadá to, že N8 je definitivně poslední Nokia co mám :-( Blbější rozhodnutí už fakt Nokia nemohla udělat.
    12.2.2011 11:27 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Přátelé, může mně někdo poradit, jestli vůbec ještě existuje šance si pořídit _normální_ smartphone?
    Výblitky s iOS a Androidem nechci - nemám zájem o kapesní šmíráky, o produktech MS se raději ani nezmiňuji...
    Co mám dělat, až definitivně doslouží staré Treo a již notně ojetá Nokia E71?
    To mně opravdu zbývá vrátit se k hloupému primitivnímu telefonu?

    V MeeGo jsem nevěřil - bylo jasné, že to skončí fiaskem, ale čekal jsem jak na smilování na Nokii E7 se Symbianem ^3. Ano má řadu chyb, ale vypadalo to jako snad jediný přijatelný smartphone na trhu... Po těch hrůzách, které se v Nokii teď udály už ani nemám jistotu, jestli si E7 budu moci vůbec koupit a zda to ještě vůbec bude rozumná investice....
    Co dělat? Opravdu uvítám námět či radu...Dá se např. použitelně provozovat Android bez účtu u Googlu? Třeba telefony od Motoroly vypadají po hw stránce pěkně, ale ten šmírák uvnitř....fuj.
    12.2.2011 11:56 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci

    S prepletenostou googlu v androide to vobec nie je zas az tak zhave. Staci nejaky mod a google apps (standardny suhrnny nazov) v nom ani mat nemusite.

    Bez google uctu sa samozrejme pracovat da, akurat budete ukrateny o google aplikacie (a aplikacie, ktore su na nich nejak zavisle, nedaju sa inak instalovat a pod.). V praxi to znamena ziadny ofic. market (pokial viem, tak su nahrady), asi ziadne google maps a ziadna synchronizacia vramci uctu. Inak je telefon normalne pouzitelny. Aplikacie sa samozrejme daju instalovat aj bez nejakeho marketu, akurat to nie je moc pohodlne (a treba ich od niekial zohnat, co tiez byva niekedy problem).

    13.2.2011 16:34 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    No, možná máte pravdu...
    Kde mám tedy čekat problémy, pokud telefon budu používat bez Google účtu?
    - jak vidím, pošta přes POP3/SMTP by neměl být problém, dokonce jsou i klienti od nezávislých vývojářů
    - Jabber klient asi také není problém
    - SSH klient je také k dispozici
    - Dokonce je v Beta verzi i Firefox, snad v něm budou fungovat i rozšíření jako je třeba Adblock
    - pokud zvolím HTC Desire Z, je k němu i navigace Route 66, obejdu se tedy snad i bez Google map
    - market nahradím třeba pomocí androidzoom.com - snad to půjde..., stejně potřebuji jen pár prověřených a spolehlivých věcí a nezajímá mě kdejaká pitomost...

    atd...Ale co třeba PIM? Půjde používat třeba kalendář, adresář lokálně a odesílat VCARDy do PC přes Bluetooth?
    Nějaké možnosti získám navíc i tím, že to "rootnu" atd...takže by to nemuselo být až tak tragické? Nebo je někde háček?
    13.2.2011 20:12 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci

    Najvacsi problem by zrejme bola spominana nedostupnost marketu (a aplikacii, ktore sa inak nez cez ofic. market zohnat nedaju). Na postu by to chcelo asi neoficialny klient, radsej nez firefox by som asi odporucal Dolphin browser, pokial ide o mapy, tak sa najdu kadejake klienty, ci uz platene (napr. Sygic), tak aj zadarmo (napr. MapDroyd). Offline kalendar by mal snad fungovat bez problemov (ak nie, tak pouzit neoficialny), kontakty som skusal posielat len medzi mobilmi.

    Najlepsie by bolo si to asi priamo nejak vyskusat, od niekoho na tyzden pozicat telefon, hodit do tovarenskych nastaveni a skusit co vsetko a ako pojde. Ja vsetko skusit nemozem, kedze som prihlaseny (prave kvoli ofic. marketu). Pomoct by ohladom tohoto mohli zrejme aj nejake fora ako xda-developers a pod.

    Po pripadnom roote by som sa pozeral asi po CyanogenMode.

