Portál AbcLinuxu, 20. července 2025 11:51


OpenTTD 1.2

Vyšla nová verze OpenTTD. Obsahuje mnoho oprav a vylepšení, kompletní seznam viz Changelog. OpenTTD nyní oficiálně podporuje 32 bitovou grafiku, která ale není kompatibilní s dosavadní 32 bitovou grafikou vyvíjenou komunitou. Na konverzi se již pracuje.

17.4.2012 12:04 | Marián Kyral | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

17.4.2012 19:26 alE
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
děkuji za zprávu, hru mám rád... a zlepšující poznámka pro tebe: za viz se nedělá tečka
Nicky726 avatar 17.4.2012 19:36 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Opraveno.

BTW. je někde nějaký výtah důležitých nových fíčur? To zas budou probděné noci…
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Marián Kyral avatar 17.4.2012 19:50 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
No to by mně taky zajímalo, já začal zase po delší době hrát a rovnou 1.2 beta, takže mi chybí srovnání s 1.1.
Marcho avatar 17.4.2012 19:51 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Nechci vypadat jako hnidopich, ale "viz" je rozkazovací způsob slovesa vidět, samotné odstranění tečky z té věty syntakticky správnou neudělá.
No Linux, Just GNU!
18.4.2012 14:54 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Nechci vypadat jako hnidopich, ale "viz" je rozkazovací způsob slovesa vidět...
...a v angličtině je to rozkazovací způsob od čeho?
18.4.2012 14:56 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Nevšiml jsem si, že by zprávička byla napsaná v angličtině.
18.4.2012 15:01 Zopper | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Viz Josefův příspěvek o kousek níž, viz. http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/openttd-1.2#6. Rovněž tady něco je. :-)
"Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
18.4.2012 15:19 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
njn, pravidlo 717: nejdřív dočíst celou diskusi a teprve potom začít nosit dříví do lesa. :)
18.4.2012 15:16 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
+1. A protože jsem (zmaten angličtinou) nejprve dlouho přemýšlel, co je vlastně špatně, tak rovnou nabízím dvě možné opravy, kde je to snad vidět:

pro kompletní seznam viz(te) Changelog

viz(te) kompletní seznam v Changelogu
18.4.2012 00:03 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Asi nejviditelnější změnou oproti 1.1 je možnost přidání skriptů, díky čemuž jdou přidávat do hry různé cíle, které hráč(i) posléze plní
Marián Kyral avatar 17.4.2012 19:51 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Díky, nějak mi to uteklo.
Josef Kufner avatar 17.4.2012 20:10 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
  • „viz“ je rozkazovací způsob slovesa vidět.
  • „viz.“ je zkratka latinského „videlicet“, což znamená něco podobného jako „viz“, ale spíš to odpovídá českým zkratkám „tzn.“ a „tj.“.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
mess avatar 17.4.2012 20:36 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Grammar nazi :-D Ale dík, o tom, že se "viz." dá psát i s tečkou (s mírně posunutým významem) jsem nevěděl.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
17.4.2012 20:41 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Videlicet se v češtině nepoužívá a navíc "to znamená" popř. "to jest" mi přijde zcela mimo význam "viz", takže hezký pokus, ale asi to tím nikdo neokecá. ;)
Marián Kyral avatar 17.4.2012 20:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
No koutek češtiny není špatný, rád se něco nového dozvím, ale už to tady někdo začal hrát? :-D
Nicky726 avatar 17.4.2012 21:13 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Naštěstí mám openTTD instalované jen na domácím počítači. ;-)
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
19.4.2012 22:45 Ferdinand
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Jo, včera jsem to zkoušel. Skripty jsem nějak nevyužil (nějaké jsem si stáhnul, ale nepochopil jsem, co s nimi). Zato se mi hodně líbily řeky.

