abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.18.2 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Zajímavý článek

    Na blogu programovacího jazyka Swift byl publikován příspěvek Psaní aplikací pro GNOME v programovacím jazyce Swift. Používá se Adwaita pro Swift.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:44 | Zajímavý software

    egui je GUI knihovna pro programovací jazyk Rust běžící na webu i nativně. Vydána byla verze 0.27.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.13. Thunderbird na verzi 115.9.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Linka STOPonline.cz v roce 2023 přijala 3700 hlášení závadného obsahu na internetu, 22 bylo předáno PČR, 23 bylo předáno ISP a 944 závadových domén zobrazujících dětskou nahotu či pornografii bylo nahráno do mezinárodního systému ICCAM, který je spravován asociací INHOPE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.3. 20:44 | Zajímavý článek

    Byla publikována podrobná analýza v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby CVE-2024-1086 v Linuxu v nf_tables.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:22 | Nová verze

    Úkolníček Taskwarrior (Wikipedie) pro správu úkolů z příkazového řádku byl vydán ve verzi 3.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 16:33 | IT novinky

    Společnost Canva stojící za stejnojmenným webovým grafickým editorem koupila společnost Serif stojící za grafickým editorem Affinity.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    26.3. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 40, tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 16. dubna. Z novinek (ChangeSet) lze vypíchnout podporu frameworku pro strojové učení PyTorch. Fedora KDE Plasma Desktop přichází s Plasmou 6 a běží nad Waylandem. Fedora Workstation přichází s GNOME 46.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Steam
     (24%)
     (29%)
     (14%)
     (9%)
     (24%)
    Celkem 382 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 25.3. 18:16
    Rozcestník

    Problémy PGP a možné alternativy

    Společnost Latacora věnující se počítačové bezpečnosti publikovala na svém blogu článek The PGP Problem poukazující na nedostatky PGP, OpenPGP a GnuPG. Článek obsahuje jak odkazy na další zajímavé články, tak i odkazy na alternativní softwarové produkty: Magic Wormhole pro přenos souborů, Tarsnap pro zálohování, Signify nebo Minisign pro podepisování balíčků, kryptografickou knihovnu libsodium nebo nástroj age pro šifrování souborů [Hacker News].

    17.7.2019 11:11 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Bystroushaak avatar 17.7.2019 14:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Ta část se zálohama je dost divná:
    Encrypting Backups

    Use Tarsnap. Colin can tell you all about how Tarsnap is optimized to protect backups. Or really, use any other encrypted backup tool that lots of other people use; they won’t be as good as Tarsnap but they’ll all do a better job than PGP will.

    Need offline backups? Use encrypted disk images; they’re built into modern Windows, Linux, and macOS. Full disk encryption isn’t great, but it works fine for this use case, and it’s easier and safer than PGP.
    Tarsnap je komerční služba, to vynechávám rovnou když mám vlastní zálohovací server.

    Co se mé zkušenosti týče, tak používání šifrované image disku je přesný opak toho co chci. Je to otravné na používání (LUKS je user friendly asi ještě míň než gpg) a zabírá to ohromné místo (celý disk). VeraCrypt neumí nafukovat soubory, takže zase pevně daná image. Na pár věcí používám, ale vesměs je to dost kostrbaté. Zkoušel jsem používat takové to šifrování adresářů, které používá nafukovací soubory, ale ta infrastruktura kolem toho mi přišla dost bídná a ve výsledku bylo vždy jednodušší použít GPG v kombinaci s yubikeyem.
    17.7.2019 16:22 Nie som robot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    ja si vystacim s pzstd a tarom + archiv prezeniem ccryptom a rsyncnem to na zalohovaci server... jedná sa o cca 1-5GB denne prírastkových záloh
    17.7.2019 20:09 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Já zálohy dělám pomocí rsync na šifrovaný (LUKS) disk pod LVM, takže oddíl na externím HDD je „nafukovací“ a zároveň docela pohodlně přístupný. (Na zálohovaném počítači mám skript pro připojení, rsync a odpojení disku.) Nechávám si místo na ±1 kompletní zálohu navíc. Provozuji i jednoduché verzování záloh pomocí btrfs snapshotů. V btrfs pořád nemám moc velkou důvěru a tak jednou za čas (několik měsíců) zazálohuji na ext4.

    Takže nemám problémy se stahováním image celého disku a záloveň mám (snad dobře) šifrovanou zálohu. Otravné to není, protože stačí spustit jeden skript, připojit USB disk s klíčem a zadat heslo.

    Trochu jsem se rozkecal… Jak je to se šifrováním jednotlivých souborů na ext4? Nikdy jsem to nezkoušel. Nebylo by to vhodné pro zálohování image disku nebo prostě jen kopie souborů (rsync)?
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Bystroushaak avatar 17.7.2019 20:30 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Já dělám zálohy tak nějak všude možně, od inkrementální kopie na server, po zálohy vybraných souborů na VPS, SD karty, bluraye, mega.nz a tak podobně. Vesměs pokud to jde mimo kruh mého hardware, tak potřebuji někam kopírovat šifrované soubory, nebo šifrované inkrementální zálohy zabalené v taru.
    Bedňa avatar 18.7.2019 04:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Restic