    Shadow avatar 12.2.2011 11:56 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Hmm... no nic, nezbývá než provést:

    MyPersonalBlacklist.add("Nokia")
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    12.2.2011 14:03 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    12.2.2011 15:35 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Dávám Elopovi rok, maximálně dva.

    Ve finských novinách se probírá, kolik akcií Microsoftu Elop má. A na rovinu se píše, že dohoda je pro Nokiu nevýhodná.
    12.2.2011 16:15 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    A prekvapilo ťa to? Mňa nie. Ten človek bude (ale kdeže na 99% je) čistokrvný zmrd s funkciou trójskeho koňa.

    Mám proste na to svoj názor.

    12.2.2011 16:44 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Prekvapilo. Spolupraci s Microsoftem jsem cekal - MS ma veci, ktere Nokia nema, ale nepredpokladal jsem, ze Nokia bude chtit tlacit do sveta jejich OS a zavrhne svuj, ktery potrebuje hlavne lepsi marketing.
    Grunt avatar 12.2.2011 17:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    ktery potrebuje hlavne lepsi marketing
    Též vysvětlení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.2.2011 19:46 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Ja som to už tušil keď vyšli tie informácie o otvorenom liste ako zle pracujú ľudia.

    To si len ten pán pripravoval pôdu na menší odpor a hlavne zastrašil príliš aktívnych zmrdov :-(

    Ale jaksi mu to nevyšlo. Ľudia vo fínsku niesu až také ovce ako dúfal.
    little.owl avatar 13.2.2011 21:09 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Tam jde hlavni o jejich praci a proto protestuji. Pokud se Symbian posle do kytek, pujdou jich tisice na dlazbu - primo na Symbianu pracovalo 2000+ lidi u Nokie a dalsi mista byla outsourcovana do mensich firem. Vetsina z nich nejsou .Net vyvojari, nelze je rychle a levne preskolit, navic management vyuzije sance a posili jen relevantni vyvoj v levnejsich zemich.
    A former Red Hat freeloader.
    mirec avatar 12.2.2011 16:40 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.2.2011 11:32 nodevel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Stejně je to až neuvěřitelně okaté: Zaprvé Elop prohlásí, že mají hořící platformu, ač Symbian^3 je dost úspěšný (jen dva modely, 6mil prodaných kusů, N8 je nejobědnávanější telefon v historii Nokie...). Konečně do Symbianu zapracovali jako žhavou novinku usb-host a přejdou na WP7, který to nepodporuje a nejspíš ještě dlouho nebude. Co se týká MeeGo, tvrdí, že není hotové, ač zaměstnanci tvrdí opak. Ještě předtím pro jistotu oznámí, že problém MeeGo je také v tom, že N9 zastarala... Ale jen den po oznámení spolupráce s Microsoftem "uniknou" rendery nových mobilů a na pondělí se čeká další konkrétní oznámení. Takže pro MeeGo nový telefon udělat nešlo, ale pro WP7 se to zvládne za pár týdnů... Tipuju, že tak do května něco vydají, zatímco MeeGo by muselo čekat do podzimu.

    Ještě zajímavost s Elopem...
    mirec avatar 13.2.2011 13:09 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nech zamestnanci tvrdia čo chcú faktom je, že žiadne výsledky som nevidel. Chce mi niekto povedať, že by neunikli žiadne informácie, žiadne fotky, videá ...?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    stativ avatar 13.2.2011 13:51 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Meego si můžeš stáhnout, nebo ne?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    mirec avatar 13.2.2011 13:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    MeeGo áno, ale rozhranie, ktoré mala mať Nokia som nikde nevidel.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.2.2011 14:19 nodevel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci

    Teď úplně nevím, z jakých zdrojů vycházíš. To, co je ke stažení, je to rozhraní, které měla Nokia použít.

    Je však pravda, že to se podle posledních zpráv nejspíš změní:

    Interestingly, well-placed sources also tell us that the device won’t feature the stock MeeGo UI but instead one designed by “a three person external team rather than any of Nokia’s hundreds of internal designers.”