Pro verzi 1.3 bych si moc přál, aby už existoval dodělaný a odladěný ECS, včetně vehiklů. Základní hra je ok, ale trochu strohá. ECS je bohatý, ale zase dost zabugovaný, nedodělaný, někdy nepřehledný a práce s vehikly je otravná.
Nicky726 avatar 20.4.2012 00:04 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Řeky už mám v openttd nějakou dobu, něco nového s nimi?
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
20.4.2012 13:49 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Nyní jsou řeky i na automaticky generovaných mapách
xxx avatar 20.4.2012 19:39 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
No, ja bych si zase pral predelana letiste, tak aby si mohl clovek stavet jak potrebuje. Plus teda nejaka to kordinace letadelek, kdy maji litat, aby furt nekrouzila nad letistem.
Please rise for the Futurama theme song.
mess avatar 20.4.2012 22:47 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Já bych zase ocenil, kdyby šly letiště "upgradovat" podobně jako železnice. Je hrozný opruz, když musím kvůli zvětšení letiště kompletně zastavit leteckou dopravu a vyklidit hangár, abych to letiště mohl zbourat a postavit větší.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
22.4.2012 13:27 Ferdinand
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Souhlas.

Mně by se ještě líbilo, kdyby šly všechny budovy stavět natočené do kterékoliv strany. U čtvercových to nemá smysl, ale třeba s ECS vektory by to bylo velmi užitečné.

A chtěl bych, aby šlo v bodě snadno překládat zboží (hlavně lidi, u jiných to není moc aktuální) tak, aby teklo A->B->C a zároveň C->B->A, aniž by se něco vracelo zpátky (např. A->B->A).

Chtělo by to taky v manuálech vyjasnit, co určuje ekonomiku toho kterého průmyslu nebo města. Stává se, že je fabrika zavřena nebo vyrábí příliš málo a není jasné proč.

Možná by nebyl k zahození úplně nový mód hry, kdy by hráči soutěžili o konkrétní zakázky.

A taky pronájem kolejí by byla moc hezká věc. Konkurenti by mohli za poplatky jezdit po cizích kolejích.
Nicky726 avatar 22.4.2012 17:02 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Patch cargodist přidává destinace jednotlivým přepravovaným objektům.

Ekonomika se afaik řídí podle ratingu. Pokud se daří rating držet vysoko, produkce se zvyšuje.

Jinak z toho zvláštního čtvercového světa bych se také rád vymanil.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
17.4.2012 22:49 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
V tom případě to 'z' ale pak supluje funkci tečky.
20.4.2012 18:03 dizz
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jake jto s tou 32 vs 24 bitovou grafikou .. ja mel zato ze "bezne" karty umi jen 8 bitu na kanal a proto vsechna bezna grafika v pocitaci je je 24 bitova
Marián Kyral avatar 20.4.2012 19:34 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Grafika je detailnější a dá se hodně přiblížit.
Marián Kyral avatar 20.4.2012 19:49 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Jinak proč právě 32bpp jsem našel tady. Zni to logicky. To že si to pak grafika převede je už její věc.
Marián Kyral avatar 20.4.2012 20:15 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Plus pěkné vysvětlení je tady.
21.4.2012 22:17 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Ta 32bitová grafika je RGBA (jako má třeba PNG). 8 bitů tam definuje průhlednost.
Agent avatar 21.4.2012 22:00 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dá se použít původní hudba z TTD?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
21.4.2012 22:19 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Ano, když si ji seženete
Agent avatar 22.4.2012 14:26 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Mám nainstalován TTD. Který soubory to jsou? Dá se to z toho nějak vytáhnout?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
mess avatar 22.4.2012 18:59 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
Aditionally you may want to copy the original game music. To accomplish that, you need to copy the /gm/ folder from the TTD CD to your OpenTTD directory (don't put it in the data/ dir!).
Zdroj - Wiki OpenTTD. Příště zkus hledat.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
Agent avatar 22.4.2012 22:53 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD 1.2
OK. Příště se budu víc snažit. I tak děkuju.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.