    Plusy:
    • Fylozofia Gitu
    • Nasadiť automatické zálohovanie je úplná sranda (proste sa raz za deň pustí príkaz backup a správa sa to ako Git)
    • Šifrovanie
    • Vlastný server
    • Mega, Google drive a mrte ďalších cez rclone
    Mínusy:
    • Nekomprimuje
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.7.2019 07:36 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Vie to deduplikvať dáta medzi rôznymi úložiskami?
    Bedňa avatar 18.7.2019 10:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Ono sa to správa presne ako git, takže deduplikáciu si musíš spraviť pred zálohavaním sám.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.7.2019 11:00 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    To by ma zaujímalo ako to pohodlne a efektívne urobiť pred zálohovaním, a nie počas alebo po zálohovaní.
    Bystroushaak avatar 18.7.2019 17:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Restic

    ...
    Díky, to vypadá dost zajímavě, někdy tomu dám šanci.
    Bedňa avatar 21.7.2019 20:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Používal som rôzne spôsoby zálohovania, ako si spomínal aj ty, mno ako stárnem, tak ma to čím ďalej viac sralo a tu som zrazu narazil na Restic s filozofiou Gitu.
    • Všetko jednoduché a priamočiare ako Git.
    • Stačí jeden riadok (ak chceš zálohovať worldwide tak viac riadkov) do cronu a pekne sa to verzuje.
    • Som už fakt lenivý zálohovať, ale chcem mať funkčné zálohy.
    • Vie to aj kontroly, ak by sa niečo posralo. (Zas to môžeš dať do cronu)
    • Dokáže šetriť aj miestom, čo sa má časom odmazávať ...
    * Zabudol som spomenúť jedno plusko, nie je to je jednosmerné zálohovanie, vie aj obnovu zo zálohy. Nie všetky zálohovacie nástroje vedia aj toto.

    ** Nesmieš zabudnúť heslo, inak sú dáta nenávratne preč, všetko sa šifruje, aby si to mohol házdať hoci kde (Google drive ...).
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 18.7.2019 14:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    LUKS je user friendly asi ještě míň než gpg
    Zajímavé, s tímhle jsem nikdy neměl problém. Co je tam unfriendly?
    a zabírá to ohromné místo (celý disk)
    Hm, souhlas. Ale většinou mě tohle omezení nějak netrápilo, protože vím kolik místa na zálohování chci vyhradit.
    VeraCrypt neumí nafukovat soubory
    To LUKS taky (koneckonců používá to v kernelu stejné funkce), stačí ho vytvořit jako sparse. Ale má to ten stejný problém, neumí se to zase vyfouknout když něco smažeš. Možná by to šlo nějak přes discard.
    Zkoušel jsem používat takové to šifrování adresářů, které používá nafukovací soubory
    Mně encfs strašně špatně fungovalo v kombinaci s rsyncem.
    18.7.2019 16:40 Lyco | skóre: 14 | blog: Lyco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Mě se (návrhem) docela líbí CryFS, ale když jsem se díval naposledy, tak mměli v bug trackeru chyby způsobující poškození FS při vysoké zátěži, takže do produkce se asi zatím nehodí.
    Příspěvek se rázem stává až o 37,5 % pravdivější, je-li pod ním napsáno reálné jméno.
    Bystroushaak avatar 18.7.2019 17:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Zajímavé, s tímhle jsem nikdy neměl problém. Co je tam unfriendly?
    Zkoušel jsi ho někdy používat a konfigurovat z příkazové řádky? Osobně občas musím a zatímco parametry gpg jsem si zapamatoval tak nějak hned, tak u LUKSu dodnes netuším a musím to vždy znova hledat.
    Hm, souhlas. Ale většinou mě tohle omezení nějak netrápilo, protože vím kolik místa na zálohování chci vyhradit.
    Jo, ale to jsou jen lokální zálohy. Já zálohy obecně geograficky odděluji, aby to přežilo zloděje, blesk, atomový výbuch a tak podobně.
    To LUKS taky (koneckonců používá to v kernelu stejné funkce), stačí ho vytvořit jako sparse. Ale má to ten stejný problém, neumí se to zase vyfouknout když něco smažeš. Možná by to šlo nějak přes discard.
    To zní zajímavě, ale přijde mi to dost jako magie.
    Mně encfs strašně špatně fungovalo v kombinaci s rsyncem.
    Já ho teď zkouším víc používat, ale mám z toho smíšené pocity. Ty soubory co to vybleje se mi nepodařilo přenést na další PC když jsem to zkoušel, ale je fakt že to byl jen takový pokus a nedal jsem tomu moc času.


    Co vnímám jako killer feature gpg je asymetričnost. Možnost například na VPS zašifrovat logy bez nutnosti tam mít heslo a pak je poslat / nahrát někam dál mi přijde super. Ten age zmíněný ve článku zní zajímavě, ale zatím je to podle všeho co se mi podařil dohledat jen ve fázi "fakt by jsme si přáli", či možná nějaký proof of concept. Do praktické použitelnosti, kdy to bude podporovat i externí tokeny imho zbývá > 2 roky.
    Jendа avatar 18.7.2019 21:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    Zkoušel jsi ho někdy používat a konfigurovat z příkazové řádky?
    Ano, nikdy jsem to ani nedělal jinak. Umím luksFormat, luksOpen, luksClose, luksAddKey, resize a luksKillSlot (tam si nejsem jistý, musel bych se kouknout do manuálu).
    20.7.2019 07:22 jc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy PGP a možné alternativy
    K zálohování: borgbackup - https://www.borgbackup.org/

    Používám už delší dobu, je to spolehlivé a efektivní, umí i to šifrování.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.