    To je však podobně nelogický krok, jako celá změna platformy a spíše to odpovídá Elopovu plánu přesunout MeeGo zpět do R&D departmentu, ať už na tom je jakkoli. TO je pravděpodobně proto, že Nokia má ve smlouvě s Intelem podmínku, že na MeeGo musí pracovat. Takže oni to odbydou třemi lidmi, kteří budou pracovat na něčem úplně jiným, než Intel, takže to bude pro MeeGo naprosto kontraprodktivní.
    13.2.2011 14:14 nodevel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Vypadá to, že nejsi úplně dobře informován... MeeGo je ve verzi 1.1 (už to nasvědčuje tomu, že jde o finální, stabilní verzi) a je k disposici ke stažení na domovské stránce, respektive verze pro mobily na stránce následující. Lze to normálně nainstalovat na N900, proto je fotek a videí na internetu desítky. Zde např. jedno, na kterém systém nevypadá úplně dokončeně, ale je půl roku staré a podle tohoto zdroje jenom v Nokii (!) na MeeGo pracuje 600 zaměstnanců, nepočítaje ty od Intelu a dalších (viz. wiki, homepage MeeGo), takže myslím, že po půl roce vývoje stovkami vývojářů od stabilní verze je na místě věřit spíše názoru, že je platforma hotová. A vůbec - MeeGo vychází z Maemo a Moblin. Nevím jak Moblin, ale Maemo 5 PR 1.3 je naprosto bez problému použitelné pro každodenní práci. Jediné, co by se mělo u MeeGo Handset lišit je tudíž spojení s ostatními platformami (MeeGo Tablet, atd.) a multitouch. To není mnoho.
    mirec avatar 13.2.2011 15:44 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Toto rozhranie som videl veľa krát v rôznych verziách, ale že by toto mal byť finálny produkt ... toto by som neoznačil ani ako pre pre alfa. Okrem toho takmer na 100% by som povedal, že nokia nechce používať nejaké otvorené užívateľské rozhranie, ale postaví si vlastné uzavreté na otvorenej platforme.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Rezza avatar 13.2.2011 16:28 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Staci se podivat do GITu a clovek vidi, ze si na Handset UX hrali asi dva, tri lidi z Intelu spis jako konicek, ci referencni ukazku, co jde delat. Pokud melo MaeGo jit do sveta, tak melo mit vlastni proprietarni UI nad MeeGo Core - v pripade Nokie mixu Maema a MeeGo Core. Coz byl od pocatku plan MeeGo - udelat zaklad systemu, nad kterym si kazdy muze postavit sve otevrene/uzavrene produkty a nabidnou nejakou referencni ukazku.

    Ze na tom pracovalo neuveritelne mnozstvi je pravda a bohuzel vysledek nikde. Nejak neverim, ze s WP7 to v Nokii bude o moc jine. Proste MeeGo jsem podporoval, Symbian s Qt vypadal taky dobre, ale chapu vedeni a rozhodnuti udelat nejaky obrat a zkusit stesti. Bohuzel me to prijde jako hodne na stesti a zas az tak moc se Nokia netopila.
    little.owl avatar 13.2.2011 17:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Topila se dost, viz. otocky poslednich let, tam jde spise o blizkou budoucnost. Vyvoj kolem Androidu hodne akceleruje, celkova suma investovanych penez do nej je obrovska - a to nemluvim o Google, ale o tretich stranach. To nema sanci sama Nokia vyvazit, zejmena ted kdyz pada jeji podil na trhu a propada se ziskovost a jeji hlavni investori jsou velmi nervozni.
    A former Red Hat freeloader.
    Kaacz avatar 14.2.2011 13:37 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    -- What is going on right now is quite clear. Q4 sales of smartphones was Symbian 30M, Android 22M, Iphone 16M, Windows 1-2M. It is obvious for everyone that WP7 can never really challenge Android/Apple as long as Symbian is there (it is also very questionnable can WP7 do it when there is no Symbia, I don't think so and Wall Street does not think so either). That's why Ballmer had to sneak in a Trojan called Elop. --
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    13.2.2011 14:40 nodevel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci

    nejobědnávanější

    fuj, nejobjednávanější, samozřejmě...
    little.owl avatar 13.2.2011 16:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Je to katastrofa, nicmene vzhledem ke zpusobu jakym byl veden vyvoj MeeGo to dobre dopadnou nemohlo, i kdyz Microsoft a stavajici podminky to byt nemusely.

    Nokia investovala do vyvoje smartphone pomalu vice nez vsechna konkurence dohromady a neni to nikde videt, po ctyrech letech od nastupu iPhone stale nic nemaji. Jenom na vyvoji Symbianu v Tampere pracuje vice nez 1500 lidi, v Salo pres 500, tak sakra, kde jsou vysledky? Co tam ti lide roky delali? Udrzovat rozsahly R&D, ktery se ukazuje byt velmi neefektivni a spise se v mnoha ohledech podoba akademickemu vyzkumu bez vysledku a zaroven celit cinske a korejske konkurenci neni mozne a nezarucuje navratnost investic investorum. Byt na jejich miste, take bych predchozi vedeni Nokie vymetl. Navic realitou je, ze dnes sezenete stejne dobreho SW inzenyra v Asii za tretinu ceny evropskeho. To je vlastni zkusenost, vedu tym, kde mame pet indickych contractors od Tata Elxsi, tedy jiz prebrani, vyborna anglictina, vyborne znalosti, velmi flexibilni. Proc by to mel nekdo v Evrope, Finsku, platit? Bohuzel.

    Ani volba Qt a C++ nebyla vhodne reseni. Dobrych C++ programatoru je podstatne mene nez dobrych Java ci C# programatoru, a v rukou mene schopnych se stava C++ velmi nebezpecne. O tom svedci i sam Symbian - ani mnoho programatoru Nokie neni schopno pouzivat efektivne treba active objects a co ocekavat od programatoru tretich stran ci hobby programatoru, kteri tvori vetsinu aplikaci? Mira prasackych a nestabilnich aplikaci by byla vyssi nez u Androidu ci WP7, navic nativni binarky vas nuti prekladat a udrzovat kod pro ruzne architektury a znovu a znovu ho debugovat a opakovat QA.
    A former Red Hat freeloader.
    14.2.2011 14:44 max.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    nezarucuje navratnost investic investorum

    tak to zaiste investori jasaju ked za dva obchodovatelne dni (v europe) akcie nokie klesli o 19%, a to este uvidime ked sa zacne obchodovat na wallstreete dnes :)
    little.owl avatar 14.2.2011 23:38 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Tak jiste radost mit nebudou.

    Nicmene stav Nokie je jaky je a ukazal se treba vcera v Barcelone - nemeli tam vubec nic - Samsung, LG a dalsi tam tahali jednu novinku za druhou. Ale do dvou let to pry bude "amazing".
    A former Red Hat freeloader.
    13.2.2011 17:13 mklinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Když se na to tak dívám, tak mi přijde, ža byla Nokia uměle přivedena do krize, aby mohl MS dostat ten svůj trapný WP7 na nokie. Jak to tak vypadá, teď si nokia podřezala větev definitivně. S bohem Nokie, byla jsi jediná co dělala telefony a ne hračky :-(
    little.owl avatar 13.2.2011 17:20 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    No, zrovna N900, byt je super, nebyla nic jineho nez takova hracka.

    Nokii do krize ji privedl neschopny management na vsech urovnich a nestalo se to pres noc, to je otazka vedeni pet sest let dozadu.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 15.2.2011 13:27 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    A tady nejak necekam, ze zmenou OS se zmeni i fungovani Nokiiho managementu... Krome Alberta Torrese zustali ve vrcholnych funkcnich vsichni. Firmu opet nesmyslne rozdelili na Smartphones a Mobile Phones (ma to logiku, pokud clovek nebere, ze Mobile Phones zase vyrabi ala smartphony na Symbianu a narozdil od dob Harmattanu nemuzou sdilet uz vubec nic, ne ze by nekdy sdileli :D).
    15.2.2011 19:23 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Nezustal ani Anssi Vanjoki. Ale je otazka, jestli by razil nejakou jinou strategii. Vypada to, ze jo. On sam nijak neskryval, ze odchazi, protoze se nestal CEO.
    Rezza avatar 17.2.2011 12:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Ale ten odesel uz driv - jak se tim CEO nestal. A Ari Jaaksi je ted sef vyvoje WebOS - buch, z niceho nic je tam Qt ;-)
    13.2.2011 23:32 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    smutne
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    Kaacz avatar 14.2.2011 13:36 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    ftip:

    vite ktery MS Trojan/virus zpusobil nejvetsi skody v historii ??

    Elop

    ** :-) **
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Kaacz avatar 14.2.2011 13:38 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia a Microsoft zahajují spolupráci
    Toz holt misto setreni na N9 si budu muset rychle sehnat N900 .. :-(
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.